Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - Audiovector Mi-serien *

1369 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Audiovector M1 (Surroundhögtalare) 0 8,3 (9) Inga priser
Audiovector Mi3 Avantgarde (Golvhögtalare) 1 9,11 (8) Inga priser
Audiovector AV3Ci Avantgarde (Centerhögtalare) 1 8,86 (6) Inga priser
Audiovector Mi1 Signature (Surroundhögtalare) 1 8,78 (8) Inga priser
Audiovector AV3Ci (Centerhögtalare) 1 8,86 (6) Inga priser
Audiovector Mi3 Signature (Golvhögtalare) 1 9,27 (14) Inga priser
Audiovector Mi3 Super (Golvhögtalare) 1 8,94 (16) Inga priser
Audiovector Mi3 (Golvhögtalare) 1 9,11 (17) Inga priser
Audiovector AV3Ci Signature (Centerhögtalare) 1 8,83 (5) Inga priser
Audiovector AV3Ci Super (Centerhögtalare) 1 8,56 (8) Inga priser
Audiovector Mi1 Avantgarde (Surroundhögtalare) 1 (0) Inga priser
Audiovector Mi1 (Surroundhögtalare) 1 8 (3) Inga priser
Audiovector Mi1 Super (Surroundhögtalare) 1 8,79 (13) Inga priser
Audiovector Mi3 Avantgarde SE (Golvhögtalare) 1 (0) Inga priser
9 relaterade trådar

Postad 02 maj 2005 - 14:05

Unregisteredf716de8d
  • Unregisteredf716de8d
  • Användare

• 140 inlägg
  • 0

Och angående olika kablar till olika register ser jag inte varför det skulle vara nått fel med...har själv så, och har fått en hel del bättre resultat än om jag kört samma kabel till alla tre...har sagt det förr men säger det igen, Supran jag har utklassar Ixosen på hela basregistret, men saknar all närvaro och fokus som Ixosen erbjuder i diskanten och mellanregistret.

Är det någon som har sagt att det är fel :huh:

Bara att det tar lite mer lyssningstid att få till det.

Jag tror absolut att en silverkabel till toppen kan vara bra, MarcusCables har jag då inte hört av någon ska bli skrikig där, utan bara tajta upp och ordna till...sen får man ju däremot testa, om det blir bättre att sätta en annan kabel till basen, än att köra allt via MarcusCables, något jag inte vet alls dår jag tyvärr inte kunnat testa ännu.

Ingen som har sagt att den blir skrikig :D
Mer utåtriktad och hårdare i ljudet mot vad kopparkabeln presterar d v s diskanten kan kännas mer på trängande, än vad mellan och basen presterar med kopparkabeln.
Men det är bara att prova det är upp till var och en att avgöra.
Då mitt förslag var att sätta den till basen istället då den kommer att stramas upp.
Om man vill chansa och köpa den så har man då inte slängt pengarna i sjön.

Och jag har Black Silver Maestro i tri-wire och har haft kabeln i över ett år, i tri-wire ca 10månader så jag vet vad den presterar. :blink:

Mvh/Lennart

Postad 02 maj 2005 - 14:32

Unregistered33cc6995
  • Unregistered33cc6995
  • Beroende

• 1 139 inlägg
  • 0
Jag har ju Pikes Peaken hemma nu (Sorry lelle Jan men jag orkade inte med ett urförligt test) och jag kan säga såhär:
"Oj, ######r, shit"
Vilken skillnad, nu kan jag spela högt hela kvällen utan att det blir påfrestande.

Iron Maidens Brave New World kan man skruva högre och högre och ännu högre.

Allt låter verkligen skitbra, Sophie Zelmani låter ljuvlit och Winnerbäck likaså.

Ska testa Kents nya ikväll för när jag körde den när jag hade mina Supra kablar så lät det hemskt.

Postad 02 maj 2005 - 16:02

Unregisteredf716de8d
  • Unregisteredf716de8d
  • Användare

• 140 inlägg
  • 0

Jag har ju Pikes Peaken hemma nu (Sorry lelle Jan men jag orkade inte med ett urförligt test) och jag kan säga såhär:
"Oj, ######r, shit"
Vilken skillnad, nu kan jag spela högt hela kvällen utan att det blir påfrestande.

Iron Maidens Brave New World kan man skruva högre och högre och ännu högre.

Allt låter verkligen skitbra, Sophie Zelmani låter ljuvlit och Winnerbäck likaså.

Ska testa Kents nya ikväll för när jag körde den när jag hade mina Supra kablar så lät det hemskt.

<{POST_SNAPBACK}>

Det är ingen brådska, det är ur det långa perspektivet som är intressant.
Att det låter bra eller annorlunda med ett A/B test är inte förvånande, men det är det långa loppet som är intressant, efter ca 3 månader ska du byta tillbaks och kolla hur pass stor förändringen egentligen är och om den är negativ eller positiv. Om du förstår vad jag menar.

Men det ser som sagt :blink: ut

Mvh/Lennart

Postad 02 maj 2005 - 16:10

avancerar
  • avancerar
  • Beroende

• 1 054 inlägg
  • 0
kim:

väldigt fin kabel du har skaffat, jag ser fram emot dina intryck framöver.

audioquests å transparents kablar är bara så otroligt sköna att använda sig utav i sin anläggning-jag vet precis vad du menar när du säger att du nu kan spela hela kvällen utan att det blir påfrestande.

dom flesta personerna som alldrig testat ett par mkt kompetenta kablar, brukar inte förstå vilken stor skillnad det ändå gör(i vissa fall, enorma skillnader)-men som sagt audioquests kablar passar mig personligen 100%-dom är som gjorda för mitt tycke/system.

(längtar tills mina egna kommer)

avancerar.

Postad 02 maj 2005 - 19:42

Mr Muskel
  • Mr Muskel
  • Beroende

• 1 342 inlägg
  • 0
OT - Märkte också en skillnad sen jag bytte från Supra classic till AQ TYPE 6 mkII

Postad 03 maj 2005 - 11:52

Unregistered33cc6995
  • Unregistered33cc6995
  • Beroende

• 1 139 inlägg
  • 0
Någon Kent blev det inte men ikväll ska jag låna hem Audionet Sam V2 ( en personlig favorit) och testa mot min H/K Signature så får vi se vad som passar min musik bäst.

Vad tror ni om Arcams nya Solo till M3 Avantgarde?
Den ligger på 15 000 och är en cd spelare och stereo i ett.
Normalt sett är jag emot sådant men den verkar helt ok.
Ett hyfsat pris men frågan är om den räcker till?

Jag har ju tänkt såhär:
Jag ska köpa en Krell eller Audionet samt en bra CD spelare, totalsumman för det lär gå på 50 000:- och då räknar jag med att det minst kommer att ta 1 år för mig innan jag kan gå in i affären och lägga upp ett par tusen samt ta resten på avbetalning.

Arcam kan man ju fixa fram mycket snabbare och ha "så länge" och senare flytta in i sovrummet.
Jag fick inte låna hem den idag men tänkte ta den vid ett senare tillfälle, har någon av ert hört på denna?
Den finns på lefflers hemsida.

Jag vet inte om det är OK att skriva om allt som har med högtalarna att göra i denna tråd?
:unsure:

Redigerat av Unregistered33cc6995, 03 maj 2005 - 11:57.

Postad 03 maj 2005 - 12:10

Rochard
  • Rochard
  • Forumräv

• 581 inlägg
  • 0

Någon Kent blev det inte men ikväll ska jag låna hem Audionet Sam V2 ( en personlig favorit) och testa mot min H/K Signature så får vi se vad som passar min musik bäst.

Jag har ju tänkt såhär:
Jag ska köpa en Krell eller Audionet samt en bra CD spelare, totalsumman för det lär gå på 50 000:- och då räknar jag med att det minst kommer att ta 1 år för mig innan jag kan gå in i affären och lägga upp ett par tusen samt ta resten på avbetalning.

Arcam kan man ju fixa fram mycket snabbare och ha "så länge" och senare flytta in i sovrummet.
Jag fick inte låna hem den idag men tänkte ta den vid ett senare tillfälle, har någon av ert hört på denna?

Jag vet inte om det är OK att skriva om allt som har med högtalarna att göra i denna tråd?
:unsure:

<{POST_SNAPBACK}>

Arcam Solo är okej, men inte så mycket mer än just okej. Hade den hemma och lirade med K3 Standard. För de 15.000:- man får betala för den finns det både bättre ljudkvalitet och mer kraft att hämta på annat håll. Är man däremot intresserad av just CD-reciever-konceptet OCH vill ha en DAB-tuner så blir det mer prisvärt.

Postad 03 maj 2005 - 16:31

matte76
  • matte76
  • Forumräv

• 929 inlägg
  • 0
Kim: Dina högtalare förtjänar betydligt bättre förstärkare (och signalkälla) än Arcam Solo!!

Postad 03 maj 2005 - 21:10

Unregistered8ee75b8b
  • Unregistered8ee75b8b
  • Mästare

• 3 283 inlägg
  • 0
Fått två helt olika datum för när vi kan ha högtalarna nu....så egentligen är det fortfarande bara att gissa sig fram. Den ena killen på Ljudetema hade fått fram att vi borde ha våra högtalare på fredag. En annan hade ett mindre skoj besked som sade nån gång i mitten/slutet på nästa vecka...!

Så...eran gissning är lika bra som min. Jag siktar in mig på mitten på nästa vecka, men håller alla mina tummar för fredag.

Postad 03 maj 2005 - 21:19

sb22ew
  • sb22ew
  • Användare

• 217 inlägg
  • 0
Jag har väntat in några veckor (5 veckor tror jag) på att få besked om uppgraderingspriserna till S6 serien, men de bara vägrar att komma fram med nått :unsure:

Postad 03 maj 2005 - 21:23

Unregistered8ee75b8b
  • Unregistered8ee75b8b
  • Mästare

• 3 283 inlägg
  • 0
Mycket tråkigt, är det Ljudetema du snackat med då antar jag?

Det troliga är väl att inget är satt så att de inte kan säga nått...men jag ska höra lite med HiFi-Punkten, så ringer nog dom ner å hör...exakt vilket steg är du intresserad av isf?

En butik kan ju ofta få iaf ungefärliga uppgifter, även när generalagenten inte vill lämna uppgifter till privatpersoner.

Postad 04 maj 2005 - 07:24

Unregistered33cc6995
  • Unregistered33cc6995
  • Beroende

• 1 139 inlägg
  • 0

Kim: Dina högtalare förtjänar betydligt bättre förstärkare (och signalkälla) än Arcam Solo!!

<{POST_SNAPBACK}>

Jo jag vet :unsure: men det var som sagt mest en tanke för priset.

Hur som så har jag ju Audionet SAM V2 hemma nu och den låter kanon så vi får se vad det blir.
Ska dock testa krellen innan jag går vidare...

Redigerat av Unregistered33cc6995, 04 maj 2005 - 07:25.

Postad 04 maj 2005 - 07:26

Unregistered33cc6995
  • Unregistered33cc6995
  • Beroende

• 1 139 inlägg
  • 0

Jag har ju tänkt såhär:

:)

<{POST_SNAPBACK}>

Arcam Solo är okej, men inte så mycket mer än just okej. Hade den hemma och lirade med K3 Standard. För de 15.000:- man får betala för den finns det både bättre ljudkvalitet och mer kraft att hämta på annat håll. Är man däremot intresserad av just CD-reciever-konceptet OCH vill ha en DAB-tuner så blir det mer prisvärt.

<{POST_SNAPBACK}>

Visste inte ens att den hade DAB.
Det verkar vara en rätt hyfsad maskin att ha i köket om inte annat :unsure:

Men efter dina och Mattes kommentarer så lär jag inte köpa den till mina Avantgarde.

Tack

Postad 04 maj 2005 - 07:37

Unregistered4fe51e59
  • Unregistered4fe51e59
  • Lärjunge

• 270 inlägg
  • 0
Nerevarine, den på Ljudtema du snackade med, visste han om DE hade fått våra högtalare till sig i Göteborg iallafall, eller var det besked från Danmark som triggade hans gissning ?

....börjar bli otålig nu.....fats jag reser bort i helgen iallafall, så kommer inte att kunna hämta mina högtalare förrän nästa vecka ändå :unsure:

Postad 04 maj 2005 - 17:54

Unregistered8ee75b8b
  • Unregistered8ee75b8b
  • Mästare

• 3 283 inlägg
  • 0
Var HiFi-Punkten som snackade med dom så jag vet inget mer än så tyvärr.

Räkna med nästa vecka, annat är bara om man har superflax.

Postad 04 maj 2005 - 22:23

sb22ew
  • sb22ew
  • Användare

• 217 inlägg
  • 0
Nerevarine: Jag har pratat med Ågrens i Göteborg som i sin tur pratat med Ljudtema... det får bli till hösten istället. Jag funderade på att uppgradera från AV S6 AV (kolla mitt bildrepotage under medlemmarnas galleria) till Si6 "högtalaren-för-99-ksek"

Postad 05 maj 2005 - 11:55

Unregistered33cc6995
  • Unregistered33cc6995
  • Beroende

• 1 139 inlägg
  • 0
Det verkar tyvärr som om uppgraderingsdjävulen har övertagit mig och jag börjar mer och mer sukta efter ett par S6 Avantgarde demoex som jag har spanat in...

Problemet är att det börjar bli lite väl mycket nu ;)

Postad 06 maj 2005 - 09:54

Unregistered33cc6995
  • Unregistered33cc6995
  • Beroende

• 1 139 inlägg
  • 0
Ingen som har något att säga om AVEX filtret som finns att köpa till?

Vad är de klara skillnaderna med eller utan.

Postad 06 maj 2005 - 23:52

Unregisteredce93e47d
  • Unregisteredce93e47d
  • Forumräv

• 841 inlägg
  • 0
jag vart frälst idag.. Jag lyssnade på Mi3 signature, OJ det skulle jag inte ha gjort..
Men, men... Får väl börja spara lite pengar så man köpa dessa.

Postad 07 maj 2005 - 08:11

pt96hni
  • pt96hni
  • Användare

• 107 inlägg
  • 0

Ingen som har något att säga om AVEX filtret som finns att köpa till?

Vad är de klara skillnaderna med eller utan.

<{POST_SNAPBACK}>

Här finns mer info om AVEX filtret

http://www.component...ic=1258&hl=avex

/Håkan

Postad 08 maj 2005 - 23:05

Rochard
  • Rochard
  • Forumräv

• 581 inlägg
  • 0
Någon som vet hur Mi1 står sig emot Dynaudio 42 eller 52?

Postad 09 maj 2005 - 09:10

Unregistered8ee75b8b
  • Unregistered8ee75b8b
  • Mästare

• 3 283 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

I mitt tycke utklassning till Mi1:s fördel...speciellt mot 42 då givetvis, men personligen tycker jag inte ens att 52SE når upp till Mi1 Super, och inte då heller vanliga 52 mot Mi1.

Men tilläggas bör väl att jag aldrig gillat Dynaudios ljud...tycker det känns både slött och väldigt flummigt, och lång ifrån naturligt. Inte ens de riktigt dyra Contour 3.4 kommer från det.

Postad 09 maj 2005 - 10:02

Rochard
  • Rochard
  • Forumräv

• 581 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

I mitt tycke utklassning till Mi1:s fördel...speciellt mot 42 då givetvis, men personligen tycker jag inte ens att 52SE når upp till Mi1 Super, och inte då heller vanliga 52 mot Mi1.

Men tilläggas bör väl att jag aldrig gillat Dynaudios ljud...tycker det känns både slött och väldigt flummigt, och lång ifrån naturligt. Inte ens de riktigt dyra Contour 3.4 kommer från det.

<{POST_SNAPBACK}>

Varmt och musikaliskt kallas det. ;D

Finns fasiken ingenstans att jämföra så jag har nog inte mycket till val mer än att chansa på det ena eller det andra.

Å andra sidan:

"Bäst i Test!" "Prisvärd"
Hifi&Musik nr 11 -02

".. när det gäller Audience 42 var vi alla rörande eniga. Världsklass, toppklass, spitzenklasse, en musikalisk orgasm eller vad ni vill, alla var överens om att detta var väldigt bra.

Efter att ha lyssnat på alla andra högtalare i testen står det snabbt klart när man kopplar in Dynaudio att de spelar i en division över de andra."

"Här får man en exemplarisk klangrealism och en vitatlitet som tar andan ur en. Dynamiken är helt fenomenal och upplösningen och detaljrikedomen likaså. Här känns det verkligen som musiken är äkta, gjord kött och blod, och allt händer framför dig i ett stort och precist stereosceneri."

Redigerat av Syntheslizer, 09 maj 2005 - 10:02.

Postad 09 maj 2005 - 10:37

Unregistered4fe51e59
  • Unregistered4fe51e59
  • Lärjunge

• 270 inlägg
  • 0
Hoppla, snackade med Ljudtema nyss om våra högtalare, och de borde finnas för upphämtning senast Torsdag hos våra butiker, kanske lite tidigare :)

Postad 09 maj 2005 - 13:22

alpha
  • alpha
  • Mega!

• 1 302 inlägg
  • 0
Jag har lånat hem en Arcam FMJ A22 förstärkare nu, efter att ha gått i uppgraderingstankar senaste veckan. Mina Mi3:or förtjänar något bättre än min nuvarande H/K.

Jag har inte hunnit provlyssna så mycket ännu, men det jag har hört hittils gillar jag. Arcam FMJ och Audiovector tycks, inte helt oväntat, passa bra ihop. :)

FMJ-serien tycks ha en neutralare ljudkarraktär än exempelvis Arcam A80 och Arcams AVR-receivers (som kan uppfattas som aningen ljusa i vissa lägen), och det märks även att FMJ har riktigt bra kraft och kontroll. Det viktigaste av allt måste dock vara att den låter grymt musikaliskt - det är roligt att lyssna på musik.

Postad 09 maj 2005 - 17:13

Rochard
  • Rochard
  • Forumräv

• 581 inlägg
  • 0

Jag har lånat hem en Arcam FMJ A22 förstärkare nu, efter att ha gått i uppgraderingstankar senaste veckan. Mina Mi3:or förtjänar något bättre än min nuvarande H/K.

Jag har inte hunnit provlyssna så mycket ännu, men det jag har hört hittils gillar jag. Arcam FMJ och Audiovector tycks, inte helt oväntat, passa bra ihop.  :)

FMJ-serien tycks ha en neutralare ljudkarraktär än exempelvis Arcam A80 och Arcams AVR-receivers (som kan uppfattas som aningen ljusa i vissa lägen), och det märks även att FMJ har riktigt bra kraft och kontroll. Det viktigaste av allt måste dock vara att den låter grymt musikaliskt - det är roligt att lyssna på musik.

<{POST_SNAPBACK}>

Uppgradera till Signature istället. :lol:

Postad 10 maj 2005 - 05:51

Unregistered8ee75b8b
  • Unregistered8ee75b8b
  • Mästare

• 3 283 inlägg
  • 0

Hoppla, snackade med Ljudtema nyss om våra högtalare, och de borde finnas för upphämtning senast Torsdag hos våra butiker, kanske lite tidigare  :lol:

<{POST_SNAPBACK}>

Håller alla mina tummar för detta nu då....med sikte på imorgon, onsdag. :)

Börjar bli myyycket less på Monitor Audio Bronze B1. :lol:

Postad 10 maj 2005 - 06:51

Unregisterede6970ea2
  • Unregisterede6970ea2
  • Beroende

• 1 141 inlägg
  • 0

Hoppla, snackade med Ljudtema nyss om våra högtalare, och de borde finnas för upphämtning senast Torsdag hos våra butiker, kanske lite tidigare  :)

<{POST_SNAPBACK}>

Kanonkul att det börjar närma sig, hoppas hoppas att de kommer innan helgen.
Åker ner till Ljudmakarn i eftermiddag och kollar läget.

Postad 10 maj 2005 - 07:38

Unregistered21c8ecdd
  • Unregistered21c8ecdd
  • Amatör

• 80 inlägg
  • 0
Har lagt upp några bilder på mina Mi3:or i ek om det skulle vara någon som är nyfiken. Som vanligt så gör en bild verkligheten aldrig rättvisa

Postad 10 maj 2005 - 07:39

Unregistered4fe51e59
  • Unregistered4fe51e59
  • Lärjunge

• 270 inlägg
  • 0

Hoppla, snackade med Ljudtema nyss om våra högtalare, och de borde finnas för upphämtning senast Torsdag hos våra butiker, kanske lite tidigare  :)

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Perfekt, jag ringde Ljudmakarn igår, men han som har koll på grejerna jobbade inte då, men är tebaks idag (läs Tisdag).

Postad 10 maj 2005 - 18:39

Unregisterede6970ea2
  • Unregisterede6970ea2
  • Beroende

• 1 141 inlägg
  • 0

Hoppla, snackade med Ljudtema nyss om våra högtalare, och de borde finnas för upphämtning senast Torsdag hos våra butiker, kanske lite tidigare  :blink:

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Perfekt, jag ringde Ljudmakarn igår, men han som har koll på grejerna jobbade inte då, men är tebaks idag (läs Tisdag).

<{POST_SNAPBACK}>

Var hos Ljudmakarn och fick det verifierat att de skulle komma in under veckan.
Det är nära nu. :lol:

Postad 11 maj 2005 - 16:43

Unregistered8ee75b8b
  • Unregistered8ee75b8b
  • Mästare

• 3 283 inlägg
  • 0

Hoppla, snackade med Ljudtema nyss om våra högtalare, och de borde finnas för upphämtning senast Torsdag hos våra butiker, kanske lite tidigare  :(

<{POST_SNAPBACK}>

Då får du snacka med dom igen å fråga varför dom lovar så mycket dom absolut inte kan hålla. :)

Bad news killar. HiFi-Punkten var precis i kontakt med Ljudtema, och 8 par högtalare (antar att det innebär oss alla som lämnat in här iaf) skickas från Danmark nu på fredag. Ljudtema hoppades att de skulle ha dom på måndag, och att vi kan ha dom på tisdag...men med detta flytet vi haft ännu så lär ju de gå från Danmark på måndag istället så har vi dom på nästa fredag eller nått.

Typsikt.... :)

Postad 11 maj 2005 - 21:49

Unregistered4fe51e59
  • Unregistered4fe51e59
  • Lärjunge

• 270 inlägg
  • 0
jaha..... :) :( :) :( de va ju typiskt, då närmar vi oss snart 6 veckor iallafall....när jag frågade på ljudmakarn första gången (innan jag lämnade dom) så sa de att det skulle ta 10 (!) dagar, ev. 14......hmmm..går högtalarna *direkt* från Danmark ? inte via ljudtema ???? jag fattade som om de hade dem redan däri Gbg och skulle skicka dem med "normala" försändelser till våra resp. butiker.

Redigerat av Unregistered4fe51e59, 11 maj 2005 - 21:51.

Postad 11 maj 2005 - 21:56

Rochard
  • Rochard
  • Forumräv

• 581 inlägg
  • 0

Hoppla, snackade med Ljudtema nyss om våra högtalare, och de borde finnas för upphämtning senast Torsdag hos våra butiker, kanske lite tidigare  :(

<{POST_SNAPBACK}>

Då får du snacka med dom igen å fråga varför dom lovar så mycket dom absolut inte kan hålla. :)

Bad news killar. HiFi-Punkten var precis i kontakt med Ljudtema, och 8 par högtalare (antar att det innebär oss alla som lämnat in här iaf) skickas från Danmark nu på fredag. Ljudtema hoppades att de skulle ha dom på måndag, och att vi kan ha dom på tisdag...men med detta flytet vi haft ännu så lär ju de gå från Danmark på måndag istället så har vi dom på nästa fredag eller nått.

Typsikt.... :)

<{POST_SNAPBACK}>

Trodde inte de skickade över helgerna?

Postad 12 maj 2005 - 06:31

Unregisteredf716de8d
  • Unregisteredf716de8d
  • Användare

• 140 inlägg
  • 0

jaha.....  :)  :(  :)  :(  de va ju typiskt, då närmar vi oss snart 6 veckor iallafall....när jag frågade på ljudmakarn första gången (innan jag lämnade dom) så sa de att det skulle ta 10 (!) dagar, ev. 14......hmmm..går högtalarna *direkt* från Danmark ? inte via ljudtema ???? jag fattade som om de hade dem redan däri Gbg och skulle skicka dem med "normala" försändelser till våra resp. butiker.

<{POST_SNAPBACK}>

Fick ungefär samma uppgifter då jag lämnade in mina

Enligt grabbarna på Lefflers har Audiovector börjat få det lite lungnare efter släppet av K-serien, trodde det skulle gå på 2-3 veckor,själv är jag inställd på 4veckor.

Skulle tro att det ligger något missförstånd någonstans mellan ljutema och handlarna.
Tycker det ser ut som om Audiovector vill ha högtalarna i Danmark 2-3veckor+ transporter till- från och i Svergie.

ex
Måndag lämnar in högtalarna hos handlarn, Tisdag skickas till ljudtema, onsdag kommer till ljudtema och samlas ihop där avgång från ljudtema fredag, Ankommer Danmark måndag-tisdag beroende på om dem omlastas i Danmark eller inte.
Alltså 7-8 dagar transport samma resa hem då är vi uppe i 14-16 dagar i transport+2-3veckor i arbete.
Summan blir då 4-5 veckor totalt och det ligger nog närmare sanningen skulle jag tro.
Då har vi inte heller räknat med någon direkt uppsamlingstid.

Så 5-6 veckor beroende på när man lämnade in dem är nog mer sant,tyvärr ;)
Och inte 2-3 veckor som dem säger <_<

Trodde inte de skickade över helgerna?

Varför inte det, :D dem flesta transporterar väl över helgen, kan i och försig bli stopp någon dag, men borde vara framme på måndagen utan större problem.

Mvh/Lennart

Postad 12 maj 2005 - 07:54

Unregistered8ee75b8b
  • Unregistered8ee75b8b
  • Mästare

• 3 283 inlägg
  • 0
Thomas: De går via Ljudtema, därför som de sa att de hoppades att de skulle få in dom på måndag...och så skulle det skickas iväg samma dag de kom in till våra butiker.

Syntheslizer: Som LelleJan redan nämt så skickar typ alla över helgerna...så skicka fredag, framme måndag gäller rätt mycket.

Postad 12 maj 2005 - 08:14

Unregistered33cc6995
  • Unregistered33cc6995
  • Beroende

• 1 139 inlägg
  • 0
Enkel fråga.

Vad tror ni om att köra Primare A30,1 till mina Avantgarde?

Den har precis fått sänkt pris och ligger på 10 000:- vilket får anses vara ett väldigt attraktivt pris att jämföra med 35 000:- för Krells 400Xi.

Edit:: Enligt min stereoleverantör ska dom ha en A-31 för 17 000:- som visserligen inte spelar i samma liga som Krellen och Audionetten men som är helt OK.

Redigerat av Unregistered33cc6995, 12 maj 2005 - 12:57.

Postad 12 maj 2005 - 12:55

Unregistered497f1798
  • Unregistered497f1798
  • Amatör

• 74 inlägg
  • 0
Såg att det var lite snack tidigare i tråden kring subbar och Audiovector... någon som har erfarenhet av REL's Stampede?

Mvh
H

Postad 12 maj 2005 - 12:59

Unregistered8ee75b8b
  • Unregistered8ee75b8b
  • Mästare

• 3 283 inlägg
  • 0
Jodå, en del. Har hört den med lite olika högtalare i butik, dock inte hemma. Den verkar vara riktigt trevlig till musik för sitt pris, så länge man inte har planer på att spela tokhögt. Till film har jag nog inte hört den, men med tanke på vad RELs minsting Quake kan prestera där så borde Stampaden minst vara helt ok.

Och matchningen med Audiovector är garanterat inga problem, REL har en rätt torr och rejält snabb bas i hela ST-serien, som lätt matchar AV:s bas.

Postad 12 maj 2005 - 13:23

Unregistered497f1798
  • Unregistered497f1798
  • Amatör

• 74 inlägg
  • 0
Tackar! ... min förhoppning är att den skall smälta in bra till musik men även bröta på hyfsat till film när det behövs.... tror att Strata/Storm ligger lite för högt i pris tyvärr... Det är rätt tufft att argumentera för en > 10 kSEK basburk... :)

Postad 12 maj 2005 - 13:31

Unregistered8ee75b8b
  • Unregistered8ee75b8b
  • Mästare

• 3 283 inlägg
  • 0
Ta med den du ska argumentera med på en provlyssning på Storm 5, så får vi väl se. :)

Postad 12 maj 2005 - 13:40

Unregistered497f1798
  • Unregistered497f1798
  • Amatör

• 74 inlägg
  • 0
Hon blir tyvärr lättare imponerad av en spröd violin... :)

Redigerat av Unregistered497f1798, 12 maj 2005 - 13:41.

Postad 12 maj 2005 - 14:17

matte76
  • matte76
  • Forumräv

• 929 inlägg
  • 0
Kim: Krellen är säkert mycket bättre än Primaren, men Primaren kanske är mer prisvärd? Primare ska spela bra med Audiovector, jag hade AV Mi3 Avantgarde innan och det funkade bra till det mesta.

Postad 12 maj 2005 - 17:46

tommypeters
  • tommypeters
  • Veteran

• 2 279 inlägg
  • 0
Primare har ju den fördelen att de har rätt bra andrahandsvärde, så om du köper den och inte tycker den räcker till har du förlorat mindre vid en försäljning än vid köp av flera andra märken. Krell låter ju bra, men är för dyra för vad man får (anser inte alla, men många). Det 6-kanaliga Perreaux-steg jag nu säljer tillbringade första delen av sitt liv drivande två Mi3 Avantgarde via aktiv triampning och ägaren hade gjort en jämförande test med ett 100000-kronors Krell och Perreaux vann.

Postad 12 maj 2005 - 21:54

Unregistered33cc6995
  • Unregistered33cc6995
  • Beroende

• 1 139 inlägg
  • 0
Alltså ännu ett märke att lägga till samlingen :)

Nej men tack ska ni ha, nu vet jag att det iaf är en intressant kandidat.

Edit: Har bestämt för mig att han sa A-31 men det måste ha varit denna han menade: http://www.hifihuset...id&id(visa)=791

Redigerat av Unregistered33cc6995, 12 maj 2005 - 21:57.

Postad 12 maj 2005 - 23:08

Unregistered67d97076
  • Unregistered67d97076
  • Användare

• 101 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Jag har testat 52SE mot Mi1 Signatur och det var ingen tvekan för mig i alla fall. Köpte Mi1 Signatur.

Sen så håller jag inte med många säljares snack om att Arcam skulle vara den pefekta partner till Audiovector. Har lyssnat på FMJ A32 och den fick stryk av både Hegel H1, Primare 30.1/I30. Kolla även in Thules nya SPIRIT IA252B som jag tror kan vara riktigt bra tillsammans med Audiovector.

Redigerat av Unregistered67d97076, 12 maj 2005 - 23:08.

Postad 13 maj 2005 - 11:02

Unregistered33cc6995
  • Unregistered33cc6995
  • Beroende

• 1 139 inlägg
  • 0
Börjar få problem att sova mtp alla alternativ som går igenom mitt huvud. :)

Känner mig mer och mer sugen på att köpa S6 Avantgarde och ha de som frontar i vardagsrummet med M3 Avantgarde som bakre och AV3C Avantgarde som center.
(detta trots att jag igår frågade på en 2 kanalig förstärkare, det kallas beslutsångest :o )
Till det köper man en DVD Audio/SACD spelare och skiter i det här med Krells eller Audionettens 2 kanal och satsar på en bra hemmabiostärkare eller
tror ni att min H/K signature skulle stå sig väl med den uppsättningen?

H/Kn driver ju min M3 kanon och jag har sett många som har det steget till värre högtalare som är mer tungdrivna.

Som sagt, mycket man funderar på.

Men tänk hur det kan låta med S6 som front och ett par M3 som bakre och centern som spridet SACD/DVD audio ljudet i hela rummet helt ljuvligt...

Så stora frågan är, tror ni min H/K är tillräckligt bra, den har ju några år på nacken.

Beslutsångest...

Postad 13 maj 2005 - 11:30

Unregisteredf716de8d
  • Unregisteredf716de8d
  • Användare

• 140 inlägg
  • 0

Börjar få problem att sova mtp alla alternativ som går igenom mitt huvud. :)

Känner mig mer och mer sugen på att köpa S6 Avantgarde och ha de som frontar i vardagsrummet med M3 Avantgarde som bakre och AV3C Avantgarde som center.
(detta trots att jag igår frågade på en 2 kanalig förstärkare, det kallas beslutsångest :o )
Till det köper man en DVD Audio/SACD spelare och skiter i det här med Krells eller Audionettens 2 kanal och satsar på en bra hemmabiostärkare eller
tror ni att min H/K signature skulle stå sig väl med den uppsättningen?

H/Kn driver ju min M3 kanon och jag har sett många som har det steget till värre högtalare som är mer tungdrivna.

Som sagt, mycket man funderar på.

Men tänk hur det kan låta med S6 som front och ett par M3 som bakre och centern som spridet SACD/DVD audio ljudet i hela rummet helt ljuvligt...

Så stora frågan är, tror ni min H/K är tillräckligt bra, den har ju några år på nacken.

Beslutsångest...

<{POST_SNAPBACK}>

Så nu sitter man här och pratar för sig själv och börjar så smått inse att det lilla otäcka sötordsuppgraderingsodjuret har tagit tag i en

Det är bara och inse du är besatt av den här "sötordsuppgraderingsodjuret"

Kim du är besatt, du behöver en hifi utdrivare eller en bankman till hjälp:lol: :(

Mvh/Lennart

Postad 13 maj 2005 - 11:57

Unregistered33cc6995
  • Unregistered33cc6995
  • Beroende

• 1 139 inlägg
  • 0
Men erkänn att du vill komma och lyssna när jag är klar :o

Jag är beredd att hålla med dig, jag är tyvärr en person som handlar först och tänker sedan och framförallt... Jag blir ALDRIG nöjd.
Hade det inte varit för min sambo så är det osäkert om jag ibland ens hade prioriterat mat framför DVD filmer :)

Kanske man ska ringa exorsisten så de får driva ut mina demoner.
The power of christ compels you!

Postad 13 maj 2005 - 12:12

Unregisteredf716de8d
  • Unregisteredf716de8d
  • Användare

• 140 inlägg
  • 0

Men erkänn att du vill komma och lyssna när jag är klar  :(

Jag är beredd att hålla med dig, jag är tyvärr en person som handlar först och tänker sedan och framförallt... Jag blir ALDRIG nöjd.
Hade det inte varit för min sambo så är det osäkert om jag ibland ens hade prioriterat mat framför DVD filmer :)

Kanske man ska ringa exorsisten så de får driva ut mina demoner.
The power of christ compels you!

<{POST_SNAPBACK}>

Jodå vet hur det är :P , sneglar själv på ett nytt tvåkanalsförsteg att ha och switscha med, även en Stewartduk och en ny subb kanske :o

En väldigt stor plånbok skulle man ha :blink: :lol:

Mvh/Lennart

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Vy från dörr med ny soffa
    DPC
    2025-05-07 10:19:58
  • Rad 1 och 2
    DPC
    2025-05-07 10:17:56
  • Soffa till salongens andra rad
    DPC
    2025-05-07 10:03:29
  • Pioneer CMX-3000
    Anton
    2025-05-06 19:28:59
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.