Ja den funkar ju prima annars så jag är ju inte missnöjd med den för det.... MEN det är otroligt irriterande att det ska behöva vara så här!!! Är det fler?
* Officiell tråd - Popcorn Hour A-100 *
Popcorn Hour A-100
(Mediaspelare)
|
5
|
(199)
|
Inga priser | |
Popcorn Hour A-110
(Mediaspelare)
|
5
|
(97)
|
Inga priser |
Postad 02 January 2009 - 13:40
Ja den funkar ju prima annars så jag är ju inte missnöjd med den för det.... MEN det är otroligt irriterande att det ska behöva vara så här!!! Är det fler?
Postad 02 January 2009 - 21:00
Bilden kommer inte att rycka (judder) men den kommer att flimra så det är ingen bra inställning...tror nog att det är bättre att köra 24p i 60Hz istället.Finns det någon anledning till att dom inte lagt till så man kan välja 48hz, dubbelt upp från 24hz, min tv klarar inte 24 men 48 funkar på den, då borde väll bilden inte rycka?
Postad 03 January 2009 - 09:29
Kan man kanske koda om ljudet på ett smidigt sätt när det bara finns DTS på ex filmen.
Postad 03 January 2009 - 12:10
Nej, uppdatera den bara med den enda uppdatering som är Required och uppdatera sedan igen till senaste (dvs två uppdateringar med omboot efter varje).
Enklast är att använda den inbyggda funktionen och tanka uppdateringarna via Internet än att manuellt tanka hem dem och installera via USB. Den inbyggda funktionen fixar allt åt dig, du behöver inte leta upp vilken uppdatering som är Required eller så.
Tack, har senaste firmware nu. Dock så har jag stött på ett till problem, får inget ljud på filmer med DTS ljud. Vad jag förstått så ska firmwaren som kommit fixa det? Jag har inte förstärkare av nått slag.
Postad 03 January 2009 - 12:28
Tack, har senaste firmware nu. Dock så har jag stött på ett till problem, får inget ljud på filmer med DTS ljud. Vad jag förstått så ska firmwaren som kommit fixa det? Jag har inte förstärkare av nått slag.
Jag antar att du har en A-100 eftersom du skriver i denna tråden? I såna fall måste du ha en förstärkare som kodar av DTS-ljudet... en A-110 kan däremot göra downmix till stereo så du kan koppla direkt till TV'n.
Postad 03 January 2009 - 12:53
Detta har uppstått efter senaste FW-uppdatering.
Några idéer?
//F
Postad 03 January 2009 - 13:44
Hej, min PH kan inte längre spela upp iso-filer . Det blir bara svart bild och så står det HDMI1 i vänsta hörnet (en Panasonic PX80), trycker jag på stopp så kommer jag tillbaka till menyerna igen. Kan dock spela avi och mkv-filer.
Detta har uppstått efter senaste FW-uppdatering.
Några idéer?
//F
Starta om pchn och testa att spela upp en annan film. Har hänt mig några gånger och då har det vart fel på en specifik film. Se till att inte spela den som felade för första gången för då hänger det sig nog igen med alla efterföljande filmer.
Postad 03 January 2009 - 14:33
Funderar på en Popcorn Hour A-100 men upptäckte att mitt surround system inte klarar av DTS då jag provade från dvd´n, är ett Bose system som är ca 9år, om man väljer en a110 men dts omvandlare så är väll tanken att det är för folk som kopplar direkt i tv´n,då kör den väll inte ut 5.1 till systemet?
Kan man kanske koda om ljudet på ett smidigt sätt när det bara finns DTS på ex filmen.
Jag vet inte om det är ett officiellt program från Popcorn-gänget, men jag använder PopCorn MKV AudioConverter för att koda om DTS till AC3. Funkar prima.
Postad 03 January 2009 - 19:12
Jag vet inte om det är ett officiellt program från Popcorn-gänget, men jag använder PopCorn MKV AudioConverter för att koda om DTS till AC3. Funkar prima.
Skulle någon kunna skriva lite hur man instalerar och använder AudioConvertetn till POPCORN det vore fint
Postad 03 January 2009 - 19:19
Det är ett helt vanligt Windows program, så det är inget du kör direkt i PCH.
Postad 03 January 2009 - 20:57
fråga till någon moderator som ser det här: vore det inte läge med en gemensam FAQ för alla NMT-maskinerna (och i viss utsträckning WD HD)? trådarna är så många och otympliga att såna här frågor och länkar upprepas på ett otal platser utan att för den skull bli särskilt lätta att hitta.
klart det är det i stor utsträckning, men likafullt leder det till att de trådarna blir ännu fullare av upprepade inlägg och svårmanövrerade. och ärligt talat fungerar inte sökfunktionen direkt perfekt heller.Känns mer som det är lathet hos frågeställare att inte orka använda sökfunktionen
men jag menar ju tvärtom, en gemensam FAQ för ALLA NMTmaskiner, där man även hittar det grundläggande för övriga 8635-baserade maskiner. en tråd till tar inte jättemycket plats, och det ytrymmet skulle - om fiolk bemödade sig att läsa faqen - spara in rätt många nya trådar.visst kan man dela upp det i olika trådar, men då får ju användarna söka i flera trådar, nu är det färre, men större trådar istället.
bara en tanke, i och med att så mycket inställningar och programvara är gemensam, och det är rätt onödogt att den upprepas i varenda olika spelares tråd
Redigerat av outdoor_miner, 04 January 2009 - 03:41.
Postad 04 January 2009 - 00:38
finns ju även EZmkvDTStoAC3 om man (som jag) tycker att audioconverter är en gränssnittsmässig härdsmälta.
fråga till någon moderator som ser det här: vore det inte läge med en gemensam FAQ för alla NMT-maskinerna (och i viss utsträckning WD HD)? trådarna är så många och otympliga att såna här frågor och länkar upprepas på ett otal platser utan att för den skull bli särskilt lätta att hitta.
Känns mer som det är lathet hos frågeställare att inte orka använda sökfunktionen, visst kan man dela upp det i olika trådar, men då får ju användarna söka i flera trådar, nu är det färre, men större trådar istället.
Postad 04 January 2009 - 09:43
Letar info och nerladdningsplats om nerladdning till SwissCenter till A-110
Postad 04 January 2009 - 10:02
Finns det någon "Officiell tråd - Popcorn Hour A-110"? Eller "ingår" den i denna tråden?
Letar info och nerladdningsplats om nerladdning till SwissCenter till A-110
Det finns
Postad 04 January 2009 - 10:17
Det finns
Tack för ditt svar. Jag frågade eftersom jag inte hittade någon forumtråd om A-110. Om du inte tänkte tipsa, varför bry dig om att svara öht?
Postad 04 January 2009 - 10:25
Hade du tittat lite längre upp på sidan så står det där eller sök på Officiell trådTack för ditt svar. Jag frågade eftersom jag inte hittade någon forumtråd om A-110. Om du inte tänkte tipsa, varför bry dig om att svara öht?
stor % idag är samma frågor tyvärr.
Postad 05 January 2009 - 09:40
Det är inte så enkelt att du har den formaterad i FAT32?
Den måste vara formaterad med EXT2/3 eller NTFS för att kunna skrivas till.
Har nu haft tid att titta lite mera. Båda mina usb-diskar är NTFS, och om jag förstår det rätt skall det då via nätverket gå att skriva till diskarna från en dator.
Jag kör Vista är nog värt o säga:
Jag kommer åt diskarna, kan läsa från dem, men inte skriva.. Den klagar på behörigheter..
Testar jag från en XP-maskin så säger han att den är skrivskyddad eller full.
Vad gör jag för fel? Jag hittar inga inställningar i popcornen?
Den interna disken funkar.. men den har jag ingen nytta av, satte jag enbart i för att få igång usb-diskarna.
Redigerat av FreSve, 05 January 2009 - 09:47.
Postad 05 January 2009 - 19:19
Fläktarna köpte jag från partman.se, finns på kjell.com också, och programet tog jag ner från mediatank.
Postad 05 January 2009 - 21:25
Nu är det så att jag har skaffat ett hemmabiosystem.. Den är kopplad till min TV genom en scart kabel och popcorn hour är kopplad till TV:n genom HDMI. Fast jag får inge ljud. Hjälp? Vilka kablar bör kopplas för att få ljud?
Postad 05 January 2009 - 22:12
ville bara dela med mig av min erfarenhet av popcorn med en intern hårddisk. Ställde frågan här tidigare om någon hade förslag på hur man kylde disken bäst. Fick inget svar så sökte mig till andra forum. Iaf så har jag satt in 2st 25mm fläktar i min nu. Har satt dom på 5v för att få ner ljudnivån. La även in ett program som heter acustic på spelaren som gör att hårddisken går tystare (är inte 100 men den verkar inte bli så varm heller längre). Fläktarna och hårddisken är i stort sett ljudlösa....så som man vill ha det.
Fläktarna köpte jag från partman.se, finns på kjell.com också, och programet tog jag ner från mediatank.
Denna kan man koppla in så får man ner ljud/varvtal på fläkten.
http://www.kylning.c...products_id/811
Postad 05 January 2009 - 23:22
Japp, jag är ultranoob på det här med forum..
Har just köpt en Popcorn A-110 och installerat en 500GB hårddisk i den, lyckats få bild på TV´n, fått igång internetuppkopplingen via nätverket och uppgraderat fimware. Jag kommer tex åt portaler etc.
Nu till det som jag inte fixar.
* Jag har delat ut några mappar från datorn men de dyker inte upp på PCH´n..
* Jag får inte upp hårddisken på datorn, hittar dock enheten via Windows Media Connect och har aktiverat den..
* Jag kan inte föra över filer..
Finns det nån hjälpsam själ som kan tipsa mig om hur jag ska göra? Nån bra guide?
Postad 05 January 2009 - 23:27
Hej,
Nu är det så att jag har skaffat ett hemmabiosystem.. Den är kopplad till min TV genom en scart kabel och popcorn hour är kopplad till TV:n genom HDMI. Fast jag får inge ljud. Hjälp? Vilka kablar bör kopplas för att få ljud?
Tag hem en teknikintresserad kompis och låt honom koppla. Låter som en enklare lösning än att vi på detta forum ska försöka gissa vad du har för utrustningar, kontakter och sladdar.
Har du ett riktigt (dvs bra) hemmabiosystem så klarar det av att ta emot digitalt ljud via coax och optiska ingångar.
A-100:n använder coax, så koppla in en sladd från dess utgång till coax-ingången på din förstärkare.
I A-100:ns inställningar måste du sedan ställa in exakt vilka ljudformat som ska skickas rått till förstärkaren och vilka som ska göras om i A-100:n först och skickas ut som PCM. Vilka format som ska skickas rått beror på hur bra förstärkare du har och vilka format den klarar av.
Postad 06 January 2009 - 02:33
Jag har just kollat på dokumentären "Earth" i 1080p och är helt förstummad.
VILKEN MAFFIG FILM!!! Otroligt välgjord, vacker, fantastisk, intressant och en massa andra positiva adjektiv jag inte kommer på just nu. :-)
Med den filmen fick jag verkligen se vad min TV som "bara" är HD-ready klarar av -- och det var extremt bra bild och fina detaljer. DD-ljudet var förresten lika bra det...
Rekommenderas verkligen.
(vid ett enda tillfälle i filmen orkade inte PCHn med den höga bitraten - det var ungefär mitt i filmen med en scen innehållandes miljontals fåglar som både bild och ljud hackade under ca 10 sekunder. Måste ha varit över 45 Mbps. (spelade upp mkv:n från en intern IDE-hårddisk))
(i övrigt småhackade stora snabba panoreringar lite - något jag kunde se när jag letade efter det, men inte min bror trots att jag stod framme vid TVn och pekade. Det är för mig oklart var dessa småhack finns eller uppstår. Kan det vara så att mkv-filen med sina 23 fps inte kan visa mjukare panoreringar? ...eller är det nåt frekvensstrul mellan PCHn och min TV (PCHn inställd på 23.9 Hz och TVn säger att den kör på HDMI1 1080p 24 Hz)?)
Redigerat av Martin, 06 January 2009 - 11:07.
Vi skriver inte ut releasenamn på nertankade saker...
Postad 06 January 2009 - 06:49
Denna kan man koppla in så får man ner ljud/varvtal på fläkten.
http://www.kylning.c...products_id/811
ser intressant ut. Möjligen lite stor för att få in i lådan men man kan kanske hänga den utanför på sidan. Verkar ändå lättare att bara koppla in fläkten på 5v
Postad 06 January 2009 - 07:55
ser intressant ut. Möjligen lite stor för att få in i lådan men man kan kanske hänga den utanför på sidan. Verkar ändå lättare att bara koppla in fläkten på 5v
Såg på ett utländskt forum en som satt en 40mm. fläkt på CPU:n, lagt en extra bricka i varje hörn på "locket" så det blir en liten glipa (för extra kylning?) samt denna dosa som satt med ett par små bitar kardborreband. Detta eftersom han inte hittade någon bra tejp med klister som höll bättre.
Postad 06 January 2009 - 11:47
Tag hem en teknikintresserad kompis och låt honom koppla. Låter som en enklare lösning än att vi på detta forum ska försöka gissa vad du har för utrustningar, kontakter och sladdar.
Har du ett riktigt (dvs bra) hemmabiosystem så klarar det av att ta emot digitalt ljud via coax och optiska ingångar.
A-100:n använder coax, så koppla in en sladd från dess utgång till coax-ingången på din förstärkare.
I A-100:ns inställningar måste du sedan ställa in exakt vilka ljudformat som ska skickas rått till förstärkaren och vilka som ska göras om i A-100:n först och skickas ut som PCM. Vilka format som ska skickas rått beror på hur bra förstärkare du har och vilka format den klarar av.
Detta surroundsystem har jag - https://www.prisjakt...kt.php?p=336261. Hoppas det ger lite klarbild, då jag är mer teknisk än alla mina kompisar tillsammans med mer erfarenhet. Förrutom just hemmabiosystem, men jag har lyckats få ljud från alla mina apparater hemma förrutom just PCHn. Det är en A-100 jepp.
Redigerat av Bartimaeus, 06 January 2009 - 11:49.
Postad 06 January 2009 - 13:04
Detta surroundsystem har jag - https://www.prisjakt...kt.php?p=336261. Hoppas det ger lite klarbild, då jag är mer teknisk än alla mina kompisar tillsammans med mer erfarenhet. Förrutom just hemmabiosystem, men jag har lyckats få ljud från alla mina apparater hemma förrutom just PCHn. Det är en A-100 jepp.
Den har endast analoga ingångar, du får koppla med lågnivå från popcorn (röd/vit rca).
Du kan inte koda av filmer med DTS det får vi inte glömma. Alla ljudutgångar måste ställas in för analog PCM i popcornens meny.
Ingången på ditt hembio skall väljas över så den står på aux.
Postad 06 January 2009 - 13:36
Går det att spela upp 1080p då och den skalar ner? Isåfall spelar det ju nästan ingen roll om man köper en A110 eller A100 om man har en plasma hdready.
Hur vanligt är det att man ser på WMV-filer? A100 verkar inte kunna spela upp dom, men det är nog små filmsnuttar som är i WMV va?
Jag vet inte om det är något som riktigt talar för A110 istället för A100, speciellt då jag inte har en stärkare med HD-surround-ljud.
Någon som kan tala om varför jag ska köpa uppföljaren, istället för denna?
Postad 06 January 2009 - 14:20
Det ser ut i specifikationerna som att du har toslink (optisk S/PDIF) enligt tillverkaren hemsida:
Anslutningar bak: HDMI-utgång, Kompositvideoutgång (CVBS), S-videoutgång, SCART, Digital optisk ingång, AUX-ingång, Komponentvideoutgång, FM-antenn, Easy-Fit-högtalaranslutningar
Du behöver en omvandlare från koaxial till optisk i stil med denna.
Det står i prisjakts produktegenskaper att A-100 inte stödjer 1080p.
Går det att spela upp 1080p då och den skalar ner? Isåfall spelar det ju nästan ingen roll om man köper en A110 eller A100 om man har en plasma hdready.
Hur vanligt är det att man ser på WMV-filer? A100 verkar inte kunna spela upp dom, men det är nog små filmsnuttar som är i WMV va?
Jag vet inte om det är något som riktigt talar för A110 istället för A100, speciellt då jag inte har en stärkare med HD-surround-ljud.
Någon som kan tala om varför jag ska köpa uppföljaren, istället för denna?
Man kan tyvärr inte lita på någon information.
Den klarar full-HD i 1080p.
A-110 fixar även DTS-ljudet som stereo till din TV ifall du inte har hembioförstärkare.
Postad 06 January 2009 - 14:40
Den har endast analoga ingångar, du får koppla med lågnivå från popcorn (röd/vit rca).
Du kan inte koda av filmer med DTS det får vi inte glömma. Alla ljudutgångar måste ställas in för analog PCM i popcornens meny.
Ingången på ditt hembio skall väljas över så den står på aux.
Okej tack, men DTS ska den kunna koda av tror jag. "Ljudsystem DTS, Dolby Digital, Dolby Prologic II, Stereo " Står det på specifikationer från www.philips.se. Och som sagt tidigare, jag kan fortfarande inte ändra från DTS: Digital (Raw). Den är bara grå när jag försöker ändra. Har senaste firmware
Redigerat av Bartimaeus, 06 January 2009 - 14:42.
Postad 06 January 2009 - 17:22
Okej tack, men DTS ska den kunna koda av tror jag. "Ljudsystem DTS, Dolby Digital, Dolby Prologic II, Stereo " Står det på specifikationer från www.philips.se. Och som sagt tidigare, jag kan fortfarande inte ändra från DTS: Digital (Raw). Den är bara grå när jag försöker ändra. Har senaste firmware
Okej, men det var just det som var grejen A-100 kan bara skicka ut digital DTS alltså den kan inte koda av den själv och skicka ut den i analog form via RCA(röd/vita) eller scart kontakterna på baksidan. Detta innebär att har man en film med DTS ljud och ingen förstärkare/TV som kan koda av signalen får man titta utan ljud.
Anledningen varför det inte går att ändra i DTS dropdown menyn från "digital (raw)" till analog in är det som förklarats ovan alltså att A-100 kan inte koda av DTS signalen. A-110 kan dock koda av DTS signalem samt går det att ändra till analog också i dropdownmenyn.
Redigerat av vatopirat, 06 January 2009 - 17:28.
Postad 06 January 2009 - 19:18
För att få surroundljud behöver du köpa en konverterare från PCHns coax-utgång till Philipsens optiska ingång (eller sälja A100:n och köpa en A110 istället för den har optisk kontakt istf coax).
Ställ in DTS och AC3 (dvs Dolby Digital) på RAW. Övriga format på PCM.
Postad 07 January 2009 - 07:28
Såg på ett utländskt forum en som satt en 40mm. fläkt på CPU:n, lagt en extra bricka i varje hörn på "locket" så det blir en liten glipa (för extra kylning?) samt denna dosa som satt med ett par små bitar kardborreband. Detta eftersom han inte hittade någon bra tejp med klister som höll bättre.
Vilket forum min vän? Jag blev sugen på att testa
Har även lagt en ljudabsorberande gummimatta under spelaren. Dom stenhårda plast tassarna under spelaren gjorde inte mycket nytta tyckte jag. Är som sagt nöjd med spelaren nu men det finns alltid tid för fler modifieringar. Jäkligt sugen på att bygga en ny låda helt i plexiglas....
Postad 07 January 2009 - 11:31
Tror han menade denna:Vilket forum min vän? Jag blev sugen på att testa
Har också höjt mitt lock lite genom att lägga en 5mm gummipackning i varje hörn. Tror dock att ska man sätta in en 40mm (ska väl egentligen vara 30mm för att passa perfekt på flänsen) så måste man även göra hål i locket för att få en bättre kylning.
Har även lagt en ljudabsorberande gummimatta under spelaren. Dom stenhårda plast tassarna under spelaren gjorde inte mycket nytta tyckte jag. Är som sagt nöjd med spelaren nu men det finns alltid tid för fler modifieringar. Jäkligt sugen på att bygga en ny låda helt i plexiglas....
http://blog.arogan.c...n-hour-100.html
Postad 07 January 2009 - 12:59
Vilket forum min vän? Jag blev sugen på att testa
Har också höjt mitt lock lite genom att lägga en 5mm gummipackning i varje hörn. Tror dock att ska man sätta in en 40mm (ska väl egentligen vara 30mm för att passa perfekt på flänsen) så måste man även göra hål i locket för att få en bättre kylning.
Jag fattar inte hur alla kan ha så varma lådor.
Min A100 med en inbyggd 250 GB 3.5" IDE-hårddisk är bara ljummen. Efter några timmars filmtittande är den varm men inte het.
När burken är i standby-läge ser jag till att inga av mina datorer eller routern skickar ut broadcasts i nätverket som får PCHn att varva upp hårddisken stup i kvarten.
...så burken är för det mesta sval. Jag har aldrig känt nåt behov av att sätta glipor i chassit eller montera in nån fläkt.
Postad 07 January 2009 - 13:09
När burken är i standby-läge ser jag till att inga av mina datorer eller routern skickar ut broadcasts i nätverket som får PCHn att varva upp hårddisken stup i kvarten.
Kanske är en dum fråga, men hur ser du till att de inte skickar ut broadcasts?
Postad 07 January 2009 - 13:31
Det hade ju varit praktiskt, nu närden faktiskt har en Torrent-klient. Man vill ju inte att det ska komma hem någon slipsnisse från WB, som tror att jag tankat deras rulle, när det är polarens semesterfilm jag tankat!
Postad 07 January 2009 - 15:12
Jag fattar inte hur alla kan ha så varma lådor.
Min A100 med en inbyggd 250 GB 3.5" IDE-hårddisk är bara ljummen. Efter några timmars filmtittande är den varm men inte het.
...så burken är för det mesta sval. Jag har aldrig känt nåt behov av att sätta glipor i chassit eller montera in nån fläkt.
Postad 07 January 2009 - 15:34
Kan bara hålla med. Jag har aldrig förstått denna diskussion som kommer upp tid efter annan. Kanske det beror på fabrikat av hårddisk? Min disk är en Barracuda ST3320620A på 320 GB (vet inte om den finns kvar på marknaden), den blir bara ljummen, tyst är den också. Jag har också höjt locket med brickor i hörnen för att det var så enkelt, fast det inte behövs egentligen.Jag fattar inte hur alla kan ha så varma lådor.
Postad 07 January 2009 - 16:47
Så jag tror att jag ska testa med en mindre disk, 250GB-320GB eller liknande.
Postad 07 January 2009 - 17:43
Om man väl får igång den så fungerar allt klockrent inte haft några besvär med den då.
Ska det behöva vara så här?
lite info:
Alla uppdateringar är installerade
Kör utan hårddisk
Använder nätverkskabel
Har en Samsung LE-32R72B
Kör med hdmi kabel
Redigerat av swez, 07 January 2009 - 17:45.
Postad 07 January 2009 - 19:18
Börjar bli riktigt less på det här nu, kan sitta i över 20 min och starta om skiten för att få igång den. När man försöker starta den så står det ibland "ingen kontakt" ibland är det bara svart och ibland kommer laddningsbilden fram men blir oftast svart igen efter det.
Om man väl får igång den så fungerar allt klockrent inte haft några besvär med den då.
lite info:
Kör utan hårddisk
Använder nätverkskabel
Har en Samsung LE-32R72B
Kör med hdmi kabel
Din Popcorn är defekt, hade själv det problemet. När jag startade den var den tvungen att stå minst 10 min innan jag kunde starta om den och få bild. Skickade in den på service och fick den utbytt till en som fungerar.
Postad 07 January 2009 - 19:26
Din Popcorn är defekt, hade själv det problemet. När jag startade den var den tvungen att stå minst 10 min innan jag kunde starta om den och få bild. Skickade in den på service och fick den utbytt till en som fungerar.
Okej tack för svar, då går jag bara tillbaka till inköpsstället då? (inet i detta fallet)
Postad 07 January 2009 - 22:34
Kanske är en dum fråga, men hur ser du till att de inte skickar ut broadcasts?
Jag har stängt av Browser-tjänsten och Netbios helper tjänsten. Jag behöver dem aldrig eftersom jag aldrig klickar mig runt i Network Neighborhood, utan jag vet alltid vad den resurs jag ska mappa upp mig mot heter eller vad den har för IP.
Postad 08 January 2009 - 00:34
Hade åxå samma problem, å den va defekt, skickade tillbaka den å fick en ny som har funkat kanonBörjar bli riktigt less på det här nu, kan sitta i över 20 min och starta om skiten för att få igång den. När man försöker starta den så står det ibland "ingen kontakt" ibland är det bara svart och ibland kommer laddningsbilden fram men blir oftast svart igen efter det.
lite info:
Kör utan hårddisk
Använder nätverkskabel
Har en Samsung LE-32R72B
Kör med hdmi kabel
haha köpte du åxå din på inet? då kanske det va min gamla dom skickade till dig? hahahaOkej tack för svar, då går jag bara tillbaka till inköpsstället då? (inet i detta fallet)
Postad 08 January 2009 - 02:37
Hade åxå samma problem, å den va defekt, skickade tillbaka den å fick en ny som har funkat kanon
haha köpte du åxå din på inet? då kanske det va min gamla dom skickade till dig? hahaha
Men du köpte den online va? jag köpte den på Inet på Torp. Lådan var i för sig öppen dom sa att dom endast hade tagit ur den för att demonstrera den osv... fanns ju tyvärr bara den kvar då.
Postad 08 January 2009 - 02:43
Min teori är antalet GB. Håller man sig till diskar med mindre antal GB så är blir det nog inte lika varmt. Tar man däremot en 3,5" på 750GB-1TB eöller större så ökar värmen.
Så jag tror att jag ska testa med en mindre disk, 250GB-320GB eller liknande.
Din teori föll redan i fortunabåtar's inlägg två inlägg innan ditt eget eftersom hans 20GB's hårddisk blev stekhet.
Om man satsar på t.ex. WD's Greenpower-serie eller någon annan modell/märke som har specifika mediaversioner som ska vara tysta och strömsnåla så lär det fungera.
Postad 08 January 2009 - 08:37
Ja jag köpte min onlineMen du köpte den online va? jag köpte den på Inet på Torp. Lådan var i för sig öppen dom sa att dom endast hade tagit ur den för att demonstrera den osv... fanns ju tyvärr bara den kvar då.
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
5
* Officiell tråd - Popcorn Hour A-110/B-110 *
17 bilder
2032 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?