Jag verkar vara fast i att se i 4:3 format på min nya fina widescreen. Det suger lite grann, faktiskt.. Särskilt eftersom originalförhållandet är just 16:9 så blir ju allt ihoptryckt.
Attans, jag ger mig inte. Måste finnas en lösning, damnit!
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
* Officiell tråd - Popcorn Hour A-100 *
Startad av
Kanelbulle
, Oct 01 2007 18:53
8037 svar till detta ämne
34 relaterade trådar
Postad 29 April 2009 - 19:11
klp: Jag har ingen möjlighet att packa upp dem, eftersom de egentligen är en .iso-fil. Jag har bara döpt om filändelsen till .img eftersom det fungerar så på popcorn hour'n.
Jag verkar vara fast i att se i 4:3 format på min nya fina widescreen. Det suger lite grann, faktiskt.. Särskilt eftersom originalförhållandet är just 16:9 så blir ju allt ihoptryckt. Attans, jag ger mig inte. Måste finnas en lösning, damnit! Postad 29 April 2009 - 22:58
U-Nas:
Tror det är kört... IMG/ISO är ju exakta avbilder av ett skivmedia, så du simulerar ju skivan. Du kan inte påverka någonting när du "kör dom", du kan göra det via Setup:en innan, men inget "småtrixande". Den chans du har är ju att konvertera till valfritt annat format, Divx, AVI, H.264 osv. Postad 30 April 2009 - 07:21
Nyare fw klarar *.img. Du behöver inte döpa om dem. Vad är din pch inställd på i setup? Min är inställld på 720p och full. DVD i 16:9 format visas korrekt. Redigerat av discomega, 30 April 2009 - 07:26. Postad 02 May 2009 - 23:09
Finns det redan idag en funktion för att synca ljudet mha delays? Hittar det ingenstans men skulle behöva det på några barnfilmer som är helt felsyncade.
Postad 07 May 2009 - 08:22
Måste man döpa undertexten till samma namn som filmen? Finns det inget sätt att bläddra efter filen istället?
Postad 07 May 2009 - 12:11
Känner inte till nåt annat sätt. Döper du undertext-filen till samma namn hittar filmen den automatiskt. Postad 07 May 2009 - 13:54
Problemet är att när man ska spela upp det som är i rar. så ser man inte filnamnet innan man öppnat rarfilen. vilket krånglar till det. hade varit enklare om man kunde välja vilken sub-fil man vill ha.
Postad 14 May 2009 - 21:23
Nån som kan förklara hur man får högupplösta subs. Kollade in ett fullhd klipp med subs. Trode jag fått grus i ögonen med den sunkiga textraden när allt annat var kanon.
Postad 15 May 2009 - 06:11
SkumGummi:
Hm... vilken Firmware version kör du?? Sedan ca Augusti är ju Subsen hyfsat höupplösta?! Vad är det för fil o format? Är det extern sub eller inbyggt? Hur stor skärm har du?? Postad 16 May 2009 - 04:58 Återkommer med detta då det var hemma hos en vän. Postad 16 May 2009 - 11:02
Ingen som vet?? Postad 16 May 2009 - 15:27
I hans exempelbilder ser det inte lågupplöst ut direkt, utan mer åt det suddiga hållet. Om man kollar på de gamla Tvixmodellerna 4100/5100 så har de lågupplöst text på högupplöst bild. Kan inte hitta någon bild som visar vad jag menar... får ta en bild själv senare kanske. Det ska ju knappast vara suddigt ändå. Postad 16 May 2009 - 17:59
Det har inte med textfilen att göra, utan hur mediaspelaren hanterar filen. Så här ser en lågupplöst text ut trots att filmen är 1280x720p: ![]() Du ser bl.a. på bokstäver som "V" eller "y" att det blir som trappor när det är låg upplösning. Det finns något fel på din text, men det har inte med dålig upplösning att göra. Att min gamla Tvix har lågupplöst text beror på att den inte klarar hantera användargränssnitt och text i hög upplösning. Redigerat av Unregistered2b81a10f, 16 May 2009 - 18:00. Postad 20 May 2009 - 06:56
Duddits & Skumgummi:
SRT o andra Subs renderas i 480p i NMT-spelare som det ser ut idag. Hur man upplever det beror nog mycket på hur stor bildkälla man har, själv kör jag 42" LCD och tycker dom funkar riktigt bra. Att ni som kör projektor inte tycker det kan jag naturligtvis förstå... Det finns vissa som ligger på om detta på NMT-forumet, men just nu är det inte högtryck på Firmware-utveckling... så när något kan hända med detta är nog skrivet i stjärnorna... detta är nog en bit ner på prioriteringen, tyvärr! Postad 20 May 2009 - 11:03
Hmmm... jag lånade ju hem en A-100 för ganska längesen och nog tusan var texten högupplöst på den?! Det var en av detaljerna som jag tyckte var ett plus gentemot min äldre Tvix som definitivt renderar texten i låg upplösning. Jag har i dagsläget bara WDTV att jämföra med och på den är det högupplöst text precis som jag kunde ha svurit på att PCH hade. Jaja, ni kan ju kolla själv vilket jag har svårt att göra... Postad 20 May 2009 - 22:41
Gabbe:
Du har kanske rätt... kollade in några trådar på NMT-forumet och det verkar som han som uttalade sig om 480p teorin lutade sig mot en tråd som är över 1 år gammal... detta var ju skit i början, sen kom det en "fix" från en användare o sedan blev Subs:en klart bättre i FW. Så du har nog rätt, frågan är om det är 720p eller vad det är?! Ser jag något mer som kan klara ut detta så återkommer jag! Postad 07 June 2009 - 17:08
Hej
Har skaffat mig en popcorn hour A-100 till sovrummet. Maskinen fungerade i ca en vecka, sen när jag försökte få igång den blinkar allt bara. Strömförsörjningen blinkar också, men drar jag ur kontakten från popcornen lyser den grönt igen. Verkar som att det är glapp i popcornen. Någon som vet något om det här? Postad 08 June 2009 - 16:03
Hej Hade samma problem fick byta nätdelen till en annan sedan funkade det Lycka till Postad 11 June 2009 - 22:47
Har haft problem med min popcorn på senaste tiden. Händer titt som tätt att uppspelningen avbryts och den hoppar tillbaka till menyläge, går ej att starta om uppspellning. Man måste dra ur strömmen för att återställa den, ngn som varit med om detta? har hänt även efter uppdateringar..
Postad 12 June 2009 - 08:27
Ny FW: http://www.popcornho...mware-A100.html
Release Date : 12 June 2009 Firmware Version : 01-17-090204-15-POP-402-000 Release Note : 1. No NMT apps, still previous 00-17-090115-15-POP-402 2. Fixed long playback of some TS file causing system crash 3. Fixed further DTS dropouts in MKV. Note : Unzip into the root of your USB thumbdrive. Browse to usbupdate.html to update. Please DO NOT power off the unit during firmware update, as it will render your unit inoperational. Postad 12 June 2009 - 23:48
Hej, tänkte bara jag skulle kolla om någon mer har stött på samma problem som jag.
Installerade Windows 7 nyss och gillar det skarpt (förutom ett par blåskärmar...), och numera så finner min PCH inte min MyIhome server längre. Jag har testat följande: 1. stängt av alla brandväggar, inget anti virus. 2. installerat MyIhome i olika compabilitets lägen. 3. jag har testat att skapa en länk till en webservice som någon tipsade om, pekandes mot min pc's fasta ip nummer. Mina förutsättningar är följande, 1. Min dator och Pch sitter på bakom en valig switch, dock ingen router eller internet kopplat till det. 2. Jag har gett fast ip åt både pch och pc, samma subnetmask. 3. Kör med 64bits os och 64bits myihome. Denna konfigurationen fungerade felfritt innan jag bytte os på min dator, så det borde inte fungera sämre tycker man. Några tips förutom att byta tillbaka till XP igen? Till och med Ubuntu fungerade lättare än detta. Tack på förhand Tobias Postad 18 June 2009 - 11:15
Har till och från haft problem att se nätverket under browse network, har ibland bara sett NFS server eller liknande där. efter mkt strul igår har jag hittat problemet. När tjejens bärbara (körs trädlöst) är avstängd ser jag inte WORKGROUP under browse network på popcornen men är den igång kan jag browsa nätverket och allt funkar och jag kommer åt mediat på bla min burk. Någon som vet vad som kan orsaka det? på hennes bärbara körs det vista och jag kör XP på denna maskin. kanske nått protokoll som pajat på denna som körs på vista maskinen? nån som har nått förslag?
Postad 19 June 2009 - 14:19
Min disk har lagt av i min PCH och har nu testat varianten att köra via USB-disk, och det funkar ju bra, den går att mappa upp på datorn osv. Men det går ju bara att läsa om den är formaterad som NTFS. Provar man med FAT32 går det ju bra men då blir det väl problem med stora filer har jag för mig.
Har för mig att jag läst att det skulle komma skrivrättigheter på NTFS för flera uppdateringar sedan. Eller är det nåt annat jag måste göra för att få det att funka? Postad 21 June 2009 - 20:10
USB-strul,
Min popcorn vägrar sedan en tid tillbaka att visa innehållet på min usb-disk. Den hittar enheten fint, men när man väljer usb-disken så kommer felmeddelandet: "Förfrågan kunde inte utföras tryck return för att återgå till tidigare skärm" Det är inget fel på hårddisken, den funkar fint i datorn. Jag har testat att starta om poppen ett gäng gånger Och jag har testat båda usbportarna Någon som har något förslag på nästa årgärd? Edit: Jag löste det, om någon annan har samma problem så finns lösningen här: http://www.networked...04564#pid204564 Redigerat av Unregistered1d4cdcc2, 22 June 2009 - 11:59. Postad 21 June 2009 - 22:13
** FTP Access to External (USB) Drive **
http://www.networked...ad.php?tid=7561 Har kört den guiden o allt funkade jätte bra.. men nu har jag startat om PCH o då verkar det som om dom inställningarna har försvunnit? Ska det vara så... måste jag telnet:a varje gång PCH har startats om? Postad 07 July 2009 - 08:14
Det har frågats en del gånger i tråden om bildvisning, men jag kan inte hitta att nån använder det ofta eller är nöjd med den. Så, hur fungerar den i nuvarande FW? Är den rapp eller finns det seghet kvar?
Jag har bilder på en NAS och bildvisning från xbox360, Showcenter 200 är rätt så slött. Provade en Popcorn 100 för ett år sedan och det var samma sak. Faktum är att enda tillfället det gick snabbt att växla bilder var när jag hade en MCE XP. Postad 08 July 2009 - 10:57
stevex:
Tyvärr så är väl inte bildväxling/visning det bästa med PCH:n tycker jag i alla fall. Jag är tämligen nöjd med även detta, men att kalla den snabb är nog att överdriva! Postad 08 July 2009 - 15:11
Det är ju synd, för numera så är det sällan korten hittar ut till ett fysiskt album och då vill man att det ska vara rappt att navigera fram korten och visa dem på tv´n. Hur lång tid tar det ca för att växla mellan korten? Som jämförelse så kan jag säga att via min 360 så kan det ibland ta 5-6 sekunder att växla mellan två kort och då bli man ju nästan galen... Postad 09 July 2009 - 14:42
Hej Jag har ett problem med min PH a-100 med hårddisk.
Mitt i filmer så börjar bild och ljud hacka och efter några sekunder så visar tv:n ingen signal för att några sekunder senare visa filmen igen men det brukar bara vara 1 minut sen börjar bilden och ljudet att hacka igen. Någon som vet vad felet kan vara? Har varit jättenöjd länge med min PH men nu börjar jag bli riktigt irriterad. Postad 10 July 2009 - 00:18
Sedan när har Audio funkat genom HDMI för A100? Eller är det jag som inte fattar att det alltid har funkat?
Köpte just en ny förstärkare och blev positivt överaskad när jag gick in i set up på popcornen och såg att man kunde skicka ljudet genom HDMI (vilket jag trodde var något som bara fanns i A-110)... Grymt om någon visste... / Richard Postad 10 July 2009 - 09:13
Det är bara DTS som inte mixas ned till stereo ifall du kör direkt till TV'n. I övrigt ska det fungera. Postad 10 July 2009 - 18:34
2:14 Hjälp!! Min maskin funkar inte alls, något har gått fel vid Firmware-uppgradering!
Har du Firmware 080612 eller senare finns möjlighet för Firmware-Recovery. Har strömmen gått eller liknande kan det iblan hända (ovanligt!) att maskinen låser sig fullständigt!! Har du detta?? Kolla här på Popcorn Hour!! Tack som fan. Funkar klockrent igen! Postad 12 July 2009 - 11:14
Jag blir tokig på .sub-filer.
Jag har sökt här och postat tidigare men jag får dem bara inte att funka. Vad sjutton gör jag för fel? sub-fIlen är döpt EXAKT samma som film-filen, och ändå vill den inte gå igång... Vet att detta har snackats om tidigare, men sök på subtitle en gång så förstår ni kanske varför jag postar igen... tack! / Richard Postad 12 July 2009 - 20:55
Jag har aldrig använt .sub-filer, enbart .srt, och det funkar fint.
Har du kollat i filen att den ser korrekt ut? Jämför med någon annan fungerande sub du har... Postad 12 July 2009 - 21:49
Fick .sub att funka en gång men kommer inte ihåg vad jag gjorde. Har för mig att det hade nåt att göra med vad man hade ställt för default subtitle language eller nåt. Fast nu verkar det inte funka hur jag än sätter det...
Och det var bra längesedan så mitt minne kanske sviker mig... Postad 12 July 2009 - 21:50
Jag får heller inte igång .sub filer som har flera språk i sig. Tror dock det funkar om det bara är ett språk i, då är de ju ungefär samma som .srt.
Postad 15 July 2009 - 10:29
hallå alla!har letat runt lite men hittar inte det jag söker!fråga när jag spelar upp musik filer har jag bara fisk tanken i bakgrunden hur ändrar man detta?vill att det skall stå vad det är för låt.tacksam för svar.mvh nakenfis.
Postad 18 July 2009 - 15:30
MP3 taggar !
Se till att du har information om låt, artist, album och genre i MP3-taggarna så kommer det att synas vid uppspelning. Lägger du också in album-art i taggen så slipper du fisktanken. /staffan Postad 20 July 2009 - 17:48 har taggarna fyllda men det går inte ändå!! Postad 21 July 2009 - 17:07
Se isåfall till att du skrivit i både v1 och v2 taggen (vet inte vilken som används av PCH) för det fungerar hos mig, men jag har alltid ALLA taggar ifyllda.
Gör om gör rätt Postad 24 July 2009 - 10:41
flippat ut
menyerna är helt ljusade inget går att ändra! börjarjag med dom tidigaste uppdateringarna så går det att ändra, sedan är det helt kört. finns det inget sätt att blåsa det interna? har gjort formatering börjat om från början hjälper ej. även provat utan hd samma resultat. någonsom har tips ? Postad 24 July 2009 - 11:49
oxjanne:
Har du testat Recovery Firmware?? Det är inte skit-tydligt vad du gjort... har du testat äldre Firmware o sedan uppdatera?? Hände det något speciellt när felet uppstod?? Försök beskriva så bra som möjligt så underlättar det chansen att få hjälp... Fungerar något när du fått "ljusnande menyer"?? Postad 24 July 2009 - 13:49
Kanelbulle
Har gjort som du sa med recovery, gick utmärktatt lägga in dock så hjälpte det ej. en och annan av dom första uppdateringarna är ej ljusade dock bara 1.2 av dom första. kan se film via usb. inget annat inga inställningar. Kan ju eventuelt vara setup page lock... kan det finnas något sätt på fjärren att öppna upp det? Postad 24 July 2009 - 13:53
tack kanelbulle
funkade inte löste sig funderade på keylock gjorde ensökning 22. added Setup page keylock On/Off (for child-proofing) - press Setup then Play to unlock funkade Postad 28 July 2009 - 09:41
Jag undrar vad jag gör för fel .
Jag får ingen kontakt med pop 100 när jag kör den trådlöst. Jag har en Belkin_N+_243558 . Är det genom för bart att detta ska funka.? Postad 21 August 2009 - 19:48
Någon fler som har problem att komma åt Popcornen via ftp med Windows 7?
Kan inte connecta, men har testat det mesta... någon som har några tips? Postad 22 August 2009 - 16:42
Har du nån brandvägg igång på Vistan eller mellan Vistan och PCH:n? Det kan vara den som ställer till det.
Postad 23 August 2009 - 11:55 Kolla in denna MP3 Albumart Tutorial så ska du se att du får igång det. Postad 23 August 2009 - 12:04 Lite mer information behövs nog för att förstå vad som inte fungerar, för denna trådlösa router ska fungera. Hur kör du trådlöst från A-100 ? WN-100 ? Vilken FW-revision har du ? Postad 27 August 2009 - 20:29
Tja!
Någon som vet hur man kan göra för att kunna spela upp DVD filmer via popcorn A 110. Alltså jag tänkte lägga in alla mina dvd filmer som filer och titta på dom via popcorn. Jag har testat att bara kopiera över filerna så det blir en video_ts mapp men detta fungerar inte så som jag vill ha det. Filerna går att spela upp men det kommer inget ljud. Finns det kanske något program som man kan lägga in i popcorn som gör detta möjligt? Enklaste vore ju att bränna en image fil av dvdskivan och sen spela upp den. Men jag har testat det med Clone DVD utan nån större framgång. Tacksam för all hjälp jag kan få... /Elarn 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |