* Officiell Tråd - Ino Audio piP, pi60 *
5759 svar till detta ämne
Postad 17 March 2015 - 09:33
Nattlorden
-
Nattlorden
-
Forumräv
-
-
553 inlägg
Med en duk som är sju kvadrat? 
Nåja, den ligger väl i alla fall inte på golvet?
Postad 17 March 2015 - 09:49
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
Nåja, den ligger väl i alla fall inte på golvet?
Nej, men om den är två meter hög så skulle den ju kunna vara 3.5 bred
Postad 17 March 2015 - 14:59
Nattlorden
-
Nattlorden
-
Forumräv
-
-
553 inlägg
Nej, men om den är två meter hög så skulle den ju kunna vara 3.5 bred 
Ja, men det står på höjden, så det har ju väldigt lite att göra med rummets kvadratmeter att göra.
Min bio ligger väl på ungefär samma storlek i sin aktiva del, den duken jag skall hämta till helgen är på 6 kvadrat...
Postad 17 March 2015 - 15:14
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
jo, jag räknade ut det själv 
Postad 17 March 2015 - 15:53
Nattlorden
-
Nattlorden
-
Forumräv
-
-
553 inlägg
jo, jag räknade ut det själv 
Då får du gärna förtydliga vad meningen med originalposten gällde...
Postad 17 March 2015 - 16:26
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
Stor duk i litet rum. Jag vet ju inte antal tum, men bland dukar så brukar folk prata om optimalt intervall tum, detta baseras beroende på hur långt man sitter från duken. Så slarvigt översatt så är det det jag kommenterade
Postad 17 March 2015 - 16:46
Bakerman
-
Bakerman
-
Mega-Guru
-
-
9561 inlägg
Med en duk som är sju kvadrat? 
Knappt. Typ 2,15 x 3,20. 
Postad 17 March 2015 - 20:32
Nattlorden
-
Nattlorden
-
Forumräv
-
-
553 inlägg
Stor duk i litet rum. Jag vet ju inte antal tum, men bland dukar så brukar folk prata om optimalt intervall tum, detta baseras beroende på hur långt man sitter från duken. Så slarvigt översatt så är det det jag kommenterade 
Ok, men det där handlar ju bara om grader. Och rent generellt är folk rädda för tillräckligt stor bild.
Postad 06 April 2015 - 15:27
BoBBiS
-
BoBBiS
-
Lärjunge
-
-
292 inlägg
Hur fungerar pi60/s med andra subbar än sina egna. Då jag läst att dom flesta kör med ino's egna bs eller subbar. Vill köpa ytterligare ett par lms 15 R nu innan dom tar slut hos parts express.
Går nämligen i ino tankar framöver vill inte behöva sälja av subbarna när ino blir aktuellt
Redigerat av BoBBiS, 06 April 2015 - 15:30.
Postad 06 April 2015 - 15:40
kalle12dussin
-
kalle12dussin
-
Beroende
-
-
1456 inlägg
Hur fungerar pi60/s med andra subbar än sina egna. Då jag läst att dom flesta kör med ino's egna bs eller subbar. Vill köpa ytterligare ett par lms 15 R nu innan dom tar slut hos parts express.
Går nämligen i ino tankar framöver vill inte behöva sälja av subbarna när ino blir aktuellt
Varför sälja subbarna det finns många som kör med ino men inte med ino moduler och det fungerar.
Men varför inte satsa på ett par i28 eller i16 och köra delat system.
Redigerat av kalle12dussin, 06 April 2015 - 15:42.
Postad 06 April 2015 - 15:41
BoBBiS
-
BoBBiS
-
Lärjunge
-
-
292 inlägg
Varför sälja subbarna det finns många som kör med ino men inte med ino moduler och det fungerar.
Det var ju det som var grejen vill ju bygga 2 st till o slippa sälja när det blir uppgradering 
Postad 06 April 2015 - 15:44
kalle12dussin
-
kalle12dussin
-
Beroende
-
-
1456 inlägg
Det var ju det som var grejen vill ju bygga 2 st till o slippa sälja när det blir uppgradering 
Bygg 2 till uppgradera i stället för pi60s till i28 eller i16 och kör delat system.
Postad 19 April 2015 - 20:26
Unregistered95ac8a8d
-
Unregistered95ac8a8d
-
Forumräv
-
-
720 inlägg
Någon som vet vad ett par pip kostar i byggsats med låda?
Eller bara element och filter?
Postad 19 April 2015 - 21:23
Unregisteredc49a1f15
-
Unregisteredc49a1f15
-
Mästare
-
-
3205 inlägg
Postad 20 April 2015 - 08:17
Nattlorden
-
Nattlorden
-
Forumräv
-
-
553 inlägg
Vad som viktigare är - är att använda Inos delningsfilter. Sen funkar det helt ok med vilket kompetent subsystem som helst.
Postad 20 April 2015 - 10:07
BoBBiS
-
BoBBiS
-
Lärjunge
-
-
292 inlägg
Vad som viktigare är - är att använda Inos delningsfilter. Sen funkar det helt ok med vilket kompetent subsystem som helst.
Ok hur fungerar det med eq? har ju en Minidsp nu går det att använda den till eq?
Postad 20 April 2015 - 10:11
philipbtz
-
philipbtz
-
Veteran
-
-
2190 inlägg
Ok hur fungerar det med eq? har ju en Minidsp nu går det att använda den till eq?
Ja det går du kopplar bara in cr80s först i kedjan och sedan tar miniDSP in signalen. Har inte gjort det själv men läst att det skall funka så. Dock tycker vissa att miniDSP inte är helt transparent men om man inte har ett väldigt bra rum hör man nog inte det. Man måste ju ändå på något sätt boosta botten på slutna basar. Det skulle vara om det funkar med infratillsatsen i cr80s men är osäker på hur den funkar till andra basar än Inos.
Postad 20 April 2015 - 10:12
Unregisteredb2bcb2c1
-
Unregisteredb2bcb2c1
-
Beroende
-
-
1393 inlägg
Jag skulle nog säga att du kan använda din minidsp som filter till att börja med. För att få den att likna ett inofilter kan du ställa in den på 18dB/oktav@80Hz för topparna och 30dB/oktav@80Hz för basarna, sedan inverterar du signalen till topparna. Eller om det var basarna som skulle inverteras...
Redigerat av Unregisteredb2bcb2c1, 20 April 2015 - 10:13.
Postad 20 April 2015 - 12:38
Nattlorden
-
Nattlorden
-
Forumräv
-
-
553 inlägg
Jag skulle nog säga att du kan använda din minidsp som filter till att börja med. För att få den att likna ett inofilter kan du ställa in den på 18dB/oktav@80Hz för topparna och 30dB/oktav@80Hz för basarna, sedan inverterar du signalen till topparna. Eller om det var basarna som skulle inverteras...
Fixar den andra filterfunktioner än Butterworth?
Postad 20 April 2015 - 12:41
Nattlorden
-
Nattlorden
-
Forumräv
-
-
553 inlägg
Ja det går du kopplar bara in cr80s först i kedjan och sedan tar miniDSP in signalen. Har inte gjort det själv men läst att det skall funka så. Dock tycker vissa att miniDSP inte är helt transparent men om man inte har ett väldigt bra rum hör man nog inte det. Man måste ju ändå på något sätt boosta botten på slutna basar. Det skulle vara om det funkar med infratillsatsen i cr80s men är osäker på hur den funkar till andra basar än Inos.
Funkar det inte tvärt om? - det vore mer logiskt att koppla så, speciellt om man vill EQ:a något även över delningen (eller omvänt). (Jag har min DualCore före cr80es)
Postad 20 April 2015 - 13:13
megagurka
-
megagurka
-
Beroende
-
-
1237 inlägg
Fixar den andra filterfunktioner än Butterworth?
Beror på vilken app du har, men den vanligaste (2way Xover Advanced) fixar dessa låg- och högpassfilter:
Butterworth up to 8th order (6 to 48dB/oct)
Linkwitz-Riley up to 8th order (12 to 48dB/oct)
Bessel - 2nd order - Bypass per filter
Postad 20 April 2015 - 13:17
Nattlorden
-
Nattlorden
-
Forumräv
-
-
553 inlägg
Beror på vilken app du har, men den vanligaste (2way Xover Advanced) fixar dessa låg- och högpassfilter:
Butterworth up to 8th order (6 to 48dB/oct)
Linkwitz-Riley up to 8th order (12 to 48dB/oct)
Bessel - 2nd order - Bypass per filter
Vilket då inte räcker om man vill ha Bessel av högre ordning (vilket jag gissar ligger närmst vad Ino använder).
Postad 20 April 2015 - 14:40
philipbtz
-
philipbtz
-
Veteran
-
-
2190 inlägg
Funkar det inte tvärt om? - det vore mer logiskt att koppla så, speciellt om man vill EQ:a något även över delningen (eller omvänt). (Jag har min DualCore före cr80es)
Men man vill väl sällan om någon gång EQ över delningen? Eller vart går gränsen där man inte borde EQ:a? Man borde ju inte EQ frekvenser över en viss gräns vet dock inte vad den är. Jag gillar inte konceptet av att EQ:a sina frontar iaf. Det fina med att ha cr80s först är ju att den delar utan att signalen är rörd och sen gör allt analogt. När den går igenom miniDSP så sker det ju en A/D D/A-omvandling.
Postad 20 April 2015 - 14:46
Bubben141
-
Bubben141
-
Lärjunge
-
-
401 inlägg
Om du lägger minidsp endast på subben som du beskriver så blir den signalen fördröjd i förhållande till topparna. Hur mycket beror på hur många filter du aktiverar, men minst 2,5ms.
Postad 20 April 2015 - 14:48
megagurka
-
megagurka
-
Beroende
-
-
1237 inlägg
Men man vill väl sällan om någon gång EQ över delningen? Eller vart går gränsen där man inte borde EQ:a? Man borde ju inte EQ frekvenser över en viss gräns vet dock inte vad den är. Jag gillar inte konceptet av att EQ:a sina frontar iaf.
Det fina med att ha cr80s först är ju att den delar utan att signalen är rörd och sen gör allt analogt. När den går igenom miniDSP så sker det ju en A/D D/A-omvandling.
Ja, det är ju inte optimalt. Om man spelar upp digitalt material är det bästa att först göra EQ och delning i den digitala domänen, och sedan ha separata DAC'ar och slutsteg för varje element (ev. kan man använda en digital klass D förstärkare så slipper man DAC'en).
Sen är det ju inte bra att ha analoga filter i signalkedjan heller eftersom alla analoga komponenter introducerar informationsförstörande fel (mycket större än vad digitala algoritmer gör).
Postad 20 April 2015 - 15:28
philipbtz
-
philipbtz
-
Veteran
-
-
2190 inlägg
Ja, det är ju inte optimalt. Om man spelar upp digitalt material är det bästa att först göra EQ och delning i den digitala domänen, och sedan ha separata DAC'ar och slutsteg för varje element (ev. kan man använda en digital klass D förstärkare så slipper man DAC'en).
Sen är det ju inte bra att ha analoga filter i signalkedjan heller eftersom alla analoga komponenter introducerar informationsförstörande fel (mycket större än vad digitala algoritmer gör).
Nu förstår jag inte riktigt vad du pratar om hehe. När du skickar signalen via preout från din receiver till vad som helst så är ju signalen redan i den analoga domänen. En D/A-omvandling sker ju i receivern innan signalen skickas ut. Det som är bra med cr80s är att signalen förblir analog när den gör delningen. Om du skickar den till miniDSP först så sker det en omvandling som, jag pratade om, innan det når slutsteget eftersom den gör EQ:n i den digitala domänen. Alltså en extra omvandling utöver den som redan var gjord i receivern. Detta kommer man inte undan om man använder både cr80s och miniDSP men jag hävdar att det är mer optimalt att delningen till frontarna sker utan den extra omvandlingen så att åtminstone de får en orörd signal(cr80s är väldigt bra och bibehåller signalen väldigt bra).
Jag förstår inte heller vad du menar med att en digitalt klass D förstärkare inte skulle behöva förvandla signalen till en analog sådan. Signalen från förstärkaren till högtalaren är alltid analog oavsett vilken teknik.
Redigerat av philipbtz, 20 April 2015 - 15:33.
Postad 20 April 2015 - 16:10
Bakerman
-
Bakerman
-
Mega-Guru
-
-
9561 inlägg
CR80s är Inos bästa produkt. Det är en sån sak som man absolut inte ska snåla in på.
Givetvis funkar infratillsatsen med andra burkar än Ino. Filtret vet inte vad som är inkopplat efter. 
Postad 20 April 2015 - 16:15
megagurka
-
megagurka
-
Beroende
-
-
1237 inlägg
Nu förstår jag inte riktigt vad du pratar om hehe. När du skickar signalen via preout från din receiver till vad som helst så är ju signalen redan i den analoga domänen. En D/A-omvandling sker ju i receivern innan signalen skickas ut. Det som är bra med cr80s är att signalen förblir analog när den gör delningen. Om du skickar den till miniDSP först så sker det en omvandling som, jag pratade om, innan det når slutsteget eftersom den gör EQ:n i den digitala domänen. Alltså en extra omvandling utöver den som redan var gjord i receivern. Detta kommer man inte undan om man använder både cr80s och miniDSP men jag hävdar att det är mer optimalt att delningen till frontarna sker utan den extra omvandlingen så att åtminstone de får en orörd signal(cr80s är väldigt bra och bibehåller signalen väldigt bra).
Jag förstår inte heller vad du menar med att en digitalt klass D förstärkare inte skulle behöva förvandla signalen till en analog sådan. Signalen från förstärkaren till högtalaren är alltid analog oavsett vilken teknik.
Jag pratar om att skippa försteget helt, dvs göra EQ och delning i t ex en PC och skicka dom digitala ljudströmmarna (en per högtalarelement) till separata DAC'ar och slutsteg. Finns mjukvara som linjäriserar varje DAC/slutsteg/element-kedja separat med kalibreringsmic (både frekvens och fas) och sedan utöver detta gör en rumskalibrering av det kompletta systemet. Detta minimerar antalet analoga komponenter och ger därmed minst fel i det återskapade ljudet.
Klass D förstärkare finns i både analoga och digitala varianter. Dom analoga tar en analog signal in från en DAC/försteg, dom digitala jobbar direkt på en digital signal, t ex S/PDIF, och därmed behövs ingen DAC.
Nu tror jag inte den extra A/D- och D/A-omvandlingen i miniDSP tillför speciellt mycket fel. Gissningsvis mindre än vad cr80s tillför.
Redigerat av megagurka, 20 April 2015 - 16:16.
Postad 20 April 2015 - 16:25
BoBBiS
-
BoBBiS
-
Lärjunge
-
-
292 inlägg
Ok hade inte tänkt att eq frontarna utan enbart subbarna. Så jag kan lyfta botten vid 10-15 hz
btw så är demo bokad nu
Redigerat av BoBBiS, 20 April 2015 - 16:26.
Postad 20 April 2015 - 17:35
philipbtz
-
philipbtz
-
Veteran
-
-
2190 inlägg
CR80s är Inos bästa produkt. Det är en sån sak som man absolut inte ska snåla in på.
Givetvis funkar infratillsatsen med andra burkar än Ino. Filtret vet inte vad som är inkopplat efter. 
Jag menade bara att infratillsatsen kanske inte boostar just dom slutna basarna man har på ett sånt sätt man vill. Den boostar väl bara inos egna infra-basar optimalt? Men det kanske bli close enough.
Postad 20 April 2015 - 18:45
Unregisteredb2bcb2c1
-
Unregisteredb2bcb2c1
-
Beroende
-
-
1393 inlägg
Vilket då inte räcker om man vill ha Bessel av högre ordning (vilket jag gissar ligger närmst vad Ino använder).
Jaha, oj jag hade fått för mig att det byggde på butterworth, men med en enkel googling fick man ju den föreställningen krossad.
Du har helt rätt. LP-funktionen är inte Butterworth.
Det är därför den är mjukare runt knäet än till och med en lägre
ordningens Butterworth. Tilltagandet sker mera sakta. Skälet till
den dimensioneringen är att lyssningstester avslöjade alltför dåligt
transientsvar med de konventionella dimensioneringarna, liksom
för mycket överhörnming av röster. Därav den större brantheten
och den mjukare formen. Det är inte enda skälet, men allt talade
för samma dimensionering.
I själva verket är LP-filtret i cr80s/es väldigt speciellt då den trots
sin höga branthet bara har ett enda icke-aperiodiskt polpar.
Vh, iö
Postad 20 April 2015 - 18:47
kalle12dussin
-
kalle12dussin
-
Beroende
-
-
1456 inlägg
Jag menade bara att infratillsatsen kanske inte boostar just dom slutna basarna man har på ett sånt sätt man vill. Den boostar väl bara inos egna infra-basar optimalt? Men det kanske bli close enough.
Nej det funkar även på andra basar om man kör med rätt Q värde .
Postad 20 April 2015 - 19:48
MKarlsson74
-
MKarlsson74
-
Guru
-
-
6366 inlägg
Nu tror jag inte den extra A/D- och D/A-omvandlingen i miniDSP tillför speciellt mycket fel. Gissningsvis mindre än vad cr80s tillför.
Vill minnas att det finns mätningar på minidsp och cr80s på faktiskt.
Postad 20 April 2015 - 19:59
philipbtz
-
philipbtz
-
Veteran
-
-
2190 inlägg
Jag pratar om att skippa försteget helt, dvs göra EQ och delning i t ex en PC och skicka dom digitala ljudströmmarna (en per högtalarelement) till separata DAC'ar och slutsteg. Finns mjukvara som linjäriserar varje DAC/slutsteg/element-kedja separat med kalibreringsmic (både frekvens och fas) och sedan utöver detta gör en rumskalibrering av det kompletta systemet. Detta minimerar antalet analoga komponenter och ger därmed minst fel i det återskapade ljudet.
Klass D förstärkare finns i både analoga och digitala varianter. Dom analoga tar en analog signal in från en DAC/försteg, dom digitala jobbar direkt på en digital signal, t ex S/PDIF, och därmed behövs ingen DAC.
Det där låter onödigt komplicerat och dyrt och är lite osäker på hur det ens skulle fungera med avkodandet av surround-format? Har du ett exempel på ett sådant system?
Postad 20 April 2015 - 20:05
philipbtz
-
philipbtz
-
Veteran
-
-
2190 inlägg
Men intressant det där med digital klass D att den alltså kan jobba direkt mot den digitala strömmen men då behöver den ju vara enormt exakt för att det inte skall bli fel i signalen till högtalaren. Klass D medför ju också distorsion som inte finns i Klass AB t.ex. men du kanske tänkte enbart ha till basar?
Nej det funkar även på andra basar om man kör med rätt Q värde .
PEQ finns väl inte än till cr80s så frågan är hur den boostar? Jaja skitsamma 
Postad 20 April 2015 - 20:12
kalle12dussin
-
kalle12dussin
-
Beroende
-
-
1456 inlägg
Men intressant det där med digital klass D att den alltså kan jobba direkt mot den digitala strömmen men då behöver den ju vara enormt exakt för att det inte skall bli fel i signalen till högtalaren. Klass D medför ju också distorsion som inte finns i Klass AB t.ex. men du kanske tänkte enbart ha till basar?
PEQ finns väl inte än till cr80s så frågan är hur den boostar? Jaja skitsamma 
Den boostar inget och PEQ finns ej men med rätt byggda högtalare så händer det saker så vad skall man ha PEQ till det blir infra så nästan brun noten kommer 
Postad 20 April 2015 - 20:51
megagurka
-
megagurka
-
Beroende
-
-
1237 inlägg
Det där låter onödigt komplicerat och dyrt och är lite osäker på hur det ens skulle fungera med avkodandet av surround-format? Har du ett exempel på ett sådant system?
Exempel? Det är bara att köra AC3/DTS-avkodningen i datorn och skicka ut på flerkanals-DAC. Sen finns det mjukvara för kalibrering, EQ, delning etc. På ett sätt är det ju enklare för du slipper ha en receiver. Det gäller bara att ha tillräckligt med slutsteg 
Klass D har ju haft lite problem på högre frekvenser som du säger, men kretsarna blir ju bättre hela tiden.
Postad 20 April 2015 - 20:59
Unregistered95ac8a8d
-
Unregistered95ac8a8d
-
Forumräv
-
-
720 inlägg
Någon som vet om det är nya element i senaste pip?
Postad 20 April 2015 - 21:38
philipbtz
-
philipbtz
-
Veteran
-
-
2190 inlägg
Exempel? Det är bara att köra AC3/DTS-avkodningen i datorn och skicka ut på flerkanals-DAC. Sen finns det mjukvara för kalibrering, EQ, delning etc. På ett sätt är det ju enklare för du slipper ha en receiver. Det gäller bara att ha tillräckligt med slutsteg 
Kul idé. Alla var sin egna väg till hifi-nirvana
Postad 21 April 2015 - 04:09
Unregisteredc49a1f15
-
Unregisteredc49a1f15
-
Mästare
-
-
3205 inlägg
Någon som vet om det är nya element i senaste pip?
Ska ringa Öhman idag och kolla statusen för mina piP så jag kan fråga honom elementen.
Postad 21 April 2015 - 10:55
Unregisteredc49a1f15
-
Unregisteredc49a1f15
-
Mästare
-
-
3205 inlägg
Då har man ringt och tydligen har designen varit densamma på piP sedan 1999.
Mina lådor är fortfarande på lackning i och med att flera andra högtalare låg före i kön, men jag ska höras vid igen om en vecka då de enligt honom borde vara klara alldeles snart. Spännande. 
Postad 21 April 2015 - 12:06
philipbtz
-
philipbtz
-
Veteran
-
-
2190 inlägg
Då har man ringt och tydligen har designen varit densamma på piP sedan 1999.
Mina lådor är fortfarande på lackning i och med att flera andra högtalare låg före i kön, men jag ska höras vid igen om en vecka då de enligt honom borde vara klara alldeles snart. Spännande. 
Glöm inte att köpa aco-skivorna också om du har råd. De är värda pengarna tycker jag. Tror du kommer bli jättenöjd med piP de är den minsta och billigaste högtalaren jag hört som verkligen spelar Hi-Fi.
Postad 21 April 2015 - 12:09
Unregisteredc49a1f15
-
Unregisteredc49a1f15
-
Mästare
-
-
3205 inlägg
Jo jag bad honom lägga undan ett par när jag ringde för första gången. Blir nog att köpa SD-kuddar och stativ när jag är där också, då han tydligen hade det i lager.
Någon som har förslag på material som man kan slå in dämpskivorna i? De är inte så snygga utan direkt.
Postad 21 April 2015 - 12:29
philipbtz
-
philipbtz
-
Veteran
-
-
2190 inlägg
Köp något tunt. Min fru hittade något på ikea tror jag det va.
Postad 21 April 2015 - 13:22
Nattlorden
-
Nattlorden
-
Forumräv
-
-
553 inlägg
Det är en ganska varierat styrbar funktion på infrakortet ihop med de regleringsmöjligheterna som finns till att börja med. Så pass reglerbart att det till och med blir lite svårt. Ser inte på vilket sätt detta skulle vara specialmatchat för Ino-moduler. Bör fungera precis lika bra med vilka välbyggda slutna basar som helst. Kört det till mina LTS B-1 utan att det var ett dugg svårare att ställa in än infraY. Det är nog betydligt mer reglering som görs som har med rummet att göra än med just basarna, därför behöver det vara ganska flexibelt...
Postad 21 April 2015 - 18:13
philipbtz
-
philipbtz
-
Veteran
-
-
2190 inlägg
Det är en ganska varierat styrbar funktion på infrakortet ihop med de regleringsmöjligheterna som finns till att börja med. Så pass reglerbart att det till och med blir lite svårt. Ser inte på vilket sätt detta skulle vara specialmatchat för Ino-moduler. Bör fungera precis lika bra med vilka välbyggda slutna basar som helst. Kört det till mina LTS B-1 utan att det var ett dugg svårare att ställa in än infraY. Det är nog betydligt mer reglering som görs som har med rummet att göra än med just basarna, därför behöver det vara ganska flexibelt...
Intressant jag visste inte att det var så flexibelt
Postad 21 April 2015 - 19:05
Nattlorden
-
Nattlorden
-
Forumräv
-
-
553 inlägg
Intressant jag visste inte att det var så flexibelt 
Det rör sig om vridpotentiometrar, så flexibiliteten beror på din fingertoppskänsla.
Postad 23 April 2015 - 19:54
Unregistered0c99b88d
-
Unregistered0c99b88d
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Hmm, tillverkas dessa fortfarande?
Har en 40wattare som jag har svårt att hitta högtalare till.
Kanske man kan ta med förstärkaren till byggaren och provlyssna. 
Postad 23 April 2015 - 20:39
Nattlorden
-
Nattlorden
-
Forumräv
-
-
553 inlägg
Ino? Fler än någonsin, skulle jag tro.
Postad 24 April 2015 - 17:20
Unregistered0c99b88d
-
Unregistered0c99b88d
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Kung! Hur kontaktar jag tillverkaren?
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Ljud
-
→
Högtalare
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
genstruktur
2026-05-20 17:06:21
-
Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
genstruktur
2026-05-20 17:04:36
-
Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
genstruktur
2026-05-20 17:03:16
-
Projektorn uppe och allt verkar fungera
genstruktur
2026-05-20 17:02:29
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|