* Officiell tråd - Optoma HD65 & HD71 *
1526 svar till detta ämne
Postad 07 maj 2008 - 15:33
Unregistered37852
-
Unregistered37852
-
Amatör
-
-
81 inlägg
Jag kommer med en rätt så dum fråga här
Måste jag med HD65 placera min projektor exakt rätt i höjd och sidled mot duken? Med min nuvarande gamla sanyo så var det aldrig några problem utan man kunde höja och sänka bilden åt alla möjliga håll utan problem.
Men som det ser ut nu så kan jag tänka mig att bilden hamnar lite för högt eller lågt om jag köper ny projektor. Går det att ordna utan att behöva slita ner hyllan och montera upp den på nytt?
Postad 07 maj 2008 - 15:46
FFrrEEddRRiiKK
-
FFrrEEddRRiiKK
-
Mästare
-
-
3 247 inlägg
Om HD65 står med lins vinkelrät mot duk, och botten vinkelrät mot tak/golv, så skjuter bilden 19% av bildens höjd ovanför (om projen är rättvänd) eller nedanför (om projen är upp och nervänd) mitten på linsen. Så har du t ex en bild som är 113 cm hög (200 cm bred), så skall projens lins optimalt sett hamna cirka 21.5 cm nedanför eller ovanför mitten på linsen. Härifrån kan du givetvis kompromissa lite med att vinkla projen fram eller bak, men ju närmare projen står duken, och ju mer du vinklar (givetvis), ju mer s.k. geometrifel får du. Beräknare. /Fredrik ISF Certifierad Bildnörd & Storbildsentusiast, som representerar Projektor SYSTEM, som bl a distribuerar projektormärkena Epson och Optoma i Sverige.
Postad 08 maj 2008 - 06:12
Unregistered37852
-
Unregistered37852
-
Amatör
-
-
81 inlägg
Om HD65 står med lins vinkelrät mot duk, och botten vinkelrät mot tak/golv, så skjuter bilden 19% av bildens höjd ovanför (om projen är rättvänd) eller nedanför (om projen är upp och nervänd) mitten på linsen.
Så har du t ex en bild som är 113 cm hög (200 cm bred), så skall projens lins optimalt sett hamna cirka 21.5 cm nedanför eller ovanför mitten på linsen.
Härifrån kan du givetvis kompromissa lite med att vinkla projen fram eller bak, men ju närmare projen står duken, och ju mer du vinklar (givetvis), ju mer s.k. geometrifel får du.
Beräknare.
/Fredrik ISF Certifierad Bildnörd & Storbildsentusiast, som representerar Projektor SYSTEM, som bl a distribuerar projektormärkena Epson och Optoma i Sverige.
Tack så hemskt mycket för ett bra svar. Det här geometrifelet är det något som "en vanlig tittare" ens skulle märka av. Jag är inte direkt kräsen utan ser knappt skillnad i dagsläget i bildkvalitet när jag kopplat med s-vhs eller komponent haha
Postad 08 maj 2008 - 07:27
FFrrEEddRRiiKK
-
FFrrEEddRRiiKK
-
Mästare
-
-
3 247 inlägg
Lite vinkling tycker jag inte gör något, eftersom man ändå brukar lägga lite av bilden ute i den svarta maskningen. Kom ihåg att det är rätt små vinklingar vi talar om, för att kunna hämta 1-3 dm i offset. /Fredrik ISF Certifierad Bildnörd & Storbildsentusiast, som representerar Projektor SYSTEM, som bl a distribuerar projektormärkena Epson och Optoma i Sverige.
Postad 10 maj 2008 - 10:41
Zeaed
-
Zeaed
-
Lärjunge
-
-
354 inlägg
Så där
Efter 3 månader har man fått tummen ur och målat väggen med en färg som verkar vara helt ok
Syftet med målningen var att få lite mer svärta men samtidigt ändå behålla de ljusa färgerna och ändå kunna se filmer mitt på dan. Och filmer med mycket svarta scener och miljöer i. Som idag tex med sol ute utan att behöva mörklägga. Nu har jag bara draperierna nere. Persiennerna helt uppe. Jag har 3 feta fönster brevid varandra så jag får in mycket sol på söderläge. Provade en mörkare nyans men då försvann det ljusa. Provade även en ljusare nyans men då fick jag känslan av att solen reflekterade och det behövdes mörkläggas mer. Den känslan får jag inte nu
Har även slipat och spaklat bort skarvarna på tapeten och spacklat diverse hål från krokar. Skönt slippa de nu med
Ett par hundra kronor bara för färgburken... Kan väl inte bli så mycket billigare än så?
Redigerat av Zeaed, 10 maj 2008 - 10:44.
Postad 15 maj 2008 - 00:31
Gucci
-
Gucci
-
Forumräv
-
-
603 inlägg
Hmmm nu nä jag flyttade blev min storlek 10" mindre på en 100"... kan man typ tejpa på en duk eller nått för att få den svart på den delen den inte e det? kanske förklarar dåligt nu men, går det?
Postad 15 maj 2008 - 06:52
bkam
-
bkam
-
Forumräv
-
-
701 inlägg
är väll inte problem att tejpe svåra är väll bara få det rakt  , vore ju snyggare om du fick tag i nån färg som inte sugs upp av duken så du kunde måla rammen istället då tejp har en tendens att lossna och börja hänga i hörnen.
Postad 15 maj 2008 - 07:24
Gucci
-
Gucci
-
Forumräv
-
-
603 inlägg
Hmm... måla... ska tänka lite på det, käns bah surt o behöva göra nått sånt på ens fina 2000kroners duk
Postad 15 maj 2008 - 14:21
daddydj
-
daddydj
-
Lärjunge
-
-
483 inlägg
Vet inte om du tänkt flytta igen eller möblera om men jag skulle tejpat med sån här svart eltejp så att det är enkelt att återställa duken igen. Trist om du flyttar igen och inte kan ha 100" igen liksom!
Postad 15 maj 2008 - 21:30
Gucci
-
Gucci
-
Forumräv
-
-
603 inlägg
Ja det var lite så jag tänkte, men jag ska se om dom har så bred svart eltejp... men jag funderar kan det förstöra upprullningsmekanismen? jag har en motordriven...
Postad 19 maj 2008 - 18:14
Ben Nevis
-
Ben Nevis
-
Wannabe
-
-
15 inlägg
Jag tror att mina matematiska kunskaper är åt **** för kassa (jag är statsvetare damnit!) för att ens ge mig på att försöka klura ut detta själv. Så jag hoppas att någon kan hjälpa mig här.  Det bilden försöker illustrera är planen för arbetsrummet i vår nya lägenhet. Projektor i vardagsrummet går bort då vi vill få undan allt i ett rum och ha lite mindre i vardagsrummet. Ingen TV i något rum då detta inte är aktuellt för oss. Den lilla vita fyrkanten ska vara HD-65, och det mörkröda och blå ska vara skrivbord+stol. Vi har en viss förhoppning om att klämma in en 2-sitssoffa (rosa) längre in i rummet. Frågan är om våra skallar kommer ställa till problem för bilden. Och det är precis det jag är ute efter ett sätt att räkna ut. Projektorn kan sitta på 3,6 meters längd ifrån projektionsytan (väggen) och på en höjd av ~2,6m. Vi har inte ännu tillgång till lägenheten så höjden är lite osäker. Men klassisk studentlya-höjd, om det nu finns någon sådan. Om jag tolkar uträknaren på Optomas hemsida rätt så är offset:en på ~25cm vid 16:9. Hoppas att någon kan hjälpa till.
Postad 19 maj 2008 - 18:57
FFrrEEddRRiiKK
-
FFrrEEddRRiiKK
-
Mästare
-
-
3 247 inlägg
På 3.6 meter mellan lins och duk, så kan du ha en bildbredd på 212 - 232 cm. Din offset blir då 23 - 44 cm (alltid 19% av bildens höjd). Om projektorn hamnar på 3.6 meter, och du kör en bildbredd på 200 cm, så hamnar ovankanten på din bild ~21 cm nedanför mitten på din lins (om projen är upp och nervänd). 25 cm offset får du för övrigt vid en bildbredd på ~234 cm. Så om din proj. sitter rättvänd på 260 cm höjd från golvet, så hamnar bildens nederkant på 281 cm från golvet, vid 200 cm bildbredd. Har du takhöjd på drygt ~394 cm där ovankanten träffar? Om din proj. sitter upp och nervänd på 260 cm höjd från golvet, så hamnar bildens ovankant på ~239 cm från golvet, vid 200 cm bildbredd. Kan du ha din bilds nederkant ~126.5 cm från golvet? Sedan man kan man alltid vinkla projen lite för att kompensera, men beroende på var du faktiskt vill ha din bild placerad, så får du ju se vilket av monteringsalternativen (rättvänd eller upp och nervänd) som medför minst ev. vinkling för att kompensera för offset. /Fredrik ISF Certifierad Bildnörd & Storbildsentusiast, som representerar Projektor SYSTEM, som bl a distribuerar projektormärkena Epson och Optoma i Sverige.
Postad 19 maj 2008 - 19:29
Ben Nevis
-
Ben Nevis
-
Wannabe
-
-
15 inlägg
Om din proj. sitter upp och nervänd på 260 cm höjd från golvet, så hamnar bildens ovankant på ~239 cm från golvet, vid 200 cm bildbredd. Kan du ha din bilds nederkant ~126.5 cm från golvet?
Sedan man kan man alltid vinkla projen lite för att kompensera, men beroende på var du faktiskt vill ha din bild placerad, så får du ju se vilket av monteringsalternativen (rättvänd eller upp och nervänd) som medför minst ev. vinkling för att kompensera för offset.
/Fredrik ISF Certifierad Bildnörd & Storbildsentusiast, som representerar Projektor SYSTEM, som bl a distribuerar projektormärkena Epson och Optoma i Sverige.
Det är detta alternativet som funkar för det rummet. Om bildens nederkant är 126,5cm från golvet vid 3.6m projektionsavstånd, hur kan man räkna ut bildens nederkant 1.6m ifrån projektorns lins, och följdaktligen 2m från väggen?
Postad 19 maj 2008 - 21:01
FFrrEEddRRiiKK
-
FFrrEEddRRiiKK
-
Mästare
-
-
3 247 inlägg
Mata in dina värden i denna beräknare, så ser du hur det faller ut. T ex på 3.6 meter mellan lins och duk, så kan du ha en bildbredd på ~210 - 230 cm. Offset ~23 - 25 cm. /Fredrik ISF Certifierad Bildnörd & Storbildsentusiast, som representerar Projektor SYSTEM, som bl a distribuerar projektormärkena Epson och Optoma i Sverige.
Postad 20 maj 2008 - 11:31
Outrage
-
Outrage
-
Beroende
-
-
1 342 inlägg
Ikea Observatör är ett alternativ om du inte vill borra i taket.
http://www.ikea.com/...oducts/40105364 199:-
Funkar verkligen det där fästet? Kan man vrida fästplattan helt neråt och hänga 65:an under? Nära köp nu, mejlat lite olika butiker för att få uppgifter om paketpriser. Ska byta ut hela ljudsystemet oxå.
Postad 21 maj 2008 - 07:31
FFrrEEddRRiiKK
-
FFrrEEddRRiiKK
-
Mästare
-
-
3 247 inlägg
Ny test ute hos BigScreen.se. "FANTASTISKT PRIS!"OMDÖME Detta är en oerhört prisvärd projektor från Optoma. Modellen tar över efter HD70, och med några små snabba justeringar så presterar HD65 nästan i referensklass. Optoma ThemeScene HD65 är ett solklart "Bästa Köp" just nu!Läs hela testen här. /Fredrik ISF Certifierad Bildnörd & Storbildsentusiast, som representerar Projektor SYSTEM, som bl a distribuerar projektormärkena Epson och Optoma i Sverige.
Bifogad fil(er)
-
bb.jpg 9,56K
0 Antal nerladdningar
Postad 21 maj 2008 - 10:18
snutstrut
-
snutstrut
-
Användare
-
-
147 inlägg
Postad 22 maj 2008 - 11:47
LRI
-
LRI
-
Amatör
-
-
53 inlägg
beställt en hd65 till föreningslokalen i huset på dustinhome nu, dock så hade de inte "gratis" duken inne så den får man vänta på. Är det någon som har lite andra förslag på billiga dukar, de ska vara manuella och ligga på cirka 90".
Postad 22 maj 2008 - 17:48
FFrrEEddRRiiKK
-
FFrrEEddRRiiKK
-
Mästare
-
-
3 247 inlägg
Vi kan inte matcha riktigt deras billiga duk, men om du lägger till en slant, så finns det en del av våra butiker (t ex HBB, FSC och audioart) som fortfarande kan erbjuda HD65:an med Optomas Panoview 92" duk, som funkar bra ihop med HD65:an. /Fredrik ISF Certifierad Bildnörd & Storbildsentusiast, som representerar Projektor SYSTEM, som bl a distribuerar projektormärkena Epson och Optoma i Sverige.
Postad 22 maj 2008 - 19:02
Gucci
-
Gucci
-
Forumräv
-
-
603 inlägg
Jag vet att det säkert har kommit upp innan men jag undrar bara om nån kan länka till någon hemsida (Utländsk eller svensk, shit the same) som har lampa till denna (Optoma HD65) för ett resonabelt pris. eller vart det e billigast...
Vore mega schysst...
Redigerat av Gucci, 22 maj 2008 - 19:02.
Postad 22 maj 2008 - 19:07
FFrrEEddRRiiKK
-
FFrrEEddRRiiKK
-
Mästare
-
-
3 247 inlägg
Hos våra svenska butiker bör du kunna få en ny lampa för cirka 2.000:-, om du nu skulle bränt den utanför garantin på 2000 timmar eller 2 år (det som kommer först).  /Fredrik ISF Certifierad Bildnörd & Storbildsentusiast, som representerar Projektor SYSTEM, som bl a distribuerar projektormärkena Epson och Optoma i Sverige.
Postad 22 maj 2008 - 19:16
Outrage
-
Outrage
-
Beroende
-
-
1 342 inlägg
Jag vet att det säkert har kommit upp innan men jag undrar bara om nån kan länka till någon hemsida (Utländsk eller svensk, shit the same) som har lampa till denna (Optoma HD65) för ett resonabelt pris. eller vart det e billigast...
Vore mega schysst...
Har du inte HIFI:s 4-årsförsäkring, fixar inte de lampan åt dig då? Undrar av ren nyfikenhet.
Redigerat av Outrage, 22 maj 2008 - 19:17.
Postad 22 maj 2008 - 22:12
New Player
-
New Player
-
Veteran
-
-
1 586 inlägg
Var och kikade på HD65 här om dan. Jag såg Transformers på HD-DVD och det var ju kanon snyggt. Sen att den är så grymt billig gör ju inte saken sämre. Nu kliar det rejält i fingrarna måste jag säga
Postad 22 maj 2008 - 22:22
Gucci
-
Gucci
-
Forumräv
-
-
603 inlägg
Nej jag bara undrade  min lampa funkar fint... tror jag har typ 400h eller nått... så det e lugnt hittils...
Postad 22 maj 2008 - 22:31
Outrage
-
Outrage
-
Beroende
-
-
1 342 inlägg
400h då lär det dröja innan du ska byta.
Hoppas kunna lägga beställning om cirka 2 veckor. Lite ångest hur jag ska göra med duk bara men det löser sig.
Ska bli riktigt kul med proj, lite less på min 32"LCD, är skitbra för vanligt TV-tittande men till film och gaming är den ingen höjdare.
Postad 23 maj 2008 - 13:29
juan
-
juan
-
Forumräv
-
-
823 inlägg
Hallå jag e enormt sugen på denna projektor. Men har en fråga?
Hur kopplar man in digitalboxen (Canal digital combo box) till hd65 för att se tv snart EM. vill ha en bättre signal än komposit.
hd65an tar emot scart rgb på vga ingången men hänger det med någon scart till vga konverter eller någge liknande?
Mvh Johan
Redigerat av juan, 23 maj 2008 - 13:29.
Postad 23 maj 2008 - 14:25
FFrrEEddRRiiKK
-
FFrrEEddRRiiKK
-
Mästare
-
-
3 247 inlägg
Till Optoma HD65 följer det med en adapter (se nedan) så att du kan köra SCART RGB via VGA ingången. /Fredrik ISF Certifierad Bildnörd & Storbildsentusiast, som representerar Projektor SYSTEM, som bl a distribuerar projektormärkena Epson och Optoma i Sverige.
Postad 23 maj 2008 - 14:39
juan
-
juan
-
Forumräv
-
-
823 inlägg
Fredrik det är ju kanon. Tack för det snabba svaret.
Postad 25 maj 2008 - 11:02
J35Draken
-
J35Draken
-
Amatör
-
-
64 inlägg
Här är en till test: http://www.projector.../hd65/index.phpSedan... jag som "bannade" denna apparat i början för alla dessa regnbågar? Jag höll på att sälja ski...! Jag ser till min stora förvåning nu, att den på ett underligt sätt blivit "avsevärt" bättre och det verkar (regnbågarna) förekomma bara/endast vid vissa sällsynta tillfällen... numera? Varför? Kan någon förklara? Draken... numera mycket nöjd ägare tll denna lilla "buse".
Postad 25 maj 2008 - 11:33
FFrrEEddRRiiKK
-
FFrrEEddRRiiKK
-
Mästare
-
-
3 247 inlägg
*PUST!*Det var den mest omfattande HD65 test jag läst hittills. Här översättning av sammanfattningen - för och emot: Optoma HD65 projektor: För- En av de bästa 720p projektorerna när det kommer till färgnoggrannhet, ur kartong.
- En verkligt välbalanserad, filmlik bild.
- Mycket liten, gör den duglig som portabel - ta med den på semestern, eller till en vän - bara lägg till en källa, och en bergsprängare, och du är igång.
- Lämplig som en portabel bredbilds affärsprojektor, för mindre presentationer.
- Stöder 24fps, det gör inte alla 720p projektorer. (stödet betyder inget judder, eftersom ingen 3:2 konvertering är nödvändig för att konvertera film hastighet (24 fps till video hastighet 30 fps)
- Mycket bra fjärrkontroll.
- Filterfri design for minimalt underhåll.
- Bra menyer.
- 12 volt screen trigger.
- Genom att vara DLP, pixelstruktur inget problem för de flesta, för att vara en 720p projektor, vid normalt sittavstånd.
Optoma HD65 projektor: Emot- Mycket begränsad zoom lins, för begränsad placeringsflexibilitet.
- Ingen lensshift - ingen hyllmontering.
- Optomas typiska brist på multipla inställningsminnen.
- Baklysta knappar på fjärr kan vara för ljusa!
- I USA visst bara 1 års garanti (I Sverige har Optoma HD65 2 år på projektor, och 2 år/2000 timmar på lampa - det som kommer först.)
Bifogad fil(er)
-
pr.JPG 5,24K
0 Antal nerladdningar
Redigerat av FFrrEEddRRiiKK, 25 maj 2008 - 15:52.
Postad 25 maj 2008 - 11:39
juan
-
juan
-
Forumräv
-
-
823 inlägg
Här är en till test: http://www.projector.../hd65/index.php
Sedan... jag som "bannade" denna apparat i början för alla dessa regnbågar? Jag höll på att sälja ski...! Jag ser till min stora förvåning nu, att den på ett underligt sätt blivit "avsevärt" bättre och det verkar (regnbågarna) förekomma bara/endast vid vissa sällsynta tillfällen... numera? Varför? Kan någon förklara?
Draken... numera mycket nöjd ägare tll denna lilla "buse".
Kan det bero på att du i början ansträngde dej för att se regnbågar, och nu skiter du i det, och kollar på filmen i stället? vem vet?
Postad 25 maj 2008 - 18:52
snutstrut
-
snutstrut
-
Användare
-
-
147 inlägg
Jag såg massa regnbågar till en början, men ser mycket färre nu. Jag upplever att de minskar då du drar ned på färgerna och ljusstyrkan ( som är för stark direkt från kartong). Sedan vänjer man sig oxå. Jag såg mest till att inte tänka på det så mycket. Efter ca 30 minuters tittande var de som bortblåsta. Nu har jag inga som helst problem. Jag har väl slutat leta antar jag.
Bäst bild hittills: Toy Story 2. Huaaa vilken bild. ( och då har jag testat högupplöst material än!)
Postad 26 maj 2008 - 11:25
Vobbe
-
Vobbe
-
Forumräv
-
-
556 inlägg
Ramlade just in ett reklamblad från Elgiganten, misstänker att det är ett feltryck men enligt annonsen tar dom 4790kr för en HD65! http://www.elgigante...ContentKey=4779Sida två.
Postad 26 maj 2008 - 12:47
zalsson
-
zalsson
-
Lärjunge
-
-
369 inlägg
Ramlade just in ett reklamblad från Elgiganten, misstänker att det är ett feltryck men enligt annonsen tar dom 4790kr för en HD65! http://www.elgigante...ContentKey=4779 Sida två.
Skulle priset stämma är det ju bara att slå till
Postad 26 maj 2008 - 13:31
snutstrut
-
snutstrut
-
Användare
-
-
147 inlägg
min gissning är att de säljer ut sitt lager. Då har de väl... 2 ex kvar att sälja ut. Den där affären är såååå oseriös!!
Postad 26 maj 2008 - 13:38
Vobbe
-
Vobbe
-
Forumräv
-
-
556 inlägg
Jo kanske det men jag har inte för mig att det stod nåt om begränsad tillgång, då går det juh alltid att använda deras tillgångs-garanti
Postad 26 maj 2008 - 13:39
snutstrut
-
snutstrut
-
Användare
-
-
147 inlägg
jag kollade lagerstatus, och det verkar finnas en hel del ex. Ska man köpa ska man nog ta med annonsen och hävda det priset. Trots att de är riktiga nötter går det ju faktiskt inte komma ifrån att det är ett sjukt lågt pris!!!
Postad 26 maj 2008 - 14:55
Unregistered1014
-
Unregistered1014
-
Forumräv
-
-
530 inlägg
Tyvärr är det nog feltryck eftersom dom tar 6990:- enligt deras hemsida.
Väljer man att titta på veckans kampanj på Elgigantens hemsida så står det att HD65 kostar 6990:-.
Postad 26 maj 2008 - 14:58
shooter
-
shooter
-
Användare
-
-
121 inlägg
Jag ringde kundtjänst å det var för bra för att vara sant feltryck
det ska vara 6990skr
Postad 26 maj 2008 - 17:44
Gucci
-
Gucci
-
Forumräv
-
-
603 inlägg
Haha Elgrisarna gör det igen...
Postad 26 maj 2008 - 17:57
myrek
-
myrek
-
Wannabe
-
-
24 inlägg
Jag fick iaf. köpa den för 4790:-  bra pris!
Postad 26 maj 2008 - 18:02
Gucci
-
Gucci
-
Forumräv
-
-
603 inlägg
Och garanti och annat därefter
Postad 26 maj 2008 - 18:31
FFrrEEddRRiiKK
-
FFrrEEddRRiiKK
-
Mästare
-
-
3 247 inlägg
Jag fick iaf. köpa den för 4790:- bra pris!
Fick du dessutom 2 år på maskin, och 2 år/2000 timmar på lampan, så det det bara att buga och tacka!  /Fredrik ISF Certifierad Bildnörd & Storbildsentusiast, som representerar Projektor SYSTEM, som bl a distribuerar projektormärkena Epson och Optoma i Sverige.
Redigerat av FFrrEEddRRiiKK, 26 maj 2008 - 18:34.
Postad 26 maj 2008 - 19:52
Outrage
-
Outrage
-
Beroende
-
-
1 342 inlägg
Jag fick iaf. köpa den för 4790:- bra pris!
Ja nu vill vi veta, vad är det för garanti hos EG? Speciellt på lampan.
Postad 26 maj 2008 - 19:54
snutstrut
-
snutstrut
-
Användare
-
-
147 inlägg
tror ni de vet det själva??
Postad 26 maj 2008 - 19:58
Outrage
-
Outrage
-
Beroende
-
-
1 342 inlägg
tror ni de vet det själva??
Menar du EG, nej knappast. Men enligt lag har man väl 3 år?
Postad 26 maj 2008 - 21:01
myrek
-
myrek
-
Wannabe
-
-
24 inlägg
Ett års garanti står det på kvittot. Men man har ju tre års reklamationsrätt också. Jag nobbade deras försäkring iaf. känns inte nödvändigt när projjen är så billig. Nu är den inkopplad och Jisses vilken fin bild
Postad 26 maj 2008 - 22:19
kruiser
-
kruiser
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
ja, jag såg ochså detta erbjudande nu i elgiganten bladet... vilken tabbe av dem  , lite sugen bara därför, men innan hade helt uteslutat den... var kan man i stockholm se den live?
Postad 26 maj 2008 - 23:14
Outrage
-
Outrage
-
Beroende
-
-
1 342 inlägg
Ett års garanti står det på kvittot. Men man har ju tre års reklamationsrätt också. Jag nobbade deras försäkring iaf. känns inte nödvändigt när projjen är så billig. Nu är den inkopplad och Jisses vilken fin bild 
Du vet inget om lampgaranti? Och grattis till kapet.
Postad 27 maj 2008 - 06:00
Ausir
-
Ausir
-
Lärjunge
-
-
330 inlägg
Jag såg annonsen och skickade ner frugan för att köpa en, men kollade först bladet om de reserverade sig mot feltryck vilket de självklart gjorde.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
Projektorer
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Framvägg och vänster sida
Globe
2025-05-08 07:38:43
-
Vänster sida med Paneler monterade
Globe
2025-05-08 07:35:28
-
Front Wide backvy
Globe
2025-05-08 06:25:36
-
Front Wide
Globe
2025-05-08 06:23:11
-
Ny soffa, vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-07 10:21:06
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|