Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - Sanyo PLV-Z2 *

1045 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 05 december 2003 - 10:02

Unregistered01212181
  • Unregistered01212181
  • Lärjunge

• 391 inlägg
  • 0

Har bestämt mig för att köpa en Z2 efter att ha sett den i butik samt fått den demad hemma. Behöver dock en ny DVD-spelare. Först lutade det åt Samsungs 935 men den är vad jag förstår stoppad tills vidare så att man inte kan få leverans. Det lutar då åt en Yamaha DVD-S540. Jag har sett någon här på forumet som har kopplat en sådan till Z2:an. Finns det fler och vad är era erfarenheter ?
Sedan tänkte jag koppla in min digitalbox SAGEM ITD 4410 ("Boxer"). Är det någon som har erfarenhet utav hur det fungerar. Det blir då DVD via komponent och boxen via SCART.

Har ingen erfarnehet av projjen, men har följt den här tråden lääänge.

Tycker det låter bra! Scarten tar du in på dvi-kontakten som stödjer RGB och dvdn på komponent-ingången. Antar att du skaffar en dvd med PS-ut även för PAL!
Ett annat alternativ är att vänta lite och köpa ny dvd om något halvår tills dvi-standarden på dvd börjat komma igång på allvar. Fast då får du köra digitalboxen in på komponent istället mha en (dyr) omvandlare.

Postad 05 december 2003 - 10:06

Unregistered01212181
  • Unregistered01212181
  • Lärjunge

• 391 inlägg
  • 0

Tyvärr är Z2 rätt kass på att hantera signaler så som RGB från scart, många hoppas på att den nya fixen ska lösa detta. Vi får hoppas att det blir så.

Är det verkligen så? Har egentligen bara sett klagomål på RGB från filmmaterial, det är väl skillnad med videomaterial?

Eller var det tvärtom? fnn nu blev jag osäker, kan ingen reda ut det här ordentligt!!!

Postad 05 december 2003 - 10:12

Unregistered01212181
  • Unregistered01212181
  • Lärjunge

• 391 inlägg
  • 0

Nämn vad ni vill ha testat istället för att ställa mer frågor som ställer ännu mera frågor som genererar mera frågor ...

Jag skall försöka hinna testa i helgen.
Någon som vet om man kan kolla vad man har för firmware i Z2an?
Jag tror jag har en från de nyare serierna.

Jag har en HTPC med radeon 7000 och en Brainwave 880 med näst senaste firmware.

Var specifica i önskemålen och ge mig vad jag behöver för att testa!
Jag lovar inget, men jag skall försöka!!

Läs gärna tråden jag startade som tyvärr blev flyttad till

https://www.minhembi...showtopic=48922

medans jag var ute och festade :D

/Sören

Hallå soren, här kommer ett önskemål.

Har du en digitalbox? isånnafall skulle jag vilja att du testade att köra den dels via RGB och s-video direkt till projjen och dels via s-video via din HTPC till projjen.

Är intresserad av hur Z2:an hanterar material från en digitalbox och inte bara från dvd som är den vanligaste bildkällan.

tack på förhand

Postad 05 december 2003 - 10:20

soren
  • soren
  • Forumräv

• 646 inlägg
  • 0
Har tyvärr inte digitalboxen kvar .. så mycket skit på tv/kabeltv så jag sålde den :D

Jag kan dock testa med hur bilden blir från S-Video från datorn, skall även testa med gammal VHS från komposit ... borde ge scalern en utmaning :huh:

Förhoppningsvis så får jag upp projektorn i taket ikväll, sen så är helgen dedikerad till Z2an.

/Sören

Postad 05 december 2003 - 10:29

Unregistered01212181
  • Unregistered01212181
  • Lärjunge

• 391 inlägg
  • 0
Det var ju synd... men det är mkt skit, så sant så sant.
Har själv bara SVT och 4an på min Boxerbox, tycker inte det är värt att skaffa något paket med kanaler.

Hur är din tuner i datorn då? blir det en rättvis jämförelse?
Bra idé med VHS:en!

Postad 05 december 2003 - 10:56

svlu
  • svlu
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

svlu, om jag hade varit dig hade jag tänkt om o kopplat in en DVD via DVI. Själv har jag varit intresserad av Brainwave 880 (trots alla problem) Men nu lutar det istället mot en Yamakawa, den kostar drygt 1500:-, men måste beställas från tyskland. Finns mer info i DVD-forumet här.

zippiz, är det verkligen så stor skillnad med DVI. Utan erfarenhet av projektorer så har jag fått den demad med komponent bägge gångerna och jag har varit väldigt nöjd med det jag sett. Dessutom slipper jag ju omvandlaren från min digitalbox till komponent. Bara nu bilden från Scart också blir bra i framtiden. Jag behöver dessutom rätt så långa kablar (runt 7 m) vilket jag förstått kan vara ett problem.

Postad 05 december 2003 - 11:14

Unregistereda34f5c64
  • Unregistereda34f5c64
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0
Hej alla glada Z2 ägare!

Jag har just köpt en och har inte rikigt kommit underfund med hur jag ska kalibrera bilden?Har just fått händerna på dvd skivan the calibrator,så kanske kommer mina svar där?

Det jag undrar mest över är hur jag ska få mindre rödton/oranga ansiktsfärger.
Annars är bilden skarp och mkt behaglig att kolla på.

Köpte ett takfäste a 1495,Tillverkare Vogel.....grymt snyggt och smidigt fäste.

Bilder på allt kommer efter helgen =)

trevlig helg

Postad 05 december 2003 - 11:31

Unregistered01212181
  • Unregistered01212181
  • Lärjunge

• 391 inlägg
  • 0

Hej alla glada Z2 ägare!

Jag har just köpt en och har inte rikigt kommit underfund med hur jag ska kalibrera bilden?Har just fått händerna på dvd skivan the calibrator,så kanske kommer mina svar där?

Det jag undrar mest över är hur jag ska få mindre rödton/oranga ansiktsfärger.
Annars är bilden skarp och mkt behaglig att kolla på.

Köpte ett takfäste a 1495,Tillverkare Vogel.....grymt snyggt och smidigt fäste.

Bilder på allt kommer efter helgen =)

trevlig helg

Du har inga problem med ojämn focus över bilden?
Verkar som om det är en del som har fått det när de har vänt på projektorn för takmontering.

Postad 05 december 2003 - 11:40

JockeBlg
  • JockeBlg
  • Användare

• 112 inlägg
  • 0

Har bestämt mig för att köpa en Z2 efter att ha sett den i butik samt fått den demad hemma. Behöver dock en ny DVD-spelare. Först lutade det åt Samsungs 935 men den är vad jag förstår stoppad tills vidare så att man inte kan få leverans. Det lutar då åt en Yamaha DVD-S540. Jag har sett någon här på forumet som har kopplat en sådan till Z2:an. Finns det fler och vad är era erfarenheter ?
Sedan tänkte jag koppla in min digitalbox SAGEM ITD 4410 ("Boxer"). Är det någon som har erfarenhet utav hur det fungerar. Det blir då DVD via komponent och boxen via SCART.

Jag testade denna DVD till min Z2:a men tyckte inte riktigt om den, den passar nog bäst till en TV.
Det jag störde mig mest på var att den inbyggda linjedubblaren var helt obefintlig. Jag kör nu istället med en Yamakawa 365 med 720p via DVI. Mycket bra bild föutom lite skakningar längst ner i bilden som jag hoppas kommer fixas när det nya firmwaret till Z2:an kommmer... Se mer om DVD:n i detta forum.

/Jocke

Postad 05 december 2003 - 11:43

soren
  • soren
  • Forumräv

• 646 inlägg
  • 0
Donryder,

Om du har en gråskala någonstans på calibrator skivan, använd den.
Försök att få den så naturlig som möjligt.

Z2 är inställd på "Mid" vid leverans.. jag ändrade den till "High" istället vilket gav mycket bättre gråskala .. sedan lite småjusteringar på färgerna individuellt efter tycke och smak...

Jag har också ett Vogel fäste .. f..n så mycket snyggare och billigare än de där svenska SMS med sina utsugarpriser för några plåtbitar :D
Matchar Z2ans gråsvarta färg också!
Men jisses vilka skruvar de vill man skall dra upp i taket!!!!!

Tänk också på att Vogel EPC 4010 har M5 hål, så man måste borra upp hålen med ett 6 mm borr (tar några sekunder).. köp sedan 3 st 25 mm M6 med stor hatt så blir det perfekt

/Sören

Redigerat av soren, 05 december 2003 - 11:45.

Postad 05 december 2003 - 12:50

Unregistered2606abe1
  • Unregistered2606abe1
  • Användare

• 124 inlägg
  • 0
Nån som kan svara på hur långt skruvarna går in i projektorn, antar att det inte är 2.5cm så jag bör nog såga av mina M6 skruvar men hur mycket ?

/kenta

Postad 05 december 2003 - 13:30

Unregistereda34f5c64
  • Unregistereda34f5c64
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0
Hejsan Kenta!

De fästet jag hade köpt fick jag köpa egna skruvar M6x25 och de passade klockrent längmässigt.Sen att man va tvungen att borra upp hålen i "armarna"som ska fästas i projen kanske inte va så kul....men lite händig måste man ju va=)

Annars tycker jag att fästet jag köpte är mkt snyggare än tex sms-fästen som kostar mera.

Postad 05 december 2003 - 13:37

Unregistered07a790b4
  • Unregistered07a790b4
  • Amatör

• 85 inlägg
  • 0
Har detta företag även även väggfästen och varifrån har ni handlat?

Tack!

Postad 05 december 2003 - 14:06

Unregistereda34f5c64
  • Unregistereda34f5c64
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0
Jag köpte mitt från Reference audio i sthlm

Postad 05 december 2003 - 14:11

Unregistereda34f5c64
  • Unregistereda34f5c64
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0
-->soren Tack för tipset om kalibreringen =)

Jag instämmer med att fästet är snyggt och passar bra med Z2:an.

Men precis som du skrev så va skruvarna som skulle dras i taket UBERfeta.
jag tog några lite kortare jag hade hemma pga av att det inte gick att borra de typ 12 cm i betongen som krävdes,men som det är nu skulle jag kunna hänga mig i fästet...så det sitter som berg =)

Postad 05 december 2003 - 14:15

Unregistereda34f5c64
  • Unregistereda34f5c64
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0
Dr. SiC

Jo jag har lite oskärpa i högra nedre kanten...men som sagt,jag har haft projjen i 2 dagar så jag har inte hunnit "styra/ställa" så mkt ännu..och dessutom så kör jag med s-video signal så bättre signal skulle va på sin plats,komponent eller ännu bättre DVI...

Redigerat av Unregistereda34f5c64, 05 december 2003 - 14:28.

Postad 05 december 2003 - 14:21

soren
  • soren
  • Forumräv

• 646 inlägg
  • 0
Stefan,
Man kan beställa Vogels sortiment hos Expert (1500 kr)
www.fyndborsen.se (1295 kr) har dem också -- sök på 4010 för det takfäste vi pratar om.

Donryder,
85 mm var det man skulle borra .. jag gav upp efter 5 cm med mitt usla clas ohlson borr .. vilken skit .. köp INTE borr på clas ohlson!!!!!!!

/Sören

Postad 05 december 2003 - 14:41

Unregistereda34f5c64
  • Unregistereda34f5c64
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0
Sören-->
85 mm ja okej då =)
jag har iallfall fått upp åbäket och det lirar,köpte snygga torsmanlister som jag drog kablarna i så det ser verkligen cleant ut =)

skulle va kul att se hur det ser ut hos dej?
ska ta bilder i helgen och slänga upp om allt går som jag vill.

Postad 05 december 2003 - 14:43

Unregistered01212181
  • Unregistered01212181
  • Lärjunge

• 391 inlägg
  • 0
Ska man borra i betong lönar det sig verkligen att köpa kvalitet!!!
Trä och stål spelar mindre roll.

Men varför har ni sånna bamseskruvar i taket? projektorn väger väl bara några kilo? kan ni inte sätta nån bricka i hålet och gå ner några storlekar på skruven. Har man rätt storlek på plugg och skruv i förhållande till hålet så håller även småskruv för jäkligt mkt

Postad 05 december 2003 - 14:47

Unregistereda34f5c64
  • Unregistereda34f5c64
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0
Dr sic......jag borrade inte så långt som man skulle och använde kortare och smalare skurv/plugg......jag kan ta kort på de BULTARNA som följde med...de va sjukt stora hahaha...snacka overkill.....precis som du säger...projen väger ju faktiskt bara ca 3 kilo

Postad 05 december 2003 - 18:47

Unregisteredb3489e70
  • Unregisteredb3489e70
  • Amatör

• 69 inlägg
  • 0

Hallå soren, här kommer ett önskemål.

Har du en digitalbox? isånnafall skulle jag vilja att du testade att köra den dels via RGB och s-video direkt till projjen och dels via s-video via din HTPC till projjen.

Är intresserad av hur Z2:an hanterar material från en digitalbox och inte bara från dvd som är den vanligaste bildkällan.

tack på förhand

Jag har beställt en scart->vga kabel samt en vga->dvi adapter.
Har testat med komposit och s-video och bilden blir skarpare och bättre med s-video.
Hoppas RGB kommer att höja bildkvaliten ytterligare,återkommer med besked i mitten på nästa vecka.
/player

Postad 05 december 2003 - 19:19

Unregistered07a790b4
  • Unregistered07a790b4
  • Amatör

• 85 inlägg
  • 0
Någon som varit i kontakt med någon som vet hur det går med uppgraderingen?

Vill ha min nästa vecka... :D

Postad 05 december 2003 - 20:31

Unregistered4f7f5a8f
  • Unregistered4f7f5a8f
  • Användare

• 174 inlägg
  • 0
Angående uppdatering...
Ringde till servicestället. De hade i onsdags ej sett ngn ny programvara. Trodde att den ev skulle komma i nästa vecka. Han sade också att de (eller den som servar projjar) hade ca 20 st på kö för rep av ngt slag. Så han tyckte att det var bäst att vänta med uppgraderingar tills efter julhelgen....
/Lars

Postad 05 december 2003 - 20:51

D-fence
  • D-fence
  • Användare

• 128 inlägg
  • 0
largab,
Var det på Sanel i Täby eller? I så fall sker ju uppgraderingar både hos Sanel och hos Cavena(Gustav)

Postad 05 december 2003 - 20:59

Unregistered07a790b4
  • Unregistered07a790b4
  • Amatör

• 85 inlägg
  • 0
Vafalls...efter julhelgen. Vilken tokbesvikelse.... :D

Postad 05 december 2003 - 23:02

soren
  • soren
  • Forumräv

• 646 inlägg
  • 0
Nu har jag takmonterat min Z2a ..

Tyvärr så måste jag rapportera att jag också har problem med fokusen när den hänger uppochner!
Det går att få bra fokus i alla hörn utom nedre vänstra hörnet...
Jag kan inte minnas att jag såg detta när den var rättvänd, men jag kollade inte så noga innan jag började borra i taket.
Skulle gissa på att det är ett konstruktionsfel, eller att linsen är felslipad?

Projektorn är monterat strax ovanför duken i höjdled och lensshift används för flytta bilden nedåt (ca 60 cm).
Vilken nöt på Sanyo var det som kom på att man skulle sätta sweetspot på optiken i mitten i på duken I HÖJDLED?? Nu måste ju 98 % av alla som takmonterar använda lenshiften !!

/Sören

Postad 05 december 2003 - 23:11

Unregistered4f7f5a8f
  • Unregistered4f7f5a8f
  • Användare

• 174 inlägg
  • 0

largab,
Var det på Sanel i Täby eller? I så fall sker ju uppgraderingar både hos Sanel och hos Cavena(Gustav)

Sanel,
Programvaran kommer nog finnas på alla serviceställena.

Postad 05 december 2003 - 23:15

Unregistered4f7f5a8f
  • Unregistered4f7f5a8f
  • Användare

• 174 inlägg
  • 0

Vafalls...efter julhelgen. Vilken tokbesvikelse.... :rolleyes:

Jag blev lite besviken också, men efter en snabb "tillnyktring" så spelar det ingen större roll. Med VGA mot PC så är bilden nästan perfekt.

Postad 05 december 2003 - 23:27

Unregistered07a790b4
  • Unregistered07a790b4
  • Amatör

• 85 inlägg
  • 0
Vilka förbättringar är det egentligen som ska göras? Jag har en Pioneer 668 som jag till en början ska koppla med komponent PS. Behöver jag vänta?
Man kanske skulle ta hem en ändå och sen skicka in den vid ett senare tillfälle.

Vad föreslår ni? Ju fortare jag får hem en desto fortare kan jag mäta ut hur stor duk jag vill ha och var jag tänkt placera den.

Postad 06 december 2003 - 01:51

Unregistered2606abe1
  • Unregistered2606abe1
  • Användare

• 124 inlägg
  • 0
StefanPedersen: Jag beställde min förra veckan efter att sett den demad med Pioneer 668 via komponent PS. Första gången jag såg Z2an blev jag riktigt besviken och började se mig om efter andra projar. Men då jag senare såg den med 668an via just komponent på en Z2 som givetvis ej var uppdaterad blev jag otroligt possitivt överaskad.

Så i alla fall så bestämde jag mig förra veckan och slog till och beställde, köpte även en Pioneer 668.
Fick ett samtal av Gustaf i Onsdags, han berättade att uppdateringen var gjord på alla kommande ex från fabrik? (antar att det var från fabrik då dom var uppgraderade när dom kom till sverige). Första sändningen skulle komma in fredag 5e (idag), så alla som beställer from nu får en uppgraderad version. Vad jag förstod så hade han ej fått nya mjukvaran för uppgradering av redan sålda ex, men den skulle komma snart. Så dom skulle testa och se så att uppgraderingen löste de problem som fanns.

För mig visade projektorn (och dvdn) mycket hög klass vid komponent bildmatning, kan det senare bli ännu bättre med hdmi så är det ingen nackdel. Men bilden via komponent var precis så bra jag hade hoppats på då jag såg specen på Z2an första gången.

Får min till veckan nån gång, hoppas verkligen jag får till den lika bra hemma....

/kenta

Postad 06 december 2003 - 06:24

Unregistered07a790b4
  • Unregistered07a790b4
  • Amatör

• 85 inlägg
  • 0
Chet:

Låter kalas. Får ringa och snacka med The Rock och se om det vet hur det ligger till. Det är inte alls kul att se film på en WS 32" nu när man bestämt sig och varit i butik och sett hur bra det kan bli med en projektor. Projektorabstinens kallas det visst.... :rolleyes:

Postad 06 december 2003 - 13:11

soren
  • soren
  • Forumräv

• 646 inlägg
  • 0
Ett tips till ala som skall takmontera och använda lensshift är att de kollar detta i butiken innan...

Det verkar som det är något skumt (kan iofs vara mitt ex, men jag har hört flera rapporter) som gör att det blir problem med fokusen.

Nedre vänstra hörnet är rejält ur fokus när man har fin fokus på resten av bilden.
På film kan man leva med det, men när man kör HTPC så är "START" knappen så pass ur fokus att man får anstränga sig för att se att det står "Start" på den.

Jag kommer att lämna in min på service nån gång efter nyår.

Annars är bilden suverän, har precis kört lite på HTPCn med XCARD och ett PDI digitalt capturekort till DSCALER... Monsters INC ser fantasktikt ut via DVI!

Kolla även ljudnivån i low mode, då min låter mer än demoexen som jag sett... på 1.5 meters avstånd så hörs den tydligt.

/Sören

Postad 06 december 2003 - 14:14

Unregistered2606abe1
  • Unregistered2606abe1
  • Användare

• 124 inlägg
  • 0
soren: du kanske har lite svårt att kolla det, men blir bilden bra focuserad om du ej använder lensshift ?

/kenta

Postad 06 december 2003 - 14:56

soren
  • soren
  • Forumräv

• 646 inlägg
  • 0
japp .. den blir bättre.

Det konstiga är dock att mitt högra nedre hörn inte har nåt problem med fokusen.
Jag gör nämligen ingen lensshift i sidleds!
Detta tyder ju på att nåt är skumt med linsen egentligen .. undrar om man kan rotera linsen 180 grader :rolleyes:

/Sören

Postad 06 december 2003 - 15:29

D-fence
  • D-fence
  • Användare

• 128 inlägg
  • 0
sören
Du som har HTPC och bra koll, har du provkört arcas juddertest på din Z2?
http://www.avsforum....threadid=318096

Kan du få den att gå ryckfritt när du matar den med 1280x720@50Hz?

Lite inställningar finns ju i https://www.minhembi...8&hl=tweakar Z2 om du har brist på ideer.

Får du den att gå ryckfritt med PAL-DVD i din V880? I så fall är jag jäkligt nyfiken på dina custom settings.

Om buller: Min Z2 (köpt hos Big Screen) viner mer än demoexen jag hört. Vinandet kan oxå byta tonläge, mycket iriterande. Jag har lämnat in den hos Sanel för service.

Postad 07 december 2003 - 12:48

soren
  • soren
  • Forumräv

• 646 inlägg
  • 0
Nu har jag snabbtestat att koppla in en VHS spelare med komposit RG59 kabel.
Trots de dålig förutsättningarna(brusig bild med blödande färger) tycker jag Z2 gör ett helt ok jobb.

Provade en riktig tortyrtest för en scaler .. längdskidåkning på tv.
Man ser lite småtaggar på stavarna när de rör sig snabbt, men annars såg det bra ut. Scalern är låst i film mode (går inte att ändra i settings?), och jag föredrog L1 över L2 som gav lite mer taggar på stavarna.

Tyvärr provade jag aldrig VHS på min gamla Epson TW100H som har den bästa scalern som jag sett (farudja).. så jag har inte mycket att jämföra med i detta fallet. Jag tror nog de flesta kommer att acceptera bilden.

Jag kopplade in min gamla sony dvp-7000 via komposit och körde lite LOTR. Förutom lite mikroryckningar (NTSC) som jag är övertygad kommer från DVDn så var bilden mycket bra. Här föredrag jag L2 men skillnaden mot L1 var minimal.
DVD testen borde ge samma typ av bild som en DVB digitalbox, så där finns det inget att oroa sig för...

/Sören

Postad 07 december 2003 - 14:02

soren
  • soren
  • Forumräv

• 646 inlägg
  • 0
D-Fence,

Testade med juddertest på HTPCn.

75 Hz / 3
72 Hz / 3
50 Hz / 2
48 Hz / 2

Alla verkar fungera och jag får en hyffsat "judderfri" gång.
Jag är lite osäker på hur det skall se ut, men man kan ana lite mikrostutter om man är petig, men det gör man även när den står på 60 Hz / 1.

Tyvärr så kan man ju inte se vad Z2 får för signal när man kör dvi.
Vad som är lite roligt är dock att Z2 hoppar in i "Full" screen mode, och man kan plötsligt använda alla screen modes ... det kan man inte när man kör 60 Hz!!!!

Skall se om jag kan använda Emumannens program för att köra samma settings i Brainwave 880. Någon speciell film/scen du vill jag skall testa?

/Sören

Redigerat av soren, 07 december 2003 - 19:18.

Postad 07 december 2003 - 19:17

soren
  • soren
  • Forumräv

• 646 inlägg
  • 0
Testade "Kopps" (PAL) på brainwave 880 via komposit.
Inga problem alls, så vi kan nog avskriva alla rykten om att Sanyo Z2 skulle ha en dålig scaler/deinterlacer.

Spelade även lite XBOX via komponent, det är synd att det inte finns mer spel som stöder 720p...

Men Dead OR Alive 3 ser även bra ut i 480p ... det är utan tvekan det bästa och snyggaste spel som gjorts alla kategorier!!!

/Sören

Postad 07 december 2003 - 19:24

D-fence
  • D-fence
  • Användare

• 128 inlägg
  • 0
Hej Sören!
Det som är intressant är om du ser någon skillnad på PAL och NTSC-filmer. Om jag fattat det rätt så ger de 50 resp 60Hz uppdatering. Har du någon film i båda formaten med någon panoreringsscen? Det skulle ju ge det perfekta testet.

Om inte så prova t.ex. 8min 35s in i Gladiator där det finns en lång panorering över slagfältet. Jag tycker min Z2 stuttrar något där. Även inledningen på De två tornen med panoreringar över bergen. 33min25s in i Matrix finns en panorering upp o ned. Den har jag i NTSC, och jag tycker den är helt stutterfri.

Allt ovan gäller naturligtvis DVI-D....som ger en härlig bild i allt övrigt :rolleyes:

MVH D

Postad 07 december 2003 - 22:00

soren
  • soren
  • Forumräv

• 646 inlägg
  • 0
Hinner tyvärr inte kolla mer idag .. får se hur mycket tid det blir över i morgon.

/Sören

Postad 08 december 2003 - 00:06

Unregistereda3cb9c9a
  • Unregistereda3cb9c9a
  • Forumräv

• 628 inlägg
  • 0
Vad händer med uppgraderningen????? Sanyo, har ni kört fast eller?

Postad 08 december 2003 - 00:21

Unregistereda3cb9c9a
  • Unregistereda3cb9c9a
  • Forumräv

• 628 inlägg
  • 0
Blir det inte ordning på detta snart så köper jag en Sony VPL-VW12HT i stället....
En polare var och köpte en idag, här snackar vi svärta så det räcker och blir över!!! 57.500:- + moms hos Dustin???? :rolleyes: Som tur e så säljer NetOnNet den för 29.990. Är det Dustin som är sjukt dyra, eller NON som är sjukt billiga????

Så... Kom igen nu Sanyo, ge inte Sony chansen att tjäna pengar på mig!!!! :(
JOBBA!!!!! :P

Redigerat av Unregistereda3cb9c9a, 08 december 2003 - 00:22.

Postad 08 december 2003 - 01:13

Unregistered43614
  • Unregistered43614
  • Lärjunge

• 479 inlägg
  • 0
Det är Dustin som i det här specifika fallet är sjukt dyra.

Postad 08 december 2003 - 08:22

Mikolino
  • Mikolino
  • Veteran

• 2 008 inlägg
  • 0

Blir det inte ordning på detta snart så köper jag en Sony VPL-VW12HT i stället....
En polare var och köpte en idag, här snackar vi svärta så det räcker och blir över!!!  57.500:- + moms hos Dustin???? :rolleyes:  Som tur e så säljer NetOnNet den för 29.990. Är det Dustin som är sjukt dyra, eller NON som är sjukt billiga????

ska du inte ha din Panna 500 kvar eller??

Postad 08 december 2003 - 09:45

ericdvd
  • ericdvd
  • Forumräv

• 792 inlägg
  • 0
Hej

en liten fråga bara:

vad är brainwave 880 för någonting?

mvh

Eric

Postad 08 december 2003 - 10:31

Unregistered01212181
  • Unregistered01212181
  • Lärjunge

• 391 inlägg
  • 0

Hej

en liten fråga bara:

vad är brainwave 880 för någonting?

mvh

Eric

En dvd med dvi-utgång, du kan läsa om den här

Postad 08 december 2003 - 10:37

Unregistereda3cb9c9a
  • Unregistereda3cb9c9a
  • Forumräv

• 628 inlägg
  • 0

En polare var och köpte en idag, här snackar vi svärta så det räcker och blir över!!!  57.500:- + moms hos Dustin???? :rolleyes:  Som tur e så säljer NetOnNet den för 29.990. Är det Dustin som är sjukt dyra, eller NON som är sjukt billiga????

Panna 500??? Aaaa, den gamla projen!!!! :D Nä, den har jag sålt för länge sedan!!! :D Man måste förnya sig! :P

Postad 08 december 2003 - 11:14

Mikolino
  • Mikolino
  • Veteran

• 2 008 inlägg
  • 0

En polare var och köpte en idag, här snackar vi svärta så det räcker och blir över!!!  57.500:- + moms hos Dustin???? :)  Som tur e så säljer NetOnNet den för 29.990. Är det Dustin som är sjukt dyra, eller NON som är sjukt billiga????

Så... Kom igen nu Sanyo, ge inte Sony chansen att tjäna pengar på mig!!!! :)
JOBBA!!!!! :D

Panna 500??? Aaaa, den gamla projen!!!! :P Nä, den har jag sålt för länge sedan!!! :lol: Man måste förnya sig! :D

aha ok,, här går de undan!!! :lol:

Postad 08 december 2003 - 14:06

Unregistered74d4d0b1
  • Unregistered74d4d0b1
  • Veteran

• 2 219 inlägg
  • 0
Tibby:

Varför ville du inte ha kvar 500:an?

VB?

Ingen lensshift?

Postad 08 december 2003 - 14:13

Unregistereda3cb9c9a
  • Unregistereda3cb9c9a
  • Forumräv

• 628 inlägg
  • 0

Tibby:

Varför ville du inte ha kvar 500:an?

VB?

Ingen lensshift?

Ingen lensshift!!! :)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Vy från dörr med ny soffa
    DPC
    2025-05-07 10:19:58
  • Rad 1 och 2
    DPC
    2025-05-07 10:17:56
  • Soffa till salongens andra rad
    DPC
    2025-05-07 10:03:29
  • Pioneer CMX-3000
    Anton
    2025-05-06 19:28:59
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.