* Officiell trÄd - Popcorn Hour A-100 *
8037 svar till detta Àmne
Postad 19 September 2008 - 14:43
Nisken
-
Nisken
-
ForumrÀv
-
-
651 inlÀgg
Det Àr ingen regel att alla med 5.1 profil inte funkar. Jag har ganska mÄnga som spelar fint, medans vissa med 4.1 ej spelar men dÄ beror det ju pÄ nÄgot annat. Men profilen kan vara EN orsak till att det ibland inte spelar. PÄ hemsidan stÄr det vilka format och profiler den officielt stöder. H.264 * BP@L3 * [email protected] * [email protected] * [email protected]
Det har nog ingen pÄstÄtt heller. Typexempel Àr [email protected] som kan ge upp till 300Mb/s medan den korrekta instÀllningen 4.1 Àr begrÀnsad till 50Mb/s dÄ PCH:n klarar ungefÀr 40-45Mb/s frÄn intern HDD inser du sÀkert att man mÄste rÀkna med hackande nÀr buffern blir tom i PCH vid 5.1 profil. Minimum level 4 krÀvs för 1920x1080 upplösning. Men mer Àn 4.1 Àr enbart för proffsbruk, tex nÀr man vill behÄlla max kvalité vid redigering av rÄmaterial.
Men det finns Àven andra instÀllningar som ger problem.
DÀremot Àr det nog det vanligaste exemplet pÄ felinstÀllningar för rippning som orsak till hackande filmer.
Postad 19 September 2008 - 19:41
wmkehag
-
wmkehag
-
Wannabe
-
-
33 inlÀgg
Varför kan man inte blÀddra i alla mappar under tiden man spelar en mp3-fil? Vad Àr problemet?
Postad 19 September 2008 - 20:40
volgo
-
volgo
-
Wannabe
-
-
42 inlÀgg
PROBLEM 1:AlltsĂ„ Ă€r det bara min popcorn eller har fler detta problem?, har för mig jag lĂ€st om fler... Börjar med att sĂ€ga att jag tycker det Ă€r den funkar finfint med att spela upp alla möjliga svĂ„ra filer Ă€nda upp till 1080p osv utan problem, streamar t.o.m 1080p. MEN om man stĂ€nger av f*nskapet genom att rycka ut strömsladden eller mĂ„ste rycka ut den p.g.a en hĂ€ngning eller pĂ„ annat stĂ€nga av den utan att anvĂ€nda fjĂ€rren sĂ„ Ă€r det nĂ€stan omöjligt att fĂ„ igĂ„ng den igen  Teven fĂ„r ingen signal hur mĂ„nga gĂ„nger jag Ă€n drar ut och stoppar tebax sladden?! Den startar och varvar upp HDDÂŽn och sĂ„ men ingen signal till teven, samt att fjĂ€rren inte funkar dĂ„ sĂ„ TV-mode+siffra funkar inte... Kommit pĂ„ en grej som funkar ibland för mig: 1. Bort med locket. 2. Montera bort HDDÂŽn. 3. Ström pĂ„/ström av. 4. Ăndra HDD moden frĂ„n ex.vis master till slave eller ta bort jumpern helt. 5. I med HDDÂŽn och nytt startförsök efter varje Ă€ndring i punkt 4 Efter dem trixen sĂ„ hoppar den (om jag har tur) förhoppningsvis igĂ„ng efter 5-20 försök. (Btw, hade detta problem innan jag monterade HDDÂŽn oxĂ„ sĂ„ den Ă€r nog inte problemet) AlltsĂ„ nĂ€r den funkar Ă€r den klockren, men hur svĂ„rt kan det vara att för Popcorn crewet att fixa apparaten sĂ„ den startar VARENDA gĂ„ng man slĂ„r till strömmen? Det borde ju vara den enklaste och mest grundlĂ€ggande funktionen?!?! Skulle DVD/TV/mobiltelefoni branscherna ha samma problem sĂ„ skulle dem gĂ„ under! UrsĂ€kta min kanske griniga tom men vart jĂ€kligt less nu nĂ€r den inte startat pĂ„ nĂ„ra dagar Ăr den paj eller Ă€r den bara sĂ„ ostabil i beteendet? Lönar det sig att lĂ€mna tebax/byta ut tror ni? PROBLEM 2.NĂ€r den vĂ€l funkar sĂ„ brukar jag streama via Myihome vilket har funkat klockrent! Men nu sĂ„ har den börjat skumma sig, hittar alla filmer jag har pĂ„ datorn via Poppen, nĂ€r jag försöker spela upp sĂ„ blir skĂ€rmen svart precis som att filmen ska starta, men dĂ„ kastar den tillbaks mig till grundskĂ€rmen med alla filmer... Testat avinstallera och ominstallera Myihome utan resultat. (Testat flera olika filmer) Vilka av webtjĂ€nsterna eller vad dem hette behöver vara igĂ„ng för att köra Myihome? Ăr jĂ€kligt tacksam om jag kan fĂ„ nĂ„n hjĂ€lp med mina problem!!! MVH och trevlig helg!
Postad 19 September 2008 - 23:31
Luzer
-
Luzer
-
Veteran
-
-
1793 inlÀgg
volgo -> LÄter som att det Àr fel pÄ din pop, returnera sÀger jag.
Postad 20 September 2008 - 08:45
sister ray
-
sister ray
-
ForumrÀv
-
-
528 inlÀgg
har sökt lite inom trÄden samt pÄ nÀtet om hur man kan packa upp/spela rar pÄ PCH. Har dock bara kommit fram till att man kan köra Ilink lokalt pÄ pch men ingen info om hur man gör det. skulle vara super om nÄgon kÀnner för att ge en snabbförklaring!
har Àven ett litet problem nÀr jag lirar filmer som ligger pÄ en extern disk. nÀr jag spolar och sedan trycker pÄ play stoppar filmen och jag kommer ut till menyn... för att gÄ runt detta mÄste jag trycka pÄ pause och sen play för att filmen inte ska avslutas. nÄgon som upplever samma fel?
Postad 20 September 2008 - 08:58
typas
-
typas
-
AnvÀndare
-
-
200 inlÀgg
1 Hur gör man för att fÄ ingÄng torrent-laddningen pÄ PCH ?
2 Hr mÀrkt att filerna pÄ HD försvinner ibland, dÄ mÄste man start om hela PCH genom att dra ut nÀtsladden. Finns det nÄgot bÀttre sÀtt att bli av med det hÀr problemet ?
Postad 20 September 2008 - 09:06
Micke t
-
Micke t
-
Wannabe
-
-
43 inlÀgg
Volgo
Jag drar ut sladden varje gÄng jag stÀnger av min Popcorn och den har alltid startat utan problem.
Postad 20 September 2008 - 09:24
sister ray
-
sister ray
-
ForumrÀv
-
-
528 inlÀgg
1 Hur gör man för att fÄ ingÄng torrent-laddningen pÄ PCH ?
2 Hr mÀrkt att filerna pÄ HD försvinner ibland, dÄ mÄste man start om hela PCH genom att dra ut nÀtsladden. Finns det nÄgot bÀttre sÀtt att bli av med det hÀr problemet ?
torrentklienten hittar du pÄ: http://<PCH IP>:8088/ DÀr finns tvÄ val varav den ena Àr torrent. i fönstret som finns dÀr letar du upp din sparade torrentfil och trycker upload. sÄ gör jag.
Postad 20 September 2008 - 10:33
Unregistered767f9480
-
Unregistered767f9480
-
Wannabe
-
-
32 inlÀgg
har sökt lite inom trÄden samt pÄ nÀtet om hur man kan packa upp/spela rar pÄ PCH. Har dock bara kommit fram till att man kan köra Ilink lokalt pÄ pch men ingen info om hur man gör det. skulle vara super om nÄgon kÀnner för att ge en snabbförklaring! http://www.lundman.n...x.php/Llink:nmtHÄll till godo!
Postad 20 September 2008 - 10:57
MrBurn
-
MrBurn
-
LĂ€rjunge
-
-
376 inlÀgg
Vilket mÀrke rekommenderar ni att man har pÄ HDDn som man sÀtter in i sin popcorn hour?
Samt sÄ vill man veta vilket mÀrke som gÄr kallast dÄ man inet vill att PCN ska hÀnga sig direkt nÀr man kollar pÄ film frÄn HDDN.
Ăr det 3,5" eller 2,5" storlek pĂ„ HDDN som man ska ha?
Hade tÀnkt köpa en:
Hitachi Cinemastar 7K160 HCS721616PLAT80 8MB 160GB
men frÄgan Àr hur varm den blir om den fungerar bra i en PCN?
En snabb och bra hdd, och 160GB kommer man lÄngt pÄ om man tar bort saker efter man har kollat pÄ det.
Redigerat av MrBurn, 20 September 2008 - 11:19.
Postad 20 September 2008 - 12:56
Nisken
-
Nisken
-
ForumrÀv
-
-
651 inlÀgg
Vilket mĂ€rke rekommenderar ni att man har pĂ„ HDDn som man sĂ€tter in i sin popcorn hour? Samt sĂ„ vill man veta vilket mĂ€rke som gĂ„r kallast dĂ„ man inet vill att PCN ska hĂ€nga sig direkt nĂ€r man kollar pĂ„ film frĂ„n HDDN. Ăr det 3,5" eller 2,5" storlek pĂ„ HDDN som man ska ha?
Hade tÀnkt köpa en: Hitachi Cinemastar 7K160 HCS721616PLAT80 8MB 160GB
men frÄgan Àr hur varm den blir om den fungerar bra i en PCN?
En snabb och bra hdd, och 160GB kommer man lÄngt pÄ om man tar bort saker efter man har kollat pÄ det.
Snarare vilket mÀrke rekommenderas INTE...WesternDigital Àr det mÀrke som Äterkommande har problem. Vad det beror pÄ tror jag inte Àr utrett. Men jag skulle köpa ett annat mÀrke. 3,5" PATA (som den du listar hÀr) passar direkt, 2,5" PATA utvecklar mindre vÀrme, men mÄste ha en adapter för anslutningen och passar inte i hÄlen i chassiet utan fÄr fÀstas med dubbelhÀftande tejp eller borra lite. Snabb behöver den inte vara PCH:n svÀljer max 40-50Mb/s frÄn en intern HDD, Àven en slö men modern PATA disk ger sÀkert 10+ ggr den farten (om den Àr defragmenterad). SjÀlv har jag en Àldre 60GB PATA och fÄr plats med massor av foton, 20 CD album med mp3musik och ett tiotal filmer, som aldrig hackar. SÄ accepterar du att inte ha hela samlingen online pÄ PCH:n rÀcker 160GB lÄÄÄngt. Jag har inga problem med vÀrmen i min PCH och har skrotat planerna pÄ en flÀkt. Men Àr du riktigt noga söker du pÄ tomshardware.com efter svala diskar i deras tester pÄ 3,5" PATA diskar. TÀnk pÄ att formattera disken med ext2/3 nÀr du monterat den i PCH:n och att inte formattera den med NTFS om du har Win i PC:n, genom att montera den dÀr först. PCH:n kan visserligen lÀsa NTFS - men INTE skriva till det formatet, sÄ att byta filer blir svÄrt.....
Redigerat av Nisken, 20 September 2008 - 13:49.
Postad 20 September 2008 - 15:33
MrBurn
-
MrBurn
-
LĂ€rjunge
-
-
376 inlÀgg
Snarare vilket mÀrke rekommenderas INTE...WesternDigital Àr det mÀrke som Äterkommande har problem. Vad det beror pÄ tror jag inte Àr utrett. Men jag skulle köpa ett annat mÀrke.
3,5" PATA (som den du listar hÀr) passar direkt, 2,5" PATA utvecklar mindre vÀrme, men mÄste ha en adapter för anslutningen och passar inte i hÄlen i chassiet utan fÄr fÀstas med dubbelhÀftande tejp eller borra lite.
Snabb behöver den inte vara PCH:n svÀljer max 40-50Mb/s frÄn en intern HDD, Àven en slö men modern PATA disk ger sÀkert 10+ ggr den farten (om den Àr defragmenterad). SjÀlv har jag en Àldre 60GB PATA och fÄr plats med massor av foton, 20 CD album med mp3musik och ett tiotal filmer, som aldrig hackar. SÄ accepterar du att inte ha hela samlingen online pÄ PCH:n rÀcker 160GB lÄÄÄngt.
Jag har inga problem med vÀrmen i min PCH och har skrotat planerna pÄ en flÀkt. Men Àr du riktigt noga söker du pÄ tomshardware.com efter svala diskar i deras tester pÄ 3,5" PATA diskar.
TÀnk pÄ att formattera disken med ext2/3 nÀr du monterat den i PCH:n och att inte formattera den med NTFS om du har Win i PC:n, genom att montera den dÀr först. PCH:n kan visserligen lÀsa NTFS - men INTE skriva till det formatet, sÄ att byta filer blir svÄrt.....
Okej, fÄr bli en Hitachi 80GB 7200RPM 8MB Cache. LÀr ju duga utmÀrkt dÄ jag bara kommer ha nÄgra filmer Ät gÄngen pÄ den. 391kr för HDDn inte illa pinkat  Det Àr en 3,5" IDE som att den passade rakt av.
Redigerat av MrBurn, 20 September 2008 - 15:34.
Postad 20 September 2008 - 15:48
Squeezemaster
-
Squeezemaster
-
☆ ☆ ☆ ☆ ☆
-
-
19825 inlÀgg
Var inte lÀgga ett par kronor extra och köpa tex en sÄn hÀr?
Eller om du nödvÀndigtvis mÄste ha en sÄn lite disk en sÄn hÀr:
Postad 20 September 2008 - 16:02
sister ray
-
sister ray
-
ForumrÀv
-
-
528 inlÀgg
http://www.lundman.n...x.php/Llink:nmt
HÄll till godo!
DÀr Àr du grym. tack sÄ mycket!
Postad 20 September 2008 - 16:12
MrBurn
-
MrBurn
-
LĂ€rjunge
-
-
376 inlÀgg
LÀste nÄgot om trÄdlöst till PCN, hur fixar man det?
Skulle vara guld vÀrt dÄ man inte orkar dra nÀtverkskabeln Ànda in till sovrummet.
Och nÀr man har satt i HDDn i PCN , hur formaterar man HDDn osv?
Kommer det upp en liten ruta osv sÄ fÄr man göra det pÄ sÄ vis?
Vad rekommenderar ni att man uppdaterar mjukvaran först och sedan efter man har uppdaterat till den nyaste mjukvaran sÄ installerar man HDDn, eller rekommenderar ni att man installerar HDDn och uppdaterar mjukvaran sedan efter man har installerat HDDn?
Va det .iso eller vad det .img PCN kunde lÀsa?
Eller kan den lÀsa bÀgge nu?
Postad 20 September 2008 - 19:14
ananasen90
-
ananasen90
-
Rookie
-
7 inlÀgg
Skulle stolt visa upp min nya popcorn under en filmkvÀll med vÀnnerna igÄr, chipsen o lÀsken var framme och projektorn igÄng.
AnvÀnde en nÄgot Àldre extern hÄrddisk som jag laddat med tvÄ iso dvd.
Det började bra, tills en bit in i filmen dÄ bilden började fryslagga. Efter ett par sekunder kom den igÄng igen men spelade nu upp filmen e dubbelfart tills han kommit ifatt det han missat. Detta hÀnde pÄ bÄda iso filerna och i bland med tÀta mellanrum.
SÄ Àr det externa disken som inte lÀser tillrÀckligt fort eller vad Àr problemet, kan vara bra att veta nÀr jag ska invistera ett nytt tillbehör till popcornen.
O en frÄga till, kan jag plugga in nÀtverkskort i form av usb-sticka och hitta nÀtverk eller mÄste man köra med kabel ?
Mvh
Hannes
Postad 20 September 2008 - 21:24
Unregistered55ace4d8
-
Unregistered55ace4d8
-
Amatör
-
-
72 inlÀgg
Skulle stolt visa upp min nya popcorn under en filmkvÀll med vÀnnerna igÄr, chipsen o lÀsken var framme och projektorn igÄng. AnvÀnde en nÄgot Àldre extern hÄrddisk som jag laddat med tvÄ iso dvd. Det började bra, tills en bit in i filmen dÄ bilden började fryslagga. Efter ett par sekunder kom den igÄng igen men spelade nu upp filmen e dubbelfart tills han kommit ifatt det han missat. Detta hÀnde pÄ bÄda iso filerna och i bland med tÀta mellanrum.
SÄ Àr det externa disken som inte lÀser tillrÀckligt fort eller vad Àr problemet, kan vara bra att veta nÀr jag ska invistera ett nytt tillbehör till popcornen.
O en frÄga till, kan jag plugga in nÀtverkskort i form av usb-sticka och hitta nÀtverk eller mÄste man köra med kabel ?
Mvh Hannes
DVD ISO frysningar Àr ett kÀnt fel. Fixas i nÀsta firmware release, följ utvecklingen av nÀsta firmware pÄ: http://www.networked...ad.php?tid=8159
Postad 21 September 2008 - 06:53
Nisken
-
Nisken
-
ForumrÀv
-
-
651 inlÀgg
DVD ISO frysningar Àr ett kÀnt fel. Fixas i nÀsta firmware release, följ utvecklingen av nÀsta firmware pÄ: http://www.networked...ad.php?tid=8159
Har aldrig nÄgonsin haft en hackande pÄ en ISO film. Men jag kör intern HDD. Vad gÀller USB wifi finns det bara support för en enda sticka i den firmware som finns nu. Du fÄr söka i trÄden efter vad den heter. Vill du ha trÄdlöst sÄ anvÀnd en brygga istÀllet och anslut den till PCH:n med ethernetkabel.
Postad 21 September 2008 - 09:14
Kanelbulle
-
Kanelbulle
-
MĂ€stare
-
-
3328 inlÀgg
ananasen90:Det lÄter som disken du körde behöver "Defragmenteras", detta kan du göra frÄn Windows. DÄ kommer med 99% trubblet försvinna. Detta har att göra med att efter ett tags anvÀndande sÄ "slÀngs data ut" lite ostrukturerat pÄ disken, sÄ din fina ISO ligger utspridd över större delar av disken... dÄ kan denna typen av strul upptrÀda. TP-link har en USB-dongle baserad pÄ Atheros (det som PCH stödjer). HÀr hittar du den!!
Postad 21 September 2008 - 09:41
peter.mor
-
peter.mor
-
Amatör
-
-
55 inlÀgg
Jag fÄr ingen bild med hdmi, ingen signal stÄr det, har lÀmmnat in den pÄ inet dÀr jag köpte den fick tllbaka den dom hitta inget fel sa dom
fel bildkÀlla menar dom pÄ, fÄr bild med composit, har testat auto och alla hdmi varianterna funkar bara inte, testat annan hdmi kabel, allt börja strula efter den senaste firmwaren, har köpt ny tv och den har hdmi version 1,3 men funkade ju inte med den gammla tvn heller, vad ska jag göra, lÀmmna in den igen eller skrota den, köra komposit kan ju lika gÀrna vara.
Postad 21 September 2008 - 10:00
ijahman
-
ijahman
-
AnvÀndare
-
-
199 inlÀgg
ananasen90:
Det lÄter som disken du körde behöver "Defragmenteras", detta kan du göra frÄn Windows. DÄ kommer med 99% trubblet försvinna. Detta har att göra med att efter ett tags anvÀndande sÄ "slÀngs data ut" lite ostrukturerat pÄ disken, sÄ din fina ISO ligger utspridd över större delar av disken... dÄ kan denna typen av strul upptrÀda.
Kan man defragmentera över samba/nfs??? Hur isf? Eller menar du att man ska ta ut disken och trycka in den i sin dator?
Postad 21 September 2008 - 12:11
TaubermaN
-
TaubermaN
-
AnvÀndare
-
-
134 inlÀgg
Ni som kan spela upp .iso filmer kan ni skriva vilken film ni testat?
Om ni inte vill skriva i trÄden kan ni PMa hela release namnet, jag fÄr nÀmligen inget ljud nÀr jag spela upp det och jag har försökt att Àndra ljud instÀllningarna
Postad 21 September 2008 - 12:30
Kanelbulle
-
Kanelbulle
-
MĂ€stare
-
-
3328 inlÀgg
ijahman:I "the Ananas case" sÄ kördes ju Extern Disk (USB) o dÄ Àr det ju normalt sett NTFS (eller ev Fat... vilket gud förbjude...). SÄ dÄ Àr det ju inga problem. NÀr det gÀller Ext2/3 sÄ vette sjutton, men det borde ju finnas Defragmenterings-verktyg dÀr oxÄ... men jag Àr inte Linux-guru... sÄ tyvÀrr inget bra svar! peter.mor:Har du kört korrekt upplösning för din TV?? Kör du tex 1080p o din TV inte klarar det sÄ kan det bli sÄ! Du verkar ju ha testat det mesta annat! Men testa olika upplösningar via HDMI sÄ fÄr du ju se om det Àr HDMI:n i sig som Àr problemet!
Postad 21 September 2008 - 12:41
MrBurn
-
MrBurn
-
LĂ€rjunge
-
-
376 inlÀgg
ijahman:
I "the Ananas case" sÄ kördes ju Extern Disk (USB) o dÄ Àr det ju normalt sett NTFS (eller ev Fat... vilket gud förbjude...). SÄ dÄ Àr det ju inga problem. NÀr det gÀller Ext2/3 sÄ vette sjutton, men det borde ju finnas Defragmenterings-verktyg dÀr oxÄ... men jag Àr inte Linux-guru... sÄ tyvÀrr inget bra svar!
peter.mor:
Har du kört korrekt upplösning för din TV?? Kör du tex 1080p o din TV inte klarar det sÄ kan det bli sÄ! Du verkar ju ha testat det mesta annat! Men testa olika upplösningar via HDMI sÄ fÄr du ju se om det Àr HDMI:n i sig som Àr problemet!
Nope Ext2/3 behövs inte defraggas utom det filsystemet slÀnger inte runt datan som ntfs gör. Windows sucks and you know it. Edit: Hoppas jag fÄr hem min PCN och min hdd nu ibörjan pÄ vekcna bestÀllde den i gÄr dvs lördags.
Redigerat av MrBurn, 21 September 2008 - 12:44.
Postad 21 September 2008 - 12:53
ijahman
-
ijahman
-
AnvÀndare
-
-
199 inlÀgg
Nope Ext2/3 behövs inte defraggas utom det filsystemet slÀnger inte runt datan som ntfs gör. Windows sucks and you know it.
SWEET
Postad 21 September 2008 - 13:45
peter.mor
-
peter.mor
-
Amatör
-
-
55 inlÀgg
ijahman:
I "the Ananas case" sÄ kördes ju Extern Disk (USB) o dÄ Àr det ju normalt sett NTFS (eller ev Fat... vilket gud förbjude...). SÄ dÄ Àr det ju inga problem. NÀr det gÀller Ext2/3 sÄ vette sjutton, men det borde ju finnas Defragmenterings-verktyg dÀr oxÄ... men jag Àr inte Linux-guru... sÄ tyvÀrr inget bra svar!
peter.mor:
Har du kört korrekt upplösning för din TV?? Kör du tex 1080p o din TV inte klarar det sÄ kan det bli sÄ! Du verkar ju ha testat det mesta annat! Men testa olika upplösningar via HDMI sÄ fÄr du ju se om det Àr HDMI:n i sig som Àr problemet!
har testat alla varianterna pÄ hdmi men fÄr ingen signal pÄ nÄgon av dom, min nya tv har hdmi 1,3 kanske vÀrt att testa med en sÄn hdmi kabel men felet var det samma med den gamla tv som har den vanliga hdmi, funkar ju med komposit signal men inte hdmi, allt strul började med den nya firmwaren, kan man ÄterstÀlla till juni firmwaren pÄ nÄgot sÀtt, började med att jag fick en röd digital störning i bilden sen har det bara blivit vÀrre och vÀrre och nu fÄr jag ingen bild alls pÄ hdmi
Postad 21 September 2008 - 14:58
halle7
-
halle7
-
Wannabe
-
-
15 inlÀgg
Jag anvÀnder myihome för att kolla pÄ filmer frÄn datorn.
Problemet Àr att det inte har stöd för ISO-filer och jag anvÀnder det formatet lite dÄ och dÄ.
I dagslÀget mÄste jag lÀgga över de pÄ min externa hÄrddisk var gÄng o koppla in.
Finns det nÄt smidigare sÀtt?
Om jag anvÀnder popcornen kopplad till datorn men utan myihome sÄ hittas nÄgra standardmappar t.ex. mina videos (eller va de heter) men jag kan inte gÄ in i valfria mappar.
Postad 21 September 2008 - 15:01
Nisken
-
Nisken
-
ForumrÀv
-
-
651 inlÀgg
Ni som kan spela upp .iso filmer kan ni skriva vilken film ni testat? Om ni inte vill skriva i trÄden kan ni PMa hela release namnet, jag fÄr nÀmligen inget ljud nÀr jag spela upp det och jag har försökt att Àndra ljud instÀllningarna
Nu senast en egen rippning frÄn DVD "Smokies greatest hits 1975-1979" gick helt felfritt. Men vÀrdet av den upplysningen förstÄr jag inte riktigt? Jag förutsÀtter att du har senaste firmware, samt att du stÀllt in DTS & DD5.1 till "raw" i PCH:n och att du kör ljudet genom en extern förstÀrkare/dekoder via ljudkoaxkabel frÄn PCH:n A-100:an klarar inte att dekoda DTS och att skicka ut det ljudet, vare sig som analog 2ch eller via HDMI:n, om samma sak gÀller DD5.1 minns jag inte (dÄ jag kör ljudet via koax och extern förstÀrkare/dekoder)
Redigerat av Nisken, 21 September 2008 - 15:02.
Postad 21 September 2008 - 18:51
TaubermaN
-
TaubermaN
-
AnvÀndare
-
-
134 inlÀgg
Jag kör utan förstÀrkare/reciever utan direkt till tvn. Filmerna jag har testat har inte DTS ljud men borde inte spelaren klara av att spela uppDD 5.1?
Postad 21 September 2008 - 19:13
Kanelbulle
-
Kanelbulle
-
MĂ€stare
-
-
3328 inlÀgg
TaubermaN:Ja, om du har DD instÀllt pÄ PCM sÄ mixas ljudet ner till 2-kanaler! Men det fÄr inte stÄ RAW om du inte har förstÀrkare!
Postad 21 September 2008 - 20:47
TaubermaN
-
TaubermaN
-
AnvÀndare
-
-
134 inlÀgg
sÄ det ska finnas en DD meny? För mig stÄr det bara DTS, AC3, ACC och WMA PRO. Allt förutom DTS Àr instÀllt pÄ PCM. FÄr vÀl dra ner ett antal .iso filmer och testa för ingen av de jag har verkar fungera.
Postad 21 September 2008 - 21:11
Kanelbulle
-
Kanelbulle
-
MĂ€stare
-
-
3328 inlÀgg
TaubermaN:DD = AC3, sÀtt den till PCM, sÄ hÄller vi tummarna! Edit: Jaha, du hade testat det... hm... Antingen skulle det ju kunna vara en bugg (men det borde man hört mycket om tycker jag). Om du skapat ISO:na sjÀlv skulle det ju kunna vara nÄt kompatibilitets strul... Har du kollat pÄ NMT-forumet?? DÀr finns ju oerhört mycket diskussioner att söka bland! Hoppas det löser sig!!
Redigerat av Kanelbulle, 21 September 2008 - 21:15.
Postad 22 September 2008 - 12:37
MrBurn
-
MrBurn
-
LĂ€rjunge
-
-
376 inlÀgg
SÄ nu har jag fÄtt min PCN med en 40GB Samsung HDD 16MB Cache 7200rpm.
NÀr jag vÀljer att uppdatera den nu sÄ uppdaterade den en gÄng.
Sedan testade jag att uppdatera igen och dÄ kunde jag uppdatera igen.
SÀger den aldrig till nÀr man har nyaste FW?
Eller ska jag hÄlla pÄ att uppdatera tills den sÀger till?
Postad 22 September 2008 - 13:03
MrBurn
-
MrBurn
-
LĂ€rjunge
-
-
376 inlÀgg
Fan jag kommer inte Ät min hdd via ftpn, vad fan Àr anvÀndarnamnet och lösenordet? jag skriver följande: ftp:\\192.168.0.102\ Jag hittar den via delade medior osv, sÄ den finns i nÀtverket. Men jag kommer inte Ät ftpn  Edit: ftpuser fungerar inte, hur fan ska jag komma Ät min ftp server pÄ PCN om inte lösen och anvÀndarnamnet fungerar som dom skriver i instruktionerna? NÄgon som vet? Försökte gÄ in i ftpn via FlashFXP och fÄr detta felmedelande: [R] Connecting to 192.168.0.102 -> IP=192.168.0.102 PORT=21 [R] Connected to 192.168.0.102 [R] 220---------- Welcome to Pure-FTPd ---------- [R] 220-You are user number 1 of 10 allowed. [R] 220-Local time is now 12:22. Server port: 21. [R] 220 You will be disconnected after 1440 minutes of inactivity. [R] USER ftpuser [R] 331 User ftpuser OK. Password required [R] PASS (hidden) [R] 530 Login authentication failed [R] Connection failed
Det vill sÀga att jag har fel lösenord, men lösenordet Àr inte "ftpuser" som det ska vara, vad Àr det för lösen? Jag har försökt att installera om och formatera om HDDn men det fungerar inte ÀndÄ.
Redigerat av MrBurn, 22 September 2008 - 13:23.
Postad 22 September 2008 - 14:32
Nisken
-
Nisken
-
ForumrÀv
-
-
651 inlÀgg
Fan jag kommer inte Ät min hdd via ftpn, vad fan Àr anvÀndarnamnet och lösenordet? jag skriver följande: ftp:\\192.168.0.102\
Jag hittar den via delade medior osv, sÄ den finns i nÀtverket. Men jag kommer inte Ät ftpn 
Edit: ftpuser fungerar inte, hur fan ska jag komma Ät min ftp server pÄ PCN om inte lösen och anvÀndarnamnet fungerar som dom skriver i instruktionerna? NÄgon som vet?
Försökte gÄ in i ftpn via FlashFXP och fÄr detta felmedelande:
Det vill sÀga att jag har fel lösenord, men lösenordet Àr inte "ftpuser" som det ska vara, vad Àr det för lösen? Jag har försökt att installera om och formatera om HDDn men det fungerar inte ÀndÄ.
Du Ă€r för otydlig i din beskrivning för att man ska veta vad det Ă€r för HDD du inte kommer Ă„t. Om det Ă€r den interna HDD:n i PCH:n du inte kommer Ă„t frĂ„n LAN:et, gĂ€ller följande: SĂ„ hĂ€r skriver kanelbullen i post nr#1 sida 1 2:5 Jag kommer inte Ă„t min hĂ„rddisk över nĂ€tverket, den krĂ€ver lösenord? I de senaste Firmwaren (frĂ„n ca Mars 2008) sĂ„ har det lagts till AnvĂ€ndarnamn o Lösenord för att komma Ă„t den interna disken i Popcorn Hour. AnvĂ€ndarnamnet Ă€r: nmt Lösenordet Ă€r: 1234. Första gĂ„ngen man gör det kan det vara lite krĂ„ngligt (jag hade visst strul), starta om spelaren osv, sĂ„ brukar det lösa sig! Ăr det nĂ„gon sĂ€rskild orsak till att du inte anvĂ€nder den inloggningen?
Redigerat av Nisken, 22 September 2008 - 14:39.
Postad 22 September 2008 - 14:42
MrBurn
-
MrBurn
-
LĂ€rjunge
-
-
376 inlÀgg
Hittade lösningen, lösenordet va 1234 nu fungerar allt som det ska
Nu ska jag bara föra över DVE och kalibrerar TVn mot PCN enheten.
Just ja, har en frÄga till.
Ăr det nĂ„gon som har testat att kolla pĂ„ 720P och 1080P filmer via en extern HDD?
Dvs via USB porten, tÀnkte frÄga hur det fungerade för er?
Laggade det eller fungerade det bra?
Postad 22 September 2008 - 15:51
maresdyk
-
maresdyk
-
Amatör
-
-
58 inlÀgg
Ăr det nĂ„gon som vet nĂ€r nĂ€sta FW kommer och vad den innehĂ„ller? Samt hur det ligger till med Betorna?
Johan
Postad 22 September 2008 - 17:45
banfield
-
banfield
-
Amatör
-
-
52 inlÀgg
SÄlde min Popcorn , den sög.
HalvfÀrdig produkt. Med massa problem
Postad 22 September 2008 - 17:50
rubik
-
rubik
-
AnvÀndare
-
-
132 inlÀgg
Har problem med ljudet nÀr jag skall spela upp en mkv film. (1080p). Ljudet fungerar finfint i nÄgon minut eller sÄ men sedan blir det helt plötsligt tyst. Om man pausar och sedan spelar igen sÄ funkar ljudet ytterligare nÄgon minut och sedan samma sak igen. Vad beror detta pÄ? Och vad kan man göra Ät det?
Har popcorn inkopplad via hdmi till tv:n och sedan digital komponent till förstÀrkare.
Postad 22 September 2008 - 18:00
qwertansk
-
qwertansk
-
AnvÀndare
-
-
173 inlÀgg
Ăr det nĂ„gon som vet nĂ€r nĂ€sta FW kommer och vad den innehĂ„ller? Samt hur det ligger till med Betorna? Johan
HÀr finns masssa info om nÀsta firmware! http://www.networked...ad.php?tid=8159
Postad 22 September 2008 - 18:49
Nisken
-
Nisken
-
ForumrÀv
-
-
651 inlÀgg
SÄlde min Popcorn , den sög. HalvfÀrdig produkt. Med massa problem
TrÄkigt att höra att den inte passade dig, men Inte sÄ mÄnga hÀr som upplevt samma sak som du - men nÄgra Àr det ju, sÄ det finns en egen trÄd dÀr ni kan kÀnna er hemma.
Redigerat av Nisken, 22 September 2008 - 19:07.
Postad 22 September 2008 - 20:10
Unregistered55ace4d8
-
Unregistered55ace4d8
-
Amatör
-
-
72 inlÀgg
SÄlde min Popcorn , den sög. HalvfÀrdig produkt. Med massa problem
HÄller med om att den Àr halvfÀrdig, om inte nÀsta firmware löser de DVD ISO frysningar och andra instabilitets fenomen som jag har pÄ min PCH sÄ sÀljer jag min ocksÄ. Jag kan inte förstÄ hur PCH kan fÄ sÄ höga anvÀndarbetyg, den funkar ju inte! TÀnk om inte det gÄr att lösa problemen pga att hÄrdvaran inte rÀcker till... Funderar pÄ att bygga mig en HTPC istÀllet, trÄkigt för PCH konceptet Àr mycket tilltalande.
Postad 22 September 2008 - 23:36
Luzer
-
Luzer
-
Veteran
-
-
1793 inlÀgg
Alltid nÀr man har pratat om poppen hÀr sÄ har det ju nÀmnts att det inte alltid bara Àr att plugga i och köra, man kan fÄ strula endel innan man fÄr det som man vill ha det. Att man kan fÄ en HTPC att kÀka fler format och fungera bÀttre Àn poppen tror jag ocksÄ, men till vilket pris och tid? Jag skulle tippa pÄ att fixar man inte att fÄ till nÀtverk etc sÄ att poppen lirar nÄgorlunda (om man har en HEL produkt vill sÀga) sÄ sÀtter man inte ihop en HTPC i ett nafs som man fÄr att rulla felfritt, det krÀvs om inte Ànnu mer kunskap och knÄpande för att fÄ en sÄdan att lira felfritt. Fast somsagt, nÀr den vÀl lirar sÄ slÄr den ju popcorn pÄ fingrarna rÀtt hÄrt, men till det tredubbla priset dÄ.
För att vÀga upp lite negativa Äsikter sÄ fÄr vÀl jag sÀga att min popcorn har lirat perfekt, nÄgra smÄbuggar som krÀvt en omstart tidigare men detta verkat ha ordnat sig med senaste fw. Jag Àr helnöjd med tanke pÄ priset.
Postad 23 September 2008 - 07:16
Nisken
-
Nisken
-
ForumrÀv
-
-
651 inlÀgg
HÄller med om att den Àr halvfÀrdig, om inte nÀsta firmware löser de DVD ISO frysningar och andra instabilitets fenomen som jag har pÄ min PCH sÄ sÀljer jag min ocksÄ. Jag kan inte förstÄ hur PCH kan fÄ sÄ höga anvÀndarbetyg, den funkar ju inte! TÀnk om inte det gÄr att lösa problemen pga att hÄrdvaran inte rÀcker till...
Funderar pÄ att bygga mig en HTPC istÀllet, trÄkigt för PCH konceptet Àr mycket tilltalande.
Visst om man har höga krav pĂ„ tekniken som bitrates större Ă€n 40-45Mb/s, större frihet att vĂ€lja grafiskt utseende pĂ„ applikationer och leverantörer av dessa, samt inte minst större budget, Ă€r nog en PC som mediacenter ett bĂ€ttre val. HalvfĂ€rdig? Ă€r Windows en halvfĂ€rdig produkt? Ăr OSX en halvfĂ€rdig produkt? För priset 1.500-1.800:- (ny A-100) Ă€r det nog mĂ„nga som anser att PCH Ă€r ett bra val. Att de jobbar hĂ„rt pĂ„ att ge anvĂ€ndarna det de sĂ€tter upp pĂ„ önskelistan Ă€r vĂ€l helt klart. Vilken annan leverantör kommer med en funktionsuppdatering (inte bara buggfixar) var annan mĂ„nad? Att HW inte kommer att rĂ€cka till för höga bitrates i lĂ„gkomprimerat HD material eller processorkapaciteten för att packa upp framtida högkomprimerade format Ă€r ocksĂ„ klart. Men Sigma 8635 var och Ă€r processorn med den högsta pris/prestanda du hittar i detta prissegment. Nya processorer och chipset kommer, men det gör det vĂ€l alltid.... MĂ„nga som upplever problem med PCH:n har antingen ett ex som behöver servas, gĂ„r för varm, försöker köra felaktiga eller orimligt kodade filer eller har helt enkelt stĂ€llt in den fel. Sedan finns det ju anvĂ€ndare som helt enkelt ska ha en mycket dyrare lösning istĂ€llet
Postad 23 September 2008 - 07:33
Mr_Empa
-
Mr_Empa
-
Veteran
-
-
1742 inlÀgg
SÄlde min Popcorn till grannen och dÄ ingick installationshjÀlp i priset. Han hade en Seagate 320Gb hÄrddisk som vi stoppade i och den installerades utan problem.
NÀr vi delade ut nÄgra mappar pÄ hans dator för att mappa upp dem i Popcorn sÄ gick det segt som sirap, pÄ vÄningen ovanför (hos mig) gick det hur smidigt som helst.
Popcorn och dator har samma ip-range (192.168.0.X) och tillhör samma workgroup, sÄ jag förstÄr inte vad som kan vara fel. GÄr man tex. i pÄ en share sÄ tar det kanske 20sek innan den kommer upp, hos mig sÄ gick snurrade ikonen tvÄ varv innan jag kom in pÄ den share jag ville Ät.
NÄgra förslag?
Postad 23 September 2008 - 07:44
Schluug
-
Schluug
-
AnvÀndare
-
-
164 inlÀgg
HÄller helt med Nisken, tycker PCH Àr en otrolig maskin för vad den kostar. Den Àter det mesta man matar den med, min spelar sÀkert 9/10 dvd-isos och mer Àn sÄ av x264.
Sen kan jag hÄlla med om att det inte Àr plug 'n play direkt, men inget direkt avancerat man mÄste göra.
Om man har alla dessa problem som folk har, sĂ„ tror jag ofta det Ă€r skit bakom spakarna snarare Ă€n att PCH bĂ€r skulden. Ăr instresserad av ni som sĂ€ljer era PCH köper istĂ€llet? Finns det nĂ„gon enklare lösning?
Redigerat av Schluug, 23 September 2008 - 07:44.
Postad 23 September 2008 - 07:45
Unregistered55ace4d8
-
Unregistered55ace4d8
-
Amatör
-
-
72 inlÀgg
Visst om man har höga krav pÄ tekniken som bitrates större Àn 40-45Mb/s, större frihet att vÀlja grafiskt utseende pÄ applikationer och leverantörer av dessa, samt inte minst större budget, Àr nog en PC som mediacenter ett bÀttre val.
HalvfĂ€rdig? Ă€r Windows en halvfĂ€rdig produkt? Ăr OSX en halvfĂ€rdig produkt?
För priset 1.500-1.800:- (ny A-100) Àr det nog mÄnga som anser att PCH Àr ett bra val. Att de jobbar hÄrt pÄ att ge anvÀndarna det de sÀtter upp pÄ önskelistan Àr vÀl helt klart. Vilken annan leverantör kommer med en funktionsuppdatering (inte bara buggfixar) var annan mÄnad?
Att HW inte kommer att rÀcka till för höga bitrates i lÄgkomprimerat HD material eller processorkapaciteten för att packa upp framtida högkomprimerade format Àr ocksÄ klart. Men Sigma 8635 var och Àr processorn med den högsta pris/prestanda du hittar i detta prissegment. Nya processorer och chipset kommer, men det gör det vÀl alltid....
MÄnga som upplever problem med PCH:n har antingen ett ex som behöver servas, gÄr för varm, försöker köra felaktiga eller orimligt kodade filer eller har helt enkelt stÀllt in den fel.
Sedan finns det ju anvÀndare som helt enkelt ska ha en mycket dyrare lösning istÀllet  HÄller med om att priset pÄ PCH Àr bra, om den fungerat till 100%, det gör den inte. Det Àr inte en robust produkt, jag kan inte lita pÄ att jag kan se en DVD film utan frysningar/hang ups, det förtar en hel del av glÀdjen med filmtittande och anvÀndandet av PCH. HÄller Àven med om att det finns mÄnga som försöker köra felaktiga filer etc, det gÄr att göra fel som anvÀndare... Àven om man bortser frÄn enstaka felaktiga exemplar och klantigt handhavande sÄ finns det fortfarande efter snart ett Är en alldeles för stor mÀngd fel. Se pÄ tillverkarens egen bugglista; http://www.networked...ad.php?tid=8159Som sagt, gillar konceptet PCH, men börjar med all rÀtt bli kritisk.
Postad 23 September 2008 - 07:55
ebolasmurf
-
ebolasmurf
-
Amatör
-
-
68 inlÀgg
HÄller med om att priset pÄ PCH Àr bra, om den fungerat till 100%, det gör den inte. Det Àr inte en robust produkt, jag kan inte lita pÄ att jag kan se en DVD film utan frysningar/hang ups, det förtar en hel del av glÀdjen med filmtittande och anvÀndandet av PCH.
HÄller Àven med om att det finns mÄnga som försöker köra felaktiga filer etc, det gÄr att göra fel som anvÀndare... Àven om man bortser frÄn enstaka felaktiga exemplar och klantigt handhavande sÄ finns det fortfarande efter snart ett Är en alldeles för stor mÀngd fel. Se pÄ tillverkarens egen bugglista;
http://www.networked...ad.php?tid=8159
Som sagt, gillar konceptet PCH, men börjar med all rÀtt bli kritisk.
Har tvÄ st A100.. har fÄtt strula lite för att fÄ till det.. körde xbmc tidigare pÄ min gamla xBox.. men jag vill kunna köra HD material. Om det nu Àr sÄ viktigt att det ska fungera till 100% sÄ finns det bara en lösning: Köp Bluerayspelare och vÀnta tills allt kommer ut pÄ skiva och spela upp. Samma sak gÀllde ju DVD frÄn början nÀr divx började komma. var mycket strul med det ocksÄ. HTPC i all Àra, men kostar minimum 3 x popcorn A100 och kanske 6-10 gÄnger mer om man ska ha nÄgot vettigt med riktiga saker i. MythTV kanske vore nÄgot för dig.. kombinera det med en HTPC sÄ kan du leka sedan. En sak att tÀnka pÄ dock Àr att MythTV Àr INTE lÀtt för en vanligt svensson att sÀtta upp (sÀger inte att du Àr en vanligt svensson)
Postad 23 September 2008 - 08:06
snokez
-
snokez
-
Rookie
-
5 inlÀgg
Jag hÄller med Joemon till 100%. Jag tycker konceptet Àr riktigt bra men vilken dÄlig produkt. Min PCH har redan
(eft. 2 mÄnader) börjat strula med HDMI samt fryser filmer frÄn USB var 10 min, flimmer pÄ komponentutgÄngen mm.
Dessutom gÄr det inte att skicka över filer till PCH interna HDD med mer Àn ca. 35 Mbit/sek. Det Àr ca. hÀlften av
vad man kan förvÀnta sig av en 100 Mbit anslutning. Det Àr inte kul att kolla pÄ film lÀngre.
Nu börjar jag ett dyrare HTPC projekt men jag tror att man fÄr vad man betalar för. NÀr det Àr klart ska jag ge bort min PCH.
Postad 23 September 2008 - 08:40
Unregistered55ace4d8
-
Unregistered55ace4d8
-
Amatör
-
-
72 inlÀgg
Har tvÄ st A100.. har fÄtt strula lite för att fÄ till det.. körde xbmc tidigare pÄ min gamla xBox.. men jag vill kunna köra HD material.
Om det nu Àr sÄ viktigt att det ska fungera till 100% sÄ finns det bara en lösning: Köp Bluerayspelare och vÀnta tills allt kommer ut pÄ skiva och spela upp. Samma sak gÀllde ju DVD frÄn början nÀr divx började komma. var mycket strul med det ocksÄ.
HTPC i all Àra, men kostar minimum 3 x popcorn A100 och kanske 6-10 gÄnger mer om man ska ha nÄgot vettigt med riktiga saker i.
MythTV kanske vore nÄgot för dig.. kombinera det med en HTPC sÄ kan du leka sedan. En sak att tÀnka pÄ dock Àr att MythTV Àr INTE lÀtt för en vanligt svensson att sÀtta upp (sÀger inte att du Àr en vanligt svensson)
Jo jag kan ju alltid brÀnna ut mina filmer och stoppa i DVD-spelaren... men det var ju ett moment som jag ville slippa mha PCH. HTPC Àr ett dyrare och sannolikt ett mer komplext och tidskrÀvande projekt, och det hade jag inte lust med och köpte mig en PCH... jag kommer invÀnta nÀsta firmware release och hoppas verkligen att PCH dÀrefter fungerar acceptabelt.
1 anvÀndare lÀser detta Àmne
0 medlemmar, 1 gÀster, 0 anonyma medlemmar
Svara pÄ citerade inlÀgg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
HTPC
-
→
Mediaspelare
-
Personuppgiftspolicy
|
-
VM på nya AppleTV
Tobbeswim
2026-07-05 23:35:21
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
Fler
|
Vilka bilder visas hÀr?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna sjĂ€lva tagit. För att bilder ska listas krĂ€vs att albumet Ă€r synligt samt att det inte Ă€r av typen "Historik", "Ănskelista", "Ăvriga byggbilder" eller "Ăvrigt".
|