* Officiell tråd - Popcorn Hour A-100 *
8037 svar till detta ämne
Postad 30 August 2008 - 20:16
Unregistered465868f1
-
Unregistered465868f1
-
Amatör
-
-
53 inlägg
Vill gärna kommentera inlägg #6139 (etton). Jag har följande problem efter att ha installerat den senaste firmwaren: Min WD Elements 500GB extern HD som jag läser in via USB har stora problem att läsas in. Popcorn signalerar USB disk installerad men "hjulet" står sedan och snurrar i det oändliga. Så fort jag drar ut hårddisken ser jag menyn där man kan läsa av alla enheter. Mitt nätverk (SMB) fungerar då som det brukar. Jag trodde först att det var något fel på hårddisken, men den har inget problem med att läsas av från datorn. Jag testade då en helt ny (tyvärr likadan hårddisk) och möts av samma problem. Ska nu testa att byta tillbaka till förra firmware för att se om det är fel på den senaste firmwaren. Hoppas trots allt att detta löser problemet och att de fixar detta nya eländiga problem som dykt upp i senaste firmware. Jag har testat att mata Popcorn med USB-stickor och dessa dyker genast upp i menyn som vanligt. Det är troligen mina Western Digital Elements hårddiskar den nu blivit "allergisk" mot. Har inte stött på detta problem med tidigare firmwares. Uppdatering: Installerade förra firmware 01-17-080612-15-POP-402 (18 juni) och nu kan Popcorn läsa båda mina Western Digital hårddiskar igen. Måtte de fixa detta elände i framtiden.
Redigerat av Unregistered465868f1, 30 August 2008 - 20:54.
Postad 30 August 2008 - 21:01
Unregistered1156
-
Unregistered1156
-
Veteran
-
-
1852 inlägg
Jag löste mitt problem med hackande DTS med en ominstallation av AnyDVD.
Men jag kom på ett nytt problem.
Jag har lyckats bli av med de svarta kanterna ovan och under filmen. Nu är det endast en liten svart rand ovan filmen..
Har testat med alla de tre olika inställningar för zoom men ingen skillnad.
Jag vill ha tillbaka dem för jag antar att det är nån läskig zoom som tar bort lite film på varje sida. Har givetvis testat att trycka på zoomknappen på fjärren också..
Har senaste firmwaren i poppen. Kör med en Epson TW-700 och en Marantz SR8002. Jag har inte ändrat några inställningar i varken projje eller reciever.
Vad göra?
Postad 30 August 2008 - 21:09
etton
-
etton
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
Vill gärna kommentera inlägg #6139 (etton). Jag har följande problem efter att ha installerat den senaste firmwaren: Min WD Elements 500GB extern HD som jag läser in via USB har stora problem att läsas in. Popcorn signalerar USB disk installerad men "hjulet" står sedan och snurrar i det oändliga. Så fort jag drar ut hårddisken ser jag menyn där man kan läsa av alla enheter. Mitt nätverk (SMB) fungerar då som det brukar. Jag trodde först att det var något fel på hårddisken, men den har inget problem med att läsas av från datorn. Jag testade då en helt ny (tyvärr likadan hårddisk) och möts av samma problem. Ska nu testa att byta tillbaka till förra firmware för att se om det är fel på den senaste firmwaren. Hoppas trots allt att detta löser problemet och att de fixar detta nya eländiga problem som dykt upp i senaste firmware. Jag har testat att mata Popcorn med USB-stickor och dessa dyker genast upp i menyn som vanligt. Det är troligen mina Western Digital Elements hårddiskar den nu blivit "allergisk" mot. Har inte stött på detta problem med tidigare firmwares.
Uppdatering: Installerade förra firmware 01-17-080612-15-POP-402 (18 juni) och nu kan Popcorn läsa båda mina Western Digital hårddiskar igen. Måtte de fixa detta elände i framtiden.
Mitt problem med hårddisken kan ha varit ett enkelt problem. Efter mitt inlägg öppnade jag spelaren och tryckte lite på strömsladden till hårddisken och då vaknade hårddisken till liv. När jag provade min spelare idag efter att den stängt av hårddisken vaknade den upp som den ska. Kan ha varit ett glapp i sladden. Den konstiga med det hela var ju att hårddisken fungerade om den inte la sig i sparläge.
Postad 30 August 2008 - 21:35
Kanelbulle
-
Kanelbulle
-
Mästare
-
-
3325 inlägg
Kent777:Nu vet jag inte vilka inställningar du har, men min erfarenhet säger: Undvik "Auto"-läget... det kan tillföra just "sorgkanter" o AR problem. Kör "högsta Native" som din TV/Projje klarar. När det gäller ditt DTS problem. Testa att Rippa med annat program för att se det kan vara problemet. Om du har vissa ISO/IMG som funkar med DTS o andra inte, så bör man börja i den änden! Den gamla hederliga uteslutnings-metoden!!
Postad 31 August 2008 - 10:52
Unregisteredbf515f05
-
Unregisteredbf515f05
-
Rookie
-
9 inlägg
Tjena, har haft PH ett tag nu och den fungerar kanon. Kör med intern HDD på 500GB, men har krånglat på med 2 st mkv-filer. Det som händer är att när jag startar filen så blir bilden svart och sedan kommer filmenyn fram igen. Har kört filerna via Mediainfo: -1:General #0 Complete name : Z:\Video\Hi Def Movies\American.Psycho.dvd5.x264.bluray.mkv Format : Matroska File size : 4.34 GiB PlayTime : 1h 42mn Bit rate : 6096 Kbps Encoded date : UTC 2007-05-24 19:45:24 Writing application : mkvmerge v2.0.2 ('You're My Flame') built on Mar 8 2007 16:53:40 Writing library : libebml v0.7.7 + libmatroska v0.8.1 Video #0 Codec : AVC Codec/Family : AVC Codec/Info : Advanced Video Codec Codec profile : [email protected]Codec settings, CABAC : Yes Codec_Settings_RefFrames : 8 PlayTime : 1h 41mn Bit rate : 5206 Kbps Nominal bit rate : 5453 Kbps Width : 1280 pixels Height : 544 pixels Display Aspect ratio : 2.35 Frame rate : 23.976 fps Chroma : 4:2:0 Interlacement : Progressive Bits/(Pixel*Frame) : 0.327 Writing library : x264 - core 54 svn-654 Encoding settings : cabac=1 / ref=5 / deblock=0:0:0 / analyse=0x1:0 / me=dia / subme=7 / brdo=0 / mixed_ref=0 / me_range=16 / chroma_me=1 / trellis=1 / 8x8dct=0 / cqm=0 / deadzone=21,11 / chroma_qp_offset=0 / threads=2 / nr=0 / decimate=1 / mbaff=0 / bframes=3 / b_pyramid=1 / b_adapt=1 / b_bias=0 / direct=3 / wpredb=1 / bime=1 / keyint=15 / keyint_min=1 / scenecut=40(pre) / rc=2pass / bitrate=5453 / ratetol=1.0 / rceq='blurCplx^(1-qComp)' / qcomp=0.60 / qpmin=10 / qpmax=51 / qpstep=4 / cplxblur=20.0 / qblur=0.5 / ip_ratio=1.40 / pb_ratio=1.30 Language : English Audio #0 Codec : AC3 PlayTime : 1h 42mn Bit rate mode : CBR Bit rate : 640 Kbps Channel(s) : 6 channels Channel positions : Front: L C R, Rear: L R, LFE Sampling rate : 48.0 KHz Language : English Samt: -2:General #0 Complete name : Z:\Video\Hi Def Movies\Ozzfest.10th.Anniversary.2005.2008.720p.Bluray.x264-NiF.mkv Format : Matroska File size : 4.32 GiB PlayTime : 1h 49mn Bit rate : 5638 Kbps Encoded date : UTC 2008-08-22 07:10:23 Writing application : mkvmerge v2.2.0 ('Turn It On Again') built on Mar 4 2008 12:58:26 Writing library : libebml v0.7.7 + libmatroska v0.8.1 Video #0 Codec : AVC Codec/Family : AVC Codec/Info : Advanced Video Codec Codec profile : [email protected]Codec settings, CABAC : Yes Codec_Settings_RefFrames : 3 PlayTime : 1h 49mn Bit rate : 4766 Kbps Width : 1280 pixels Height : 720 pixels Display Aspect ratio : 16/9 Frame rate : 29.970 fps Chroma : 4:2:0 Interlacement : Progressive Title : Ozzfest.10th.Anniversary.2005.2008.720p.Bluray.x264-NiF Language : English Audio #0 Codec : AC3 PlayTime : 1h 49mn Bit rate mode : CBR Bit rate : 640 Kbps Channel(s) : 6 channels Channel positions : Front: L C R, Rear: L R, LFE Sampling rate : 48.0 KHz Jag kan inte tyda några konstigheter ur dessa, men varför funkar det inte? De fungerar bra via VLC på PC:n. MVH Fredric
Postad 31 August 2008 - 11:12
marpou
-
marpou
-
Amatör
-
-
71 inlägg
Jo same shit här nån som testat nån beta som kommit efter som funkar ? Någon annan som upplevt problem med NFS nu efter senaste uppdateringen?
Allt fungerade helt perfekt innan jag uppdaterade den, SMB fungerar fortfarande som det ska men hade även en server som jag streamade över internet på genom NFS. Någon annan som provat samma sak och upplevt att det inte fungerar efter den senaste fw..
Tack på förhand.
Postad 31 August 2008 - 11:17
marpou
-
marpou
-
Amatör
-
-
71 inlägg
Mjo men det funkar ju inget vidare tycker jag ... kör man en pal rulle slår den om till 50hz med lite tur men kör man en 23,976 efter det slår den inte tillbaks mm, eller finns det folk som gör detta utan problem ? Det finns ju ett autoläge i PCH:n - så jag vet inte om jag förstod din fråga riktigt?
Jag använder det själv, auto i PCH:n och auto i min TV funkar på alla möjliga varianter 1080p/i, 720p, 60, 50, 30, 25, 24, 23,976Hz (men inte riktigt alla) ibland säger min TV ifrån med nåt lustigt felmeddelande och i övrigt svart ruta.
Postad 31 August 2008 - 11:42
Unregistered1156
-
Unregistered1156
-
Veteran
-
-
1852 inlägg
Kenta777:
Nu vet jag inte vilka inställningar du har, men min erfarenhet säger: Undvik "Auto"-läget... det kan tillföra just "sorgkanter" o AR problem. Kör "högsta Native" som din TV/Projje klarar.
Kör aldrig autoläge. Har through inställt i projjen som man ska. Poppen är inställd på 720p/50. Drygt..
Postad 31 August 2008 - 12:29
Nisken
-
Nisken
-
Forumräv
-
-
651 inlägg
Kör aldrig autoläge. Har through inställt i projjen som man ska. Poppen är inställd på 720p/50. Drygt..
Själv kör jag alltid autoläge numera, utom om jag får problem, vilket är i stort sett aldrig.... Auto på PCH:n och Auto på TV:n, den växlar hur snyggt som helst. Då väljer poppen att försöka visa filmen i den upplösning och bildfrekvens den är inspelad i, vilket maximerar bildkvalitén och minimerar processorbelastningen eftersom ingen konvertering behövs. Nån enstaka gång vill inte min TV vara med då, och då får jag ställa in poppen manuellt via setupmenyn, att konvertera till något snällare....
Redigerat av Nisken, 31 August 2008 - 12:33.
Postad 31 August 2008 - 12:41
Nisken
-
Nisken
-
Forumräv
-
-
651 inlägg
Tjena, har haft PH ett tag nu och den fungerar kanon. Kör med intern HDD på 500GB, men har krånglat på med 2 st mkv-filer. Det som händer är att när jag startar filen så blir bilden svart och sedan kommer filmenyn fram igen.
Har kört filerna via Mediainfo:
Jag kan inte tyda några konstigheter ur dessa, men varför funkar det inte? De fungerar bra via VLC på PC:n.
MVH Fredric
Jag ser heller inga konstigheter? Men det finns många små inställningar jag inte vet vad de har för funktion och konsekvenser för PCH:n. Men man lär sig mer för varje dag, någon som ser något konstigt? Att du uppdaterat till senaste firmware 080822 förutsätter jag? Att filen funkar på PC:n sorterar ju bort att filen är trasig och ovisningsbar i allmänhet.
Postad 01 September 2008 - 16:18
Sirjonte
-
Sirjonte
-
Rookie
-
1 inlägg
Jag har lite problem med att få vissa undertexter att fungera med Popcorn hour, vissa funkar utmärkt och andra funkar inte alls även att båda är i srt format. Jag har testkört dom innan på datorn och då är det inga problem men när jag ska spela filmerna på popcorn hourn så funkar inte texterna. Någon som vet vad detta kan bero på? Jag har det senaste firmwaret.
Postad 01 September 2008 - 19:04
Fredde321
-
Fredde321
-
Användare
-
-
249 inlägg
Bara jag som fått ett skorrande ljud från både musik och film...högtalarna låter nästan trasiga eller som att det inte finns tillräckligt med ström..men det är bara ibland..
Kör jag via DVDn så funkar det klockrent..så problemet kommer från Popcornen har senaste FW...
Mvh Fredde
Postad 01 September 2008 - 19:06
Eidman
-
Eidman
-
Amatör
-
-
61 inlägg
Är det bara för mig som bildformaten krånglar efter senaste fw-updaten? Nu måste jag byta för varenda film jag spelar upp, annars kommer inte subtitlen med.. Extremt störande. Tidigare tryckte jag bara igång allt och det fungerade klockrent "out of the box".
Och vad jag kan läsa om senaste updaten så står det följande:
"- Aspect ratio/TV zoom improvements: "4:3 Letterbox", "4:3 Pan-Scan", "16:9", "16:10", "Actual size", "Fullscreen""
Något har de ju ändrat, för nu vill det sig inte alls bra längre. Finns det inget "autoläge" som per automatik anpassar aspect ration?
Redigerat av Eidman, 01 September 2008 - 19:09.
Postad 01 September 2008 - 19:37
Andr3as
-
Andr3as
-
Forumräv
-
-
623 inlägg
Är det bara för mig som bildformaten krånglar efter senaste fw-updaten? Nu måste jag byta för varenda film jag spelar upp, annars kommer inte subtitlen med.. Extremt störande. Tidigare tryckte jag bara igång allt och det fungerade klockrent "out of the box".
Och vad jag kan läsa om senaste updaten så står det följande:
"- Aspect ratio/TV zoom improvements: "4:3 Letterbox", "4:3 Pan-Scan", "16:9", "16:10", "Actual size", "Fullscreen""
Något har de ju ändrat, för nu vill det sig inte alls bra längre. Finns det inget "autoläge" som per automatik anpassar aspect ration?
Har du en 16:9 TV så välj "16:9" i Video-setup så behöver du inte bekymra dig om att ändra för varje film.
Postad 01 September 2008 - 20:59
qwertansk
-
qwertansk
-
Användare
-
-
173 inlägg
Jag har lite problem med att få vissa undertexter att fungera med Popcorn hour, vissa funkar utmärkt och andra funkar inte alls även att båda är i srt format. Jag har testkört dom innan på datorn och då är det inga problem men när jag ska spela filmerna på popcorn hourn så funkar inte texterna. Någon som vet vad detta kan bero på? Jag har det senaste firmwaret.
Kolla så undertext filen har exakt samma namn som filmfilen annars fungerar det inte!
Postad 01 September 2008 - 23:07
Vtunabo
-
Vtunabo
-
Forumräv
-
-
583 inlägg
Och eftersom det är frågan om Linux så är skillnad på gemener och versaler, allt måste vara lika.
Postad 01 September 2008 - 23:14
Fredde321
-
Fredde321
-
Användare
-
-
249 inlägg
Bara jag som fått ett skorrande ljud från både musik och film...högtalarna låter nästan trasiga eller som att det inte finns tillräckligt med ström..men det är bara ibland..
Kör jag via DVDn så funkar det klockrent..så problemet kommer från Popcornen har senaste FW...
Mvh Fredde
Ingen som har samma problem ?
Postad 02 September 2008 - 00:54
djstoffe
-
djstoffe
-
Wannabe
-
-
15 inlägg
Tjena, har haft PH ett tag nu och den fungerar kanon. Kör med intern HDD på 500GB, men har krånglat på med 2 st mkv-filer. Det som händer är att när jag startar filen så blir bilden svart och sedan kommer filmenyn fram igen.
Har kört filerna via Mediainfo:
Jag kan inte tyda några konstigheter ur dessa, men varför funkar det inte? De fungerar bra via VLC på PC:n.
MVH Fredric
Hade samma problem som dig. Men det funkade fint efter den senaste FW-uppdateringen. Så prova uppdatera om du nu inte gjort det.
Postad 02 September 2008 - 07:24
Unregistered55ace4d8
-
Unregistered55ace4d8
-
Amatör
-
-
72 inlägg
Jag har haft jordbrumm från PCHn, det lät när filmtitlarna scrollade, löste det med att ansluta den till ett ojordat uttag.
Postad 02 September 2008 - 09:42
Nisken
-
Nisken
-
Forumräv
-
-
651 inlägg
Jag har haft jordbrumm från PCHn, det lät när filmtitlarna scrollade, löste det med att ansluta den till ett ojordat uttag.
Om jag var i dina skor skulle jag mäta spänningspotentialen mellan jordstift i eluttaget och verklig jord, t.ex. en vattenkran. Är det mer än kanske 10 volt bör du låta en elektriker åtgärda läckaget. Jag har sett sådana spänningar på upp till 70 volt! Ett jordfel i en kylskåpsmotor och avbrott i jordledningen (till verklig jord) från elcentralen, jordfelsbrytare saknades också. Naturligtvis helt livsfarligt!
Postad 02 September 2008 - 09:45
Nisken
-
Nisken
-
Forumräv
-
-
651 inlägg
Hur tar du ut ljudet från PCH:n? HDMI?, koax till förstärkare? analogt? och hur tar du ut det från din video?
Postad 02 September 2008 - 10:23
max_
-
max_
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
Mvh Fredde
Prova att sänka volymen på popcorn. Jag sänkte till 40 & det försvan.
Postad 02 September 2008 - 19:46
Unregisteredea9b4b77
-
Unregisteredea9b4b77
-
Användare
-
-
145 inlägg
Jag är på jakt efter något som klarar dixv/xvid och h 264 samt undertexter
Jag har en Panasonic th42px80
Är det skillnad i bild på h 264 och xvid?
O streamar man material trådlöst eller via kabel till ph?
Samt ska man slå till på A.100 eller A.110?
Jag hittade ingen dvd som klarade h 264 mer än en pioneer och en kiss
Är ph då ett bättre val?
Postad 02 September 2008 - 19:51
Fredde321
-
Fredde321
-
Användare
-
-
249 inlägg
Hur tar du ut ljudet från PCH:n? HDMI?, koax till förstärkare? analogt? och hur tar du ut det från din video?
Tar bild och ljud via HDMIn som följde med...tänkte prova med att flytta coaxen som sitter i dvdn nu när jag kom hem från jobbet...ska prova Max förslag också...det kostiga är att jag alltid haft volymen på 50 på PCH:en och det har funkat tills jag uppdaterade med senaste FW.. Mvh Fredde Prova att sänka volymen på popcorn. Jag sänkte till 40 & det försvan.
Ska testa! Tack för tipset, så långt tänkte jag inte! MVh Fredde
Postad 03 September 2008 - 09:26
peterni
-
peterni
-
Wannabe
-
-
15 inlägg
Wlan-sticka !
Har försökt söka svar, men ej funnit något.
Är det någon som vet om det finns någon lista på wlan usb-dongles som funkar ihop med Popcornen ?
Den måste givetvis stöda N standarden så man kommer upp i lite hastighet.
Postad 03 September 2008 - 11:48
localhost
-
localhost
-
Amatör
-
-
81 inlägg
Jag är på jakt efter något som klarar dixv/xvid och h 264 samt undertexter Jag har en Panasonic th42px80
Är det skillnad i bild på h 264 och xvid?
Ja O streamar man material trådlöst eller via kabel till ph?
Med kabel, men med trådlös adapter via USB går också. Samt ska man slå till på A.100 eller A.110?
A-110 har ju bättre specifikationer, men om du klarar dig utan dessa kan ju bara du avgöra. Jag hittade ingen dvd som klarade h 264 mer än en pioneer och en kiss Är ph då ett bättre val?
PCH är väl ingen klockren ersättare till en DVD, eftersom PCHn inte spelar DVD-skivor sådär utan vidare...
Postad 03 September 2008 - 12:46
Unregisteredea9b4b77
-
Unregisteredea9b4b77
-
Användare
-
-
145 inlägg
Jag har ju en kompakt hemmabio just nu som klarar divx/xvid o dvd
Men skulle vilja kunna se på x 264 o h 264 filmer
Läste något om att 110an klarar nedmixning av dts ljud till två kanal?
O vad innebär det?
Samt räcker 100 modellen om jag ska ha den för film?
Jag har ingen riktig hemmabio utan kompakt som sagt
Jag läste lite i tråden, men vad är det som skiljer egentligen?
O är det något jag klarar mig utan eller kommer jag få problem med tex ljudet?
Postad 03 September 2008 - 16:20
localhost
-
localhost
-
Amatör
-
-
81 inlägg
Jag har ju en kompakt hemmabio just nu som klarar divx/xvid o dvd Men skulle vilja kunna se på x 264 o h 264 filmer
Den enda realistiska användningen av x/h264-kodade filmer är väl för nedladdade filmer och för filmer du själv gör. I båda fallen kan du ju med lätthet koda om dem till xvid om det är där problemet ligger. Vanliga DVD är ju aldrig MPEG-4 kodade. Läste något om att 110an klarar nedmixning av dts ljud till två kanal? O vad innebär det?
Om du har en hemmabioreceiver är väl dts inget problem, så det är väl inget du vill mixa ned till två kanaler ? Samt räcker 100 modellen om jag ska ha den för film? Jag har ingen riktig hemmabio utan kompakt som sagt
Jag läste lite i tråden, men vad är det som skiljer egentligen? O är det något jag klarar mig utan eller kommer jag få problem med tex ljudet?
Som sagt, det är ju bara du som kan avgöra om du kan klara dig utan det som skiljer dem åt. Kolla på officiella hemsidan för att se i detalj vad som skiljer dem åt.
Postad 03 September 2008 - 16:39
EgonFisk
-
EgonFisk
-
Amatör
-
-
53 inlägg
Nån mer som fått problem med torrentklienterna?
Transmission fungerade ypperligt tills för någon dag sen.
Har testat flertal sidor som fungerat tidigare.
Postad 03 September 2008 - 17:14
leris
-
leris
-
Användare
-
-
148 inlägg
Jag har väldigt dåligt ljud från mp3or, har provar att ställa om till sterio isf 5.1 och kopplat med vanlig RCA L/R men det "skorrar" som tn.. Det låter jätte bra vid DTS/DD. Ni som säger att det skorrar är det från alla format?
Postad 03 September 2008 - 20:48
DLS
-
DLS
-
Forumräv
-
-
502 inlägg
tankade hem prisonbreak i 720p och 3 gånger i filmen så började ljudet att tjuta/skrika o jag fick trycka på paus o sen play igen för att få tillbaka ljudet.
Vad beror det på??
Postad 03 September 2008 - 21:17
Smoothie_92
-
Smoothie_92
-
Rookie
-
3 inlägg
Tjena, hoppar in i tråden, och eftersom jag inte orkar läsa igenom 207 sidor så kanske jag ställer en dum fråga  .
Saken är att jag har en Qnap TS-101, och den stödjer tydligen inte NFS. Kommer jag då inte kunna streama HD-filmer från nas:en till PCH om jag köper en sån?
Postad 03 September 2008 - 21:19
allestrand
-
allestrand
-
Rookie
-
3 inlägg
Hej allihopa! Jag har läst hela tråden men ingen har exakt samma problem som jag. Knivig situation alltså. Kan börja med att säga att jag har den nästa senaste firmwaren (18 June 2008). När jag installerade en intern HDD slutade min fjärrkontroll att fungera. Riktade den mot min digitalkamera för att se om den skickar IR-signal, det GÖR den. Tog ur hårddisken men problemet kvarstod. Kopplade in ett externt USB-tangentbord och då kunde jag genast navigera igen! MEN, dum som jag är började jag pilla med video-out-signalen och ställde in den på HDMI 720p, den signal som TVn väljer i autoläget och som jag trodde skulle fungera. Det gjorde det inte. Bilden blev svart och när jag nu startar PCH tappar jag signalen efter den svartvita loading-logon försvinner. Nu till det stora problemet. Eftersom min fjärrkontroll bevisligen inte fungerar kan jag inte ändra tv-mode. * Jag kan inte heller ändra med det externa tangentbordet, trots att det ska ha samma "keys" som fjärrisen har. * Har testat med kompositkabel och då beter det sig exakt likadant. * Har testat med och utan HDD * Har laddat hem och försökt köra en sista-utvägen factory default reset via USB-minne. Inget händer Den här enheten är HELT ny. Kan det vara fel på den? Har någon annan upplevt samma sak? Finns det några tips som hjälper mig att lösa det eller ska jag helt enkelt reklamera? Är YTTERST tacksam för svar!  /Alle
Redigerat av allestrand, 03 September 2008 - 21:37.
Postad 03 September 2008 - 21:39
Kanelbulle
-
Kanelbulle
-
Mästare
-
-
3325 inlägg
Smoothie_92:Inga problem! Om du kör den senaste Firmwaren så har man fått upp SMB hastigheten till ca 38Mbps... så det är absolut inga problem! Så det funkar med den NAS:en du funderar på!
Postad 03 September 2008 - 22:55
klp
-
klp
-
Forumräv
-
-
556 inlägg
leris Postat Idag, 18:14 Jag har väldigt dåligt ljud från mp3or, har provar att ställa om till sterio isf 5.1 och kopplat med vanlig RCA L/R men det "skorrar" som tn.. Det låter jätte bra vid DTS/DD. Ni som säger att det skorrar är det från alla format?
Sänk volymen ut från PCH, tydligen efter senaste FW så har nivån ökat på analogutgångarna, så mycket så att ljudet blir överstyrt (över-förstärkt med distorsion som följd). Jag sänkte nyss till 40 och det vart klart bättre.
Postad 04 September 2008 - 07:59
localhost
-
localhost
-
Amatör
-
-
81 inlägg
Hej allihopa! Jag har läst hela tråden men ingen har exakt samma problem som jag. Knivig situation alltså.
Kan börja med att säga att jag har den nästa senaste firmwaren (18 June 2008). När jag installerade en intern HDD slutade min fjärrkontroll att fungera. Riktade den mot min digitalkamera för att se om den skickar IR-signal, det GÖR den. Tog ur hårddisken men problemet kvarstod.
Kopplade in ett externt USB-tangentbord och då kunde jag genast navigera igen! MEN, dum som jag är började jag pilla med video-out-signalen och ställde in den på HDMI 720p, den signal som TVn väljer i autoläget och som jag trodde skulle fungera. Det gjorde det inte. Bilden blev svart och när jag nu startar PCH tappar jag signalen efter den svartvita loading-logon försvinner.
Nu till det stora problemet. Eftersom min fjärrkontroll bevisligen inte fungerar kan jag inte ändra tv-mode. * Jag kan inte heller ändra med det externa tangentbordet, trots att det ska ha samma "keys" som fjärrisen har. * Har testat med kompositkabel och då beter det sig exakt likadant. * Har testat med och utan HDD * Har laddat hem och försökt köra en sista-utvägen factory default reset via USB-minne. Inget händer
Den här enheten är HELT ny. Kan det vara fel på den? Har någon annan upplevt samma sak? Finns det några tips som hjälper mig att lösa det eller ska jag helt enkelt reklamera?
Är YTTERST tacksam för svar!  /Alle
Det finns ganska gott om folk på networkmediatank.com som har får helt nya enheter som inte fungerar på ett eller annat sätt. Ödsla inte din tid, reklamera !
Postad 04 September 2008 - 08:47
Luzer
-
Luzer
-
Veteran
-
-
1793 inlägg
allestrand -> Jag röstar också för att skicka tillbaka 
Vill du kolla en grej innan kan du se om ir mottagaren i poppen har vikt sig eller glidit undan. Har hört nåt att nån lyckades ha det problemet, kanske hände nåt när du satte i disken att du kom åt den eller nåt. Lite långsökt kanske men värt att kolla upp.
Postad 04 September 2008 - 09:38
K-E Larsson
-
K-E Larsson
-
Användare
-
-
186 inlägg
allestrand ->
Det är inte så att när du installerade disken så råkade du komma åt IR mottagaren i PCH så den nu sitter lite snett?
Edit: det finns dom som haft problem med att IR mottagern har suttit snett monterad från fabrik.
Edit 2: Börjar f''n bli blind...läste inte hela Luzers inlägg...
Redigerat av K-E Larsson, 04 September 2008 - 09:48.
Postad 04 September 2008 - 19:19
allestrand
-
allestrand
-
Rookie
-
3 inlägg
Har kollat IR-mottagaren men den ser hel ut. Upptäckte dock att en spole i närheten var skadad när jag tittade närmre! Detta kanske orsakar felet. Det var iaf bra att jag såg det, nu är det inget snack om saken längre, PCHn åker tillbaks till komplett. Har ni något hum om hur lång tid det kan ta att få en ny?
Postad 05 September 2008 - 19:54
typas
-
typas
-
Användare
-
-
200 inlägg
Kan man skapa spel-listor för mp3filer i PCH ?
Kan man titta på program från svt-play med PCH?
Postad 05 September 2008 - 20:21
Unregistered822bc626
-
Unregistered822bc626
-
Amatör
-
-
85 inlägg
Riktigt irriterad.... e det bara min popcorn som ibland bara vägrar ge bild när man startar upp den? efter ett par omstarter så ger den med sig, när man sen väl kommer in i den å ska dra igång nån video fil så vägrar den speal upp det, blinkar till å sen e man i menyn igen, kräver några omstarter även detta, usch! hoppas på en lösning i nästa FW för detta retar skiten ur mig!
Postad 06 September 2008 - 09:17
bpl
-
bpl
-
Forumräv
-
-
858 inlägg
Riktigt irriterad.... e det bara min popcorn som ibland bara vägrar ge bild när man startar upp den? efter ett par omstarter så ger den med sig, när man sen väl kommer in i den å ska dra igång nån video fil så vägrar den speal upp det, blinkar till å sen e man i menyn igen, kräver några omstarter även detta, usch! hoppas på en lösning i nästa FW för detta retar skiten ur mig!
Min beter sig på samma sätt om den har varit avstängd (strömsladd ur) då får jag stoppa i och ta ur strömsladden ca: 20 ggr innan den startar
Postad 06 September 2008 - 09:29
d00mo
-
d00mo
-
Användare
-
-
106 inlägg
Min popcorn går extremt segt när man browsar i nätverket, är det likadant hos er? Kan man göra något åt det?
Jag har ingen intern hd. Spelar ingen roll om jag kör smb eller nfs.
Postad 06 September 2008 - 09:29
Alarma
-
Alarma
-
Användare
-
-
150 inlägg
Min beter sig på samma sätt om den har varit avstängd (strömsladd ur) då får jag stoppa i och ta ur strömsladden ca: 20 ggr innan den startar 
Samma här, idiotiskt. Verkar vara någe problem med HDMI-handshaken.
Postad 06 September 2008 - 10:05
mathiaslindqvist
-
mathiaslindqvist
-
Användare
-
-
138 inlägg
undrar bara om någon har en loigtech harmony 525 o om den isf fungerar till popcorn hour ?? Funderar på en sådan men vill ju att alla funktioner fjärren har skall funka även till logitechen ..... sen e det ju bra om den funkar ihop med min denon reciver, min pioneer dvd spelare och min lg tv ...
några erfarenheter ?
Postad 06 September 2008 - 10:56
Unregistered767f9480
-
Unregistered767f9480
-
Wannabe
-
-
32 inlägg
undrar bara om någon har en loigtech harmony 525 o om den isf fungerar till popcorn hour ?? Funderar på en sådan men vill ju att alla funktioner fjärren har skall funka även till logitechen ..... sen e det ju bra om den funkar ihop med min denon reciver, min pioneer dvd spelare och min lg tv ...
några erfarenheter ? http://myremotesetup...mony_Test_DriveEnligt den sidan finns popcornen med, de andra apparaterna får du kolla själv
Postad 06 September 2008 - 11:45
tiaz
-
tiaz
-
Användare
-
-
129 inlägg
Var exakt hitta du Popcorn hour där?
Postad 06 September 2008 - 12:25
Björnaskim
-
Björnaskim
-
Amatör
-
-
72 inlägg
Var exakt hitta du Popcorn hour där?
Media center-pc/Syabas http://myremotesetup.....th=ProcSpice/
Redigerat av Björnaskim, 06 September 2008 - 12:44.
Postad 06 September 2008 - 14:34
Nisken
-
Nisken
-
Forumräv
-
-
651 inlägg
några erfarenheter ?
Mnja en harmony 785 som jag köpte på Marrakezh för 700:- den funkar bra med PCH:n. Tror det är samma mjukvarudatabas för alla Logitechs modeller och att det därför är troligt att även 525 klarar PCH:n Men bäst att fråga Logitech med ett mail förstås, enheten heter hos dom "Syabas Popcornhour A-100" (mediacenterPC). Logitech är rätt strulig att programmera, man måste skapa ett konto online, därefter sparas alla inställningar på nätet, den färdiga konfigurationen sparas sedan via internet till din fjärr med en USB-kabel. Varje förändring tar några minuter att genomföra innan du ser om du kommit rätt. Man ändrar på en enhet och sedan upptäcker man att Logitechprogrammet ändrat funktionen för något helt annat dessutom (som funkade förut men inte nu längre) min 785 har jag nog ägnat ett par tre timmar att pilla med och är fortfarande inte nöjd. Fördelen är att Logitech tycks ha drivrutiner till nästan vad som helst, inklusive airconditioning och espressomaskiner
Postad 06 September 2008 - 19:13
no_brakes
-
no_brakes
-
Användare
-
-
131 inlägg
Hur startar man om skiten på riktigt???
Skitmaskinen har fastnat i vinkelvolten. Jag har aug firmwaren, och håller på att trixa med ljudet när skiten låser sig för 20:e gången i rad. Jag gick som vanligt och drog ut sladden, men denna gång så startar skiten inte om, jag fick samma låsta skärmdump som tidigare.
Så jag vill att skiten skall reboota som vanligt. Men det går inte. Hur kan man göra detta?? Maskinen är helt onåbar bortsett från att jag kan, power plus delete, vilket innebär att jag stänger av skiten och när jag bryter strömmen så är jag ändå tillbaka i samma låsta skärmdump som tidigare.
Vad som än händer så kommer denna produkt att resa expressbud tillbaka till säljaren.
Det är verkligen helt otroligt att nästan ett år efter lansering så är den fortfarande i princip oanvändbar varannan gång man startar den. Byta namn till Rysk roulette, eller "skiten kanske funkar på nästa omstart".......
Redigerat av no_brakes, 06 September 2008 - 19:17.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
HTPC
-
→
Mediaspelare
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
genstruktur
2026-05-20 17:06:21
-
Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
genstruktur
2026-05-20 17:04:36
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|