Men säljs 70 i sverige så är det den Europeiska modellen både med eller utan E i slutet.
* Officiell Tråd - Panasonic PZ70 *
Panasonic Viera TH-42PZ70
(TV)
|
2
|
(32)
|
Inga priser | |
Panasonic Viera TH-50PZ70
(TV)
|
1
|
(28)
|
Inga priser |
Postad 24 April 2008 - 17:28
Men säljs 70 i sverige så är det den Europeiska modellen både med eller utan E i slutet.
Postad 27 April 2008 - 15:08
Tack på förhand.
Postad 27 April 2008 - 15:31
Postad 27 April 2008 - 18:49
Postad 12 May 2008 - 14:12
Har det kommit någon programuppdatering till PZ70?
Min 50PZ70, inköpt november 2007, har följande under Systeminformation:
Programversion: 2220-10000
Status1: 0000-0b02 4000-000
Status2: 0000-0000 0000-0000
Vad har ni?
Postad 13 May 2008 - 22:02
Om inte overscan syns i menyn beror det nog på att TV:n inte fattar att du kör 16:9 signal. Prova att använda 16:9 formatet direkt istället för att köra "auto" på aspect.Tack sandos. Men jag hittar fortfarande inget som heter "overscan" i min meny. Jag chansar på att det heter någe annat på svenska?
Postad 17 May 2008 - 15:37
Kan man lira Xbox360 utan att vara nervös över att få inbränning? Eller är det som övriga plasmor att man får spela en timme sen köra myrornas krig i fem minuter om vart annat?
Sugen på plasma men lutar åt lcd pga att jag spelar ganska mycket. Hur fixar denna maskin det?
Ha det gott
Postad 21 May 2008 - 09:43
Har haft min 50PZ70 i 4 månader nu - spelar PS2 (jag vet - har inte "uppgraderat" mig ännu...), men har inte tillstymmelse till inbränning. Vad jag kan förstå så är inte Panasonic så "drabbat" av detta på någon panel.Hur är det med inbränningar eller ghostingar på denna?
Kan man lira Xbox360 utan att vara nervös över att få inbränning? Eller är det som övriga plasmor att man får spela en timme sen köra myrornas krig i fem minuter om vart annat?
Sugen på plasma men lutar åt lcd pga att jag spelar ganska mycket. Hur fixar denna maskin det?
Ha det gott
//
Postad 22 May 2008 - 23:03
Men man vill ju kunna lite eller se på en och samma kanal flera timmar utan att behöva oroa sig för att statiska bilder och kanal loggor ska brännas in.
Men plasman har ju såååå mycket skönare bild =/
Postad 01 June 2008 - 05:30
Postad 15 June 2008 - 11:58
Prismässigt är det ju ingen större skillnad, någon som kan motivera fördelar/nackdelar med respektive modell?
Kommer bli mest Boxer och inom en snar framtid blir det väl även en Blue-Ray. Grymt viktigt att den är grym på att visa sport med.
Är avsaknaden av 100Hz något jag kommer ångra i framtiden?
Postad 16 June 2008 - 10:36
Några tips eller ska jag slå till? egentligen vill jag ha en 50tummare eller liknande men sitter bara 3-3..5m ifrån.
Skulle nog kunna lägga upp till 15`000kr också.
Tankar? Ideèr?
Redigerat av stordanne, 16 June 2008 - 10:38.
Postad 17 June 2008 - 17:34
Siba har "Panasonic TH42PZ70" under 10`000kr. Är sugen på en runt den pengen men vet inte om jag gör bort mig om det finns andra apparater i samma kvalitè för ungefär samma peng. Är ute efter en 42 full hd plasma.
Några tips eller ska jag slå till? egentligen vill jag ha en 50tummare eller liknande men sitter bara 3-3..5m ifrån.
Skulle nog kunna lägga upp till 15`000kr också.
Tankar? Ideèr?
Jag har pz50", är grymt nöjd med den och sitter mindre än 3 m ifrån tv´n, funkar kanon bra.
kollat lite på EM som går nu, gillar inte fotboll, kollar bara för att se hur bilden blir och jag är jätte nöjd.
har märkt att om bara bildkällan är bra så blir bilden bra, att titta på tv6 och hocky VM var inte så kul, men deras sändning var ju kass, tv4 funkar toppen.
Postad 17 June 2008 - 19:59
PZ70 har traditionell 100HZ om du matar den med 50HzSitter här i valet och kvalet mellan pz70 och en px80.
Prismässigt är det ju ingen större skillnad, någon som kan motivera fördelar/nackdelar med respektive modell?
Kommer bli mest Boxer och inom en snar framtid blir det väl även en Blue-Ray. Grymt viktigt att den är grym på att visa sport med.
Är avsaknaden av 100Hz något jag kommer ångra i framtiden?
Postad 19 June 2008 - 19:56
Redigerat av Unregistered97806cc9, 22 June 2008 - 19:28.
Postad 22 June 2008 - 13:58
Funderar på att köpa denna tvn, '' TH42PZ70EA ''
Har läst nu en hel del på forumet men ändå lite osäker. Vill gärna ha era råd, fast att ni även lagt en hel del.
Användningen kommer mest att börja med , koppling till datorn, Tv tittande med boxer användning från Tele2,samt spela en hel del med Xbox 360 samt Ps3:an och Blue-ray tittande.
Ska jag satsa på denna tv, eller helst gå på en Lcd med liknande kvalitê/speccs? Med tanke på att jag hört att LCD är nog bäst för att satsa om man ska koppla till datorn?!
Redigerat av Chrise, 22 June 2008 - 14:07.
Postad 22 June 2008 - 20:07
Precis köpt min PZ70 nöjd tills idag försökte koppla in datorn via HDMI har ett Sapphire Radeon 3850 med HDMI utgång men ingen bild. Och efter det så har bägge HDMI ingångar lagt av och jag har vertikala linjer över hela tv´n vilket skit. Har haft den i 4 dagar någon som stött på något liknande? Funka fint med dvd innan, stendöd nu.
Antingen har du tvingat någon refresh frekvens till tv'n från datorn som den inte klarade av eller så har den bara gått sönder annars. Har ofta sett varningen att man inte ska mata frekvenser som skärmen inte stöder och att i värsta fall kan skärmen gå sönder.
Postad 25 June 2008 - 09:07
Jag har försökt att söka i denna tråd och få svar på en fråga ang TH42PZ70
Tyvärr har jag ej hittat något svar på är denna TV lämplig för PS3 spel?
Jag har kollat länkarna till recensinoerna som finns här på Prisjakt och upptäckte en som nämnde att spel från xbox 360 och PS3 var det mycket eftersläpning. Jag lirar sportspel så det är snabba förändringar i bild.
Är det någon som kör "snabba" spel på denna TV och kan ge mig någon bra information hur det är igentligen?
Om nu denna skärm är långsam är då TH42PX80 snabbare? Fungerar det astt spela snabba spel på den skärmen?
Jag funderar att köpa denna TH42PZ70 eller TH42PX80 och skall se TV som signalen leveras från en boxer, använda PS3:an för att se Blue Ray filmer, se vanliga DVD filmer och spel som PS3 genererar signalen.
Om denna fråga är besvarad i denna tråd eller en annan uppskatar jag om ni kan hänvisa mig till det inlägget/inläggen.
mvh
/Michael
Postad 26 June 2008 - 04:18
Är PZ70 bättre än dylik LCD? Jag är videofil men ska mest ha den till TV-tittning typ comhem HDTV/SDTV samt TV-spel. För film har jag separat hembioanläggning, då det också är en fördel om TVn levererar okej ljud.
Och hur är det med fläktljudet?
Postad 29 June 2008 - 12:54
Jag har haft en PZ50 i ca. 7 månader och har den inställd på nästan max kontrast.När jag spelar TV-spel kan jag se inbränningar från vissa statiska element (tex hastighetsmäter) om jag kör dem i mer än 5 minuter och sedan visar en vit bild. Kör jag lite myrornas krig eller annat försvinner detta.
Är det någon annan som upplevt samma problem? Kan min TV vara sönder på något sätt?
Postad 29 June 2008 - 15:12
Jag har haft en PZ50 i ca. 7 månader och har den inställd på nästan max kontrast.När jag spelar TV-spel kan jag se inbränningar från vissa statiska element (tex hastighetsmäter) om jag kör dem i mer än 5 minuter och sedan visar en vit bild. Kör jag lite myrornas krig eller annat försvinner detta.
Är det någon annan som upplevt samma problem? Kan min TV vara sönder på något sätt?
Sluta med det.
Postad 29 June 2008 - 15:40
Sluta med det.
Tomanista menar att du ska sluta med så hög kontrast. På tok för högt.
Postad 30 June 2008 - 21:11
Postad 30 June 2008 - 21:51
Även om jag kör med kontrast på ca. 60 % så får jag tillfälliga inbränningar även om de är mindre än om jag kör med högre kontrast....
För eller senare försvinner dessa. Kom ihåg att det är kontrasten som bestämmer hur "hårt" dessa sitter kvar. Jag har sällan kontrasten över femtio. Nu kanske du kollar i fullt dagsljus, varav den höga kontrasten. Hur som helst är det tålamod som gäller.
Postad 03 July 2008 - 00:42
Hej
Jag har försökt att söka i denna tråd och få svar på en fråga ang TH42PZ70
Tyvärr har jag ej hittat något svar på är denna TV lämplig för PS3 spel?
Jag har kollat länkarna till recensinoerna som finns här på Prisjakt och upptäckte en som nämnde att spel från xbox 360 och PS3 var det mycket eftersläpning. Jag lirar sportspel så det är snabba förändringar i bild.
Är det någon som kör "snabba" spel på denna TV och kan ge mig någon bra information hur det är igentligen?
Om nu denna skärm är långsam är då TH42PX80 snabbare? Fungerar det astt spela snabba spel på den skärmen?
Jag funderar att köpa denna TH42PZ70 eller TH42PX80 och skall se TV som signalen leveras från en boxer, använda PS3:an för att se Blue Ray filmer, se vanliga DVD filmer och spel som PS3 genererar signalen.
Om denna fråga är besvarad i denna tråd eller en annan uppskatar jag om ni kan hänvisa mig till det inlägget/inläggen.
mvh
/Michael
Jag undrar precis samma sak så jag känner att det vore onödigt att skriva om allt du just skrev! Är det någon som vet?
Postad 06 July 2008 - 21:37
Postad 07 July 2008 - 08:33
Var lite intresserad av att köpan z70 men så var jag inne på SIBA i fredags o kollade på TV:n.....Efter att ha läst så många bra recensioner om z70 blev jag väldigt besviken... Bilden var dålig i jämförelse med de andra TV-apparaterna och den var klart bland de sämsta i affären. Bilden var suddig och de röda färgerna drog mot orangt. Såg riktigt illa ut. Kollade även på px80 som samsung Q96 plasma som var klart mycket bättre........
Redigerat av rydell, 08 July 2008 - 12:56.
Postad 09 July 2008 - 17:43
Hej
Var lite intresserad av att köpan z70 men så var jag inne på SIBA i fredags o kollade på TV:n.....Efter att ha läst så många bra recensioner om z70 blev jag väldigt besviken... Bilden var dålig i jämförelse med de andra TV-apparaterna och den var klart bland de sämsta i affären. Bilden var suddig och de röda färgerna drog mot orangt. Såg riktigt illa ut. Kollade även på px80 som samsung Q96 plasma som var klart mycket bättre........
Upplevde lite samma sak. MM säljer ut denna apparat för 16990 just nu, inte så dumt för en 1080P apparat.
Men, njaaa, imponerade inte faktiskt, jämförde med en LG PG3000 som enligt mig hade betydligt bättre bild i de flesta uppsättningar som fanns att prova.
Postad 11 July 2008 - 10:38
Vet någon om denna tv har pixelmappning 1:1.
Tacksam för snabbt svar då jag är sugen på att köpa denna i dagarna.
/MA
Postad 12 July 2008 - 23:23
Svaret på den frågan finns i tråden lite längre tillbaka.Hej!
Vet någon om denna tv har pixelmappning 1:1.
Tacksam för snabbt svar då jag är sugen på att köpa denna i dagarna.
/MA
Postad 22 July 2008 - 18:51
Precis köpt min PZ70 nöjd tills idag försökte koppla in datorn via HDMI har ett Sapphire Radeon 3850 med HDMI utgång men ingen bild. Och efter det så har bägge HDMI ingångar lagt av och jag har vertikala linjer över hela tv´n vilket skit. Har haft den i 4 dagar någon som stött på något liknande? Funka fint med dvd innan, stendöd nu.
Hmm...du har väl inte varit och pillat in HDMI kablarna när teven är på...det är dom känsliga för. Kan tänka mig att det är därför dom lagt av. Med HDMI ska du alltid stänga av strömmen innan du sätter i dom....
Postad 22 July 2008 - 19:00
Hej
Svagt av dig att inte ta upp fjärren och försöka ställa in bilden så att den såg ut likadan på de tv:na du jämförde. Finns inget annat sätt. Förinställda lägen säger inget om vad den kan prestera.
Jag kanske var lite hård där..he he. Jag menade inte att det var svagt. Jag menade att du inte får bara gå in och titta. Var aktiv och kalibrera sliten ur apparaterna.
Postad 22 July 2008 - 19:36
Hej
Inte heller jag kan annat än att hålla med. Var rejält dassig bild i jämförelse med allt annat i butiken. Säljaren sa att det berodde på att det var en gammal panel...
Vet inte om det hade med inställningarna att göra eller om den verkligen är så pass mycket sämre än de andra.
Jag undrar även lite vad som är mest prisvärt, en pz70 eller en px80? Ligger ju på ungefär samma prislapp nu för tiden.
Postad 22 July 2008 - 22:27
Jag vet att du pillat med HDMI / DVI kabeln mellan datorn och TV medans de var på. Annars skulle det aldrig pajjat. Jag gjorde likadant av misstag min klant. Som tur vad så gick det på garantin.
Nästa topic:
Förstår inte hur folk inte kan ha 100% på kontrasten. För att få såbra bild som möjligt på den här TVn så måste man ju köra 100% kontrast oavsett vad. Har kört alla möjliga kalibreringsskivor och slutar alltid med max i kontrast. Hellst skulle jag vilja att det gick dra 150% kontrast.
Men jag är nöjd ändå
Fast bättre svärta skulle inte va helt fel.
Postad 23 July 2008 - 09:01
Kee22:
Jag vet att du pillat med HDMI / DVI kabeln mellan datorn och TV medans de var på. Annars skulle det aldrig pajjat. Jag gjorde likadant av misstag min klant. Som tur vad så gick det på garantin.
Nästa topic:
Förstår inte hur folk inte kan ha 100% på kontrasten. För att få såbra bild som möjligt på den här TVn så måste man ju köra 100% kontrast oavsett vad. Har kört alla möjliga kalibreringsskivor och slutar alltid med max i kontrast. Hellst skulle jag vilja att det gick dra 150% kontrast.
Men jag är nöjd ändå
Maxkontrast kan bland annat se till att du fräter ur detaljer i det vita på en bild. Det kan också ändra färgen och börja dra mot gult.
I princip är ju en plasma som en CRT. På den tiden när man hade crt var det likadant. Maxkontrast blev inte bra då bilden började bli gulstickig.
Har du maxkontrast även när du tittar på kvällen?
Postad 23 July 2008 - 10:50
Postad 08 August 2008 - 11:39
Postad 10 August 2008 - 16:09
Postad 18 August 2008 - 18:51
Redigerat av Unregistered9c62f4d9, 18 August 2008 - 18:52.
Postad 28 August 2008 - 23:02
Postad 28 August 2008 - 23:43
Härligt, nu börjar fläkten rassla, blir nog att slänga det här skiten och försöka hitta någon tv som inte kör med fläkt.
Fan
Redigerat av mannealm, 28 August 2008 - 23:43.
Postad 04 September 2008 - 12:12
Kee22:
Nästa topic:
Men jag är nöjd ändå
Kag kör också nästan på max kontrast.. det blir ju inte riktigt vitt på vita delar annars...
men det bränner in fort kan jag säga... iallfall om man tittar på film och tar en pause mitt i, minimerar "fullscreen" på WMP och låter den lysa i 2 minuter så får man en synlig ram där det är svart på filmen.. ehh svårt att förklara, men det är grymt fin bild!
Postad 23 September 2008 - 18:43
så om nån har någon lösning på hur jag får bort denna ruta från att poppa upp så snälla berätta =).
tack på för hand // shorty
Postad 23 September 2008 - 20:58
Postad 06 October 2008 - 01:26
Jag har en 50PZ70 och ska få upp den på väggen tänkte jag.
Är det något av dessa fästen som passar?
Eller finns det någon som vet ett annat fäste som passar?
artnr: 38-2356
eller
artnr: 5010095778
Tyvärr har jag trixat bort manualen när jag har flyttat, så jag vet inte vilken VESA-standard tv:n har
Mvh
//ErOx
Postad 06 October 2008 - 10:06
Den nya PZ85 verkar ha allt man kan vill ha:
TH-50PZ85 Spring 2008 TBD
1080p resolution; Native contrast
ratio 30,000:1; 24p native
reproduction; Game Mode; SD Memory
Card slot; three HDMI connections;
PC Input; VIERA Link
Här är spec på PZ80, som tydligen inte har 24p...:
TH-50PZ80 Spring 2008 TBD
1080p resolution; native contrast
ratio 20,000:1; Game Mode; SD Memory
Card slot; three HDMI connections:
VIERA Link
Varför har specen på pz80 ändrats till 30,000 nu? Vilket är "mest riktigt", samma kontrast på pz85 och pz80 eller högre på pz85? Och finns det verkligen ett Game Mode på de här apparaterna?
Redigerat av mannealm, 06 October 2008 - 10:06.
Postad 06 October 2008 - 13:48
Denna frågan har säkert varit uppe innan i tråden, men jag hittar inget rakt svar.
Jag har en 50PZ70 och ska få upp den på väggen tänkte jag.
Är det något av dessa fästen som passar?
Eller finns det någon som vet ett annat fäste som passar?
artnr: 38-2356
eller
artnr: 5010095778
Tyvärr har jag trixat bort manualen när jag har flyttat, så jag vet inte vilken VESA-standard tv:n har![]()
Mvh
//ErOx
jag köpte mitt fäste på netonnet.se 249kr å det funkar kalas rakt av
"Media Mount universalt väggfäste 30-50 tum" heter det.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
2
Äldre plasma mot nyare LCD
132 bilder
188 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?