LG PS6000 & PS8000
1200 svar till detta ämne
Postad 18 augusti 2009 - 12:32
perri
-
perri
-
Forumräv
-
-
799 inlägg
Kollade in nya LED-tv i helgen! Butiksföreståndaren frågade om jag hade någon plattv innan. Jag svarade att jag ägde en Pioneer 5090H sen i Julas! Svaret blev att han ägde en likadan själv. Säger bara att glöm allt annat efter denna totalt överlägsna TV! Pioneer kommer käka upp resten av plattv-världen i minst 10 år framåt! SÅ ÄR DET! Grattis till alla er som fattar detta!
Nå lilltrollet, att bygga upp hela sin existens och säkerhet på en pryl tyder på oerhört dålig självkänsla och är bara patetiskt. Orsaken till att det är så lugnt numera, på denna och andra liknande trådar, är att admin har ryckt ut med blåljuset ett flertal gånger och klappat till med stora bannbullan på sådana som dig. Så ta dig i akt, för annars kommer du att upptäcka att du inte längre får leka på våran gård...
Postad 18 augusti 2009 - 13:22
TommyHugo
-
TommyHugo
-
Användare
-
-
131 inlägg
Jag hade råd och prövade alla tre, Samsung 55 tum LED, Pioneer 5090H och LG50 8000.
Samsung, i perfekt läge suverän bild men mkt svår att få bra bild för hela familjen.
Pionner bäst bild men alldeles för störande ljud vid normalt lyssnande.
LG bra bild (lika bra som de två ovanstående när vi tittade på Allsång på Skansen i HD) och mkt tyst samt hela familjen fick lika bra bild.
Vi sitter 3 -3,3 meter från bilden.
Bildkällor allt HDMI via förstärkaren (HDMI 1.3c), CanalDigital HD-box, Playstation 3, OPPO DVD, WD TV.
Nu funderar jag bara över vad jag skall göra med de 10 000 kr jag fick över, varför lägga 10 000 kr extra om du inte har ett gäng experter ständigt hemma i soffan utan din familj?
Tommyhugo
Postad 18 augusti 2009 - 17:42
kspswede
-
kspswede
-
Rookie
-
7 inlägg
Hej!
Någon som upplever att tvn (PS8000) är svår att starta på on/off knappen? När man trycker klickar det till och låter som om den ska hoppa igång, ingen händer, trycker igen, och den hoppar igång.
/kspswede
Redigerat av kspswede, 18 augusti 2009 - 20:22.
Postad 18 augusti 2009 - 20:37
elofu17
-
elofu17
-
Beroende
-
-
1 136 inlägg
Nix, inga problem.
Trycker på fjärren, hör ett klick från TVn, ser hur botten under TV-högtalaren lyser upp och sedan tonar ner igen, bilden dyker upp...
Det tar totalt några sekunder, men ETT tryck på fjärren räcker alltid.
Redigerat av elofu17, 19 augusti 2009 - 16:01.
Postad 20 augusti 2009 - 18:51
JBergquist
-
JBergquist
-
Rookie
-
3 inlägg
Hej!
Någon som upplever att tvn (PS8000) är svår att starta på on/off knappen? När man trycker klickar det till och låter som om den ska hoppa igång, ingen händer, trycker igen, och den hoppar igång.
/kspswede
Nix, inga problem. Trycker på fjärren, hör ett klick från TVn, ser hur botten under TV-högtalaren lyser upp och sedan tonar ner igen, bilden dyker upp...
Det tar totalt några sekunder, men ETT tryck på fjärren räcker alltid.
Samma här, ett tryck räcker alltid.
Postad 20 augusti 2009 - 22:12
cope
-
cope
-
Rookie
-
4 inlägg
Fick hem min PS8000 denna vecka och är än så länge väldigt nöjd, en fröjd att se film på i hemmet
Men nu går jag bara och oroar mig för inbränningar.
Provat köra med "myrornas krig" på men tv'n stänger bara av sig automatiskt efter ca 20-30min så gjorde då ett klipp med liknande brus på datorn och streama till tv'n, det var en dryg lösning  Men tänkte lägga över klippet på ett usb minne och köra från det då folk säger det är bra för tv'n i de första 12-24timmarna
Har nästan inte spelat något på tv'n än så länge utan ser bara mest på film för att "mjuka" upp den
Hur stor är risken egentligen för extreme inbränningar? Såna som håller länge och verkligen syns
Såg ett starcraft 2 klipp tidigare och då blev menyn lätt inbränd men försvann ganska snabbt, men det gick alldeles utmärkt när jag körde battlefield 1943 i ca 1-2timmar
Min första plasma så var extremt rädd om den när ja skulle lasta in den i skåpbilen, körde sakta och hade t.o.m en som satt bredvid och höll ögonen på tv'n 
Tidigare hade jag en Samsung LE40F86BD som nu hänger på väggen i sovrummet
Postad 21 augusti 2009 - 18:43
trezpasser
-
trezpasser
-
Wannabe
-
-
39 inlägg
HJÄLP!
Jag vet inte om jag helt har hamnat inne på fel spår. nu måste ni tycka så mkt ni bara kan för att hjälpa mig!
så här ligger det till: Jag hade från början bestämt mig för sony kdl464500 LCD'n. tiden gick och jag köpte mig ingen tv. nu har det gått några månader och det är dax igen. Får upp ögonen för LG 50ps8000. Vad jag än läser om denna tv så är den ju verkligen i toppen. var nära att beställa en direkt. Men ville ändå se en först. Just 8000 modellen verkar vara slut överallt. Men fick igår se både 3000 och 6000, som ska ha samma panel och på detta vis nästan samma bild, eller? till min bedrövelse tyckte jag verkligen bildne var KASS! det saknades riktig kontrast och den var redigt matt. Vit färg fanns inte ens, det var mest dassigt. försökte pilla ordning inställningar osv, men fick inte till det. Nu ska de tilläggas att den hängde brevid en dyrare och en billigare LCD som visade samma dåliga SD-tvsändning. Men är jag helt inne på fel spår om jag förväntar mig mer av en plasma än vad den kan ge? är plasma helt enkelt så underlägset LCD? jag vill ju ha livliga färger, inte grådassigt dis. snälla tyck nu till ordentligt så ja kan få bestämt mig nån gång.
tack!
Postad 21 augusti 2009 - 19:08
Jezebell
-
Jezebell
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
HJÄLP! Jag vet inte om jag helt har hamnat inne på fel spår. nu måste ni tycka så mkt ni bara kan för att hjälpa mig! så här ligger det till: Jag hade från början bestämt mig för sony kdl464500 LCD'n. tiden gick och jag köpte mig ingen tv. nu har det gått några månader och det är dax igen. Får upp ögonen för LG 50ps8000. Vad jag än läser om denna tv så är den ju verkligen i toppen. var nära att beställa en direkt. Men ville ändå se en först. Just 8000 modellen verkar vara slut överallt. Men fick igår se både 3000 och 6000, som ska ha samma panel och på detta vis nästan samma bild, eller? till min bedrövelse tyckte jag verkligen bildne var KASS! det saknades riktig kontrast och den var redigt matt. Vit färg fanns inte ens, det var mest dassigt. försökte pilla ordning inställningar osv, men fick inte till det. Nu ska de tilläggas att den hängde brevid en dyrare och en billigare LCD som visade samma dåliga SD-tvsändning. Men är jag helt inne på fel spår om jag förväntar mig mer av en plasma än vad den kan ge? är plasma helt enkelt så underlägset LCD? jag vill ju ha livliga färger, inte grådassigt dis. snälla tyck nu till ordentligt så ja kan få bestämt mig nån gång.
tack!
Först och främst är det svårt att se hur bra en TV är i en butik med alla lysrör. Det blir annorlunda hemma där man har en en svag beslysning. Så det bästa är om du kan låna hem alt. öppet köp för att prova TV:n hemma - i din miljö och med din "antenn"-signal eller vad du ska ha den till. Med en Plasma som LG eller KURO får du riktigt fina bilder, som verkligheten ser ut. Jag har haft bägge hemma men också nya Samsung LED (LCD) 55 som också har en bra bild. Jag har verkligen försökt att tycka om plasma men i min smak är Samsung-TV:n bättre. Jag tycker om det lite "överdrivna" i detaljrikedom som Samsung ger jämfört med de plasma-apparaterna jag har provat. Vi tittar mest på vanlig TV. Jag anser att det är mycket tycke och smak om det ska vara plasma eller LCD. Gå på dina egna ögon och vad du tycker om. Sen är pengafrågan en annan sak, vad man kan tänkas lägga på en TV.
Postad 21 augusti 2009 - 19:30
Mattiasandersson
-
Mattiasandersson
-
Wannabe
-
-
43 inlägg
HJÄLP! Jag vet inte om jag helt har hamnat inne på fel spår. nu måste ni tycka så mkt ni bara kan för att hjälpa mig! så här ligger det till: Jag hade från början bestämt mig för sony kdl464500 LCD'n. tiden gick och jag köpte mig ingen tv. nu har det gått några månader och det är dax igen. Får upp ögonen för LG 50ps8000. Vad jag än läser om denna tv så är den ju verkligen i toppen. var nära att beställa en direkt. Men ville ändå se en först. Just 8000 modellen verkar vara slut överallt. Men fick igår se både 3000 och 6000, som ska ha samma panel och på detta vis nästan samma bild, eller? till min bedrövelse tyckte jag verkligen bildne var KASS! det saknades riktig kontrast och den var redigt matt. Vit färg fanns inte ens, det var mest dassigt. försökte pilla ordning inställningar osv, men fick inte till det. Nu ska de tilläggas att den hängde brevid en dyrare och en billigare LCD som visade samma dåliga SD-tvsändning. Men är jag helt inne på fel spår om jag förväntar mig mer av en plasma än vad den kan ge? är plasma helt enkelt så underlägset LCD? jag vill ju ha livliga färger, inte grådassigt dis. snälla tyck nu till ordentligt så ja kan få bestämt mig nån gång. tack!
Okej! om du inte köper ps8000 då e du dum... näää men du missar nogot jag har haft min i ett dygn men dom har hemtat min då det var dam ianför plexiglasset... Mem titta på vanlig anlog comhem grundutbud... det var helt okej bild. den gör väldigt bra job på vanlig sändning... jag kan inte påstå att bilden är dålig... men tyvär e det fel käla att titta på för jag kopla in xbox 360 körde dvd oj vilken skilnad i bild... så fråga e nu hur 1080p ser ut (spelad med 1080p det var sjukt bra)... jag har testa kopla in laptopen men kunde inte ställa in upplösningen men bilden var kalas det jag testa... bätre än de flesta lcd jag har set mina dar... inbräning har jag inte märkt av... mer än när jag körde text-tv gick på das kom tilbaka men det bror nog på det sjukt höga kontrast som va på texten plus skärpa... obs har ps8000 60 tum så en av fördelarna med den e väl att den har dvb-c med
Postad 21 augusti 2009 - 20:33
trezpasser
-
trezpasser
-
Wannabe
-
-
39 inlägg
jag har tänkt att använda tv'n till en del datoranvändande, som arbetsyta. men såklart för film och tv. känns som jag är helt ute å cyklar här. Nu kikar jag närmare på LCD igen och sonys kdl46w5500. men den kan ju inte spela upp mpeg4 och divx som LG'n kan.. eller?
Postad 21 augusti 2009 - 21:36
Mattiasandersson
-
Mattiasandersson
-
Wannabe
-
-
43 inlägg
jag har tänkt att använda tv'n till en del datoranvändande, som arbetsyta. men såklart för film och tv. känns som jag är helt ute å cyklar här. Nu kikar jag närmare på LCD igen och sonys kdl46w5500. men den kan ju inte spela upp mpeg4 och divx som LG'n kan.. eller?
jag vet inte sony verkar skit dom har tappat allt problem med dom e stor belnding problem vi snakar om jobbigt sådan... läs bland forumen titta... som har inte ens komit ut med alla modelerna som varit planerade i år... folk e sur besvikna på att sony inte försöker fixa till sinaproblem ut kör som förut tro att folk ska köpa det... sony kommer att tappa mängder med trogna sony fans. sony hade för genraskonen 10 bit paneler nur har dom got ner till 8 bit w serien... vilker e sjukt dåligt... titta på ps8000 dom e plasma men dom e 16 bit... ( biten e baserad på varge subpixel) varge sub pix i 8 bit e 256 skaler allt över har fler skaler... att köra plasma så sliper du blending som alla lcd kan lida av som inte e led men led e inte det bästa... enligt mig fort man kommer i sidled så blir bilde blå aktig... allså ser att du vill ha supper vit det blir kristal vit med dator... asså hadde jag haft tv här nu hade jag tat en bild till dig... för bivas att vita e supper...  för fröklar läger jag med bildenmed belending vilker förklar hur det ter sig det kan vara olika mycket även om det e sama model... det e något i prodoskoen som påverkar eller om det bara e så att lyset helt enkelt lyser ojämt... det e vanligt problem med dom flesta sony aparater om tittar in på inbitna forum e folk galna... blending vissas i mörker inte vid ljusa i rumet men som jag trivs sitta mysa i mörker... för bästa upp levese den bild e på w5500 vilke storlek mins jag inte...
Redigerat av Mattiasandersson, 21 augusti 2009 - 21:41.
Postad 22 augusti 2009 - 07:26
Costra
-
Costra
-
Wannabe
-
-
19 inlägg
Hade ju ett fel på min 60" PS8000 innan som ni kanske läste.
Bilden såg ut som nedan, med varannan pixelrad släckt i undre halvan av skärmen.
Ringde LG igen, dom rekommenderade att man gjorde en fabriksåterställning från menyn. Var rätt skeptisk men tro det eller ej, men problemet försvann efter detta! Verkar alltså vara en mjukvarubugg i apparaten. Kanske det går att uppdatera mjukvaran i den? Jaja, får hoppas det inte återkommer.
IMG_2955.jpg 114,52K
2 Antal nerladdningar
Postad 22 augusti 2009 - 08:32
Hinken74
-
Hinken74
-
Veteran
-
-
2 346 inlägg
Satt å kika på Eurosport HD med min gamla PG 6000 och anseer fortfarande att den har jäkligt bra bild. Då är ändå PS 8000 mycket nyare....
Postad 22 augusti 2009 - 08:38
Unregistered13588716
-
Unregistered13588716
-
Användare
-
-
218 inlägg
Ibland när jag kollar på film på min PS8000 så känns det som att bilden skiftar lite från lite ljusare sen till lite mörkare. Svårt att förklara med den liksom blinkar till med att bli lite ljusare ibland.
Någon som också har märkt av detta eller vet vad som kan vara fel?
Postad 22 augusti 2009 - 09:40
Costra
-
Costra
-
Wannabe
-
-
19 inlägg
Qweran: Se till att energisparläget är Av under bildinställningar.
Postad 22 augusti 2009 - 11:40
elofu17
-
elofu17
-
Beroende
-
-
1 136 inlägg
...och kom ihåg att göra det på samtliga inputs!
Postad 22 augusti 2009 - 14:54
-MLK-
-
-MLK-
-
Wannabe
-
-
21 inlägg
Hade ju ett fel på min 60" PS8000 innan som ni kanske läste.
Bilden såg ut som nedan, med varannan pixelrad släckt i undre halvan av skärmen.
Ringde LG igen, dom rekommenderade att man gjorde en fabriksåterställning från menyn. Var rätt skeptisk men tro det eller ej, men problemet försvann efter detta! Verkar alltså vara en mjukvarubugg i apparaten. Kanske det går att uppdatera mjukvaran i den? Jaja, får hoppas det inte återkommer.
IMG_2955.jpg 114,52K
2 Antal nerladdningar
Det där ser ju ut som något butiksläge för att visa skillnaden mellan på/av för en viss funktion.
Postad 22 augusti 2009 - 17:23
kspswede
-
kspswede
-
Rookie
-
7 inlägg
Samma här, ett tryck räcker alltid.
En förtydligan, Jag menar on/off knappen på Tvn inte på fjärrkontrollen.
Postad 23 augusti 2009 - 06:34
Costra
-
Costra
-
Wannabe
-
-
19 inlägg
MLK: Nej. Det som händer är att på den undre delen av skärmen så är varannan pixelrad helt släckt. Därav effekten av en mörkare bild när man ser det på avstånd.
Postad 23 augusti 2009 - 12:00
Costra
-
Costra
-
Wannabe
-
-
19 inlägg
Idag kom mitt problem tillbaka igen med TV'n. Nu hjälpte inte fabriksåterställning. Suck. Blir ett samtal imorgon till LG så får dom skicka ut en tekniker.
Redigerat av Costra, 23 augusti 2009 - 12:07.
Postad 23 augusti 2009 - 14:20
Peter_sm
-
Peter_sm
-
Användare
-
-
193 inlägg
Hej sitter idag med en 50" samsung ocg tycker den börjar bli lite liten och LG:s 60" är ju intressant, MEN någon som vet om denna har "inbränningsskydd" likt samsung, alltså vittvätt eller vitt/svart mönster som man kan aktivera ?
Postad 23 augusti 2009 - 14:59
Mattiasandersson
-
Mattiasandersson
-
Wannabe
-
-
43 inlägg
ja den har tvät... men dom kör med gråt....  har 60" skälv...  fast det var smuts inaför plexiglaset hämtat den krävt ny får se när den kommer.
Postad 23 augusti 2009 - 15:05
Peter_sm
-
Peter_sm
-
Användare
-
-
193 inlägg
ja den har tvät... men dom kör med gråt.... har 60" skälv... fast det var smuts inaför plexiglaset hämtat den krävt ny får se när den kommer.
Fungerar det bra ? är det något annat som man irriteras sig på LG:n ?
Redigerat av Peter_sm, 23 augusti 2009 - 15:05.
Postad 23 augusti 2009 - 17:09
Unregisterede5a2c6ee
-
Unregisterede5a2c6ee
-
Användare
-
-
188 inlägg
Någon som vet om LG PS8000 klarar av att skicka vidare DD 5.1-ljud via den optiska ljudutgången som den får från en HDMI-källa kopplad till TV?
De flesta TV-apparater brukar ju ha den här begränsningen, att man bara kan få 2.0-ljud ut via optiska utgången via HDMI-inkopplade enheter till TV.
Så funkar 5.1-ljud om man har:
Xbox 360 -> HDMI -> TV -> Toslink -> Ljudanläggning?
Xbox 360 är bara ett exempel, spelar ingen roll vad det är för HDMI-enhet.
Redigerat av Unregisterede5a2c6ee, 23 augusti 2009 - 17:09.
Postad 23 augusti 2009 - 17:17
Unregistered26cb8c4a
-
Unregistered26cb8c4a
-
Användare
-
-
139 inlägg
Hej
Har nu suttit och ögnat igenom en hel del fakta kring dessa tv-apparater med anledning av att uppdateringsgenen, som någon tidigare beskrev det, har gett sig till känna. Jag är främst intresserad av skillnaderna på modellerna 6000 och 8000 50 tum. Jag kan tänka mig att vara utan de inbygda finesserna såsom mediaspelaren. Det viktiga för mig är om det skiljer något i bilden. Jag kan även klara mig med endast 3 hdmi ingångar.
Det jag hittills har hittat är att 8000 modellen är Thx certifierad samt har 24p Real Cinema att tillgå för bildförbättring. Jag snubblade även över 7000 modellen vilken har 24p Real Cinema men inte Thx certifieringen. Jag lider av att det inte finns så många tester, som jag har hittat iaf, av 6000 modellen och den jag läst via Prisjakt är ju inte i närheten lika positiv som de tester som finns på 8000 modellen. Jag har inte hunnit se apparaterna in action samtidigt men sett 7000 modellen på Elgiganten i Karlskoga och den blev man inget vidare sugen på efter den titten. Men tyvärr är det ju som många påpekat, tråkigt nog, nästan omöjligt att få sig en ordentlig bild av apparaternas kunskaper i butiker.
Därför önskar jag återigen lyfta frågan kring skillnader och likheter mellan dessa tre modeller. Är det någon som anser sig se skillnader i bilden eller ej. Andra reflektioner är enligt mig även de ytterst intressanta.
Over and out!
Postad 23 augusti 2009 - 18:04
perri
-
perri
-
Forumräv
-
-
799 inlägg
Därför önskar jag återigen lyfta frågan kring skillnader och likheter mellan dessa tre modeller. Är det någon som anser sig se skillnader i bilden eller ej. Andra reflektioner är enligt mig även de ytterst intressanta.
Eftersom det nu, enligt Prisjakt bara skiljer 85 kr mellan 6000 och 8000 modellen plus att 7000 modellen ju faktiskt är något sämre samt out of date är väl valet rätt givet skulle jag tro...
Postad 23 augusti 2009 - 18:19
Unregistered26cb8c4a
-
Unregistered26cb8c4a
-
Användare
-
-
139 inlägg
Perri om du vill handla från Sekvencia så visst då kostar de lika mycket. Men om man vill handla från etablerade företag så skiljer det 1600 kronor för tillfället. Och det är ju rätt onödiga pengar att slänga iväg för mig om det skulle visa sig att 6000 och 8000 modellerna har exakt samma bild vilket för mig är det viktigaste. Inte vilka interna digitalboxar, mediaspelare eller antal hdmi ingångar plus minus en som finns.
Postad 23 augusti 2009 - 18:26
krukväxt
-
krukväxt
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
Är helt inne på helt samma spår som S Gerrard.
Jag vill veta om bilden och inställningsmöjligheterna när det gäller kalibrering är exakt samma som på PS8000 eller inte.
För mig betyder det andra ingenting.
Postad 23 augusti 2009 - 18:34
Unregistered1df9a6f7
-
Unregistered1df9a6f7
-
Veteran
-
-
1 973 inlägg
Ja det är mer eller mindre samma bild på dessa, samma inställningsmöjligheter men mer krimskrams på 8000 med tex thx. Har för mig att de nya LG na har en bild guide som ska vara riktigt bra enligt tester då kan man kalla thx läget lite överflödigt om man vill.
Postad 24 augusti 2009 - 02:31
Chris_Kadaver
-
Chris_Kadaver
-
Användare
-
-
168 inlägg
Någon som jämfört LG modellerna med Samsung PS50B550 serien? Här är samma recensent som recenserat båda LG och Samsung modellerna. Och gett samsungen bättre slutbetyg. Skulle tro att samsungen har bättre svärta då han kritserar LGn för dålig svärta medans han inte nämner något http://reviews.cnet....49303274,00.htmhttp://reviews.cnet....49302947,00.htmSamsungen kostar för övrigt ungefär lika mycket som PS3000, dvs omkring 10000 kr. Komplett säljer PS50B551 för 9999 kr som verkar vara den svenska modellen då det står att den har 100% pixelgaranti, och är prissänkt med 33%. Undrar också om det är någon skillnad i rörelsehanteringen mellan Samsung och LG? Samsungen har 100hz och LGn har ju sin fake 600hz, men är inte 100hz tekniken bättre över lag?
Redigerat av Chris_Kadaver, 24 augusti 2009 - 21:20.
Postad 25 augusti 2009 - 09:10
pangemange
-
pangemange
-
Användare
-
-
112 inlägg
En förtydligan, Jag menar on/off knappen på Tvn inte på fjärrkontrollen.
Jag upplever samma fenomen på min fast det är en 6000, men den möllar sig lite mer än din verkar det som den stängar av sig själv helt plötsligt men jag tror att det beror på nått glapp i strömbrytaren på tvn
Postad 26 augusti 2009 - 04:35
BioKlas
-
BioKlas
-
Rookie
-
2 inlägg
Köpte en 6000 på NetOnNet. Nu har jag ett vertikalt fält en decimeter brett som är svart - och ibland lite vertikala linjer i fältet. Får se hur garantier fungerar....
Ganska snabbt kom den firma som LG anlitar i Göteborg och tittade på den. Dom kom fram till att panel eller hela TV:n skall bytas. Men sen har inget har hänt. Nu är problemet inte intermittent längre utan fältet är borta hela tiden. Man blir lite avis på er som funderar på hur bra bilden är. Jag hade varit glad om jag såg vem det var som pratade bakom fältet... Får se om NetOnNet kan se till att nåt händer.
Postad 26 augusti 2009 - 16:40
Haziza
-
Haziza
-
Lärjunge
-
-
389 inlägg
Har nästan bestäm mig för att det blir en PS800 dels för att det inte går att få tag i PS6000 där jag bor, vill helst köpa en sådan sak ifrån någon i närheten iaf något händer. Var inne på Mediamarkt idag och kolla det tipsa också om Samsung PS50B555, valet blev precis svårt det verkar vara rätt lika? Är THX ifrån PS8000 något man kommer sakna på PS6000, vad fyller den för funktion? PS50B555 https://www.prisjakt...rparams=ss=B850
Postad 27 augusti 2009 - 13:43
Lisa91
-
Lisa91
-
Lärjunge
-
-
421 inlägg
Jag blir inte riktigt klok på vad skillnaden är på USB-ingången mellan PS6000 och PS8000.
Är det någon vänlig människa som kan reda ut begreppen för mig!?
Jag har fått olika bud när jag har frågat i affärer,sen står det lite info på LGs sida,men sen var det någon som inte kunde få fram undertexter osv......
Postad 28 augusti 2009 - 01:24
Mattiasandersson
-
Mattiasandersson
-
Wannabe
-
-
43 inlägg
Fungerar det bra ? är det något annat som man irriteras sig på LG:n ?
nääää vet inte e väldigt nöjd.... det e väl det när det e 4:3 bild så e kanterna grå istälet för svart men sägs vara bätre... sen blir det lite render efter skarpa saker som meny eller under text men det ser man bara om det 4:3 men då måste man sitta med trynet nästan i rutan för å se ;D (dpm upp komer i sid led. ) )jag märker det inte e välldigt bra på analogt comhem här hemma blir sjukt bra bild... för vara vanlig b sändnig.... men annars älsar jag tv... har läst att det ska ryka i bilden men det märker jag inte det flyter bra... vet inte hur dom ser det. som har test tv
Postad 30 augusti 2009 - 21:59
Nicke1978
-
Nicke1978
-
Wannabe
-
-
25 inlägg
Har letat på väldigt många ställen här i Göteborg för att hitta en PS8000 att titta på men inte lyckats hitta någon.
Nån som vet var man kan få se en LG 50PS8000 uppställd i Göteborgstrakten?
Hittade en PS6000 på Elgiganten och blev väldigt besviken på svärtan, den var väldigt grå. Pillade lite med inställningarna men lyckades inte få det så mycket bättre. Den var inställd på Vivid från början, valde Film, då blev undertexten lite brunaktig och bilden i allmänhet lite rödare, men svart var fortfarande grå... Är det inte samma panel på PS6000 som på PS8000? Den Samsungplasman som stod intill hade perfekt svärta (trots även den på Vivid), däremot var konturer i bilden väldigt hackiga och "pixliga" jämfört med LG:ns mer mjuka bild. LG:n hade överlag sämst svärta av de apparater som stod i närheten! Sony LCD:n intill var lika svart som plasten runt bilden, trodde LCD hade sämre svärta överlag än plasma..?
Hade nästan bestämt mig för LG men dagens utflykt och besvikelsen med PS6000 gör mig tveksam... Vad tycker ni lyckliga ägare? Att svart är svart är ganska högprioriterat för mig...
Redigerat av Nicke1978, 30 augusti 2009 - 22:04.
Postad 30 augusti 2009 - 23:23
Unregistered1df9a6f7
-
Unregistered1df9a6f7
-
Veteran
-
-
1 973 inlägg
Nu har säkert både sonyn och kanske även samsungen bättre svärta än LGn men skulle du ställa alla 3 jämte varandra i ett nersläckt vardagsrum så skulle skillnaden upplevas minimal eller väldigt lite, samsung har ett annat filter på panelen som gör att den har iaf skaplig svärta i ljusa rum medans alla LG ser ut en grå sörja under lysrören.LCD har inte det problemet därav den goa svärtan i butik.
Postad 31 augusti 2009 - 07:00
Nicke1978
-
Nicke1978
-
Wannabe
-
-
25 inlägg
Nu har säkert både sonyn och kanske även samsungen bättre svärta än LGn men skulle du ställa alla 3 jämte varandra i ett nersläckt vardagsrum så skulle skillnaden upplevas minimal eller väldigt lite, samsung har ett annat filter på panelen som gör att den har iaf skaplig svärta i ljusa rum medans alla LG ser ut en grå sörja under lysrören.LCD har inte det problemet därav den goa svärtan i butik.
Nu var det inte så hemskt ljust i butiken utan ganska nedsläckt. Jag tror inte jag kommer ha så väldigt mycket mörkare större delen av tiden (i alla fall dagtid). Kommer jag alltså få leva med gråheten då om jag köper LG:n? Har den så usel svärta i ljusa rum? Vad ska jag satsa på för TV om annars i liknande storlek/budget? Som sagt - bra svärta är hög prio...
Postad 31 augusti 2009 - 07:35
Unregistered1df9a6f7
-
Unregistered1df9a6f7
-
Veteran
-
-
1 973 inlägg
Om prio är dagtids tittande så skulle jag säga en LCD eller samsungs senare plasmor alt Pioneer G9 (bästa möjliga svärta som går handla idag.)
Postad 31 augusti 2009 - 15:01
Haziza
-
Haziza
-
Lärjunge
-
-
389 inlägg
Var inne hos Mediamarkt förra veckan det sa att de skulle försöka ta hem LG 50PS6000, men fick idag detta mail. Hej Får börja med en ursäkt från min sida, jag kunde ej jobba i fredags så mitt svar dröjde tills idag. 50PS6000 har tyvärr utgått ur LG's sortiment och ersätts av 50PS6500, skillnaderna är inbyggd Comhem-box och något bättre prestanda. Dock så är priset inte samma som 6000, 6500 ligger på 14990:-Hittar tyvärr ingen info om någon PS6500, antar det även har en ny model av PS8000 också på gång då? Någon som hört något eftersom han säger så? EDIT* Fick svar nu. Hej Jag har tyvärr inte mer info att ge gällande 6500 då det var allt jag kunde få ur LG, men den största nyheten var Comhem som jag skrev. PS8000 kommer inte att erättas än, förmodligen inte i år. Jag har mer information efter helgen då mässan i berlin har varit och dom släpper mycket av informationen då.
Redigerat av Haziza, 31 augusti 2009 - 15:24.
Postad 31 augusti 2009 - 18:10
X5-452
-
X5-452
-
Forumräv
-
-
902 inlägg
Likt förra året då det kom LG5300, PG6900 osv.
Lika med PQ-serien där PQ3500 och PQ6500 är på intåg.
Postad 06 september 2009 - 09:18
whizper
-
whizper
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
Har börjat få inbränningar på min tv som endast visas när jag startar tvn.
Edit: Löste det. Var ju bara att dra igång myrornas krig och gå och ta en dusch , när jag var tillbaka så var inbränningarna borta.
Redigerat av whizper, 06 september 2009 - 09:59.
Postad 06 september 2009 - 11:11
Peter_sm
-
Peter_sm
-
Användare
-
-
193 inlägg
Har börjat få inbränningar på min tv som endast visas när jag startar tvn.
Edit: Löste det. Var ju bara att dra igång myrornas krig och gå och ta en dusch , när jag var tillbaka så var inbränningarna borta.
Har inte LG:n någon "vit tvätt" som man kan starta för att få bort de tillfälliga inbränningar, samsumg har ju vittvätt och en signal mönster(vitt till svart).
Postad 06 september 2009 - 17:29
whizper
-
whizper
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
Har inte LG:n någon "vit tvätt" som man kan starta för att få bort de tillfälliga inbränningar, samsumg har ju vittvätt och en signal mönster(vitt till svart).
Jo den har ju vittvätt och orbiter och en färg rengöring . Men tycker myrornaskrig funkar bäst.
Postad 07 september 2009 - 09:44
whizper
-
whizper
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
Sorry om jag går lite off-topic men jäkligt underligt med min "inbränning" den är ju endast när jag startar tvn . Och även fast jag kör olika tvättar och myrornas krig så kommer den alltid tillbaka när jag startar tvn. Ibland är den röd och ibland blå. riktigt skumt. Ser ut som en stor suddig världskontinent typ hehe. Aja är väll egentligen ingen fara då det bara synns när jag startar tvn. Men man undrar ju varför den kommer tillbaka direkt efter jag fått bort den, hela tiden.
Postad 07 september 2009 - 19:48
elofu17
-
elofu17
-
Beroende
-
-
1 136 inlägg
Startar du nån annan enhet, typ en PVR eller DVD samtidigt som TVn?
Jag har nån gång lyckats få en stor blaffa (som knappt syns) på den svarta skärmen när jag startat flera burkar samtidigt och direkt bytt till en källa som är svart (jag har ett macro på min fjärrkontroll som startar TV, PVR, receiver, och byter till HDMI1 på TVn samt rätt ljudkälla på receivern).
Uppstartsbild eller annat "skräp" från PVRen/DVDn visas då som en sån där temporär ghosting.
Så fort jag får signal på källan (HDMI1) försvinner "ghosten".
Redigerat av elofu17, 07 september 2009 - 19:53.
Postad 08 september 2009 - 05:53
whizper
-
whizper
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
Ok Ok Elofu .
Nej startar endast tvn. Och spelar ingen roll om jag gjort rent den efter användning och det försvunnit för efter nån minuts tv tittande igen så kommer det igen. Som sagt så är det ju bara när jag startar tvn det kommer. Så det är ju ingen större fara. Antar att jag får leva med det hehe .
Men är ju lite irriterande endå måste jag säga. Tack för svaret!
edit: Har faktist fått bort alla spår av inbränningen nu . Körde färg tvätt i 1 timme. Nu Kom det inte tillbaka efter ca 6 timmars tv tittande. Men för säkerhetsskull så kör jag färgtvätt i 10 minuter nu och tänker fortsätta med det varje kväll innan jag stänger av tvn.
Det är väll inte skadligt för tvn att göra så va?
edit igen: Nu efter natten avstängning så var den stora fläkiga röda inbränningen där igen när jag starta tvn. Ger helt enkelt upp med mina försök att få bort det. Får leva med det. Tur det bara synns när den är avstängd.
Redigerat av whizper, 09 september 2009 - 05:58.
Postad 11 september 2009 - 21:17
daddydj
-
daddydj
-
Lärjunge
-
-
483 inlägg
50PS6000 har tyvärr utgått ur LG's sortiment och ersätts av 50PS6500, skillnaderna är inbyggd Comhem-box och något bättre prestanda. Dock så är priset inte samma som 6000, 6500 ligger på 14990:-[/color][/u][/i][/color]
En LG 50PS6500 låter inte så dum. Jag som sitter i ett comhemhus har större nytta av DVB-C än DVB-T. Dock lär man väl ändå vilja ha en HD-box till comhem ganska snart så det kanske inte är värt att lägga extra för att få DVB-C inbyggt i TVn. Vet någon hur det kommer fungera om man kör den inbyggda digitalboxen och de analoga kanalerna blandade? Alltså kan jag zappa runt enkelt mellan kanal 1, 2, 3, 4 och 5 där 1,2 och 4 är digitala medan kanal 3 och 5 är analoga? Eller måste man byta med någon knapp mellan analogt och digitalt?
Postad 12 september 2009 - 20:38
icoal
-
icoal
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Har letat på väldigt många ställen här i Göteborg för att hitta en PS8000 att titta på men inte lyckats hitta någon.
Nån som vet var man kan få se en LG 50PS8000 uppställd i Göteborgstrakten?
Hittade en PS6000 på Elgiganten och blev väldigt besviken på svärtan, den var väldigt grå. Pillade lite med inställningarna men lyckades inte få det så mycket bättre. Den var inställd på Vivid från början, valde Film, då blev undertexten lite brunaktig och bilden i allmänhet lite rödare, men svart var fortfarande grå... Är det inte samma panel på PS6000 som på PS8000? Den Samsungplasman som stod intill hade perfekt svärta (trots även den på Vivid), däremot var konturer i bilden väldigt hackiga och "pixliga" jämfört med LG:ns mer mjuka bild. LG:n hade överlag sämst svärta av de apparater som stod i närheten! Sony LCD:n intill var lika svart som plasten runt bilden, trodde LCD hade sämre svärta överlag än plasma..?
Hade nästan bestämt mig för LG men dagens utflykt och besvikelsen med PS6000 gör mig tveksam... Vad tycker ni lyckliga ägare? Att svart är svart är ganska högprioriterat för mig...
Nu har du säkert hittat något ställe men om inte så har Mediamarkt i Bäckebol den uppställd.. var och kolla på den senast igår.
Postad 14 september 2009 - 13:00
galactus
-
galactus
-
Lärjunge
-
-
370 inlägg
Var inne hos Mediamarkt förra veckan det sa att de skulle försöka ta hem LG 50PS6000, men fick idag detta mail.
Hej Får börja med en ursäkt från min sida, jag kunde ej jobba i fredags så mitt svar dröjde tills idag. 50PS6000 har tyvärr utgått ur LG's sortiment och ersätts av 50PS6500, skillnaderna är inbyggd Comhem-box och något bättre prestanda. Dock så är priset inte samma som 6000, 6500 ligger på 14990:-
Hittar tyvärr ingen info om någon PS6500, antar det även har en ny model av PS8000 också på gång då? Någon som hört något eftersom han säger så?
EDIT* Fick svar nu.
Hej Jag har tyvärr inte mer info att ge gällande 6500 då det var allt jag kunde få ur LG, men den största nyheten var Comhem som jag skrev. PS8000 kommer inte att erättas än, förmodligen inte i år. Jag har mer information efter helgen då mässan i berlin har varit och dom släpper mycket av informationen då.
Hört nåt mer om 6500'an? Skumt, man får inte en enda sökträff på "LG PS6500" på google...
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny hifi-bänk - Jobb kvar
joga
2025-05-15 21:43:01
-
JBL M2 & BMS SUB
Anton
2025-05-15 16:51:15
-
-
-
Ny surround JTR Noesis 110HT
mange87a
2025-05-14 12:44:27
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|