* Officiell tråd - Popcorn Hour A-100 *
8037 svar till detta ämne
Postad 28 August 2009 - 07:15
blader_se
-
blader_se
-
Amatör
-
-
62 inlägg
Filerna går att spela upp men det kommer inget ljud.
Vilket ljudformat är det, och hur har du koplat ljudet? DTS stöds inte av A-100. En sökning i denna tråd ger många träffar på ämnet. (Dock så förstår jag inte hur jag skall länka till ett visst inlägg som jag hittat i en sökning :-(
Postad 28 August 2009 - 08:58
Unregisteredb1b428d9
-
Unregisteredb1b428d9
-
Mästare
-
-
2714 inlägg
Vilket ljudformat är det, och hur har du koplat ljudet? DTS stöds inte av A-100. En sökning i denna tråd ger många träffar på ämnet. (Dock så förstår jag inte hur jag skall länka till ett visst inlägg som jag hittat i en sökning :-(
Via nummret som finns uppe till höger ovanför inlägget du vill länka, det är en länk i sig
Redigerat av Unregisteredb1b428d9, 28 August 2009 - 11:50.
Postad 28 August 2009 - 11:45
Unregistered2b81a10f
-
Unregistered2b81a10f
-
Veteran
-
-
2047 inlägg
Nu skrev han visserligen A-110, men i fel tråd i såna fall.
Postad 28 August 2009 - 16:31
elarn
-
elarn
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Hemskt ledsen att jag skrev i fel forum upptäckte det nu. Men iallafall så har jag kopplat analogt från popcorn till förstärkare. Ljudet funkar i alla andra format jag testat så som MKV, AVI. Men inte då VOB spelas upp. Mycket konstigt!? /Elarn
Postad 29 August 2009 - 09:17
93turbo
-
93turbo
-
Amatör
-
-
52 inlägg
Hemskt ledsen att jag skrev i fel forum upptäckte det nu. Men iallafall så har jag kopplat analogt från popcorn till förstärkare. Ljudet funkar i alla andra format jag testat så som MKV, AVI. Men inte då VOB spelas upp. Mycket konstigt!?
/Elarn
Har du ställt under Inställningar att ljudet skall konverteras till analogt? Man kan ställa olika för olika ljudformat.
Postad 31 August 2009 - 05:53
blader_se
-
blader_se
-
Amatör
-
-
62 inlägg
Via nummret som finns uppe till höger ovanför inlägget du vill länka, det är en länk i sig 
Men det står inget nummer uppe till höger när jag gjort en sökning inom tråden.... (Det står ett annat under inläggen typ "Förhandsgranskning: #2473892" men ett klick här slänger bara tillbaka mig i tråden på ett för mig oförståeligt sätt.)
Redigerat av blader_se, 31 August 2009 - 05:54.
Postad 31 August 2009 - 21:25
SteveO77
-
SteveO77
-
Amatör
-
-
71 inlägg
hej nu har jag snurrat runt ett bra tag nu utan att lyckas hitta svaret på min fråga......
jag har fått yamj att funka och det är kanon! men alla "genrer" skulle jag vilja byta ut mot egna som pekar på specifika mappar och det hittar jag inget om , hur gör man finns den nån länk som man missat??
jag vill bara ha 3 länkar, HD DVD Barn typ...
eller hur får man filmerna att tillhöra "rätt" genre?????
stefan
Postad 01 September 2009 - 11:52
dalle
-
dalle
-
Forumräv
-
-
537 inlägg
hej nu har jag snurrat runt ett bra tag nu utan att lyckas hitta svaret på min fråga...... jag har fått yamj att funka och det är kanon! men alla "genrer" skulle jag vilja byta ut mot egna som pekar på specifika mappar och det hittar jag inget om , hur gör man finns den nån länk som man missat?? jag vill bara ha 3 länkar, HD DVD Barn typ... eller hur får man filmerna att tillhöra "rätt" genre????? stefan
Jag har inte experimenterat något med genre-bitarna, men en films genre fiskas upp ur imdb. I filen genres.xml kan du visst styra om en genre så den så den hamnar i en annan. Det står ett par rader om detta på YAMJs wiki, men vill du sortera på DVD eller HD är det nog inte genre det relevanta. Du kanske kan lägga till nfo-filer per kategori (HD/HD.nfo, DVD/DVD.nfo och Barn/Barn.nfo) och lägga informationen där. (Du får kolla i log-filen och se vilka filer som YAMJ letar efter.) Lycka till!
Postad 04 September 2009 - 20:20
yogart
-
yogart
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
hoppas nån kan hjälpa mig!
Jag har fått problem med visning av undertexter sedan jag har bytt ut min externa usb hårdisk mot en nas(my book world edition 2.0 1TB). Kopplar jag in min externa hårdisk(seagate) så funkar undertexterna men när jag streamar via nas disken så funkar det inte. På nått vis så hittar inte popcorn hour spelaren undertexterna via nätverket men det funkar via usb disken. nån som har en lösning? Glömde att nämna att det finns något som heter twonkymedia installerat på nas disken. måste jag dela ut via det?
Redigerat av yogart, 04 September 2009 - 21:37.
Postad 04 September 2009 - 22:00
Unregisteredb1b428d9
-
Unregisteredb1b428d9
-
Mästare
-
-
2714 inlägg
hoppas nån kan hjälpa mig! Jag har fått problem med visning av undertexter sedan jag har bytt ut min externa usb hårdisk mot en nas(my book world edition 2.0 1TB). Kopplar jag in min externa hårdisk(seagate) så funkar undertexterna men när jag streamar via nas disken så funkar det inte. På nått vis så hittar inte popcorn hour spelaren undertexterna via nätverket men det funkar via usb disken. nån som har en lösning? Glömde att nämna att det finns något som heter twonkymedia installerat på nas disken. måste jag dela ut via det?
Heter SRT exakt samma som filnamnet på filmen? Annars döp om dom...
Postad 04 September 2009 - 23:36
yogart
-
yogart
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
jag kör samma film från usb disken som nas disken och det funkar bara med undertexterna från usb disken. srt filerna heter exakt samma som film filerna, jätte skummt
Postad 05 September 2009 - 06:21
SteveO77
-
SteveO77
-
Amatör
-
-
71 inlägg
ta jag har precis köpt en sån jagmed och den funkar kanon tycker jag
vet inte om det har nånbetydelse men har du loggat in på inställningarna o satt på UPNP och NFS ?
Postad 05 September 2009 - 17:03
Unregistered680976d0
-
Unregistered680976d0
-
Rookie
-
6 inlägg
Jag försöker spela upp en stream från dreambox i popcorn. http://10.0.1.197:31344 fungerar i VLC, men när jag försöker öppna den i popcorn så laddar den en stund och sedan blir allt svart och popcorn hänger sig. Vad kan felet vara?
Postad 06 September 2009 - 14:43
Didde08
-
Didde08
-
Användare
-
-
227 inlägg
Om man jämför en NMT och en HTPC hur mycket mer tror ni att en HTPC förbrukar i ström än vad en NMT gör?
Postad 06 September 2009 - 21:36
Unregistered2b81a10f
-
Unregistered2b81a10f
-
Veteran
-
-
2047 inlägg
Om man jämför en NMT och en HTPC hur mycket mer tror ni att en HTPC förbrukar i ström än vad en NMT gör?
Utan att veta siffror så skulle jag tippa på ca. 10ggr. mer i alla fall. Man kan ju bygga en HTPC ganska snål, men det finns gränser ifall den ska klara av 1080p.
Postad 07 September 2009 - 17:21
Vtunabo
-
Vtunabo
-
Forumräv
-
-
583 inlägg
Utan att veta siffror så skulle jag tippa på ca. 10ggr. mer i alla fall. Man kan ju bygga en HTPC ganska snål, men det finns gränser ifall den ska klara av 1080p.
Räcker det med 10ggr tror du? Har för mig att en PCH drar 11 watt.
Postad 07 September 2009 - 20:06
elofu17
-
elofu17
-
Beroende
-
-
1138 inlägg
11 watt?
Det skulle vara intressant om någon kunde göra en mätning.
Denne någon måste såklart ha en inbyggd HDD och spela upp en 1080p-film via HDMI för att watt-testet ska visa något vettigt att jämföra med. ...och mätvärdet bör inte bara visa max peak utan medelförbrukningen under en längre tid (t.ex. 1h).
Postad 08 September 2009 - 08:02
Luzer
-
Luzer
-
Veteran
-
-
1793 inlägg
11 watt?
Det skulle vara intressant om någon kunde göra en mätning.
Denne någon måste såklart ha en inbyggd HDD och spela upp en 1080p-film via HDMI för att watt-testet ska visa något vettigt att jämföra med. ...och mätvärdet bör inte bara visa max peak utan medelförbrukningen under en längre tid (t.ex. 1h).
Var några stycken som gjorde mätningar i början. Du bör hitta det genom att söka i tråden.
Postad 08 September 2009 - 13:41
Unregistered2b81a10f
-
Unregistered2b81a10f
-
Veteran
-
-
2047 inlägg
Räcker det med 10ggr tror du? Har för mig att en PCH drar 11 watt.
11 kan stämma eller upp emot 15 kanske (har inte mätt själv heller). Nej, jag bara höftade eftersom många gör allt för komma undan förbrukning som medför värme och fläktar m.m. Givetvis kan en HTPC hamna på flera hundra Watt... bara ett grafikkort kan ju dra upp mot 200W. Allt beror på vad man har siktat på med sitt bygge.
Postad 19 September 2009 - 19:13
Biggles2002
-
Biggles2002
-
Beroende
-
-
1276 inlägg
11 kan stämma eller upp emot 15 kanske (har inte mätt själv heller). Nej, jag bara höftade eftersom många gör allt för komma undan förbrukning som medför värme och fläktar m.m. Givetvis kan en HTPC hamna på flera hundra Watt... bara ett grafikkort kan ju dra upp mot 200W. Allt beror på vad man har siktat på med sitt bygge.
18 watt drar min PCH-100 med en gammal 60GB disk monterad
Postad 29 September 2009 - 00:31
Unregisteredde25bffd
-
Unregisteredde25bffd
-
Amatör
-
-
59 inlägg
köpte en A100 idag men får ingen bild genom HDMI
har testat alla inst. men det är bara svart
det är bara den gula utgången som fungerar
har en Plasma Pioneer pdp434
när jag kör med min dvd elle HD-kamera får jag bild genom HDMI
några förslag vad det kan vara?
har testat med 2 olika HDMI kablar
tackar för hjälpen
Redigerat av Unregisteredde25bffd, 29 September 2009 - 00:49.
Postad 29 September 2009 - 09:19
dalle
-
dalle
-
Forumräv
-
-
537 inlägg
Hmm, Har du kollat första inlägget i tråden? Popcorn Hour A-100, Officiell tråd 3.01
2 Första hjälpen, jag får inte igång min nya Popcorn Hour
2:2 Får du ingen bild första gången? Testa att trycka "TV-mode + 0" på fjärrkontrollen, då aktiveras Auto-mode för video-out. Annars är TV-Mode lägena följande: TV-mode + 1=Component/Composite NTSC480i, 2=Component/Composite PAL 576i, 4=HDMI/Component720p50, 5=HDMI/Component1080i50, 6=HDMI/Component 1080p50, 7=HDMI/Component 720p60, 8=HDMI/Component 1080i60, 9=HDMI/Component 1080p60. Du kan även skifta mellan 50/60 Hz genom att trycka "TV-mode + Caps/Num" den svarar efter några sekunder!
Postad 29 September 2009 - 16:29
Unregisteredde25bffd
-
Unregisteredde25bffd
-
Amatör
-
-
59 inlägg
Hmm,
Har du kollat första inlägget i tråden?
japp har prova tv mode 0-9 koppla den till dator skärmen på auto-läge då kom bilden direkt
Postad 30 September 2009 - 01:00
Unregistered2b81a10f
-
Unregistered2b81a10f
-
Veteran
-
-
2047 inlägg
köpte en A100 idag men får ingen bild genom HDMI har testat alla inst. men det är bara svart det är bara den gula utgången som fungerar
har en Plasma Pioneer pdp434 när jag kör med min dvd elle HD-kamera får jag bild genom HDMI
några förslag vad det kan vara? har testat med 2 olika HDMI kablar
tackar för hjälpen
Jag har en likadan TV och det funkade bra när jag hade en A-100 hemma och testade. Har du provat mer än en ingång på TV'n och om tänk på att varje ingång på TV'n går att ställa in helt oberoende av varandra.
Postad 30 September 2009 - 07:09
fremar-7
-
fremar-7
-
Lärjunge
-
-
264 inlägg
Någon som är sugen på en A100? Börjar bli less på den ingen firmware utveckling sen februari trots att det är mycket som skulle behöva fixas. Kommer nog att köpa en Asrock Nettop å köra in xbmc på den istället.
Postad 30 September 2009 - 08:59
Unregisteredde25bffd
-
Unregisteredde25bffd
-
Amatör
-
-
59 inlägg
Jag har en likadan TV och det funkade bra när jag hade en A-100 hemma och testade. Har du provat mer än en ingång på TV'n och om tänk på att varje ingång på TV'n går att ställa in helt oberoende av varandra.
likadan tv? en special speial då eller  efter som min har bara 1st HDMI får bara bild genom komponent och komposit ingenting genom HDMI får man så mkt bättre bild på den tv´n med HDMI jämfört med Komponent?
Postad 30 September 2009 - 23:47
Unregistered2b81a10f
-
Unregistered2b81a10f
-
Veteran
-
-
2047 inlägg
likadan tv? en special speial då eller  efter som min har bara 1st HDMI
får bara bild genom komponent och komposit ingenting genom HDMI
får man så mkt bättre bild på den tv´n med HDMI jämfört med Komponent?
Sorry, har en PDP-436XDE med separat tunerdel. De var ju lite lyxigare på den tiden... Men du har ställt in den att ta emot digital signal på den ingången alltså? Den kan nog inte ta emot komposit och digitalt via HDMI samtidigt, utan att ställas om i settings.
Postad 03 October 2009 - 17:59
stoffe69
-
stoffe69
-
Lärjunge
-
-
376 inlägg
Läst lite och provat mig fram.
Men jag köpte mig en Onkuo 607 som har dts hd osv.
Försöker få ljud via popcorn på dts filmer som jag har på datan men lyckas ej.
Kör endast med hdmi kabel. det ska väl ändå fungera ? Tips?
* edit .Löste det, hade ställt in på stärkaren att ha tv ljud också. stängde av det så funkade det.
Redigerat av stoffe69, 03 October 2009 - 18:46.
Postad 19 October 2009 - 16:40
Rotel California
-
Rotel California
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Köpte nyligen en PCH A-100 för en billig peng. Ser i tråden att många har stött på problem med att få bild med HDMI i början så även jag. Löste det med att koppla en S-video kabel mellan receivier och PCH och sedan ställa om upplösning.
Mitt problem är nu att jag inte får igång filer i 1080p upplösning. 720-, avi-filmer och så vidare fungerar felfritt.
Boxen är inställd på 1080p 60hz. Någon som känner igen problemet? Hur löses detta? Boxen är uppgraderad med senaste programvara...
Tack på förhand!
Postad 20 October 2009 - 10:09
dalle
-
dalle
-
Forumräv
-
-
537 inlägg
Köpte nyligen en PCH A-100 för en billig peng. Ser i tråden att många har stött på problem med att få bild med HDMI i början så även jag. Löste det med att koppla en S-video kabel mellan receivier och PCH och sedan ställa om upplösning. Mitt problem är nu att jag inte får igång filer i 1080p upplösning. 720-, avi-filmer och så vidare fungerar felfritt. Boxen är inställd på 1080p 60hz. Någon som känner igen problemet? Hur löses detta? Boxen är uppgraderad med senaste programvara...
Tack på förhand!
Mjukvaran håller inte precis toppklass... Det händer ibland att den av någon anledning inte gillar en viss fil och vägrar spela upp den. Då verkar den gå i baklås och vägrar spela upp filer av samma typ, även om den har kunnat visa dem förut. Du kanske hade oturen att börja med en 1080p-fil som fick den att lägga av. Pröva att boota om (det finns ett fjärr-trick (shift eject?), men jag brukar rycka strömsladden) och se om det går att spela upp någon annan fil.
Postad 20 October 2009 - 17:53
Rotel California
-
Rotel California
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Bristen på tålamod var nog problemet. Stängade av och på några ggr både med "sladdrycket" och med fjärren..
Till sist hoppade även 1080p filerna igång. Perfekt!
Tack för hjälpen!
Postad 29 October 2009 - 06:36
staffanw
-
staffanw
-
Beroende
-
-
1145 inlägg
Ny firmware och nya NMT applikationer till A100. Inget upphetsande, mest bug-fixar. Se förteckning över uppdateringarna här: PCH A100 Firmware
Postad 29 October 2009 - 20:32
elofu17
-
elofu17
-
Beroende
-
-
1138 inlägg
Tackar för att du meddelar!
Postad 02 November 2009 - 10:12
mafghan
-
mafghan
-
Lärjunge
-
-
334 inlägg
Ser att några haft problem med Lacie-diskar, men ingen likt mitt problem. Jag har en EDmini500GB kopplad till routern.
Popcorn hittar Lacie, inga konstigheter. Men den hittar inte de .mkv-filer jag lagt över till Lacien.
.avi och bilder osv hittar den men inte .mkv.
Nån som har nå tips på varför inte .mkv-filer syns från popcorn?
Postad 03 November 2009 - 05:28
Silly Bear
-
Silly Bear
-
Användare
-
-
102 inlägg
Tjena
Har fått problem med min pop
Provade stoppa in en hårddisk i den, då började den tjuta som ******** och när jag senare provade starta upp den så vägrar den starta
Händer inget på skärmen inget blinkande som att den ens är påväg att starta
Några tips?
Postad 04 November 2009 - 13:42
staffanw
-
staffanw
-
Beroende
-
-
1145 inlägg
Ser att några haft problem med Lacie-diskar, men ingen likt mitt problem. Jag har en EDmini500GB kopplad till routern. Popcorn hittar Lacie, inga konstigheter. Men den hittar inte de .mkv-filer jag lagt över till Lacien.
Ligger både .avi och .mkv i samma mapp på nätverksdisken ? Prova och byt namn på en .avi till .mkv och vise versa och se vad som händer.
Redigerat av staffanw, 04 November 2009 - 13:51.
Postad 04 November 2009 - 13:50
staffanw
-
staffanw
-
Beroende
-
-
1145 inlägg
Tjena
Har fått problem med min pop
Provade stoppa in en hårddisk i den, då började den tjuta som ******** och när jag senare provade starta upp den så vägrar den starta
Händer inget på skärmen inget blinkande som att den ens är påväg att starta
Några tips?
Börja, med att ta ur disken och starta. Fungerar det så är du på rätt väg. Kolla anslutningen på disken så att pinnarna i kontakten ser ok ut. Kolla disken i någon annan lösning, t.ex. en PC se bara till att den inte kopplas in som huvuddisk om du har annan disk ansluten. Koppla in den på IDE kanalen där du normalt har en CD/DVD och tryck F3 i samband med boot och se om du ser disken. Fungerar det så boota upp PC:n och pröva om du fortfarande ser disken --> formatera. Fungerar detta så prova igen i Popen, tjuter det forfarande så är det inte disken som är fel på utan Popen.
Postad 04 November 2009 - 14:12
JRock
-
JRock
-
Amatör
-
-
51 inlägg
Börja, med att ta ur disken och starta. Fungerar det så är du på rätt väg. Kolla anslutningen på disken så att pinnarna i kontakten ser ok ut. Kolla disken i någon annan lösning, t.ex. en PC se bara till att den inte kopplas in som huvuddisk om du har annan disk ansluten. Koppla in den på IDE kanalen där du normalt har en CD/DVD och tryck F3 i samband med boot och se om du ser disken. Fungerar det så boota upp PC:n och pröva om du fortfarande ser disken --> formatera. Fungerar detta så prova igen i Popen, tjuter det forfarande så är det inte disken som är fel på utan Popen. 
Tjutande hårddisk brukar vara ett varningstecken på att den håller på att dö...
Postad 04 November 2009 - 17:42
mafghan
-
mafghan
-
Lärjunge
-
-
334 inlägg
Ligger både .avi och .mkv i samma mapp på nätverksdisken ? Prova och byt namn på en .avi till .mkv och vise versa och se vad som händer. 
Va?? Nej, jag har de inte i samma mapp. Det var ett exempel. Lägger jag över en .avi i en mapp så ser jag den, men inte en .mkv. Skulle jag byta namn som du skriver så lär väl filen synas (den som heter .avi) men inte kunna spelas... antar jag. Ser inte vitsen med att göra det du skriver, missar jag nåt?
Postad 04 November 2009 - 19:42
staffanw
-
staffanw
-
Beroende
-
-
1145 inlägg
Va??
Nej, jag har de inte i samma mapp. Det var ett exempel. Lägger jag över en .avi i en mapp så ser jag den, men inte en .mkv.
Skulle jag byta namn som du skriver så lär väl filen synas (den som heter .avi) men inte kunna spelas... antar jag.
Ser inte vitsen med att göra det du skriver, missar jag nåt?
Vissa saker gör man för att utesluta vissa händelser, men om det inte känns ok för dig så glöm det...
Postad 04 November 2009 - 20:13
mafghan
-
mafghan
-
Lärjunge
-
-
334 inlägg
Vissa saker gör man för att utesluta vissa händelser, men om det inte känns ok för dig så glöm det... 
Seså.... förklara istället vart du vill komma. 1. Jag har en tom lacie 2. jag flyttar dit en .mkv som är felfri (har testat med olika) 3. popcorn ser den inte. 4. Jag raderar .mkv och flyttar dit en ANNAN .avi som är felfri (har testat med olika) 5. Popcorn hittar .avi. Du får förstå att jag ställer mig frågande till ditt experiment. Men förklara vad du vill utesluta så lovar jag att jag ska göra ditt test exakt som du vill att jag ska göra det!
Redigerat av mafghan, 04 November 2009 - 20:15.
Postad 04 November 2009 - 21:45
staffanw
-
staffanw
-
Beroende
-
-
1145 inlägg
Seså.... förklara istället vart du vill komma.
1. Jag har en tom lacie
2. jag flyttar dit en .mkv som är felfri (har testat med olika)
3. popcorn ser den inte.
4. Jag raderar .mkv och flyttar dit en ANNAN .avi som är felfri (har testat med olika)
5. Popcorn hittar .avi.
Du får förstå att jag ställer mig frågande till ditt experiment. Men förklara vad du vill utesluta så lovar jag att jag ska göra ditt test exakt som du vill att jag ska göra det!
Vilken FW har du ? Det jag ville kontrollera var att du hade båda filerna i samma mapp för att utesluta mapp-utdelningsproblem. Sen ville jag se följande: matroska-fil.mkv --> osynlig avi-fil.avi --> synlig och med bytta namn matroska-fil.AVI --> synlig avi-fil.MKV --> osynlig
Postad 04 November 2009 - 23:07
mafghan
-
mafghan
-
Lärjunge
-
-
334 inlägg
Har den FW som kom i dagarna. OK ska testa det du skrev. Misstänker att man kommer se matroska.avi men vi får se.
Nu ligger jag i sängen, så testar och återkommer imorrn! Be there! ;-)
Postad 04 November 2009 - 23:15
staffanw
-
staffanw
-
Beroende
-
-
1145 inlägg
Har den FW som kom i dagarna. OK ska testa det du skrev. Misstänker att man kommer se matroska.avi men vi får se.
Nu ligger jag i sängen, så testar och återkommer imorrn! Be there! ;-)
Fungerade det innan FW uppgraderingen ? Har du prövat och rensa cachen ?
Postad 05 November 2009 - 16:16
Unregistered468c32b1
-
Unregistered468c32b1
-
Användare
-
-
202 inlägg
Finns det nåt sätt att defragmentera disken som satt i min PCH??
Postad 05 November 2009 - 17:14
staffanw
-
staffanw
-
Beroende
-
-
1145 inlägg
Finns det nåt sätt att defragmentera disken som satt i min PCH??
Filsystemet i PCH är EXT3 och behöver inte defragmenteras.
Postad 05 November 2009 - 19:07
Vtunabo
-
Vtunabo
-
Forumräv
-
-
583 inlägg
Ser att några haft problem med Lacie-diskar, men ingen likt mitt problem. Jag har en EDmini500GB kopplad till routern. Popcorn hittar Lacie, inga konstigheter. Men den hittar inte de .mkv-filer jag lagt över till Lacien.
Funderar på hur du ser filerna, är det via någon upnp programvara som snurrar på den? Då har den förmodligen inte stöd för .mkv, felet ligger då i Lacien Om den är utdelad med SMB så finns det ingen förklaring att den skulle dölja .mkv, då är det ju ren filbrowsning som gäller
Postad 06 November 2009 - 07:04
mafghan
-
mafghan
-
Lärjunge
-
-
334 inlägg
Fungerade det innan FW uppgraderingen ? Har du prövat och rensa cachen ?

Hej. Nej har aldrig funkat Funderar på hur du ser filerna, är det via någon upnp programvara som snurrar på den? Då har den förmodligen inte stöd för .mkv, felet ligger då i Lacien
Om den är utdelad med SMB så finns det ingen förklaring att den skulle dölja .mkv, då är det ju ren filbrowsning som gäller
hmm... Vet inte. Har inte installerat nåt spec i een för detta ändamålet. Bara kopplat in een i routern. Popcorn hittade den auto då. Har inte hunnit testa byta filnamn som nån föreslog ännu. Är ju ett projekt bara att dra igång popcornen. Men ska testa det i helgen. Ingen annan som sitter med Laciediskar och popcorn???
Postad 06 November 2009 - 07:22
Silly Bear
-
Silly Bear
-
Användare
-
-
102 inlägg
Självklart har jag provat ta ut disken
Poppen lyser men det är inte en enda tendens på tven att den skulle vara påväg att starta
Mer tips?
Postad 06 November 2009 - 14:26
staffanw
-
staffanw
-
Beroende
-
-
1145 inlägg
Självklart har jag provat ta ut disken
Poppen lyser men det är inte en enda tendens på tven att den skulle vara påväg att starta
Mer tips?
Har du anslutit nätverket: och i så fall: - blinkar nätverkslampan ? - kan du pinga poppen ? Har du provat med att ställa om video-utgången med <TV> - 0 för auto ?
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
HTPC
-
→
Mediaspelare
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
genstruktur
2026-05-20 17:06:21
-
Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
genstruktur
2026-05-20 17:04:36
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|