Hur lÄng tid har det tagit att fÄ ut en ny eller tillbaka en lagad?
* Officiell trÄd - Popcorn Hour A-100 *
Popcorn Hour A-100
(Mediaspelare)
|
5
|
(199)
|
Inga priser | |
Popcorn Hour A-110
(Mediaspelare)
|
5
|
(97)
|
Inga priser |
Postad 08 January 2009 - 12:48
Postad 08 January 2009 - 17:45
Ni som har haft er popcorn pÄ lagning eller för utbyte.
Bytt min Popcorn 2ggr och fÄtt vÀnta ca. 1,5 vecka. Köpt pÄ inwarehouse
Postad 08 January 2009 - 21:34
Ăr mycket tacksam för svar för vad jag kan ha gjort fel....
Har testat allt min kunskap rÀcker till i 4-5 timmar nu men fÄr inte mitt nÀtverk att riktigt connecta sÄ jag kan skicka filmerna in till hÄrdisken pÄ popcorn hour a110, Vad kan jag gjort fel?
(jag har fixat sÄ jag ser share (\\PCH-A110) och loggat in pÄ den med rÀtt anvÀndarnamn och sÄ... Har samma workgroup desutom sÄ inget sÄnt fel)
SNĂLLA HJĂLP, en desperat mĂ€nniska.
Postad 08 January 2009 - 22:31
Har en viktig frÄga sÄ hÀr Àr det, jag har köpt en popcornhour a-110 men nÀr jag försöker skicka över en fil genom mitt nÀtverk till min popcorn hour sÄ gÄr allt först bra dem första 50 sek kanske (varierar) sen sÄ skickas helt enkelt inte filen ivÀg till media spelaren, jag kan se min mediaspelares filer i den inbyggda hÄrdisken (kan endast ladda hem filer genom torrents)
Ăr mycket tacksam för svar för vad jag kan ha gjort fel....
Har testat allt min kunskap rÀcker till i 4-5 timmar nu men fÄr inte mitt nÀtverk att riktigt connecta sÄ jag kan skicka filmerna in till hÄrdisken pÄ popcorn hour a110, Vad kan jag gjort fel?
(jag har fixat sÄ jag ser share (\\PCH-A110) och loggat in pÄ den med rÀtt anvÀndarnamn och sÄ... Har samma workgroup desutom sÄ inget sÄnt fel)
SNĂLLA HJĂLP, en desperat mĂ€nniska.
FÄr iaf frÄga, disken Àr formaterad frÄn menyn i pch? AlltsÄ inte ntfs eller windowsformat.
Redigerat av r_o_n, 08 January 2009 - 22:31.
Postad 08 January 2009 - 23:30
Iom stundande IPRED diskution, sÄ funderar jag pÄ om nÄgon vet om man kan anvÀnda typ, dold.se eller flashbacks anonymitetstjÀnst, i popcornboxen?
Det hade ju varit praktiskt, nu nÀrden faktiskt har en Torrent-klient. Man vill ju inte att det ska komma hem nÄgon slipsnisse frÄn WB, som tror att jag tankat deras rulle, nÀr det Àr polarens semesterfilm jag tankat!
Postad 09 January 2009 - 00:40
fick min nya efter ca 2veckor frÄn inet, men dÄ fick jag tjata pÄ dom rÀtt mÄnga gÄnger meNi som har haft er popcorn pÄ lagning eller för utbyte.
Postad 09 January 2009 - 19:40
Ăr det enda som idag kommer ut i ljudvĂ€g frĂ„n min popcorn. Ljudet har alltsĂ„ helt slutat att fungera, jag har startat om den ett antal gĂ„nger, kollat sĂ„ att sladdarna sitter som dom ska, sĂ„ frĂ„gan Ă€r om den har gĂ„tt sönder eller om det bara Ă€r nĂ„gon mĂ€rklig bugg. NĂ„gon som vet vad det kan vara? (eller tror:-)) Alla gissningar mottages tacksamt!
Edit:
Nu funkar den igen. Hur skumt som helst har inte gjort nÄgonting...
Redigerat av Unregistered1d4cdcc2, 10 January 2009 - 15:12.
Postad 10 January 2009 - 12:58
Din teori föll redan i fortunabÄtar's inlÀgg tvÄ inlÀgg innan ditt eget eftersom hans 20GB's hÄrddisk blev stekhet.
Om man satsar pÄ t.ex. WD's Greenpower-serie eller nÄgon annan modell/mÀrke som har specifika mediaversioner som ska vara tysta och strömsnÄla sÄ lÀr det fungera.
Polare köpte en A110 för nÄn vecka sen och monterade just en WD Greenpower 1TB i den. Jag varnade honom för att det kunde bli varmt och han kanske behöver modifiera med flÀkt som jag fÄtt göra. Men det visade sig att lÄdan blir knappt ljummen. Ingen fara pÄ taket alltsÄ med dom diskarna.
Postad 10 January 2009 - 19:41
Jag har laddat ner DVD rullar och försökt att döpa om dem men utan resultat.
NÄn som varit med om detta? Jag har tillbringat nÄgon timme hÀr i forumen men inte hört att nÄgon har haft detta problem.
Jag mÄste trycka pÄ "restart" knappen för att starta om PCH.
Kan problemet vara att jag har en HD tv och inte en full HD?
Det Àr en relativt ny Panasonic PX8.
Postad 10 January 2009 - 21:22
Vad har du intstÀllt pÄ för "videolÀge", du ska passa dig för Auto har jag för mig... skulle kunna vara det! Testa 720p eller nÄgot annat. Har för mig detta var strul med senaste Firmware, nÄgot osÀker...
Ăr det inte det sĂ„ ska man ha klart för sig att det finns lite olikheter mellan ISO o IMG. Om jag inte minns helt fel sĂ„ Ă€r ISO en KOMPLETT skiva 100%, medan IMG kan vara exakt samma , men KAN vara ENDAST INNEHĂ LLET. Ăr det det senaste sĂ„ vet jag att det kan vara strul... Gör du dina ISO sjĂ€lv sĂ„ kolla upp det, fĂ„r du dom av grannen, testa nĂ„gra olika...
All lycka o framgÄng!
Postad 10 January 2009 - 21:43
Om jag nu kommer ihĂ„g rĂ€tt frĂ„n den tid dĂ„ man rippade skivor sjĂ€lv sĂ„ Ă€r ISO en standard medans IMG kan vara en avbild av vad som helst.Ăr det inte det sĂ„ ska man ha klart för sig att det finns lite olikheter mellan ISO o IMG. Om jag inte minns helt fel sĂ„ Ă€r ISO en KOMPLETT skiva 100%, medan IMG kan vara exakt samma , men KAN vara ENDAST INNEHĂ LLET. Ăr det det senaste sĂ„ vet jag att det kan vara strul... Gör du dina ISO sjĂ€lv sĂ„ kolla upp det, fĂ„r du dom av grannen, testa nĂ„gra olika...
En DVD ISO behöver inte vara en komplett DVD men eftersom den görs enligt en standard sÄ brukar PCH inte ha nÄgra problem med att spelaupp DVD ISO...och eftersom DVD IMG inte Àr nÄgon standard sÄ kan PCH fÄ problem med att spelaupp DVD IMG filer.
Nu Àr dom flesta DVD IMG filer egentligen ISO men ibland har man oturen att hitta en som inte Àr det.
Redigerat av K-E Larsson, 10 January 2009 - 21:47.
Postad 10 January 2009 - 23:31
Postad 10 January 2009 - 23:55
Har inte anvÀnt min popcorn pÄ ett tag och skulle testa lite nya filmer (iso), givetvis sÄ fungerade inte en enda av dom... NÀr jag trycker pÄ enter pÄ filen hÀnder ingenting, nÀr jag trycker pÄ play-knappen blir det svart nÄgon sekund och sen hoppar den tillbaka till filen i menyn. Detta hÀnder nu ocksÄ med alla andra filmer jag har (som har fungerat tidigare).
Har sökt och förstÄtt att det Àr en bugg typ men frÄgan kvarstÄr, vad i hela vÀrlden gör jag nu? Sjukt less pÄ den hÀr spelaren nu....
/Glen
Postad 11 January 2009 - 00:20
Ok nu Àr jag nÀr att börja grÄta...
Har inte anvÀnt min popcorn pÄ ett tag och skulle testa lite nya filmer (iso), givetvis sÄ fungerade inte en enda av dom... NÀr jag trycker pÄ enter pÄ filen hÀnder ingenting, nÀr jag trycker pÄ play-knappen blir det svart nÄgon sekund och sen hoppar den tillbaka till filen i menyn. Detta hÀnder nu ocksÄ med alla andra filmer jag har (som har fungerat tidigare).
Har sökt och förstÄtt att det Àr en bugg typ men frÄgan kvarstÄr, vad i hela vÀrlden gör jag nu? Sjukt less pÄ den hÀr spelaren nu....
/Glen
Starta om PCHn med power + ejekt sÄ fungerar det sÀkert igen.
Postad 11 January 2009 - 01:10
Starta om PCHn med power + ejekt sÄ fungerar det sÀkert igen.
Tackar ödmjukast för hjÀlpen men det funkar fortfarande inte. Har provat att dra sladden ett par gÄnger ocksÄ men icke
Postad 11 January 2009 - 09:16
Det lÄter jÀttekonstigt om du drar sladden och inte dina gamla filmer, MKV:er osv funkar... Ibland (inte ofta) kan det vara sÄ att nÄgon fil inte gillas av spelare, dÄ kan det bli sÄ plötsligt att du slÀngs ut frÄn allting som du beskrev. Men detta ger sig alltid efter strömavslag...
Som jag skrev tidigare i ett inlÀgg, har du kollat din VideoinstÀllning? Testa att gÄ ifrÄn Auto om du har det och vÀlj ett "fast" lÀge tex 720p (beroende pÄ vad du har för TV sjÀlvklart). Testa sedan dina ISO/IMG igen!
NÀsta frÄga: Drabbar detta ALLA dina ISO/IMG?? och sist: Gör du dina ISO/IMG filer sjÀlv? Det finns som tidigare beskrivet olikheter!
Personligen hade jag som sista försök (efter ordentligt testat det andra) laddat om Firmwaren i maskinen... har aldrig behövts tidigare, men om en tillfÀllig hÀngning inte ger sig sÄ vette sjutton...
Redigerat av Kanelbulle, 11 January 2009 - 09:21.
Postad 11 January 2009 - 12:02
glen:
Det lÄter jÀttekonstigt om du drar sladden och inte dina gamla filmer, MKV:er osv funkar... Ibland (inte ofta) kan det vara sÄ att nÄgon fil inte gillas av spelare, dÄ kan det bli sÄ plötsligt att du slÀngs ut frÄn allting som du beskrev. Men detta ger sig alltid efter strömavslag...
Som jag skrev tidigare i ett inlÀgg, har du kollat din VideoinstÀllning? Testa att gÄ ifrÄn Auto om du har det och vÀlj ett "fast" lÀge tex 720p (beroende pÄ vad du har för TV sjÀlvklart). Testa sedan dina ISO/IMG igen!
NÀsta frÄga: Drabbar detta ALLA dina ISO/IMG?? och sist: Gör du dina ISO/IMG filer sjÀlv? Det finns som tidigare beskrivet olikheter!
Personligen hade jag som sista försök (efter ordentligt testat det andra) laddat om Firmwaren i maskinen... har aldrig behövts tidigare, men om en tillfÀllig hÀngning inte ger sig sÄ vette sjutton...
Jo det gÀller i princip alla filmer nu, nÄgon enstaka mpeg fungerar men annars Àr det stendött, inga iso fungerar. Har en Q97 sÄ jag ska testa 720 p och se om det gör nÄgon skillnad, kör pÄ 1080i nu har jag för mig (frekvensen vet jag inte vad jag kör pÄ faktiskt). Vad gÀller filmerna sÄ fÄr jag dessa av bekanta, gör dom inte sjÀlv med andra ord. Det lustiga Àr att jag provade dom nya pÄ farsans Doro mediaspelare (200 kr pÄ Kjell & Co...) och dÀr var det inga problem.
FÄr prova det dÀr med firmwaren ocksÄ ifall det inte löser sig. Det Àr förresten inget annat Àn sjÀlva firmwaren man skall uppdatera pÄ burken? Vill minnas att jag lÀste igÄr att frysningen av iso-filer frÄn extern hd skulle vara fixad iom senaste firmwaren men mina problem dÀr har kvarstÄtt tyvÀrr, kan jag ha missat nÄgot vad gÀller mjukvaruuppdateringen kanske?
Tack för hjÀlpen sÄ hÀr lÄngt!
/Glen
Postad 11 January 2009 - 12:16
Ăr du sĂ€ker pĂ„ att du verkligen satt 1080i via HDMI eller komponent eller vad du nu kör ?Jo det gĂ€ller i princip alla filmer nu, nĂ„gon enstaka mpeg fungerar men annars Ă€r det stendött, inga iso fungerar. Har en Q97 sĂ„ jag ska testa 720 p och se om det gör nĂ„gon skillnad, kör pĂ„ 1080i nu har jag för mig (frekvensen vet jag inte vad jag kör pĂ„ faktiskt). Vad gĂ€ller filmerna sĂ„ fĂ„r jag dessa av bekanta, gör dom inte sjĂ€lv med andra ord. Det lustiga Ă€r att jag provade dom nya pĂ„ farsans Doro mediaspelare (200 kr pĂ„ Kjell & Co...) och dĂ€r var det inga problem.
FÄr prova det dÀr med firmwaren ocksÄ ifall det inte löser sig. Det Àr förresten inget annat Àn sjÀlva firmwaren man skall uppdatera pÄ burken? Vill minnas att jag lÀste igÄr att frysningen av iso-filer frÄn extern hd skulle vara fixad iom senaste firmwaren men mina problem dÀr har kvarstÄtt tyvÀrr, kan jag ha missat nÄgot vad gÀller mjukvaruuppdateringen kanske?
Tack för hjÀlpen sÄ hÀr lÄngt!
/Glen
Tycker personligen att den menyn Àr lite lurig och tittar man inte noga kan man lÀtt sÀtta 1080p via fel utgÄng.
AlltsÄ, gÄ till A/V-menyn, vÀlj video output och se till att du scrollar till rÀtt sladdtyp.
//Peter
Postad 11 January 2009 - 18:11
Jag har stÀllt in min PCH till [email protected].
NÀr jag spelar upp en DVD-iso Àndrar den utsignalen till 1080i ....stoppar jag filmen ÄtergÄr den till [email protected].
Ăr det meningen att det skall vara sĂ„?
Redigerat av Biggles2002, 11 January 2009 - 18:15.
Postad 11 January 2009 - 19:43
1. Har uppdaterat med senaste firmwaren (trodde jag hade gjort det redan men det mÄste ha blivit nÄt fel).
2. Nu fungerar de gamla filmerna jag hade, bÄde iso och mpg.
3. Ingen av de nya filmerna fungerar, samma sak som tidigare
4. NÀr jag försöker starta en specifik av de nya filmerna verkar det som att burken kollapsar typ. Försöker jag sÀtta igÄng den blir det som med dom andra nya filmerna, men det blir ocksÄ samma sak med alla gamla filmer. MÄste dÄ starta om burken.
5. Försöker jag starta nÄgon av de andra nya fungerar det inte, men de gamla filmerna fungerar fortfarande. Ska prova att ta bort filmen som verkar vara boven i dramat frÄn hÄrddisken och se om det gör nÄgon skillnad.
Froven: Jo jag har dubbelkollat videolÀget, det Àr korrekt. FöljdfrÄga förresten, hur vet man vilken frekvens som passar? Inbillar mig att 50 hz gör bilden mycket följsam medan 60 hz gör att det hackar. Har en Q97 för övrigt
Redigerat av glen, 11 January 2009 - 19:50.
Postad 11 January 2009 - 21:29
FrÄgan dÄ Àr varför det blir som det blir? Filerna var frÄn början img-filer som jag bara bytt Àndelse pÄ
Postad 11 January 2009 - 22:09
Froven: Jo jag har dubbelkollat videolÀget, det Àr korrekt. FöljdfrÄga förresten, hur vet man vilken frekvens som passar? Inbillar mig att 50 hz gör bilden mycket följsam medan 60 hz gör att det hackar. Har en Q97 för övrigt
Du skall vÀlja samma framerate som filmen Àr pÄ sÄ lÀnge din tv stödjer det. Dvs 50Hz lÀr INTE flyta bÀttre Àn 60Hz pÄ en NTSC-film, och det kommer att hacka nÀr du spelar upp en H264 som normalt ligger pÄ 23,976 Hz.
Förövrigt lÄter dina problem mÀrkliga, jag har inga mer idéer.
//P
Postad 11 January 2009 - 22:21
Du skall vÀlja samma framerate som filmen Àr pÄ sÄ lÀnge din tv stödjer det. Dvs 50Hz lÀr INTE flyta bÀttre Àn 60Hz pÄ en NTSC-film, och det kommer att hacka nÀr du spelar upp en H264 som normalt ligger pÄ 23,976 Hz.
//P
Aah jag förstÄr, beror pÄ filmen alltsÄ. Tackar för hjÀlpen!
Postad 13 January 2009 - 19:38
//P
Kanske en dum frÄga men hur fÄr man reda pÄ vilken framerate en film(divx,DVD,MKV) har?
Postad 13 January 2009 - 19:47
Ladda ner Mediainfo.Kanske en dum frÄga men hur fÄr man reda pÄ vilken framerate en film(divx,DVD,MKV) har?
//P
Postad 13 January 2009 - 23:33
har rippade blurayfilmer som har ljudspÄr i dessa format.
Fixar popen att skicka ut dessa format eller blir det bara "vanlig" DTS?
Postad 14 January 2009 - 14:32
Jag har planer pÄ att skaffa mig en ny reciever med stöd för dom nya HD-ljudformaten DTS_HD och Dolby true-HD.
har rippade blurayfilmer som har ljudspÄr i dessa format.
Fixar popen att skicka ut dessa format eller blir det bara "vanlig" DTS?
klart den gör den skickar bara ut det utan förÀndring pÄ digitala ljudporten
Postad 14 January 2009 - 15:50
eh nej, det behövs AFAIK HDMI1.3 för att bitstreama dem, och det har vÀl inte A100:n?klart den gör den skickar bara ut det utan förÀndring pÄ digitala ljudporten
Postad 14 January 2009 - 16:33
eh nej, det behövs AFAIK HDMI1.3 för att bitstreama dem, och det har vÀl inte A100:n?
Sant de gÄr inte, lÀste pÄ popcorn hours hemsida. A-110 fixar att spela upp de nya ljudformaten dock. Vill du kunna nyttja de fÄr du byta spelare tyvÀrr..
Postad 14 January 2009 - 22:20
Jag har en airport express som trÄdlös router, funkar det att köpa en bredbandsdelare och dra en sladd till PCH och en till det trÄdlösa, kan man föra över filer trÄdlöst dÄ?
Jag vill alltsÄ inte streama frÄn datorn, utan föra över filer till PCHs interna hÄrddisk, wireless of course
Redigerat av Itzhak, 14 January 2009 - 22:21.
Postad 14 January 2009 - 23:41
Postad 15 January 2009 - 07:53
Har kört pch i nÄgra mÄnader med hd i.
Allt har funkat mega bra.
Nu har jag kopplat den till nÀteverket och installerat llink.
Allt frid och fröjd men nÀr jag ska starta llink (fjÀrde ikonen frÄn vÀnster och sen kommer llink-installer.html lÀngst nere) och pÄ den vita bilden vÀljer run from HARD_DISK sÄ fÄr jag en blÄ bild med texten "FörfrÄgan kunde inte utföras. Tryck return knappen för att ÄtergÄ till tidigare skÀrm.
Vad Àr galet?
Jag har lagt över alla 3 filerna med flashfxp och llink-installer.cgi satte jag pÄ 755 i flashfxp.
NÄgra förslag?
Postad 15 January 2009 - 12:05
Hej allihopa.
Har kört pch i nÄgra mÄnader med hd i.
Allt har funkat mega bra.
Nu har jag kopplat den till nÀteverket och installerat llink.
Allt frid och fröjd men nÀr jag ska starta llink (fjÀrde ikonen frÄn vÀnster och sen kommer llink-installer.html lÀngst nere) och pÄ den vita bilden vÀljer run from HARD_DISK sÄ fÄr jag en blÄ bild med texten "FörfrÄgan kunde inte utföras. Tryck return knappen för att ÄtergÄ till tidigare skÀrm.
Vad Àr galet?
Jag har lagt över alla 3 filerna med flashfxp och llink-installer.cgi satte jag pÄ 755 i flashfxp.
NÄgra förslag?
Hej!
NÀr du har lagt över alla llink filer pÄ Popcornen's HDD mÄste du göra .cgi filen exekverbar. Detta kan du göra med tex. WSFTP,CuteFTP eller nÄgot annat FTP program.
AlltsÄ du kopplar in Popcornen i nÀtverket ansluter med FTP program frÄn en dator via nÀtverket markerar llink's .cgi fil och kör kommando som CHMOD med alla rÀttigheter.
Efter det kommer det gÄ som en dans pÄ rosor..=)
jag Àr lite för ivrig lÀste inte hela ditt inlÀgg att du redan har gjort det jag beskrev ovan. En sak du mÄste var sÀker pÄ innan du installerar typ Llink Àr ocksÄ att HDD Àr formaterad i EXT2 eller EXT3 men förmodligen Àr den vÀl det eftersom du kört i ett par mÄnader.
Kommer inte pÄ nÄgot annat just nu!!!
/Piraten
Redigerat av vatopirat, 15 January 2009 - 12:11.
Postad 15 January 2009 - 18:58
Hur för man över filer trÄdlöst frÄn datorn till PCH? D.v.s. vad behövs?
Jag har en airport express som trÄdlös router, funkar det att köpa en bredbandsdelare och dra en sladd till PCH och en till det trÄdlösa, kan man föra över filer trÄdlöst dÄ?
Jag vill alltsÄ inte streama frÄn datorn, utan föra över filer till PCHs interna hÄrddisk, wireless of course
För att göra de lÀtt sÄ kan du ju köpa en WN-100. AlltsÄ en trÄdlös adapter till din pch..
finns pÄ dustinhome: http://www.dustinhom...5010186678.aspx
Postad 16 January 2009 - 19:38
Har tidigare sett andra som försökt med SVT Play men inte lyckats och jag har sjÀlv lekt lite grann men jag tror det krÀvs en del programmering för att lyckas. SVT Play anvÀnder ju olika tekniker för olika program vilket inte precis underlÀttar. Jag har Àven lekt lite med en workaround som sÄ nÀr har lyckats. Du kan gÀrna prova sjÀlv för jag vill veta om skÀlet till misslyckandet Àr allmÀngiltigt eller ligger i min dator. SÄ hÀr gör man:
Ladda ner programmet WM Recorder (http://www.wmrecorder.com/demo.php) som anvĂ€nds till att spela in strömmande video frĂ„n Internet . Man kan börja leka utan utan att lösa licens, demolĂ€get rĂ€cker. Starta WMR i auto-lĂ€ge, (innebĂ€r att inspelningen startar sĂ„ fort en ström upptĂ€cks i datorn) och stĂ€ll in WMR att spara i en mapp som PCH kan komma Ă„t via nĂ€tverket. Starta sedan nĂ„got av de SVT Play:s program som skickar ut en ström i asx-format (vilket innebĂ€r att videofilen sparas som en .wmv-fil). Inspelning startar och sĂ„ fort den sparade filen dyker upp i UT-mappen kan du plocka upp den i PCH och spela den dĂ€r. Alltsammans Ă€r gjort pĂ„ en minut och nu kan du glömma datorn, luta dig tillbaka i soffan och se programmet i TVn â var det tĂ€nkt. Problemet Ă€r bara att det kommer inget ljud.
Den wmv-file som skapas kan jag spela i datorn med flera olika mediaspelare men nÀr PCH spelar den kommer bild men inget ljud. Ljudet sÀnds i WMA-format frÄn SVT Play och sparas av WM Recorder i samma format men tydligen pÄ nÄgot skumt sÀtt sÄ att PCH inte fÄr tag pÄ det. Jag har försökt fÄ hjÀlp av supporten för WM Recorder men det har inte lett nÄgonstans. Det gÄr att konvertera om filen med nÄgot videokonverteringsprogram sÄ att den sedan kan spelas i PCH men dÄ börjar man tappa idén med det hela - att det ska vara en snabb metod som tillÄter att man kan börja titta pÄ programmet med minimal tidsfördröjning. Finns det nÄgon pÄ forumet som Àr tillrÀckligt tekniskt kunnig om ljudcodecs för att förstÄ varför PCH inte kan spela upp ljudet?
Ăr det nĂ„n som löst problemen kring SVT Play? För mig faller det redan pĂ„ att WMR inte sparar filen i wmv utan i .flv, vilket PCH inte kan spela upp. NĂ„n som vet vart problemet ligger. Kanske borde tillĂ€gga att jag inte uppdaterat PCH pĂ„ ett bra tag, men det bör Ă€ndĂ„ inte pĂ„verka vilket format WMR spara strömmen.
Postad 16 January 2009 - 23:02
Redigerat av Xzim, 16 January 2009 - 23:22.
Postad 18 January 2009 - 21:39
MÄnga frÄgor har varit inne och nosat pÄ mitt problem men jag fÄr ÀndÄ inte igÄng mina iso eller img filer.
Har testat flera olika och provat att döpa om dem mm.
NÀr jag trycker "enter" sÄ blir bilden svart och jag mÄste starta om min pch.
NĂ€r jag trycker "play" kommer jag bara tillbaka till ursprunget.
AVI MPEG JPEG och MP3 med flera Àr inga problem.
SnÀlla.. nÄgon som kan hjÀlpa mig?
Jag köpte ju min pch för att kunna spela iso och img.
Postad 18 January 2009 - 21:47
Vart ligger filerna ?Nu har jag tillbringat sÀkert 15timmar i diverse forum men fortfarande inte löst mitt sista problem.
MÄnga frÄgor har varit inne och nosat pÄ mitt problem men jag fÄr ÀndÄ inte igÄng mina iso eller img filer.
Har testat flera olika och provat att döpa om dem mm.
NÀr jag trycker "enter" sÄ blir bilden svart och jag mÄste starta om min pch.
NĂ€r jag trycker "play" kommer jag bara tillbaka till ursprunget.
AVI MPEG JPEG och MP3 med flera Àr inga problem.
SnÀlla.. nÄgon som kan hjÀlpa mig?
Jag köpte ju min pch för att kunna spela iso och img.
PÄ intern disk, USB-disk eller kör du via Myihome?
Har du senaste firmware ?
//P
Postad 18 January 2009 - 22:23
Vart ligger filerna ?
PÄ intern disk, USB-disk eller kör du via Myihome?
Har du senaste firmware ?
//P
pÄ intern hdd, och jag har senaste fw.
vet du om man mÄste göra nÄgot speciellt med iso-filerna?
Jag har bara tankat ner och packat upp och fört över dem till min interna disk i pch.
DÀr har jag skapat en mapp för dvd-filmer.
Har jag gjort nÄt knas?
Redigerat av stordanne, 18 January 2009 - 22:24.
Postad 18 January 2009 - 22:36
Knepigt. Precis samma setup som jag har, och hÀr funkar det utmÀrkt. Antar att du testat att göra PCHn strömlös och sedan provat igen ?pÄ intern hdd, och jag har senaste fw.
vet du om man mÄste göra nÄgot speciellt med iso-filerna?
Jag har bara tankat ner och packat upp och fört över dem till min interna disk i pch.
DÀr har jag skapat en mapp för dvd-filmer.
Har jag gjort nÄt knas?
Har du satt rÀtt upplösning i setupmenyn ? Dvs har du stÀllt in tex 720p över HDMI ? Den listan Àr sjukt lÄng och jag har sjÀlv klantat mig nÀr jag skulle hjÀlpa en kompis med hans. Det Àr lÀtt hÀnt att man lÀser fort men fel dÀr, och sÀtter tex 720p över nÄgot annat.
Hur Àr det med MKV-filer dÄ, funkar dem ?
//Peter
Postad 18 January 2009 - 22:41
Knepigt. Precis samma setup som jag har, och hÀr funkar det utmÀrkt. Antar att du testat att göra PCHn strömlös och sedan provat igen ?
Har du satt rÀtt upplösning i setupmenyn ? Dvs har du stÀllt in tex 720p över HDMI ? Den listan Àr sjukt lÄng och jag har sjÀlv klantat mig nÀr jag skulle hjÀlpa en kompis med hans. Det Àr lÀtt hÀnt att man lÀser fort men fel dÀr, och sÀtter tex 720p över nÄgot annat.
Hur Àr det med MKV-filer dÄ, funkar dem ?
//Peter
Kan inte sÀga att jag Àr en klippa pÄ det hÀr men börjar bli lite pÄlÀst.
Kollar jag min videosetup sÄ Àr den pÄ 720 och 60hz. har endast en hd tv ej full hd.
kör bilden över hdmi.
MKV filer vet jag inte riktigt vad det Àr.. vad Àr det?
Postad 18 January 2009 - 22:48
720p60Hz i lÀge component eller HDMI ?Kan inte sÀga att jag Àr en klippa pÄ det hÀr men börjar bli lite pÄlÀst.
Kollar jag min videosetup sÄ Àr den pÄ 720 och 60hz. har endast en hd tv ej full hd.
kör bilden över hdmi.
MKV filer vet jag inte riktigt vad det Àr.. vad Àr det?
Kan din TV ta emot 720p 60Hz ? Testat 50 Hz ?
/P
Edit: *.mkv Àr vad som vanligtvis innehÄller x264-filer vilket i huvudsak Àr HDfiler, mao "the shit".
Redigerat av froven, 18 January 2009 - 22:49.
Postad 18 January 2009 - 22:54
720p60Hz i lÀge component eller HDMI ?
Kan din TV ta emot 720p 60Hz ? Testat 50 Hz ?
/P
NÀr jag gÄr in Ä kollar ser det ut som component 720p60hz.
Vet inte om min tv kan ta emot det men jag hade ett rent h-vete att fÄ bild frÄn början.
Funkade inte automatiskt och med just min tv var det fler som hade haft problem att fÄ just bild.
SÄ jag har inte vÄgat Àndra nÄt efter jag fÄtt bild.
Ska jag prova hdmi 720p60hz resp. 50hz tycker du?
Jag har en Panasonic TH50-PX8 (plasma hd) som Àr nÄgra mÄnader gammal, kom vÀl för ett halvÄr sen eller liknande.
Jag fick aldrig nÄt svar pÄ vad MKV-filer Àr.
Jag mÄste tyvÀrr sticka ivÀg. Jag drar ivÀg ett PM till dig. Bussigt att du hjÀlper till.
/D
Redigerat av stordanne, 18 January 2009 - 22:56.
Postad 18 January 2009 - 23:04
SÀtt för allt i vÀrlden 720p 50 Hz via HDMI, inget annat sÄ skall du se att det ordnar sig.NÀr jag gÄr in Ä kollar ser det ut som component 720p60hz.
Vet inte om min tv kan ta emot det men jag hade ett rent h-vete att fÄ bild frÄn början.
Funkade inte automatiskt och med just min tv var det fler som hade haft problem att fÄ just bild.
SÄ jag har inte vÄgat Àndra nÄt efter jag fÄtt bild.
Ska jag prova hdmi 720p60hz resp. 50hz tycker du?
Jag har en Panasonic TH50-PX8 (plasma hd) som Àr nÄgra mÄnader gammal, kom vÀl för ett halvÄr sen eller liknande.
Jag fick aldrig nÄt svar pÄ vad MKV-filer Àr.
Jag mÄste tyvÀrr sticka ivÀg. Jag drar ivÀg ett PM till dig. Bussigt att du hjÀlper till.
/D
Leta efter mkv pÄ nÀtet i valfritt strandomrÄde :-)
Lycka till.
Postad 19 January 2009 - 04:01
Lite dÄ och dÄ nÀrjag ska starta en film sÄ kommer det upp buffering i nÄgra sek sen hoppar den tillbaka till menyn igen
NÄgon som varit med om detta som vet hur kan fixas?
Spelar ingen roll om jag streamar eller kör frÄn extern hÄrddisk eller usb sticka
Jag proavde downgrada till factory default programvaran och dÄ funkade det ett tag
Provade nÄgon mÄn senare att uppgradera igen och allt funkade fint, men nu har ****t brakat lös igen, jag ska vÀl inte behöva downgrada den dÄ och dÄ för att den ska funka?
Lösningar uppskattas
Postad 19 January 2009 - 05:30
Jag hÄller pÄ att bli tokig pÄ min popcorn hour
Lite dÄ och dÄ nÀrjag ska starta en film sÄ kommer det upp buffering i nÄgra sek sen hoppar den tillbaka till menyn igen
NÄgon som varit med om detta som vet hur kan fixas?
Spelar ingen roll om jag streamar eller kör frÄn extern hÄrddisk eller usb sticka
Jag proavde downgrada till factory default programvaran och dÄ funkade det ett tag
Provade nÄgon mÄn senare att uppgradera igen och allt funkade fint, men nu har ****t brakat lös igen, jag ska vÀl inte behöva downgrada den dÄ och dÄ för att den ska funka?
Lösningar uppskattas
Tror att Ditt problem Àr att kÀllan inte hÀnger med.
Poppen fÄr helt enkelt inte dataflöde i takt med vad
den kör ut.
Detta kan Àven hÀnda om Du kör frÄn USB-hÄrddisk,
en del 2,5":are kan vara riktigt slöa.
Det Àr nog dÀrför den stÀller sig och buffrar emellanÄt.
Att den sedan inte klarar av att köra vidare kan antingen
vara en bugg eller nÄgon time out.
Var i ditt system flaskhalsen finns har jag sÄ klart ingen
aning om!
Kör sjÀlv en vanlig hÄrddiskutdelning frÄn en Synology 106e,
och det funkar kanon, Àven i 1080p.
Delade Àven ut DVD:n pÄ lappen i nÀtet, och det funkar
att köra brÀnda .mkv dvd:er sÄ lÀnge inte bitflödet
överstiger 10Mbit/sec, dÄ hÀnger inte lÀsaren i lappen med
lÀngre, bilden börjar hacka, och efter en stund buffrar
poppen.
Kan i allafall trösta Dig med att felkÀllan _inte_ Àr Din
router: Du kan helt enkelt inte ha sÀmre router Àn min
antika D-Link 604 (kan i vissa affÀrer nu köpas för
99 kr!!).
Redigerat av Fnissse, 19 January 2009 - 05:33.
Postad 19 January 2009 - 12:09
Postad 19 January 2009 - 12:39
Kör YAMJ.Ingen som vet hur man kan anvÀnda ikoner istÀllet för /tillsammas med filnamn för filmer? Vore mycket enklare för barnen att vÀlja mha bilder..
Postad 19 January 2009 - 16:00
3 anvÀndare lÀser detta Àmne
0 medlemmar, 3 gÀster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pÄgÄr
Avancerad sökning
5
* Officiell trÄd - Popcorn Hour A-110/B-110 *
32 bilder
33 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas hÀr?