* Officiell tråd - Popcorn Hour A-100 *
Popcorn Hour A-100
(Mediaspelare)
|
5
|
(199)
|
Inga priser | |
Popcorn Hour A-110
(Mediaspelare)
|
5
|
(97)
|
Inga priser |
Postad 18 October 2008 - 12:06
Postad 18 October 2008 - 12:18
Startade upp min nyinköpta PCH-110 i dag och det enda som händer, är att den startar upp med texten popcorn hour loading...... sen blir allt svart. Något tips eller är det tillbaka till affären som gäller?
Ser ut att vara ett klassiskt problem som det finns skrivet i tråden om massor av gånger.
Gå till sida 1 i denna tråden och läs Kanelbulle's tips!
Jag antar att du får ut fel signal och behöver ändra på det enl. "2:2 Får du ingen bild första gången?"
Postad 18 October 2008 - 13:43
Jag ska inte argumentera med dig K-E, var och en blir lycklig på sin tro....om du ser flimmer på en stillbild i en matrisadresserad skärm, där bilden är kvar i sin helhet tills nästa bild visas, så kanske du skulle reklamera skärmen?
har du en plasma? om inte så förstår jag att du inte sett flimmret på plasma det finns tro mig ser det på min plasma med
Postad 18 October 2008 - 19:33
Alla Harmony modeller fungerar utmärk
Låter ju kanon, då tar vi en sådan =)
Postad 18 October 2008 - 19:46
Men vad är egentligen den stora skilnaden på Logitech Harmony 555 å 525
Postad 19 October 2008 - 01:25
lite off topic sorry!
Men vad är egentligen den stora skilnaden på Logitech Harmony 555 å 525
utseendet
Postad 19 October 2008 - 10:42
har du en plasma? om inte så förstår jag att du inte sett flimmret på plasma det finns tro mig ser det på min plasma med
Nej en LCD, men den bärande delen i konstruktionen är densamma, jag har förtvivlat slagit på wiki och kan inte förstå annat än att grunden är den samma - man uppdaterar HELA bilden momentant (till skillnad från tjockTV, där man sveper en linje i taget och bara lyser upp en pixel just när strålen passerar) dessemellan har man på den styrspänning som behövs för fortsatt jonisering av gasen i en pixel för att fortsätta tillföra elektroner till "lysaupp fosforen" HELA tiden.
Det enda förslag till orsak jag kan komma på är att man av besparingsskäl drar ner på denna styr eller underhållsspänning att "underhålls lysaupp" funktionen tillför så pass lite elektroner att ljusstyrkan hos fosforen (precis som i en tjockTV) hinner klinga av såpass mycket att det blir uppfattbart för känsliga ögon (och/eller i produkter där det är särskilt utpräglat sparat/dåligt utfört)
Plasma har ju tidigare kritiserats för att de blir så varma (drar så mycket ström) att man kanske valt att spara på detta trots att konstruktionen beskrivs med underhållsspänning för att slippa variationer i ljusstyrkan mellan bilduppdateringarna.
Pricipiellt skulle man kunna få detta problem även med en illa utförd LCD, där de lysrör som sitter längskanterna och ger ljuset (som LCD vrider så den blir synlig för tittaren)skulle kunna flimra med taskiga nätaggregat - finns ju billiga lysrör som flimrar?
Finns det nån som sett detta på en LCD-TV?
Fiunns det någon som inte upplever flimmer på sin plasma trots att den inte är 100hz?
I övrigt går min PCH som tåget - och väntar ivrigt på firmwareuppdateringen!
Postad 19 October 2008 - 12:47
Pioneers plasmor går i vad jag förstått i 50Hz och dessa flimrar inte...dom änvänder en egen teknik som dom kallar Digital Flicker-Free...så här beskriver dom den..Fiunns det någon som inte upplever flimmer på sin plasma trots att den inte är 100hz?
Tired eyes from tiny flickers on a TV screen are now finally a thing of the past. Our progressive scan drive scans all 580 lines in 1/50 of a second and constructs a complete frame.
In addition to progressive scanning, we have developed a new digital method to prevent flicker.
Although 100 Hz scanning is considered to deliver the best result, false contours might appear in some scenes.
Our Digital Flicker-Free feature completely eradicates flicker and false contour, ensuring that every image is of the utmost quality
...inte för att den beskrivningen säjer så mycket mer än att 100Hz är mer effektiv men har sina nackdelar.
Kan säga det att Panasonicen som jag har drar 385w i snitt och det sitter 4 fläktar i den...så nej det beror inte på det.Plasma har ju tidigare kritiserats för att de blir så varma (drar så mycket ström) att man kanske valt att spara på detta trots att konstruktionen beskrivs med underhållsspänning för att slippa variationer i ljusstyrkan mellan bilduppdateringarna.
On Topic...min PCH går som tåget också och väntar med spänning på nästa uppdatrering.
Redigerat av K-E Larsson, 19 October 2008 - 12:57.
Postad 19 October 2008 - 14:33
Pioneers plasmor går i vad jag förstått i 50Hz och dessa flimrar inte...dom änvänder en egen teknik som dom kallar Digital Flicker-Free...så här beskriver dom den..
Tired eyes from tiny flickers on a TV screen are now finally a thing of the past. Our progressive scan drive scans all 580 lines in 1/50 of a second and constructs a complete frame.
In addition to progressive scanning, we have developed a new digital method to prevent flicker.
Although 100 Hz scanning is considered to deliver the best result, false contours might appear in some scenes.
Our Digital Flicker-Free feature completely eradicates flicker and false contour, ensuring that every image is of the utmost quality
...inte för att den beskrivningen säjer så mycket mer än att 100Hz är mer effektiv men har sina nackdelar.
Kan säga det att Panasonicen som jag har drar 385w i snitt och det sitter 4 fläktar i den...så nej det beror inte på det.
On Topic...min PCH går som tåget också och väntar med spänning på nästa uppdatrering.
"Deras progressive scan" är något som alla matrisadresserade skärmar använder, det är liksom hela idén.
Min 40" LCD drar 100 w, så det verkar som om plasma tekniken har en bit till att vandra, även om den har vissa andra fördelar.
Postad 19 October 2008 - 14:38
Läste detta i senaste betan: "Fixed HDMI output blackout after ISO playback and standby"
kan detta va lösningen på problemet många har att när man startar upp popcornen så får man boota om den ett flertal gånger innan man får bild?
Verkar vara precis detta problem jag fick på min som jag var tvungen och skicka tillbaks min på reparation. Läs mitt inlägg på Officiella på PCH 110 tråden.. om det problemet jag fick... Webhallen ersätter inga nyinköpta med en ny... alla ska på reparation enligt Generalleverantören för Sverige.. Teknikmagasinet erästter dock nya med en helt ny... så det är nån fuffens med Webhallen
Redigerat av Midnight, 19 October 2008 - 14:39.
Postad 19 October 2008 - 15:35
Verkar vara precis detta problem jag fick på min som jag var tvungen och skicka tillbaks min på reparation. Läs mitt inlägg på Officiella på PCH 110 tråden.. om det problemet jag fick... Webhallen ersätter inga nyinköpta med en ny... alla ska på reparation enligt Generalleverantören för Sverige.. Teknikmagasinet erästter dock nya med en helt ny... så det är nån fuffens med Webhallen
Mind You att "webhallen" ägs av Pixmania ett franskt företag, med mycket tveksam affärsmoral. Paris etik spriders sig kanske till Stockholm....
Postad 19 October 2008 - 16:19
Jag bytte min nyinköpta A-100 på Webhallen utan problem 2 dar efter köpet i augusti. Det har kanske kommit nya direktiv från Paris eller också berodde det på att jag handlade direkt i butik av riktiga människor. I övrigt är min erfarenhet av Pixmania att man inte ska handla nåt där som man inte kan vara utan i 6 veckor om det är eller blir något fel på varan.Mind You att "webhallen" ägs av Pixmania ett franskt företag, med mycket tveksam affärsmoral. Paris etik spriders sig kanske till Stockholm....
Postad 19 October 2008 - 18:48
står i valet å kvalet om jag ska skicka tebax min eller inte, ibland funkar den att starta upp, ibland krävs det ca 5 omstarter
Redigerat av Unregistered822bc626, 19 October 2008 - 18:54.
Postad 19 October 2008 - 19:15
Jag bytte min nyinköpta A-100 på Webhallen utan problem 2 dar efter köpet i augusti. Det har kanske kommit nya direktiv från Paris eller också berodde det på att jag handlade direkt i butik av riktiga människor. I övrigt är min erfarenhet av Pixmania att man inte ska handla nåt där som man inte kan vara utan i 6 veckor om det är eller blir något fel på varan.
Jag var också i butiken
Va det lika dant med era att ibland startade den felfritt å ibland ville den inte alls efter kallstart?
står i valet å kvalet om jag ska skicka tebax min eller inte, ibland funkar den att starta upp, ibland krävs det ca 5 omstarter
Du bör nog skicka in din. Hur ska man kunna acceptera en produkt på det sättet? Inte sitter du väl kvar på din tv om den skulle behöva 5 omstarter innan du får en bild?
Vi får väl se om min kommer tillbaks reparerad och 100% fungerande
Postad 19 October 2008 - 19:40
"Deras progressive scan" är något som alla matrisadresserade skärmar använder, det är liksom hela idén.
Min 40" LCD drar 100 w, så det verkar som om plasma tekniken har en bit till att vandra, även om den har vissa andra fördelar.
Min Pioneer 43'a drar ganska jämnt runt 135 watt så det är nog inte så farligt längre.
Dessutom är den över tre år gammal. På den kan jag endast välja mellan 75 och 100 Hz, men det flimrar inte i något
de två lägena.
Nej, progressiv scan är ju en gammal metod som väl först gjorde besök i stugorna med PC-datorerna och multisynkmonitorer till Amiga m.fl.
Visserligen var det tjockskärmar på den tiden, men nog försvann det flimmer som vi var så vana vid innan.
On Topic... min PCH är tillbakslämnad till sin rätta ägare och jag får nöja mig med Tvix i fortsättningen.
Postad 19 October 2008 - 21:34
.Jag var också i butiken
Dom sa att regeln gäller enbart PCH 110 och inte PCH 100 eftersom man har lärt sig mycket av misstagen från PCH 100 felen som skickades in på service.
Det var rejält med sk-tsnack dom presterade där. Jag får nog sluta handla i Webhallens butik också trots att det är bekvämt - jag bor alldeles i närheten. Ja, jag vet, det här forumet är inte till för att sänka butiker men det är svårt låta bli när det är så uppenbart.
Postad 20 October 2008 - 15:06
Min Pioneer 43'a drar ganska jämnt runt 135 watt så det är nog inte så farligt längre.
Dessutom är den över tre år gammal. På den kan jag endast välja mellan 75 och 100 Hz, men det flimrar inte i något
de två lägena.
Nej, progressiv scan är ju en gammal metod som väl först gjorde besök i stugorna med PC-datorerna och multisynkmonitorer till Amiga m.fl.
Visserligen var det tjockskärmar på den tiden, men nog försvann det flimmer som vi var så vana vid innan.
On Topic... min PCH är tillbakslämnad till sin rätta ägare och jag får nöja mig med Tvix i fortsättningen.
Tack för infon Gabbe!
Mycket få människor är känsliga för "flimmer" snabbare än 60hz, men infon om skapligt låg effektförbrukning går ju i linje med vad jag trodde. Vi får se om vi hör/ser något mer.
Hoppas din Tvix ger dig bra filmupplevelser!
Postad 21 October 2008 - 00:54
Tack för infon Gabbe!
Mycket få människor är känsliga för "flimmer" snabbare än 60hz, men infon om skapligt låg effektförbrukning går ju i linje med vad jag trodde. Vi får se om vi hör/ser något mer.
Hoppas din Tvix ger dig bra filmupplevelser!
Nej, jag vet att jänkarna knappt har haft flimmerproblem jämfört med vad vi har haft och de körde ju 60Hz sedan länge.
Jag kom på att den har separat tuner som säkert drar en 25 watt extra...
Har mätaren på panelen enbart.
När det gäller Tvixen så har jag haft den ett år nu åtminstone och den klarar allt som PCH kan (av det jag är intresserad av), men prisbilden på PCH är något mer tilltalande. Trodde från början att jag skulle köpa en Poppis, men jag är för nöjd med den jag har. Det var kul att få testa en PCH i några veckor i alla fall.
Postad 21 October 2008 - 07:38
Har uppdaterat spelaren och använder mig inte av hårddisk om det spelar någon roll.
Varje gång jag stängt av spelaren (via fjärren) så dagen efter t ex när jag ska starta den så trycker jag samma knapp igen så klart. Inget händer, man får trycka en 4-6gånger på on/off knappen innan den går igång, är detta normalt?
Har nämligen provat att trycka bara en gång och låtit den stå själv en stund, inom 5 minuter visas fortfarande ingen bild.
För övrigt så funkar den kanon.
Postad 21 October 2008 - 07:53
1. dra ur strömmen, dår fungerar den igen tills jag ser en film igen.
Eller:
2. låta filmen gå klart, vänta 5 minuter tills HDD har slutat spinna och då börjar fjärren att fungera.
Visst är det ett märkligt fel? Att den börjar fungera då min HDD slutar snurra?
//Stefan
Postad 21 October 2008 - 10:19
Var väl ett rätt vanligt fel att IRögat som tar emot signalen från fjärren sitter "slarvigt" för att uttala sig snällt.Har ett mycket märkligt problem, om jag ser en film (oavsett vilken typ) så slutar min fjärr att fungera 7 av 10 gånger. Filmen spelas upp som den ska med bra ljud och bild, men det går inte att använda fjärren. Har bara hittat två lösningar
1. dra ur strömmen, dår fungerar den igen tills jag ser en film igen.
Eller:
2. låta filmen gå klart, vänta 5 minuter tills HDD har slutat spinna och då börjar fjärren att fungera.
Visst är det ett märkligt fel? Att den börjar fungera då min HDD slutar snurra?
//Stefan
Detta i kombination med vibrationerna från HDn kanske gör att ögat inte "ser" signalen från fjärren ?
Testa om du har samma problem om du rycker bort frontpanelen.
//Peter
Postad 21 October 2008 - 15:02
Postad 21 October 2008 - 15:43
jag använder min popcorn hour tillsammans med en 50 tums samsung plasma (PS-50C91H), kör med den HDMI kabel som följde med popcorn hourn. Bilden är skarp men svärtan är dålig. Det hela blir grått, mer grått än när jag kollar på digitaltv via scart. Jag har provat att sänka ljusstyrkan på både TVn och PCH men det blir inte bra. Nån bra svärta blir det inte.
Kan det blir bättre svärta om man kör via komponentkabel istället eller är maskinen i sig lite dålig på den punkten?
Hälsningar Rickard
Postad 21 October 2008 - 16:57
jag partitionerade pchns hdd i datorn som ext3 så nu har jag 2 pratitioner tänkte använda en av dem för film o en för musik pchn hittar alla partitioner men han delar inte ut annat en fösta pratitionen på nätverket nån som vet om man kan dela ut diskar på nätverket?
Det är väl samba-klienten i PCH:n som är ansvarig för det? Detta specialfall med två olikformatterade partitioner på den interna HDD:n undrar jag om programmerarna av PCH:ns firmware ens tänkt på??
Någon som vet mer?
Postad 21 October 2008 - 18:14
Det är väl samba-klienten i PCH:n som är ansvarig för det? Detta specialfall med två olikformatterade partitioner på den interna HDD:n undrar jag om programmerarna av PCH:ns firmware ens tänkt på??
Någon som vet mer?
olik formaterade nja det är ext3 på båda
Postad 21 October 2008 - 19:05
Jag har min PCH kopplad till en Panasonic plasma och svärtan är alldeles utmärkt...men jag använder inte den medföljande HDMI kabeln då det är flera som haft problem med den.hej
jag använder min popcorn hour tillsammans med en 50 tums samsung plasma (PS-50C91H), kör med den HDMI kabel som följde med popcorn hourn. Bilden är skarp men svärtan är dålig. Det hela blir grått, mer grått än när jag kollar på digitaltv via scart. Jag har provat att sänka ljusstyrkan på både TVn och PCH men det blir inte bra. Nån bra svärta blir det inte.
Kan det blir bättre svärta om man kör via komponentkabel istället eller är maskinen i sig lite dålig på den punkten?
Hälsningar Rickard
Jag köpte en HDMI kabel av bra kvallité på Elgiganten.
Postad 21 October 2008 - 22:53
hej
Hälsningar Rickard
provat med data uplösningar för min pch så funkade de utmärk fick bättre svärta vet inte om de är en bug i pchn men prova det
Postad 22 October 2008 - 09:10
Var väl ett rätt vanligt fel att IRögat som tar emot signalen från fjärren sitter "slarvigt" för att uttala sig snällt.
Detta i kombination med vibrationerna från HDn kanske gör att ögat inte "ser" signalen från fjärren ?
Testa om du har samma problem om du rycker bort frontpanelen.
//Peter
Hmm, jag vet ju att det har varit ett problem med PHC och dess IR-mottagare. Men att vibrationerna från HDD skulle vara boven har jag inte tänkt på, har tänkt i banorna att det skulle vara någon form av mjukvarubugg.
Helt klart värt att testa. Skulle vara skönt om det vore något så enkelt, gillar enkla lösningar! =)
//Stefan
Postad 22 October 2008 - 09:42
olik formaterade nja det är ext3 på båda
Då missförstod jag dig.
Formulerar om frågan: har andra någon erfarenhet av om fler än en partition ext3 på en intern HDD syns? eller är det bara duckface som har detta bekymmer?
Själv har jag bara en partition och inga problem av det slag duckface beskriver.
Postad 22 October 2008 - 09:52
provat med data uplösningar för min pch så funkade de utmärk fick bättre svärta vet inte om de är en bug i pchn men prova det
Gäller det alla typer av material?
Jag ser ofta dålig svärta (och grågröna färgstick) på h264 (HD material) men nästan aldrig på TS rippningar (vanlig DVD fast överlagd på PCH:n)
Om du får olika resultat på HDMI och Scart så kan det vara bra att veta att dessa signaler behandlas helt olika i din skärm, Scart signalen är analog och måste digitaliseras för att din matrisskärm ska kunna visa den. HDMI är däremot digital från början.
Du kanske kan testa skillnaderna själv genom att ta en ISO fil och dels visa den via HDMI från PCH:n och dels bränna en DVD från samma ISO-fil och visa den via din DVD-spelare och Scart....? A/B växling via skärmens fjärr borde sedan vara enkelt för en sida vid sida jämförelse.
Postad 22 October 2008 - 11:44
Postad 22 October 2008 - 11:51
Då missförstod jag dig.
Formulerar om frågan: har andra någon erfarenhet av om fler än en partition ext3 på en intern HDD syns? eller är det bara duckface som har detta bekymmer?
Själv har jag bara en partition och inga problem av det slag duckface beskriver.
på min laptop fick jag 2st, en är en liten på 1gb som bara syns när jag kopplar pch med usb till laptopen, på min PC fick jag bar en.
Postad 22 October 2008 - 11:55
Postad 22 October 2008 - 17:32
Undrar en sak om NTM inställningarna där man startar och stoppar tex SMB, myihome. där finns en som hetter Usenet Client (tror jag de va) vad är det för nått och vad gör den, har provat att starta och stoppa den men märker ingen som händer. Någon som kan förklara vad det är och vad den är till för, har en A-110
Det är ungefär som torrent.
Istället för att gå mot en torrent tracker så går den mot en usenet server
Tyvärr så är det inte många svenska ISP som har usenet eller diskussions servrar i sina nät.
Dom som har det har oftast filtrerat bort allt om alt.binaries. som behövs för att det ska fungera.
Man blir då hänvisad till betalservrar.
Usenet tillhör internets barndom och fanns långt innan webben var uppfunnen
Postad 22 October 2008 - 19:16
En sak till jag undrar, jag har satt en fjärrströmbrytare med fjärrkontroll (nexa) i väguttaget och sen strömkabeln i den, när jag stänger av pch med power och sen delete knappen och sen stänger av fjärrbrytaren så att man ska slippa rycka sladden så blinkar den gula power lampan på pch med ca 20-30 sek mellanrum hela tiden, men om jag struntar i att stänga av fjärrbrytaren och bara trycker power+delete så blinkar den inget men då svalnar kylflänsen aldrig under 20 grader. Någon som vet varför den blinkar för när man bryter strömmen på fjärströmbrytaren så borde det ju vara samma sak som att rycka ur sladden ur väggen. Den lilla lampan på transformatorn som sitter på sladden blonkar oxå när jag stänger fjärbrytaren så det borde ju inte finnas någon ström fram till pch. Någon som vet nått om detta??
Redigerat av Unregistered6cc2d963, 23 October 2008 - 15:00.
Postad 22 October 2008 - 20:41
Snart ger jag upp.
Finns det någon komplett & lättförstålig guide hur man får igång torrent tankning.
Har den senast Fw´n.
Nätverk funkar (kan kolla utube osv.) Trådnätverk.
Hårddisk installerad liksom NMT prylarna.
Vad behöver jag mer installera / göra för inställningar.Kör med speedtouch router
Vet inte var jag hittar själva torrentprogrammet.
Vill nån vänlig själ hjälpa till lite?
Perrry
Redigerat av Unregistered4f350f54, 22 October 2008 - 20:54.
Postad 23 October 2008 - 09:52
Hej!
Snart ger jag upp.
Finns det någon komplett & lättförstålig guide hur man får igång torrent tankning.
Har den senast Fw´n.
Nätverk funkar (kan kolla utube osv.) Trådnätverk.
Hårddisk installerad liksom NMT prylarna.
Vad behöver jag mer installera / göra för inställningar.Kör med speedtouch router
Vet inte var jag hittar själva torrentprogrammet.
Vill nån vänlig själ hjälpa till lite?
Perrry
http://pchIP:8883/torrent/bt.cgi där kan du ladda upp torrent filer till pchn och även ställa nerladdnings port du kan behöva öppna samma port i din router
Redigerat av Duckface21, 23 October 2008 - 09:56.
Postad 23 October 2008 - 11:20
Så detta skriver jag in i popcorn eller på min pc?
(Detta kanske säger en del om mina dator / nätverkskunskaper
Perrry
Postad 23 October 2008 - 13:28
Ok.
Så detta skriver jag in i popcorn eller på min pc?
(Detta kanske säger en del om mina dator / nätverkskunskaper)
Perrry
i din pc i internet explorer. där det står pchIP i adressen jag skickade så byter du ut till det ip nr din PCH har
Redigerat av Duckface21, 23 October 2008 - 13:29.
Postad 23 October 2008 - 14:13
Nya MyIhome
"Inbyggt" stöd för MovieJukebox. Sweet. Och playlists, och mer fotovisningsmöjligheter som jag förstod det.
Kommer det ny FW redan imorgon tro ?
//Peter
Postad 23 October 2008 - 17:24
http://pchIP:8883/torrent/bt.cgi där kan du ladda upp torrent filer till pchn och även ställa nerladdnings port du kan behöva öppna samma port i din router
Det är den gamla torrent klienten (BPDT)
Trevligare interface och accepterad på dom allra flesta privata trackers är Transmission klienten http://pchip:8077
Postad 23 October 2008 - 17:45
Det är den gamla torrent klienten (BPDT)
Trevligare interface och accepterad på dom allra flesta privata trackers är Transmission klienten http://pchip:8077
trvligt nog stöds ju inte IE då jag vägrar installera annat webläsar program då ie duger bra
Postad 23 October 2008 - 18:16
Läst runt, sökt, gjort allt jag har läst mig till typ; kollat nätverket, defrag hdd men inget verkar funka.
Till problemet:
vissa 1080p-filmer funkar underbart bra men inte andra, det blir typ pixel-fel. Alltså inte lagg utan bara att partier i bilden blir eftersläpande typ 1-4 sekunder. (har projektor)
Kika här på screenshot på skillnaden på filerna:
http://westlund.rydb...se/felpafil.jpg
the ant bully funkar inte men never back down funkar utmärkt.
jag fattar ingenting
vore tacksam om någon hade en lösning.
Redigerat av Copperhead, 23 October 2008 - 18:31.
Postad 23 October 2008 - 23:00
Hej kära MHB.COM användare!
Läst runt, sökt, gjort allt jag har läst mig till typ; kollat nätverket, defrag hdd men inget verkar funka.
Till problemet:
vissa 1080p-filmer funkar underbart bra men inte andra, det blir typ pixel-fel. Alltså inte lagg utan bara att partier i bilden blir eftersläpande typ 1-4 sekunder. (har projektor)
Kika här på screenshot på skillnaden på filerna:
http://westlund.rydb...se/felpafil.jpg
the ant bully funkar inte men never back down funkar utmärkt.
jag fattar ingenting
vore tacksam om någon hade en lösning.
streemar du från en annan dator i så fall vad för hastighet på nätverket när det är hd filmer är det bästa att köra dem från pchs HDD prova ladda över filmerna dit funkar de bra då så har du troligen nått tjall på nätverket eller helt enkelt för söligt nätverk
Postad 23 October 2008 - 23:20
Hursomhelst så har jag köpt mig en pch a-100 idag,jag har ingen router eller nått så jag la i en hårddisk som jag hade liggandes.Funkar det att koppla in den på datorn med usb-kabel och föra över film till disken!?
Har ingen usb-kabel så jag har inte kunnat prova..
Eller skulle det funka att köra med denna kabel; http://www.clasohlso...spx?id=33552198
så jag kan streama film direkt från datorn?
Postad 24 October 2008 - 00:25
sen är det bara att koppla en nätverkskabel mellan router och pch..har jag förstått rätt då
Router är ett nytt område för mig
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
5
* Officiell tråd - Popcorn Hour A-110/B-110 *
3 bilder
73 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?