Finns rätt många bilder utlagda på forumet där man ser hur gråa panelerna är..
https://www.prisjakt...kt.php?g=578558
Kolla längst ner med röda väggen!
Vågar typ inte köra på en lågserie LG plasma nu!
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
30 relaterade trådar
Postad 24 May 2011 - 22:53
Så dem upplevs mer gråa i butik?
Finns rätt många bilder utlagda på forumet där man ser hur gråa panelerna är.. https://www.prisjakt...kt.php?g=578558 Kolla längst ner med röda väggen! Vågar typ inte köra på en lågserie LG plasma nu! Postad 25 May 2011 - 00:46
Det där är väl förra årets serie?? PK inte PZ..fast skillnaden kanske inte är så stor.
Jag tyckte att PZ250 såg helt ok u i elladan medans PZ750 inte gjorde det men som sagt den kan ju ha varit helt värdelöst inställd. Jag blev dock mycket imponerad av LG:s 9500 Infinia men priset är alldeles för högt på en 55" sådan. Jag skall kika på LG 55LW450N också innan jag bestämmer mig. Den har inte Plex mm men för mig är bilden i 2 och 3D viktigast inte smartfunktioner som kanske mest buggar och gör en förbannad Nåja..vi får se vad det blir så småningom.. Postad 25 May 2011 - 16:45 Alla plasmor utan "tru black"/kontrast filter filter osv pk350,550 Pz 250 pz550 blir gråa när starkt ljus träffar panelen och studsar innanför glaset där en del ljus "stannar" vilket gör att de blir gråa tex vid blixt från kameran eller en upplyst butik med starka lampor. Har man bara bakgrundsljus i hemmet så upplevs en LG plasma grå i scener med lågt snittljus tex senaste harry potter som bästa exempel. Med filmer med blandat ljus och mörkt (transformes /ironman) så upplevs svärtan som allt från OK till kalas bra beroende på referensen man har. Fördelen med tex en pio g9 eller säg vt30 är att även harry potter blir bra ur svärte synpunkt samt mer popp i bilden när stora delen av skärmen visar mörkare toner. Redigerat av Unregistered1df9a6f7, 25 May 2011 - 16:50. Postad 25 May 2011 - 18:25
Jag tittar ju bara på kvällarna när det är mörkt förutom möjligen fotboll/trav på lördagseftermiddagarna och då kan jag dra ner persienner om jag vill. Det är kanske därför som jag tycker att min snart 4:åriga 50" plasma är helt ok att kolla sport och film på. Jag har inte ens varit särskilt missnöjd med frånvaron av djup svärta på den
Postad 25 May 2011 - 21:37 Jag har bara sett PK550 i en nedsläkt butik och den är fortfarande ljusgrå enligt mig. Jag jämförde med G20, VT20 och en Samsung LCD vilka alla var betydligt mörkare. DOck tycker jag att inte ens VT20 är i närheten av så mörk som jag skulle vilja. Trots att jag har rätt mkt ljus på (vissa sitter ju i kolsvart rum) så upplever jag bilden som långt ifrån svart. Postad 25 May 2011 - 21:51 Sådär dålig blir det inte i verkligheten. KOlla det här foto på en Kuro G9, inte så imponernade där heller va? http://www.blocket.s...r...m?ca=15&w=3 Postad 25 May 2011 - 22:15
Tack för förklaringarna att belysningen och kamerablixtarna förvärrar detta.. Nu kan jag nog känna mig lite lugnare och slänga en beställning på 50PV350N!!! Postad 26 May 2011 - 07:15
Det är en sak alla skall förstå att man KAN INTE avgöra bildkvalite på skärmarna och färger på föremål baseras på bilder tagna med icke proffs utrustning OCH speciellt inte om man tittar på dessa på en okalibrerad datorskärm. Det gäller att titta själv. Har inte man den möjligheten då skall man försöka läsa så många omdömen som möjligt. Man skall även vara kritisk till omdömena. Läs gärna personens andra omdömen för att se om personen är pålitlig. Ibland ger folk 10 poäng till apparater som kostade 3990 för 46". Men det kan vara någon som har precis uppgraderad från en 15 år gammal 24" tjockis. Allt vad som gäller bild är subjektivt.
Postad 26 May 2011 - 07:59
Kul med alla som dömer ut något de endast sett okalibrerat i butik. Vart är vi på väg
Redigerat av Unregistered948c54a3, 26 May 2011 - 08:03. Postad 26 May 2011 - 17:14
Har varit iväg på jobb i 4 dagar nu och kommer hem till min PZ950 och möts av den har uppdaterat sig...
Jaha tänker man... Vad kan nu detta vara?? Skoja om man blir positivt överraskad när jag numera har TV4play i burken En månad fri Viaplay och nu TV4play... Blir ju bara bättre för varje dag som går känns det som... Postad 26 May 2011 - 19:09 Kloka ord från en vis medlem. Kunde inte sagt det bättre själv. Postad 27 May 2011 - 12:17
Beställning lagd på en 50PV350N.. Ska nog bli perfekt i nya lägenheten då de blir som kolsvart i tvrummet när de är fördraget
Postad 27 May 2011 - 12:29
Du vill inte ha det kolsvart för då ser du hur grå svärtan är Postad 27 May 2011 - 13:02
Helt rätt sagt! Man måste ju se kritiskt till allt och det gäller lik väl om vad som sägs eller skrivs här på forum lika väl vad skvaller bladen skriver också! Personligen tycker jag att det glöms bort väldigt lätt att man ska vara kritiskt till olika ämnen och den info man hittar.. Postad 27 May 2011 - 13:43
Men man uppskattar ju dom andra färgerna så mycket mer i ett kolsvart rum så lätt värt de ändå Postad 27 May 2011 - 19:10 Men ett litet tips från en som avverkat 30-40 blurays på föregångaren (pk350) labba med en lampa i rummet gärna med dimmer då maxar du kontrast upplevelsen Mycket nöje! Postad 28 May 2011 - 09:04
Sjukt bra att det redan fanns lampa med dimmer i tv-rummet i lägenheten då! Förresten rekommenderar ni att man kör in den 200h på låg kontrast eller? 30-40? Postad 28 May 2011 - 12:21
JAg instämmer till fullo. Lite ljus bör man ha i rummet. Postad 29 May 2011 - 11:42 Det vore som sagt intressant att veta om detta även händer på PZ-modeller. Någon med en PZ som sett något liknande? Postad 29 May 2011 - 13:51
Hej,
Någon som har en PZ250 och PV350N och skulle orka sätta upp några bilder? Skulle vilja se dem IRL innan jag sätter in beställning. Hittade inte mycket feedback angående PZ250 heller så skulle vara kul att höra vad ni som köpt den tycker... Har besökt alla butiker denna stad har och ingen har någon av dessa modeller i lager. tack på förhand! Postad 29 May 2011 - 15:31
Får hem min PV350 på onsdag, så kan slänga upp lite bilder då om ingen annan gör det! Postad 02 June 2011 - 17:08
PV350 är uppe! Hinner inte ta några bilder nu dock, plus att de ligger skräp över hela rummet! Men de kommer inom kort! Hittils är jag kanonnöjd!
Postad 04 June 2011 - 23:17
Fick min PZ750 häromdagen. (eller PZ950 med tanke på att jag köpte till motion plus och wifi dongeln)
Nu sitter den uppe och första intrycket är bra. Det vissa klagar på med att glaset är blankt har jag inga problem med. Det enda jag hängt upp mig på än är att en del funktioner inte fungerar i -AV läge utan man måste köra i kanal läge. Lite svårt när jag kör extern box. Får väl köra in den ett tag och sen ställa in efter smak. Det vissa klagar på med att glaset är blankt har jag inga problem med. Måste säga att jag blev överaskad när jag såg att Eurosport hade en 3D kanal. Vet ngn om det kommer fler 3D kanaler snart (Canal + har en, men den sänder ju inget material) Postad 04 June 2011 - 23:20 Vilka funktioner syftar du på? Kul i alla fall att du är nöjd! Postad 04 June 2011 - 23:28
Vissa funktioner funkar inte för allt källmaterial. Det ska det inte göra heller. Finns funktioner som bara är relevanta för interlaced material osv. Är det kanske det du menar? Postad 05 June 2011 - 11:06
Jag fick min 60PZ750 förra veckan men lyckas inte få detta med LGs TV appar att fungera. Den säger bara "Kommer Snart" när jag försöker lägga till nya appar. Jag saknar tex SVT play.....
Annars så verkar den toppen, tittade på Tron Legacy i 3D utan några problem med trötta ögon eller huvudvärk. Alla tips om hur man får mesta möjliga funktion ur Smart TV är välkomna. Postad 05 June 2011 - 12:54
SVT-play finns inte som färdig app annat än i mobilversion.Använd webläsaren. Bidra gärna med erfarenheter av den inbyggda webläsaren! Seg? Klarar den att streama video i 720p utan problem. Postad 05 June 2011 - 17:02
Webläsaren har inte stöd för flash... än. Det är sagt att det ska komma i en senare uppdatering (får se om det stämmer). Annars fungerar den helt OK för att vara TV, men ska inte jämföras med en dator. Jag körde wifi till en början, men det var segt att visa streamat. Testade via plex och visst fungerar det men det laddar en bra stund innan ngt börjar visas. Testade sen att koppla in TP-kabel och hej vad det gick, började visa nästan direkt, men jag vet inte om det är mitt trådlösa hemma som är kasst eller om det är TV:n. Fick gå tillbaka till wifi när jag hängde upp den på väggen då väggfästet endast byggde 15mm och nätverksuttaget sitter bak på TV:n, får fixa en liten koppling eller om det finns vinklade. Däremot suger det att DLNA inte stödjer DTS i.o.m att dom flest filmer man "lånar" på nätet i högre upplösningar har DTS. (alla tips här är välkommna om det går att fixa/konvertera på ngt sätt) En sak jag märkte igår var att jag hade ett fruktansvärt eko i ljudet, lät som om alla som pratade befann sig i ett bergrum. Men det visade sig att i och med att jag kör extern box med HDMI så kommer ljudet till TV:ns högtalare samt att jag sen kör optisk till förstärkaren direkt från boxen. Så ljudet blir försenat antingen på i TV:n eller förstärkaren vilket resulterar i ekot. Nu har ju TV:n optisk ut , frågan är om man tappar ngt om man kör ljudet via HDMI till TV:n och sen optisk därifrån till förstärkaren? Men jag är så glad att jag valde Plasma igen, var inne lite på en LED. Plasman får en mycket mer naturlig bild. Vissa kompisar som har LED ser bilden helt "artificiell" ut på ngt sätt, nästan för skarp om man kan utrycka det så. Redigerat av Henrik_6, 05 June 2011 - 17:04. Postad 05 June 2011 - 18:02
Om du i tv´ns ljudinställningar väljer externa högtalare så får du de interna högtalarna att tystna då den förväntar sig att köra ut ljudet optiskt.
Postad 05 June 2011 - 19:51
om du kör genom Plex så löser den DTS, eller kodar ner det till stereo, men du hör ljudet i alla fall... Gällande WiFi så är det inget fel alls, låt oss säga som så... Att ska du streama så är det trådat som gäller helt enkelt. Pratade med en kille från Netgear för ett tag sedan och han hade en lång utläggning om att WiFi är bra för surf och mail, men nu när så stora filer ska hit å dit så är trådat absolut bäst. Å gällande webläsaren så är det ju inte t'nkt att ersätta datorn, utan mer som komplement. Ska i ärlighetens namn säga att jag använder min tv-webläsare otroligt lite... Här är det Plex som gäller för hela slanten och tjenare vad bra det går... Gällande appar på plasma så verkar det som om den uppdateringen kommer om ett tag. Den finns på LED:arna från LG men inte på plasma. Får samma som du på min här hemma... Men ska tydligen komma snart. PLEX & LG rules
SVT Play funkar inte, än.... Och jag streamar 1080p utan problem... trådat dock, men de måste man nästan... klarar alla srt-filer oxå. har testat att ha olika språk och absolut, funkar klockrent Postad 06 June 2011 - 01:41 Hehe, jag givetvis gjorde jag det, det var mest bara att jag upptäckte skillnaden på ljudet samt att jag undrade om det fungerade att köra "Box-->TV-->Förstärkare" utan att förlora ngt i ljud. OK, ska testa detta, tack Ahh hittade den inställningen i Plex nu, ska testas direkt. Ja det med wifi kan stämma, får fixa ny kabel bara så det går att utnyttja. Nej, webläsaren är bara testat för att se hur den fungerar. Men roligt att ha om man bara ska kolla lite snabbt. Postad 06 June 2011 - 18:27
Jag har fått hem min pz950 och är nöjd med det mesta. Är hyffsat nöjd med THX-läget, men ska nog trixa lite med egna inställningar när jag får tid.
Kör trådat och det startar efter ca 5 sekunder. Servern (en imac) kör trådlöst till airport extreme och sen är det trådat från routern till tv'n. Dock måste jag göra något fel med undertexter. Jag kör plex media server på min imac och har lagt upp srt-filer (med samma namn som mkv-filen) för alla filmer jag har. Det fungerar för tv-serier men inte för filmer. Måste göra något fel. Menyn där man väljer undertexter är helt utgråad förutom zoom-alternativet. Någon som har något tips? /FredSven Postad 06 June 2011 - 21:00
inte helt säker... men välj "preferred language" eller vad det nu står där, i PLEX alltså... Å sen måste du göra en "deep scan" efter att du lagt in srt-filerna.... deep scan gör du genom att klicka på uppdateringsknappen (nere till höger i plex) samtiigt som du håller nere "alt"-knappen... så kanske de funkar bättre Postad 07 June 2011 - 18:47
Tack så mycket för tipset! Tyvärr fungerar det fortfarande inte. Jag får vänta till nästa mjukvaruuppgradering och hoppas på det bästa.
Postad 07 June 2011 - 19:14 Testa med att döpa om filerna. Jag läste om någon LG-TV som inte gillade när undertextfilen hade mellanslag i namnet. När mellanslagen ersattes med punkter så gick det bra. (Själva filmfilen måste naturligtvis döpas om på motsvarande sätt.) Postad 08 June 2011 - 07:06
Hmm, testade detta också. Nu har jag fått EN film av typ 10 testade att fungera. På min tv är detta minst sagt lite skakigt. Har någon av er fått allt att fungera? Samtliga mina filmer fungerar på andra tv'n där jag använder en mac mini som plex-klient. Postad 08 June 2011 - 08:00
Har endast testat en med undertexter, av misstag. Jag brukar inte använda undertexter , men av ngn anledning så låg det fransk eller belgisk undertext inlagd som SRT fil och den startade direkt. för skojs skull bytte jag den mot svensk och den fungerade oxå. Men som sagt, endast testat en film med text än så länge. Postad 08 June 2011 - 12:11
PZ750. X är 2010 års modell, Z är 2011! Strömsnålare, snabbare, kontrastrikare etc etc blabla.
Ny teknik om plånboken tillåter skulle jag vilja säga. Fast det kanske tom. inte ens är någon prisskillnad mellan de två du länkat? Isåfall är valet uppenbart enkelt i mitt tycke! Z750 Postad 08 June 2011 - 12:20
PZ750 kostar 500 kr mer men jag tycker också att den är det självklara valet om det står mellan dessa två.
Postad 08 June 2011 - 12:54
Z750 kostar exakt samma på elgiganten så det får nog bli en sån.
Slipper jag ljuslekage som jag har sett på en del LED-apparater iom att det är en plasma? Postad 08 June 2011 - 14:46
Z750 har även Digital-TV (DVB-T/T2/C) samt SMART TV & USB inspelning av TV. Har haft min 60PZ750 i ca en vecka nu, är riktigt nöjd (det lilla hag hunnit titta på den) Köpte till Motion Controllern, rikigt trevlig faktiskt Postad 08 June 2011 - 19:42 Lägg gärna upp lite bilder i galleriet. Jag gjorde en turné idag för att försöka se PZ750 i butik, men ingen av ladorna i närheten hade den inne... Postad 08 June 2011 - 20:06
Lade precis en beställning på 60PZ550N. Efter månader av research och att ständigt vara i valet och kvalet så kände jag att jag var tvungen att gå vidare i mitt liv. Det värsta är att jag inte haft en TV på över fem år men efter en rumsrenovering så kände jag att det behövs en TV som "tavla" på väggen.
Postad 08 June 2011 - 22:37
Grattis. :-)
Själv bestämmer jag mig imorgon efter besök på Hifiklubben. Postad 08 June 2011 - 23:29
5 år utan en TV, hmmmm... Antingen skall du söka hjälp eller så skall du ha all respekt att kunna motstå! Postad 09 June 2011 - 12:47 Jepp. Postad 09 June 2011 - 20:13
Funderar på att köpa en 60pz750w och undrar om det ingår några 3d glasögon till denna eller om det bara är till pz950w?
1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |