* Officiell Tråd - Panasonic PV60 / PV600 *
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
Postad 13 december 2008 - 11:30
Postad 13 december 2008 - 22:58
Så, enkla frågan
1: Kan man sortera om ingångarna
2: Kan man inkativera några av ingångarna?
för det blir ett jekla tryckande!
Dagens problem

Postad 27 januari 2009 - 21:33
Postad 28 januari 2009 - 09:22
Postad 10 mars 2009 - 00:49

Har bara en källa och det är HDMI1 (htpc,xbox,box via onkyo 606)
Postad 10 mars 2009 - 04:32
Någon som vet hur man gör för att få tvn att ALLTID starta på HDMI1 ingången, min startar alltid på TV å eftersom jag ej har någon antenkabel i så är det lite trist att mötas av myrornas krig varje gång man startar tvn..
Har bara en källa och det är HDMI1 (htpc,xbox,box via onkyo 606)
Jag tror det finns något som kallas "hotel meny". Men du får kolla i manualen. Jag har aldrig provat själv.
Postad 10 mars 2009 - 09:03
Jag tror det finns något som kallas "hotel meny". Men du får kolla i manualen. Jag har aldrig provat själv.
sucsess! fungera super, för att komma till meyn:
håll inne volym ner knappen på tvn. trick på TV/AV på fjärren 3 grr. Voila!
Postad 10 mars 2009 - 23:52
Postad 19 december 2009 - 00:58
Citera(upf_swe @ Apr 5 2007, 11:56 )
Får inget ljud på tv:n(PV60) när jag kopplar in datorn via vga & ljudingången bredvid vga kontakten.
Men om jag kör på ljudingången bredvid komponent ingången så får jag ljud.
Skit bakom spakarna eller fel på tv:n?
Skit bakom spakarna. RCA-kontakterna vid VGA-kontakten är för ljud ut, de vid komponent ljud in. Är det så svårt att begripa pilarna i cirklarna bredvid kontakten (eller för den delen läsa manualen)?
Har ikväll -för första gången sen jag köpte tvn vintern 2006- försökt koppla in datorn till tvn. Bild funkar fint via VGA men jag lyckas inte få till ljudet. Är RCAingången på nåt sätt beroende t.ex av att komponentkablarna är i eller inte? Jag har haft komponent+RCA från min XBOX utan problem och har ljud i hörlursutgången på datorn men det är nåt som skiter sig när jag försöker koppla...
Postad 19 december 2009 - 09:10
Har ikväll -för första gången sen jag köpte tvn vintern 2006- försökt koppla in datorn till tvn. Bild funkar fint via VGA men jag lyckas inte få till ljudet. Är RCAingången på nåt sätt beroende t.ex av att komponentkablarna är i eller inte? Jag har haft komponent+RCA från min XBOX utan problem och har ljud i hörlursutgången på datorn men det är nåt som skiter sig när jag försöker koppla...
1a: Kontrollera att du har ljud ut från datorn. Dvs koppla till exempelvis en stereo du vet fungerar
1b: Om inte det går, koppla in annan utrustning som ger ljud till TVn och se att TVn tar emot detta.
2: Du kopplar väl rätt? RCA-kontakterna bredvid VGA-kontakten är för ljud UT, ljud in på bortom SCART-kontakterna vid komponent.
3: Inte helt enkelt som så att nivåerna på hörlursutgången är för små? Som sagt, koppla till stereo/radio om du har en.
Postad 19 december 2009 - 18:52
Jag har inte kopplat in i TVns Ljud ut! RCA-in funkar fint när jag kör ljud från xboxen (då kör jag bild via komponent) men när jag kör bilden via VGA funkar det alltså inte. Mycket frustrerande...
Här är en bild på en som kopplat Ljud ut men inte har nånting i Ljud in
Det syns tydligast på andra bilden
Redigerat av erik h, 19 december 2009 - 18:54.
Postad 19 december 2009 - 19:10
Postad 21 december 2009 - 08:30
koppla in kablarna på den andra kontakten det står audio in på bredvid component, då skall du få det att fungera.
jag kanske är otydlig. Jag kopplar in i rätt ingång, dvs den bredvid komponentingången. Den här ingången fungerar (åtminstone när jag kör mitt ljud via xbox) och ljudutgången på min dator fungerar (åtminstone när jag testat till stereo samt via headset...).
Postad 21 december 2009 - 12:28
Finns det ingen inställning i menyerna och att det går att ställa om ljudingången för kopllas tillsamans med olika bildingångar?
Typ din Ljudingång är sammankopplad till Component och vill diu att den ska fungera tii PC så får du stääla om i menyn.
Laddade ner manualer från panasonics Holländska sida http://www.panasonic...html#anker_3323
Har inte tid att gå igenom den totalt, men både Component och PC använder samma ljud-ingång, så det SKA fungera.
Läs igenom själv och kolla, annars måste du dubbelkolla ljudutgången från datorn...
EDIT: Det finns en sk. Volymkorrektion i menyn, den ska tydligen justera volymen separat för Component, PC och HDMI.
Kolla den, den kanske står lågt för PC
Bifogad fil(er)
Redigerat av klp, 21 december 2009 - 12:39.
Postad 22 december 2009 - 17:05
Postad 07 januari 2010 - 20:47

Upplösningen är ju som bekant 1024x768... kör man Voddler i den upplösningen på TV:n så blir filmen ihoptryckt.
Finns det något knep för att få TV:n att visa widescreen upplösning via VGA, eller lura Voddler på något sätt så den skalar på rätt sätt?
(korkat att ha en "4:3" upplösning på en 16:9 TV, även om den har några år på nacken nu)
Postad 11 januari 2010 - 16:08
Postad 13 januari 2010 - 18:18
Voddler är ju i princip XBMC... så går det att få till i XBMC borde det gå i Voddler också. Har dock inte lyckats hitta någon inställlning för XBMC men om det är någon som kör det här och vet vad man ska ändra så får ni gärna dela med er.
Redigerat av shelter, 13 januari 2010 - 18:19.
Postad 02 februari 2010 - 20:34
Jag funderar på att köpa en Blu-ray spelare.
Är sedan 2006 ägare till en PV600.
Hur funkar Blu-ray med den? TVn är inte för gammal för resultatet ska bli bra hoppas jag??
Mvh
Chribbe
Postad 02 februari 2010 - 21:13
Hej!
Jag funderar på att köpa en Blu-ray spelare.
Är sedan 2006 ägare till en PV600.
Hur funkar Blu-ray med den? TVn är inte för gammal för resultatet ska bli bra hoppas jag??
Mvh
Chribbe
Jag har en 42" PV60 med en Panasonic BD-60 och det fungerar ok!
Det blir ingen "WOOOW!!"-upplevelse med Blu Ray film, men klart bättre än min gamla DVD-spelare.
Personligen tycker jag att 42" inte riktigt gör den högre upplösningen rättvisa, 50" minst blir bästa TV. En annan störande sak är att min PV60 inte alls hanterar 24p signal speciellt bra, i princip alla BD-filmer smårycker.
Skaffar man en BD-spelare ger det en bra anledning att byta ut den gamla häcken :-)
Postad 24 maj 2010 - 21:46
Köpte min PV60 just när den kom ut och fick då välja mellan bordsstativ och väggstativ. Valde vägg och har haft den på väggen tills nu då jag inte längre har möjlighet till de pga ny lgh. Är det någon som har ett bordsstativ/fot över till tv:n? Skulle kunna tänka mig att köpa den för 700 spänn isf. Bor i uppsala men kan hämta de i stockholm, uppsala eller i Umeå där jag är en del också.
Om inte nån har ett till salu kanske någon vet om de finns nåt alternativt stativ som funkar förutom dom 2 panasonicvarianterna, det rombformade och det på 2 ben? Vet inte hur bra dom bordsstativen som ska funka till alla apparater är?
Svara i tråden eller PM:a om ni har nåt stativ.
Postad 29 juli 2010 - 22:17
Kom hem och upptäckte att min TH42-PV600 helt plötsligt har fått en vertikal linje mitt på skärmen. Den syns på HDMI 1 och 2 samt även på Component och PC-ingångarna, oavsett om man har signal på dem eller inte. Den verkar inte synas på AV 1-4 (har endast testat utan signal).
Nån som varit med om samma problem? Plasman är ju snart 4 år gammal (så jag antar att inget svenskt konsumentskydd räcker), men ska inte en skärm för 22000 kr hålla längre än så kan man undra?

Postad 30 juli 2010 - 08:01
Eller hoppas att det löser sig med tiden, det kan det men troligen kommer då linjen tillbaka igen ganska snart. Handlar om en kortis i en plasmacell om jag minns korrekt.
Postad 30 juli 2010 - 08:04
Postad 05 september 2012 - 08:25
Ska ha min gamla PV60 som sovrumstv och har då tänkt sätta upp den på väggen. Men det verkar inte helt lätt med denna TV.........
Orginlafäste och elfaskenor är det enda jag sett folk använda. Finns det vanliga väggfästen som funkar?
Kollade lite snabbt bakpå TV:n igår, där det ser ut som att man ska skruva fast fäste satt bara stora plastbrickor, något man sliter bort?
Postad 16 november 2013 - 17:35

Tv:n är tyvärr för bra ännu för att jag med gott samvete ska kunna skrota den, o den verkar aldrig vilja gå sönder av sig själver. . .
Postad 16 november 2013 - 22:52
tyvärr har den väl inget sekundärvärde, dvs knappt värt att försöka sälja.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar