Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - TViX M-6500A *

7525 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
TViX HD M-6500A (Mediaspelare) 4 8,59 (168) Inga priser
TViX HD M-7000 (Mediaspelare) 5 8,56 (33) Inga priser
54 relaterade trådar
TViX N1 (1086 inlägg) 9 år sedan
* Officiell tråd - TViX HD M-7000 * (454 inlägg) 10 år sedan
TViX UI Filmomslag för TVIX 6500 och 7000 (86 inlägg) 11 år sedan
Vilka spelare klarar av att spela upp .rar format ? (6 inlägg) 13 år sedan
Problem med stora MKV-filer i 1080 (5 inlägg) 13 år sedan
OpenTvix (0 inlägg) 14 år sedan
Nybörjare som behöver hjälp med val av mediaspelare. (17 inlägg) 14 år sedan
Vilken media extender för att spela upp DVD iso-filer? (15 inlägg) 15 år sedan
Media Extender, vilken är frågan? (34 inlägg) 15 år sedan
Nas server till mediaextenders! (35 inlägg) 15 år sedan
Tvix eller någogn annan M-E? (3 inlägg) 15 år sedan
DVD menyer och bläddra media med omslagsbild. (4 inlägg) 15 år sedan
Hjälp mig välja en media spelare (11 inlägg) 15 år sedan
Xtreamer eller Tvix HD6500A? (6 inlägg) 15 år sedan
Bästa media extender för film? (7 inlägg) 15 år sedan
Vilken mediaextender klarar allt (iaf film och bild smidigt)? (1 inlägg) 15 år sedan
Tvix 6500 DTS HD och Dolby HD (6 inlägg) 15 år sedan
Installera tvix hd6500a till nätverk (1 inlägg) 15 år sedan
Tvix HD M-6500 eller Popcorn Hour A-110 (74 inlägg) 15 år sedan
Tvix M-6500a som tv-inspelning? (8 inlägg) 15 år sedan
Hjälp med val av HTPC eller mediabox (16 inlägg) 16 år sedan
Vilket IPnr ska jag skriva in när jag ska ansluta tvixen till nätverket? (5 inlägg) 16 år sedan
Mediacenter, vill spela musik, film och ha backup... (9 inlägg) 16 år sedan
Media Extender Noll-Koll (13 inlägg) 16 år sedan
Lite frågor om TViX HD M-7000A (8 inlägg) 16 år sedan
Popcorn hour eller tvix (1 inlägg) 16 år sedan
Vilken är den BÄSTA Media Extendern? (22 inlägg) 16 år sedan
tvix 6500 problem (7 inlägg) 16 år sedan
TViX M-6500A (9 inlägg) 16 år sedan
Freecom Network Mediaplayer-450WLAN 1TB (7 inlägg) 16 år sedan
Behöver hjälp att välja?!?! (5 inlägg) 16 år sedan
Behöver hjälp att hita lösning/produkt (6 inlägg) 16 år sedan
Funkar inte att LAN-ansluta Twiwen (14 inlägg) 16 år sedan
Tvix 6500 med scart (5 inlägg) 16 år sedan
Val för nybörjare (8 inlägg) 16 år sedan
Spela MKV-filer (10 inlägg) 16 år sedan
TViX HD M-6500 vs, HTPC (10 inlägg) 16 år sedan
TViX Dvico M-6500 (7 inlägg) 16 år sedan
Dvico Tvix M6500-A (19 inlägg) 16 år sedan
TViX HD M-6500 GUI video (3 inlägg) 16 år sedan
Tvix, PCH , MB-801S (24 inlägg) 16 år sedan
mediaspelare för 4000 med minst buggar (7 inlägg) 16 år sedan
Tvix 6500a, får det inte att funka (2 inlägg) 16 år sedan
HTPC ersätta Tvix (18 inlägg) 16 år sedan
Samsung SE-S224Q (External DVD Writer) (5 inlägg) 16 år sedan
Popcorn Hour A-100 24hz (76 inlägg) 16 år sedan
Tvix M-6500A - Hårddiskar - Kablar - Tillbehör (21 inlägg) 16 år sedan
Tvix M-6500A med analogstöd (9 inlägg) 16 år sedan
Tvix 6500 nätverks-problem. (13 inlägg) 16 år sedan
Popcorn Hour & Squeezebox eller TViX 6500A (1 inlägg) 16 år sedan
Popcorn Hour eller TViX? (2 inlägg) 16 år sedan
TVIX M-5100SH vs. M-6500A (3 inlägg) 17 år sedan
MP3 eller annan audio på denna box (10 inlägg) 17 år sedan
Tvix 6500 tappar bilden (9 inlägg) 17 år sedan

Postad 15 oktober 2009 - 11:53

penke62
  • penke62
  • Lärjunge

• 334 inlägg
  • 0

Nej denna IMG filen har ingen text, har nu "lånat" samma film fast i AVI format och det fungerar.
Så frågan kvarstår Fungerar IMG med lös text, någon som provat?

Jag vill påstå att img och iso inte fungerar med en lös srt-text, men jag kan ha fel.

Postad 15 oktober 2009 - 13:46

Unregistered2b81a10f
  • Unregistered2b81a10f
  • Veteran

• 2 047 inlägg
  • 0

Tråkigt :).

Nu har jag börjat få problem med min TVIX. Helt plötsligt dör ljudet och ibland försvinner bilden nån sekund senare (som om där inte är nån signal ut från tvixen längre).

Den har funkat perfekt i nån vecka innan detta började hända....

Enda som hjälper är att starta om den.

Har ju läst att det funnits problem med att bildn försvann för vissa, men ni smom har det problemet försvinner ert ljud innan bilden med?

Fanns det nån tidig firmware sm inte hade detta problem? Eller ska man dra in senaste betan?

Tacksam för hjälp!

Jag har inget egentligt svar på dina problem, men måste fråga ifall du kör HDMI genom förstärkaren?
Har hört att t.ex. Onkyo har ett problem som inte kommer med en gång, utan kan dyka upp successivt efter ett tag.

Postad 15 oktober 2009 - 15:52

rustylefty
  • rustylefty
  • Användare

• 200 inlägg
  • 0

Jo med en sådan tv som du har så hade jag gjort likadant!
Fipplade lite med den där native mode första dagen när jag köpte tvixen men tyckte inte jag uppfatade så stor skillnad om ingen alls.
Man kanske kan bypassa den forcerad upplösningen med nativ mode? Gissar bara... :P

Mm skulle tippa på det med.

Sen har jag nog bara spelat 1fil med 576p upplösning hitills, bara varit 720p eller 1080p hos mig, får kanske utvärdera det mer när jag får en dvdfilm.

Ser du någon skillnad med nativ mode på? Kanske dum fråga eftersom du kör det :P

Jag har knappt lirat något material med 576p heller, men den dagen då man väl gör det vill jag att det bara ska *funka* helt enkelt.

Well, jag har inte tagit mig tiden till att supertesta alla de olika lägena. Tyckte det funka bra innan med Auto EIDE men native mode känns ändå bäst på nåt sätt då jag vet att min tv sköter uppskalningen bättre än av tvixen i sig gör.

Dock något som jag har haft problem nu med de två senaste firmwaresen 1.4.22 & 1.4.25 är att vid i stort sett varje uppstart står videoutgången på DVI så bilden ser helt crappig ut. Jag får snällt ändra det i setupen till HDMI och då ställer ljudet självklart om sig varje gång till analogt också. Tvixeritvix säger jag.
Sen är den ibland grådaskig i menyerna när det ska vara svart. Lite irriterande för det ser så ruttet ut. Ska testa dra in någon fw innan 1.4.22 och se om det kirrar biffen, när jag har tid med det.

Postad 16 oktober 2009 - 10:24

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

• 5 641 inlägg
  • 0

Dock något som jag har haft problem nu med de två senaste firmwaresen 1.4.22 & 1.4.25 är att vid i stort sett varje uppstart står videoutgången på DVI så bilden ser helt crappig ut. Jag får snällt ändra det i setupen till HDMI och då ställer ljudet självklart om sig varje gång till analogt också. Tvixeritvix säger jag.
Sen är den ibland grådaskig i menyerna när det ska vara svart. Lite irriterande för det ser så ruttet ut. Ska testa dra in någon fw innan 1.4.22 och se om det kirrar biffen, när jag har tid med det.

Ja fifan, de verkar ha otroligt svårt att producera en firmware på Divico som fungerar på allt :) . Det har jag redan lärt mig på den månad som jag ägt Tvixen, ganska skrämmande egentligen :lol: .

Hos mig är det bara klockan just nu, den är helt galen. går 1,2,3,4tim för fort....olika hela tiden, ibland går den rätt.

Redigerat av genstruktur, 16 oktober 2009 - 10:24.

Postad 16 oktober 2009 - 12:47

rustylefty
  • rustylefty
  • Användare

• 200 inlägg
  • 0

Ja fifan, de verkar ha otroligt svårt att producera en firmware på Divico som fungerar på allt :) . Det har jag redan lärt mig på den månad som jag ägt Tvixen, ganska skrämmande egentligen :lol: .

Hos mig är det bara klockan just nu, den är helt galen. går 1,2,3,4tim för fort....olika hela tiden, ibland går den rätt.

Mm, kommer ihåg när de fixade klockan i nån fw.

Postad 16 oktober 2009 - 15:52

Mr Ma9oo
  • Mr Ma9oo
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0
Jag har stött på ett nytt problem. När jag försöker packa upp filmer med WinRar från datorn till den interna HD på Tvixen, så får jag uppe ett felmeddelande :

! Skrivfel i filen cdn-angels.img. Förmodligen är enheten full
! Det angivna nätverksnamnet är inte längre tillgängligt.
.

Jag har provat flera filer och även testat filer som jag tidigare packat upp utan problem. Jag har inga problem att ansluta till disken och jag kan ta bort filer och föra över minder filer som tex. TViX.jpg bakgrunder. När jag kollar engenskaperna för disken så kan jag se att där är 376GB ledigt av 931GB. Jag kör med FW 1.3.168 och jag har inte provat att nedgradera. Jag vet med säkerhet att jag inte hade problem tidigare att föra över filer. Jag har mappat upp disken så jag kör inte över FTP. I övrigt fungerar TViXen bra, jag ser oftast på filmer över nätverket och då mot en Lacie disk (SAMBA) och detta fungerar utan problem. Har doch hänt någon gång att TViXen krashat efter en timme i en film. Detta med senaste FW, har inte haft problem innan. Men då där är vissa bra funktioner i senaste FW så hade jag helst velat få det att fungera med denna.

Jag har både deletat filer via TViXen (fjärrkontrollen) och via datorn. Men vad jag sett så finns där ingen egen papperskorg jag måste tömma eller?

Någon som känner igen problemet? och kanske har en lösning

/Magnus

Redigerat av Mr Ma9oo, 16 oktober 2009 - 15:54.

Postad 16 oktober 2009 - 16:00

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

• 5 641 inlägg
  • 0
Har aldrig tänkt på det innan, jag har bara raderat på tvixen och tänkt att de är borttagna sen.
Men discfree space brukar öka på min tvix när jag raderar så jag antar att det tas bort och inte läggs i någon papperskorg.

Postad 17 oktober 2009 - 02:46

peterwesterstrom
  • peterwesterstrom
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0

Jag har stött på ett nytt problem. När jag försöker packa upp filmer med WinRar från datorn till den interna HD på Tvixen, så får jag uppe ett felmeddelande :

.

Jag har provat flera filer och även testat filer som jag tidigare packat upp utan problem. Jag har inga problem att ansluta till disken och jag kan ta bort filer och föra över minder filer som tex. TViX.jpg bakgrunder. När jag kollar engenskaperna för disken så kan jag se att där är 376GB ledigt av 931GB. Jag kör med FW 1.3.168 och jag har inte provat att nedgradera. Jag vet med säkerhet att jag inte hade problem tidigare att föra över filer. Jag har mappat upp disken så jag kör inte över FTP. I övrigt fungerar TViXen bra, jag ser oftast på filmer över nätverket och då mot en Lacie disk (SAMBA) och detta fungerar utan problem. Har doch hänt någon gång att TViXen krashat efter en timme i en film. Detta med senaste FW, har inte haft problem innan. Men då där är vissa bra funktioner i senaste FW så hade jag helst velat få det att fungera med denna.

Jag har både deletat filer via TViXen (fjärrkontrollen) och via datorn. Men vad jag sett så finns där ingen egen papperskorg jag måste tömma eller?

Någon som känner igen problemet? och kanske har en lösning

/Magnus

Jag fick exakt det felet också efter att jag uppgraderade från 1.3.74 till 1.3.168. Gjorde inget större försök att komma runt det utan nedgraderade tillbaka till 74:an. Det stod ju i loggen att de optimerat nätverkshastigheter så jag antog att de pajjat något.

Postad 18 oktober 2009 - 11:17

Relle
  • Relle
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0

Klockrent!
Funkar utmärkt, ligger dock på 15s delay men det gör inte så mkt..
Riktigt nice att lira spotify på Tvixen :D

Hej,

Håller på bli lite galen nu, pillat på detta hela helgen utan direkt bra resultat.
Har gjort enligt följande:

1: http://www.geekit.se..._...g&Itemid=53

Är det något mera jag måste göra, finns ju en del "how-to's" i detta ämne.
Men som jag förstår ska det nu endast räcka med Jamcast?

Hursomhelst, har Firmware V1.3.168 på Tvixen, kan där se uPnp och även se Jamcast.
Går in på: "My music collection" -> "Browse playlists" -> "Virtual Soundcard" och trycker på Virtual Soundcard.
Väntar men inget händer, liksom att Tvixen hänger sig där ett bra tag, typ efter några minuter går den att manövrera igen..

Några tips/ideer på vad jag måste göra?
Är det överhuvudtaget möjligt?
Skum FW?

Tack på förhand!
/Andreas

Postad 18 oktober 2009 - 19:19

Pascoe
  • Pascoe
  • Användare

• 107 inlägg
  • 0

Jag har inget egentligt svar på dina problem, men måste fråga ifall du kör HDMI genom förstärkaren?
Har hört att t.ex. Onkyo har ett problem som inte kommer med en gång, utan kan dyka upp successivt efter ett tag.

Nej jag kör HDMI rakt in i tvn. Kommer lämna tillbaka den nästa vecka nångång om jag inte får ordning på den. Köpa en videospelare som inte funkar som en videospelare är ju inte acceptabelt....

Postad 18 oktober 2009 - 23:50

peterwesterstrom
  • peterwesterstrom
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0

.

Såg nu följane i changelog för 1.4.25:
"- Fixed: Cannot copy large size files over SAMBA."

Så troligtvis är det fix på detta problemet.

Postad 19 oktober 2009 - 16:13

OLNi
  • OLNi
  • Amatör

• 84 inlägg
  • 0
Hej.

Jag försöker få min TVIX 6500 att funka mot en NAS (PC) med FReeNAS installerat.

Jag får det inte att funka varken genom NFS (kommer åt hela strukturen i NAS'n men får ingen åtkomst i mnt\Share mappen där alla filer jag vill åt ligger..) eller genom SAMBA (kommer inte in på NAS'n...)(kanske är för jag inte har fattat hur jag ska sätta upp användarkontot?, jag kan dock komma åt alla mappar om jag mappar upp den som nätverksdisk på min vanliga PC..)

Nån som vet om det ska funka med tvixen och en FreeNAS?

Om så, hur ska jag sätta upp NFS eller SAMBA?

tacksam för hjälp.

Postad 19 oktober 2009 - 21:33

davveswe
  • davveswe
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Någon som vet om man kan spela upp alla filformat som tvixen klarar av..fast genom ett usb minne?? är inte så sugen på att köpa en hårddisk just nu B)

Postad 19 oktober 2009 - 21:53

Mahti
  • Mahti
  • Beroende

• 1 363 inlägg
  • 0
nytt problem med senaster Betan;

Jag får superkasst ljud när jag spelar upp från tvixen, vet inte om det även gäller film (troligtvis). Låter som om högtalarna är sprängda!
Någon mer som fått detta? Hur löser man det?

Skulle sätta på lite .flac för att äntligen lyssna på Metallica med högre bitrate, så blir det såhär B) usch

Postad 19 oktober 2009 - 22:23

Unregistered9c2c5781
  • Unregistered9c2c5781
  • Amatör

• 76 inlägg
  • 0

Någon som vet om man kan spela upp alla filformat som tvixen klarar av..fast genom ett usb minne?? är inte så sugen på att köpa en hårddisk just nu B)

Funkar med allt jag provat

nytt problem med senaster Betan;

Jag får superkasst ljud när jag spelar upp från tvixen, vet inte om det även gäller film (troligtvis). Låter som om högtalarna är sprängda!
Någon mer som fått detta? Hur löser man det?

Skulle sätta på lite .flac för att äntligen lyssna på Metallica med högre bitrate, så blir det såhär B) usch

Vilken FW menar du? 1.4.25 funkar perfekt iallafall. Testade med MP3 CBR och VBR samt FLAC låter perfekt både med TViXen kopplad diret till stereon via S/PDIF samt genom TVn via HDMI ochsedan tillbaka till stereon via S/PIDF.

Postad 20 oktober 2009 - 02:40

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

• 5 641 inlägg
  • 0
Har för mig jag spelade flac med min FW också ......168 vad den nu heter. Nåt losslessformat var det i alla fall.

Postad 20 oktober 2009 - 10:22

Mahti
  • Mahti
  • Beroende

• 1 363 inlägg
  • 0

Vilken FW menar du? 1.4.25 funkar perfekt iallafall. Testade med MP3 CBR och VBR samt FLAC låter perfekt både med TViXen kopplad diret till stereon via S/PDIF samt genom TVn via HDMI ochsedan tillbaka till stereon via S/PIDF.

menar 1.4.25. Det fungerade felfritt i ca en vecka. Har kört massor av mp3 och flac. Kopplade in tvixen till tvn i sovrummet, och fixade lite med texterna då dom inte ville visa å,ä & ö. Efter att jag kopplat tillbaka tvixen till vardagsrummet, med HDMI till förstärkaren så spelar den upp ljud helt fel.
(låter exakt som högtalarna är sprängda :S Fast det är dom inte, det fungerar med andra ljudkällor)

Postad 20 oktober 2009 - 10:28

Unregistered2431065f
  • Unregistered2431065f
  • Lärjunge

• 473 inlägg
  • 0

menar 1.4.25. Det fungerade felfritt i ca en vecka. Har kört massor av mp3 och flac. Kopplade in tvixen till tvn i sovrummet, och fixade lite med texterna då dom inte ville visa å,ä & ö. Efter att jag kopplat tillbaka tvixen till vardagsrummet, med HDMI till förstärkaren så spelar den upp ljud helt fel.
(låter exakt som högtalarna är sprängda :S Fast det är dom inte, det fungerar med andra ljudkällor)

Och volymen på TViX'en är inte uppskruvad i taket?

//BC

Redigerat av Unregistered2431065f, 20 oktober 2009 - 10:28.

Postad 20 oktober 2009 - 10:32

Mahti
  • Mahti
  • Beroende

• 1 363 inlägg
  • 0

Och volymen på TViX'en är inte uppskruvad i taket?

//BC

Har inte gjort det själv iaf. Men ska se efter om någon annan har försökt höja på det sättet B) bra tips

Postad 20 oktober 2009 - 10:35

Unregistered2431065f
  • Unregistered2431065f
  • Lärjunge

• 473 inlägg
  • 0

Har inte gjort det själv iaf. Men ska se efter om någon annan har försökt höja på det sättet B) bra tips

Ja, definitivt värt att kolla.
Det är ju et klassiskt "ljudet-distar-som-********-på-min-tvix" -fel.

//BC

Postad 20 oktober 2009 - 10:41

Mahti
  • Mahti
  • Beroende

• 1 363 inlägg
  • 0

Ja, definitivt värt att kolla.
Det är ju et klassiskt "ljudet-distar-som-********-på-min-tvix" -fel.

//BC

Det var det som spökade. Tack B)
Det låter dock inte lika bra som innan och distar fortfarande lite när man har den mellan det blåa och röda. Vilket värde ska det stå på? (Eller snarare, vilket värde är den på som standard? B))

Farligt att ha tvixen på när polarna är hemma hos en, glömde att dom satt och pillade järnet när jag lagade mat. Kul att dom bara stänger av allt när det börjar låta knasigt :S great work!

Redigerat av Mahti, 20 oktober 2009 - 10:42.

Postad 20 oktober 2009 - 10:46

Unregistered2431065f
  • Unregistered2431065f
  • Lärjunge

• 473 inlägg
  • 0

Det var det som spökade. Tack B)
Det låter dock inte lika bra som innan och distar fortfarande lite när man har den mellan det blåa och röda. Vilket värde ska det stå på? (Eller snarare, vilket värde är den på som standard? B))

Farligt att ha tvixen på när polarna är hemma hos en, glömde att dom satt och pillade järnet när jag lagade mat. Kul att dom bara stänger av allt när det börjar låta knasigt :S great work!

Skönt när det är enkla fel! B)
Den ska inte dista alls och volymen ska stå i mitten. tror att det är volymsteg 25.
Skulle ha varit grymt kul att se hur de satt och resonerade;
"Fan vad illa det låter nu, ska vi vrida ned volymen igen?"
- "Nej, vi stänger av skiten istället"
...lol

//BC

Redigerat av Unregistered2431065f, 20 oktober 2009 - 10:47.

Postad 20 oktober 2009 - 10:53

Mahti
  • Mahti
  • Beroende

• 1 363 inlägg
  • 0

Skönt när det är enkla fel! B)
Den ska inte dista alls och volymen ska stå i mitten. tror att det är volymsteg 25.
Skulle ha varit grymt kul att se hur de satt och resonerade;
"Fan vad illa det låter nu, ska vi vrida ned volymen igen?"
- "Nej, vi stänger av skiten istället"
...lol

//BC

Hahaha..
Tror att dom dolde felet genom att byta till annan ljudkälla, typ spotify som för tillfället erbjöd bättre ljud B)
Det är samma polare som spiller öl på gi något hörn under festen och låter skiten torka fast istället för att ta det direkt...

Tack för hjälpen iaf!

Märkte en begränsning med tvixen nu. Har använt spellistor en hel del det senaste, men blev sugen på att ha alla mp3orna i en spellista nu. Har dom sorterade under bokstavsordning, mappar med A,B,C osv.

Problem: Tvixen tillåter en inte att lägga till mer än 2048 låtar i en spellista B)

Postad 20 oktober 2009 - 11:00

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5 967 inlägg
  • 0
Jag är helt lost när det gäler FW till tvixen
Varken orkar eller hinner hålla mig uppdaterad om allt och då kommer tvixen på sista plats

Vilken är Bästa och mest stabila FW för ..

- HD Mkv filer
. ISO filer
- Spela musik

Allt annat är ointressant för mig

Maveric

Postad 20 oktober 2009 - 11:05

Mahti
  • Mahti
  • Beroende

• 1 363 inlägg
  • 0

Jag är helt lost när det gäler FW till tvixen
Varken orkar eller hinner hålla mig uppdaterad om allt och då kommer tvixen på sista plats

Vilken är Bästa och mest stabila FW för ..

- HD Mkv filer
. ISO filer
- Spela musik

Allt annat är ointressant för mig

Maveric

1.4.25 bytte jag till från någon uråldrig FW. Bytte mest för att testa musikfunktionerna, och de är kraftigt förbättrade med playlists, byte av låt, mm.
Det enda jag märkt är att tvixen har stängt av sig några gånger vid byte av låt. Annars så är den av det jag märkt lika stabil som den gamla jag hade.

Postad 20 oktober 2009 - 11:12

Unregistered2431065f
  • Unregistered2431065f
  • Lärjunge

• 473 inlägg
  • 0

Hahaha..
Tror att dom dolde felet genom att byta till annan ljudkälla, typ spotify som för tillfället erbjöd bättre ljud B)
Det är samma polare som spiller öl på gi något hörn under festen och låter skiten torka fast istället för att ta det direkt...

Tack för hjälpen iaf!

Märkte en begränsning med tvixen nu. Har använt spellistor en hel del det senaste, men blev sugen på att ha alla mp3orna i en spellista nu. Har dom sorterade under bokstavsordning, mappar med A,B,C osv.

Problem: Tvixen tillåter en inte att lägga till mer än 2048 låtar i en spellista B)

Haha, jag känner igen det där. - Med sådan kompisar, vem behöver fiender? ;-)

Intressant angående begränsningen i spellistor.
Har nog aldrig ens försökt göra en så stor spellista, men det var en smart idé för att köra alla låtar på disken.
Jag ska maila och kolla med DViCO om det är något som går att fixa.

//BC

Postad 20 oktober 2009 - 16:54

Grief
  • Grief
  • Amatör

• 97 inlägg
  • 0
Uppdaterade till 1.3.168 idag från någon uråldrig FW och nu spelar min TViX inte längre .mkv eller vissa .avi som tidigare spelats utan problem. Ljudet spelas men ingen bild och min tv anger att den inte mottager någon signal.

Har provat att byta till 1.3.137 och till 1.4.25 med PRECIS samma resultat.

Några tips på något jag kan göra? Kör snart ett spett igenom den lilla svarta lådan.

Postad 20 oktober 2009 - 17:47

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

• 5 641 inlägg
  • 0

Uppdaterade till 1.3.168 idag från någon uråldrig FW och nu spelar min TViX inte längre .mkv eller vissa .avi som tidigare spelats utan problem. Ljudet spelas men ingen bild och min tv anger att den inte mottager någon signal.

Några tips på något jag kan göra? Kör snart ett spett igenom den lilla svarta lådan.

Är det inte så många filer kan du ju testa att göra om avifilerna till mkv.
Jag hade problem med 3st avifiler, alla av samma art. Gjorde om dem till mkv. Fick samma som du, ljud men ingen bild.

Edit: Eller vad sa du, spelar den INGA mkv. alls?

Det är de enda filer jag ahft problem med 1.3.168 installerad....

Skumt det här att det verkar skilja så mycket hur tvixen uppför sig med samma frimware för olika människor.

Redigerat av genstruktur, 20 oktober 2009 - 17:49.

Postad 20 oktober 2009 - 18:06

penke62
  • penke62
  • Lärjunge

• 334 inlägg
  • 0

Inte så att utsignalen behöver ändras efter att du bytt? Det händer ju ibland att den ställer om sig.

Postad 20 oktober 2009 - 18:15

Grief
  • Grief
  • Amatör

• 97 inlägg
  • 0

Är det inte så många filer kan du ju testa att göra om avifilerna till mkv.
Jag hade problem med 3st avifiler, alla av samma art. Gjorde om dem till mkv. Fick samma som du, ljud men ingen bild.

Edit: Eller vad sa du, spelar den INGA mkv. alls?

Det är de enda filer jag ahft problem med 1.3.168 installerad....

Skumt det här att det verkar skilja så mycket hur tvixen uppför sig med samma frimware för olika människor.

INGA .mkv alls tyvärr.

Inte så att utsignalen behöver ändras efter att du bytt? Det händer ju ibland att den ställer om sig.

Duuu, är inne på min tredje TViX-generation faktiskt :lol:

Har perfekt bild på exempelvis mpg och vmw men icke på avi och mkv. Har inte testat helt vetenskapligt, men ungefär så iaf :)

Postad 20 oktober 2009 - 18:30

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

• 5 641 inlägg
  • 0
@Grief

Fan det där låter väldigt konstigt, på flera firmwares också. Även med den gamla uråldriga du hade innan, kvarstår problemet då också?

På de "Nyare" firmwares finns lite fler upplösninginställnigar också, native resolution osv. Kan inte vara så att det blivit nåt skumt där? Fast det är klart det är båda HD och SD material som strular....
Har du haft 3st tvix så borde du iofs. kunna det där hur man ställer in som du säger.

Redigerat av genstruktur, 20 oktober 2009 - 18:36.

Postad 20 oktober 2009 - 19:30

XorXaX
  • XorXaX
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0
Hej på er!

FIck min TViX 6500 idag! Slängde in senaste beta FWn, fipplade lite
med nätverksinställningarna och streamar .mkv utan problem över
samba! Fungerar hur bra som helst!

Ett par frågor dock;
1. Försöker lägga in en egen bakgrund, är det inte så att det ska
vara en JPEG med formatet 1280x720 och ska heta tvix.jpg och ligga
i rooten på hårddisken? Precis så har jag gjort men får det inte att
fungera...

2. Innan jag packar undan min gamla trogna kryss-box totalt så
skulle jag vill ha ett annat sätt att kunna kolla på DVDer, jag tänkte
då vara lite smart så jag delade DVD-läsaren på min dator och lade
till den utdelningen i TViXen. Jag kan gå in på DVDn via TViXen och
när jag går in i VIDEO_TS så autostartas filmen, helt i sin ordning.
Men! Jag får inte någon bild, och på displayen så står tidsräknaren
helt still. Står bara 0:00:00 hela tiden... Någon som gjort något
liknande och fått det att fungera?

Tack på förhand!

Hälsningar
Jonas

Postad 20 oktober 2009 - 19:38

ljudnisse
  • ljudnisse
  • Veteran

• 2 129 inlägg
  • 0
Har en 5 dgr gammal Tvix, efter strömavbrott igår funkar inte längre NFS mot min Synology NAS, funkade fint fint innan :)
Ser mina folders på NAS video/music/photo men inga folders/filer under dessa.
UPnP funkar men bara ibland.
Har bootat, tvix, nas flera gng.
Hur kan det bara lägga av pga av ett strömavbrott ???

Min NFS mount är /volume1/peter, IP mot NAS 198.168.1.xx, ping funkar fint Tvix=>NAS samt PC=>Tvix.

HJÄLP

Redigerat av ljudnisse, 20 oktober 2009 - 19:52.

Postad 20 oktober 2009 - 20:50

penke62
  • penke62
  • Lärjunge

• 334 inlägg
  • 0

Hej på er!

Ett par frågor dock;
fungera...

Tack på förhand!

Hälsningar
Jonas

Jag spelar dvd på det viset ibland, helt utan probs.

Postad 20 oktober 2009 - 21:10

dj_komodo
  • dj_komodo
  • Beroende

• 1 194 inlägg
  • 0

Hej på er!

Ett par frågor dock;
fungera...

Tack på förhand!

Hälsningar
Jonas

1. Testa med att läga Tvix.jpeg i mappen där du vill ha bakgrunden, dvs film mappen, musik mappen osv och inte i rooten...

2. har testat det med utan problem, men brukar aldrig göra så i vanliga fall då jag har en ps3a, HD-DVD samt xbox360 inkopplade till hemmabion...

Postad 20 oktober 2009 - 21:53

Grief
  • Grief
  • Amatör

• 97 inlägg
  • 0

@Grief

Fan det där låter väldigt konstigt, på flera firmwares också. Även med den gamla uråldriga du hade innan, kvarstår problemet då också?

På de "Nyare" firmwares finns lite fler upplösninginställnigar också, native resolution osv. Kan inte vara så att det blivit nåt skumt där? Fast det är klart det är båda HD och SD material som strular....
Har du haft 3st tvix så borde du iofs. kunna det där hur man ställer in som du säger.

Gick tillbaka till 1.2.52, tror jag hade någon nyare innan jag började pilla, men den hittade jag inte. Nu lirar det igen :)

Native resolution stod på 'off' i de andra mjukvarorna, har noll koll på hur den fungerar då den dykt upp i de senaste mjukvarorna.

Redigerat av Grief, 20 oktober 2009 - 21:55.

Postad 20 oktober 2009 - 22:43

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

• 5 641 inlägg
  • 0

Hej på er!

Ett par frågor dock;
fungera...

Hälsningar
Jonas

Du skall döpa den till EXAKT " TViX.jpeg" , tänk på stora och små bokstäver i TViX! :)

Gick tillbaka till 1.2.52, tror jag hade någon nyare innan jag började pilla, men den hittade jag inte. Nu lirar det igen :lol:

Native resolution stod på 'off' i de andra mjukvarorna, har noll koll på hur den fungerar då den dykt upp i de senaste mjukvarorna.

Mycket märkligt måste man ändå erkänna :lol: . Aja gött att det fungerar igen i alla fall!!

Redigerat av genstruktur, 20 oktober 2009 - 22:41.

Postad 21 oktober 2009 - 05:50

XorXaX
  • XorXaX
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0

Jag spelar dvd på det viset ibland, helt utan probs.

1. Testa med att läga Tvix.jpeg i mappen där du vill ha bakgrunden, dvs film mappen, musik mappen osv och inte i rooten...

2. har testat det med utan problem, men brukar aldrig göra så i vanliga fall då jag har en ps3a, HD-DVD samt xbox360 inkopplade till hemmabion...

Får testa lite mer med DVDn i eftermiddag efter jobbet, kan ju ta och testa med en annan skiva ifall det är det som är problemet...

Kan tillägga att jag kör Windows 7 om det kan ha något med saken att göra? Övriga utdelningar på den datorn fugnerar prima.

Du skall döpa den till EXAKT " TViX.jpeg" , tänk på stora och små bokstäver i TViX! :angry:

Jag får det verkligen inte att fungera med bakgrunden. Mycket märkligt. Men aja, inget jag lider av :D

EDIT:
Vilken version kör ni med som har fått det att fungera att streama DVD från spelaren på datorn? Jag kör med 1.4.25...

Redigerat av XorXaX, 21 oktober 2009 - 07:44.

Postad 21 oktober 2009 - 07:34

ljudnisse
  • ljudnisse
  • Veteran

• 2 129 inlägg
  • 0

Har en 5 dgr gammal Tvix, efter strömavbrott igår funkar inte längre NFS mot min Synology NAS, funkade fint fint innan :angry:
Ser mina folders på NAS video/music/photo men inga folders/filer under dessa.
UPnP funkar men bara ibland.
Har bootat, tvix, nas flera gng.
Hur kan det bara lägga av pga av ett strömavbrott ???

Min NFS mount är /volume1/peter, IP mot NAS 198.168.1.xx, ping funkar fint Tvix=>NAS samt PC=>Tvix.

HJÄLP

Snälla hjälp mig !!!

Postad 21 oktober 2009 - 09:37

XorXaX
  • XorXaX
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0

Snälla hjälp mig !!!

Det kan ju vart så att det blev en strömspik innan eller efter strömavbrottet som kan ha skadat NASen eller TViXen...

Postad 21 oktober 2009 - 10:37

ljudnisse
  • ljudnisse
  • Veteran

• 2 129 inlägg
  • 0
Tror inte det, både NAS & Tvix funkar bra i övrigt, men NFS dog kommer åt min folders med det finns inget i dom om jag kollar från Tvixen,kollar jag från PC så finns alla filer där.

Postad 21 oktober 2009 - 15:35

XorXaX
  • XorXaX
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0

Får testa lite mer med DVDn i eftermiddag efter jobbet, kan ju ta och testa med en annan skiva ifall det är det som är problemet...

Kan tillägga att jag kör Windows 7 om det kan ha något med saken att göra? Övriga utdelningar på den datorn fugnerar prima.

Jag får det verkligen inte att fungera med bakgrunden. Mycket märkligt. Men aja, inget jag lider av :angry:

EDIT:
Vilken version kör ni med som har fått det att fungera att streama DVD från spelaren på datorn? Jag kör med 1.4.25...

Ok, jag har lyckats få det till att det är köpe-DVDer som inte fungerar. Alla som jag har bränt ut själv har fungerat finfint, men inte någon utav mina köpe-DVDer. Är det någon som kan bekräfta att det är så eller fungerar det för er med köpe-DVDer också? Kan det ha något att göra med att de jag bränt ut själv är regionsfria?

Postad 21 oktober 2009 - 18:31

ljudnisse
  • ljudnisse
  • Veteran

• 2 129 inlägg
  • 0
Svarar mig själv:
De var sättning av jumbo frames MTU = 9000 sättning på min NAS som triggades igång vid power avbrott, fall back till MTU =1500 löste problemt.

Postad 21 oktober 2009 - 18:49

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

• 5 641 inlägg
  • 0
Jag provade precis en full bluray iso. på 48gig, funkade fint! HDljud och allt :D
Givetvis har jag gjort den av en av mina egna bluray som jag köpt.....

Eeenaaaice.....(borat)

Edit: jag ropade tydligen hej för tidigt, nu efter 15min la ljudet av på bluray iso.:unsure: DTS-HD master var det...

Det fungerar inte för någon eller?

Jag får det verkligen inte att fungera med bakgrunden. Mycket märkligt. Men aja, inget jag lider av :rolleyes:

EDIT:

Mycket märkligt, då har jag slut på ideer.

Redigerat av genstruktur, 21 oktober 2009 - 19:31.

Postad 21 oktober 2009 - 19:43

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

• 5 641 inlägg
  • 0

Försöker Du spela upp BD-ISO eller BD-Mapp?
BD-ISO har jag aldrig fått att funka smärtfritt BD-MApp funkat kanon hittils

BD-mapp, vad menar du där?

Postad 21 oktober 2009 - 19:48

Unregistered9c2c5781
  • Unregistered9c2c5781
  • Amatör

• 76 inlägg
  • 0

Ok, jag har lyckats få det till att det är köpe-DVDer som inte fungerar. Alla som jag har bränt ut själv har fungerat finfint, men inte någon utav mina köpe-DVDer. Är det någon som kan bekräfta att det är så eller fungerar det för er med köpe-DVDer också? Kan det ha något att göra med att de jag bränt ut själv är regionsfria?

Kan det vara så att de du bränt själv inte är krypterade så som köpe skivorna är. Vad jag har förstår så SKA inte krypterade skivor fungera i TViXen då den inte stödjer CSS kryptering.

Redigerat av Unregistered9c2c5781, 21 oktober 2009 - 19:49.

Postad 21 oktober 2009 - 19:58

XorXaX
  • XorXaX
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0
Ja, det är det jag funderar på också. Jag har tankat DVD-ISO filen och bränt ut, och förmodligen är de inte krypterade. Men då vet jag i alla fall att det inte ska gå att visa köpe-DVDer i TViXen...

Postad 21 oktober 2009 - 21:00

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

• 5 641 inlägg
  • 0

BD-mapp, vad menar du där?

Nu är jag med, jag skulle haft M2TS istället va?

Redigerat av genstruktur, 22 oktober 2009 - 03:05.

Postad 22 oktober 2009 - 19:30

Unregistereda33d64e8
  • Unregistereda33d64e8
  • Lärjunge

• 275 inlägg
  • 0
Är nu dags att skaffa en Tvix. Har ledsnat på HTPC som förvisso funkar riktigt bra men tar för mycket tid att pilla med osv. Men det är några frågor jag har...

- Kan Tvix spela fulla bluray (M2TS eller .ISO) från hårddisk?
- Hur ser gränssnittet ut? Finns det några screenshots?
(Är ju bortskämd med mediaportal med omslagsbilder, IMDB info osv där man kan sortera filmer på en speciell skådespelare, genre, år eller whatever... går detta med TVIX?)
- Hur hanteras TV-SERIER? Mediaportal har ju en underbar tvseries plugin med banners för serien, omslagsbilder för varje säsong osv. Hur hanterar TVIX avsnitt osv?

samma frågor gällade musik album osv. genres, artister, år, omslagsbilder osv.

Tvixie verkar vara bästa mjukvaran eller finns det nåt bättre?

Redigerat av Unregistereda33d64e8, 22 oktober 2009 - 19:41.

Postad 22 oktober 2009 - 22:56

apfelstrodel
  • apfelstrodel
  • Användare

• 137 inlägg
  • 0
Hej alla Tvix 6500 ägare! Tänkte kolla med er om möjligheten att spela upp Winamp filer från datorn trådlöst till tvixen. Då menar jag direkt så att jag kan byta låt lägga till i spellistan när jag spelar upp. Har hört lite rykten om att detta kanske skulle kunna fungera ? Är ganska basic i mina "dator kunskaper" så det skulle underlätta om det var någon form av enklare problem. Om inte detta går att lösa funderar jag på att köpa tex en Squeese box eller något liknande. Känns lite onödigt att lägga så mycket pengar på detta dock då allt jag vill är att transportera musiken i realtid ifrån min dator till min sterio utan sladdar och gärna med hög kvalitet. Kan någon hjälpa mig vorre detta hur bra som hällst.

Mvh Peter

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.