* Officiell tråd - Optoma HD65 & HD71 *
1526 svar till detta ämne
Postad 01 mars 2008 - 15:49
Zeaed
-
Zeaed
-
Lärjunge
-
-
354 inlägg
någon som jämfört optoma hd 65 med infocus in 76? Kollade på in 76 idag och tyckte att den var väldigt bra! Jämförde den mot en Epson TW700 och kunde direkt utesluta LCD projektor! Sedan jämförde jag även med in 78 och det är klart att den var lite bättre men inte värt 4000 kr enligt mig.
Skulle vara kul och höra om nån kan komma med någon kommentar angående optoma hd 65 och in 76. Vilken ska jag välja? Där jag bor nu har jag ingen möjlighet att testa optoman.
Jag har sett båda, på två affärer brevid varandra i Linköping. Först såg jag IN76 och gillade den skarpt direkt, även vid uppskalad dvd osv.
Gick sen och tittade på HD65. Problemet är att man har läst så mycket gott om den, så jag förväntade mig en bild som motsvarade det jag precis sett hos IN76. Det fanns verkligen inte  Nuuu, så ska jag inte snacka skit om HD65, för jag är övertygad om att en kund har fifflat med inställningarna. Det var enorm kontrast, väldigt ljus och pixligt nåt så in i bomben jämfört med IN76.
Bara för att få något att gå på. Det ser bättre ut hemma hos mig på tupplur hängd från taket, och jag som ägt projje i totalt tre dagar i mitt liv som inte kan justera. Har då IN76 om det inte framgick 
Har inte sett IN76 i action, dock den brevid 65:an och den verkade ju vara väldigt stor i storlek? Haft min i 3 veckor nu och inget att klaga på Håller på och kör lite nintendo 8 bitars i 110" hur ###### kul som helst  Och så här mitt på dagen har jag lampa på i stora rummet och även i hallen. Inga problem Såg på Das Boot i går kväll, filmen har ju några år på nacken men jag var förvånad hur klar bilden var på 110" Och ändå kör jag fortvarande mot vägg och vit tapet. Och inga problem med pixlingar alls överhuvedtaget Jag brukar variera mellan 90 och 110" Och skillnaden är ju rätt stor om man säger så  Otroligt nöjd med denna projjje
Postad 01 mars 2008 - 16:19
WmB
-
WmB
-
Veteran
-
-
2 455 inlägg
Aa, IN76 är stor, helt klart. Måste säga att det är samma här, har rejält mycket ljus i rummet men har inga problem att se nåt avsnitt av scrubs eller liknande i silent mode
Postad 01 mars 2008 - 19:01
sparta
-
sparta
-
Amatör
-
-
52 inlägg
Skalll jag klaga på ngt så är det skärpan som jag inte lyckas få till riktigt. Har endast kört dvd material och tycker bilden är suddig.
Någon som har lite tips på inställningar hur jag kan få bilden klarare o skarpare. ? (har testat sharpness fkn´utan ngt pos. resultat..) Jag har läst i andra forum och där är det fler än jag som har problem med att få till skärpan. Det kan vara så att vi är extremt kinkiga samt ställer för höga krav på denna 6000 kr leksaken
I det stora hela så är jag extremt nöjd.
Postad 02 mars 2008 - 15:58
Zeaed
-
Zeaed
-
Lärjunge
-
-
354 inlägg
Har lekt lite med rgb inställningar och dragit ner truvivid och brilliantcolor till 0, tyckte det blev lite bättre
Postad 02 mars 2008 - 16:12
snutstrut
-
snutstrut
-
Användare
-
-
147 inlägg
Skalll jag klaga på ngt så är det skärpan som jag inte lyckas få till riktigt. Har endast kört dvd material och tycker bilden är suddig.
Någon som har lite tips på inställningar hur jag kan få bilden klarare o skarpare. ? (har testat sharpness fkn´utan ngt pos. resultat..) Jag har läst i andra forum och där är det fler än jag som har problem med att få till skärpan. Det kan vara så att vi är extremt kinkiga samt ställer för höga krav på denna 6000 kr leksaken
I det stora hela så är jag extremt nöjd. 
Vilken signal använder du? Vad har du för dvd?
Postad 02 mars 2008 - 20:22
nickebooy
-
nickebooy
-
Amatör
-
-
58 inlägg
Edit : Hitta
Redigerat av nickebooy, 02 mars 2008 - 21:15.
Postad 03 mars 2008 - 20:08
Adlez
-
Adlez
-
Rookie
-
7 inlägg
Hämtade projektorn idag, får hdmi kabeln i veckan, lägger upp lite bilder när den kommer:), fin LITEN rackare som passar precis lagom i mitt rum, en större projektor hade bara sett klumpig ut i källartaket.
Postad 03 mars 2008 - 20:13
nickebooy
-
nickebooy
-
Amatör
-
-
58 inlägg
Då var man in på elgiganten idag för att köpa hem en för deras fantastiska pris 7495kr.. då får man höra som man ofta får när det är en vara med bra pris, nej vi har tyvärr inte den inne och den verkar inte komma in fören nästa vecka heller.. De kör ju ofta falsk marknadsföring skall det vara så..
Postad 03 mars 2008 - 21:27
herge
-
herge
-
Användare
-
-
203 inlägg
gahr, hifiklubben har skjutit upp den ytterligare 10 dagar! kommer inte in på lager förrän 15e
Postad 03 mars 2008 - 21:40
Outrage
-
Outrage
-
Beroende
-
-
1 342 inlägg
Då var man in på elgiganten idag för att köpa hem en för deras fantastiska pris 7495kr.. då får man höra som man ofta får när det är en vara med bra pris, nej vi har tyvärr inte den inne och den verkar inte komma in fören nästa vecka heller.. De kör ju ofta falsk marknadsföring skall det vara så..
Tillgångsgaranti, kräv nåt extra.
Postad 03 mars 2008 - 22:24
Filllle
-
Filllle
-
Rookie
-
7 inlägg
Äntligen ägare!!
Jag var in till elgiganten på Marieberg (Örebro) idag och köpte en sån här rackare för 7500 =) Säljaren visste verkligen inte vad han pratade om men det spelade ingen roll för jag visste vad jag ville ha
Hittills har jag bara testat utan att egentligen ställa in något men jag är helnöjd. Har mest testat dvd från min bärbara dator (kör ffdshow med uppskalning) med vgakabel till projjan och det tycker jag funkar helt ok! Med hd65an på soffbordet kom jag upp cirka 90 tum. Jag skjuter direkt mot en tapetserad väldigt ljusbeige vägg och jag tycker det funkar ok.
Ikväll ska jag beställa takfäste, så på onsdag är allt klart  Mycket film i helgen!
Imorgon ska jag läsa manualen och pilla på inställningar men som sagt hittills är jag väldigt nöjd!
Postad 03 mars 2008 - 22:30
WmB
-
WmB
-
Veteran
-
-
2 455 inlägg
Tillgångsgaranti, kräv nåt extra.
det var ju tillgångsgaranti jag använde när jag fick IN76 istället. Den regeln är bra  skulle vilja ha en demo av en BRA inställd HD65 nångång. hoppas dom får ordning på den
Postad 03 mars 2008 - 22:38
DrBosa
-
DrBosa
-
Lärjunge
-
-
280 inlägg
gahr, hifiklubben har skjutit upp den ytterligare 10 dagar! kommer inte in på lager förrän 15e
Men byt inköpschef för i jösse namn. Ska det vara så svårt att få fram lite projektorer när bevisligen många andra klarar av det? Skärpning nu Hifiklubben!
Postad 03 mars 2008 - 22:52
snutstrut
-
snutstrut
-
Användare
-
-
147 inlägg
När det gäller elgiganten så köper jag INGENTING därifrån. Däremot är det ju bra att de gått ner till 7500:-. Det kommer ju att innebära prissänkningar hos de andra
Postad 03 mars 2008 - 23:36
mysen_
-
mysen_
-
Användare
-
-
196 inlägg
Äntligen ägare!!
Jag var in till elgiganten på Marieberg (Örebro) idag och köpte en sån här rackare för 7500 =) Säljaren visste verkligen inte vad han pratade om men det spelade ingen roll för jag visste vad jag ville ha 
Hittills har jag bara testat utan att egentligen ställa in något men jag är helnöjd. Har mest testat dvd från min bärbara dator (kör ffdshow med uppskalning) med vgakabel till projjan och det tycker jag funkar helt ok! Med hd65an på soffbordet kom jag upp cirka 90 tum. Jag skjuter direkt mot en tapetserad väldigt ljusbeige vägg och jag tycker det funkar ok.
Ikväll ska jag beställa takfäste, så på onsdag är allt klart Mycket film i helgen! 
Imorgon ska jag läsa manualen och pilla på inställningar men som sagt hittills är jag väldigt nöjd!
Sakta i backarna, tror att du har glömt en jäkligt viktig detalj här. kanske ska införskaffa en duk så att projektorn presterar som den ska?
Redigerat av mysen_, 03 mars 2008 - 23:36.
Postad 04 mars 2008 - 08:01
Unregistered2851a0df
-
Unregistered2851a0df
-
Amatör
-
-
67 inlägg
Jag var på elgiganten igår och köpte en HD65:a däremot så kändes det som att de inte ville sälja den. De rekommenderade BENQ w500 istället och sa att de inte hade den inne och de visste inte heller när de skulle få in den. Men efter lite tjat så tog de fram en optoma från ingenstans. Oftast finns de på lager men vill inte sälja dem för att de går säkert back på dem.
Det är då de drar fram The Ace och rekommenderar annan skit projje för att de ska tjäna pengar.
Bläää för elgiganten men skitsamma tjänade 500kr och ifall det är strul med den så kan man lämna in skiten på plats.
Projektorn är något att rekomenderara ialla fall. Right out of the box in med hdmi från datorn till projje helt ok bild.
Har inte hunnit mecka med inställningar men det kan bara bli bättre.
D-Flexxx
Postad 04 mars 2008 - 08:42
Outrage
-
Outrage
-
Beroende
-
-
1 342 inlägg
Som jag fattar det som kan lampan puffa hur många ggr som helst under dessa 4 år och över 2000 timmar med den försäkringen?
Om det stämmer är det en grym försäkring. Lycka till hitta en lampa för 1100 spänn plus att projen är försäkrad med.
Postad 04 mars 2008 - 12:34
nickebooy
-
nickebooy
-
Amatör
-
-
58 inlägg
Pratade nyss med elgigantens internetbutik och de skickade mig en HD65 till samma pris som i butik så nu hoppas man bara att man får den före helgen...
Postad 04 mars 2008 - 14:33
Fangface
-
Fangface
-
Lärjunge
-
-
309 inlägg
Nu har jag oxå beställt mig en 
Min första projje. Hoppas inte jag stör mig så mycket på RBE, får kolla upp det lite snabbt och isåfall utnyttja ångerrätten.
Det är ju skit att det inte finns någonstans i närheten man kan få sig en demo-visning.
Postad 04 mars 2008 - 19:14
Zeaed
-
Zeaed
-
Lärjunge
-
-
354 inlägg
Väldigt mäktigt att kolla på konserter på 110"
Postad 04 mars 2008 - 21:43
ofstudios
-
ofstudios
-
Rookie
-
6 inlägg
Och hur förvånande var det att Elgiganten skulle sätta samma pris som alla andra? 7990. Som väntat. Får man vara lite skadeglad mot han som i princip lovade att den skulle säljas för 6000-6500...
Måste försvara han som lovade ett pris runt 6000:- Vilket han också gjorde! Tack så mycket för tipset om: http://www.projectieshop.nl/Beställde den 28/2 kom 3/3, alltså 3 Arbetsdagar. Priset ? ~6300 SEK inkl. frakt avrundat uppåt, leverans till dörren. Hur nöjd som helst, UPS leverar den. Använd en translator om ni inte kan holländska. Det var mitt Tips till er alla som funderar på att beställa projektorn, det finns många pengar att spara. PS: Supporten är väldigt snabb och bra, dem svarar en på engelska.
Redigerat av ofstudios, 04 mars 2008 - 21:52.
Postad 04 mars 2008 - 22:06
Gucci
-
Gucci
-
Forumräv
-
-
603 inlägg
Grattis till er nyägare ;D
Tittar på Barcelona - Celtic nu igen, Barca smiskar allt jusst nu hehe i 100" LOL!
Postad 04 mars 2008 - 22:57
snutstrut
-
snutstrut
-
Användare
-
-
147 inlägg
Och hur förvånande var det att Elgiganten skulle sätta samma pris som alla andra? 7990. Som väntat. Får man vara lite skadeglad mot han som i princip lovade att den skulle säljas för 6000-6500...
Måste försvara han som lovade ett pris runt 6000:- Vilket han också gjorde! Tack så mycket för tipset om: http://www.projectieshop.nl/
Beställde den 28/2 kom 3/3, alltså 3 Arbetsdagar. Priset ? ~6300 SEK inkl. frakt avrundat uppåt, leverans till dörren.
Hur nöjd som helst, UPS leverar den. Använd en translator om ni inte kan holländska.
Det var mitt Tips till er alla som funderar på att beställa projektorn, det finns många pengar att spara.
PS: Supporten är väldigt snabb och bra, dem svarar en på engelska.
Öh, det handlade ju faktiskt om att killen lovade 6500 kr på ELGIGANTEN! Att den kan köpas för små summor runtom i Europa är ingen hemlighet. Det gäller många andra varor.
Redigerat av snutstrut, 04 mars 2008 - 22:58.
Postad 05 mars 2008 - 07:18
Zeaed
-
Zeaed
-
Lärjunge
-
-
354 inlägg
Nån som testat denna hdmi splitter? http://www.kjell.com...tem=98277&path=Kör som nu att jag har datorn kopplat till antagligen plasman eller projektorn. Lite drygt att byta sladden för vad man använder Finns det andra alternativ?
Postad 05 mars 2008 - 10:28
snutstrut
-
snutstrut
-
Användare
-
-
147 inlägg
Jag har läst om folk som kör med en variant från teknikmagasinet. Vet själv inte vilken modell det var. Det går nog att söka på i forumet.
Postad 05 mars 2008 - 13:23
Zeaed
-
Zeaed
-
Lärjunge
-
-
354 inlägg
Grattis till er nyägare ;D
Tittar på Barcelona - Celtic nu igen, Barca smiskar allt jusst nu hehe i 100" LOL!
Tror du det är nån ide att köra analogt kable tv med denna? Eller köra via usb tv från datorn? Blev ju bättre bild när jag bytte från tjock tv'n till plasman
Postad 05 mars 2008 - 18:46
Puder-k
-
Puder-k
-
Amatör
-
-
88 inlägg
det skulle vara kul om folk kunde posta sina olika inställningar på denna!
Jag har beställt en som snart dyker upp och vill gärna ha lite tips på bra inställningar!
Vad har ni för olika referensfilmer när ni ställer in bilden?
Postad 05 mars 2008 - 21:03
Fangface
-
Fangface
-
Lärjunge
-
-
309 inlägg
Här finns lite inställningar från "guitarman" : http://www.avsforum........156&page=13Även "anirbana" kommer posta sina inställningar där längre fram, ser onekligen mycket bra ut: http://www.avsforum........7156&page=9
Postad 05 mars 2008 - 21:08
Satyrion
-
Satyrion
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Jag kör Kjell.com splittern, funkar kanon, kör den till tv:n och till projen med en 8m Supra HDMI-DVI kabel
Använder en Sony STR-DG910 som videoväxel
Postad 06 mars 2008 - 02:08
TobiasRX
-
TobiasRX
-
Användare
-
-
100 inlägg
Jag skickade ett mail till Optoma UK för att fläkten gick upp i ImageAI läge, trots att det inte var på.
Dock fick jag svar från projektor system i sverige, som endast skrev att jag skulle kontaka inköpsstället, eller deras service.
Tycker det är rätt dåligt att man inte kan ställa en fråga till dom utan att först skicka en RMA begäran.
Nu har det dessutom uppkommit en annan grej.
Ibland kan lampan börja flimra, inte så starkt men tillräckligt för att man ska se det tydligt och iritera sig på det.
Ser ut ungefär som när en vanlig glödlampa håller på att dö.
Någon som möjligtvis vet vad som kan vara fel? Kanske håller min lampa på att dö efter bara 30 timmar?
Kör jag lampan på "ljusstark" så försvinner flimmret, och när jag sätter tillbaks till standard så börjar flimmret igen.
Postad 06 mars 2008 - 10:06
J35Draken
-
J35Draken
-
Amatör
-
-
64 inlägg
Såg, att när jag hade Image AI; i läge till - då upplevde jag samma fenomen? Kanske kan du kolla just detta, då den i så fall förmodligen ständigt jobbar med att "korrigera" ljuset i.f.t. hur bilden för tillfället är?!
Postad 06 mars 2008 - 10:11
bkam
-
bkam
-
Forumräv
-
-
701 inlägg
jag har för mig att jag läse nåt om det i avs tråden. Och det hade nåt med att göra att projen va i nåt lägge (kommer inte ihåg vilket) och bilden va mörk så "trycker" den på lite extra och då kunde man uppleva att det blinkade till. jag skummade lite snabbt men kunde inte hitta vart jag hade läst det , men läs igen tråden finns en del bra info ifrån guitarman om olika inställningar och sånt http://www.avsforum........7156&page=8
Postad 06 mars 2008 - 11:58
Zeaed
-
Zeaed
-
Lärjunge
-
-
354 inlägg
Hur får man "echo mode" på denna?
Postad 06 mars 2008 - 13:50
J-mannen
-
J-mannen
-
Amatör
-
-
56 inlägg
Den här projjen verkar ju vara något extra, kan man konstatera efter att ha läst igenom den här mastodont-tråden. Några frågor bara från en projektor-gröngöling; I och med att sladden till projjen är så mycket längre, är ljudet fortfarande i sync eller måste man ändra inställningar när man växlar mellan tv och proj?
Blir det någon skillnad på att köra HDMI eller komponent i och med att det bara är 720p?
Postad 06 mars 2008 - 15:23
snutstrut
-
snutstrut
-
Användare
-
-
147 inlägg
Den här projjen verkar ju vara något extra, kan man konstatera efter att ha läst igenom den här mastodont-tråden. Några frågor bara från en projektor-gröngöling; I och med att sladden till projjen är så mycket längre, är ljudet fortfarande i sync eller måste man ändra inställningar när man växlar mellan tv och proj?
Blir det någon skillnad på att köra HDMI eller komponent i och med att det bara är 720p?
Ofta är det inga problem med sync, men många förstärkare har ljudfördröjning som man kan använda v.b. Yamaha vet jag använder denna finess på flera apparater. Skillnaden mellan komponent och HDMI vet säkert någon annan bättre än jag , men oftast är komponent bättre- HDMI bäst.
Redigerat av snutstrut, 06 mars 2008 - 15:24.
Postad 06 mars 2008 - 16:07
J-mannen
-
J-mannen
-
Amatör
-
-
56 inlägg
Ofta är det inga problem med sync, men många förstärkare har ljudfördröjning som man kan använda v.b. Yamaha vet jag använder denna finess på flera apparater.
Skillnaden mellan komponent och HDMI vet säkert någon annan bättre än jag , men oftast är komponent bättre- HDMI bäst.
Jag har i och för sig Yamaha, men inte tålamod att gå in i menyer och ändra inför filmvisning. :-) Tack ändå för svaret.
Postad 06 mars 2008 - 20:56
Fangface
-
Fangface
-
Lärjunge
-
-
309 inlägg
Fick hem min HD65 idag. Min första projje. Grymt bra bild (och då skjuter jag på tapeten....). Dessvärre var jag givetvis känslig för RBE, och såg dem överallt istort sett. Körde igång T2 och fick stänga av ganska omgående. Kunde inte läsa texten, bara flimmrade i ögonen.....
Skit oxå! Men grattis till er som inte stör er på dem, för denna verkar riktigt nice (har iofs inget att jämföra med).
Postad 07 mars 2008 - 00:38
TobiasRX
-
TobiasRX
-
Användare
-
-
100 inlägg
Jag stör mig rätt mkt på fläkten.
Går eran fläkt upp och ner i varv?(mest upp)
Jag kör utan Image AI, ingen high altitude, std på lampan, men ändå går fläkten högre än om jag skulle köra lampan på ljusstark.
Ska det verkligen vara såhär. Tyckte fläkten var tyst hela tiden innan idag när jag kollade på film(hade inte särskilt hög volym på.
Postad 07 mars 2008 - 07:52
Outrage
-
Outrage
-
Beroende
-
-
1 342 inlägg
Fick hem min HD65 idag. Min första projje. Grymt bra bild (och då skjuter jag på tapeten....). Dessvärre var jag givetvis känslig för RBE, och såg dem överallt istort sett. Körde igång T2 och fick stänga av ganska omgående. Kunde inte läsa texten, bara flimmrade i ögonen..... Skit oxå! Men grattis till er som inte stör er på dem, för denna verkar riktigt nice (har iofs inget att jämföra med).
Tråkigt att höra. Verkligen trist. Vad tänker du göra?
Postad 07 mars 2008 - 10:34
Fangface
-
Fangface
-
Lärjunge
-
-
309 inlägg
Fick hem min HD65 idag. Min första projje. Grymt bra bild (och då skjuter jag på tapeten....). Dessvärre var jag givetvis känslig för RBE, och såg dem överallt istort sett. Körde igång T2 och fick stänga av ganska omgående. Kunde inte läsa texten, bara flimmrade i ögonen..... Skit oxå! Men grattis till er som inte stör er på dem, för denna verkar riktigt nice (har iofs inget att jämföra med).
Tråkigt att höra. Verkligen trist. Vad tänker du göra?
Utnyttjar ångerrätten och köper en AX-200 istället....
Postad 07 mars 2008 - 13:04
Unregistered2851a0df
-
Unregistered2851a0df
-
Amatör
-
-
67 inlägg
En fråga om jag kör via datorn med HDMI kabel till en sorround förstärkare och vidare till projektorn förlorar man bildkvalite ut i projektorn?
Postad 07 mars 2008 - 15:51
snutstrut
-
snutstrut
-
Användare
-
-
147 inlägg
Förr använde man ofta recievern som komponentväxlare. Då fick jag ofta höra att signalen kunde störas. Jag hör det inte alls lika mycket när det gäller recievern som HDMI växlare, men den ska ju onekligen genom mycket elekronik innan den når sitt mål. Jag kan tänka mig att det rent teoretiskt kan uppstå en del störningar, men det beror ju oxå på hur pass bra kvalité du har på dina kablar och din reciever. Av de som använder externa HDMI växlare har jag inte hört några klagomål om signalstörningar.
Postad 07 mars 2008 - 21:39
DrBosa
-
DrBosa
-
Lärjunge
-
-
280 inlägg
I och med att sladden till projjen är så mycket längre, är ljudet fortfarande i sync eller måste man ändra inställningar när man växlar mellan tv och proj?
Signalen färdas med ljusets hastighet, så det ska nog till en jäääääädra lång kabel för att det skulle vara nåt bekymmer. Att ljud och bild hamnar i osynk har ofta med långsam bildbehandling att göra, inte längden på kablarna.
Postad 08 mars 2008 - 16:29
Zeaed
-
Zeaed
-
Lärjunge
-
-
354 inlägg
Är det någon som har analog tv, ex kabel tv som kopplat in den till projjen? Det är väl det enda jag inte provat med den
Postad 08 mars 2008 - 18:51
Gucci
-
Gucci
-
Forumräv
-
-
603 inlägg
Är det någon som har analog tv, ex kabel tv som kopplat in den till projjen? Det är väl det enda jag inte provat med den
Tele 2 Vision Kabel Digital TV... Ingen höjdare... Men inte så dåligt heller...
Postad 10 mars 2008 - 16:46
nickebooy
-
nickebooy
-
Amatör
-
-
58 inlägg
äntligen fick man hem den.. första intrycket är att den är ju skitliten  Nån som har hunnit laborera med bilden ännu ???.... tycker den ser ganska bra ut direkt ur lådan men den går säkert att göra bättre.... än så länge grymt nöjd, vi får se om det håller i sig efter första filmen ikväll.
Mvh// niclas
Postad 10 mars 2008 - 18:36
Gucci
-
Gucci
-
Forumräv
-
-
603 inlägg
Här finns lite inställningar från "guitarman" :
http://www.avsforum........156&page=13
Även "anirbana" kommer posta sina inställningar där längre fram, ser onekligen mycket bra ut: http://www.avsforum........7156&page=9
Tack för dom settings grejjerna det blev hur hett som helst!  Tack igen... dom borde stickas till första posten...
Postad 10 mars 2008 - 20:41
Unregisteredc60b5864
-
Unregisteredc60b5864
-
Wannabe
-
-
46 inlägg
Hmm. har kollat efter en ny projje nu ett tag.
Har en Sanyo PLV Z2 nu som gåt 4960 timmar utan lampbyte  ( måsste vara nära rekord lol )
Hade tänkt mig en 1080 projje typ Benq W5000 men med tanke på att jag får svårt att placers den som jag bor nu och efter att ha läst om HD65 här och på avs forumet, har jag ändrat mina planer......+att jag inte riktigt kan försvara 22000:-- för en projje just nu.
Lampan på min Sanyo lär väl ryka när som helst och då är det lika bra att köpa en ny projje... HD65 känns som ett klockrent alternativ.. för att ev gå på 1080 tåget om 2 år till.
Dags att åka till en återförsäljare för att kolla
Postad 10 mars 2008 - 23:06
Ausir
-
Ausir
-
Lärjunge
-
-
330 inlägg
Enligt specs är den bara 19cm djup. Är det hyfsat korrekt att räkna med 30cm avstånd från vägg till lins, när man beräknar kastavstånd? Jag tänkte då på att kablar ska få plats etc. Eller det kanske räcker med 25cm?
Postad 11 mars 2008 - 09:20
Zeaed
-
Zeaed
-
Lärjunge
-
-
354 inlägg
När jag sitter på 5 meter och ändrar på zoom ratten från lägsta till största så blir det en skillnad på c:a 20 cm. Det blir en viss skillnad om man säger så. Men vad är rekommenderat? Det blir ingen förlust i bildkvalitet eller något sådant om man ska vara petig?
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
Projektorer
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Framvägg och vänster sida
Globe
2025-05-08 07:38:43
-
Vänster sida med Paneler monterade
Globe
2025-05-08 07:35:28
-
Front Wide backvy
Globe
2025-05-08 06:25:36
-
Front Wide
Globe
2025-05-08 06:23:11
-
Ny soffa, vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-07 10:21:06
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|