* Officiell tråd - Popcorn Hour A-100 *
8037 svar till detta ämne
Postad 31 July 2008 - 09:24
Nisken
-
Nisken
-
Forumräv
-
-
651 inlägg
Ja precis, tråkigt bara att det inte blev så bra som jag hoppats på. Tycker ändå att det är konstigt att det fungerar så bra för dig och inte för mig. Har du testat många filmer?
Ja det hade varit super att starta en tråd om detta. Skulle nästan kunna ta på mig ansvaret för de om jag fick lite mer kunskap i ämnet om bitrate m.m.
Kom att tänka på nu att jag ska göra ett litet test senare att göra om de filmer som endast har lite lagg till .ts. Kanske ger den lilla extra kicken processorn behöver för att klara av de. För om vi tänker efter lite så verker det nästan som att det är där mycket av problemet ligger. Fågelscenen, säkerligen > 90 % av pixlarna som ändras, arbetet i mjukvaran till processorn för det måste vara otroligt påfrestande. För som jag förstår de så om du har en scen på 10 sec utav svart så skickar den i enkel kodning tex #000000 x pixlar. ändras varenda pixel blir en en väldigt massa kod som skall göras om och skickas. Borde så ligga en hel del i mjukvaran och kanske inte så jättemycke i hårdvara. Bara en tanke.
Jag har ingen hel film i 1080 matrushka alls! Någon i 720p och den funkar perfekt (men det visste vi redan), "din Ice Age" testfilm kommer att ta några dagar till att ladda ner verkar det... Att hålla en tråd som varnar för "dåliga matrushka paketeringar" är nog bra, vad tycker andra på forumet? .ts har dekodar processorn mest i hårdvara, medan .mkv sker i mjukvara (finns tydligen ingen processor alls ännu som gör det i hårdvara) vilket förklarar precis som du säger att .ts tycks få en "extra kick". Din analys av hur kodningen av en stillbild ser ut är inte helt rätt. För att kunna redigera och klippa mellan scener samt för att kunna hitta tillbaka till stillbilden efter en kraftig störning, skickas HELA bilden ut med visst mellanrum Mpeg2 tror jag är 7 bildrutor, (för h264 vet jag inte men antar att likande gäller), dessemellan skickar man i princip bara förändringen i bilden. Har man variabel bitrate kan man spara lagringsutrymme i lugna scener och ösa på i scener med snabba/mycket förändringar (som fågelscenen) - men som vi sett finns det ett tak för HUR mycket bitrate PCH:n orkar processa. Bästa sättet att undvika problem är att undvika matrushka om samma film finns i annan container, eller välja en matrushka som håller sig väl under 30Mb/s i peak något som vi således borde efterfråga i "varudeklarationen" av en matrushka container, eller skapa en egen tråd som varnar/"godkänner" filer för PCH:n
Postad 31 July 2008 - 10:53
FreddP
-
FreddP
-
Amatör
-
-
61 inlägg
Funkar och funkar....
Film1 är Maerican Gangster av WPi, bild lagg och block samt Film2 är Click av WPi skulle väl säga att bilden fryser efter någon sekund och ljudet går på som det skall. Konverterade denna till 4.1 med refFrames 4 (smplen) och det hjälpte lite lite Film 3 är Black Hawk Down av WPi och denna funkar kanon om man nu kan säga så, tycker jag i alla filmer jag kollat på popcornen får problem med att filmerna accelererar lite i 1 sekund emellanåt. Svårt att beskriva dt fenomenet men det verkar bara uppstå vid scenbyten.
Testat runt lite mer och visst finns det filmer den klarar men det är inte speciellt många 1080p vad jag har kunnat komma fram till.
//NJ
Nä det är faktist samma för mig. Kikade på Transporter 2 igår 1080p 8,5gig, och den fungerade faktist. Jag har inte testat de filmerna du har där. Skulle iofs kunna göra det. Vilken av dom fungerar sämst? Vad har du för setup? Hdd m.m.
Postad 31 July 2008 - 13:20
rubik
-
rubik
-
Användare
-
-
132 inlägg
Problemet med DTS ljud är inte löst eller? Har ju ingen lust att gå och köpa en förstärkare bara för att kunna spela upp en eller ett par filmer som endast ha dts ljud. Eller finns det något sätt att gå runt det? filmerna är i iso-format.
Tacksam för hjälp.
Postad 31 July 2008 - 13:37
Kanelbulle
-
Kanelbulle
-
Mästare
-
-
3325 inlägg
rubik:?? Detta är inget problem. Popcorn Hour har inte och kommer aldrig få DTS-licens för nedmixning till 2-kanaler. Det är ett av skälen till att den är så prisvärd... En billig ny/begagnad Receiver med DTS blir billigare än skillnaden mot tex en Tvix... Sen finns det ju massor med varianter att konvertera ljudet från DTS till DD... det funkar ju oxå bra, tar ca 15 min per film vad jag läst. Men detta är väl svårare om det är ISO, där är ju ljudet inbäddat. Men å andra sidan, hur många ISO/DVD:er har bara DTS...
Redigerat av Kanelbulle, 31 July 2008 - 13:39.
Postad 31 July 2008 - 13:57
mvaarimo
-
mvaarimo
-
Rookie
-
6 inlägg
Beställde en Western Digital AV500Gb till min PCH (Audio & Video menad för HTPC:n. Borde vara tyst och bra med värmen). Ändå anser jag att den har reliativt högt "fläktljud". Nu har den hamnat in i min dator och jag tänkte köra myihome, som jag även gjort tidigare. Orsaken till intern HDD i PCHn var att kunna kolla på .ISO. Är det möjligt att samtidigt som man kör myihome även streama .ISO via Samba?
Läste tidigare att man borde lämna en "dummy" HDD i PCH:n ur värmesynvinkel om man enbart tänker streama, annars blir PCHn överhettad. Gäller det eller är det bara en legend? Får i såna fall plocka fram en gammal HDD.
Postad 31 July 2008 - 14:39
Nisken
-
Nisken
-
Forumräv
-
-
651 inlägg
Beställde en Western Digital AV500Gb till min PCH (Audio & Video menad för HTPC:n. Borde vara tyst och bra med värmen). Ändå anser jag att den har reliativt högt "fläktljud". Nu har den hamnat in i min dator och jag tänkte köra myihome, som jag även gjort tidigare. Orsaken till intern HDD i PCHn var att kunna kolla på .ISO. Är det möjligt att samtidigt som man kör myihome även streama .ISO via Samba?
Läste tidigare att man borde lämna en "dummy" HDD i PCH:n ur värmesynvinkel om man enbart tänker streama, annars blir PCHn överhettad. Gäller det eller är det bara en legend? Får i såna fall plocka fram en gammal HDD.
Tror inte att det är så, jag hade min PCH med juni 08 firmware sedan just i juni och den första månaden utan HDD, den var ännu svalare utan, än senare med HDD. Men den är förvånansvärt OK även med HDD.
Redigerat av Nisken, 31 July 2008 - 17:49.
Postad 31 July 2008 - 14:52
rubik
-
rubik
-
Användare
-
-
132 inlägg
rubik:
?? Detta är inget problem. Popcorn Hour har inte och kommer aldrig få DTS-licens för nedmixning till 2-kanaler. Det är ett av skälen till att den är så prisvärd...
En billig ny/begagnad Receiver med DTS blir billigare än skillnaden mot tex en Tvix...
Sen finns det ju massor med varianter att konvertera ljudet från DTS till DD... det funkar ju oxå bra, tar ca 15 min per film vad jag läst. Men detta är väl svårare om det är ISO, där är ju ljudet inbäddat. Men å andra sidan, hur många ISO/DVD:er har bara DTS...
Nej problem var väl fel ordval. Tänkte ifall de hade kommit på någon schysst lösning i ny firmware eller så. Kan du ge förslag på någon bra förstärkare eller vilka märken man skall kolla på? Nej det är väl inte särskilt många dvd:er som har det så, har tyvärr råkat ut för detta på en hel triologi just nu. =( Men det är väl som sagt svårt att koda om ljud på iso-filer. Har aldrig haft detta problemet förut och jag har väl kollat på en cirka 100 filmer via min PCH nu så det är ju inget stort problem, men vill dock se dessa filmer.. Ingen som vet någon lösning på att koda om ljudet från dts i en iso fil?
Postad 31 July 2008 - 15:33
svanbo
-
svanbo
-
Forumräv
-
-
558 inlägg
Jag har inte lusläst tråden men jag undrar en sak som ni "initierade" säkert kan svara blixtsnabbt på
- Har jag förstått det hela rätt om det är så att kommande generation Popcorn Hour (A-110?) INTE kommer ha inbyggt WiFi utan bara nån mini-pci kortplats med möjlighet till WiFi den vägen?
- Har jag vidare förstått er rätt om det är så att kommande generation kommer bli betydligt dyrare än dagens?
- Vilka förbättringar finns i kommande generation?
Ledsen om posten är onödig men det är segt att leta i 182 sidor  tacksam för svar!
Postad 31 July 2008 - 17:12
K-E Larsson
-
K-E Larsson
-
Användare
-
-
186 inlägg
Är det möjligt att samtidigt som man kör myihome även streama .ISO via Samba?
Det skall inte vara några problem...du får läggatill SMB utdelningen i PCH bara. Läste tidigare att man borde lämna en "dummy" HDD i PCH:n ur värmesynvinkel om man enbart tänker streama, annars blir PCHn överhettad. Gäller det eller är det bara en legend? Får i såna fall plocka fram en gammal HDD.
Du förväxlar PCH med Twix 6500..i den så sätter man i en dummy HDD för att styra luten rätt nar man inte har en intern HDD.
Postad 31 July 2008 - 17:36
mvaarimo
-
mvaarimo
-
Rookie
-
6 inlägg
[quote name='K-E Larsson' date='Jul 31 2008, 18:12 ' post='2006635'] Det skall inte vara några problem...du får läggatill SMB utdelningen i PCH bara. Här kommer ett litet problem. Både datorn och PCHn är på samma WORKGROUP, men PCHn hittar inte datorn. Hjälp gärna grundligt en novis. myihome fungerar bra.
Postad 31 July 2008 - 17:48
Unregistered035dce0b
-
Unregistered035dce0b
-
Forumräv
-
-
549 inlägg
Min har funkat fint någon vecka nu enda som inte vill funka för mig är ljudet via hdmi kabeln blir knaster å sen försvinner ljudet å sen kommer de tillbaks efter ett tag,men om ja ställer uppösningen på 576p ist för 720p så funkar ljudet felfritt igen men då ä det ju sämre bild ist,skumt skumt.
Postad 31 July 2008 - 21:05
Cappachino
-
Cappachino
-
Amatör
-
-
74 inlägg
Min har funkat fint någon vecka nu enda som inte vill funka för mig är ljudet via hdmi kabeln blir knaster å sen försvinner ljudet å sen kommer de tillbaks efter ett tag,men om ja ställer uppösningen på 576p ist för 720p så funkar ljudet felfritt igen men då ä det ju sämre bild ist,skumt skumt.
Låter skumt tänkte föreslå att det kanke är hdmi kabeln som är trasig. Men verkar vara något annat.
Postad 01 August 2008 - 01:03
xnorpx
-
xnorpx
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
Sitter och leker med min nya pch och pillar med llink. Kan man reloada configen på något enkelt sätt utan att behöva starta om pch? Är det någon som har någon fet llink config fil och vill dela med sig så man kan se lite exempel vad som kan göras?
Redigerat av xnorpx, 01 August 2008 - 01:03.
Postad 01 August 2008 - 07:44
Tresor
-
Tresor
-
Användare
-
-
139 inlägg
Nä det är faktist samma för mig. Kikade på Transporter 2 igår 1080p 8,5gig, och den fungerade faktist. Jag har inte testat de filmerna du har där. Skulle iofs kunna göra det. Vilken av dom fungerar sämst?
Vad har du för setup? Hdd m.m.
Click funkar sämst iom att den bara fryser, orkar inte ens visa en dålig blockig bild  Kör/kört desas med extern USB disk samt över nätet mot myiHome.
Postad 01 August 2008 - 09:32
Vtunabo
-
Vtunabo
-
Forumräv
-
-
583 inlägg
Sitter och leker med min nya pch och pillar med llink. Kan man reloada configen på något enkelt sätt utan att behöva starta om pch?
Ändrar du i configfilen så är det llink som skall startas om och inget annat
Postad 01 August 2008 - 10:20
FreddP
-
FreddP
-
Amatör
-
-
61 inlägg
Click funkar sämst iom att den bara fryser, orkar inte ens visa en dålig blockig bild  Kör/kört desas med extern USB disk samt över nätet mot myiHome.
Skulle ju rekomendera en intern HDD som jag skaffade mig. Blev inte 100, men bra mycke bättre än USB och nätverk. Du kan ju även kopiera filmerna från USB HDD till intern HDD direkt på PCHn, vilket är väldigt smidigt. Inte så smidigt om man ska kopiera 10+, den har en förmåga att bara bryta och leva sitt egna liv. tror det är ett värmeproblem faktist, för den slutade fungera efter en längre tids kopiering. Var då tvungen att låta den stå utan strömsladd i nån timma.
Postad 01 August 2008 - 10:26
`rzr
-
`rzr
-
Beroende
-
-
1067 inlägg
Nu är det så att jag köpte mig en popcorn hour häromdagen och allt funkar över förväntan.
Det enda jag undrar över (kanske redan tagits upp i denna monstertråd) är varför den inte hoppar till nästa fil när den har spelat klart en. T.ex gå till fil2 när den är klar med fil1. Är det bara jag som är korkad som inte hittat nån inställning för det, eller är det så att den helt enkelt inte grejjar det...
Kan ju inte vara så att man ska behöva trycka igång varje fil i en mapp man vill titta på.. måste ju finnas nån slags "spela-nästa-fil-inställning"
Postad 01 August 2008 - 10:32
Luzer
-
Luzer
-
Veteran
-
-
1793 inlägg
Nu är det så att jag köpte mig en popcorn hour häromdagen och allt funkar över förväntan.
Det enda jag undrar över (kanske redan tagits upp i denna monstertråd) är varför den inte hoppar till nästa fil när den har spelat klart en. T.ex gå till fil2 när den är klar med fil1. Är det bara jag som är korkad som inte hittat nån inställning för det, eller är det så att den helt enkelt inte grejjar det...
Kan ju inte vara så att man ska behöva trycka igång varje fil i en mapp man vill titta på.. måste ju finnas nån slags "spela-nästa-fil-inställning"
Tryck på play istället för på enter så tar den nästa fil.
Postad 01 August 2008 - 11:02
xnorpx
-
xnorpx
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
Ändrar du i configfilen så är det llink som skall startas om och inget annat 
Om jag ändrar i config filen och går tillbaka till sources och sedan kör llink deamon igen så blir det ingen skillnad. Trycker jag på menu och väljer avsluta llink så får jag ett felmedellande och det går ej att starta efter det. Hur startar jag om llink korrekt?
Postad 01 August 2008 - 12:56
Kanelbulle
-
Kanelbulle
-
Mästare
-
-
3325 inlägg
Tjena Allihop!!
Jag hade fel! Det blir ingen ny realease av Firmware denna vecka! Men det har kommit en ny Beta, Relaease Candidate 2. Så det är nära...
Release Version : 01-17-080725-15-POP-402-000 (full update)
Release Date : 25 July 2008, 20:36 +8GMT
Comments :
1. Integrated NZBGet and Transmission BT client to firmware (except BT UI)
2. Subtitle
- fixed slight flashing when in 1080p24 output
- fixed external subtitle disappear after seek in MKV
- fixed certain SMI subtitle causes playback freeze
3. Network share
- fixed unable to add NFS URL if the share folder name contains only a single letter
- fixed NFS client mount failure
- "Remote Samba Servers" renamed to "Network Browser".
4. MKV fixes
- fixed certain VC1 playback freeze on the first frame
- fixed audio track switching involving Vorbis
- fixed DTS audio drop(stuttering) issue
- fixed aspect ratio bug
- Fine-tune seek and fast forward
5. Latest Atheros WiFi driver v3.2.0.17
- Known issue: WEP connection is not working;
6. Changed File Operation menu font size to smaller to match rest of browser
7. Improved SVCD detection.
8. Changes in FTP password handling to reduce corruption.
Release Version : 00-17-080730-15-POP-402
Release Date : 1 August 2008, 19:19 +8GMT
Comments :
1. Minimum firmware version to use this NMT App is 01-17-080730-15-POP-402-000
2. FTP Server password moved it to flash
3. Long samba server password supported
4. Adapted Nzbget password protection for Clutch Web UI (of Transmission BT client)
5. Newer version of nzbget (0.4.1)
6. Modified transmission-daemon to execute a user script upon download completion
Håll tilgodo...
Postad 01 August 2008 - 13:40
Per S
-
Per S
-
Forumräv
-
-
560 inlägg
Installerade Popcorn för första gången i helgen. Har firmware från 12 juni (senast officiella).
Första provet blev att spela "I am legend" blu ray helt okomprimerad (ca 40G) via en WD passport USB. Kopplad till projektor via HDMI 1080p24
Kanonbra bild! Men sen har jag en del frågor:
1) Hur väljer man subtitle (svenska tex)? Har detta förinställt i installationsmenyn, men under hela filmen fanns ingen textning alls. Trycker man på fjärrknappen för text så kan man bara välja text ON eller OFF. Men där kommer ingen. Dessutom inget förslag på olika textning heller.
2) Efter 20 minuters tittande så försvinner bilden helt plötsligt och duken blir blå. Inget hjälper. Drar ut strömkabeln och kör filmen igen utan problem. Är detta ett problem som är vanligt även när man kör en helt okomprimerad blu ray i originalformat M2ts? Alla originalfiler med. Trodde popcornen framförallt spökade vid komprimering etc
Redigerat av Per S, 01 August 2008 - 13:45.
Postad 01 August 2008 - 14:01
Kanelbulle
-
Kanelbulle
-
Mästare
-
-
3325 inlägg
Per S:Utan att egentligen veta, jag har själv inte kört rena M2TS filer. Är inte heller säker på hur "BluRay strukturen" stöds. Att BluRay stöds native med M2TS stöds är ju klart. Men jag vet inte om du kanske ska testa att ta Sub-filen o döpa om till xxx.srt o placera i samma folder som M2TS filen. Det är det vanliga mönstret textningen går till. Det finns ju olika typer av textnings-stöd i PCH: - MKV med inbäddade Subtitle - DVD ISO filer har ju inbäddade Subtitlar oxå - Separata Subtitle filer i samma bibliotek enligt modellen ovan Men detta är nåt att kolla upp! Har du kollat på NMT-forumet?? Jag kan lägga upp en fråga o checka i ämnet! Det är nog så enkelt att de flesta som har Popcorn/Tvix osv kör högupplöst i MKV-containers, de blir mindre o smidigare att hantera. Men detta måste kollas!!
Postad 01 August 2008 - 15:13
Unregistered8e0744e8
-
Unregistered8e0744e8
-
Lärjunge
-
-
308 inlägg
Tjena.
e nu starkt inne på en popcorn hour, hört att den är ostabil vad gällande kolla på dvd filmer i iso format, stämmer detta?
Jag har tänkt att ha den att kolla dvd filmer på, både ISO och IMG filer, stöds detta?
/M
Postad 01 August 2008 - 15:15
Unregistered035dce0b
-
Unregistered035dce0b
-
Forumräv
-
-
549 inlägg
Låter skumt tänkte föreslå att det kanke är hdmi kabeln som är trasig. Men verkar vara något annat.
Mjo tänkte det först men bör inte vara det,är en supra kabel,tvn är en hitatchi lcd å ja misstänker att det är den som är lite mongis.
Postad 01 August 2008 - 15:18
Unregistered035dce0b
-
Unregistered035dce0b
-
Forumräv
-
-
549 inlägg
Tjena.
e nu starkt inne på en popcorn hour, hört att den är ostabil vad gällande kolla på dvd filmer i iso format, stämmer detta?
Jag har tänkt att ha den att kolla dvd filmer på, både ISO och IMG filer, stöds detta?
/M
Funkade för mig innan ja uppdaterade min nu efter uppdatering får ja ljud men ingen bild på iso filer,så nja inte ännu nå vidare men lär väll komma hoppas jag,för min del spelar de igentligen ingen roll tittar bara på högupplöst via den ändå men där fipplar ju ljudet för mig ist just nu...suck...hehe
Postad 01 August 2008 - 15:39
K-E Larsson
-
K-E Larsson
-
Användare
-
-
186 inlägg
martinlangeHar ägt min PCH i ett halvår nu och inte haft några problem med att spelaupp DVD ISO vilket är det jag ser mest på. IMG får man däremot döpa om till ISO så brukar det funka...dom flesta IMG filer är nämligen ISO. Edit: jag kör med senaste officiella firwaren i PCH.
Redigerat av K-E Larsson, 01 August 2008 - 15:43.
Postad 01 August 2008 - 16:12
Vtunabo
-
Vtunabo
-
Forumräv
-
-
583 inlägg
Om jag ändrar i config filen och går tillbaka till sources och sedan kör llink deamon igen så blir det ingen skillnad. Trycker jag på menu och väljer avsluta llink så får jag ett felmedellande och det går ej att starta efter det.
Hur startar jag om llink korrekt?
Hur den startas om beror ju på vilken plattform du kör den. Kör du den på en windows maskin så är det bara att stänga fönstret den rullar i, andra plattformar har jag ingen aning om.
Postad 01 August 2008 - 16:20
Unregistered55ace4d8
-
Unregistered55ace4d8
-
Amatör
-
-
72 inlägg
Har haft min PCH ett par veckor och är hyffsat nöjd faktiskt, det funkar för det mesta... Har dock haft lite störningar när jag skall kolla på film som yttrat sig i att filmen fryser eller att jag inte får kontakt med min dator och dess USB-disk via nätverket... Jag upptäckte två tänkbara felkällor som jag vill dela med mig av. Dels kör jag Vista 64 bitar Home Premium och dess schemalagda defragmentering sker kring kl 23-00 och då tittar vi ofta på film, detta kan ha bidragit till störningar. Felkälla två är att nätverkskabeln sitter dåligt fast i PCH och tappar lätt kontakten med routern om man varit och pillat bland kablarna, kanske skall jag reklamera, får se. Rätt basic felkällor men enligt min mening värda att kolla upp.
Postad 01 August 2008 - 16:32
Kanelbulle
-
Kanelbulle
-
Mästare
-
-
3325 inlägg
Per S:Jag la upp frågan o fick svar på NMT-forumet, det var som jag trodde!! Inget stöd för "BluRay strukturen" idag, externa Subtitles gäller. Dvs SRT filer med EXAKT samma namn som din M2TS fil, då kommer du få in den i filmen!! Vet ej vad det är för format på Subsen i din BluRay, om det går att döpa om den till SRT eller det är en ny från tex Undertexter.se som gäller!! Det är bara att testa lite!! Lycka till!!
Postad 01 August 2008 - 17:59
Luzer
-
Luzer
-
Veteran
-
-
1793 inlägg
Per S -> Om det är lösa sub/idx filer så stöds inte dessa i poppen. Däremot om de är inbyggda i videofilen.
Postad 01 August 2008 - 19:14
Ka11e
-
Ka11e
-
Amatör
-
-
85 inlägg
Var hittar jag nya teman till myihome och popcornen?? Har sett bilder där dom kör med svart bakgrund.
Postad 01 August 2008 - 20:10
wikings1
-
wikings1
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
hejsan jag har blivit meden popcorn 100a men jag unda kan jag se på webtv som säner i windows media format och quiktime format typ denna länk http://wwitv.com/a1/b4127.asxhoppas det går och att nån vet mvh wikings1
Postad 01 August 2008 - 21:13
Unregisteredca15b0a9
-
Unregisteredca15b0a9
-
Forumräv
-
-
703 inlägg
för er som skall köpa en popcorn... webhallen säljer ut dem för 1190 kr demo...!!! Mkt bra pris... http://www.webhallen...od.php?id=86424
Postad 01 August 2008 - 21:19
Unregistered035dce0b
-
Unregistered035dce0b
-
Forumräv
-
-
549 inlägg
martinlange
Har ägt min PCH i ett halvår nu och inte haft några problem med att spelaupp DVD ISO vilket är det jag ser mest på.
IMG får man däremot döpa om till ISO så brukar det funka...dom flesta IMG filer är nämligen ISO.
Edit: jag kör med senaste officiella firwaren i PCH.
Skumt att de funkar för dig då...för mig slutade det funka efter uppdateringen,man kanske skulle reseta den till fabriksinställningar ä det nåt som funkar tro?
Postad 01 August 2008 - 22:12
K-E Larsson
-
K-E Larsson
-
Användare
-
-
186 inlägg
Skumt att de funkar för dig då...för mig slutade det funka efter uppdateringen,man kanske skulle reseta den till fabriksinställningar ä det nåt som funkar tro?
Det kan ju vara värt att prova...ingen garanti men man vet aldrig förrän man provat. Jag har faktiskt haft väldigt lite problem med min PCH...dom "problem" som jag haft har varit kända buggar.
Redigerat av K-E Larsson, 01 August 2008 - 22:12.
Postad 02 August 2008 - 11:29
Unregistered035dce0b
-
Unregistered035dce0b
-
Forumräv
-
-
549 inlägg
Gjorde en facktory reset å nu funkar iso filerna perfekt igen,men nu är det litte si å så med mkv filer kanske 3 av mina 50 funkar,nån med bara bild inge ljud vissa inte alls å nån enstaka funkar helt.Inte så kul å sitta å uppdatera för å se mkv å sen återställa för å se iso igen,hoppas de löser detta snart:)
Postad 02 August 2008 - 13:41
TaubermaN
-
TaubermaN
-
Användare
-
-
134 inlägg
Står säkert någonstans men vilka usb dongles är det som stöds?
Stöds den här: D-Link RangeBooster N USB Adapter, 802.11n
Postad 02 August 2008 - 13:53
Kanelbulle
-
Kanelbulle
-
Mästare
-
-
3325 inlägg
TaubermaN:Hm... detta har stått nu ett antal gånger... hade du bara gått tillbaka några sidor... Men det är en Atheros baserad USB-dongle som behövs. Använd sökfunktionen längst ner till vänster (inom tråden-sök), så kommer det lösa sig!!
Postad 02 August 2008 - 14:57
matte2
-
matte2
-
Användare
-
-
136 inlägg
för er som skall köpa en popcorn... webhallen säljer ut dem för 1190 kr demo...!!! Mkt bra pris...
Inte så konstigt! A110:an skall enl webhallens folk dyka upp nu i Augusti.... Vad som skall vara nytt på den är HDMI 1.3 och SATA disk (Finns säkert mer än det) Här kan man läsa lite mer om A110
Redigerat av matte2, 02 August 2008 - 14:58.
Postad 02 August 2008 - 15:10
Per S
-
Per S
-
Forumräv
-
-
560 inlägg
Per S:
Jag la upp frågan o fick svar på NMT-forumet, det var som jag trodde!!
Inget stöd för "BluRay strukturen" idag, externa Subtitles gäller. Dvs SRT filer med EXAKT samma namn som din M2TS fil, då kommer du få in den i filmen!! Vet ej vad det är för format på Subsen i din BluRay, om det går att döpa om den till SRT eller det är en ny från tex Undertexter.se som gäller!! Det är bara att testa lite!!
Lycka till!!
Tack för supporten! Har lyckats klura ut att m2ts filen i min blu ray film har en sup textning som måste omvandlas till srt. Har lyckats hitta ett program som gör det men när jag sen lägger srt filen i samma mapp som m2ts filen så kommer det endast siffror på de platser den svenska texten skulle vara. Har inte hittat tricket ännu.
Postad 02 August 2008 - 15:19
tommypeters
-
tommypeters
-
Veteran
-
-
2279 inlägg
När det endast kommer siffror kan det vara att textfilen är sparad på fel sätt, kan hjälpa att helt enkelt öppna den i Wordpad och välja Spara Som (se till att Västerländskt är valt).
Postad 02 August 2008 - 15:34
Kanelbulle
-
Kanelbulle
-
Mästare
-
-
3325 inlägg
matte2:Visst kommer den, frågan är bara exakt när o vilka volymer som kommer i början... Undrar verkligen om så många kan lägga rabarber på den i Augusti... det skulle förvåna mig. Men man vet inte!! Annars är alternativet just nu Curanta Mediabox, den är som en PCH + USB-slave, Sata-disk, fläkt, On/Off-knapp.
Postad 02 August 2008 - 15:45
Siffredrik
-
Siffredrik
-
Wannabe
-
-
19 inlägg
Hej
Jag har 2 frågor som jag har läst lite om i tråden men inte hittat svaret på helt än.
1) Är det någon som har problem vid uppspelning av 720p-filmer i .mkv format? Jag kan se mellan 5-20 min innan bilden fryser och PCH hoppar tillbaka ut i menyn. Jag streamar genom MyiHome frpn servern.
2) Med intern hårddisk kan man starta MyiHome på PCH och byta tema/skin?
Tack på förhand // S
Postad 02 August 2008 - 16:10
matte2
-
matte2
-
Användare
-
-
136 inlägg
Visst kommer den, frågan är bara exakt när o vilka volymer som kommer i början... Undrar verkligen om så många kan lägga rabarber på den i Augusti... det skulle förvåna mig. Men man vet inte!!
Nej det vet man förståss inte. Men Webhallen säger själv att den skall lanseras i Augusti. Eftersom det egentligen inte skiljer så mycket mot A100 som ju volymproduceras nu så tror jag det kommer en hel del.... Jag har 2 frågor som jag har läst lite om i tråden men inte hittat svaret på helt än.
1) Är det någon som har problem vid uppspelning av 720p-filmer i .mkv format? Jag kan se mellan 5-20 min innan bilden fryser och PCH hoppar tillbaka ut i menyn. Jag streamar genom MyiHome frpn servern.
1) Nix det har jag inte upplevt (Jag kör 720p filmer över SMB som skall vara sämre ...) 2) Jajamän med den senaste Firmware så är det lätt som en plätt.
Postad 02 August 2008 - 17:16
Kanelbulle
-
Kanelbulle
-
Mästare
-
-
3325 inlägg
matte2:Det ända vi vet än så länge om A-110 är att den började med att bli försenad... Vad Webhallen vet är vad dom fått för besked av Abtech (agent för Popcorn). Meddelandet om leveransförseningen av A-110 är väl max 1 månad gammal. Sen har du ca 1 månads lev tid (kvantiteter = båt). Jag tror nog i bästa fall Augusti kan hålla, men då blir det sent. Vad gäller produktion så är det många som vill ha snabbt, så till en början skulle jag bli snopen om det blir stora kvantiteter med en gång!
Postad 02 August 2008 - 18:16
matte2
-
matte2
-
Användare
-
-
136 inlägg
Det ända vi vet än så länge om A-110 är att den började med att bli försenad...
Hehe Säkert är det så, ja nu har ju jag en A100 å den fungerar utmärkt för mina behov. Men om jag skulle köpa IDAG så skulle jag nog inte köpa en A100....
Postad 02 August 2008 - 18:42
Vtunabo
-
Vtunabo
-
Forumräv
-
-
583 inlägg
Hej
Jag har 2 frågor som jag har läst lite om i tråden men inte hittat svaret på helt än.
Tack på förhand // S
2) Jajamän med den senaste Firmware så är det lätt som en plätt.
När det gäller fråga 2 så verkar det lite förvirrat myihome kör man alltid på en dator, men det går att byta skin på den Med senaste fw på PCH kan man byta skin på det interna gränssnittet Hoppas att det blev lite klarare
Postad 02 August 2008 - 19:13
Siffredrik
-
Siffredrik
-
Wannabe
-
-
19 inlägg
Aha. Var hittar man nya teman då? Och hur byter man till dom? 1000 frågor
Men det är alltså INGEN som har porblem att spela 720p över nätverket? Känns som jag glömt något basic som typ brandväggen  Om det skule bli för mycket bandbredd, borde inte bilden bara frysa och sen fortsätta isåfall? Jag kommer ju tillbaka till menyn..
// S
Postad 02 August 2008 - 20:30
Unregistered629e3d05
-
Unregistered629e3d05
-
Användare
-
-
205 inlägg
Hallå
Jag har läst igenom de första 50 sidorna i den här tråden...
Jag bestämde mig för att köpa en PCH och gick ner till butiken. De hade dock slutat sälja den eftersom det var någon ny modell på G. Snopen blev jag (den fanns visserligen i butiken brevid, men jag ville kolla upp den nya modellen först).
Denna information finns säkerligen i den här tråden någonstans, men efter att ha prövat ett antal olika sökbegrepp gav jag upp och började skriva det här inlägget istället.
Någon som vet vad som gäller? Kommer det komma en ny modell? När kan den förväntas komma? Vilka förändringar innebär den? Kommer den hamna på samma prisnivå?
Eller ska jag kila ner och köpa A-100?
Medans jag ändå har ordet kan jag passa på att skriva en annan kort fråga: att vanlig trådlös standard inte räcker för att streama HD-material vet jag. Men hur är det med netgears 108 Mb/s eller d-links 300 Mb/s? (Att det sedan inte finns en trådlös anslutning i PCH vet jag)
Postad 02 August 2008 - 20:51
Kanelbulle
-
Kanelbulle
-
Mästare
-
-
3325 inlägg
StaLin:Det kommer en Popcorn Hour A-110, det sägs att den ska komma i Augusti. När vette sjutton... Men den svenska agenten har väl varit duktig o sålt slut på alla A-100:or, så det kanske blir ett litet glapp emellan den nya A-110 kommer. Vad har då A-110 som inte A-100 har?? Jo, Sata-disk anslutning, HDMI 1.3 (HD-audio stöd), USB-slave o On/Off-knapp. Det är inga jätteskillnader, HD-ljudet kräver att du har en förstärkare som stödjer det. Men Sata disken är ju inte fel, fler sorter, lägre priser. Så känn efter vad du själv tycker, gå ner o kolla lev.tid hos din leverantör. Ett annat alternativ är annars Curanta Mediabox, exakt samma som PCH förutom, Sata, USB-slave, fläkt o lite snyggare/kompaktare utseende, exakt samma mjukvara! Den finns att köpa nu.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
HTPC
-
→
Mediaspelare
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
genstruktur
2026-05-20 17:06:21
-
Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
genstruktur
2026-05-20 17:04:36
-
Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
genstruktur
2026-05-20 17:03:16
-
Projektorn uppe och allt verkar fungera
genstruktur
2026-05-20 17:02:29
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|