installera llink på din hdd i pch så kan du se rarade filmer. Hämtas här*sist men inte minst så fick ja igång torrenten o den funkade riktigt bra. förstår visseligen inte tanken me de hela eftersom dom flesta filmerna man tankar ner är rar arkiverade så de går ju inte att spela upp dom såvidare man inte zippar upp dom genom nätverket vilket jag fick erfara att de tog år och dar
nån som sitter inne på lite tips o trix kanske ?
* Officiell tråd - Popcorn Hour A-100 *
Popcorn Hour A-100
(Mediaspelare)
|
5
|
(199)
|
Inga priser | |
Popcorn Hour A-110
(Mediaspelare)
|
5
|
(97)
|
Inga priser |
Postad 09 July 2008 - 21:50
Postad 09 July 2008 - 22:02
Min dator och PCH är ihopkopplade via router och jag har följt guiderna för hur man delar ut mappar i WinXP och när jag väljer Browse i PCH:s "Setup->NetworkShare" så hittas först min Workgroup och därefter min dator (dvs datornamnet), men när jag trycker på datornamnet för att komma till Win-mapparna så kommer den berömda texten "No Content Found On Server" upp.
Jag har provat att stänga av Windows XP brandväggen och därefter försökt Browse'a efter Win-mapparna, men det hjälpte inte så jag slog på brandväggen igen. De WinXP-mappar jag delar ut kan jag för övrigt nå via en bärbar dator i mitt trådlösa nätverk, så utdelningen bör det inte vara nåt fel på. Frågan är dock vad som mer kan blockera PCH:s åtkomst till mapparna?
Tacksam för svar!
// Mattias
Postad 09 July 2008 - 22:19
Jag köpte en PCH igår och den fungerar bra förutom att jag inte kan komma åt de WindowsXP-mappar jag delat ut från PCH via SMB. Jag har googlat och sökt mig fram till att fler haft problem med detta, men trots en kvälls läsande har jag har inte hittat nån lösning som funkar för mig. Värt att nämna är att jag kommer åt min PCH-HD-share från WindowsXP, så det finns uppenbarligen en kontakt mellan enheterna.
Min dator och PCH är ihopkopplade via router och jag har följt guiderna för hur man delar ut mappar i WinXP och när jag väljer Browse i PCH:s "Setup->NetworkShare" så hittas först min Workgroup och därefter min dator (dvs datornamnet), men när jag trycker på datornamnet för att komma till Win-mapparna så kommer den berömda texten "No Content Found On Server" upp.
Jag har provat att stänga av Windows XP brandväggen och därefter försökt Browse'a efter Win-mapparna, men det hjälpte inte så jag slog på brandväggen igen. De WinXP-mappar jag delar ut kan jag för övrigt nå via en bärbar dator i mitt trådlösa nätverk, så utdelningen bör det inte vara nåt fel på. Frågan är dock vad som mer kan blockera PCH:s åtkomst till mapparna?
Tacksam för svar!
// Mattias
jag kan inte "browsa" pc'n heller från pch'n .... dock kan jag lägga till mina shares manuellt ... hur ser dit nätverk ut?? jag har oxå router men kör med fasta ip adresser ...min pch har 192.168.1.138, testa med att lägga till en share som ser ut :
smb://192.168.1.138/filmer (ip skall ju vara ditt såklart och share namnet det som utdelningen heter)
borde funka ......
Postad 09 July 2008 - 22:57
Borde väl även gå att köra smb://datornamn/utdelad_mapp (där datornamn är nätverksnamnet på din pc och utdelad_mapp är namnet på den utdelade mappen... pedagogiskt och bra va!?jag kan inte "browsa" pc'n heller från pch'n .... dock kan jag lägga till mina shares manuellt ... hur ser dit nätverk ut?? jag har oxå router men kör med fasta ip adresser ...min pch har 192.168.1.138, testa med att lägga till en share som ser ut :
smb://192.168.1.138/filmer (ip skall ju vara ditt såklart och share namnet det som utdelningen heter)
borde funka ......
Postad 09 July 2008 - 23:46
Borde väl även gå att köra smb://datornamn/utdelad_mapp (där datornamn är nätverksnamnet på din pc och utdelad_mapp är namnet på den utdelade mappen... pedagogiskt och bra va!?
)
Precis så kör jag.. Nåväl. Fick igång mitt nya trådlösa och kan stolt informera att jag kör 720p till min 720p projje på luft-lina UTAN lagg.
Kör med en D-Link Dir 655 och Netgear WNHDE111, om någon undrar. Nej. Eftersom man är ledig imorgon så får det bli en nattfilm. Om man bara kunde komma på vad man vill titta på... Vilka problem man måste dras med.
Redigerat av twebbas, 09 July 2008 - 23:51.
Postad 10 July 2008 - 00:19
Ingen som vet varför ja inte får något ljud ifrån någon av mina 60 musik video mkv filer? de fungerar på min dator ...
Ladda ner MediaInfo och kör filen i.
Klistra in resultatet här så kan säkert någon hjälpa dig med att lösa problemet eller förklara varför det inte funkar.
Det är stört omöjligt att veta vad du har i dina filer hemma. Lika "lätt" som att lösa bilproblem eller få vettig läkarhjälp via telefon.
Postad 10 July 2008 - 07:59
Går det att nå min WD ext HDD som är kopplad till min A-100 från datorn? Jag vill kunna tömma min digitalkamera vid datorn och skulle väl egentligen behöva att den ext HDD dök upp som en enhet under den här datorn, typ I:
(Jag har ingen int HDD i A-100 och jag har Win XP på datorn)
När jag köpte a-100 sa dom i affären att detta var möjligt men jag förstår inte hur jag ska göra.
Postad 10 July 2008 - 09:09
Har hafft lite småproblem, men det mesta har löst sig med lite sökningar här!
Nu till mitt problem som jag inte kommer runt:
Jag har en 500Gb intern HD i poppen, den vill jag kunna fylla med filer(filmer).
Men ibland så får jag ett konstigt felmeddelande i poppen:
Under nmt-applikationer så står det följande
"Din nuvarande firmware och NMT-version passar inte ihop. var vänlig och uppdatera för att fortsätta"
När jag försöker uppdatera så står det att jag har den senaste versionen av firmware och NMT.
Kan detta vara ett värmeproblem? När poppen stått avstängd hela natten så såg det ok ut.
Vad göra?
Mvh Oscar
Postad 10 July 2008 - 09:22
Det du beskriver är standardsättet att dela ut mappar enligt de guider jag läst. Och det har jag provat, dvs att välja "Add" i NetworkShare och sedan mata in smb://datornamn/utdelad_mapp och sedan komma åt delningen från PCH-huvudmenyn, men då fick jag också ett felmeddelande (tror det var nåt i stil med "invalid username or password"). Det är något annat som blockerar Windows-mapparna.Borde väl även gå att köra smb://datornamn/utdelad_mapp (där datornamn är nätverksnamnet på din pc och utdelad_mapp är namnet på den utdelade mappen... pedagogiskt och bra va!?
)
mathiaslindqvist: Jag har provat att addera IP-nummer och mapp i stil med smb://192.168.1.138/filmer , men även då dök samma felmeddelande upp (invalid username/pass, om jag inte minns fel). Jag har tidigare alltid haft routern (3com) inställd på DHCP-tilldelning av IP-adresser, men pga PCH-strulet igår så provade jag även att fixera tilldelade IP-adresser i routerns admingränssnitt (för att göra dem fasta), men måste man även göra nån inställning i Windows för att göra IP-adresserna fasta?
// Mattias
Postad 10 July 2008 - 09:48
Om jag förstått det rätt så går det med senaste firmwaren att delaut en USB disk på nätverket som är kopplad till PCH:n .Jag har försökt få svaret här och i andra forum utan att lyckas. Så nu ställer jag frågan:
Går det att nå min WD ext HDD som är kopplad till min A-100 från datorn? Jag vill kunna tömma min digitalkamera vid datorn och skulle väl egentligen behöva att den ext HDD dök upp som en enhet under den här datorn, typ I:
När jag köpte a-100 sa dom i affären att detta var möjligt men jag förstår inte hur jag ska göra.
MEN som jag tolkat det så måste man ha NMT applikationerna installerade på PCH...man delarut via SMB servern i PCH...och det kräver att man har en disk i PCH...dessutom så måste den externa disken vara formaterad i EXT2/3 filformat.
Nu har jag ingen disk i min PCH så jag har ingen möjlighet att prova...någon annan som har provat kan kanske berätta hur det funkar rent praktiskt.
Redigerat av K-E Larsson, 10 July 2008 - 13:49.
Postad 10 July 2008 - 10:09
Det du beskriver är standardsättet att dela ut mappar enligt de guider jag läst. Och det har jag provat, dvs att välja "Add" i NetworkShare och sedan mata in smb://datornamn/utdelad_mapp och sedan komma åt delningen från PCH-huvudmenyn, men då fick jag också ett felmeddelande (tror det var nåt i stil med "invalid username or password"). Det är något annat som blockerar Windows-mapparna.
mathiaslindqvist: Jag har provat att addera IP-nummer och mapp i stil med smb://192.168.1.138/filmer , men även då dök samma felmeddelande upp (invalid username/pass, om jag inte minns fel). Jag har tidigare alltid haft routern (3com) inställd på DHCP-tilldelning av IP-adresser, men pga PCH-strulet igår så provade jag även att fixera tilldelade IP-adresser i routerns admingränssnitt (för att göra dem fasta), men måste man även göra nån inställning i Windows för att göra IP-adresserna fasta?
// Mattias
Det låter ju som att den är felaktigt utdelad tycker jag.
XP professional eller home?
Ge iaf "Everyone" läsrättigheter på mappen.
Sen tycker jag du ska fortsätta låta routern agera dhcp och istället jobba med datornamnen.
Om du trots detta vill ändra ip i windows så går du in under nätverk och egenskaper för TCP-IP protokollet. Där finns en radio-button där du väljer mellan att tilldelas ip automatiskt. Bockar du ur den så får du fylla i ipt manuellt.
Då tar du samma som din router delat ut fast ger din pc unika tre sista siffror under 255. (ex: 192.168.1.XXX).
I annat fall så vet jag att jag använde mig av "Add" och sen "\\minpc\minmapp\" - struntade alltså i att ange vilket protokoll (ex. smb) den skulle ansluta genom.
Jag kan dessutom fortsätta förespråka att ladda hem och installera myiHome på pc'n.
Där anger du bara sökvägar till folders med musik, film och bilder.
Sen är det bara låta programmet ligga som en process på datorn.
Dra ur sladden ur poppen och sätt i igen. Då kommer ditt datornamn dyka upp i listan på "Media Sources".
Välj och streama.
720p via USB-disk kopplad till wireless laptop streamas utan några som helst problem.
Postad 10 July 2008 - 14:05
Har en Popcorn A100 fråga , har spelat in ett par TV-avsnitt av en serie denna är i VOB och IFO filer ..
Problemet är att när du startar serien på en dator och klickar på .IFO filen kommer du som på en DVD skiva till olika val ( språk , undertexter , starta filmen m.m ) men det gör du inte när du skall starta den i Popcorn A100. När du öppnar den mappen ( med serien ) hittar den bara VOB filerna , den hittar inte .IFO filerna där du väljer bla udertexterna ??? Vet någon hur man kan komma runt detta problem ???
Problem nr 2 . vissa filmer är inspelade med DTS ljud och det ljudet fungerar inte.. ( har kopplat HDMI till TV ) kan detta fixas med en annan typ av koppling ?? typ till förstärkaren ??
Annars är denna Popcorn A100 en otroligt bra media streamer...
Please help me out here..
McFeast
Postad 10 July 2008 - 14:10
Jag är inte säker men jag tror att du måste göra en iso fil av alla vob och ifo filer och denna ska sen gå att köra. Vet inte om det finns något sätt att läsa alla filer som ett paket.Hello there..
Har en Popcorn A100 fråga , har spelat in ett par TV-avsnitt av en serie denna är i VOB och IFO filer ..
Problemet är att när du startar serien på en dator och klickar på .IFO filen kommer du som på en DVD skiva till olika val ( språk , undertexter , starta filmen m.m ) men det gör du inte när du skall starta den i Popcorn A100. När du öppnar den mappen ( med serien ) hittar den bara VOB filerna , den hittar inte .IFO filerna där du väljer bla udertexterna ??? Vet någon hur man kan komma runt detta problem ???
Problem nr 2 . vissa filmer är inspelade med DTS ljud och det ljudet fungerar inte.. ( har kopplat HDMI till TV ) kan detta fixas med en annan typ av koppling ?? typ till förstärkaren ??
McFeast
När det gäller dts ljudet så har ju poppen ingen avkodare för detta. Har du en förstärkare som klarar att koda av dts så är det enklast att koppla ljudet till denna via coax. Eller om du har en hdmi växel på förstärkaren där den även kan ta emot spdif signalen på hdmi porten så kan du köra bara hdmi dit och sen vidare till tvn. Det sista alternativet är att koda om filmerna med dtsljud till dolby med något program.
Postad 10 July 2008 - 14:48
svara tack
Postad 10 July 2008 - 15:36
Jag har försökt få svaret här och i andra forum utan att lyckas. Så nu ställer jag frågan:
Om jag förstått det rätt så går det med senaste firmwaren att delaut en USB disk på nätverket som är kopplad till PCH:n .
MEN som jag tolkat det så måste man ha NMT applikationerna installerade på PCH...man delarut via SMB servern i PCH...och det kräver att man har en disk i PCH...dessutom så måste den externa disken vara formaterad i EXT2/3 filformat.
Nu har jag ingen disk i min PCH så jag har ingen möjlighet att prova...någon annan som har provat kan kanske berätta hur det funkar rent praktiskt.
Tack för svaret! Då verkar det alltså som om jag måste ha en intern HDD i PCH. Den skulle i princip kunna vara hur lite som helst, enda syftet är att få NMT-applikationerna så att jag kan dela ut min ext HDD. Har jag förstått det rätt?
Postad 10 July 2008 - 16:27
Varför hittar min popcorn hour inte hårddisken, den kanske hittar den ibland....som idag har jag testat hela dagen o startat om och lagt in ny firewire ja allt....men den blinkar bara när jag sätter igång den sen hittar den aldrig hårddisken igen, varför?
svara tack
Kan du ha samma "fel" som jag har/hade, värmeproblem.
Jag tog av locket, monterade en liten lös fläkt vid/på det lilla kretskortet, nu går den stabilt, hittar HDD hela tiden.
Det finns ett inlägg här i tråden om hur man sätter in en fläkt i poppen.
//Oscar
Postad 10 July 2008 - 17:35
Då sitter jag här igen, med en nyinköpt HDD av IDE-modell, inte som förra gången när det blev fel med SATA.
Men! Tro fan att jag säkert köpt fel disk igen *svordomar svordomar*
Detta är exakt den jag har i handen nu
Seagate Barracuda ST3320620A 7200.10 320GB 7200rpm 16MB UDMA100 IDE köpt från datorbutiken.com
några frågor till er mer kunniga
• Är detta rätt modell av HDD som jag ska använda mig av i PCH ?
• Är jag tvungen att använda mig av en flatkabel? Räcker det inte med att bara klicka in disken?
• Varför är det inte lika många "pins" på PCH som det är hål i HDDen?
trodde fan inte det skulle vara sånt här tjafs om en hårddisk men tydligen! Sjukt trött på att få
massa vilseledande information från personer som "tror sig veta" allt om allt.
Ingick ju inte ens skruvar eller strömkontakt till den här?
Postad 10 July 2008 - 17:51
Det där är väl en vanligt IDE Pata disk så den ska passa. Och nej du behöver inga kablar alls, förutom den strömadapter du fick med poppen, IDE kontakten sitter lixom rätt på moderkortet så du drar fast disken direkt på moderkortet. Och att skruvhålen inte riktigt passar har typ alla andra också upptäckt, vissa drar bara fast den med en skruv, några har lyckats med två. Dum grej men kanske inte så noga då poppen mest står still.Jaha!
Då sitter jag här igen, med en nyinköpt HDD av IDE-modell, inte som förra gången när det blev fel med SATA.
Men! Tro fan att jag säkert köpt fel disk igen *svordomar svordomar*
Detta är exakt den jag har i handen nu
Seagate Barracuda ST3320620A 7200.10 320GB 7200rpm 16MB UDMA100 IDE köpt från datorbutiken.com
några frågor till er mer kunniga
• Är detta rätt modell av HDD som jag ska använda mig av i PCH ?
• Är jag tvungen att använda mig av en flatkabel? Räcker det inte med att bara klicka in disken?
• Varför är det inte lika många "pins" på PCH som det är hål i HDDen?
trodde fan inte det skulle vara sånt här tjafs om en hårddisk men tydligen! Sjukt trött på att få
massa vilseledande information från personer som "tror sig veta" allt om allt.
Ingick ju inte ens skruvar eller strömkontakt till den här?
Redigerat av Luzer, 10 July 2008 - 17:51.
Postad 10 July 2008 - 17:58
Hello there..
McFeast
Hej
Jag har samma problem. Skall man döpa om hela image mappen till ISO för att få det att fungera?
Jag har testat det me , men de fungerar inte. Enligt spec så skall maskinen kunna se IFO med.
Det börja luta åt och lämna tillbaka denna halvfärdiga produkt.
Ingen av mina 50 .mkv filer ger ifrån sig något ljud.
Kommer det en sådan här med HDMI så byter jag direkt ut burken
http://www.sweclocke...rkort_med_atom/
Postad 10 July 2008 - 17:59
Jag har spelat över mina DV-band till min SONY DVD RECORDER RDR HX920.
Inspelningen blev i formatet" en mapp VIDEO_RM (tom) och en mapp VIDEO_TS (med .ifo och .vob filer i)"
Hur kan jag spela dessa från min interna HDD i PCH, det funkar om jag spelar via nätet från min dator, men inte likalt i PCH.
Finns det något program till PCH eller måste jag konvertera alla filer?
Tacksam för svar.
//Oscar
Postad 10 July 2008 - 19:39
hursomhelst. hur markerar man flera låtar för uppspelning eller spelar en hel katalog?
nu väljer jag en fil för uppspelning men kan inte byta!?!?
samma med bilder, hur byter man? startar slideshow etc?
Postad 10 July 2008 - 19:40
Det låter ju som att den är felaktigt utdelad tycker jag.
XP professional eller home?
Ge iaf "Everyone" läsrättigheter på mappen.
Sen tycker jag du ska fortsätta låta routern agera dhcp och istället jobba med datornamnen.
Om du trots detta vill ändra ip i windows så går du in under nätverk och egenskaper för TCP-IP protokollet. Där finns en radio-button där du väljer mellan att tilldelas ip automatiskt. Bockar du ur den så får du fylla i ipt manuellt.
Då tar du samma som din router delat ut fast ger din pc unika tre sista siffror under 255. (ex: 192.168.1.XXX).
I annat fall så vet jag att jag använde mig av "Add" och sen "\\minpc\minmapp\" - struntade alltså i att ange vilket protokoll (ex. smb) den skulle ansluta genom.
Jag kan dessutom fortsätta förespråka att ladda hem och installera myiHome på pc'n.
Där anger du bara sökvägar till folders med musik, film och bilder.
Sen är det bara låta programmet ligga som en process på datorn.
Dra ur sladden ur poppen och sätt i igen. Då kommer ditt datornamn dyka upp i listan på "Media Sources".
Välj och streama.
720p via USB-disk kopplad till wireless laptop streamas utan några som helst problem.
Jag använder Windows XP Professional SP2 och har testat följande saker sedan mitt förra inlägg, men kan fortfarande inte komma åt min utdelade Windows-mappar via SMB/NFS:
* Endast addera //datornamn/mapp dvs utan smb/nfs, men då får jag "Invalid URL".
* Addera nfs://IP_nummer:/mapp dvs med kolon-tecken efter ip-numret, då kommer jag vidare när jag väljer den adderade enheten i Media Source, men får en liten text med "No Content Found"
* När jag adderat smb://datornamn/mapp/ och försöker komma åt enheten i Media Source får jag "Invalid username or password" - Har ni hört talas om fall där lösenord måste anges på PCH vid Windows-mappåtkomst?
* Är dator- och mappnamnet på SMB/NFS-länkar case-sensitive?
Jag har även installerat myiHome på min PC och jag kommer åt filerna jag delat ut via detta program, men tyvärr måste jag ändå få SMB/NFS att funka eftersom myiHome inte kan spela upp DVD/ISO-filer.
Om ni har fler förslag på vad som kan blockera de utdelade Windows-mapparna är jag väldigt tacksam för dem!
Postad 10 July 2008 - 19:44
Så fort det blir fel med något format så måste jag dra ur strömmen och starta om för den skall kunna spela upp något igen.
Detta gäller ifrån min externa usb disk
- Inget ljud från MKV
- Har man tur så spelar den upp ISO som är omdöpta från image
- Startar den inte med ett format utan blinkar tillbara så får man inte igång något format. Omstart av hela burken.
- Får man igång ISO så slutar den mitt i ibland och man kan inte starta om den.
Redigerat av banfield, 10 July 2008 - 19:47.
Postad 10 July 2008 - 20:03
Redigerat av rubik, 10 July 2008 - 21:33.
Postad 10 July 2008 - 20:03
Postad 10 July 2008 - 20:42
Att ISO inte funkar bra från extern disk är en känd bugg och har nämnts otaliga gånger i denna tråden, står även i officiella bugglistan. Har du provat samma filer att streama från datorn? Eller från intern disk om du har någon, eller usb sticka? Man får felsöka lite så man kan utesluta vad som kan vara fel.Skit produkt.
Så fort det blir fel med något format så måste jag dra ur strömmen och starta om för den skall kunna spela upp något igen.
Detta gäller ifrån min externa usb disk
- Inget ljud från MKV
- Har man tur så spelar den upp ISO som är omdöpta från image
- Startar den inte med ett format utan blinkar tillbara så får man inte igång något format. Omstart av hela burken.
- Får man igång ISO så slutar den mitt i ibland och man kan inte starta om den.
De filerna du inte har ljud på, vad är det för ljudcodec...kollat med mediainfo?
Postad 10 July 2008 - 21:09
Att ISO inte funkar bra från extern disk är en känd bugg och har nämnts otaliga gånger i denna tråden, står även i officiella bugglistan. Har du provat samma filer att streama från datorn? Eller från intern disk om du har någon, eller usb sticka? Man får felsöka lite så man kan utesluta vad som kan vara fel.
De filerna du inte har ljud på, vad är det för ljudcodec...kollat med mediainfo?
Det står Avc/Vorbis? va är de??
Redigerat av banfield, 10 July 2008 - 21:16.
Postad 10 July 2008 - 22:21
Har plötsligt fått problem med min PCH. Helt plötsligt vill den inte spela upp några av de filmer som jag har på den interna hårddisken(iso-filer. Senast igår fungerade det felfritt och nu kan jag inte ens spela upp den filmen som jag såg igår. Har försökt med att dra ut strömmen för att starta om men det hjälper inte. Någon som vet vad som kan vara fel?
Jag satt med exakt samma problem idag. Men jag pluggade ur strömkabeln i ca 3 h och sedan när jag testade igen så fungerade det!!! =)
Skulle tippa på att den blivit överhettad eller något, så jag har börjat fundera på att installera en fläkt framöver. Har aldrig behövt dra ur strömkabeln tidigare, så det kanske räcker att man drar ut den någon natt/vecka kanske..
Postad 10 July 2008 - 23:05
Verkar som om många inte ens orkar bemöda sig att läsa den alldeles utmärkta FAQ som vår vän Kanelbullen gjort och som finns på sida 1, i denna tråd. Där finns MYCKET information att tillgå. Annars kan man alltid lusläsa tråden även om den är toklång för tillfället. Tråden blir ju inte direkt mindre av att samma frågor ställs om och om och om igen.Jag har precis köpt en. Hur nöjd som helst. Dock jävligt slö i menyer etc.
hursomhelst. hur markerar man flera låtar för uppspelning eller spelar en hel katalog?
mvh Twebbas
Redigerat av twebbas, 10 July 2008 - 23:08.
Postad 10 July 2008 - 23:31
Gör en mapp med samma namn som filmen/videon...gör sedan en ny mapp i den..en undermapp...döp den till VIDEO_TS...lägg alla VOB och IFO filer i den.
Sedan är det bara att välja mappen med samma namn som filmen/videon och den skall spelasupp med menyer och allt.
MEN...det finns alltid ett men...och det är att uppspelning av IFO via SMB tyvärr kan hacka rejält..en bugg som Syabas jobbar på...lösningen om man streamar är att göra det via NFS istället för SMB.
Vet inte hur det är att spelaupp IFO via HTTP eftersom jag streamar allt från en NAS via NSF.
pbak->
Ja du har fattat det rätt
Redigerat av K-E Larsson, 10 July 2008 - 23:45.
Postad 11 July 2008 - 00:28
Verkar som om många inte ens orkar bemöda sig att läsa den alldeles utmärkta FAQ som vår vän Kanelbullen gjort och som finns på sida 1, i denna tråd. Där finns MYCKET information att tillgå. Annars kan man alltid lusläsa tråden även om den är toklång för tillfället. Tråden blir ju inte direkt mindre av att samma frågor ställs om och om och om igen.
mvh Twebbas
Ledsen, jag har kollat. Det enda jag hittat är att man skulle kunna trycka på play på en mapp, men det verkar inte fungera (Senaste firmware).
jaja, det ger sig säkert. Jag orkar inte läsa igenom hundratals sidor.
Postad 11 July 2008 - 07:36
Jag har precis köpt en. Hur nöjd som helst. Dock jävligt slö i menyer etc.
Tryck Play istället för Enter i mappmeyn så spelar du hela mappen.
Postad 11 July 2008 - 08:50
Tryck Play istället för Enter i mappmeyn så spelar du hela mappen.
Tyvärr fungerar det inte för mig. Kör mot min linuxburk över nfs.
Subs i mkv filer verkar inte fungera heller, däremot om de ligger som .sub/.srt
mvh Anders
Postad 11 July 2008 - 09:23
Nu är bara "problemet" hur ja smidigast får över nya filmer till den smidigt..
Jobbigt o köra igång en FTP client varje gång ja ska kopiera över en fil.
hur gör ni!?
Postad 11 July 2008 - 09:30
Sub inbakad i mkver fungerar felfritt för mig, dock inte lösa sub/idx filer, men det jobbas också på. Lösa srt filer funkar problemfritt.Tyvärr fungerar det inte för mig. Kör mot min linuxburk över nfs.
Subs i mkv filer verkar inte fungera heller, däremot om de ligger som .sub/.srt
mvh Anders
Postad 11 July 2008 - 10:47
nu har ja äntligen köpt en HDD till min kära PCH.
Nu är bara "problemet" hur ja smidigast får över nya filmer till den smidigt..
Jobbigt o köra igång en FTP client varje gång ja ska kopiera över en fil.
hur gör ni!?
mmm väldigt jobbigt ?? seriöst hur mkt jobbigare e det att öppna en ftp client än att öppna utforskaren ???
Jag får ca 80 mbit mot popcorn i mitt 100 mbit lokala nätverk ... jämför med med smb som det annars blir ..ger ca 30 ... men men vill du ha sega tider så kör smb ...
Postad 11 July 2008 - 11:01
mmm väldigt jobbigt ?? seriöst hur mkt jobbigare e det att öppna en ftp client än att öppna utforskaren ???
Jag får ca 80 mbit mot popcorn i mitt 100 mbit lokala nätverk ... jämför med med smb som det annars blir ..ger ca 30 ... men men vill du ha sega tider så kör smb ...
okej.. sorry =)
när ja körde öve ftp så fick ja bara typ 7-8 mbit .. (tråd)
varför?
Dator - > router - > PCH
Edit: kör med FileZilla
Redigerat av PrimaryMaster, 11 July 2008 - 11:05.
Postad 11 July 2008 - 11:44
okej.. sorry =)
när ja körde öve ftp så fick ja bara typ 7-8 mbit .. (tråd)
varför?
Dator - > router - > PCH
Edit: kör med FileZilla
Menar du att överföringen är ca. 1 Megabyte alltså?
Bara så ni talar samma språk, för det är många som blandar bit och byte.
Postad 11 July 2008 - 11:55
Menar du att överföringen är ca. 1 Megabyte alltså?
Bara så ni talar samma språk, för det är många som blandar bit och byte.
5,7mb/s står det i filezilla nu....
Postad 11 July 2008 - 12:11
5,7Mb/s = 45,6Mbit/s vilket väl är ungefär vad poppen klarar som mest. Vill du kopiera över snabbare får du rycka disken och stoppa den i datorn, köra ett program som kan skriva i ext3 och kopiera över. Finns en guide om detta, länk i första posten.5,7mb/s står det i filezilla nu....
Postad 11 July 2008 - 12:25
Nu har ja problem...
Köpte en HDD iförgår och nu "funkar" det inte längre..
när ja starta PCH så står det att det är en HDD i den men när ja tycker på den så får ja upp "Förfrägan kunde inte utföras"
Men när ja kör igång filezilla ftp så kommer ja inte på HDD o se alla filmer som ligger där osv.
vad har ja nu gjort? o vad ska ja göra för o få det o funka igen!?
Ps. ja har testat o starta om den typ 3 gånger...
EDIT!!!
Ps2. Kan läsa från HDD oxå från PCH om ja använder mig av länkar direkt ill filen..
(file:///opt/sybhttpd/localhost.drives/HARD_DISK/Video/HD/300/300.720p.5.1.WMV.wmv)
men varför kan ja inte köra "utforskaren" i PCH på den för?
Redigerat av PrimaryMaster, 11 July 2008 - 12:30.
Postad 11 July 2008 - 12:32
m = mili
M = Mega
b = bit
B = byte
milibit som nämndes tidigare är inte speciellt vanligt att använda sig av
Postad 11 July 2008 - 13:14
Eller milli... ;-)Det vore fint om ni kunde skriva de korrekta benämningarna för bit, byte, mega, milli osv för att slippa all förvirring kring detta.
m = mili
Postad 11 July 2008 - 14:06
Jag satt med exakt samma problem idag. Men jag pluggade ur strömkabeln i ca 3 h och sedan när jag testade igen så fungerade det!!! =)
Skulle tippa på att den blivit överhettad eller något, så jag har börjat fundera på att installera en fläkt framöver. Har aldrig behövt dra ur strömkabeln tidigare, så det kanske räcker att man drar ut den någon natt/vecka kanske..
Fungerade inte för mig, hade ur strömsladden hela natten men det fungerar ändå inte idag. Någon annan som har ideér på vad som kan vara fel? Hur är det med den nya firmwaren, fungerar den bra eller? Funderar på att smacka in den och hoppas att det ordnar upp sig när man byter firmware..
Postad 11 July 2008 - 14:09
Hallå, skaffade just min popcorn hour igår och är hittils helnöjd :-D
Har dock lite frågor:
Hur får man igång webradio?
Har sett att det ska räcka med en vanlig länk och att man lägger till aod på slutet.
Något som kan ge ett fungerande exempel med tex p3 eller radioseven? (http://www.radioseven.se/128.pls eller http://www.radioseven.se/r7.asx)
Skulle uppskattas mycket!
Förutom det tänkte jag höra om det finns några härliga applikationer som man bör installera, sitter med en internhårddisk men just nu har jag bara standard applikationerna som kommer med popcorn :-)
Tacksam för alla svar!
Själv spelar jag webbradio med PCH och jag har gjort så att jag lagt upp en webbsida med lite stationer jag lyssnar på, och adressen till den har jag lagt in i PCH. Där har jag bla RadioSeven.
Tyvärr verkar det bara gå att spela MP3-streamat, jag har då inte lyckts få nåt annat format att funka. Men det finns ju mycket att välja på via www.shoutcast.com.
Redigerat av hanscb, 11 July 2008 - 14:09.
Postad 11 July 2008 - 15:13
SUCK!!!!!!!!!!
Nu har ja problem...
Köpte en HDD iförgår och nu "funkar" det inte längre..
när ja starta PCH så står det att det är en HDD i den men när ja tycker på den så får ja upp "Förfrägan kunde inte utföras"
Men när ja kör igång filezilla ftp så kommer ja inte på HDD o se alla filmer som ligger där osv.
vad har ja nu gjort? o vad ska ja göra för o få det o funka igen!?
Ps. ja har testat o starta om den typ 3 gånger...
EDIT!!!
Ps2. Kan läsa från HDD oxå från PCH om ja använder mig av länkar direkt ill filen..
(file:///opt/sybhttpd/localhost.drives/HARD_DISK/Video/HD/300/300.720p.5.1.WMV.wmv)
men varför kan ja inte köra "utforskaren" i PCH på den för?
plz help!!!
Postad 11 July 2008 - 18:02
Sorry , fel på min disk såg ja nu .Suck fick igång de med en annan disk
Redigerat av banfield, 11 July 2008 - 18:17.
Postad 11 July 2008 - 19:34
Mina program vill inte starta...väljer jag starta så tänker han ett tag sen startar programmet inte iaf.
Ibland står det nått i stil med att NMT programmen inte är i en verision som passar/funkar med den aktuella frimwaren.
Så kan jag ta bort programmen och installera det på nytt? eller vad ska jag göra?
Hjälp mig gärna!
MVH Fredde
Redigerat av Fredde321, 11 July 2008 - 20:29.
Postad 11 July 2008 - 20:30
Postad 11 July 2008 - 23:29
har rippat ljudet (svenska) till den filmen från dvd. stoppar in allt i mkvmerge. I början av filmen blir ljudet rätt syncat men ju längre filmen går ju mer ursyncat blir det, där blir en delay på typ30-45 sekunder
kan det bero på att källan kanske är ntsc, dvs 23.97 fps mot 25 fps ...att bilden går långsammre ... eller e ju ute o cyklar???
EDIT: har kollat nu med mediainfo, där e 23.97 fps ... e det detta som e fel?? isf går det o konvertera till 25 fps ??? har fler filmer ja skulle vilja ha svenkt ljud på
Redigerat av mathiaslindqvist, 11 July 2008 - 23:38.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
5
* Officiell tråd - Popcorn Hour A-110/B-110 *
5 bilder
19 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?