* Officiell tråd - TViX M-6500A *
7525 svar till detta ämne
Postad 09 september 2009 - 18:36
kuddkrig
-
kuddkrig
-
Rookie
-
7 inlägg
Hej igen,
Fick min TViX 6500a idag och en 1 TB extern USB-disk.
Har även beställt en TV (Panasonic Viera TX-P42X10Y ifall någon är intresserad  ) men den har jag inte fått. Jag har ingen TV så inte hunnit prova TViX:en än tyvärr.
Den externa USB-disken har jag dock kopplat till datorn. Jag skumläste denna massiva tråd lite förut och vissa hävdar att man måste formattera sin USB-disk i TViX:en för att den ska fungera sen.
Jag kan alltså inte formattera USB-disken i datorn, som NTFS, och sedan föra över filmer etc. till den, för att senare koppla in den i TViX:en och kan se en överförd film etc?
Eller kan jag göra så?
Vad är det för speciellt med att formatera disken i TViX:en? Ska man inte köra NTFS, eller kör TViX:en ett eget filsystem?
Tacksam för svar!
Postad 09 september 2009 - 19:01
Goeran
-
Goeran
-
Forumräv
-
-
601 inlägg
Jag har använt både interna och externa diskar i TVIX som både partitionerats och formatterats i datorn.
Det enda som jag kan tänka mig kan ställa till problem är om man konverterat disken till dynamisk disk. Jag har visserligen inte provat men har svårt att föreställa mig att TVIX kan använda en dynamisk disk.
Postad 09 september 2009 - 19:07
kuddkrig
-
kuddkrig
-
Rookie
-
7 inlägg
OK!
NTFS borde väl funka på TViX:en? Den klarar väl inte bara FAT32?
Postad 09 september 2009 - 19:12
Unregistered2431065f
-
Unregistered2431065f
-
Lärjunge
-
-
473 inlägg
Hej igen,
Fick min TViX 6500a idag och en 1 TB extern USB-disk.
Har även beställt en TV (Panasonic Viera TX-P42X10Y ifall någon är intresserad ) men den har jag inte fått. Jag har ingen TV så inte hunnit prova TViX:en än tyvärr.
Den externa USB-disken har jag dock kopplat till datorn. Jag skumläste denna massiva tråd lite förut och vissa hävdar att man måste formattera sin USB-disk i TViX:en för att den ska fungera sen.
Jag kan alltså inte formattera USB-disken i datorn, som NTFS, och sedan föra över filmer etc. till den, för att senare koppla in den i TViX:en och kan se en överförd film etc? 
Eller kan jag göra så?
Vad är det för speciellt med att formatera disken i TViX:en? Ska man inte köra NTFS, eller kör TViX:en ett eget filsystem?
Tacksam för svar!
Formatera du din disk i datorn. TViX formaterar gärna interna diskar själv, men är det en USB-disk så ska du göra det i datorn. NTFS är det som gäller. //BC
Postad 09 september 2009 - 19:24
kuddkrig
-
kuddkrig
-
Rookie
-
7 inlägg
Fint det!
Håller på att köra över lite filer nu, sen äre bara vänta tills imorrn o prova då, om jag får TV:n imorrn dvs!
Har en 14" nu faktiskt, men den har _enbart_ antenn-uttag som video-in, så kan inte testa ett skit
Nån som vill ha den kan hämta den gratis i vasastan stockholm
Postad 09 september 2009 - 19:48
dannep
-
dannep
-
Lärjunge
-
-
375 inlägg
Hej, har läst tidigare i tråden att om man kopplar in en extern cd/dvd så skulle det inte gå att spela upp kopieringsskyddade filmer, stämmer det?
Skulle vara perfekt att kunna koppla in Asus SBC-04D1S-U så får man en möjlighet att spela upp blu-ray skivor oxå.
Tack på förhand.
Postad 09 september 2009 - 20:32
Danren
-
Danren
-
Rookie
-
2 inlägg
Hej! Har nyligen införskaffat mig en tvix 6500 och tycker att fläkten lever om ganska så mycket, vill inte skiljas från tvixen då jag tycker att den i övrigt är en alldeles utmärkt produkt. Har tyvärr ett känsligt öra för fläktljud som har kostat en del då man bytt fläktar några gånger till datorn. Har nu fläkten på lägsta nivån. Kan man byta den mot tex en Scythe 40mm Mini Kaze Silent? Är det någon som har gjort det?
Postad 09 september 2009 - 21:44
sean.wiklund
-
sean.wiklund
-
Veteran
-
-
2 179 inlägg
Hej! Har nyligen införskaffat mig en tvix 6500 och tycker att fläkten lever om ganska så mycket, vill inte skiljas från tvixen då jag tycker att den i övrigt är en alldeles utmärkt produkt. Har tyvärr ett känsligt öra för fläktljud som har kostat en del då man bytt fläktar några gånger till datorn. Har nu fläkten på lägsta nivån. Kan man byta den mot tex en Scythe 40mm Mini Kaze Silent? Är det någon som har gjort det?
Hej! Här har du en tråd, på Canmans forum. Kanske kan den vara matnyttig? http://forum.canman....
Postad 10 september 2009 - 08:57
ElPutte
-
ElPutte
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Hej alla Tvix experter!
Jag har starka funderingar på att skaffa en M-6500A, undrar bara om det går att koppla in en blu-ray spelare till den så man inte behöver skifta HDMI-kabeln fram och tillbaka?
/Patrik
Postad 10 september 2009 - 09:21
Unregistered2431065f
-
Unregistered2431065f
-
Lärjunge
-
-
473 inlägg
Hej alla Tvix experter! Jag har starka funderingar på att skaffa en M-6500A, undrar bara om det går att koppla in en blu-ray spelare till den så man inte behöver skifta HDMI-kabeln fram och tillbaka?
/Patrik
Nope, M-6500 har inte någon dekryptering av Blu-Ray fim, så du kan inte köra "köpfilm". Däremot har den stöd för själva strukturen och videoformatet, så om filmen inte är krypterad (vilket alla köpfilmer är) borde det funka. Externa DVD-spelare funkar på samma sätt. /BC
Postad 10 september 2009 - 09:26
ElPutte
-
ElPutte
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Nope, M-6500 har inte någon dekryptering av Blu-Ray fim, så du kan inte köra "köpfilm". Däremot har den stöd för själva strukturen och videoformatet, så om filmen inte är krypterad (vilket alla köpfilmer är) borde det funka. Externa DVD-spelare funkar på samma sätt.
/BC
Så om man rippar ned en blu-ray film på datorn med tex DVD-decypter så kan man köra filmen via nätverket ?
Postad 10 september 2009 - 09:33
Unregistered2431065f
-
Unregistered2431065f
-
Lärjunge
-
-
473 inlägg
Så om man rippar ned en blu-ray film på datorn med tex DVD-decypter så kan man köra filmen via nätverket ?
Ja, precis. Däremot är det väldigt sparsmakat med program som klarar att säkerhetskopiera Blu-Ray filmer. Vet inte om det dykt upp flera nu, men tidigare har det bara varit Any-DVD som klarat det. //BC
Postad 10 september 2009 - 15:14
djsam
-
djsam
-
Rookie
-
4 inlägg
När jag haft liknande problem har det aldrig varit TViXen som varit orsaken utan antingen datorn eller nätverket. Eller möjligen Netshare, men det är ju svårt att avgöra exakt vilken av dessa tre saker som är orsaken. Dock så är felhanteringen i TViXen ganska dålig så man brukar alltid få starta om uppspelningen när något strular, och ofta även starta om hela maskinen.
Om problemet däremot skulle uppstå när du spelar filmer från en intern hårddisk i TViXen så skulle åtminstone jag bli mycket förvånad.
Jo samma fel från intern hdd
Postad 10 september 2009 - 18:07
Danren
-
Danren
-
Rookie
-
2 inlägg
Hej!
Här har du en tråd, på Canmans forum. Kanske kan den vara matnyttig? http://forum.canman....
Tack ska du ha! Har en kopmpis som också har känsliga fläktljudsöron, vi testar att byta på hans tvix först
Postad 11 september 2009 - 01:51
genstruktur
-
genstruktur
-
Guru
-
-
5 641 inlägg
Tack ska du ha! Har en kopmpis som också har känsliga fläktljudsöron, vi testar att byta på hans tvix först 
Berätta gärna hur det gick, om det var lätt och sådär. Jag stör mig bara på fläkten om det är helt tyst i en film/serie eller om det är väldigt sparsmakad dialog och ingen musik, annars hör jag aldrig fläkten. Skulle det vara hyfsat lätt att byta den utan att göra sönder nåt skulle jag kunna tänka mig att göra det kanske. Det är väl ett litet störningsmoment med tvixen. Det andra är den riktiningkänsliga fjärren, man får fan passa sig vart man siktar! Det tredje är väl det här med discheck över usb, kanske blir bättre nu dock när jag bytt till en ny och fin dator  . Förutom de 3 grejjerna är jag supernöjd! Hur har man klarat sig utan den här manicken innan  .
Redigerat av genstruktur, 11 september 2009 - 01:52.
Postad 11 september 2009 - 21:08
kuddkrig
-
kuddkrig
-
Rookie
-
7 inlägg
Har nu fått min TV och TViX:en och den funkar bra!
Det enda som inte fungerar är streaming från dator via nätverket. Jag kör NFS och har NetShare installerat på datorn, har delat ut katalog, ställt in IP på TVIX:en på NFS och så.
TViX:en hittar min utdelade katalog, och det går att gå in i alla "huvudkataloger". Där tar det dock stopp. Jag har t.ex. en katalog som heter x264 där jag lagt x264-filer (.mkv). Det går att gå in i katalogen, men den listar inga kataloger inne i den katalogen. Är samma med katalogen för DVDR och xvid. Det går att gå in i de katalogerna, men katalogerna inne i de katalogerna (som innehåller filerna, t.ex. AVI, MKV) visas inte.
Antar att det har något att göra med routern? Enda jag kan gissa på iaf.
Någon som vet vilka portar i routern man ska öppna för att det ska fungera? Jag kör med en Linksys WRT54GL med senaste Tomato firmware, om det spelar någon roll, på lokala ip-rangen 192.168.x.x.
Kan även tillägga att filerna ligger på en extern USB-disk som är kopplad till datorn med en vanlig USB-kabel. Har inga problem att spela upp filerna från datorn.
Mycket tacksam för svar!
Redigerat av kuddkrig, 11 september 2009 - 21:16.
Postad 12 september 2009 - 10:38
Unregistered599a8e5a
-
Unregistered599a8e5a
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
Kan man kopiera över saker från en bärbar USB-hd till Tvixens interna?
Postad 12 september 2009 - 19:53
Goeran
-
Goeran
-
Forumräv
-
-
601 inlägg
Kan man kopiera över saker från en bärbar USB-hd till Tvixens interna? 
Det går bra. Man använder "Function"-knappen på fjärren.
Postad 13 september 2009 - 14:51
Unregistered51225ab5
-
Unregistered51225ab5
-
Amatör
-
-
84 inlägg
Jag har precis fixat posters till alla mina filmer och lagt in dem manuellt. Nu har jag dock probem med långsam bläddring. Det tar cirka två sekunder för alla omslag att visas på en sida. Samma sak på nästa sida osv. Hittade den här filmen där bläddringen går riktigt snabbt: http://www.youtube.c...h?v=EvdyMZuAppQNågon annan som råkat ut för långsam bläddring? Har jag fel storlek på mina omslag eller något? Nu är de flesta 500x336. Jag kör allting från en lokal hårddisk på 2TB. Edit: Jomenvisst, så var det ju. Jag körde en batch resize till 200px och nu är det snabbt igen
Redigerat av Unregistered51225ab5, 13 september 2009 - 15:22.
Postad 14 september 2009 - 06:54
retry-_-
-
retry-_-
-
Rookie
-
6 inlägg
Frågor från en person som aldrig har rört vid en TViX tidigare:
Hur funkar det rent tekniskt att lägga in covers och filmbeskrivningar?
Har alla mina filmer på en extern disk, och jag undrar hur omständigt det är att fixa in beskrivningar/ratings/covers och hela köret.
Sparar man ner beskrivningen i någon txt-fil i samma katalog som filmen då eller?
Vad ska cover-bilderna ha för upplösning/dpi?
Hur rate:ar man filmen?
Som sagt så vill jag veta hur man går till väga rent tekniskt, jag frågar alltså inte om det går att göra
Redigerat av retry-_-, 14 september 2009 - 06:55.
Postad 14 september 2009 - 07:13
No_Jah
-
No_Jah
-
Användare
-
-
231 inlägg
Frågor från en person som aldrig har rört vid en TViX tidigare:
Hur funkar det rent tekniskt att lägga in covers och filmbeskrivningar? Har alla mina filmer på en extern disk, och jag undrar hur omständigt det är att fixa in beskrivningar/ratings/covers och hela köret.
Sparar man ner beskrivningen i någon txt-fil i samma katalog som filmen då eller? Vad ska cover-bilderna ha för upplösning/dpi? Hur rate:ar man filmen?
Som sagt så vill jag veta hur man går till väga rent tekniskt, jag frågar alltså inte om det går att göra  http://www.tvixie.com/
Postad 15 september 2009 - 07:49
MartinP666
-
MartinP666
-
Beroende
-
-
1 202 inlägg
Någon som kört ett tag nu med Firmware 1.3.168 och kan säga lite hur det fungerar?
Är sugen på att uppdatera FW från min gamla från mitten på förra året, men vet inte vilken jag ska välja.
Official DViCo Discussion: Firmware 1.4 .14 PreRelease
...
Jag har kört 1.2.52 väldigt länge pga. att varje gång jag provat att uppgradera till en nyare firmware så har det varit något som strulat så jag tvingats gå tillbaka till den gamla. Jag testade 1.4.14 igår. Den klarar inte att visa ÅÄÖ i filnamn vilket blir rejält irriterande när man är van vid att det fungerar. Så testade jag att gå tillbaka till 1.3.168 istället som många verkar köra nu, och till min förvåning så verkar den fungera tillfredsställande (eller det finns ju fortfarande problem men jag hittar inga nya utan enbart förbättringar). Funktionen för playlists är väldigt trevlig, även om det genast blir tydligt att man inte tänkt igenom detta från början så mappningen mot fjärrkontrollen blir en aning krystad. Ett stort men samtidigt märkligt plus är att man som bonus nu kan gå ut ur en katalog med en enda knapptryckning trots att man lyssnar på musik. Tidigare har ju stop/back-knappen stoppat uppspelningen, men numera måste man trycka på förstoringsglaset för att stoppa uppspelningen.
Postad 15 september 2009 - 09:21
Goeran
-
Goeran
-
Forumräv
-
-
601 inlägg
Jag har kört 1.3.168 en längre tid och tycker också att den fungerar relativt bra. Även jag ser en del småtrubbel. En lustig sak som jag upptäckte i dag är att övergången mellan stillbilder (fade) inte fungerade något vidare. Det dök upp irriterande störningar mellan bilderna. Då fungerar det bättre utan fade.
Jag provade något dygn med 1.4.14 men det blev mer bekymmer än tidigare. En del kan hänga samman med att jag har tunern. Tvixen bootade om titt och tätt samt att jag inte lyckades att spela upp en del inspelningar som gjorts från tunern.
Postad 15 september 2009 - 14:20
exiz
-
exiz
-
Amatör
-
-
90 inlägg
Hej!
jag undrar hur man skiftar till nätverket ( det man delar ut ) om man har IKON läge på förut har man bara tryckt bakåt men det funkar inte i ikon läge ?
Postad 15 september 2009 - 14:23
No_Jah
-
No_Jah
-
Användare
-
-
231 inlägg
Hej! jag undrar hur man skiftar till nätverket ( det man delar ut ) om man har IKON läge på förut har man bara tryckt bakåt men det funkar inte i ikon läge ?
Repeatknappen.
Postad 15 september 2009 - 14:26
wrekost
-
wrekost
-
Amatör
-
-
72 inlägg
Jag testade 1.4.14 igår. Den klarar inte att visa ÅÄÖ i filnamn vilket blir rejält irriterande när man är van vid att det fungerar. Så testade jag att gå tillbaka till 1.3.168 istället som många verkar köra nu, och till min förvåning så verkar den fungera tillfredsställande (eller det finns ju fortfarande problem men jag hittar inga nya utan enbart förbättringar).
Är det på intern hdd du kör då? Jag har alltid haft problem med ÅÄÖ över samba, så jag trodde det var en "feature" i tvix:n.
Postad 15 september 2009 - 14:43
Goeran
-
Goeran
-
Forumräv
-
-
601 inlägg
Är det på intern hdd du kör då? Jag har alltid haft problem med ÅÄÖ över samba, så jag trodde det var en "feature" i tvix:n.
Jag har intern HD men jag kör blandat. Däremot använder jag NFS i stället för Samba. Jag sitter just nu och tittar på en MPG-fil över NFS som innehåller ä och det är inga problem. FW 1.3.168
Postad 15 september 2009 - 14:47
No_Jah
-
No_Jah
-
Användare
-
-
231 inlägg
Jag har intern HD men jag kör blandat. Däremot använder jag NFS i stället för Samba. Jag sitter just nu och tittar på en MPG-fil över NFS som innehåller ä och det är inga problem. FW 1.3.168
Ni pratar nog om olika saker, misstänker jag? Filer med svenska tecken i filnamnet och filer med svenska undertexter?
Postad 15 september 2009 - 14:50
wrekost
-
wrekost
-
Amatör
-
-
72 inlägg
Kanske är tvix:n och samba som inte riktigt lirar, xbmc läste samma share korrekt.
Postad 15 september 2009 - 15:26
Unregistered04df7d78
-
Unregistered04df7d78
-
Forumräv
-
-
952 inlägg
Någon mer info från CANMAN angående 6600, när den kommer och pris ?
Den utannonseras i Australien basversion från 429 AUD (250 Euro), men här hemma verkar det rätt tyst.
Postad 15 september 2009 - 15:31
MartinP666
-
MartinP666
-
Beroende
-
-
1 202 inlägg
Jag kör NFS, och jag pratar alltså om att visa filnamn, inte undertexter. ÅÄÖ funkar fint i 1.2.52, det funkar fint i 1.3.168 och även i diverse andra versioner jag testat tidigare, men i 1.4.14 visas koreanska (?) tecken istället. Och jag har valt svenska som menyspråk och "Latin I" som default teckensnitt, om det nu kan tänkas spela någon roll i sammanhanget.
Postad 15 september 2009 - 19:20
exiz
-
exiz
-
Amatör
-
-
90 inlägg
Om man nu vill använda tvixen som musikspelare har ni få några tips för att få med omslag ? jag har alla min musik på min NAS och det är ett iTunes bibliotek.
Postad 15 september 2009 - 19:31
Unregistered51225ab5
-
Unregistered51225ab5
-
Amatör
-
-
84 inlägg
Jag har bytt ut fläkten mot en tyst Scythe istället. Tyvärr fick jag hjärnsläpp när jag monterade bort den gamla fläkten och glömde notera hur den blåste (in/ut). Efter lite googlande hittade jag nån bild där det såg ut som om den blåste ut luften. Är det någon som vet vad som är bäst? Ut- eller inblås?
Redigerat av Unregistered51225ab5, 15 september 2009 - 19:31.
Postad 16 september 2009 - 06:03
wrekost
-
wrekost
-
Amatör
-
-
72 inlägg
Jag kör NFS, och jag pratar alltså om att visa filnamn, inte undertexter. ÅÄÖ funkar fint i 1.2.52, det funkar fint i 1.3.168 och även i diverse andra versioner jag testat tidigare, men i 1.4.14 visas koreanska (?) tecken istället. Och jag har valt svenska som menyspråk och "Latin I" som default teckensnitt, om det nu kan tänkas spela någon roll i sammanhanget.
I mitt fall är det inte filnamnet utan sökvägen, ska kolla vad jag har som default teckensnitt kanske det hjälper.
Postad 18 september 2009 - 14:07
Ormbett
-
Ormbett
-
Amatör
-
-
80 inlägg
Är det någon som vet vad som är bäst? Ut- eller inblås?
Utblås ska det vara
Postad 19 september 2009 - 12:13
ludde73
-
ludde73
-
Rookie
-
4 inlägg
Provade igår functions knappen och valde toggle icon mode. Då blev mapparn stora , men nu kan jag inte ändra tillbaka. Vill ha mapparna små i listformat. Kör med 1.3.168. Finns det någon kunnig som kan hjälpa mig ändra tillbaka?
Postad 19 september 2009 - 14:06
Jonas1977
-
Jonas1977
-
Rookie
-
6 inlägg
Hej allihopa.... är en ny (men stolt) ägare av en tvix å hoppas på lite hjälp från Er rutinerade användare. Köpte en D-Link wi-fi usb sticka som tillbehör för att slippa nätverkssladd, men fåt liksom inte till det. Den hittar mitt nätverk men jag "ser" inte tvixen när jag sitter vid datorn, vill ju hitta den så jag kan föra över filmer till den interna hdd´n. Va jag otydlig? Hoppas iaf att ni förstår mitt problem, skulle bara vilja ha lite tips från er som har fått till det.
Mvh Jonas
Postad 20 september 2009 - 02:13
genstruktur
-
genstruktur
-
Guru
-
-
5 641 inlägg
Provade igår functions knappen och valde toggle icon mode. Då blev mapparn stora , men nu kan jag inte ändra tillbaka. Vill ha mapparna små i listformat. Kör med 1.3.168. Finns det någon kunnig som kan hjälpa mig ändra tillbaka?
Det är ju bara att trycka funcitions igen och välja nåt av alternativen där.
Postad 20 september 2009 - 06:31
ludde73
-
ludde73
-
Rookie
-
4 inlägg
Det är ju bara att trycka funcitions igen och välja nåt av alternativen där.
Trodde jag med, men inget ändras vad jag än väljer!
Postad 20 september 2009 - 10:37
Depeche
-
Depeche
-
Forumräv
-
-
571 inlägg
Ta bort filen icon.tvix i mappen.
Postad 20 september 2009 - 12:53
ludde73
-
ludde73
-
Rookie
-
4 inlägg
Ta bort filen icon.tvix i mappen.
Tack för hjälpen! det var ju enkelt.
Postad 20 september 2009 - 23:13
tommypeters
-
tommypeters
-
Veteran
-
-
2 279 inlägg
Postad 21 september 2009 - 10:14
genstruktur
-
genstruktur
-
Guru
-
-
5 641 inlägg
Trodde jag med, men inget ändras vad jag än väljer!
KOnstigt, det fungerar hos mig. Det löste sig ser jag i alla fall!
Postad 21 september 2009 - 16:32
Depeche
-
Depeche
-
Forumräv
-
-
571 inlägg
KOnstigt, det fungerar hos mig. Det löste sig ser jag i alla fall! 
Kör du med intern hårddisk då kanske ?
Postad 21 september 2009 - 19:20
Uffe S
-
Uffe S
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Ny FW: http://www.mpcclub.c...ead.php?t=20397
Klarar fortfarande inte av att visa album art på audiofiler....
Postad 21 september 2009 - 22:12
DevilGod
-
DevilGod
-
Veteran
-
-
1 517 inlägg
Klarar fortfarande inte av att visa album art på audiofiler.... 
Ännu en F/W där de lyckas förstöra mer än de fixar  Ett steg framåt, två steg bakåt - så jag hoppas på ett gigantiskt kliv när den officiella kommer
Postad 22 september 2009 - 11:13
genstruktur
-
genstruktur
-
Guru
-
-
5 641 inlägg
Kör du med intern hårddisk då kanske ?
Japp
Postad 22 september 2009 - 13:45
Unregistereddc19de9c
-
Unregistereddc19de9c
-
Wannabe
-
-
46 inlägg
någon som kör med HDMI som vill prova detta?
Starta en film och stäng av tv'n , kanske en timme. Starta TV och se om ni fortfarande får ljud.
Min switchar till DVI out med automatik när man gör så............
Postad 22 september 2009 - 14:07
bran
-
bran
-
Beroende
-
-
1 033 inlägg
Har försökt söka inom tråden men det går sådär, så frågar därför:
Hur funkar denna med bildvisning? Har hört flera rapporter om oerhört sega bilduppdateringar vid ex slideshowvisning. Funderar på att köpa en sån här till mina föräldrar, men det gäller att man kan visa bilder på ett vettigt sätt.
Hur funkar den med nedmixning? Päronen har bara ett stereosystem, och behöver därför nedmixning. Det går väl att skicka ut bilden via HDMI och ljudet via S/PDIF?
Redigerat av bran, 22 september 2009 - 14:08.
Postad 22 september 2009 - 14:10
genstruktur
-
genstruktur
-
Guru
-
-
5 641 inlägg
någon som kör med HDMI som vill prova detta?
Starta en film och stäng av tv'n , kanske en timme. Starta TV och se om ni fortfarande får ljud. Min switchar till DVI out med automatik när man gör så............
VArför vill man ha igång en film med tvn avstängd?
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
HTPC
-
→
Mediaspelare
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny projektor
thhmo
2025-05-11 11:17:07
-
Framvägg och vänster sida
Globe
2025-05-08 07:38:43
-
Vänster sida med Paneler monterade
Globe
2025-05-08 07:35:28
-
Front Wide backvy
Globe
2025-05-08 06:25:36
-
Front Wide
Globe
2025-05-08 06:23:11
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|