* Officiell tråd - Popcorn Hour A-100 *
8037 svar till detta ämne
Postad 05 August 2008 - 15:20
Nisken
-
Nisken
-
Forumräv
-
-
651 inlägg
Hej!
jag har en D-link som den på bilden och den funkar inte alls! Jag har även en TP-Link som lirar men det är bara sporadiskt och med låg bandbredd. Jag har kopplat in nätverkskabeln igen!
Den firmwareuppdatering som är på väg, har enligt uppgift förbättrat stöd för Atheros-chippet för USB Wifi? Det betyder att DWA-140 inte kommer att supportas med kommande firmware då den har Ralink RT2870 chipset, vad jag förstår.
Redigerat av Nisken, 05 August 2008 - 15:28.
Postad 05 August 2008 - 16:17
Steel
-
Steel
-
Rookie
-
9 inlägg
Hej, jag kör med Hdmi-kabel till min Samsung platt-tv, jag får väldigt lågt ljud när jag kör ISO-filer !
Skall det vara så eller har jag kanske missat någon insällning ?!
Postad 05 August 2008 - 16:24
staffanw
-
staffanw
-
Beroende
-
-
1145 inlägg
Den firmwareuppdatering som är på väg, har enligt uppgift förbättrat stöd för Atheros-chippet för USB Wifi?
Det betyder att DWA-140 inte kommer att supportas med kommande firmware då den har Ralink RT2870 chipset, vad jag förstår.
Varför hålla på med USB-stickor som verkar fungera dåligt om man överhuvudtaget hittar någon som stöds när en enkel brygga fungerar klockrent och dessutom inte sitter på framsidan som USB-porten gör.
Postad 05 August 2008 - 16:31
Pulver
-
Pulver
-
Veteran
-
-
2387 inlägg
Beställa kan du säkert, om de sedan levererar eller i slutänden hänvisar till sin svenske agent är mer osäkert?
Beställde min A-100 direkt från PopcornHour.com och slapp moms+tull 
Tackar för svaren, får ta mig en funderare
Postad 05 August 2008 - 17:40
Nisken
-
Nisken
-
Forumräv
-
-
651 inlägg
Varför hålla på med USB-stickor som verkar fungera dåligt om man överhuvudtaget hittar någon som stöds när en enkel brygga fungerar klockrent och dessutom inte sitter på framsidan som USB-porten gör. 
Det är en bra fråga  fast intressant för den som redan har en sticka men ingen brygga...
Postad 05 August 2008 - 18:11
Unregistered3b6e1acd
-
Unregistered3b6e1acd
-
Amatör
-
-
71 inlägg
Såg på 3 filmer igår på min popcorn och idag tänkte jag se lite till men nu hittar den inte min utdelade mapp i popcornen. Använder myhome på datorn och streamar till poppen. Nån ide varför den inte vill vara med? Ända skillnaden från igår är att datan var av under natten. Har aldrig strulat innan för mig. Tacksam för hälp. Johnny
Postad 05 August 2008 - 18:32
Unregistered38381
-
Unregistered38381
-
Wannabe
-
-
38 inlägg
Tjenis! jag upp graderade NMT och FW idag (dom senaste som man måste ha för att kunna uppdatera senare FW)men det går inte riktigt så smidigt som det beskrivs, när den har lagt in dom nya inställningarna och bootat om så ska den ju installera nya nmt genom usb stickan men nu är det så att den inte hittar usb stickan när man ska uppdatera det, den syns på pch när man kollar vad som är anslutet men inte när man väljer att man vill uppdatera genom usb.
Ett till problem som jag inte har haft tidigare är att när man ska föra över stora mängder matrial från en extern hdd med usb så står det att det inte finns tillräckligt med utrymme på pch även fast det finns över 200 G kvar på den interna hdd.
nån vänlig själ som kan hjälpa till med dessa problem?
Mvh Cinemafreak
Postad 05 August 2008 - 18:38
biomin
-
biomin
-
Rookie
-
2 inlägg
Såg på 3 filmer igår på min popcorn och idag tänkte jag se lite till men nu hittar den inte min utdelade mapp i popcornen. Använder myhome på datorn och streamar till poppen. Nån ide varför den inte vill vara med? Ända skillnaden från igår är att datan var av under natten. Har aldrig strulat innan för mig. Tacksam för hälp. Johnny
Testat att starta om både myihome och din popcorn hour? ( "Tech support! have you tried turn it off and on again" - The IT Crowd ) Som nämts innan så kommer det att vara i stort sett samma buggfixar och nya features i nyare firmware uppdateringar till både de gammla och nya popcorn hour versionerna. Så det borde innebära att det kommer att komma uppdateringar till A-100 minst ett år till  Själv är jag sjukt nöjd med min popcorn hour, spelar alla mina x264 filmer, tv-serier, musikvideos i mkv format utan problem. Faktiskt bättre än xbmc på linux än så länge iaf...inget krångel med 1080p i 24Hz eller DTS/AC3 ljud till receivern eller fjärrkontroll som ska ställas in
Postad 05 August 2008 - 19:06
Unregistered3b6e1acd
-
Unregistered3b6e1acd
-
Amatör
-
-
71 inlägg
Testat att starta om både myihome och din popcorn hour?
( "Tech support! have you tried turn it off and on again" - The IT Crowd )
Det har jag, men det är fixat nu..... avinstallerade myihome och la in den nya så hittade den mappen med en gång, varför den strulade vet jag inte
Postad 05 August 2008 - 19:26
svanbo
-
svanbo
-
Forumräv
-
-
558 inlägg
Kan du rekommendera en "enkel brygga"? De jag hittar verkar rätt dyra och inte så enkla...
Postad 05 August 2008 - 20:30
K-E Larsson
-
K-E Larsson
-
Användare
-
-
186 inlägg
Ett till problem som jag inte har haft tidigare är att när man ska föra över stora mängder matrial från en extern hdd med usb så står det att det inte finns tillräckligt med utrymme på pch även fast det finns över 200 G kvar på den interna hdd.
Det är en bugg som Syabas inte fixat ännu...kopierar du till en undermapp? Har för mig att det felmeddelandet får man då.
Postad 05 August 2008 - 23:54
Unregistered822bc626
-
Unregistered822bc626
-
Amatör
-
-
85 inlägg
har kopplat in min pop nu å satt i hårddisken jag köpte till, men där uppstår ett problem, den verkar inte hitta disken vad ska jag göra? disken är en 500GB Western Digital Caviar SE, ATA100, 7200rpm, 16MB, IDE (WD5000AAKB)
Hjälp!!!!
Postad 06 August 2008 - 00:04
heno
-
heno
-
Rookie
-
2 inlägg
har kopplat in min pop nu å satt i hårddisken jag köpte till, men där uppstår ett problem, den verkar inte hitta disken vad ska jag göra? disken är en 500GB Western Digital Caviar SE, ATA100, 7200rpm, 16MB, IDE (WD5000AAKB) Hjälp!!!!
Tjena, Har du kör NMT Setup Wizard under Maintenance? Efter det så kommer du se disken. .heno
Postad 06 August 2008 - 00:07
Unregistered822bc626
-
Unregistered822bc626
-
Amatör
-
-
85 inlägg
Tjena,
Har du kör NMT Setup Wizard under Maintenance? Efter det så kommer du se disken.
.heno
Hittar inget sådant Jo nu hittade jag =) tusen tack
Redigerat av Unregistered822bc626, 06 August 2008 - 00:09.
Postad 06 August 2008 - 00:40
Unregistered38381
-
Unregistered38381
-
Wannabe
-
-
38 inlägg
Det är en bugg som Syabas inte fixat ännu...kopierar du till en undermapp? Har för mig att det felmeddelandet får man då.
Det stämmer att det är i under mappar som jag kopierar till, får försöka genom nätverket istället. Ingen som har haft problem med dom senaste FW uppdateringarna att den inte hittar usb stickan även fast den finns där och det nyss fungerade att uppdatera från den, men efter omstart av PCH så lyckas den inte hitta den! EDIT: uppdateringarna låg inte i rooten på USB stickan, fixat.
Redigerat av Unregistered38381, 06 August 2008 - 21:25.
Postad 06 August 2008 - 08:48
Unregistered822bc626
-
Unregistered822bc626
-
Amatör
-
-
85 inlägg
Hej! försöker spela en mkv fil, funkar bra förutom att jag får inget ljud, e det inte möjligt att få ljud på en mkv genom RCA?
PCH:n hittar även inte mina delade mappar jag har på PCn, den hittar datorn men säger att det inte finns några delade filer, mina andra datorer i nätverket hittar filerna, vad kan detta bero på, har ställt in rätt Arbetsgrupp
Redigerat av Unregistered822bc626, 06 August 2008 - 08:50.
Postad 06 August 2008 - 09:02
Kanelbulle
-
Kanelbulle
-
Mästare
-
-
3325 inlägg
zn4jp3:Har du tryckt på "Info"-knappen?? Tryck på den två gånger, först kommer tiden, sen filinfo. Där står vad det är för ljud! Är det DTS måste du ha Receiver som Decodar ljudet. Annars ska det funka, kolla in under "Setup", "Audio" hur ditt ljud är inställt. Där finns inställningar för AC3, AAC om de ska nedmixas till 2-kanaler!
Postad 06 August 2008 - 09:02
ARPELALM
-
ARPELALM
-
Rookie
-
6 inlägg
Kan du rekommendera en "enkel brygga"? De jag hittar verkar rätt dyra och inte så enkla...
Jag tyckte det verkade som en bra ide att testa med en sticka som kostar 300:- och som dessutom går utmärkt att använda till laptoppen om det nu inte funkade till PCH. Som vanligt är man ju nyfiken på allt nytt som kommer. Men som sagt, kabel, eller om man vill investera i en brygga, är nog det som gäller just nu!
Postad 06 August 2008 - 09:21
Unregistered822bc626
-
Unregistered822bc626
-
Amatör
-
-
85 inlägg
zn4jp3:
Har du tryckt på "Info"-knappen?? Tryck på den två gånger, först kommer tiden, sen filinfo. Där står vad det är för ljud! Är det DTS måste du ha Receiver som Decodar ljudet. Annars ska det funka, kolla in under "Setup", "Audio" hur ditt ljud är inställt. Där finns inställningar för AC3, AAC om de ska nedmixas till 2-kanaler!
ok ska kolla detta, du har ingen susning om varför den inte hittar mina delade mappar?
Postad 06 August 2008 - 10:04
DLS
-
DLS
-
Forumräv
-
-
502 inlägg
kollade upp min wmv fil som popcornen inte fick ut nått ljud ur o visst var den kodad med wmap.
kommer det nån uppdatering så den stödjer wmap?
Sen hade jag problem med en iso fil häromdagen precis som alla andra verka ha
den frös en 4-5 gånger i filmen o då jobbar usb minnet som sjutton o det enda som verka hjälpa är att spola bakåt tills det släpper o sen köra play igen
Postad 06 August 2008 - 11:38
dc11ab
-
dc11ab
-
Lärjunge
-
-
274 inlägg
kollade upp min wmv fil som popcornen inte fick ut nått ljud ur o visst var den kodad med wmap. kommer det nån uppdatering så den stödjer wmap?
wmap? Gissar att det är WMA Pro, vilket NMT har stöd för. Med antagandet att det så, och är korrekt encode är det möjligt att du har fel ljudinställningar i PH (PCM/RAW), koppling till till recievern, eller helt enkelt inte har en reciever som har support för det ljudformatet.
Postad 06 August 2008 - 12:40
DLS
-
DLS
-
Forumräv
-
-
502 inlägg
jag kör raw på alla ljudinställningar tror jag
den funkar ju bra med iso o mkv filer
har en HK AVR-240
Postad 06 August 2008 - 12:49
Unregistered2b81a10f
-
Unregistered2b81a10f
-
Veteran
-
-
2047 inlägg
jag kör raw på alla ljudinställningar tror jag den funkar ju bra med iso o mkv filer har en HK AVR-240
Vad jag förstår så är det bara en Sony och en Denon (18 resp. 25 tusen kr.) förutom Pioneer, som stöder WMA Pro.
Postad 06 August 2008 - 14:22
storotto
-
storotto
-
Rookie
-
6 inlägg
Hej kan någon hjälpa mig snälla.
När jag lägger in mkv264 filmer där det står DTS ljud. så får jag inget ljud från min förstärkare från POPCORN
Funkar ej dessa filer ? Måste man gör om dom på något sätt ??
MVH
J
Postad 06 August 2008 - 15:24
DLS
-
DLS
-
Forumräv
-
-
502 inlägg
Vad jag förstår så är det bara en Sony och en Denon (18 resp. 25 tusen kr.) förutom Pioneer, som stöder WMA Pro.
Aha, tack så mycket för infon Gabbe  Då måste jag alltså ändra ljudutgången varje gång jag ska se på en wmv med wma pro ljud alltså för att det ska funka
Postad 06 August 2008 - 16:19
Unregistered8ba9d801
-
Unregistered8ba9d801
-
Amatör
-
-
79 inlägg
Om man tankat en film på popcorn hour, går det då att packa upp den på popcorn?
Postad 06 August 2008 - 19:22
dia
-
dia
-
Rookie
-
5 inlägg
Har en fråga. Jag är inte så duktig när det gäller ljud. Jag köpte idag ett Logitech z-5450 systemför att det ska ta hand om dts avkodningen. Menu är jag lite konfunderad om vilken sladd man ska använda för att koppla ihopp popcornen och z-5450. Z-5500 är nog ett vanligare system men det är samma uttag på baksidan så ni som har ett sådant system kan kanske svara. Jag skickar även med en bild så ni ser vilka uttag som finns. Tack på förhand /Dennis
Postad 06 August 2008 - 19:38
pki
-
pki
-
Användare
-
-
102 inlägg
koppla ihop dom med S/PDIF (optisk kabel)
de som ser ut som fyrkantiga hål.
Postad 06 August 2008 - 19:43
dia
-
dia
-
Rookie
-
5 inlägg
Men det finns väll inget sådant uttag på Popcornen?
/D
Postad 06 August 2008 - 19:49
Kanelbulle
-
Kanelbulle
-
Mästare
-
-
3325 inlägg
dia:Testa den Coaxila (runda) digitala Ljudingången istället! Då bör det funka, den finns på PCH:n!!
Postad 06 August 2008 - 19:56
pki
-
pki
-
Användare
-
-
102 inlägg
järnspikar. Fel av mig  ursäkta.
Postad 06 August 2008 - 20:05
Bloink
-
Bloink
-
Amatör
-
-
72 inlägg
Är det någon som delat sin mobila bredbands-anslutning till popcornen. Hur gör man i så fall ?
Jag kör vista x64
Postad 06 August 2008 - 20:22
Kanelbulle
-
Kanelbulle
-
Mästare
-
-
3325 inlägg
Bloink:Du måste ha en Router med stöd för 3G modem. Det finns vissa såna, de är rätt dyra o lösningen blir ju sådär... Du kanske kan dela ett ev 3G bredband från din dator, men då får någon annan rycka ut...
Postad 06 August 2008 - 20:35
Kanelbulle
-
Kanelbulle
-
Mästare
-
-
3325 inlägg
Newz, Newz, Newz!!!Popcorn Hour A-110 kommer ha stöd för DTS, dvs den kommer kunna decoda o mixa ner ljudet till 2-kanaler!! Härliga nyheter för er som inte har Receiver!! OBS! Detta innebär ingen skillnad för A-100, den kommer inte stödja detta!!
Postad 06 August 2008 - 20:36
Bloink
-
Bloink
-
Amatör
-
-
72 inlägg
Bloink:
Du måste ha en Router med stöd för 3G modem. Det finns vissa såna, de är rätt dyra o lösningen blir ju sådär...
Du kanske kan dela ett ev 3G bredband från din dator, men då får någon annan rycka ut...
Är tänkt att jag ska dela anslutningen genom min dator. Datorn och popcornen är ansluten till varsin port i min router (Som agerar switch).
Postad 06 August 2008 - 23:32
Unregistered822bc626
-
Unregistered822bc626
-
Amatör
-
-
85 inlägg
Har fått min Tp-Link Usb wifi adapter nu, men hur får man den att funka på poppisen?
Postad 07 August 2008 - 06:19
volgo
-
volgo
-
Wannabe
-
-
42 inlägg
Har helt plötsligt fått problem med min popcorn, får ingen bild över huvud taget.
Lampan på fronten lyser grönt men teven får ingen bild alls.
Popcornen reagerar inte på fjärren alls, går inte att stänga av via den utan måste dra ut strömsladden.
Tv-mode + siffra reagerar den inte heller på.
Har testat bryta strömmen massa ggr utan resultat.
Vad tusan har hänt? Går det att göra nån slags reset som inte involverar fjärrkontrollen eller måste jag reklamera den?
MVH
Postad 07 August 2008 - 08:06
Unregistered7f605233
-
Unregistered7f605233
-
Användare
-
-
177 inlägg
Har fått min Tp-Link Usb wifi adapter nu, men hur får man den att funka på poppisen?
Bara att plugga in om du har senaste firmware installerad. Gå sen in i Setup - Network och välj antingen Manual WiFi eller Auto WiFi (tror jag de heter). Du skall även gå in i inställningarna för Wireless och välja SSID, kryptering och eventuellt lösenord. Jag började med auto (DHCP - routern delar ut IP), men bytte sen till statiskt IP. Tyvärr får jag ingen access efter omboot, men om jag sparar om WiFi-inställningarna blir jag ansluten. Glöm inte heller att ändra DNS-server i inställningarna då de som är default inte vill funka (för mig i alla fall). När jag i stället satte min routers adress (192.168.1.1) så kickade det igång. /Daniel
Postad 07 August 2008 - 08:46
Nisken
-
Nisken
-
Forumräv
-
-
651 inlägg
Newz, Newz, Newz!!!
Popcorn Hour A-110 kommer ha stöd för DTS, dvs den kommer kunna decoda o mixa ner ljudet till 2-kanaler!! Härliga nyheter för er som inte har Receiver!!
OBS! Detta innebär ingen skillnad för A-100, den kommer inte stödja detta!!
Det var som attan!, då har Syabas kovänt - så sent som för några veckor sedan var man väldigt bestämd att DTS licensen var alldeles för dyr för ett så litet företag. Kul!, men synd och konstigt att det inte gäller A-100 oxå? Det lär göras i SW och samma HW i både A-100 och den nya A-110? När A-110 levereras får vi veta mer.
Postad 07 August 2008 - 09:03
svanbo
-
svanbo
-
Forumräv
-
-
558 inlägg
Det var som attan!, då har Syabas kovänt - så sent som för några veckor sedan var man väldigt bestämd att DTS licensen var alldeles för dyr för ett så litet företag. Kul!, men synd och konstigt att det inte gäller A-100 oxå?
Det lär göras i SW och samma HW i både A-100 och den nya A-110?
När A-110 levereras får vi veta mer.
Tycker det är synd att de plötsligt stödjer DTS då de ju måste ta ut priset för detta på produkten, alltså en dyrare produkt för oss konsumenter i slutändan, för vad? Hur många filmer har BARA DTS-ljud? Jag har nog aldrig stött på NÅGON... och de flesta av oss kör ändå via reciever/försteg som avkodar DTS...
Postad 07 August 2008 - 09:22
Barsk
-
Barsk
-
Lärjunge
-
-
493 inlägg
Tycker det är synd att de plötsligt stödjer DTS då de ju måste ta ut priset för detta på produkten, alltså en dyrare produkt för oss konsumenter i slutändan, för vad? Hur många filmer har BARA DTS-ljud? Jag har nog aldrig stött på NÅGON... och de flesta av oss kör ändå via reciever/försteg som avkodar DTS...
Det är en mycket vanlig fråga på NMT's forum hur man ska hantera DTS, så det är definitivt en bra lösning att fixa detta. Framför allt eftersom konkurrenterna stödjer det. Dessutom är det många som inte har en receiver kopplad. Exempelvis jag (f.n. i alla fall) då popcornen sitter på TV'n i allrummet där mestadels lilleman tittar på barnfilm. I vardagsrummet har jag en fullfjädrad HTPC, med full hemmabio. A-100'an kan också i princip hantera DTS om dom bara aktiverar codecen, som ju kommer med de nya firmwares. Men det är en licenskostnadsfråga och om dom aktiverar den så måste Syabas betala licenskostnad för ALLA sålda enheter. Det är många. Uppskattningsvis en kostad på ca $300.000. När dom nu slår på licenskostnaden per enhet så blir det konsumenten som får ett litet påslag.
Postad 07 August 2008 - 09:25
simonsimonsson
-
simonsimonsson
-
Användare
-
-
113 inlägg
håller helt med! ... vi som har reciever (dvs. större delen av de som har en PCH skulle jag tro, om man får analysera detta forumet... vi får ju betala för DTS licensen 2 ggr. först när vi köpte recievern, och nu om man vill ha en A-110. Gillade deras förra policy betydligt bättre. Om de nu inte tänkt båhalla samma pris, men minska sina egna marginaler och satsar på kvantitet istället. För det är ju faktiskt så, att ALLTING kostar, det är bara frågan om vem som betalar.
Postad 07 August 2008 - 09:29
joakim99
-
joakim99
-
Mästare
-
-
3433 inlägg
Tycker det är synd att de plötsligt stödjer DTS då de ju måste ta ut priset för detta på produkten, alltså en dyrare produkt för oss konsumenter i slutändan, för vad? Hur många filmer har BARA DTS-ljud?
Det finns vad jag vet inga dvd-filmer som bara har DTS. För reg 1 är DD eller PCM obligatoriskt och för Reg2 tror jag att det är samma numera (i början var DD eller MPEG-2 obligatoriskt). Fast om man laddar hem pirat-filmer så kanske man kan få filmer med endast DTS.
Postad 07 August 2008 - 09:39
Kanelbulle
-
Kanelbulle
-
Mästare
-
-
3325 inlägg
DTS-licens fråganJag skulle tro att när A-100 kom så visste man inte vilka volymer o vilken framgång mna skulle nå. Därför valde man (helt rätt) att skala av kostnader så mycket som möjligt. Jag tycker egentligen att det är bra/enkelt om den klarar Downmix, jag har inte alltid igång min Receiver o då blir det stökigt med ljudbiten. När det gäller A-110:an så vet dom ju nu vilken framgång dom haft, så det är lite lättare att räkna ut vad kostnaden blir o räkna hem den beräknat på dessa volymer. Så det är klockrent tycker jag! Det verkar ju som prislappen på A-110 blir klart rimlig oxå, så då är ju inte denna licens så farlig! Däremot blir Popcorn Hour ännu farligare för konkurrenterna!!
Postad 07 August 2008 - 09:47
staffanw
-
staffanw
-
Beroende
-
-
1145 inlägg
Javisst: Netgear eller Belkin själv kör jag Netgear och det funkar perfekt, visst lite dyrare än en USB-sticka, men sitter på baksidan och riskerar inte att gå av om man råkar gå för nära eller har småbarn som pillar. /staffan
Postad 07 August 2008 - 09:53
Unregistered822bc626
-
Unregistered822bc626
-
Amatör
-
-
85 inlägg
ftpn är ju bara att glömma, lögn att ansluta
Postad 07 August 2008 - 09:54
Unregistered2b81a10f
-
Unregistered2b81a10f
-
Veteran
-
-
2047 inlägg
DTS-licens frågan
Var det inte någon som påstod sig veta att företagen betalar engångssumma (årligen) för licensen oavsett antalet enheter? Men det gör troligen inte att de får lägga in stöd för äldre enheter trots det... Har ni tur så smygs funktionen in i A-100 via nya firmwares utan att det pratas så mycket om det.
Postad 07 August 2008 - 10:26
staffanw
-
staffanw
-
Beroende
-
-
1145 inlägg
ftpn är ju bara att glömma, lögn att ansluta 
Varför ? Fungerar hur bra som helst för mig. Vad får du för fel ?
Postad 07 August 2008 - 11:34
Unregistered822bc626
-
Unregistered822bc626
-
Amatör
-
-
85 inlägg
Varför ? Fungerar hur bra som helst för mig. Vad får du för fel ?
STATUS:> [2008-08-07 12:33:02] Connecting to FTP server... 192.168.1.148:21 (ip = 192.168.1.148)... STATUS:> [2008-08-07 12:33:02] Socket connected. Waiting for welcome message... [2008-08-07 12:33:02] 220---------- Welcome to Pure-FTPd ---------- 220-You are user number 1 of 10 allowed. 220-Local time is now 10:32. Server port: 21. 220 You will be disconnected after 1440 minutes of inactivity. STATUS:> [2008-08-07 12:33:02] Connected. Authenticating... COMMAND:> [2008-08-07 12:33:02] USER ftpuser [2008-08-07 12:33:02] 331 User ftpuser OK. Password required COMMAND:> [2008-08-07 12:33:02] PASS ***** [2008-08-07 12:33:02] 530 Login authentication failed ERROR:> [2008-08-07 12:33:02] Not logged in. COMMAND:> [2008-08-07 12:33:07] USER ftpuser [2008-08-07 12:33:07] 331 User ftpuser OK. Password required COMMAND:> [2008-08-07 12:33:07] PASS ***** [2008-08-07 12:33:07] 530 Login authentication failed ERROR:> [2008-08-07 12:33:07] Not logged in. Har även testat med blankt på lösen som nån hade skrivit men det funkar inte heller
Postad 07 August 2008 - 12:00
Vtunabo
-
Vtunabo
-
Forumräv
-
-
583 inlägg
FTP problemet är en känd bugg.
Många inkl min fungerar klanderfritt medan en del har dina problem.
Har dock inte koll på om det är rättat i senaste betan, någon betatestare kanske kan uttala sig om det.
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
HTPC
-
→
Mediaspelare
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
genstruktur
2026-05-20 17:06:21
-
Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
genstruktur
2026-05-20 17:04:36
-
Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
genstruktur
2026-05-20 17:03:16
-
Projektorn uppe och allt verkar fungera
genstruktur
2026-05-20 17:02:29
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|