* Officiell tråd - Popcorn Hour A-100 *
Popcorn Hour A-100
(Mediaspelare)
|
5
|
(199)
|
Inga priser | |
Popcorn Hour A-110
(Mediaspelare)
|
5
|
(97)
|
Inga priser |
Postad 07 August 2008 - 12:47
http://www.networked...ight=dts to ac3
Gör det själv på en del filmer som jag vill spela upp med TVns högtalare, fungerar hur bra som helst.
Enklare kan det inte bli, några knapptryck bara.
Postad 07 August 2008 - 12:53
pröva med standard Windows ftp i ett CMD-fönster och se om detta fungerar.Cute-ftp
Jag vet att SmartFTP har problem och vissa andra "fancy" kilenter.
Postad 07 August 2008 - 12:59
Alltså nu måste nån upplysa mig. VARFÖR är detta ett problem?? Har ni så många filmer med BARA DTS -ljud?? Jag har som sagt aldrig sett en enda!! Jag måste vara helt bakom flötet men jag förstår inte problemet!Ni som vill koda om DTS till AC3 - spana här:
http://www.networked...ight=dts to ac3
Gör det själv på en del filmer som jag vill spela upp med TVns högtalare, fungerar hur bra som helst.
Enklare kan det inte bli, några knapptryck bara.
Postad 07 August 2008 - 13:29
på allvar? bland högupplöst x264-film tycker jag det snarare är regel än undantag med DTS. beror väl på var man shoppar, antar jag.Alltså nu måste nån upplysa mig. VARFÖR är detta ett problem?? Har ni så många filmer med BARA DTS -ljud?? Jag har som sagt aldrig sett en enda!! Jag måste vara helt bakom flötet men jag förstår inte problemet!
dock vet jag inte varför man skulle vilja av"njuta" film med bra bild men horribelt TVhögtalarljud, men det är ju en helt annan fråga...
Postad 07 August 2008 - 13:41
OK det förklarar saken, jag har aldrig sett någon x264 -filmpå allvar? bland högupplöst x264-film tycker jag det snarare är regel än undantag med DTS. beror väl på var man shoppar, antar jag.
Postad 07 August 2008 - 13:45
Har helt plötsligt fått problem med min popcorn, får ingen bild över huvud taget.
Lampan på fronten lyser grönt men teven får ingen bild alls.
Popcornen reagerar inte på fjärren alls, går inte att stänga av via den utan måste dra ut strömsladden.
Tv-mode + siffra reagerar den inte heller på.
Har testat bryta strömmen massa ggr utan resultat.
Vad tusan har hänt? Går det att göra nån slags reset som inte involverar fjärrkontrollen eller måste jag reklamera den?
MVH
Jag har samma fenomen på min Popcorn. Min är kopplad till en Onkyo TX-SR606 via HDMI och sen vidare till en Pioneer PDP-LX508D. Tänkte att Onkyon kanske är boven, hur är din Popcorn kopplad?
Jag löser det genom att dra ut och sätta i strömsladden ett 10 tal ggr
Postad 07 August 2008 - 15:38
FTP problemet är en känd bugg.
Många inkl min fungerar klanderfritt medan en del har dina problem.
Har dock inte koll på om det är rättat i senaste betan, någon betatestare kanske kan uttala sig om det.
I kommande firmware kommer ftpserverns användardatabas placeras i en del av flashminnet, så det inte kan bli korrupt.
Vissa användare på NMT's forum har fått ftp att funka igen efter att de har tagit ut den interna hårddisken och satt i den igen. Prova att ominstallera NMT-apps (dvs ftpservern m fl) och se om det hjälper.
Postad 07 August 2008 - 16:56
Har nyaste nmt programen inlagt och nyaste firmwaren inlagt.
Kör med vista64 eng, att streama med myihome funkar och med upnp eller vad det heter.
Men ftpn vill inte logga in har provat olika pass och login men inget funkar har kollat igenom hela forumet efter hjälp med. Det har funkat innan men bara ibland efter en formatering som behövdes slutade det funka.
Och så tänkte ja med samba nån som har lust att förklara ur man fixa det ? Har vista64 eng med.
/Jim
Postad 07 August 2008 - 17:08
Postad 07 August 2008 - 17:22
ah.,. blir galen. min popcorn hour har fungerat i min lägenhet. nu drar jag hem den till mina föräldrar för att ha den på min egna tv. då kopplar jag in den. och det står att den laddar sen när den är färdig med det så står de att tvn inte får ngn signal!!!! vad kan de vara?
TV'n klarar inte upplösningen som du använde förut, TV MODE + 0 (eller annan siffra) på fjärrkontrollen borde lösa ditt problem...
Postad 07 August 2008 - 17:34
TV'n klarar inte upplösningen som du använde förut, TV MODE + 0 (eller annan siffra) på fjärrkontrollen borde lösa ditt problem...
trodde jag med.. men fjärren reagerar inte.. och den här tvn är mycket bättre än den jag hade den kopplad till innan. hur jag än trycker på tv mode sen en siffra så hjälper de inte!!!! så tyvärr va de inte så enkelt:D:D
Postad 07 August 2008 - 18:24
Jag har samma fenomen på min Popcorn. Min är kopplad till en Onkyo TX-SR606 via HDMI och sen vidare till en Pioneer PDP-LX508D. Tänkte att Onkyon kanske är boven, hur är din Popcorn kopplad?
Jag löser det genom att dra ut och sätta i strömsladden ett 10 tal ggrtill slut går den igång...
Har min Pop kopplad direkt upp till en Panna plasma via HDMI, skall testa bryta strömmen till den en massa ggr och se om den reagerar...
Edit: Kopplade in en intern HDD i poppen och det väckte den till liv, konstigt nog...
Redigerat av volgo, 07 August 2008 - 18:36.
Postad 07 August 2008 - 19:46
Postad 07 August 2008 - 19:59
skulle vilja köpa en extern hårddisk som jag kan koppla till min popcorn hour. men en kompis sa att man kunde ha datorn avstängd och ändå få de att fungera! stämmer detta och vad skall man tänka på då? och kanske någon extern hdd att rekomendera?
Du kan strömma från en NAS som du lämpligen ansluter via ethernet, eller en externHD via USB, men bäst funkar en intern HDD, speciellt om du kör film med höga bitrates
Postad 07 August 2008 - 20:09
Du kan strömma från en NAS som du lämpligen ansluter via ethernet, eller en externHD via USB, men bäst funkar en intern HDD, speciellt om du kör film med höga bitrates
jag vill ju självklart kolla på hd filmer.. men jag har hört mycket skit om att installera en intern hdd.
men du rekommenderar asså att köra på intern ändå?
Postad 07 August 2008 - 20:12
Har köpt mig en PCH a100.
Tänkte köra in min hdd och så gjorde jag. Plugga in och skulle köra NMT installationsguiden.. Tyvärr så läste jag lite fel och tryckte på "lås installationssidan". Nu kan jag inte göra nåt. Nån som har några förslag på lösning eller helt enkelt hur jag låser upp den igen?
/ ML
Efter lite letande hittade jag det här: Setup + Play turns off 'Lock settings' option
Det funkar.
Redigerat av EmmeL, 07 August 2008 - 22:18.
Postad 07 August 2008 - 20:36
Och vad är det för "skit" som du har hört om att installera en intern HDD?men jag har hört mycket skit om att installera en intern hdd.
Postad 07 August 2008 - 21:38
Och vad är det för "skit" som du har hört om att installera en intern HDD?
Ja det undrar jag också!
Det är ju bara fördel att ha en håddisk i, behöver iofs inte vara så stor
men det att den buffrar när man spelar mappade filer är ju GULD
Postad 08 August 2008 - 08:06
Kan börja med att säga att jag är student, och därför gärna lägger ner så lite pengar som möjligt. Sedan har jag en 32-tums HD-ready tv. Jag hade tänkt använda popcorn hour på så sätt att jag lägger över filmer och sådant på min externa hårddisk, som jag sedan kopplar in i popcorn hour. Tänkte sätta i en liten intern HDD i den, bara för att kunna utnyttja alla funktioner.
Jag har en hemmabioanläggning som tar både DTS. dolby digital och THX-ljud, så några problem med ljudet har jag inte.
Så, behöver jag vänta? Prisskillnaden motiverar kanske inte skillnaderna för mig? 1499 är billigtbilligt. Den enda skillnaden som jag skulel ha nytta av är väl den estetiska, med en USB-port på baksidan... Eller?
Postad 08 August 2008 - 08:22
Har ungefär sama konfigurering som du bortsätt från att Onkyon är kopplad till en LG42LF66. Precis så leverera Poppen ingen bild ibland när jag startar den. Jag hade dock samma probelm när jag kopplade direkt till TVn. Att använda 606an som bildväxlare förbättrade stabiliteten för mig. Men då och då får jag gör en omnstart (Power+Eject) så kommer bilden alltid tillbaka även om dert tar massa sekunder kanske till och med ett par minuter för poppen att boota om.Jag har samma fenomen på min Popcorn. Min är kopplad till en Onkyo TX-SR606 via HDMI och sen vidare till en Pioneer PDP-LX508D. Tänkte att Onkyon kanske är boven, hur är din Popcorn kopplad?
Jag löser det genom att dra ut och sätta i strömsladden ett 10 tal ggrtill slut går den igång...
Johan
Redigerat av maresdyk, 11 August 2008 - 12:48.
Postad 08 August 2008 - 08:56
Jag skulle vilja ha lite rådgivning här, om jag ska vänta på A-110 eller om A-100 går lika bra.
Kan börja med att säga att jag är student, och därför gärna lägger ner så lite pengar som möjligt. Sedan har jag en 32-tums HD-ready tv. Jag hade tänkt använda popcorn hour på så sätt att jag lägger över filmer och sådant på min externa hårddisk, som jag sedan kopplar in i popcorn hour. Tänkte sätta i en liten intern HDD i den, bara för att kunna utnyttja alla funktioner.
Jag har en hemmabioanläggning som tar både DTS. dolby digital och THX-ljud, så några problem med ljudet har jag inte.
Så, behöver jag vänta? Prisskillnaden motiverar kanske inte skillnaderna för mig? 1499 är billigtbilligt. Den enda skillnaden som jag skulel ha nytta av är väl den estetiska, med en USB-port på baksidan... Eller?
En USB på baksidan, en är fortfarande på framsidan...
Din tanke med en mindre HDD internt är bra, det finns vissa funktioner (och visst material) som inte funkar på extern HDD.
Tänk på att A-100 har en rca (phono) anslutning för Spdif (det digitala ljudet till din anläggning), en del stärkare har bara en sådan ingång, men flera optiska Spdif ingångar. Om du redan använder den enda rca Spdif (tex till kabel/sat/ip-TVboxen) så är A-110 bättre (den har ju optisk Spdif). Annars får du ju plugga ur/i kontakten när du byter programkälla.
Om det inte är ett bekymmer för dig och du kan vänta ett tag, tror jag att blocketpriset för lätt beg. A-100 kommer att gå ner till runt 800-900:- så fort A-110 börjar levereras (när det blir vet ännu ingen) det förväntade svenska priset på A-110 är ca. 2.300:- Själv köpte jag min A-100 på blocket för 1.000:- tidigare i somras.
Redigerat av Nisken, 08 August 2008 - 09:01.
Postad 08 August 2008 - 09:47
HAr ungefär sama konfigurering som du bortsätt från att Onkyon är kopplad till en LG42LF66. Precis så leverera Poppen ingen bild ibland när jag startar den. Jag hade docj samma probelm när jag kopplade direkt till TVn. Att använda 606an som bildväxlare förbättrade stabiliteten för mig. EMn då och då får jag gör en omnstart (Power+Eject) Då kommer bilden altid tillbaka även om dert tar massa sekunder kanske tilleoch med et par minuter för poppen att boota om.
Johan
Ok, Har du intern HDD i din Popcorn?
Jag har en Western Digital Caviar SE16 WD5000AAKB 16MB 500GB inmonterad.
Kan det vara hårddisken som gör att den inte bootar upp som den ska?
Postad 08 August 2008 - 10:11
skit störande
Postad 08 August 2008 - 10:27
asså det e en 10/100 ethernet anslutning på popcornen, men varför för jag bara över i 3mb/s från datorn till den?
skit störande
3 MB/sec = 24 Mbit/sec. Kontrollera flaskhalsar (router/switch/hub) som är kopplade till din Pocorn.
Om du kör med trådat nätverk mellan dator/Popcorn ska du få högre hastighet...
http://hotpot.se/Mbps.htm
Postad 08 August 2008 - 11:02
asså det e en 10/100 ethernet anslutning på popcornen, men varför för jag bara över i 3mb/s från datorn till den?
skit störande
Blir lite oklart vad du menar? Mega skrivs med "M", b=bits, B=bytes
Om du får 3Mb/s från ett kabelanslutet ethernet, förstår jag din frustration. Då får du återkomma med en tydligare beskrivning av ditt system. Switch/Hub och dess specar, får du högre fart mot andra anslutna enheter?
Om du får 3MB/s från en WiFi brygga som anslutits via PCH:ns ethernet är det rätt skapligt (beroende på Wifi std och mottagningsförhållanden)
Redigerat av Nisken, 08 August 2008 - 11:03.
Postad 08 August 2008 - 11:25
3 Bra att veta om Popcorn Hour A-100, fakta
Överföringshastigheter för PCH mot olika enheter/tjänster:
SMB: ~25Mbps
NFS: ~33Mbps
HTTP: ~42Mbps (same clip peaks at 47Mbps)
USB HDD: ~ 42Mbps
USB DVDROM (8x): ~42Mbps
Internal HDD: ~42Mbps
Nästa fw sägs ju dock att den ska få förbättrade prestanda när det gäller SMB
Postad 08 August 2008 - 11:29
Blir lite oklart vad du menar? Mega skrivs med "M", b=bits, B=bytes
Om du får 3Mb/s från ett kabelanslutet ethernet, förstår jag din frustration. Då får du återkomma med en tydligare beskrivning av ditt system. Switch/Hub och dess specar, får du högre fart mot andra anslutna enheter?
Om du får 3MB/s från en WiFi brygga som anslutits via PCH:ns ethernet är det rätt skapligt (beroende på Wifi std och mottagningsförhållanden)
3MB/s från kabel ja, har en Zyxel Router som datan går igenom
Redigerat av Unregistered822bc626, 08 August 2008 - 12:07.
Postad 08 August 2008 - 11:59
Det är ju billigare att köpa den via officiella hemsidan ca. 1100:-
Men får man med då Svenska elkabel?
Eller ska man köpa den tex. på Teknikmagasinet för att få det?
Postad 08 August 2008 - 12:03
När man nu ev. ska köpa en, så funderar jag lite.
Det är ju billigare att köpa den via officiella hemsidan ca. 1100:-
Men får man med då Svenska elkabel?
Eller ska man köpa den tex. på Teknikmagasinet för att få det?
Tänk på att du måste betala frakt + tull..
Postad 08 August 2008 - 12:14
Då återstår frågan om man skall vänta på 110:an eller ta 100:an (då den antagligen prissänks när den nya släpps.)
För min del spelar det ingen roll med nya HDMI standarden eller Toslink.
En annan sak jag funderar över är om man har en intern HDD, browse:ar man via nätverket via Boxen då efter filer?
Eller tar man och skickar det via en FTP klient (Tex. Total Commander) via PC:en?
Svaret på min sista fråga kanske finns sedan tidigare i tråden men det är några sidor att tragla igenom.
Redigerat av astfors, 08 August 2008 - 12:22.
Postad 08 August 2008 - 12:39
3MB/s från kabel ja, har en Zyxel Router som datan går igenom
Om routern har en hubb och inte en switch, samtidigt som du gör andra saker på ditt nätverk kanske 25% av den teoretiska maxhastigheten på 100Mb/s Ethernet inte är så dåligt?
Kolla först om 3MB/s är när inget annat pågår på nätverket?
Postad 08 August 2008 - 12:45
http://www.kjell.com...00000,472000000
och vill man ha en tyst och inte så varm hårddisk i kan man ju köpa en sån här adapter till 2.5 tums disk:
http://www.blocket.s...935.htm?ca=11_s
jag har inte heller behov av dts avkodning, men dock av toslink.... och intern hårddisk som inte blir så varm är ju inte heller så dumt....
/Janne
Postad 08 August 2008 - 12:47
Det stämmer iofs.
Då återstår frågan om man skall vänta på 110:an eller ta 100:an (då den antagligen prissänks när den nya släpps.)
För min del spelar det ingen roll med nya HDMI standarden eller Toslink.
En annan sak jag funderar över är om man har en intern HDD, browse:ar man via nätverket via Boxen då efter filer?
Eller tar man och skickar det via en FTP klient (Tex. Total Commander) via PC:en?
Svaret på min sista fråga kanske finns sedan tidigare i tråden men det är några sidor att tragla igenom.
A-100 är redan prissänkt, den sänktes från 1.995:- till 1.495:- för nån månad sedan för att minska lagren inför A-110 släppet.
PCH:n använder Netbios när den kommunicerar med nätet, använder du Windows så startar du P2P nätverket och ser till att både datorn och PCH:n tillhör samma t.ex. "Mshome", sedan kopierar du med utforskaren eller vad du nu använder.
Har du mycket stora datamängder, finns det en mall för hur du gör för att sätta PCH:ns HDD i din PC och lokalkopiera direkt över IDE.kanalen (glöm bara inte att du måste ha en Ext2/3 drivrutin som kan skriva till det formatet då. Sök på EXT2/3 i tråden så hittar du den.
Redigerat av Nisken, 08 August 2008 - 12:55.
Postad 08 August 2008 - 12:51
Det finns ju lite "work-arounds" för toslink-problemet.... på Kjell.com finns ju en adapter :
http://www.kjell.com...00000,472000000
/Janne
Det är ett bra tips, men jag vet från NMT forumet att det är vanligt att man får återstartsproblem om man använder den tekniken. Vet man bara om det och är beredd att återstarta adaptern oxå så lkär det vara grönt.
Postad 08 August 2008 - 13:16
Om routern har en hubb och inte en switch, samtidigt som du gör andra saker på ditt nätverk kanske 25% av den teoretiska maxhastigheten på 100Mb/s Ethernet inte är så dåligt?
Kolla först om 3MB/s är när inget annat pågår på nätverket?
Japp inga andra aktiviteter, med ftp överföring kommer jag upp i 6MB/s
Postad 08 August 2008 - 13:16
Det är ett bra tips, men jag vet från NMT forumet att det är vanligt att man får återstartsproblem om man använder den tekniken. Vet man bara om det och är beredd att återstarta adaptern oxå så lkär det vara grönt.
har du några länkar till det forumet och det du hänvisar till ovan, vore kul att läsa på lite innan man bestämmer sig...
Postad 08 August 2008 - 13:21
A-100 är redan prissänkt, den sänktes från 1.995:- till 1.495:- för nån månad sedan för att minska lagren inför A-110 släppet.
PCH:n använder Netbios när den kommunicerar med nätet, använder du Windows så startar du P2P nätverket och ser till att både datorn och PCH:n tillhör samma t.ex. "Mshome", sedan kopierar du med utforskaren eller vad du nu använder.
Har du mycket stora datamängder, finns det en mall för hur du gör för att sätta PCH:ns HDD i din PC och lokalkopiera direkt över IDE.kanalen (glöm bara inte att du måste ha en Ext2/3 drivrutin som kan skriva till det formatet då. Sök på EXT2/3 i tråden så hittar du den.
P2P nätverktet?
Och vad menar du med stora mängder?
Strl på en viss fil eller om jag ska föra över en tot. summa utav tex. 100 GB material till PCH?
Postad 08 August 2008 - 13:37
P2P = peertopeer nätverk ett sneaksätt att nätverka, där alla anslutna KAN vara server och klient samtidigt. Som pyttemjuk marknadsförde under 80-talet för att hindra att kunderna gick till konkurrenten Novell för nätverkslösningar.P2P nätverktet?
Och vad menar du med stora mängder?
Strl på en viss fil eller om jag ska föra över en tot. summa utav tex. 100 GB material till PCH?
Lösningen har levt kvar för att den är billig, trots prestanda och framförallt stora säkerhetsbrister (jag hatar att behöva ha Netbios aktiverat i mina klienter)
I pyttemjuks tappning kräver det Netbios aktiverat i nätverksstacken.
Du kan övererföra 750GB (eller mer) via ethernet om du vill, men du har kanske 5-10ggr högre kopieringshastighet mellan två diskar lokalt monterade i PC:n - då att jämföra med den extra tiden det tar att flytta disken från PCH:n till PC:n fram och tillbaka, samt att hitta och installera nödvändig linux (Ext2/3) drivrutin på PC:n (om den nu inte redan är en Linux eller Ubuntu PC förstås
Redigerat av Nisken, 08 August 2008 - 14:06.
Postad 08 August 2008 - 13:45
Nu idag kom Release Candidate 4... det är nära nu!
De har lagt till support för IMG, dvs som extesion för ISO... Så många frågor, äntligen!!!
Nu går det från klarhet till klarhet!! Bra va??
Postad 08 August 2008 - 14:08
P2P = peertopeer nätverk ett sneaksätt att nätverka, där alla anslutna KAN vara server och klient samtidigt. Som pyttemjuk marknadsförde under 80-talet för att hindra att kunderna gick till konkurrenten Novell för nätverkslösningar.
Lösningen har levt kvar för att den är billig, trots prestanda och framförallt stora säkerhetsbrister (jag hatar att behöva ha Netbios aktiverat i mina klienter)
I pyttemjuks tappning kräver det Netbios aktiverat i nätverksstacken.
Du kan övererföra 750GB (eller mer) via ethernet om du vill, men du har kanske 5-10ggr högre kopieringshastighet mellan två diskar lokalt monterade i PC:n - då att jämföra med den extra tiden det tar att flytta disken från PCH:n till PC:n fram och tillbaka, samt att hitta och installera nödvändig linux (Ext2/3) drivrutin på PC:n (om den nu inte redan är en Linux eller Ubuntu PC förstås)
Ok, då fattar jag. Trodde först att du menade P2P som i dc++ eller typ torrents.
Tja, har suttit på Unix och Ubuntu förut men kunde inte köra min NAS via RJ-45 utan var tvungen att köra via USB, då gick jag tillbaka till WIN igen. (^^,)
Postad 08 August 2008 - 14:08
En barriär är övervunnen....
Nu idag kom Release Candidate 4... det är nära nu!
De har lagt till support för IMG, dvs som extesion för ISO... Så många frågor, äntligen!!!
Nu går det från klarhet till klarhet!! Bra va??
Lysande
Men support för .img är väl inget att hurra för
Postad 08 August 2008 - 14:09
Det här verkar bli en riktigt stark firmware...nu får vi hålla tummarna för att det inte dykerupp några elaka buggar i sista stund.Nu idag kom Release Candidate 4... det är nära nu!
Postad 08 August 2008 - 14:58
Är som många andra i tankarna på att köpa en popcorn (eller möjligen en curanta box då den i min mening är snyggare).
Funderar på om det finns något sätt man kan använda boxen som pc-extender istället för media-extender, dvs. att man streamar skärm-innehållet istället för filer från datorn. Har nämligen dator i ett annat rum och hade ju varit super om man kunnat skaffa något program som tar det som visas på skärmen och streamar det över nätverket till popcornen. Då kan man ju surfa, flytta filer, lyssna på musik (mha av en vettig media spelare!), chatta, spela spel (om nu inte det är allt för stor tidsfördröjning/buffring) m.m. Vad jag fattat det som så kan popcornen visa streamat material från typ internet (web-radio, youtube), borde inte det gå över nätverket också?
Någon som vet om något program till pc som streamar innehållet på skärmen? Streaming av musiken som man spelar upp för tillfället hade ju varit bra det också (Typ skapa sin egen radiokanal som bara man själv lyssnar på).
/ Jonas
Postad 08 August 2008 - 14:58
Lysande
![]()
Men support för .img är väl inget att hurra förbara att döpa om .img filen till .iso ju
Visst men kanelbullen har nog svarat på frågan: "Hur gör jag för att spela upp filmen.img"?? 200 ggr
Postad 08 August 2008 - 15:26
jag her ett litet "problem", jag har ca 100 filmer i min maskin och det är rätt jobbigt att komma till en viss film då det krävs en del bläddrande. Finns det någon sökfunktion där man kan skriva in början på en fil t.ex si och komma direkt till låt säga sin city.
Postad 08 August 2008 - 16:40
Som omväxling till alla som skriver om problem med att köra specifika filtyper och format etc har jag en bunt olösta problem med grundläggande funktioner. Hoppas någon orkar vara en liten aning intresserad trots just startade OS i Peking.
1. Jag kör den rätta typen av WLAN USB-sticka (TP-Link) och den funkar i princip, men PCH kan inte automatiskt återansluta förbindelsen vid varje ny omstart. Jag måste själv gå in i WiFi konfiguration, be PCH att scanna efter mitt nätverk (för av sig självt hittar den inget) och sen spara. Jag kör automatisk IP via DHCP.
2. PCH kan inte efter avstängning komma ihåg att jag har valt att ha Sambaservern igång. Den måste startas på nytt vid varje omstart. Det händer även att Sambaserverns stänger sig självt under körning plus att det hänt att servern vägrat starta trots att jag tryckt på startknappen. Övriga applikationer som körs behåller sina inställningar
3. BitTorrent-funktionen vill sig inte. Jag kan lägga in torrents och den säger att den håller på att ladda ner men den ljuger. Den hittar inga källor och inget händer. Annat som kräver fungerande nätverksanslutning funkar under tiden. En enda udda gång har den lyckats, underligt nog, vilket bevisade att jag åtminstone lyckats hålla routerns brandvägg öppen för den använda porten. Jag har lagt samma torrents i Bittorrent-klienter på både datorn och min NAS och där har dom genast börjat ladda ned men inte i PCH.
4. PCH fryser emellanåt. Det har jag förstått händer många vid uppspelning av div filer. Det händer mig vid spelning av vanlig .avi men det hände även vid den ovannämnda enda lyckade torrentnedladdningen då inget annat var igång, liksom när PCH bara stod och vilade sig över natten.
Jag har förstås senaste firm- och software. Har jag ett måndagsexemplar? Är det nåt som kommer att lösas med med nästa firmware?
Redigerat av börni, 08 August 2008 - 16:42.
Postad 08 August 2008 - 17:50
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
5
* Officiell tråd - Popcorn Hour A-110/B-110 *
12 bilder
2032 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?