LG Plasma-lineup 2011
998 svar till detta ämne
Postad 20 June 2011 - 19:03
Rickie_82
-
Rickie_82
-
Rookie
-
7 inlägg
Tja!
Är på väg att köpa ny tv (igen) denna gången vill jag ha en någorlunda framtidssäker (finns det?) TV
har kollat på LG 50PZ550N , den har ju det mesta, 3dtv, full HD, och vad jag kan förstå så kan man ta emot HD sändningar via CA modul.
Är det någon här som äger denna skapelse och kan berätta sin syn på den?
Jag har en budget på mellan 10,000 - 13,000
Krav:
Minst 50"
kollar mycket på film, HD då såklart, men också vanliga DVD
KOllar mycket på Tv, dag som kväll,
Så vad har ni för tips eller synpunkter på ovan?
//Rickie
Postad 20 June 2011 - 19:33
waconda
-
waconda
-
Beroende
-
-
1026 inlägg
Jag äger den inte men har kollat in den rejält och den verkar mycket prisvärd.
Jag jämförde länge rakt av i butik en PZ550N mot en 59" Samsung och där var det ingen tvekan om att LG hade bättre bild. Det finns också en PZ250 som också har 3D om det är viktigt och den kanske tom är än mer prisvärd. Kolla och jämför på LGs hemsida och om du har möjlighet ute i butik.
Det är alltid vanskligt att vara ute i butiker och kolla tv:n eftersom dom stora kedjorna typ Elgiganten, Lju&bild, Mediamarkt mm ofta har väldigt ljust i butiken. Dessutom kör dom gärna med extra krut i bilden (butiksinställningar) och den bilden är inte rolig hemma. På Mediamarkt i Bäckebol i Göteborg har dom lite mer dämpad belysning på dom flesta ställena.
Postad 21 June 2011 - 03:20
JockeII
-
JockeII
-
Användare
-
-
130 inlägg
vad för färgbilder?(avsforum)
länka gärna
Kommer inte ihåg vad tråden hette, men är nog ganska enkel att hitta om du letar lite efter plasma break-in. Jag har dock filerna sparade på datorn, laddade upp dem med en readme om du vill ha: http://www.speedysha...k-in_v120.1.zipBara att bränna ut på en CD och köra i BD- eller DVD-spelare eller lägga över på en USB-sticka och spela upp i TVn om den har jpeg-uppspelning. Se till så den loopar alla bilder bara och inte stannar när de är slut. Maxa kontrasten kan vara lämpligt när man gör det med.
Postad 21 June 2011 - 07:30
voz
-
voz
-
Lärjunge
-
-
468 inlägg
Eftersom den saknar det s.k. TruBlack-filtret kan det lätt bli reflektioner i glaset. Har du den i ett relativt mörkt rum så är det inga problem. Men det kan ändå vara bra att veta.
Postad 21 June 2011 - 18:24
Rickie_82
-
Rickie_82
-
Rookie
-
7 inlägg
Eftersom den saknar det s.k. TruBlack-filtret kan det lätt bli reflektioner i glaset. Har du den i ett relativt mörkt rum så är det inga problem. Men det kan ändå vara bra att veta.
Har det ganska ljust i vrummet, vet du vilka av deras plasma som har trublack? Vad gör det filtret för nytta då?
Postad 22 June 2011 - 12:49
Unregistered6796c5e3
-
Unregistered6796c5e3
-
Amatör
-
-
77 inlägg
Någon som har 42PT351? Eller vet något om den? Hur står den sig jämfört med förra årets PJ350/550/650?
Kommer få min tv utbytt på garanti nämligen, mot en PT351. Hoppas bara att det har blivit bättre nu, än förra året  Och inte sämre..
Postad 22 June 2011 - 23:09
ansgar
-
ansgar
-
Beroende
-
-
1257 inlägg
Tja!
Är på väg att köpa ny tv (igen) denna gången vill jag ha en någorlunda framtidssäker (finns det?) TV
har kollat på LG 50PZ550N , den har ju det mesta, 3dtv, full HD, och vad jag kan förstå så kan man ta emot HD sändningar via CA modul.
Är det någon här som äger denna skapelse och kan berätta sin syn på den?
Jag har en budget på mellan 10,000 - 13,000
Krav: Minst 50" kollar mycket på film, HD då såklart, men också vanliga DVD KOllar mycket på Tv, dag som kväll,
//Rickie
Ricki! Den modellen verkar sakna DVB-T2 mottagare och då kan den inte ta emot våra Hd-sändningar. Du kan läsa mer om det tidigare i tråden.
Postad 23 June 2011 - 20:12
Rickie_82
-
Rickie_82
-
Rookie
-
7 inlägg
Ricki! Den modellen verkar sakna DVB-T2 mottagare och då kan den inte ta emot våra Hd-sändningar. Du kan läsa mer om det tidigare i tråden.
wow, tack för infon, det hade ju varit jobbigt om man gått på den missen! Så, CA modul + DVB-T2 för att kunna ta emot boxer HD sändningar är det som gäller =)
Postad 27 June 2011 - 13:35
Fellow88
-
Fellow88
-
Beroende
-
-
1150 inlägg
Några som köpt sig PZ750/950 och kan berätta hur nöjda ni är? Är ute efter 60" men tråkigt att svärtan är sämre i år än föregående årets modeller och det får mig att tveka lite. Har idag en 4-5 år gammal Samsung 656A 40" och det är inte den bästa TVn så allt är ju ett steg upp. Men sneglat lite på LGs passiva 55" och blev positivt överraskad men dock 55", samma sak VT30 som alla lovordar att det är grymt bra 3D utan crosstalk och riktigt bra svärta och färger men 55". Sen har vi LGs 60" som jag skrev har försämrat sin kvalité på 2D bild och 3Dn har jag inte hört mycket om. Är inte ute direkt efter en 3D tv men med tanke på att alla toppapparater är 3D idag så vill man inte köpa en med dålig då jag tänkt ha tvn tills OLED kommer. Spelar mycket PS3 och spelen som kommer i 3D vore ju kul om man kunde uppleva fullt. Men vill inte lägga mer än 20 k för en tv så blir först och främst att vänta tills tidiga hösten när priserna dumpats lite men vill ha lite fler åsikter om själva apparaterna i denna tråden. Fler recensioner!  Frågan är ju vad VT30 65" kommer ligga å i pris denna tid nästa år också.
Redigerat av Fellow88, 27 June 2011 - 13:36.
Postad 27 June 2011 - 15:22
JockeII
-
JockeII
-
Användare
-
-
130 inlägg
LG 42PT353 för 2995:- under kampanj, inte så pjåkigt.
Har lagt extraTV-köpet på is då jag inte har tid p.g.a. massor av utbyten inom ljud i biosalongen. Denna TVn är ju så skamligt billig så man kanske skulle slå till och köpa bara för att? Någon som har/har haft en LG 42PT/PJ 350/351/353?
Postad 27 June 2011 - 15:47
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8074 inlägg
LG 42PT353 för 2995:- under kampanj, inte så pjåkigt.
Har lagt extraTV-köpet på is då jag inte har tid p.g.a. massor av utbyten inom ljud i biosalongen. Denna TVn är ju så skamligt billig så man kanske skulle slå till och köpa bara för att? Någon som har/har haft en LG 42PT/PJ 350/351/353?
Vart hittar du den för 2995?
Postad 27 June 2011 - 18:51
LukasPalsson
-
LukasPalsson
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
Hej, skulle vilja ha lite hjälp med val av TV. Är sugen på en PZ550 men ser även att man för avsevärt mycket mindre pengar kan få en Pz250 som vad jag kan se har allt som Pz550 har förutom THX certifieringen. Min fråga är då kommer jag märka denna skillnad som Pz550 då har att erbjuda? jag har i dagläget en Philips 42PFL3604H.
Postad 29 June 2011 - 00:31
Kung67
-
Kung67
-
Forumräv
-
-
591 inlägg
Jo, det är ett fantastiskt pris. Jag kollade in PZ250N hos OnOff. Den såg inte så märkvärdig ut men det är nästan omöjligt att bedöma en TV rättvist förrän den är på plats i just din bostad med din övriga utrustning. Dustin kör nu en kampanj, håll utkik efter kommande omdömen på deras websida.
Postad 29 June 2011 - 13:35
JockeII
-
JockeII
-
Användare
-
-
130 inlägg
Vart hittar du den för 2995?
OnOff, fast kampanjen är slut och jag köpte inte någon. Hej, skulle vilja ha lite hjälp med val av TV. Är sugen på en PZ550 men ser även att man för avsevärt mycket mindre pengar kan få en Pz250 som vad jag kan se har allt som Pz550 har förutom THX certifieringen. Min fråga är då kommer jag märka denna skillnad som Pz550 då har att erbjuda? jag har i dagläget en Philips 42PFL3604H.
Jag har grävt i ämnet och det verkar mer eller mindre som att en PZ250 är en nedbantad PZ550, d.v.s. utan onödiga licenser (läs THX) och funktioner. Panelen är väldigt ofta samma i sådana närliggande versioner hos LG och Samsung.
Postad 29 June 2011 - 13:46
LukasPalsson
-
LukasPalsson
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
OnOff, fast kampanjen är slut och jag köpte inte någon.
Jag har grävt i ämnet och det verkar mer eller mindre som att en PZ250 är en nedbantad PZ550, d.v.s. utan onödiga licenser (läs THX) och funktioner. Panelen är väldigt ofta samma i sådana närliggande versioner hos LG och Samsung.
ok så för mig som sitter med en sketen LCD med backlightbleed uti bara öronen kommer inte direkt märka någon skillnad på den billigare:)
Postad 29 June 2011 - 13:51
Izak80
-
Izak80
-
Lärjunge
-
-
379 inlägg
Jo, det är ett fantastiskt pris. Jag kollade in PZ250N hos OnOff. Den såg inte så märkvärdig ut men det är nästan omöjligt att bedöma en TV rättvist förrän den är på plats i just din bostad med din övriga utrustning. Dustin kör nu en kampanj, håll utkik efter kommande omdömen på deras websida.
såg precis Dustins erbjudande. Men har tyvärr inte hittat så många omdömen av modellen (PZ250N alltså)
Postad 29 June 2011 - 14:01
affeman_83
-
affeman_83
-
Wannabe
-
-
45 inlägg
Dustins kampanj är ingen N modell. Vet dock inte om Dustin erbjuder motsvarande garantier.
Postad 29 June 2011 - 23:16
Henrik_6
-
Henrik_6
-
Wannabe
-
-
49 inlägg
Några som köpt sig PZ750/950 och kan berätta hur nöjda ni är? Är ute efter 60" men tråkigt att svärtan är sämre i år än föregående årets modeller och det får mig att tveka lite. Har idag en 4-5 år gammal Samsung 656A 40" och det är inte den bästa TVn så allt är ju ett steg upp. Men sneglat lite på LGs passiva 55" och blev positivt överraskad men dock 55", samma sak VT30 som alla lovordar att det är grymt bra 3D utan crosstalk och riktigt bra svärta och färger men 55". Sen har vi LGs 60" som jag skrev har försämrat sin kvalité på 2D bild och 3Dn har jag inte hört mycket om. Är inte ute direkt efter en 3D tv men med tanke på att alla toppapparater är 3D idag så vill man inte köpa en med dålig då jag tänkt ha tvn tills OLED kommer. Spelar mycket PS3 och spelen som kommer i 3D vore ju kul om man kunde uppleva fullt. Men vill inte lägga mer än 20 k för en tv så blir först och främst att vänta tills tidiga hösten när priserna dumpats lite men vill ha lite fler åsikter om själva apparaterna i denna tråden. Fler recensioner! Frågan är ju vad VT30 65" kommer ligga å i pris denna tid nästa år också.
Ja, jag har en PZ750. Hade en 6år gammal Sony Plasma tidigare som jag var grymt nöjd med. Den var inte ens HD-Ready, så jag hade inte så mycket att jämföra med. Men om vi ska prata om den nya TV:n så ja, skärmen är grå... när den är avstängd eller direkt soljus (alltså solen lyser direkt på skärmen). Men vid film i vanligt ljus så upplever jag svärtan helt OK, inget att klaga på. LGs val att sätta glasskiva framför skärmen kan diskuteras. Inget som stör mig förutom när jag försöker kolla på TV från köket under dagtid då betraktningsvinkeln blir hög, då blänker det lite. Har en kompis som har en Samsung 7serie plasma utan glasskiva och där är betraktningsvinkeln bättre. Funktionerna i TV:n. Ja mycket roligt lull lull... kolla facebook, filmtrailers, youtube os.v. men det jag använder mest är PLEX/DLNA. Riktigt snyggt och mycket smidigt. Den konverterar ner DTS till stereo (då DLNA inte stödjer DTS i vanliga fall) samt att undertexter inte är ngt problem. Den klarar dom flesta storlekar/bitrates, men vissa 3D filmer kan bli förmycket så ljudet hackar när filmen går. Magic motion kontrollerna är sjukt smidig att använda (köpte till den då den inte ingår i 750) Tyvärr har jag inte synat allt på TV:n än, men för dom pengarna jag gav så är jag nöjd. Var inte heller ute efter en 3D TV från början. Mitt krav var Plasma och 60", men när man sitter och läser om alla nyheter så blir man ju lite sugen. Jag måste säga att jag är imponerad av 3D och ångrar inte att jag köpte det nu. Hade jag haft obegränsat med pengar kanske det inte hade blivit en LG, men nu blev det det och än så länge är jag nöjd.
Postad 30 June 2011 - 15:23
Henrik_6
-
Henrik_6
-
Wannabe
-
-
49 inlägg
Några som köpt sig PZ750/950 och kan berätta hur nöjda ni är?
Tycker dom sammanställde det rätt bra. Norsk rescension (översatt till Svenska)
Postad 04 July 2011 - 10:41
voz
-
voz
-
Lärjunge
-
-
468 inlägg
Sparkar liv i den här tråden igen.
Jag har fortfarande inte lyckats se någon PZ950 i verkligheten, trots att jag har besökt många tv-butiker den senaste månaden.
Jag är nyfiken på hur den står sig mot t.ex. Panasonic G-serie, i ett mörkt rum (för jag vet att LG-skärmarna reflekterar mer). Det jag tänker på mest är rörelsehanteringen, med interpolering avslagen. Jag upplever att bilden "dubblar upp" rätt ofta på min G20 och ST32 (mer än på min gamla PX80). Jag ser också posterisering då och då. Åsikter uppskattas.
Postad 11 July 2011 - 15:08
Arion
-
Arion
-
Amatör
-
-
55 inlägg
Min far har precis varit o shoppat och har köpt ett paket från elgiganten. Det kändes som att vi gjorde ett bra köp men kan ju var kul att höra vad ni säger
Det blev en LG 50PW450N ihop med Onkyo AVX380. Hur är denna TV:n? Fick den för 7000:- och lite andra paketrabatter.
Postad 11 July 2011 - 20:35
Unregistered6f585bed
-
Unregistered6f585bed
-
Användare
-
-
164 inlägg
Vilken 3D tv ska man välja? Är det någon som har erfarenhet av 60pz550n?
Postad 12 July 2011 - 08:25
ALDRIG
-
ALDRIG
-
Rookie
-
3 inlägg
Har köpt en pv350n.
Har hört att man bör justera bilden själv. Vad skall man tänka på ?
Läste i tråden att någon haft fokuseringsproblem på denna modell. Är det så på alla pv350n ?
Postad 14 July 2011 - 09:05
Unregistereda7178f75
-
Unregistereda7178f75
-
Rookie
-
6 inlägg
Hejsan
Är det någon som ägt eller har erfarenhet av 2010 års budget plasma från LG typ PK350 och PK550 och kan jämföra med 2011 års modeller med 3D och TruBlack filter?
Om så är fallet har jag några frågor:
1. TruBlack, hur upplevs svärtan i mörklagt samt ljust rum?
Själv tycker jag PK350 har bra svärta i ett ljust rum men desto sämra när det är nersläckt.
2. Alla 2011 års modeller med 3D sägs ju ska ha snabbare phosphor nedsläckning. Upplever ni som har en 2011 3D kapabel plasma att den har mindre phosphor trails vid vanligt tittande?
3. Line bleeding - lika dåligt som äldre LG plasmas?
Tack
Postad 14 July 2011 - 13:14
Unregistered1df9a6f7
-
Unregistered1df9a6f7
-
Veteran
-
-
1973 inlägg
Hejsan
Är det någon som ägt eller har erfarenhet av 2010 års budget plasma från LG typ PK350 och PK550 och kan jämföra med 2011 års modeller med 3D och TruBlack filter?
Om så är fallet har jag några frågor:
1. TruBlack, hur upplevs svärtan i mörklagt samt ljust rum?
Själv tycker jag PK350 har bra svärta i ett ljust rum men desto sämra när det är nersläckt.
2. Alla 2011 års modeller med 3D sägs ju ska ha snabbare phosphor nedsläckning. Upplever ni som har en 2011 3D kapabel plasma att den har mindre phosphor trails vid vanligt tittande?
3. Line bleeding - lika dåligt som äldre LG plasmas?
Tack 
Fråga 1 kan jag svara på. Svärtan i mörkt rum på pz750 (trublack ) har jag sett och den är jämförbar med pk350/550 i liknande situation att labba med en lampa i rummet ger väldigt mycket jämfört med helt nersläckt. Pz trublack filtret ger mindre reflektioner än panelerna på pk350 serien men inte bättre svärta upplevelse i ljusa rum. Linebleed kollade jag inte direkt men ser det ibland på eftertexter från film och enstaka ggr i vid text på min pk350.
Postad 14 July 2011 - 13:20
Unregistered1df9a6f7
-
Unregistered1df9a6f7
-
Veteran
-
-
1973 inlägg
Sparkar liv i den här tråden igen.
Jag har fortfarande inte lyckats se någon PZ950 i verkligheten, trots att jag har besökt många tv-butiker den senaste månaden.
Jag är nyfiken på hur den står sig mot t.ex. Panasonic G-serie, i ett mörkt rum (för jag vet att LG-skärmarna reflekterar mer). Det jag tänker på mest är rörelsehanteringen, med interpolering avslagen. Jag upplever att bilden "dubblar upp" rätt ofta på min G20 och ST32 (mer än på min gamla PX80). Jag ser också posterisering då och då. Åsikter uppskattas. 
Fördelen med LG är att de inte använder interpolering alls därav väldigt ovanligt att såna konstigheter syns. På vanlig TV sändning syns det aldrig och då brukar jag kolla efter det på min pk350 när jag vet att det blir "svårt" för TVn vid vissa scener eller sport program. På bluray har jag sett att de 72 hz inte räcker till vid extremt snabba panoreringar runt kanterna vid små objekt tex men då letar man efter det och har slutat följa filmen  LG modellerna är nog mer lik din gamla px80 där inte intepolering används heller. har sett lillebror pz750 en del samt pk350 står i vardagsrummet.
Postad 14 July 2011 - 13:46
Unregistereda7178f75
-
Unregistereda7178f75
-
Rookie
-
6 inlägg
Fråga 1 kan jag svara på. Svärtan i mörkt rum på pz750 (trublack ) har jag sett och den är jämförbar med pk350/550 i liknande situation att labba med en lampa i rummet ger väldigt mycket jämfört med helt nersläckt.
Pz trublack filtret ger mindre reflektioner än panelerna på pk350 serien men inte bättre svärta upplevelse i ljusa rum.
Linebleed kollade jag inte direkt men ser det ibland på eftertexter från film och enstaka ggr i vid text på min pk350.
Tack så mycket för den informationen. Kanske ska prova att labba lite med en lampa
Postad 17 July 2011 - 07:53
voz
-
voz
-
Lärjunge
-
-
468 inlägg
Fördelen med LG är att de inte använder interpolering alls därav väldigt ovanligt att såna konstigheter syns. På vanlig TV sändning syns det aldrig och då brukar jag kolla efter det på min pk350 när jag vet att det blir "svårt" för TVn vid vissa scener eller sport program.
Tack för svaret. Jag har nu sett en PK950 live och kan konstatera att den hanterar panoreringar bättre än mina Panasonic-plasmor (jag har interpolering avstängt, eftersom jag inte fixar "såpoperaeffekten"). På LG:n ser det mer ut som på bio, d.v.s. de naturliga 24fps-hacken, medan Panasonicarna har en större benägenhet att visa spök/dubbel-bilder. Jag blir därför än mer nyfiken på PZ950.
Postad 17 July 2011 - 11:50
Unregistered1df9a6f7
-
Unregistered1df9a6f7
-
Veteran
-
-
1973 inlägg
Tack för svaret. Jag har nu sett en PK950 live och kan konstatera att den hanterar panoreringar bättre än mina Panasonic-plasmor (jag har interpolering avstängt, eftersom jag inte fixar "såpoperaeffekten"). På LG:n ser det mer ut som på bio, d.v.s. de naturliga 24fps-hacken, medan Panasonicarna har en större benägenhet att visa spök/dubbel-bilder.
Jag blir därför än mer nyfiken på PZ950. 
Jag är likadan när det gäller interpolering det blir ett stort stör moment i tittandet  Just hanteringen utav rörelser gör att jag är riktigt nöjd med min "snik" pk350. Så smackar du på med en pz950 så bör den inte vara sämre! YWap : Se till att ordna en dimmer till lampan med för exaktare styrning.
Postad 24 July 2011 - 11:32
JockeII
-
JockeII
-
Användare
-
-
130 inlägg
Nu måste det väl ändå vara någon som har köpt en PZ250? Tokbilligt med ~6965:- fraktad. Och Dustin har ju haft sin billiga försäljning av den med några veckor nu.
Postad 24 July 2011 - 12:03
andrei68
-
andrei68
-
Användare
-
-
236 inlägg
Nu måste det väl ändå vara någon som har köpt en PZ250? Tokbilligt med ~6965:- fraktad. Och Dustin har ju haft sin billiga försäljning av den med några veckor nu.
Ja jag undrar åxå.Bra pris men man undrar om bilden är ok.
Postad 24 July 2011 - 13:48
Henrik_6
-
Henrik_6
-
Wannabe
-
-
49 inlägg
Kom ny uppdatering till min PZ750 igår, men vet inte riktigt vad den gjorde.
Ngn som vet?
Postad 24 July 2011 - 17:44
Tobbeswim
-
Tobbeswim
-
Amatör
-
-
80 inlägg
Väntar på min LG 50PZ250 som kommer i morgon. Köpt på Electro World för 6800 ink frakt. Såg nu att jag inte kan använda en 2tb usb hårddisk? Någon som kan beräfta? Skulle också vilja veta om man kan spela MKV filer med DTS (alla filmerna rippade med DTS ljud), har sett innan i forumet att det kan vara problem. Hur har ni som har denna tv löst detta?
Postad 24 July 2011 - 22:15
andrei68
-
andrei68
-
Användare
-
-
236 inlägg
Väntar på min LG 50PZ250 som kommer i morgon. Köpt på Electro World för 6800 ink frakt. Såg nu att jag inte kan använda en 2tb usb hårddisk? Någon som kan beräfta? Skulle också vilja veta om man kan spela MKV filer med DTS (alla filmerna rippade med DTS ljud), har sett innan i forumet att det kan vara problem. Hur har ni som har denna tv löst detta?
Du får jättegärna komma med ett omdöme om tven,har inte sett någon recension och funderar på att köpa samma.
Postad 24 July 2011 - 22:18
Unregistereddc471864
-
Unregistereddc471864
-
Über-Guru
-
-
24891 inlägg
Mycket enkelt. Köp en extern mediaspelare
Postad 26 July 2011 - 18:04
Tobbeswim
-
Tobbeswim
-
Amatör
-
-
80 inlägg
Ok, först och främst, den spelar inte DTS! Ett problem helt klart. Annars funkade en 2tb hårddisk helt fint. Alla filmer och foto, musik etc kommer upp utan problem. Ingen speciellt snygg design. Det blir nog en mediaspelare till denna.
Detta är min första plasma, har tidigare 3st Samsung LCD av varierande kvalite(den jag jag har hemma i vardagsrummet är topmodellen från förra året). Denna plasma är till sommarhuset och därför är jag inte speciellt oroad för inbänningar.
Bilden på denna plasma slår dock alla mina LCD skärmar rätt ut ur boxen. Förvånad helt klart. Jag är helnöjd med bilden för det priset. Den är också väldigt lätt att ställa in med helt OK menyer. Skulle dock gärna haft Plex som toppmodellerna har. Kort sagt väldigt nöjd med bild men media delen skulle gärna varit bättre.
Postad 26 July 2011 - 18:38
Unregistereddc471864
-
Unregistereddc471864
-
Über-Guru
-
-
24891 inlägg
Jepp LG har lite jobb kvar på den fronten. De är dock oslagbara när det gäller prisvärda plasmor.
Postad 26 July 2011 - 18:54
andrei68
-
andrei68
-
Användare
-
-
236 inlägg
Ok, först och främst, den spelar inte DTS! Ett problem helt klart. Annars funkade en 2tb hårddisk helt fint. Alla filmer och foto, musik etc kommer upp utan problem. Ingen speciellt snygg design. Det blir nog en mediaspelare till denna. Detta är min första plasma, har tidigare 3st Samsung LCD av varierande kvalite(den jag jag har hemma i vardagsrummet är topmodellen från förra året). Denna plasma är till sommarhuset och därför är jag inte speciellt oroad för inbänningar. Bilden på denna plasma slår dock alla mina LCD skärmar rätt ut ur boxen. Förvånad helt klart. Jag är helnöjd med bilden för det priset. Den är också väldigt lätt att ställa in med helt OK menyer. Skulle dock gärna haft Plex som toppmodellerna har. Kort sagt väldigt nöjd med bild men media delen skulle gärna varit bättre.
Perfekt!precis vad jag ville höra!vill inte ha lull lull utan bra bild till lågt pris,hade en plasma lg ps8000 tidigare så jag blir nog nöjd!
Postad 26 July 2011 - 18:56
uludag
-
uludag
-
Wannabe
-
-
28 inlägg
någon som kan ge en kortare recension på denna plasma när den är i hemmamiljö, är nämligen intresserad av
pz eller pv serien.
Postad 26 July 2011 - 19:06
Sailfast
-
Sailfast
-
Lärjunge
-
-
350 inlägg
Jag funderar på att ge bort min gamla 42"-plasma ( https://www.prisjakt...kt.php?p=292575) till en släkting och byta till en LG 50PV350. Detta är inte ett nerköp va? LG:n känns väldigt billig bara, speciellt eftersom den är 50", min gamla Panasonic kostade ju ändå 15 000kr ny... Jag behöver inga inbyggda mediaspelare eller 3D, vill bara ha bra bild på Blu-Ray. Alla TV-apparater borde väl klara 24p nuförtiden?
Redigerat av Sailfast, 26 July 2011 - 19:07.
Postad 26 July 2011 - 19:09
Unregistereddc471864
-
Unregistereddc471864
-
Über-Guru
-
-
24891 inlägg
Långt ifrån alla klarar 24p rätt. LG är dock ett säkert kort.
Ja PV350 är bättre.
Postad 26 July 2011 - 21:47
Sailfast
-
Sailfast
-
Lärjunge
-
-
350 inlägg
Långt ifrån alla klarar 24p rätt. LG är dock ett säkert kort. Ja PV350 är bättre.
Tackar! Jag blev faktiskt lite förvånad när jag hittade 50"-plasmor som bara var HD-ready så jag var tvungen att fråga om 24p-stödet.
Postad 26 July 2011 - 22:26
Unregistered94d25e65
-
Unregistered94d25e65
-
Amatör
-
-
74 inlägg
Såg nu att netonnet har sänkt lg 50pz250 till under 7000 nu. Är väldigt sugen på att köpa den tv:n då det den är 50 tum, full hd och 3d-ready. Känns som att den är otroligt prisvärd? Ifall ingen på detta forum klagar på den vet jag att den kommer duga till mig till 100 procent. Då jag inte är den direkt kräsnaste tv-tittaren länk till netonnet
Postad 27 July 2011 - 07:37
Rådström
-
Rådström
-
Rookie
-
5 inlägg
Såg nu att netonnet har sänkt lg 50pz250 till under 7000 nu. Är väldigt sugen på att köpa den tv:n då det den är 50 tum, full hd och 3d-ready. Känns som att den är otroligt prisvärd? Ifall ingen på detta forum klagar på den vet jag att den kommer duga till mig till 100 procent. Då jag inte är den direkt kräsnaste tv-tittaren 
länk till netonnet
Jag är också ute efter en ny TV och är lite i samma tankar som denne man. Jag kommer inte spela eller använda några avancerade funktioner på skärmen. (Förutom möjligtvis Plex och någonstans i framtiden 3D) Bildkvalité och prisvärdhet är prio för mig. Därför har jag funderat på; 50PK760N ~ 8990:- 50PZ550N med wifi-dongel ~ 10 490:- 50PZ250 ~ 8990:- Även 50PK950N ~ 9 500:- på NetOnNet skulle vara intressant om den är så mycket bättre än 760. Undviker dock helst att handla på internet om möjligt.  Vilken skulle ni rekommendera? Jag har läst igenom hela tråden men inte hittat någon referens till förra årets topp-modeller, PK 760/950 och det skulle därför vara kul att höra hur de presterar av någon mer insatt. Finns Tru-black filter eller SmartTV på dem t.ex. En snabb lista på fördelarna med varje modell skulle rädda min dag. OERHÖRT tacksam för svar så snart som mänskligt möjligt eftersom jag drar iväg på lunchen idag och köper apparaten ifråga. //Rådström
Redigerat av Rådström, 27 July 2011 - 08:02.
Postad 27 July 2011 - 09:09
Unregistered94d25e65
-
Unregistered94d25e65
-
Amatör
-
-
74 inlägg
Rådström: Du vet att PZ250 kostar lite under 7000, du skrev att den kostar 8990. Fast du tänker nog på PZ250N, det är precis samma panel som PZ250 bara att den har nordiska garantier. Köper du PZ250 på typ dustin home eller netonnet kan du vara säker på att du ändå får garanti då det är seriösa företag.
Jag skulle inte betala två tusen extra för nordisk garanti
Postad 27 July 2011 - 09:27
Rådström
-
Rådström
-
Rookie
-
5 inlägg
Rådström: Du vet att PZ250 kostar lite under 7000, du skrev att den kostar 8990. Fast du tänker nog på PZ250N, det är precis samma panel som PZ250 bara att den har nordiska garantier. Köper du PZ250 på typ dustin home eller netonnet kan du vara säker på att du ändå får garanti då det är seriösa företag.
Jag skulle inte betala två tusen extra för nordisk garanti 
Den finns inte här i Gävle och jag vill ha min TV nuuu! Jag tror att jag läste någonstans ovanför att det var en bättre pixel-garanti samt att det var de nordiska modellerna som var certifierade för t.ex. Boxer. Anledningen till att jag isf vill ha det är att jag jobbade på Boxers kundservice för runt 2 år sedan och det var då en härva när vi kodade om TV-kanalerna och horder av kunder hade problem med sina TV-apparater med inbyggda boxar. De var då inte certifierade. Kanske inte ett problem nu längre men jag tänker ha TV:n länge och då tycker jag det känns tryggt.
Postad 27 July 2011 - 09:32
Unregistered94d25e65
-
Unregistered94d25e65
-
Amatör
-
-
74 inlägg
Den finns inte här i Gävle och jag vill ha min TV nuuu!
Jag tror att jag läste någonstans ovanför att det var en bättre pixel-garanti samt att det var de nordiska modellerna som var certifierade för t.ex. Boxer.
Anledningen till att jag isf vill ha det är att jag jobbade på Boxers kundservice för runt 2 år sedan och det var då en härva när vi kodade om TV-kanalerna och horder av kunder hade problem med sina TV-apparater med inbyggda boxar. De var då inte certifierade. Kanske inte ett problem nu längre men jag tänker ha TV:n länge och då tycker jag det känns tryggt.
Det kanske stämmer. Fast du kan ju åka till Uppsala (tio mil från Gävle) och köpa den på netonnet här
Postad 27 July 2011 - 09:49
Rådström
-
Rådström
-
Rookie
-
5 inlägg
Det kanske stämmer. Fast du kan ju åka till Uppsala (tio mil från Gävle) och köpa den på netonnet här 
True, väldigt true! Frågan är dock.. är den bättre än PK760N? Billigare är den ju självklart men det blev ju nästan under budget.  edit: Var nu iväg och bokade en PK760! Det är en grym skillnad i reflektioner om man jämför den och PZ550. Med PZ550 kunde jag se mig själv som i en spegel med färger medan i 760 var det mest svarta konturer som syntes. Det beror ju självklart på belysning men bara att det är mindre reflektioner hursomhelst tycker jag är ett stort plus. (Har ett panorama-fönster med kvällssol i vardagsrummet). Fick även ner priset lite för att det var den sista de hade kvar. Hur mycket stryk tar en TV av att stå framme i butik?
Redigerat av Rådström, 27 July 2011 - 12:03.
Postad 04 August 2011 - 09:11
Rachid64
-
Rachid64
-
Rookie
-
2 inlägg
Hej!
Fick hem min 60pz950w idag.
Konstigt nog så står de inte INFINIA längs upp till vänster (om man står och tittar på tven) eller någon annanstans !
Varför är de så, eller ska de inte stå INFINIA på nyare utgåvor ?
Jag har kollat alla klistermärken som tyder på att de är en 950w, fick även med magik motion och wifi dongel, har dock inte hunnit börja prova den än.
Kan man se i tvn någonstans vad de för utgåva elektroniskt ?
Redigerat av Rachid64, 04 August 2011 - 09:30.
Postad 04 August 2011 - 10:40
JockeII
-
JockeII
-
Användare
-
-
130 inlägg
Kan någon som beställt en LG PZ250 från någon svensk återförsäljare, dock ej N-modellen, svara på om det ingår 3D-glasögon eller inte? Enligt t.ex. brittiska AVforums så ska det ingå men så verkar inte vara fallet med dessa importmodellerna i alla fall.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|