En del sÀger att dem upplever bilden som matt och oskarp?
* Officiell TrÄd - Panasonic PZ70 *
Panasonic Viera TH-42PZ70
(TV)
|
2
|
(32)
|
Inga priser | |
Panasonic Viera TH-50PZ70
(TV)
|
1
|
(28)
|
Inga priser |
Postad 13 February 2008 - 22:22
Postad 13 February 2008 - 22:46
Okej okej. Jag sitter pÄ ca 2.5m frÄn teven, inget man frÄn det avstÄndet alltsÄ? Nöjda med bilden annars?
kan sÀga sÄ hÀr... bilden direkt ur kartong Àr skit. men en simpel justering/optimering sÄ blir resultated lysande.
jag tycker att antireflex glaset tillför mer Àn vad det förstör om man sÀger sÄ.
klart trevlig bild via parabol (scart) och fullkomligt lysande pixelmappat 1080p frÄn HTPC.
jag Àr skitnöjd med min pz70.
förövrigt sÄ sÄg jag denna pÄ mediamarkt i göteborg hÀromdan... den bilden var inget kul att vila ögonen pÄ.
sÄ jag förstÄr dom som tycker den ser sÀmre ut mot andra tv pÄ vÀgg i butik. men vÀl hemma Ä med rÀtt instÀllning sÄ tycker jag tvn lyfter rejÀlt!
Redigerat av somoene2, 13 February 2008 - 22:49.
Postad 14 February 2008 - 10:01
Med Blueray frÄn Panasonics BD10A - spelare Àr det naturligtvis sanslöst bra - men annat Àr inte att förvÀnta...
//
Postad 18 February 2008 - 23:12
Det enda jag grÀmer mig över Àr att jag inte köpte den för tre mÄnader sen!
Postad 19 February 2008 - 18:10
Har funderat pÄ PZ70 en stund nu. Pendlar till USA med jobbet sÄ det blir en del tv tittande hÀrborta.
Sett bÄde Pioneer och Pana full HD modeller in action och det Àr banne mig det sexigaste jag sett.
I huset dÀr jag bor finns en lounge med en 50" PZ70. Att titta pÄ ESPN/CBS/NBC sport i full HD Àr himmelriket.
Basket/NFL eller Hockey ser absurdt bra ut. Man ser varenda liten detalj frÄn ett par meters avstÄnd.
Porerna pÄ basketspelarnas ansikten Àr synliga i close-ups. PÄ NFL spelarnas hjÀlmar ser man knivskarpa reflektioner frÄn arenan som floodlights och publik. Basketplanen glÀnser och speglar som en isbana.
NÀr dom har "standard" kameran i bild kÀnns det ibland som man Àr pÄ plats...
Man fÄr stÄnd bokstavligen.
NÀr fan ska U-Landet sverige haka pÄ och börja sÀnda i alla fall ett par kanaler i HD?
Vi har C+ hemma i kÄken i SkÄne via boxer. Finns C+ HD tillgÀngligt dÄ? Sett att dom skickar nÄgon kanal i HD.
Nere i vÄr stora TV/film lounge fÄr vi TV via Telia Inernet. Ser helt ok ut med standard dosa frÄn Telia och pÄ en skrÀpig HD-Ready 32" Mirai LCD. Vad jag förstÄtt kommer inte Telia sÀnda HD under dom kommande Ären dÄ "behovet inte finns Ànnu".
NÄgon som kör PZ70 med Telia Digital som kan kommentera?
HÀls frÄn New York.
Glömde frÄga:
Man kan fÄ tag pÄ PZ70 i England för £799 = 9850SEK plus nÄgon tusenlapp i frakt. Har Panasonic Internationell Garanti a la Apple? Dvs att man sjÀlv kan kontakta Pana för service och ev. retur? Tack.
Redigerat av Krug, 19 February 2008 - 18:14.
Postad 22 February 2008 - 18:47
fÄr inte till nÄgot godtyckligt...
Postad 28 February 2008 - 19:07
Jag behöver erat rÄd. Jag har lÀst hÀr fram och tillbaka och jag vet inte hur jag ska göra.
Jag har idag en PV60 som stÄr pÄ service verkstad i sundsvall för andra gÄngen.
Nu vill jag hÀva köpet. Och jag tÀnkte dÄ köpa en PZ70. Men jag kör Tv via Boxer och har lÀst hÀr att bilden inte blir bra med boxer. Ja jag har givetvis andra kÀllor oxÄ. Blir bilden sÀmre med Boxer pÄ PZ70 Àn pÄ min PV60.
Vore ju inte sÄ kul isf dÄ man kollar ganska mycket pÄ Tv.
Jag vore tacksam om nÄn svarade pÄ hur det ligger till.
Kanske det Àr bÀttre att köpa en PV70?
Mvh. Fredrik
Postad 03 March 2008 - 16:18
Köpte en Pz7050" nu i helgen, Àn sÄ lÀnge vÀldigt nöjd med bilden.
Men 2 saker stör mig:
1. Ljudet ur hörlurs utgÄngen Àr kass, lÄter ungefÀr som man stÄr 10m frÄn havet, med stora vÄgor.
Ăr det sĂ„ pĂ„ era med eller Ă€r det fel pĂ„ min?
2. NÀr man startar tv sÄ startar den alltid pÄ analog. Lite onödigt dÄ jag inte har det kopplat.
GÄr det Àndra sÄ den startar pÄ AV1 tex?
steffe
Jag har samma problem (nr 2.) med min 42pz70, startar alltid pÄ TV(analog). VÀldigt irriterande och onödigt. Jag har inte lyckats hitta nÄgon fungerande lösning. Kanske nÄgon annan har gjort det?
Nu har vi kanske en lösning pÄ det hÀr med start pÄ en viss AV-input, frÄn AVForums och Remote central.
FrÄn AVForum:
"Don't think this has been posted before, found it on RemoteCentral.
HOTEL MODE
Allows you to set the initial input to whatever you like.
Press and hold the -V button on the front or right hand side of the screen, and pressing the AV button on the remote 3 times.
Now you see a menu for HOTEL MODE.
This allows you to set the following:
Hotel Mode
Initial Input
Initial POS
Initial VOL level
Max VOL Level
Button Lock
Remote Lock
CAUTION: The post recommended not to touch Button Lock or Remote Lock for obvious reasons!!"
En annan person pÄ AVForums provade det pÄ en Panasonic TH50PZ70E, och det fungerade fint. Borde gÄ Àven pÄ 42PZ70.
Postad 03 March 2008 - 16:32
Men 2 saker stör mig:
1. Ljudet ur hörlurs utgÄngen Àr kass, lÄter ungefÀr som man stÄr 10m frÄn havet, med stora vÄgor.
2. NÀr man startar tv sÄ startar den alltid pÄ analog. Lite onödigt dÄ jag inte har det kopplat.
steffe
Jag har samma problem (nr 2.) med min 42pz70, startar alltid pÄ TV(analog). VÀldigt irriterande och onödigt. Jag har inte lyckats hitta nÄgon fungerande lösning. Kanske nÄgon annan har gjort det?
Nu har vi kanske en lösning pÄ det hÀr med start pÄ en viss AV-input, frÄn AVForums och Remote central.
FrÄn AVForum:
HOTEL MODE
Press and hold the -V button on the front or right hand side of the screen, and pressing the AV button on the remote 3 times.
Hotel Mode
Initial Input
Initial POS
Initial VOL level
Max VOL Level
Button Lock
Remote Lock
CAUTION: The post recommended not to touch Button Lock or Remote Lock for obvious reasons!!"
En annan person pÄ AVForums provade det pÄ en Panasonic TH50PZ70E, och det fungerade fint. Borde gÄ Àven pÄ 42PZ70.
Och det ska pÄpekas att om man gÄr in och justerar saker hÀr sÄ mÄste man göra det med försiktighet. Det gÄr sÀkert att stÀlla till det för sig om man Àr oförsiktig...
Postad 03 March 2008 - 17:23
Men 2 saker stör mig:
steffe
FrÄn AVForum:
HOTEL MODE
Hotel Mode
Initial Input
Initial POS
Initial VOL level
Max VOL Level
Button Lock
Remote Lock
Och det ska pÄpekas att om man gÄr in och justerar saker hÀr sÄ mÄste man göra det med försiktighet. Det gÄr sÀkert att stÀlla till det för sig om man Àr oförsiktig...
Jag har nu gjort det pÄ min 42pz70 och det fungerade utmÀrkt!
HotelMode-menyn fÄr upp genom att hÄlla inne V- pÄ TV'n och samtidigt trycka tre gÄnger pÄ AV-knappen pÄ fjÀrrkontrollen (se ovan). Menyn ser ut och fungerar som de vanliga menyerna.
Man aktiverar dÀr först Hotel mode frÄn off till on (första raden). GÄr sen ner till Initial Input och stegar sig fram till önskad input (i mitt fall component (som min digitalbox Àr kopplad till)). Sen Àr det bara att trycka Exit pÄ fjÀrrkontrollen, och TV'n kommer att starta med den valda Input-kÀllan som default.
Jag tar inte ansvar för om nÄgon annan rÄkar stöka till det genom att följa dessa rÄd, men mig hjÀlpte detta i alla fall med att bli av med den mest irriterande saken med denna i övrig hÀrliga TV!
Postad 04 March 2008 - 11:09
Hej.
Jag behöver erat rÄd. Jag har lÀst hÀr fram och tillbaka och jag vet inte hur jag ska göra.
Jag har idag en PV60 som stÄr pÄ service verkstad i sundsvall för andra gÄngen.
Nu vill jag hÀva köpet. Och jag tÀnkte dÄ köpa en PZ70. Men jag kör Tv via Boxer och har lÀst hÀr att bilden inte blir bra med boxer. Ja jag har givetvis andra kÀllor oxÄ. Blir bilden sÀmre med Boxer pÄ PZ70 Àn pÄ min PV60.
Vore ju inte sÄ kul isf dÄ man kollar ganska mycket pÄ Tv.
Jag vore tacksam om nÄn svarade pÄ hur det ligger till.
Kanske det Àr bÀttre att köpa en PV70?
Mvh. Fredrik
Nu vet inte jag hur "Boxerbilden" blir pÄ en PV60/PV70, men jag har en TH50PZ70 som jag (med helt acceptabel, pÄ grÀnsen till njutbar kÀnsla...) har tittat pÄ bl.a. Afrikanska MÀsterskapen i fotboll pÄ Eurosport (en kanal som Àr en av de sÀmre kvalitetsmÀssigt pÄ Boxer). SVT och TV4 blir helt klart bÀst, men Àven Kanal 5 och TV3 nÀrmar sig deras kvalitet.
//
Postad 04 March 2008 - 22:16
Jag har en lÄne tv nu Lcd Full Hd Limited Label.
Och jag kan sÀga att bilden Àr totalt kass pÄ den. Stora svarta fyrkanter (pixlar) och fÀrgerna Àr helskumma.
En del pÄstÄr ju att vanlig digital tv sÀndning (boxer Comhem) blir sÀmre pÄ full hd. Och om bilden Àr sÄ dÄlig vill jag absolut inte ha full hd. För man kollar ju trots allt ganska mycket pÄ tv. Men för mig Àr det obegriplig att bilden skulle bli sÀmre pÄ en full hd tv Àn en som Àr hd-ready.
//Fredrik
Postad 04 March 2008 - 23:07
Lugn och fin hÀr nu alltsÄ.Tack för svaret.
Jag har en lÄne tv nu Lcd Full Hd Limited Label.
Och jag kan sÀga att bilden Àr totalt kass pÄ den. Stora svarta fyrkanter (pixlar) och fÀrgerna Àr helskumma.
En del pÄstÄr ju att vanlig digital tv sÀndning (boxer Comhem) blir sÀmre pÄ full hd. Och om bilden Àr sÄ dÄlig vill jag absolut inte ha full hd. För man kollar ju trots allt ganska mycket pÄ tv. Men för mig Àr det obegriplig att bilden skulle bli sÀmre pÄ en full hd tv Àn en som Àr hd-ready.
//Fredrik
Analog signal eller Boxer krÀver mycket av en FullHD Tv.
Den har ju dubbelt sÄ mÄnga pixlar att hÄlla reda pÄ gentemot en HD-ready.
Det Àr som att spela ett vÀrstingspel pÄ datorn.
Limited Label Àr som en dator med hyfsad skÀrm men med ett trött gammalt grafikkort.
NÀr den inte orkar lÀngre blir det sÄ som du beskriver det.
I en Panasonic Àr det bra grejer hela vÀgen.
Har sjÀlv en 42PZ70E och tittar bÄde pÄ analog och digital signal.
Jag har bÀttre analog bild nu Àn pÄ min gamla 32tums tjockphilips.
Blev positivt överaskad nÀr jag köpte denna TV.
Postad 06 March 2008 - 07:15
Ăger i dagslĂ€get en Panasonic PX70 42", men Ă€r sugen pĂ„ att byta till en större tv. Har nu spanat in PZ70/PZ700 50".
En sak jag stört mig en hel del pĂ„ med min PX70 Ă€r de s.k. "gröna ormarna" som uppkommer vid panoreringar dĂ„ bilden innehĂ„ller kontraster mellan ljust och mörkt, mĂ€rks frĂ€mst i tv-spel men jag ser det Ă€ven i filmer. Ăr detta ett problem som PZ70 ocksĂ„ dras med? Det Ă€r ju ett ganska generellt problem för plasma (gröna fosforn Ă€r lĂ„ngsammare) men det kanske inte mĂ€rks lika tydligt pĂ„ dessa. Kanske att PZ70 Ă€r Full HD minskar risken för "gröna ormar"?
/Tommi
Postad 06 March 2008 - 16:31
HejHej
Ăger i dagslĂ€get en Panasonic PX70 42", men Ă€r sugen pĂ„ att byta till en större tv. Har nu spanat in PZ70/PZ700 50".
En sak jag stört mig en hel del pĂ„ med min PX70 Ă€r de s.k. "gröna ormarna" som uppkommer vid panoreringar dĂ„ bilden innehĂ„ller kontraster mellan ljust och mörkt, mĂ€rks frĂ€mst i tv-spel men jag ser det Ă€ven i filmer. Ăr detta ett problem som PZ70 ocksĂ„ dras med? Det Ă€r ju ett ganska generellt problem för plasma (gröna fosforn Ă€r lĂ„ngsammare) men det kanske inte mĂ€rks lika tydligt pĂ„ dessa. Kanske att PZ70 Ă€r Full HD minskar risken för "gröna ormar"?
/Tommi
Har inte sett nÄgra "gröna ormar" som stört mej pÄ min PZ42E.
Enda gÄngerna det har synts nÄgot liknande Àr pÄ typ eftertexter, vit text pÄ helsvart botten.
DÄ kan man ibland se ett grönskimmer i nederkant pÄ texten.
Min TV som Àr 3 mÄnader gammal har sÀkert en nyare och bÀttre panel och grafikprocessor(Vreal pro 2) Àn din.
PX80 som slÀpps nu och PZ80/800 som slÀpps i sommar Àr sÀkert Ànnu bÀttre.
SÄ köp sÄ nytt som möjligt.
Redigerat av zoorab, 06 March 2008 - 18:12.
Postad 06 March 2008 - 21:46
Grattisköpte mig en 42" idag.
tips pÄ instÀllningar nÄgon?
MVH//Andreas
Den ska vara instÀld sÄ du blir nöjd.
Smaken Àr ju som baken.....
Men du bör köra in den i ca 200 timmar.
Inga reglage över mittenlÀget och kör den pÄ visningslÀge "Bio".
Se till att bilden tÀcker hela skÀrmen, helst inga svarta kanter.
Men det visste du sÀkert redan.
Hoppas du blir lika nöjd som jag Àr med min 42a.
Postad 07 March 2008 - 08:30
MVH//Andreas
jÀssÄ jag köpte tvn igÄr:D riktigt nöjd, men vad kan hÀnda om jag inte orkar vÀnta 200H? d e ju melodifestivalen och dÄ mÄste man skryta för polarna:D
Postad 07 March 2008 - 11:12
MVH//Andreas
jÀssÄ jag köpte tvn igÄr:D riktigt nöjd, men vad kan hÀnda om jag inte orkar vÀnta 200H? d e ju melodifestivalen och dÄ mÄste man skryta för polarna:D
man skryter inte för polarana genom att visa melodifestivalen
en fullhd rulle sÄ kan dom impas
men kör du pÄ bara... jag körde inte in min i 200h.... testade runt en hel del instÀllningar innan jag fann cinema mode med ca 75%-80% pÄ contrast. skÀrpan pÄ 20% Ä restan strax under 50% till att vara suverÀnt vid 1080p pixelmappat frÄn HTPC.
har inte haft en tendens till inbrÀnningar eller ghostning. Àlskar denna tv för den naturliga bilden den ger
Postad 07 March 2008 - 11:48
MVH//Andreas
en fullhd rulle sÄ kan dom impas![]()
men kör du pÄ bara... jag körde inte in min i 200h.... testade runt en hel del instÀllningar innan jag fann cinema mode med ca 75%-80% pÄ contrast. skÀrpan pÄ 20% Ä restan strax under 50% till att vara suverÀnt vid 1080p pixelmappat frÄn HTPC.
har inte haft en tendens till inbrÀnningar eller ghostning. Àlskar denna tv för den naturliga bilden den ger
Jag ska testa dina instÀllningar nÀr jag kommer hem:) tjejen Àr inte riktigt nöjd med bilden Àn, men vi fÄr se sen:)
Tack för ditt svar och jag kommer med uppdate om hur det gÄr:D
Postad 07 March 2008 - 16:09
MVH//Andreas
en fullhd rulle sÄ kan dom impas![]()
Jag ska testa dina instÀllningar nÀr jag kommer hem:) tjejen Àr inte riktigt nöjd med bilden Àn, men vi fÄr se sen:)
Tack för ditt svar och jag kommer med uppdate om hur det gÄr:D
jag Àr inte heller 100% nöjd med bilden. men kanske har med inlirningen dÄ?
kan man inte stÀlla in dom dÀr instÀllningarna direkt som du har och köra pÄ d?lr borde man ha kontrasen lÀgre i början?
Postad 10 March 2008 - 08:02
Postad 10 March 2008 - 11:16
Vad tycker ni??
m.v.h Bjarne30
Postad 10 March 2008 - 12:02
SÄ nu sitter jag och skall klicka pÄ bestÀll knappen Av en PX80,,, men fÄr du upp tanken om denna tv,, prisskillnaden spelar ingen roll ,, kan denna pz70 vara bÀttre??
Vad tycker ni??
m.v.h Bjarne30
Jag satt i din sitts förra veckan, men jag jÀmförde de bÄda noga, och det var mycket finare bild pÄ pz70 tyckte jag, skarpare. sen var panelen snyggare:) men px80 hade bra svÀrta:) svÄrt val, men jag gick pÄ pz70 för att jag kommer anvÀnda mycke fullhd material
bÄda Àr bra köp sÄ oavsÀtt vilken du vÀljer sÄ garanterar jag att du blir nöjd!
jag köpte en samsung c96 men den strulade redan första dagen sÄ jag bytte, inge mer samsung för mig!
Postad 11 March 2008 - 21:50
Postad 11 March 2008 - 22:36
SkÀmt Äsido, plasma har en del brister. De viktigaste för de flesta Àr kanske:
1. Reflekterar generellt lite mer ljus frÄn omgivningen Àn en lcd pga att panelen krÀver en glasskiva frÀmst.
2. MÄnga modeller lÄter lite grann, sk buzzing.
3. Statiska bilder kan brÀnna in. Detta tar dock mÄnga timmar (>5) pÄ en modern plasma. Dock lider alla mer eller mindre av "temporÀra inbrÀnningar", kallat ghosting. Detta gör att man framförallt pÄ en ny tv kan se t ex konturerna av en meny som man har haft framme en stund om man tittar pÄ en mörk bild. Det försvinner dock efter nÄ'n minut varje gÄng och blir som sagt mindre kÀnsligt efter ett par veckor.
4. Drar mer ström och Àr tyngre Àn en lcd. Detta kan man ju jÀmföra i faktablad om man vill veta hur mycket.
SÄ till fördelarna:
1. Generellt bÀttre bild om man tittar pÄ "vanlig" tv.
2. Generellt bÀttre bild om man tittar pÄ sport, typiskt fotboll.
3. Generellt bÀttre bild om man tittar pÄ film.
Det kanske lÄter fÄnigt. Men jag tror att mÄnga hÄller med (sÀrskilt dem som har skrivit i den hÀr trÄden). Jag har sjÀlv velat fram och tillbaka ett flertal gÄnger men det som till slut övertygade mig var att faktiskt jÀmföra bilderna pÄ de tv-apparaterna som jag hade lÀst mig till skulle vara bra. NÀmligen Panasonic 42PZ70 (plasma förstÄs) och Sony 40W3000 (lcd) och Samsung 40F86 (ocksÄ lcd).
Jag sÄg dem pÄ Media Markt i Kungens Kurva och de visade alla tre samma BluRay-demo som för min del representerar hur jag kommer att anvÀnda tv:n ganska bra. Resultatet var ganska klart: Plasman smiskade stjÀrt med lcd:erna nÀr det kom till svÀrta (Àven möjligheten att urskilja detaljer i mörka partier) och fÀrger samt Àven sÀttet som den hanterar rörelser. Vad gÀller rörelsehanteringen sÄ beror det pÄ grundlÀggande principer för hur lcd representive plamsa fungerar.
Summa summarum: Äk och titta och jÀmför. GÀrna nÄ'nstans dÀr de har lite dÀmpad belysning och dÀr du kan fÄ se nÄ't material som speglar hur du kommer att anvÀnda tv:n (sÀrskilt "vanlig" tv kan vara knepigt) och dÀr de förhoppningsvis har vettiga instÀllningar pÄ tv-apparaterna.
Om du gillar lcd:erna -> köp en sÄ'n, de Àr trots allt enklare att handskas med.
Om du som jag inte kan lÄta bli att tÀnka pÄ lcd:ns brister och plamsans förtrÀfflighet: köp en PZ70 eller vÀnta tvÄ mÄnader pÄ PZ80, den kommer att bli minst lika bra, minst lika billig och dessutom hantera BluRay-film lite bÀttre...
JÀmför ocksÄ PX80, otroligt prisvÀrd HD-ready plasma, eller LG PG6000: inte riktigt lika vass men betydligt snyggare.
/David
P.S. Jag vÀntar sjÀlv pÄ PZ80, nu Àr bara frÄgan om jag ska köpa 42" eller 46". Suck, aldrig kan det vara enkelt ;-)
Postad 12 March 2008 - 23:12
Jag gillar verkligen det jag sett i butik ( Blu Ray samsung's demo & Batman Begins i 720p) tÀnkte kolla med er som Àger denna TV först.
Blir det inte jÀvligt varmt i TV-rummet, den drar ju ÀndÄ 400W?
Vad betyder (Non-existent film mode deinterlacing (failed 3:2 and 2:2 cadence detection)
Jag har en
Tester jag hittat:
http://www.hdtvorg.c...ic_th50pz70.htm
Redigerat av DigiMannen, 13 March 2008 - 04:31.
Postad 13 March 2008 - 07:21
Motsvarande för tv-material kallas "Video-mode de-interlacing" och Àr enklare dÄ det handlar om att identifiera 25 bilder i 50 Hz-signal eller 30 bilder i 60 Hz-signal (och sen de-interlaca med rÀtt halvbilder och inte tvÄ frÄn olika bildrutor).
Hoppas att det gick att förstÄ nÄgot i alla fall...
/David
Postad 13 March 2008 - 12:00
Ni som har denna Tv (frÀmst 50") Àr ni supernöjda, funkar den bra, Nà GRA SVAGHETER???
Jag gillar verkligen det jag sett i butik ( Blu Ray samsung's demo & Batman Begins i 720p) tÀnkte kolla med er som Àger denna TV först.
Blir det inte jÀvligt varmt i TV-rummet, den drar ju ÀndÄ 400W?
Svagheter och svagheter. Jag har sett Pioneers LX-508/608D och bilden pÄ dessa otÀcka plasmor Àr ju löjligt bra. Min Panasonic (50" PZ70) Àr "tillrÀckligt bra" för prisskillnaden (hade varit "tillrÀckligt bra" Àven med en nÄgot mindre prisskillnad). Med HD-material Àr bilden fantastisk (notera j**ligt fantastisk). Vanlig DVD Àr mycket bra, och Boxer-bilden Àr bra pÄ de flesta kanalerna.
Det enda jag kan tycka Àr brister (mot vad jag skulle behöva) Àr att de har sparat in pÄ en digital ljudutgÄng (har "vanlig" L/R-utgÄng). Jag har ocksÄ behov av lite fler ingÄngar, men det Àr mest för att jag har en sÄn antik förstÀrkare (som inte vÀxlar bild med HDMI eller tar component). EPGn Àr inte den vassaste heller. Men nÀr det kommer till performance sÄ Àr den hur bra som helst. Varm - jotack, den strÄlar ju som ett mindre element, sÄ det ska nog inte vara alltför trÄngt dÀr du vill stÀlla den. Min hÀnger pÄ vÀgg med mycket lite saker runt omkring...
//
Postad 13 March 2008 - 21:58
Det innebÀr att jag inte anvÀnder orginalfjÀrren (jag har programererat Vantagens fjÀrr för att sÀtta av/pÄ TV'n, har redan varit in och Àndrat till Hotel mode med HDMI 1 start)
Jag anvÀnder inte PZ50's inbyggda mottagare eller EPG heller, Digital ljudutgÄng behöver jag inte heller.
Kanonbild pÄ Canal + Sport HD har kollat pÄ Modo-TimrÄ 1-5.
Matar TV'n med 1080i H.264 eller MPEG-2 uppskalat
highly_recommended.gif 6.9K
1 Antal nerladdningarKör med Viewing mode Normal
Contrast 50%
Brightness 50%
Colour 40%
Sharpness 50%
Colour Balance Warm
Colour Management Off
MPEG NR Off
MOSQUITO Off
Power Save Off
Side Panel Off
Picture Overscan Off
Refresh Rate 100Hz
System Information
Software Version 2220-10000
PS
BestÀllde en
Redigerat av DigiMannen, 14 March 2008 - 03:01.
Postad 14 March 2008 - 09:38
Ăr det bara jag som har problem nĂ€r jag kopplar dator/htpc till PZ70:n? Jag har provat bĂ„de 720p och 1080p frĂ„n tvĂ„ av mina datorer. BĂ„da gĂ„ngerna sĂ„ indikerar bildvisaren 720p/1080p men datorskrivbordet Ă€r för inzoomat sĂ„ jag ser bara kanten pĂ„ startmenyn t ex?
PÄ min ena dator dÀr jag har ett Nvidia 7950GX2 sÄ kan jag anvÀnda verktyg till drivrutinen för att zooma ut men jag tycker inte det skall behövas nÀr man kör digital signal (DVI->HDMI)? PÄ min bÀrbara sÄ har jag inte möjligheten att zooma ut sÄ dÀr fÄr jag leva med "inzoomningen".
DÀremot pÄ min LG AN110 720p projje sÄ blir det alltit korrekt storlek nÀr jag kör 720p frÄn bÄda datorerna...
Missar jag nÄgot ?
Postad 14 March 2008 - 15:29
Tjenare pÄ er,
Ăr det bara jag som har problem nĂ€r jag kopplar dator/htpc till PZ70:n? Jag har provat bĂ„de 720p och 1080p frĂ„n tvĂ„ av mina datorer. BĂ„da gĂ„ngerna sĂ„ indikerar bildvisaren 720p/1080p men datorskrivbordet Ă€r för inzoomat sĂ„ jag ser bara kanten pĂ„ startmenyn t ex?
PÄ min ena dator dÀr jag har ett Nvidia 7950GX2 sÄ kan jag anvÀnda verktyg till drivrutinen för att zooma ut men jag tycker inte det skall behövas nÀr man kör digital signal (DVI->HDMI)? PÄ min bÀrbara sÄ har jag inte möjligheten att zooma ut sÄ dÀr fÄr jag leva med "inzoomningen".
DÀremot pÄ min LG AN110 720p projje sÄ blir det alltit korrekt storlek nÀr jag kör 720p frÄn bÄda datorerna...
Missar jag nÄgot ?
Du fÄr gÄ in i menyn och sen under instÀllningar Àndra pÄ overscan till "AV". Funkar klockrent för min del.
Postad 14 March 2008 - 17:35
Jag tycker ocksÄ att positionen pÄ bilden inte Àr helt 100% vid 1080i (bra med 720p) utan den Àr nÄgot förskjuten nedÄt och Ät höger (syns bara pÄ vissa kanaler och SVT's testbild), kan man justera detta i nÄgon servicemeny eftersom jag inte vill anvÀnda Picture Overscan dÄ pixelmappningen sÀtts ur funktion i det lÀget (var hittar man info om hur man kommer in i servicemenyer och hur dessa fungerar)?????
Redigerat av DigiMannen, 14 March 2008 - 17:58.
Postad 14 March 2008 - 22:16
Postad 15 March 2008 - 02:07
Gör sÄhÀr:UrsÀkta, men hur göra jag för att se hur mÄnga timmar jag tittat pÄ tvŽn?
HÄll inne V- pÄ din TV tryck samtidgt 000 pÄ numeriska displayen (altsÄ nollan 3 ggr).
Postad 15 March 2008 - 21:19
Vid TV-tittande via parabol har jag följande och tycker dom Àr kanon.
HDMI1=STB Vantage Digital, Output signal 1080i/25 YPbPr
Picture Menu
Viewing Mode Cinema
Contrast 42/63
Brightness 21/63
Colour 30/63
Sharpness 1/6
Colour Balance Warm
Colour Management Off
MPEG NR Off
Mosquito NR Off
Setup Menu
Picture Overscan Off
Refresh Rate 100Hz
PS
Jag ska senare kalibrera med DVE & Monster Cable ISF HDTV Calibration pÄ DVD & PS3
Redigerat av DigiMannen, 15 March 2008 - 21:51.
Postad 18 March 2008 - 14:12
Behöver jag ett CI-kort för att kunna se de fria kanalerna ocksÄ eller Àr det bara att söka?
Postad 18 March 2008 - 23:01
Jag har precis kopplat upp min 50PZ70 och ska skaffa en provisorisk bordsantenn för att ta in DVB-T signaler.
Behöver jag ett CI-kort för att kunna se de fria kanalerna ocksÄ eller Àr det bara att söka?
Du behöver ingen CA-modul för att se de fria kanalerna.
Postad 19 March 2008 - 13:21
Utan CI/CA-modulen instucken sÄ hittar inte TV'n nÄgra marksÀnda kanaler alls. DÀrremot rasslar det till nÀr jag vÀl har satt i modulen. Jag har inget kort Àn, utan kör modulen "tom".
Ville bara delge min erfarenhet.
Postad 19 March 2008 - 18:28
Tackar för infon, men nu har jag testat sjÀlv.
Utan CI/CA-modulen instucken sÄ hittar inte TV'n nÄgra marksÀnda kanaler alls. DÀrremot rasslar det till nÀr jag vÀl har satt i modulen. Jag har inget kort Àn, utan kör modulen "tom".
Ville bara delge min erfarenhet.
Okej, mÀrkligt. Har för mig att man inte behövde en CA-modul, men jag kan ha fel. Eller sÄ skiljer det sig frÄn tv till tv, men det verkar ju ocksÄ lite mÀrkligt. Hur som helst sÄ Àr det ju bra att det fungerar nu, o grattis till en bra TV
Postad 24 March 2008 - 12:18
Postad 24 March 2008 - 18:10
Jag har kört dator. receiver, HD-DVD och PS3 mot den utan nÄgra som helst problem.
Postad 07 April 2008 - 23:40
Redigerat av dekalen, 08 April 2008 - 11:50.
Postad 14 April 2008 - 09:09
Jag stÄr i valet och kvalet mellan en 42PX80 och en 42PZ70. Nu Àr det sÄ att jag har ett rÀtt ljust vardagsrum. Kan PZ70 vara ett bÀttre val mtp ljuset? Har inga HD kÀllor sÄ som blu-ray eller tv spel. Kör com hem via extern box. Vad jag lÀst i PX80 trÄden finns det nÄgra som "klagar" pÄ att PX80 hackar lite, finns detta problem Àven pÄ PZ70?
jag har inte mÀrkt nÄgot hack pÄ min pz70, och i ljusa förhÄllanden Àr den grymt bra för att den har ett ljusreduserande skydd i skÀrmen, och det gör vÀrkligen mycket! det blir ingen spegelbild pÄ skÀrmen som dÄ gör att det gÄr utmÀrkt att titta pÄ mörka filmer mitt pÄ dagen!, jag Àr super nöjd med min, det Ànda jag tycker Àr synd Àr att det vita inte Àr sÄ jÀtte vitt nÀr man ser pÄ hockey Ä sÄ.. men om man har den blandat med andra fÀrger sÄ ser man inte det!
Postad 21 April 2008 - 09:05
Postad 21 April 2008 - 10:10
Hur Àr det med Pz70, klarar den av pixelmappning bÄde pÄ VGA ingÄngen samt DVI/Hdmi nÀr man vill koppla in sin pc?
jag har bara provat frÄn min dator hdmi-hdmi och det funkar helt perfekt! tror nog att de andra funkar bra de me..
Postad 21 April 2008 - 18:25
Hur Àr det med Pz70, klarar den av pixelmappning bÄde pÄ VGA ingÄngen samt DVI/Hdmi nÀr man vill koppla in sin pc?
Ingen pixelmappning via VGA Àr jag ganska sÀker pÄ. Klarar nog bara ngn form av lÀgre upplösning dÀr.
Postad 22 April 2008 - 20:37
Dock Àr jag en smula orolig(mÄ hÀnda vara okunskap) över inbrÀnningar. Spelar en del x360 och wii, vad tror ni att chanserna att man fÄr en inbrÀnning pÄ just denna tv dÄ? BÀttre satsa pÄ en LCD? Vill helst ha en plasma, men Àr chanserna stora att man fÄr inbrÀnning om man spelar Àr jag inte ovillig att köpa LCD istÀllet.
1 anvÀndare lÀser detta Àmne
0 medlemmar, 1 gÀster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pÄgÄr
Avancerad sökning
2
Ăldre plasma mot nyare LCD
81 filmer
5 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas hÀr?