Onkyo TX-SR607
2235 svar till detta ämne
Postad 14 september 2009 - 13:28
Mrmanman
-
Mrmanman
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Är det någon som skalar upp en COMHEM box som saknar hdmi (har den med hårddisk utan hdmi) via Onkyo? Bra eller dåligt?
Jag har väl tänkt också att göra så eftersom min inspelningsbara box saknar utgångar i coax/hdmi... Har inte fått för mig att köpa kabeln ännu men undrar en sak först: Jag vill ju ha ut 5.1 ljud från TVn - det vill väl alla(?) - men det finns väl inget sätt annat än att skaffa en HD-box? Där finns ju coax och då borde väl man få ut 5.1? Sen hörde jag av någon att man kan få ut 5.1 från "vanlig" digitalTV. Men det kan väl inte stämma? Jag har ju ingen digital utgång på boxen + att filmerna sänds väl inte i 5.1 på "vanlig" digitalTV? Jag sitter i COMHEM-hus.... Tacksam för svar om någon har koll!
Postad 14 september 2009 - 18:29
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4 337 inlägg
Jag har väl tänkt också att göra så eftersom min inspelningsbara box saknar utgångar i coax/hdmi... Har inte fått för mig att köpa kabeln ännu men undrar en sak först:
Jag vill ju ha ut 5.1 ljud från TVn - det vill väl alla(?) - men det finns väl inget sätt annat än att skaffa en HD-box? Där finns ju coax och då borde väl man få ut 5.1? Sen hörde jag av någon att man kan få ut 5.1 från "vanlig" digitalTV. Men det kan väl inte stämma? Jag har ju ingen digital utgång på boxen + att filmerna sänds väl inte i 5.1 på "vanlig" digitalTV?
Jag sitter i COMHEM-hus....
Tacksam för svar om någon har koll!
vanlig digital TV? menar du analog TV eller digital TV. Analog tv kan du bara få ut Sterio ljud från men med digital tv tex Svt1, Svt2, Canal plus, Tv1000, Tv4 i vissa sändningar kör Dolby digital 5.1 ljud för att ta del av det måste du ha en digitalbox med Coax anslutning eller spdif båda anslutningarna finns på denna reciver. du har troligen 1 digital ljudport på digital boxen antingen coax eller spdif
Redigerat av Duckface21, 14 september 2009 - 18:31.
Postad 15 september 2009 - 10:44
Unregistered19866b78
-
Unregistered19866b78
-
Rookie
-
3 inlägg
Jag tror att jag förstår vad du vill göra, men 607 kan endast skala analoga signaler till HDMI d.v.s. inte HDMI till Component. Jag föreslår att du antingen skaffar en separat HDMI-splitter eller går upp till en modell med två HDMI-utgångar. 
jag vill koppla in comhem hdtv box och popcorn hour via component in så jag kan få ut bild via component ut till plasman och via hdmi ut till projen. men jag är orolig att jag bilden blir sämre om jag gör så. egentligen är det väl inget jätte problem...jag får testa helt enkelt..är jag inte nöjd får jag koppla om när jag skall byta mellan och titta på plasman och projen..en hdmi switch hamnar lite utanför budgeten i dagsläget.
Postad 15 september 2009 - 14:20
Mrmanman
-
Mrmanman
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
vanlig digital TV? menar du analog TV eller digital TV.
Analog tv kan du bara få ut Sterio ljud från men med digital tv tex Svt1, Svt2, Canal plus, Tv1000, Tv4 i vissa sändningar kör Dolby digital 5.1 ljud för att ta del av det måste du ha en digitalbox med Coax anslutning eller spdif båda anslutningarna finns på denna reciver. du har troligen 1 digital ljudport på digital boxen antingen coax eller spdif
tack! måste kolal ordentligt om jag har någon digital utgång då! man tycker ju att det borde finnas...
Postad 16 september 2009 - 01:30
Unregisteredc7b312fb
-
Unregisteredc7b312fb
-
Forumräv
-
-
596 inlägg
Det ska finnas. Annars vet jag inte vad du har för box från Comhem. Båda de inspelningsbara boxarna som Comhem kör med har optisk ljudutgång.
Så köp en sån kabel så får du ut 5.1-ljud när det sänds.
Postad 16 september 2009 - 07:14
fristil
-
fristil
-
Mästare
-
-
3 278 inlägg
Nu ligger är svart 607'a beställd. Borde komma innan helgen.  ska bli kul att köra surround igen och speciellt roligt att prova HD ljudet.
Är det någon som kör denna med XTZ 99.xx serien?
Återkommer med intryck när det kommer.
//Micke
Postad 16 september 2009 - 08:04
FranzJaeger
-
FranzJaeger
-
Wannabe
-
-
26 inlägg
Hej hej
Funderar på att byta ut min gamla Yamaha mot en Onkyo TX-SR607 och har således en undran.
Måste man ha några speciella högtalare för att "bi-ampa" fronthögtalarna? Jag har nämligen bara ett 5.1-system och det vore ju kul att dra nytta av de två overblivna kanalerna. Högtalarna jag har är B&W M1 + B&W AS2 sub (tror den heter så..)
Borde jag välja en 507 istället?
Postad 16 september 2009 - 10:49
TomasL
-
TomasL
-
Beroende
-
-
1 319 inlägg
Du ska ha dubbla paret anslutningar på högtalarna för att dom ska gå att Bi-ampa.
Två minus terminaler och tvp plus terminaler. Dom är byglade om man inte använder sig av bi-ampning. Den bygeln plockar man bort om man ska bi-ampa.
Postad 16 september 2009 - 19:36
tuppen
-
tuppen
-
Användare
-
-
208 inlägg
Håller på och plocka upp min 607:a. Köpte banankontakter från HBB men dessa verkar inte passa i hålet. Kontakten verkar för stor för hålet :-) Ska man göra något för att kunna ansluta bananer för högtalarna?
Postad 16 september 2009 - 19:58
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4 337 inlägg
Håller på och plocka upp min 607:a. Köpte banankontakter från HBB men dessa verkar inte passa i hålet. Kontakten verkar för stor för hålet :-) Ska man göra något för att kunna ansluta bananer för högtalarna?
banan kontakterna passar om du kollar på recivern så e det små plast pluggar i hålen dessa petar du bort med en liten skruvmejsel de gjorde jag om du kollar ett av mina tidigare inlägg så har jag bifogat en bild på det edit: laddar upp bilden igen
Redigerat av Duckface21, 16 september 2009 - 20:09.
Postad 16 september 2009 - 22:43
tuppen
-
tuppen
-
Användare
-
-
208 inlägg
banan kontakterna passar om du kollar på recivern så e det små plast pluggar i hålen dessa petar du bort med en liten skruvmejsel de gjorde jag
om du kollar ett av mina tidigare inlägg så har jag bifogat en bild på det
Tack! Blev lite osäker för de passade på min andra Yamahaförstärkare direkt. Jag tog en lite skruv istf. skruvmejsel och skruvade in lite försiktigt och drog ut pluggarna.
Postad 17 september 2009 - 08:48
Runo
-
Runo
-
Wannabe
-
-
32 inlägg
Hur ska jag koppla ihop min dator med förstärkaren?
Datorn har s-video ut och vga ut hur och var ska jag koppla in datorn i förstärkaren för bästa bild? Jag undrar även vilken kabel jag ska köpa?
Postad 17 september 2009 - 09:47
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4 337 inlägg
Hur ska jag koppla ihop min dator med förstärkaren? Datorn har s-video ut och vga ut hur och var ska jag koppla in datorn i förstärkaren för bästa bild? Jag undrar även vilken kabel jag ska köpa?
ja recivern har inte s-video in men det du kan göra är att antingen skapa en egen s-video till composite adapter eller köpa en på kjell&co ljudet tar du ut med vanlig ljudkontakt från ljudkortet alterntivt om du har DVI på datorn så skaffar du en DVI till HDMI adapter annars så kanske det är dax att skaffa nytt graffe kort om det är en stationär
Redigerat av Duckface21, 17 september 2009 - 10:43.
Postad 18 september 2009 - 07:18
Unregistered770e6be0
-
Unregistered770e6be0
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
Har märkt att onkyon blir ganska varm även i standby läget, kan den ta skada av att man bryter strömen när man inte använder den??
Postad 18 september 2009 - 07:48
psycho_nr1
-
psycho_nr1
-
Användare
-
-
168 inlägg
Vill bumpa min tråd angående värmeutveckling även i denna. https://www.minhembi...howtopic=243004Alla svar uppskattas MVH
Postad 18 september 2009 - 10:36
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4 337 inlägg
Har märkt att onkyon blir ganska varm även i standby läget, kan den ta skada av att man bryter strömen när man inte använder den??
recivern tar inte skada av att bryta strömmen men skulle det tex ske att den tappar inställningarna utav pulsen som blir så ska man nog undvika. apparater mår inte bra i större sträckning tappa ström och få ström igen då det blir pulser av plötslig ström tillslag.
Redigerat av Duckface21, 18 september 2009 - 10:39.
Postad 19 september 2009 - 13:45
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4 337 inlägg
nån som testat denna ipod docka med iphone värt att köpa? http://www.dustinhom...5010332314.aspx
Postad 19 september 2009 - 16:09
tuppen
-
tuppen
-
Användare
-
-
208 inlägg
nån som testat denna ipod docka med iphone värt att köpa?
http://www.dustinhom...5010332314.aspx
Köpte en i veckan. Riktigt trevligt om man har t.ex. Spotify och en I-Phone. Förstärkaren startar automatiskt när man sätter sin ipod eller iphone i dockan. Fjärr till stärkaren används för att styra låtarna och givetvis laddas dem under tiden. Enda minus är att just 607 inte har OSD vilket modellerna över verkar ha med denna docka.
Postad 19 september 2009 - 17:11
Hostis
-
Hostis
-
Användare
-
-
140 inlägg
hehe...jo, du tar din ps3:a och åker till närmaste gamestop och byter in den mot en ny Ps3 Slim som har en ny hdmi-krets som kan skicka ljudet som bitström! Tada! Magi 
Sålde av min 60gb ps3 förra veckan och skaffade mig en slim jag också. Av nån anledning så så ändrade jag till bitström istället för pcm inne på ps3:ans inställningar och hade faktiskt ingen aning om att dom hade skaffat sig en ny hdmi krets. Trodde att detta berodde på den nya firmware som släpptes i dagarna. Men man klagar inte nu när man får loggan och visas i displayen
Postad 19 september 2009 - 18:00
tuppen
-
tuppen
-
Användare
-
-
208 inlägg
Jag har en TViX kopplad med HDMI till min 607:a. HDMI är sedan kopplad till min Philips TV.
Jag har lagt en aktivitet på fjärren (Harmony 525) att se på film via TViX med ljud endast från min TV samt en med ljud via 607:an.
Detta för att det räcker med ljud från TV när barnen tittar på barnfilmer.
Jag har satt upp så att förstärkaren ska släppa bild/ljud trots att 607:an endast är i standby. Detta fungerar bara ibland:-(
Sätter jag då på 607:an blir blir det bild och stänger jag sedan av 607:an är bilden kvar!
Ibland blir det rätt direkt! Lite märkligt!
Någon som har förslag på vad detta kan vara?
Funderar att ta en extra HDMI och dra från TViX direkt till TV och bara ha en optisk från TViX till 607:an för ljud-
sedan sla av att HDMI ska "pass through" i standby. Antar att jag också då får ner värmeutvecklingen i standby.
Redigerat av tuppen, 19 september 2009 - 18:05.
Postad 19 september 2009 - 21:07
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4 337 inlägg
Köpte en i veckan. Riktigt trevligt om man har t.ex. Spotify och en I-Phone. Förstärkaren startar automatiskt när man sätter sin ipod eller iphone i dockan. Fjärr till stärkaren används för att styra låtarna och givetvis laddas dem under tiden. Enda minus är att just 607 inte har OSD vilket modellerna över verkar ha med denna docka.
var köpte du din? och vad kostade den? såg på dustin home att de inte hadde den i lager
Postad 19 september 2009 - 23:14
speddynille
-
speddynille
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Någon som vet vad den kostar på mediamarkt just nu?!
Hade tänkt köpa mig en nu när dem hade sån räntefri avbetalning! 
Bor en bit därifrån, så om någon visste hade det varit bra.
Postad 19 september 2009 - 23:47
ucam
-
ucam
-
Amatör
-
-
71 inlägg
Någon som vet vad den kostar på mediamarkt just nu?! Hade tänkt köpa mig en nu när dem hade sån räntefri avbetalning!  Bor en bit därifrån, så om någon visste hade det varit bra.
4790kr. Köpt igår på MM i Bäckebol.
Redigerat av ucam, 19 september 2009 - 23:48.
Postad 19 september 2009 - 23:58
speddynille
-
speddynille
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Tackar för ett snabbt svar. Då blir det att dra ner till mediamarkt och inhandla sig en förstärkare =)
Postad 20 september 2009 - 02:07
tuppen
-
tuppen
-
Användare
-
-
208 inlägg
var köpte du din? och vad kostade den? såg på dustin home att de inte hadde den i lager 
Köpte den sista på Media Markt Kungens Kurva för 999:-
Postad 20 september 2009 - 11:54
hadex
-
hadex
-
Rookie
-
8 inlägg
Köpte den sista på Media Markt Kungens Kurva för 999:-
Du menar inte 4999:- ?
Postad 20 september 2009 - 12:44
Munkee
-
Munkee
-
Lärjunge
-
-
328 inlägg
Tänkte köpa wigo 160 högtalarna och driva dessa tillsammans med denna förstärkare för så som jag förstår det så klarar denna att driva 4ohm högtalare utan problem?
Har audio pro cube som bakhögtalare och dessa ligger på 8ohm men det spelar ingen roll va?
Mvh.
Postad 20 september 2009 - 13:24
TomasL
-
TomasL
-
Beroende
-
-
1 319 inlägg
Du menar inte 4999:- ? 
Tror han syftade på Ipod dockan som det "pratades" om lite längre upp på denna sida. ..... som jag förstår det så klarar denna att driva 4ohm högtalare utan problem? ....
Det är inga som helst problem att driva 4ohm's högtalare med denna pjäs.
Postad 20 september 2009 - 13:36
fristil
-
fristil
-
Mästare
-
-
3 278 inlägg
Sådär, då har man lekt med den i 2 dagar.
Otroligt nöjd med vad jag sett att den levererar än så länge. Fungerar utmärkt som 2-kanalare också.
Har precis bi-ampat den och ska se om jag märker någon skillnad. Det som saknas i mitt system är en
center, rotade fram en gamal infinity surroundare som jag kör som center nu, hehe, inte optimalt, men men.
För 4800 måste detta vara en av de mest prisvärda AV receivers som finns på marknaden.
Återkommer lite senare när jag fixat en riktig center och lyssnat in mig ordentligt.
//Mike
Postad 20 september 2009 - 15:51
staffanw
-
staffanw
-
Beroende
-
-
1 145 inlägg
Hur ska jag koppla ihop min dator med förstärkaren? Datorn har s-video ut och vga ut hur och var ska jag koppla in datorn i förstärkaren för bästa bild? Jag undrar även vilken kabel jag ska köpa?
Testa denna kabel från Kjelle och koppla till komponent. Finns i 2m, 5m och 10m.
Postad 21 september 2009 - 01:20
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4 337 inlägg
Testa denna kabel från Kjelle och koppla till komponent. Finns i 2m, 5m och 10m. 
kan informera att han bör nog inte inhandla den kabeln då vga porten på datorn måste stödja att skicka component på vga vilket det är sällan de gör oftast bara projektorer som stödjer det
Postad 21 september 2009 - 09:35
DarthSlarti
-
DarthSlarti
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Var/Hur ställer man in inställningar som Pass-through på HDMI signaler på denna? Har letat men inte hittat i manualen...
Postad 21 september 2009 - 15:58
Munkee
-
Munkee
-
Lärjunge
-
-
328 inlägg
Vilket läge ska man ha förstärkaren på för att spela i DTS HD respektive Dolby HD?
Jag har ps3'an kopplad till game ingången spelar det någon roll?
Redigerat av Munkee, 21 september 2009 - 16:00.
Postad 21 september 2009 - 17:25
jonasprivate
-
jonasprivate
-
Über-Guru
-
-
11 286 inlägg
Du ska koppla med HDMI från din ps3 till recivern, ställa ps3 att skicka ljudet som PCM eller om du har nya slim kan du ställa den på bitstream.
Postad 21 september 2009 - 17:39
tuppen
-
tuppen
-
Användare
-
-
208 inlägg
Var/Hur ställer man in inställningar som Pass-through på HDMI signaler på denna? Har letat men inte hittat i manualen...
Meny 7. Hardware Setup -> 2. HDMI -> HDMI Control (Power Control)
Postad 21 september 2009 - 20:08
Munkee
-
Munkee
-
Lärjunge
-
-
328 inlägg
Du ska koppla med HDMI från din ps3 till recivern, ställa ps3 att skicka ljudet som PCM eller om du har nya slim kan du ställa den på bitstream.
Mmm. Så har jag det kopplat, men vilket "Movie läge" ska den på ? eller det kanske inte spelar någon roll..?
Postad 21 september 2009 - 21:32
jonasprivate
-
jonasprivate
-
Über-Guru
-
-
11 286 inlägg
Du väljer vilket ljudformat som finns på filmen,då kommer det stå multichannel i displayen på din Onkyo.
Du ska inte välja något av alla movie lägen när du kollar film.Dom kan du testa när du kollar tv, jag kör PLIIx Movie när jag kollar tv inte annars.
Postad 21 september 2009 - 21:39
Munkee
-
Munkee
-
Lärjunge
-
-
328 inlägg
[quote name='jonasprivate' date='Sep 21 2009, 22:32 ' post='2581760'] Du väljer vilket ljudformat som finns på filmen,då kommer det stå multichannel i displayen på din Onkyo. Du ska inte välja något av alla movie lägen när du kollar film.Dom kan du testa när du kollar tv, jag kör PLIIx Movie när jag kollar tv inte annars. Ok, tålamod då jag är hyffsat färsk på ämnet. Ok jag sätter på förstärkaren och väljer hd ljudspåret på filmen jag vill titta på och det ska räcka? Eller ska man välja Multichannel under Movie/Tv knappen på fjärren för den står ju alltid på nått läge?
Redigerat av Munkee, 21 september 2009 - 22:20.
Postad 21 september 2009 - 21:54
KoktGrus
-
KoktGrus
-
Forumräv
-
-
504 inlägg
jag har en fundering angående multichannel PCM..
Kör PS3 mot 607an... har kalibrerat med micen, kör en 4.0-setup...
när jag kollar på film med multichannel PCM (som PS3 skickar ut när man kör HD-ljud) så hör jag knappt dialogerna, då jag kör utan center...
finns ju en massa inställningar för ljudet, men jag vet inte riktigt vilken man ska köra för att få den att mixa ner 7.1 till 4.0, eller vad man nu kör utan några konstiga extraeffekter...
någon som vill berätta? =)
edit..
körde en DVE-skiva (DVD) som jag hade liggande... gjorde ett test med vanlig DTS/DD och fick ljud som jag skulle ur alla kanaler, så den verkar mixa ner som den ska... Dock upplever jag dialoger som ovanligt låga när jag ser på film... jag hör ju vad dom säger, men inte i riktigt normal nivå...
går det att ordna? =S
Redigerat av KoktGrus, 21 september 2009 - 22:15.
Postad 22 september 2009 - 02:42
mull
-
mull
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Efter att ha läst allt om hur varm och eländig 607:an blir så undrar jag om det blir till att bygga in ventilation i min IKEA-Friel eller går det ändå (utan att nåt överhettar eller på annat vis blir knas)...? Den har bara hunnit flyttat in i skåpet så jag har inte provkört/märkt nåt av värmen... Ber jag om trubbel?
DSC00292_1_.JPG 774,5K
0 Antal nerladdningar
Redigerat av mull, 22 september 2009 - 02:49.
Postad 22 september 2009 - 04:07
ncc1701e
-
ncc1701e
-
Forumräv
-
-
504 inlägg
Stämmer det att man bör köra med Onkyo till Canton system ( CD Movie 202 ) för en bättre ljudbild ?
Postad 22 september 2009 - 06:57
Spata
-
Spata
-
Användare
-
-
130 inlägg
Efter att ha läst allt om hur varm och eländig 607:an blir så undrar jag om det blir till att bygga in ventilation i min IKEA-Friel eller går det ändå (utan att nåt överhettar eller på annat vis blir knas)...? Den har bara hunnit flyttat in i skåpet så jag har inte provkört/märkt nåt av värmen... Ber jag om trubbel?
DSC00292_1_.JPG 774,5K
0 Antal nerladdningar
Gha!! Nej!! Sluta!.... Det där går inte! Stackars lilla 607:a.. Har själv ca tio cm luftspalt uppåt och sen ca 3 cm IKEAbänk och efter en stund känner jag ju vämen när jag lägger handen PÅ tv bänken...Du kan ju visserligen prova i 10 min så du får känna hur varmt det kommer bli..
Redigerat av Spata, 22 september 2009 - 06:57.
Postad 22 september 2009 - 13:36
mull
-
mull
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Gha!! Nej!! Sluta!.... Det där går inte! Stackars lilla 607:a.. Har själv ca tio cm luftspalt uppåt och sen ca 3 cm IKEAbänk och efter en stund känner jag ju vämen när jag lägger handen PÅ tv bänken...Du kan ju visserligen prova i 10 min så du får känna hur varmt det kommer bli..
Det går inte att lösa med några (många) fläktar månntro? Jag är iaf inte värst; https://www.minhembi...howtopic=243004  Såg i galleriet att jag inte var ensam; https://www.minhembi...c_id=309734.jpgLiknande avstånd; https://www.minhembi...c_id=311244.jpg...Mer. Löst med glasskiva och distanser, enligt beskrivning; https://www.minhembi...c_id=306501.jpgCitat från manualen:18. Om apparaten placeras i en möbel, till exempel i en bokhylla eller i en stereobänk, så se till att tillräcklig ventilation tillgodoses. Se till att lämna ett utrymme på minst 20 cm ovanför och på sidorna av apparaten och på minst 10 cm bakom apparaten. Den bakre kanten på hyllan eller skivan ovanför apparaten bör vara placerad minst 10 cm från apparatens baksida eller väggen för att skapa ett mellanrum genom vilket varmluft kan strömma ut.
Nån som vill köpa en i princip oanvänd Friel? : )
Redigerat av mull, 22 september 2009 - 14:10.
Postad 22 september 2009 - 21:46
DarthSlarti
-
DarthSlarti
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Meny 7. Hardware Setup -> 2. HDMI -> HDMI Control (Power Control)
hmm vad är det under den menyn som ändrar signaltypen via HDMI? Insåg dock att jag slarvat lite med manualen då jag på sid 82 hittade hur val av signal ändras (VIDEO knappen). Dock biter jag fortfarande i gräset. När jag trycker på VIDEO samtidigt som jag kör via HDMI så får jag endast upp "Not available" på displayen. Om jag däremot går till t.ex. GAME där jag inte har nått inkopplat så får jag upp valmöjligheter så t.ex through, 720p, 1080i osv. Mitt problem är egentligen att jag får svarta sorgekanter när jag kopplar via HDMI med 607:an och min projje (Epson TW700), vilket jag inte får om jag kopplar HDMI direkt mellan HTPCn och projektorn. Så nått verkar göras med signalen där emellan... Nån som har nått bra tips?
Postad 22 september 2009 - 22:24
Unregisteredc7b312fb
-
Unregisteredc7b312fb
-
Forumräv
-
-
596 inlägg
DarthSlarti/
Är det inte så att den bara skalar om analoga bildkällor?
Postad 23 september 2009 - 06:36
DarthSlarti
-
DarthSlarti
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Ja så kanske det ska vara. Men mitt problem återstår ändå att min 720P signal från HTPCn via HDMI endast blir 1:1 pixelmappad om jag kopplar direkt mellan HTPC och projjen. Om jag kopplar via Onkyon så blir bilden mindre...
Postad 23 september 2009 - 17:32
Unregisteredc7b312fb
-
Unregisteredc7b312fb
-
Forumräv
-
-
596 inlägg
Verkar ju lite mysko. Låter som en orsak som skulle kunna ha med over/under-scan att göra, men det finns ju ingenting som jag kan se som gör att det ska vara nån skillnad på signalen bara för att den går genom receivern.
Postad 23 september 2009 - 21:46
DarthSlarti
-
DarthSlarti
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Såg nu ikväll att projektorn tycker att den får en signal av typen Component i 750p. Har deesutom testat med flera HDMI kablar för att utesluta fel där. Börjar tro att jag fått ett måndagsex av förstärkaren, men det känns svårt att veta om det finns nån fler inställning som är galen. Ingen annan som kör dessa två ihop (sr607 och tw700)?
Postad 23 september 2009 - 22:04
psycho_nr1
-
psycho_nr1
-
Användare
-
-
168 inlägg
Jag är iaf inte värst; https://www.minhembi...howtopic=243004 
HÄDELSE!!!! =) edit, titta längst ner i den tråden. Efter "korrigering" så blir aldrig stärkaren ens VARM, utan kanske 20-22 grader. Inte känt någon ventilerad varmluft från den sen jag möblerade om.
Redigerat av psycho_nr1, 23 september 2009 - 22:09.
Postad 23 september 2009 - 22:22
ucam
-
ucam
-
Amatör
-
-
71 inlägg
Mitt problem är egentligen att jag får svarta sorgekanter när jag kopplar via HDMI med 607:an och min projje (Epson TW700), vilket jag inte får om jag kopplar HDMI direkt mellan HTPCn och projektorn. Så nått verkar göras med signalen där emellan... Nån som har nått bra tips?
Jag har sett någon enstaka gång att onkyon inte skalat bilden rätt. Det som löste det då var att byta input till något (ie BD/DVD -> Game -> BD/DVD) och starta om htpcn. Jag kör dock inte samma setup som du utan HDMI/1080p hela vägen från htpc (win7rtm) -> onkyo -> tv (toshiba). Dock får jag sorgkanter (uppe och nere) så fort jag försöker skala om bilden från mitt wii till 720p eller 1080i. Vetekatten varför... Jag har gett upp och kör nu utan uppskalning där. Dock tror tvn att den får en 4:3 bild men det är bara att manuellt byta till 16:9. Har du testat att ställa om de olika hdmi optionerna? Tex x.v. color av/på osv? Kan ju vara så att någon av dina enheter inte stödjer detta... Sorry att jag inte kan vara till mer hjälp...
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Ljud
-
→
Förstärkare
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny soffa, vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-07 10:21:06
-
Vy från dörr med ny soffa
DPC
2025-05-07 10:19:58
-
Rad 1 och 2
DPC
2025-05-07 10:17:56
-
Soffa till salongens andra rad
DPC
2025-05-07 10:03:29
-
Pioneer CMX-3000
Anton
2025-05-06 19:28:59
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|