* Officiell Tråd - Panasonic PZ70 *
Panasonic Viera TH-42PZ70
(TV)
|
2
|
(32)
|
Inga priser | |
Panasonic Viera TH-50PZ70
(TV)
|
1
|
(28)
|
Inga priser |
Postad 10 January 2008 - 15:54
Postad 10 January 2008 - 16:27
Du bör ha HDMI ingång på förstärkaren för att få digitalt ljud från PZ70. Om du har en äldre förstärkare utan HDMI och inte vill byta den bör du överväga 700 serien.
Går det att köra hdmi ut från PZ70 och få ut ljud digitalt när du tittar på DVB-T?
Postad 10 January 2008 - 23:01
Inte svara när du inte vet...Du bör ha HDMI ingång på förstärkaren för att få digitalt ljud från PZ70. Om du har en äldre förstärkare utan HDMI och inte vill byta den bör du överväga 700 serien.
HDMI är inte dubbelriktad kommunikation. PZ70 har ingen HDMI-utgång och du kan därför ej heller få digitalt ljud ur den.
Displayport som kommer mer och mer är dubbelriktad till viss del i vart fall:
http://www.ev.se/news.php?id=2373
Postad 11 January 2008 - 10:18
Jag ser själv nästan aldrig på TV sändningar utan kör tv serie och filmer från datorn till förstärkaren via HDMI.
Postad 11 January 2008 - 18:28
Idag var jag in på AllRadio i Uppsala och köpte en Panasonic TH-42PZ70, 16 990:- kostade den. Nu står den på golvet i hallen, ska koppla in den när jag käkat. Tror nog jag blir nöjd.
Kommer väl att ta lite bilder och lägga upp så småningom.
Postad 12 January 2008 - 15:40
Ska nu till att köpa ett väggfäste.
Har då lite funderingar om jag måste ha något visst avstånd bakåt? Ett fäste jag kollade byggde bara ca 25mm från väggen, är det för litet?
Någon som har något bra tipps på väggfäste, i bra pris klass?
Tack på förhand!
Postad 12 January 2008 - 21:24
Körde HDMI från min nya dator in i PZ70:an idag, kör man 1920*1080p från datorn så omvandlar den signalen till 100Hz och blir helt flimmerfri + perfekt pixelmappad.
Jag har varit klantig innan och kört en PS3 med Ubuntu i 60Hz och då flimrar skärmen men med 50Hz in blir det alltså helt perfekt!
Postad 13 January 2008 - 12:12
![]()
Körde HDMI från min nya dator in i PZ70:an idag, kör man 1920*1080p från datorn så omvandlar den signalen till 100Hz och blir helt flimmerfri + perfekt pixelmappad.
kan bara instämma
Postad 14 January 2008 - 17:46
Postad 14 January 2008 - 18:50
Postad 14 January 2008 - 19:52
Postad 14 January 2008 - 21:47
Jag var på mediamarkt och kollade på både Z70 och X70. X70 har helt uppenbart en betydligt bättre svärta än sina full-HD bröder. Bilden är avsevärt mycket bättre på X70 och det är bara ett faktum, trots Z70's högre upplösning så bleknar den ganska mycket i jämförelse. Såvida du inte "måste" ha en mattare paneltyp så skulle jag i alla lägen rekomendera X70 som det bästa budgetvalet om du vill ha bäst bild för pengarna. Men frågan är om det inte är värt att lägga på 11 000:- för att få en Pioneer.
Postad 14 January 2008 - 22:52
Till er som går i köptankar med Z70 i åtanke.
Jag var på mediamarkt och kollade på både Z70 och X70. X70 har helt uppenbart en betydligt bättre svärta än sina full-HD bröder. Bilden är avsevärt mycket bättre på X70 och det är bara ett faktum, trots Z70's högre upplösning så bleknar den ganska mycket i jämförelse. Såvida du inte "måste" ha en mattare paneltyp så skulle jag i alla lägen rekomendera X70 som det bästa budgetvalet om du vill ha bäst bild för pengarna. Men frågan är om det inte är värt att lägga på 11 000:- för att få en Pioneer.
båda tv apparaterna är bra tycker jag... men jag måste säga tvärtom. dels för att jag kollat på båda och verkligen pillade runt med olika inställningar/källor samt att jag läst väldigt många tester på nätet.
Pz70 har en (enligt mig) kanon svärta för halva priset mot en full hd pioneer. px70 har oxå fin svärta men jag håller inte med att den når upp i pz70 klass... speciellt inte om du matar den med HD material.
att se på Boxer/satellit mottagning med Pz70 var krångligare att få till bra bild än mot px70... men återigen så tycker jag att pz70 är snäppet naturligare i färgerna.
detta är självklart egen uppfattning å tycke... men ska man ha en plasma för att se på HD material eller film i första hand så är pz70 värd sina pengar
Postad 16 January 2008 - 20:54
båda tv apparaterna är bra tycker jag... men jag måste säga tvärtom. dels för att jag kollat på båda och verkligen pillade runt med olika inställningar/källor samt att jag läst väldigt många tester på nätet.
Pz70 har en (enligt mig) kanon svärta för halva priset mot en full hd pioneer. px70 har oxå fin svärta men jag håller inte med att den når upp i pz70 klass... speciellt inte om du matar den med HD material.
att se på Boxer/satellit mottagning med Pz70 var krångligare att få till bra bild än mot px70... men återigen så tycker jag att pz70 är snäppet naturligare i färgerna.
detta är självklart egen uppfattning å tycke... men ska man ha en plasma för att se på HD material eller film i första hand så är pz70 värd sina pengar
Skall man ha en för att se på HD material så spelar inte Z70 högre upplösning någon roll, för du ser knappt-ingen skilnad från 1-3 m, och svärtan är bättre på X70, antagligen en del på grund av att Z70 har en matt yta. Jag skulle definitift störa mig betydligt mer på grådaskiga bilder än om jag kan se skådisars porer ännu lite bättre om jag ställer mig på 1 m avstånd. X70 var den som såg ut att komma närmast pioneers 80XA även om steget till pioneers prestanda är stort. Men vill man lägga 3000 kr mer bara för att vara nöjd med att man har en 1080p apparat så tycker jag det är ett bra köp det med. Antar att grådaskigheten försvinner en hel del när man sätter sig i ett helt mörkt rum. Jag tycker det är för tidigt att köpa 1080p apparater men jag skall dubbelkolla på något mer ställe för att se om Media Markt bara trixat med inställningar för att få sålt de gamla modellerna.
Redigerat av Unregistered866066c7, 16 January 2008 - 20:56.
Postad 16 January 2008 - 22:22
Om man nu inte tänker sälja sin tv till sommaren utan kanske ska dras med den i några år framöver så tycker iallafall jag att det känns tryggare med en full-hd. Nu kanske dom (svt, tv4 osv..) aldrig får tummen ur och börjar sända högupplöst, men varför chansa när det skiljer så lite...??
Sen finns det fler faktorer än pixlar för att få en bra bild..
// Jiha
Postad 17 January 2008 - 13:21
Tjena, köpte en Panasonic TH-50PZ70 i julklapp till mig själv och kan säga att jag är otroligt nöjd. Fungerar klockrent med datorn via DVI-HDMI kabel och som många säger om plasma så skadar det inte att mörklägga lite hemma när man ska spela eller kolla på film. Just kör jag Windows och har inga problem alls med bilden (Matar ut 1920x1080 från datorn och bilden pixelmappas korrekt utan problem. )
Men nu tänkte jag börja bygga en HTPC med linux och har redan blivit avskräckt...lyckas helt enkelt inte få rätt bild på TV fan med nån Linuxdistro via HDMI eller VGA. Så min fråga är:
Har någon på detta forum fullständiga specar på vad panelen i denna TV ska ha för frekvenser/pixelklocka etc för att visa korrekt bild i olika upplösningar? Manualen säger inte mycket om detta och jag har försökt få ut denna info från drivrutiner etc i Windows för att hårdkoda detta i Linux men jag har ännu inte lyckats. Mest av allt är jag intresserad av upplösningen 1920x1080 i alla dess former som apparaten klarar. Förr i tiden när man köpte en skärm fick man alltid fulla specar på den.
Frusterad......
Tack på förhand
Jag kör denna xorg.conf för att få det att fungera:
# nvidia-settings: X configuration file generated by nvidia-settings
# nvidia-settings: version 1.0 (buildmeister@builder3) Thu Nov 9 17:56:12 PST 2006
Section "ServerLayout"
Identifier "Layout0"
Screen 0 "Screen0" 0 0
Screen 1 "Screen1" RightOf "Screen0"
InputDevice "Keyboard0" "CoreKeyboard"
InputDevice "Configured Mouse"
EndSection
Section "Files"
RgbPath "/usr/X11R6/lib/X11/rgb"
EndSection
Section "Module"
Load "dbe"
Load "extmod"
Load "type1"
Load "freetype"
Load "glx"
EndSection
Section "Extensions"
Option "Composite" "false"
EndSection
Section "ServerFlags"
Option "Xinerama" "0"
EndSection
Section "InputDevice"
Identifier "Configured Mouse"
Driver "evdev"
Option "Name" "Logitech USB Receiver" # see 'cat /proc/bus/input/devices'
Option "Phys" "*/input1" # this is the mouse part
Option "WHEELRelativeAxisButtons" "4 5" # vertical wheel
Option "HWHEELRelativeAxisButtons" "7 6" # horizontal wheel
EndSection
#Section "InputDevice"
# generated from default
#Identifier "Mouse0"
#Driver "mouse"
#Option "Protocol" "auto"
#Option "Device" "/dev/psaux"
#Option "Emulate3Buttons" "no"
#Option "ZAxisMapping" "4 5"
#EndSection
#Section "InputDevice"
#Identifier "Configured Mouse"
#Driver "evdev"
#Option "CorePointer"
#Option "Device" "/dev/input/event9"
#EndSection
Section "InputDevice"
# generated from default
Identifier "Keyboard0"
Driver "kbd"
EndSection
Section "Monitor"
# HorizSync source: edid, VertRefresh source: edid
Identifier "Monitor0"
VendorName "Unknown"
ModelName "Samsung SyncMaster"
HorizSync 30.0 - 81.0
VertRefresh 56.0 - 75.0
Option "DPMS"
EndSection
Section "Monitor"
# HorizSync source: edid, VertRefresh source: edid
Identifier "Monitor1"
VendorName "Unknown"
ModelName "PANASONIC-TV"
HorizSync 31.46 - 68.38
VertRefresh 60 - 85.0
Option "DPMS"
EndSection
Section "Device"
Identifier "Videocard0"
Driver "nvidia"
VendorName "NVIDIA Corporation"
BoardName "GeForce 7600 GT"
BusID "PCI:1:0:0"
Screen 0
EndSection
Section "Device"
Identifier "Videocard1"
Driver "nvidia"
VendorName "NVIDIA Corporation"
BoardName "GeForce 7600 GT"
BusID "PCI:1:0:0"
Screen 1
EndSection
Section "Screen"
Identifier "Screen0"
Device "Videocard0"
Monitor "Monitor0"
DefaultDepth 24
Option "metamodes" "CRT: nvidia-auto-select +0+0"
SubSection "Display"
Depth 24
Modes "1600x1200" "1280x1024" "1024x768" "800x600" "640x480"
EndSubSection
EndSection
Section "Screen"
Identifier "Screen1"
Device "Videocard1"
Monitor "Monitor1"
DefaultDepth 24
Option "ModeValidation" "NoDFPNativeResolutionCheck"
SubSection "Display"
Depth 24
Modes "1920x1080_60" "1280x720_60"
EndSubSection
EndSection
Section "ServerFlags"
Option "DontZap" "yes"
EndSection
Det intressant i denna xorg.conf är:
Section "Screen"
Identifier "Screen1"
Device "Videocard1"
Monitor "Monitor1"
DefaultDepth 24
Option "ModeValidation" "NoDFPNativeResolutionCheck"
SubSection "Display"
Depth 24
Modes "1920x1080_60" "1280x720_60"
EndSubSection
EndSection
Postad 18 January 2008 - 14:29
Jag kan intyga att det definitvt är en stor skillnad på PZ70 jämfört med PX när du ser HD material. Svärtan är likvärdig men upplösningen och skärpan är väsentligt bättre i PZ. Ungefär 80% av mitt TV tittande sker i 1080p eller 720p. Efter några månader är det nästan obehagligt oskarpt att se på standardupplösning. Hjärnan och ögat vänjer sig vid skärpan och deltaljrikedomen som HD erbjuder på gott och ont.
Om du föreställer dig den känslan du kan få när du varit på bio och sett en bra film, samma känsla får jag idag hemma p g a PZ.
Den som säger PX serien är bättre i HD material vet definitivt inte vad han pratar om. I standardupplösning kan PX upplevas bättre. En plasma med ännu lägre upplösning kan än PX är ofta ännu bättre till standart TV p g a pixelmapping.
Lycka till med ditt TV köp. Mvh
Postad 20 January 2008 - 03:37
Ja, jag skulle vilja se Z70 i ett hyffsat mörkt rum, men jag tänker nog köpa en Pioneer PDP-5080XD för bara några tusenlappar mer istället. Hellre bra bild än en detaljerad men halvdålig.
Postad 20 January 2008 - 12:40
Jag har både HD-DVD. Blu-ray och canal digitals HD-kanaler nu och det blir brymt bra bild på PZ70.
Postad 20 January 2008 - 17:02
Postad 22 January 2008 - 10:09
Faktiskt över förväntan när man tittar på boxer oxå.
Postad 22 January 2008 - 20:37
?Tacksam för svar.
Redigerat av Leon_Azzaro, 22 January 2008 - 20:59.
Postad 22 January 2008 - 21:17
Overscan går nog bara stänga av via HDMI i 1920*1080
Och kör 50Hz annars flimrar bilden, matar du med 50Hz går den över i 100Hz-läge.
Postad 22 January 2008 - 21:27
Postad 22 January 2008 - 21:42
Jag kör med hdmi sladd från datorn till TV:n. Får aldrig perfekt bild utan en som är skalad i kanterna. Jag kör 1920x1080 men får fortfarande inte overscan att komma fram. Jag har en Geforce 8800 GTS 512 MB grafikkort.
ställ TVn på 16x9 i menyn så kommer overscan alternativet fram.... å du , då ######r är bilden nice
Postad 22 January 2008 - 22:17
Postad 22 January 2008 - 22:18
Postad 23 January 2008 - 00:53
efter att jag nu har läst det mesta i denna tråd har jag några frågor till er som KAN.
jag har köpt en panasonic 42" pz70e som både jag och flickvännen är extremt nöjd med..vi var inne på en LCD men
efter många om och men så köpte vi en plasma, vi var väldigt oroliga över inbränningen men vi provade ändå.
jag har ställt in tv'n på:
Visningsläge: Bio
Kontrast: Ca 80-85 procent
Skärpa: I botten
Färgtemp: Varm,
Övrigt på 50%. så mina frågor är:
ska jag ställa ner allt på 50% igen, alltså typ kontrast, ljusstyrka och skärpa efter som jag bara har haft den i 2veckor?
och vars ser man hur många timmar man sett?
varför jag fråga allt detta är på grund av att vi hade främmande idag och efter vi sett en film så satt vi och pratade max 1tim medans menyn på filmen var igång, sen slog jag av filmen och komme till ps3 menyn som då var svart, då såg jag en massa ränder så jag gick närmare och såg i princip hela film menyn var inbrännd som dovft bakom ps3 menyerna men om jag kör myrornas krig typ 1-3min så försvinner det, sen om jag bara tar upp typ menyn på tv och sen slår på svart bild så ser jag att jag använt menyn dovft i det svarta...varför blir det så, det försvinner ju direkt jag kör myrorna skrig eller slår på vanlig tv kanal ett tag. kommer det alltid att vara så på min tv eller blir så bättre efter in körning??
måste ändra lite,,,det försvinner inte alls efter jag kört myrornas krig,,,det kryper som tillbaka och ligger där svagt,,ser ut som det har försvunnit,,men det kommer tillbaka???
väldigt tacksam för svar/ Shorty
Redigerat av SH[]RTY, 23 January 2008 - 01:45.
Postad 23 January 2008 - 12:33
När jag körde in min pz70 så hade jag alla inställningar på 40% ungefär, normal färgtemp och bioläget. Detta körde jag i 200 timmar och undvek stillbilder (menyer, bilder osv) så gott jag kunde.
Jag har inte haft det minsta problem med inbränningar på min än så länge. Nu har jag dock ökat färgtemperaturen och kontrasten en aning och ändrat till varm färgtemp, fungerar fortfarande bra, efter totalt 450 timmar.
Timmarna ser du genom att hålla inne -/V knappen på sidan av tvn samtidigt som du trycker på 0an på fjärrkontrollen 3 gånger i rad. Väl därinne så kan du se tiden, men pilla inte massa där inne utan tryck på exit på kontrollen när du kikat klart
Lycka till och grattis till en fin tv!
Redigerat av rasmus84, 23 January 2008 - 12:45.
Postad 23 January 2008 - 12:46
Jag hade nog sänkt kontrasten en aning. Lägg den kring 40-50%.
När jag körde in min pz70 så hade jag alla inställningar på 40% ungefär, normal färgtemp och bioläget. Detta körde jag i 200 timmar och undvek stillbilder (menyer, bilder osv) så gott jag kunde.
Jag har inte haft d minsta problem med inbränningar på min än så länge. Nu har jag dock ökat färgtemperaturen och kontrasten en aning och ändrat till varm färgtemp, fungerar fortfarande bra, efter totalt 450 timmar.
Lycka till o grattis till en fin tv!
tja!
tack försvar.
men nu är det ju så att jag verkar inte få bort mina inbränningar från dvd menyn som jag hade på igår =/ jag har kört myrornas krig två gånger tills tv'n slår av slig själv och till en början ser det bra ut men sen kryper det sakta fram igen,,,jag ser även det nyaste jag använt,,typ om jag tar upp tv menyn och kikar lite där sen slår jag på en svrt bild så ser jag svagt menyn oxå =(....help me please=) jag var ju så nöjd...tills nu
mvh // shorty
Postad 23 January 2008 - 12:54
Finns att ladda ner på:
http://www.recorders.dk/download/
Lycka till
Postad 23 January 2008 - 13:32
Det finns säker personer som är bättre än mig på detta problem här på forumet, men prova o bränn ut en sk. Wash DVD. Den visar först en svart bild sen en vit, sen svart igen... Skadar inte att pröva.
Finns att ladda ner på:
http://www.recorders.dk/download/
Lycka till
okej tack,,ska prova får se hur det går,,fan tycker ju att försäljaren ska säga till om att man inte ska ha högainställningar i börja,att man typ måste köra in den ett tag, jag hade då ingen aning, som trist när jag nyss har köpt tv för ganska mycket pengar =/
Postad 23 January 2008 - 14:49
Postad 23 January 2008 - 15:05
Postad 24 January 2008 - 21:59
hur funkar tvn annars? kan man köra 360n via vga?
tacksam för svar
Postad 25 January 2008 - 00:16
vad är det för skillnad på pz70 på dustinhome.se or pz70e på netonnet.se? netonnet är 1000 kr billigare så är det samma tv köper man ju där.
hur funkar tvn annars? kan man köra 360n via vga?
tacksam för svar
ingen skillnad å tala om.
spara en 1000-lapp om du kan
Postad 27 January 2008 - 10:47
Postad 27 January 2008 - 14:53
Vet ju att det kommer pz800 nu i vår men vill helst ha tvn nu.
Vet inte riktigt hur jag skall göra?!?! (lyxproblem hehe)
Ha det gött
Postad 27 January 2008 - 15:55
En butik i min stad säljer nu PZ70 42" för 15995:-. Är sugen att slå till men tvekar även också. Det kommer ju att komma ny serie från Panasonic snart, någon som vet mera exakt när de kommer till Sverige? Kommer det att vara stor skillnad så att det är värt att vänta tills dessa kommer? Sedan står jag även och tvekar på storleken, jag sitter lite mindre än två meter från tv. Skulle en 50" bli för stor då? Eller är det värt att lägga de extra tusenlapparna på att få den storleken istället? Blir det en märkbar skillnad i storlek?
Hej Junkan och ni andra! Är lite orolig att köpa 50pz70 då den som alla (utom pioneer kanske) har lite svagheter.
Vet ju att det kommer pz800 nu i vår men vill helst ha tvn nu.
Vet inte riktigt hur jag skall göra?!?! (lyxproblem hehe)
Ha det gött
jag hade satsat på en 50". för att det är större än 42" och att just 1920 gör sig bättre på 50"
ca 2m är iof ganska nära men inte för nära
och ja... jag hade köpt en pz70 nu, pz80? kommer väl till sen vår/sommar och om du köper den då så kommer ett antal månader senare pz90? osv
Postad 01 February 2008 - 16:06
Så nu behöver jag er hjälp. Varför ska jag inte byta in den här tvn mot Panasonic th-42pv70. Jag vill gilla den här tv och det gör jag. Men jag tror jag gillar pv70 bättre. Har iof inte kollat på den men anntar att den är bättre på dem punkterna. Rätta mig om jag har fel.
Motivera varför pz70 är bättre.
Postad 02 February 2008 - 12:00
Har bytt upp mig (tveksamt) från panasonic th-42pv60 till th-42pz70ea. Var otroligt nöjd med min Pv60. Men component ingången pajade så fick en ny (pz70ea) på reklamation fick dock lägga till lite för pz70ea. Var otroligt nyfiken på den här nya modellen som jag trodde var en direkt uppföljare på pv60, vilket det inte är, har jag nu komit på (th-42pv70 är ju det?). Och enda anledningen till att jag kom på att det inte är det är kort och gott: Grådaskig bild. Asså det är ju inte så att man grinar men det är skillnad i mitt öga. Märkte på engång skillnad på svärta och kontrast, sen att pz70ea är Full hd är ju en annan sak. Blir otroligt fin bild (skärpa och flöde) när ja testa brorsans xbox360 på tvn på 1080i vilket inte är maximala upplösningen(?). Dock så tyckte jag att det var rätt trälig kontrast och svärta fortfarande även färger påverkas ju något av detta.
Så nu behöver jag er hjälp. Varför ska jag inte byta in den här tvn mot Panasonic th-42pv70. Jag vill gilla den här tv och det gör jag. Men jag tror jag gillar pv70 bättre. Har iof inte kollat på den men anntar att den är bättre på dem punkterna. Rätta mig om jag har fel.
Motivera varför pz70 är bättre.
Byt den om du inte är nöjd.
Redigerat av grub66, 02 February 2008 - 12:44.
Postad 05 February 2008 - 08:42
Men 2 saker stör mig:
1. Ljudet ur hörlurs utgången är kass, låter ungefär som man står 10m från havet, med stora vågor.
Är det så på era med eller är det fel på min?
2. När man startar tv så startar den alltid på analog. Lite onödigt då jag inte har det kopplat.
Går det ändra så den startar på AV1 tex?
steffe
Postad 07 February 2008 - 17:23
Köpte en Pz7050" nu i helgen, än så länge väldigt nöjd med bilden.
Men 2 saker stör mig:
1. Ljudet ur hörlurs utgången är kass, låter ungefär som man står 10m från havet, med stora vågor.
Är det så på era med eller är det fel på min?
2. När man startar tv så startar den alltid på analog. Lite onödigt då jag inte har det kopplat.
Går det ändra så den startar på AV1 tex?
steffe
Jag har samma problem (nr 2.) med min 42pz70, startar alltid på TV(analog). Väldigt irriterande och onödigt. Jag har inte lyckats hitta någon fungerande lösning. Kanske någon annan har gjort det?
Postad 07 February 2008 - 22:49
Åtminstone ska väl inte PZ80 vara sämre än PZ70 så den har säkert minst samma 24p stöd som PZ70.
Jag pratade med Panasonic idag och det har kommit en ny firmware till PZ70 700 som stödjer 24Hz
Dom vet ej om uppdateringen skickas ut via marknätet eller om man får lämna tvn på service?
Tänkte ta upp detta med 24p igen..
Har nån hört något mer om firmwaren?
Vad jag läste i HemmaBiotidningen november 07 så ska den klara 24p judder fritt. Men de kanske missade nått..
Postad 13 February 2008 - 17:05
Har en 50PC55 som jag ska byta ut till en 50PZ70 är det tänkt. Eftersom PC55 lider av extrem ghostning och det knappt går att titta på film i 15minuter innan textningen lägger sig som en skarp vit skugga vid mörka scener så vill jag veta om den här lider av detsamma då det är just däför jag byter bort den.
Postad 13 February 2008 - 17:28
Däremot om du skall använda TV:n i ett ljust rum kan det vara värt att vänta ngn månad på efterföljaren som är energisnålare och ljusstarkare.
Postad 13 February 2008 - 21:40
Nån som kan svara på hur det är med ghostningar på den här? Syns skuggningar av text loggor etc. när man tittar på film för länge?
Har en 50PC55 som jag ska byta ut till en 50PZ70 är det tänkt. Eftersom PC55 lider av extrem ghostning och det knappt går att titta på film i 15minuter innan textningen lägger sig som en skarp vit skugga vid mörka scener så vill jag veta om den här lider av detsamma då det är just däför jag byter bort den.
jag hade en LG 42 PC1 å en polare har 50" pc55. vi båda upplevde mycket ghostning på dessa apparater.
klart störande många gånger tycker jag, å då e jag inte petig.
jag har inga som helst problem med detta på min pz70. går man fram (20cm från tv) så kan man ibland se lite sånt men från längre avstånd har jag inte sett det en ända gång.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
2
Äldre plasma mot nyare LCD
14 bilder
58 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?