* Officiell Tråd - Panasonic PZ70 *
Panasonic Viera TH-42PZ70
(TV)
|
2
|
(32)
|
Inga priser | |
Panasonic Viera TH-50PZ70
(TV)
|
1
|
(28)
|
Inga priser |
Postad 22 October 2008 - 11:58
Postad 10 November 2008 - 08:33
jag har märkt en sak, när ska titta på en film som är bredare än tvn altså så jag får svarta ränder uppe och nere, så minns jag att när jag hade helt släckt hemma de första månaderna med tvn, så var svärtan kolsvart!
nu när jag tittar på filmer så lyser svärtan, om ni förstår.
Tror ni att jag kan få tillbaka den underbara svärtan jag hade? kan det vara för att jag tex. tittat på tv precis innan och "bränt in" en svag jämn yta?
Redigerat av Wiberg_D, 10 November 2008 - 08:36.
Postad 14 February 2009 - 10:30
Postad 14 February 2009 - 13:17
Stäng av det isåfall så får du tillbaka din fina svärta
Postad 15 February 2009 - 17:13
wiberg. Du kanske har aktiverat "dynamiskt läge" på teven där svärtan sägs lysa eller blinka.
Stäng av det isåfall så får du tillbaka din fina svärta
hej marco, jag har bioläge som är rätt bra kalibrerat, men svärtan har försämrats markant sen jag köpte den...
haft den i ett år å lite till.. ingen annan som tycker svärtan är sämre?
Postad 15 February 2009 - 18:26
det är en himla massa år , och panasonic har bra komponenter i sina teve apparater.
Jag tycker jag du borde reklamera teven och få en ny om det nu är fel på den. Då kan du ju få ev om du lägger till nån tusing eller två, panasonics nyaste 2009 som släpps nu mot våren.
Postad 16 March 2009 - 09:53
Har för mig att det är 60 000 timmar innan ljuset i din teve halveras och bilden får lite mindre tryck i sig.
det är en himla massa år , och panasonic har bra komponenter i sina teve apparater.
Jag tycker jag du borde reklamera teven och få en ny om det nu är fel på den. Då kan du ju få ev om du lägger till nån tusing eller två, panasonics nyaste 2009 som släpps nu mot våren.
vid en reklamation kommer de inte säga att det är något fel på den, för jag kan inte bevisa att det var svartare innan... men jag ska kolla med de iallfall.
Postad 16 March 2009 - 15:01
blir sämre (vilket jag förstår)?
MVH Lundis
Postad 26 April 2009 - 02:14
BIlden är grådassig
Jag kom och tänka på att jag har använt comhem radion rätt mkt på min tv, kanske den skickar ut nån grå stillbild? Har väl alltid räknat med att den va hel svart men kom nu och tänka på att de kanske kan ha påverkat? eller är det bara ljusa detaljer som kan bränna in?
Postad 26 September 2009 - 23:14
När jag försöker sätta igång den så är det precis som den tänder bilden men den går omedelbart till standby-läge och den röda dioden blinkar.
Någon som har upplevt detta?
Är min pz70 stekt?
Postad 27 September 2009 - 08:58
Tjena har också haft min pz70 i lite över ett år och svärtan var sannslöst bra när jag fick den men nu när jag kollar så är den rent dålig...
BIlden är grådassig, Blir svärtan sämre och sämre på plasmor eller hur funkar tekniken med tiden?
Jag kom och tänka på att jag har använt comhem radion rätt mkt på min tv, kanske den skickar ut nån grå stillbild? Har väl alltid räknat med att den va hel svart men kom nu och tänka på att de kanske kan ha påverkat? eller är det bara ljusa detaljer som kan bränna in?
Klart det bara är ljusa detaljer som kan bränna in. Hur "bränner" du in svärta? Nu ska jag inte vara elak längre.
Jag har med intresse betraktat en tråd på avsforum om hur en del upplever en sämre svärta på deras Pannor:
avsforum-tråd
Någonting "over there" upprör en del av Panasonic-ägarna..
Jag ska lägga till att svärtan att jag inte tror att svärtan blir sämre med åren.
Redigerat av Unregistered1fef72f3, 27 September 2009 - 09:04.
Postad 27 September 2009 - 09:02
Har lite problem med min pz70
När jag försöker sätta igång den så är det precis som den tänder bilden men den går omedelbart till standby-läge och den röda dioden blinkar.
Någon som har upplevt detta?
Är min pz70 stekt?
Stekt behöver den inte vara. Jag gissar dock på att något behöver repareras. Det du såg var nog en felkod som blinkade. Har man tur kan man hitta på nätet vad dessa koder betyder. Fast det hjälper ju inte så mycket om man inte kan löda eller köpa egna komponenter..
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
2
Äldre plasma mot nyare LCD
29 bilder
58 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?