Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - TViX M-6500A *

7525 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
TViX HD M-6500A (Mediaspelare) 4 8,59 (168) Inga priser
TViX HD M-7000 (Mediaspelare) 5 8,56 (33) Inga priser
54 relaterade trådar
TViX N1 (1086 inlägg) 9 år sedan
* Officiell tråd - TViX HD M-7000 * (454 inlägg) 10 år sedan
TViX UI Filmomslag för TVIX 6500 och 7000 (86 inlägg) 11 år sedan
Vilka spelare klarar av att spela upp .rar format ? (6 inlägg) 13 år sedan
Problem med stora MKV-filer i 1080 (5 inlägg) 13 år sedan
OpenTvix (0 inlägg) 14 år sedan
Nybörjare som behöver hjälp med val av mediaspelare. (17 inlägg) 14 år sedan
Vilken media extender för att spela upp DVD iso-filer? (15 inlägg) 15 år sedan
Media Extender, vilken är frågan? (34 inlägg) 15 år sedan
Nas server till mediaextenders! (35 inlägg) 15 år sedan
Tvix eller någogn annan M-E? (3 inlägg) 15 år sedan
DVD menyer och bläddra media med omslagsbild. (4 inlägg) 15 år sedan
Hjälp mig välja en media spelare (11 inlägg) 15 år sedan
Xtreamer eller Tvix HD6500A? (6 inlägg) 15 år sedan
Bästa media extender för film? (7 inlägg) 15 år sedan
Vilken mediaextender klarar allt (iaf film och bild smidigt)? (1 inlägg) 15 år sedan
Tvix 6500 DTS HD och Dolby HD (6 inlägg) 15 år sedan
Installera tvix hd6500a till nätverk (1 inlägg) 15 år sedan
Tvix HD M-6500 eller Popcorn Hour A-110 (74 inlägg) 15 år sedan
Tvix M-6500a som tv-inspelning? (8 inlägg) 15 år sedan
Hjälp med val av HTPC eller mediabox (16 inlägg) 16 år sedan
Vilket IPnr ska jag skriva in när jag ska ansluta tvixen till nätverket? (5 inlägg) 16 år sedan
Mediacenter, vill spela musik, film och ha backup... (9 inlägg) 16 år sedan
Media Extender Noll-Koll (13 inlägg) 16 år sedan
Lite frågor om TViX HD M-7000A (8 inlägg) 16 år sedan
Popcorn hour eller tvix (1 inlägg) 16 år sedan
Vilken är den BÄSTA Media Extendern? (22 inlägg) 16 år sedan
tvix 6500 problem (7 inlägg) 16 år sedan
TViX M-6500A (9 inlägg) 16 år sedan
Freecom Network Mediaplayer-450WLAN 1TB (7 inlägg) 16 år sedan
Behöver hjälp att välja?!?! (5 inlägg) 16 år sedan
Behöver hjälp att hita lösning/produkt (6 inlägg) 16 år sedan
Funkar inte att LAN-ansluta Twiwen (14 inlägg) 16 år sedan
Tvix 6500 med scart (5 inlägg) 16 år sedan
Val för nybörjare (8 inlägg) 16 år sedan
Spela MKV-filer (10 inlägg) 16 år sedan
TViX HD M-6500 vs, HTPC (10 inlägg) 16 år sedan
TViX Dvico M-6500 (7 inlägg) 16 år sedan
Dvico Tvix M6500-A (19 inlägg) 16 år sedan
TViX HD M-6500 GUI video (3 inlägg) 16 år sedan
Tvix, PCH , MB-801S (24 inlägg) 16 år sedan
mediaspelare för 4000 med minst buggar (7 inlägg) 16 år sedan
Tvix 6500a, får det inte att funka (2 inlägg) 16 år sedan
HTPC ersätta Tvix (18 inlägg) 16 år sedan
Samsung SE-S224Q (External DVD Writer) (5 inlägg) 16 år sedan
Popcorn Hour A-100 24hz (76 inlägg) 16 år sedan
Tvix M-6500A - Hårddiskar - Kablar - Tillbehör (21 inlägg) 16 år sedan
Tvix M-6500A med analogstöd (9 inlägg) 16 år sedan
Tvix 6500 nätverks-problem. (13 inlägg) 16 år sedan
Popcorn Hour & Squeezebox eller TViX 6500A (1 inlägg) 16 år sedan
Popcorn Hour eller TViX? (2 inlägg) 16 år sedan
TVIX M-5100SH vs. M-6500A (3 inlägg) 17 år sedan
MP3 eller annan audio på denna box (10 inlägg) 17 år sedan
Tvix 6500 tappar bilden (9 inlägg) 17 år sedan

Postad 22 september 2009 - 17:20

Unregistered2431065f
  • Unregistered2431065f
  • Lärjunge

• 473 inlägg
  • 0

Har försökt söka inom tråden men det går sådär, så frågar därför:

Hur funkar denna med bildvisning? Har hört flera rapporter om oerhört sega bilduppdateringar vid ex slideshowvisning. Funderar på att köpa en sån här till mina föräldrar, men det gäller att man kan visa bilder på ett vettigt sätt.

Hur funkar den med nedmixning? Päronen har bara ett stereosystem, och behöver därför nedmixning. Det går väl att skicka ut bilden via HDMI och ljudet via S/PDIF?

Bildvisningen i senaste mjukvaran är faktiskt helt OK. Laddtiderna är enormt förbättrade mot första versionerna.
Den har även stöd för thumbnails som också laddas väldigt snabbt.
Bildspel funkar mycket bra.
När nästa bild laddas i ett bildspel, ligger föregående bild kvar så man märker aldrig någon lucka mellan bilderna. Det "fadas" över när bilderna byts.
Laddtiden på en 3-4MB stor 10MP bild är några sekunder (2-4).

Nedmixning från DD och DTS funkar utmärkt.

Du kan köra bild via HDMI och ljud via SPDIF

//BC

Postad 22 september 2009 - 17:43

vaquin
  • vaquin
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Hej alla!

Jag streamar filmer/tv serier i full hd från en server som jag har i mitt hem via netshare. Nu undrar jag om det finns möjlighet att fortfarande streama filmer/tv-serier från servern fast den står hos en polare där det är 100Mbit fiber och även då så att det streamas i en krypterad tunnel till min tvix.

Postad 22 september 2009 - 21:28

Unregistered2431065f
  • Unregistered2431065f
  • Lärjunge

• 473 inlägg
  • 0

Hej alla!

Jag streamar filmer/tv serier i full hd från en server som jag har i mitt hem via netshare. Nu undrar jag om det finns möjlighet att fortfarande streama filmer/tv-serier från servern fast den står hos en polare där det är 100Mbit fiber och även då så att det streamas i en krypterad tunnel till min tvix.

Ja, i teorin går det alldeles jättebra! Hur det funkar i praktiken är en annan femma.
Jag föreslår att du provar. :)

//BC

Postad 23 september 2009 - 07:20

MartinP666
  • MartinP666
  • Beroende

• 1 202 inlägg
  • 0

någon som kör med HDMI som vill prova detta?

Starta en film och stäng av tv'n , kanske en timme. Starta TV och se om ni fortfarande får ljud.
Min switchar till DVI out med automatik när man gör så............

Sådär har jag gjort många gånger, aldrig märkt några problem. Har kört 1.2.52 under lång tid och detta har aldrig inträffat.

Nu har jag nyligen uppgraderat till 1.3.68 men den har jag haft så kort tid så jag tror inte jag gjort på det sättet med den firmwaren ännu.

Postad 23 september 2009 - 10:45

Markuz
  • Markuz
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0
Hej alla! Jag har legat nere på forumet det senaste året och har inte så mycket koll numera. Det beror till stor del på ett problem jag stötte på när jag införskaffade mig min spelare (M-6500A).

Jag köpte min spelare på eBay och straffades såtillvida att språket var låst till koreanska >om inte< jag fromt höll mig till en särskild firmware som jag laddade ner för ca 1½ år sedan. Märk väl att denna FW är väldigt buggig

Det går att diskutera i oändlighet om man ska få nyttja marknaden utan att begränsas i sitt användande men det är inte riktigt poängen med det här inlägget Eventuella debattlystna kommentarer undanbedes å det bestämdaste.

Jag undrar istället om de firmwares som kommit det senaste året är av det slaget att jag kan ha svenska som språk.
Min nuvarande firmware är över ett år gammal och väldigt buggig. Tar jag inte helt fel så tror jag det är 1.1.52 men jag kan missta mig.

Postad 23 september 2009 - 15:05

penke62
  • penke62
  • Lärjunge

• 334 inlägg
  • 0
Någon som kan svara på varför det tar längre tid för datorn att hitta tvixen i utforskaren än det tar för tvixen att hitta datorn? Det borde ju inte vara nån skillnad, eller? När jag väl har hittat den tar det evigheter att komma in, vi snackar åtskilliga minuter.

Redigerat av penke62, 23 september 2009 - 15:08.

Postad 24 september 2009 - 08:28

vaquin
  • vaquin
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Är det möjligt från då en server på 100mbit där allt material ligger kryptera via en tunnel hem till min tvix på ett bra sätt?

Alltså så att man fyller i ip nummret på tvixen till min vän där servern står och så hittar den allt material samt att det tunnlas krypterat.

Om någon vet hur jag ska gå tillväga får ni gärna ge svar!

MVH

Fredrik

Postad 24 september 2009 - 10:40

djsam
  • djsam
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Har jag en problem tvix eller vad?
Har en tvix 6500. Kopierar filer via usb. dator->usb->tvix . ibland så går det felfritt att kopiera filer, men oftast är det bara probelm. När jag försöker rara upp en film, kan vara vad som helst mkv, avi, iso så låser sig kopieringen. Har provat att först packa upp på datorn sen kopiera men samma där kopieringen låser sig. Ibland när det väl funkar så hittar inte tvixen filerna. dom finns inte där. det är inget fel på hårddisken, har provat den i datorn och kört test. allt felfritt.
Nån med liknande problem?

Postad 24 september 2009 - 13:11

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

• 2 520 inlägg
  • 0

Har en tvix 6500. Kopierar filer via usb. dator->usb->tvix . ibland så går det felfritt att kopiera filer, men oftast är det bara probelm. När jag försöker rara upp en film, kan vara vad som helst mkv, avi, iso så låser sig kopieringen. Har provat att först packa upp på datorn sen kopiera men samma där kopieringen låser sig. Ibland när det väl funkar så hittar inte tvixen filerna. dom finns inte där. det är inget fel på hårddisken, har provat den i datorn och kört test. allt felfritt.

kass usb-sladd kanske? Den kanske är för lång?

Postad 24 september 2009 - 13:59

Unregistered2431065f
  • Unregistered2431065f
  • Lärjunge

• 473 inlägg
  • 0

Är det möjligt från då en server på 100mbit där allt material ligger kryptera via en tunnel hem till min tvix på ett bra sätt?

Alltså så att man fyller i ip nummret på tvixen till min vän där servern står och så hittar den allt material samt att det tunnlas krypterat.

Om någon vet hur jag ska gå tillväga får ni gärna ge svar!

MVH

Fredrik

Eftersom TViX'en inte har stöd för krypterade tunnlar över huvud taget så måste du gå via en proxy/router som gör detta åt dig.

//BC

Postad 24 september 2009 - 14:32

vaquin
  • vaquin
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Jag har nyligen införskaffat mig en netgear router för cirka 1500kr som ska vara den mest avancerade just nu då borde den ha något sådant dylikt. Är det ens värt att kryptera filmerna/tv-serierna som streamas från servern hem till mig?

Någon större risk för att någon skulle snappa upp den informationen och kolla upp det?

BC, vad i routern ska jag då ställa in?, det går att tunnla 256 bits kryptering via hamachi, något annat program som jag tunnlar via som sedan routern uppfattar och sen via lan in i tvix, isåfall vilket?

Tack för svar!

Redigerat av vaquin, 24 september 2009 - 14:33.

Postad 24 september 2009 - 15:43

Unregistered2431065f
  • Unregistered2431065f
  • Lärjunge

• 473 inlägg
  • 0

Jag har nyligen införskaffat mig en netgear router för cirka 1500kr som ska vara den mest avancerade just nu då borde den ha något sådant dylikt. Är det ens värt att kryptera filmerna/tv-serierna som streamas från servern hem till mig?

Någon större risk för att någon skulle snappa upp den informationen och kolla upp det?

BC, vad i routern ska jag då ställa in?, det går att tunnla 256 bits kryptering via hamachi, något annat program som jag tunnlar via som sedan routern uppfattar och sen via lan in i tvix, isåfall vilket?

Tack för svar!

Känns kanske lite overkill att kryptera din videoström.
Personligen skulle jag bara ge TViX tillåtelse att strömma video genom brandväggen på serversidan och köra på.
Vad är det värsta som kan hända? att någon ser vad du kollar på kanske :blush:

//BC

Postad 24 september 2009 - 16:16

vaquin
  • vaquin
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Så det fungerar alltså att jag skriver in på settings på tvixen på Normal(NFS) min polares ip adress 82.32.14.144 där servern står med alla filmer och så ska den hitta det på tvixen hemma hos mig?

Postad 24 september 2009 - 18:26

Unregistered2431065f
  • Unregistered2431065f
  • Lärjunge

• 473 inlägg
  • 0

Så det fungerar alltså att jag skriver in på settings på tvixen på Normal(NFS) min polares ip adress 82.32.14.144 där servern står med alla filmer och så ska den hitta det på tvixen hemma hos mig?

Ja, om det är hans publika ip-adress och om hans eventuella router forwardar de anropen till servern.
(routern måste alltså forwarda portarna 111, 1039, 1047, 1048 och 2049 till servern)

Naturligtvis måste även din router skicka anropen vidare till rätt adress så att de inte stannar i ditt LAN.

//BC

Redigerat av Unregistered2431065f, 24 september 2009 - 18:28.

Postad 24 september 2009 - 19:47

djsam
  • djsam
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
för lång? det ska väl inte spela nån roll.

kass usb-sladd kanske? Den kanske är för lång?

Postad 24 september 2009 - 19:59

Fredde321
  • Fredde321
  • Användare

• 249 inlägg
  • 0

Absolut kan det det! testa med en kortare...jag har själv märkt för en tid sedan att en USB kabel va för lång för en enhet.

Mvh Fredde

Postad 25 september 2009 - 09:37

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

• 2 520 inlägg
  • 0

Maxlängd för en usb-sladd UTAN förstärkning är 5m. Sedan kan det börja bli fel fel fel.

EDIT: vill man ha längre sladd kan man köpa en sån här: Aktiv förlängning USB

Redigerat av distortion2, 25 september 2009 - 09:39.

Postad 25 september 2009 - 13:32

Nerd
  • Nerd
  • Forumräv

• 551 inlägg
  • 0
Alla kanske redan har en i den här tråden men Dustin har kör en kampanj på Twitter/Facebook som sänker priset med nästan 200 kr.
Dustin

Postad 25 september 2009 - 13:36

Unregistered2b81a10f
  • Unregistered2b81a10f
  • Veteran

• 2 047 inlägg
  • 0

Hej alla! Jag har legat nere på forumet det senaste året och har inte så mycket koll numera. Det beror till stor del på ett problem jag stötte på när jag införskaffade mig min spelare (M-6500A).

Jag köpte min spelare på eBay och straffades såtillvida att språket var låst till koreanska >om inte< jag fromt höll mig till en särskild firmware som jag laddade ner för ca 1½ år sedan. Märk väl att denna FW är väldigt buggig

Det går att diskutera i oändlighet om man ska få nyttja marknaden utan att begränsas i sitt användande men det är inte riktigt poängen med det här inlägget Eventuella debattlystna kommentarer undanbedes å det bestämdaste.

Jag undrar istället om de firmwares som kommit det senaste året är av det slaget att jag kan ha svenska som språk.
Min nuvarande firmware är över ett år gammal och väldigt buggig. Tar jag inte helt fel så tror jag det är 1.1.52 men jag kan missta mig.

Du ska kunna patcha om den till ett annat språk.
Följ dessa instruktioner.

Postad 25 september 2009 - 16:44

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

• 5 641 inlägg
  • 0
Då har man bytt bakgrund i hela tvixen, bytte till standardbakgrunden från Tvixie. Blev ett bättre helhetsintryck och jag tycker även omslagen träder fram mer eftersom bakgrunden som var som default hade mycket svart i sig och det gjorde att man inte såg kanter och dyl. lika bra. På det hela taget, väldigt lyckat!

Finns säkert snyggare bakgrunder att lägga in men till att börja med så får det bli denna!

Något halt irriterande jag märkt är att när man går från huvudmenyn till music envisas tvixen med att ställa sig i playlistmappen. JAg vill hamna direkt i mitt bibliotek som i de andra mapparna. HUr löser man detta?

Edit: Verkar som om man tar " disable playlist in audio" så försvinner den där playlistmappen och då hamnar man direkt i bilioteket istället, efterblivet :angry: .

Nu vet jag inte exakt hur du kör men det som jag tycker funkar bäst för mig, får inte mycket fel längre är:

Sätt i usbkabel i dator, sätt på tvix, för över, kör säker borttagning av maskinvara, ta ur usb, stäng av tvix.

Jag brukade sätta in usbkabeln med tvixen på innan, hari nte fått några fel efter jag börjat använda denna procedur.

Redigerat av genstruktur, 25 september 2009 - 18:00.

Postad 25 september 2009 - 18:42

Unregistered8e722c5c
  • Unregistered8e722c5c
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Finns det någon som har en med tvixen fungerande usbstick med w-lan 802.11n???
Funderar på vad jag ska beställa för en.

Postad 25 september 2009 - 19:24

Uffe S
  • Uffe S
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Ny beta firmware släppt:

http://demod.dvico.c...6x00_1.4.22.zip

================================================================================
TViX HD M-6500 Change log
================================================================================
+ 1.4.22 Release note

Changes from 1.4.19

1) Player
- Fixed: Bookmarks are not saved sometimes.
- Fixed: Cannot play M4V files.
- Fixed: The audio album jacket is not shown on the info page when an audio file is being played.
- Fixed: The chapter title is not shown on the info while a MKV file with chapters info is being played.
- Fixed: When the bookmark key is pressed while a MKV file with chapters info, the chapter titles are not shown on the chapter selection popup.
- Fixed: The '–' is not shown for the Cyrillic subtitle.
- Fixed: The setup menu shows strange characters when OSD Language is Vietnamese.

2) DTV
- Fixed: The scheduled recording does not start.
- Fixed: TVIX is not stable if user switch between DTV and player frequently.
- Fixed: The DTV does not start with the last watching channel.

Kown issue for UTF8 supports,
Does not supports Arabic correctly, and we don't have plan to support
this for now.

* Known issues for Video related
- When HD Audio pass-through is on with HD audio stream, S/PDIF does not
work
- When HD Audio pass-through is off with HD audio stream, playback may
not be smooth
- When DTS audio setting is digital, HDMI audio is ON and HD audio
pass-through is set to ON, then audio is not heard on the SPDIF output
(For the same setting, if HDMI audio is set to OFF, then audio is
HEARD on the SPDIF output.)
- Some WMV may not play correctly
- Digital output for AAC/WMA is disabled
- Does not support PCM audio track on MP4 now
- Some MKV with AAC may not sound

* Known issues for TS/TP Video related
- The type of PGS language is not showed.
- Some TS/TP may not sound.
- It is a new TS/TP player written by us not using SDK code. It has
better features but the player has not been tested a lot.
- It may have some files which do not work better than old TS/TP player.

* Known issues for audio and pictures related
- For MP3 files with low sampling frequency, the TVIX might crash while
playing or trick play like FF or RW.

* Known issue for Network
- BD ISO playback through Network.
# It stutters most of the times. It is because mounting ISO as a
drive overhead is too much for 6500 CPU. So, it looks like
hardware limitation. We are trying to optimize it but it may not
result to success.
# We recommend to use IFO structure.
# If you play files without refreshing the file list after delete
files through FTP or SAMBA server, the system will reboot.
# 1G option may or may not work better than 10/100M mode depends on
the network environment

* Known issues for PVR
- After channel changed, you may not here audio in short time. This is
the bug from the chip manufacturer. To solve this, you can press DTV
key or Audio key on the remote.

* Known issues for UPnP
- Audio Playlist, Icon view and Thumbnail view are not supported
- Some internet radio may not be supported

*** If you play files with HD audio tracks like Dolby TrueHD,
Dolby Digital Plus, DTS-HD MA or LPCM, you'd better turn on HD Audio
pass through on the setup even though you don¡¯t have a receiver that
supports decoding of these formats. Otherwise, you will hear strange
noise with some repetitive popping noise. Currently, we don¡¯t support
core decoding, if you don¡¯t have a HD audio decoder receiver, you need
to select other then these HD audio tracks audio track for now.

Postad 27 september 2009 - 09:26

Unregisteredd046b6ba
  • Unregisteredd046b6ba
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0

Finns det någon som har en med tvixen fungerande usbstick med w-lan 802.11n???
Funderar på vad jag ska beställa för en.

Från och med firmware 1.3.167 så funkar D-link DWA-140.

Postad 27 september 2009 - 09:45

Unregisteredd046b6ba
  • Unregisteredd046b6ba
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Nu får DVico skärpa sig när det gäller mjukvarustöd för tex RSS och podcasts. Hur lång tid ska de ta att ta fram en mjukvara som har full UPnP-funktionalitet när konkurrenterna redan har det?

Se: http://m3.idg.se/2.1...98/spelarslaget

Postad 27 september 2009 - 10:56

Unregisteredc2d1da48
  • Unregisteredc2d1da48
  • Veteran

• 1 687 inlägg
  • 0
Om man streamar Musik Videos & musik från Datorn till tvixen kan man bläddra bland musik videos & musik medans det spelas upp ?? så att man inte behöver trycka på stopp först o sedan börja leta, vill ju ha musik eller videos hela tiden.
så tråkigt när det blir tyst.

sedan undrar jag kan man streama Rar dvd + få text till filmen.

annars tar den väll iso & img ?

Postad 27 september 2009 - 11:04

Unregisteredd046b6ba
  • Unregisteredd046b6ba
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Har kört 1.4.22 ett tag nu och tycker att den i alla fall inte fungerar sämre än 1.3.168. Klarar inte av Hi Res FLAC trots att det står att den ska klara av 24/96.

Postad 27 september 2009 - 16:56

Joniels
  • Joniels
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Klarar M-6500 2 TB hårddiskar?

Postad 27 september 2009 - 18:33

sean.wiklund
  • sean.wiklund
  • Veteran

• 2 179 inlägg
  • 0

Klarar M-6500 2 TB hårddiskar?

Japp. Det gör den.

Postad 28 september 2009 - 08:01

Unregisteredd046b6ba
  • Unregisteredd046b6ba
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Har märkt att fläkten på min 6500 aldrig är igång. Startar den bara när apparaten blir överhettad eller ska den gå vid normalt drift?

Postad 28 september 2009 - 09:14

penke62
  • penke62
  • Lärjunge

• 334 inlägg
  • 0

Har märkt att fläkten på min 6500 aldrig är igång. Startar den bara när apparaten blir överhettad eller ska den gå vid normalt drift?

Tror nog att den ska vara igång mest hela tiden.

Postad 28 september 2009 - 10:18

Unregistered2431065f
  • Unregistered2431065f
  • Lärjunge

• 473 inlägg
  • 0

Skumt, testa att peta på ett av fläktbladen när TViX'en är på. Då borde den starta.
Fläktar kan ju vara lite trögstartade i början om det finns kvar fett från tillverkningen i lagren.

//BC

Postad 28 september 2009 - 16:22

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

• 5 641 inlägg
  • 0
Har råkat ut för en bugg eller vad man skall säga.....

Spelar mp3, skall byta låt, screensavern är på(spelat ett tag), trycker typ playknappen, låten som spelas kommer upp, trycker info för att komma tillbaka till mappen för den skiva(vill byta skiva), då hänger det sig och tvixen bootar om. Hänt 2ggr....... B)

Postad 28 september 2009 - 18:48

adol
  • adol
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Hejsan, en Thumbnail fråga som jag hoppas att någon kan svara på. Köpte min tvix idag och har använt tvixie på mina filmer. Har även uppgraderat till senaste firmware. Men hur gör jag för att se thumbnails? Just nu ser jag bara en massa gula mappar. Jag har sökt på forumet, och antagligen är det så lätt att ingen har nämt det...eller så har jag totalt missat det. Skulle någon kunne förklara som till en utvecklingsstörd hur jag ska göra så blir jag jätteglad=).

Postad 28 september 2009 - 22:31

rustylefty
  • rustylefty
  • Användare

• 200 inlägg
  • 0
Tjoho,
Drog en snabbsökning men hittade ingen som har testat 1,5 TB i Tvixarna här.
På MPC lät det som att det inte var några problem det jag läste men vill ändå försäkra mig bara för att.

Så, har spanat in denna hursomhelst
http://www.dustinhom...5010208891.aspx
kanske inte den snabbaste disken, vad vet jag, föredrar låg värmeutveckling samt ljudnivå i detta fall. Den duger nog alldeles ypperligt till att vara kapabel till dataöverföringen som sker vid 1080p-uppspelning.

Men min fråga så jag kan tuta å köra och beställa en, 1,5 TB, klarar Tvixen av så pass stora partitioner?

Postad 28 september 2009 - 22:34

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

• 5 641 inlägg
  • 0

Hejsan, en Thumbnail fråga som jag hoppas att någon kan svara på. Köpte min tvix idag och har använt tvixie på mina filmer. Har även uppgraderat till senaste firmware. Men hur gör jag för att se thumbnails? Just nu ser jag bara en massa gula mappar. Jag har sökt på forumet, och antagligen är det så lätt att ingen har nämt det...eller så har jag totalt missat det. Skulle någon kunne förklara som till en utvecklingsstörd hur jag ska göra så blir jag jätteglad=).

Functions, toggle icon mode !

Tjoho,
Drog en snabbsökning men hittade ingen som har testat 1,5 TB i Tvixarna här.
På MPC lät det som att det inte var några problem det jag läste men vill ändå försäkra mig bara för att.

Så, har spanat in denna hursomhelst
http://www.dustinhom...5010208891.aspx
kanske inte den snabbaste disken, vad vet jag, föredrar låg värmeutveckling samt ljudnivå i detta fall. Den duger nog alldeles ypperligt till att vara kapabel till dataöverföringen som sker vid 1080p-uppspelning.

Men min fråga så jag kan tuta å köra och beställa en, 1,5 TB, klarar Tvixen av så pass stora partitioner?

1 sida bakåt står det att den klarar 2TB iofs.

Redigerat av genstruktur, 28 september 2009 - 22:33.

Postad 28 september 2009 - 22:36

rustylefty
  • rustylefty
  • Användare

• 200 inlägg
  • 0
Haha, detta var ironiskt. Det sökte jag aldrig efter! B)
Tack för snabbt svar!

Postad 29 september 2009 - 08:02

Unregisteredd046b6ba
  • Unregisteredd046b6ba
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0

Skumt, testa att peta på ett av fläktbladen när TViX'en är på. Då borde den starta.
Fläktar kan ju vara lite trögstartade i början om det finns kvar fett från tillverkningen i lagren.

//BC

Har blåst på fläkten och den snurrar fint, men den startar inte i alla fall. Har pratat med Canman och de säger att den troligtvis är trasig. Undra om apparaten tagit stryk av den höga värmen (komponenter åldras ju mycket snabbare vid hög värme)?

Postad 29 september 2009 - 08:38

Unregistered2431065f
  • Unregistered2431065f
  • Lärjunge

• 473 inlägg
  • 0

Har blåst på fläkten och den snurrar fint, men den startar inte i alla fall. Har pratat med Canman och de säger att den troligtvis är trasig. Undra om apparaten tagit stryk av den höga värmen (komponenter åldras ju mycket snabbare vid hög värme)?

Aj fan,

Det var ju ruttet...
Det brukar som tur är gå ganska fort att få sånt åtgärdat.

//BC

Redigerat av Unregistered2431065f, 29 september 2009 - 08:38.

Postad 29 september 2009 - 14:36

Goeran
  • Goeran
  • Forumräv

• 601 inlägg
  • 0

Och du behöver inte vara ett dugg orolig för hastigheten. Jag kör motsvarande 1TB i min Tvix och pressar den så mycket som man kan pressa en disk i Tvix. HD-inspelning (720P) och uppspelning 1080P. Inga som helst problem.

Redigerat av Goeran, 29 september 2009 - 14:37.

Postad 29 september 2009 - 17:33

rustylefty
  • rustylefty
  • Användare

• 200 inlägg
  • 0
Låter kalas :)

Postad 01 oktober 2009 - 11:03

exiz
  • exiz
  • Amatör

• 90 inlägg
  • 0
tror ni att man någonsin kommer att kunna spela upp direkt från ett rar arkiv

Postad 01 oktober 2009 - 12:16

rustylefty
  • rustylefty
  • Användare

• 200 inlägg
  • 0

tror ni att man någonsin kommer att kunna spela upp direkt från ett rar arkiv

Ur M-6500 synpunkt så tror jag inte det.

M-6600N är på väg att släppas i oktober nu och den har inte den funktionen heller så vitt jag vet. Inget jag fastnade på i speccen iaf.

Självklart är det implementerbart så nån gång i framtiden kommer det säkerligen att dyka upp.

Postad 01 oktober 2009 - 12:37

ahhshiee
  • ahhshiee
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
Har ett problem med min twix.

När jag sitter och ser en film/serie så kan helt plötsligt bara bilden försvinna.. spelaren och ljudet rullar på men bilden försvinner spårlöst..i och med detta krävs en omstart av maskinen för att jag ska få fram bilden igen.
Är olika hur ofta det händer men iaf 1gång i timmen.
Kör alla mina filmer via nätverket med netshare och routern är en Linksys WRT54GL om det har någon betydelse.
Kan även nämna att jag testa olika HDMI Kablar från twixen till tvn. Från twix till förstärkare kör jag en vanliga optisk.

Någon som känner igen problemet som har lust att hjälpa mig så vore det tacksamt..

edit. vad är skillnaden om jag tar av på autoswitch eller pal/1080p24hz ?

mvh

Redigerat av ahhshiee, 01 oktober 2009 - 17:53.

Postad 01 oktober 2009 - 15:49

Unregistered319c9ecb
  • Unregistered319c9ecb
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0
Min "router" som jag fick från BBB är låst och har ringt dem och dem kan inte ta bort bryggningen. Så det jag behöver till min tvix 6500a är nu en router... Känns ju jättejobbigt då man fick hem den idag och det inte funkar! Då undrar jag om den här routern är något att ha,
Asus WL-500W 802.11n Wlan Router, för i framtida scenarion kunna använda NAS-diskar osv! Just nu är tanken bara att streama 720p och 1080p från PC och inte så mycket annat..
Jag uppskattar verkligen ett snabbt svar då jag vill få datorn,tvixen och TVn att funka ihop så fort som möjligt=) kan inte vänta längre
Tack på förhand,
pistje

/edit stavfel

Redigerat av Unregistered319c9ecb, 01 oktober 2009 - 15:51.

Postad 01 oktober 2009 - 16:44

exiz
  • exiz
  • Amatör

• 90 inlägg
  • 0

Ur M-6500 synpunkt så tror jag inte det.

M-6600N är på väg att släppas i oktober nu och den har inte den funktionen heller så vitt jag vet. Inget jag fastnade på i speccen iaf.

Självklart är det implementerbart så nån gång i framtiden kommer det säkerligen att dyka upp.

ok saknar denna funkar väldigt mkt faktikst.. funderar på att flytta tvixen till sovrummet och köra plex på macbooken ist =)

Postad 01 oktober 2009 - 16:47

exiz
  • exiz
  • Amatör

• 90 inlägg
  • 0

Från och med firmware 1.3.167 så funkar D-link DWA-140.

någon som testat samt kan rekommendera att man stremar 720P trådlöst ?

Postad 01 oktober 2009 - 18:25

Unregisteredd046b6ba
  • Unregisteredd046b6ba
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0

Min "router" som jag fick från BBB är låst och har ringt dem och dem kan inte ta bort bryggningen. Så det jag behöver till min tvix 6500a är nu en router... Känns ju jättejobbigt då man fick hem den idag och det inte funkar! Då undrar jag om den här routern är något att ha,
Asus WL-500W 802.11n Wlan Router, för i framtida scenarion kunna använda NAS-diskar osv! Just nu är tanken bara att streama 720p och 1080p från PC och inte så mycket annat..
Jag uppskattar verkligen ett snabbt svar då jag vill få datorn,tvixen och TVn att funka ihop så fort som möjligt=) kan inte vänta längre
Tack på förhand,
pistje

/edit stavfel

Har en "router" från BBB som funkar utan problem med min Tvix 6500. Om du har samma router som jag (Xavi5258) så är den vanliga inloggningen till routern user/user men du kan komma åt betydligt fler inställningar med admin/qwerty.

Lycka till

Postad 01 oktober 2009 - 21:02

Unregistered319c9ecb
  • Unregistered319c9ecb
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0

Har en "router" från BBB som funkar utan problem med min Tvix 6500. Om du har samma router som jag (Xavi5258) så är den vanliga inloggningen till routern user/user men du kan komma åt betydligt fler inställningar med admin/qwerty.

Lycka till

Det är ju faktiskt exakt den jag har. Men jag kommer inte åt den på något sätt.. Vet nog inte riktigt hur jag ska bära mig åt att göra det, du kanske vet? Jätte tacksam för svaret hur som helst=) plus att admin/qwerty funkar inte på min:S

edit

Redigerat av Unregistered319c9ecb, 01 oktober 2009 - 22:12.

Postad 02 oktober 2009 - 00:42

Moxx
  • Moxx
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Fått hem min tvix för någon dag sedan, stoppat i en WDC Green 2TB. Funkar utmärkt! ;)

Postad 02 oktober 2009 - 13:12

Unregisteredd046b6ba
  • Unregisteredd046b6ba
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0

Det är ju faktiskt exakt den jag har. Men jag kommer inte åt den på något sätt.. Vet nog inte riktigt hur jag ska bära mig åt att göra det, du kanske vet? Jätte tacksam för svaret hur som helst=) plus att admin/qwerty funkar inte på min:S

edit

Har skickat ett PM

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.