* Officiell Tråd - Panasonic PV60 / PV600 *
5878 svar till detta ämne
Postad 21 mars 2006 - 13:15
ljudnisse
-
ljudnisse
-
Veteran
-
-
2 129 inlägg
Har nu kollat med Expert Globen ( Sthlm ) följade gäller.
Pris 21.995 - 2.000 = 19.995:-
Så det finns vissa som har haft tur
Förövrigt fick jag vet att PV60 nu är SLUT på Experts Centrallager, men att vissa butiker fortfarande
kan ha ex. kvar.
Postad 21 mars 2006 - 13:15
Kezoo
-
Kezoo
-
Wannabe
-
-
34 inlägg
Såååå
Då va man ägare till 1st PV60....
Lyckades förhandla till mig ett stativ inkluderat i mina 19995:- eftersom den hade varit demo X i 24timmar
MEN jag har precis köpt ett väggfäste, så om någon vill köpa ett stativ för en billigare penning än vad Expert tar ut (1995:-) så hör av er.
[email protected] ,priset kan vi lösa via mail lr tele kontakt.
OBS! ja bor i Sthlm
PS: ni som ska köpa på expert...Ring dom o kolla innan ni släpar med er ngn inbytes TV, till mig sa det att de inte vill ha ngn. DS.
Postad 21 mars 2006 - 13:27
bkd
-
bkd
-
Lärjunge
-
-
460 inlägg
Ska snart köpa denna tv, men tänkte vara lite smart o fixa allt som behövs INNAN jag köper den, så att det går snabbt o få bra. Så min fråga är:
Vad finns för hjälpmedel för att ställa in färgerna, kontrasten och ljusstyrkan? Finns det nån magisk DVD-skiva som man kan köpa/ladda hem, eller liknande?
<{POST_SNAPBACK}>
DVE är en populär variant, men kostar väl egentligen pengar. Annars har du rätt bra kalibreringsverktyg som följer med på alla THX-certifierade DVD-filmer, t.ex. Starwars m.fl. Det funkar rätt så hyfsat; kolla i din filmsamling...
Postad 21 mars 2006 - 13:35
Dino
-
Dino
-
Lärjunge
-
-
369 inlägg
Har nu kollat med Expert Globen ( Sthlm ) följade gäller. Pris 21.995 - 2.000 = 19.995:-
Förövrigt fick jag vet att PV60 nu är SLUT på Experts Centrallager, men att vissa butiker fortfarande kan ha ex. kvar.
<{POST_SNAPBACK}>
Tror de tog slut nu med kampanj grejen. De borde ha skickat iväg tv-apparater till alla affärerna nu. Som tur är så har man förbokat ett ex  Men ja det verkar bli som man får pröjsa ca 21300 då med ett h-ställ. Snacka om tur om man hade fått det för 19290kr.  Lite fel inslaget där på kvittot.
Postad 21 mars 2006 - 14:15
Trew
-
Trew
-
Rookie
-
2 inlägg
Så nu är man ägare till den första och för tillfälligt sista exet av PV60 i Falkenberg
Men 2995:-( för väggstativet ger jag inte
Var kan det finnas för alternativ om man inte har lust att snickra skälv??????
Får föresten passa på att tacka er alla för hjälpen att bestämma sig Det e Guld värt...
Postad 21 mars 2006 - 14:28
Yatzy
-
Yatzy
-
Wannabe
-
-
46 inlägg
Hej
Var inne på ON/OFF (Löddeköpinge) idag, de kommer att få in TVn ganska snart. Deras priser var ca 23000 för 42:an och 21000 för 37:an.
På Elgiganten visste de inte vad det var för TV och de låg ingen beställning på den hellre.
...bara så ni vet.
/Johan
Postad 21 mars 2006 - 14:33
Unregistered52a88696
-
Unregistered52a88696
-
Veteran
-
-
2 049 inlägg
Så nu är man ägare till den första och för tillfälligt sista exet av PV60 i Falkenberg Men 2995:-( för väggstativet ger jag inte Var kan det finnas för alternativ om man inte har lust att snickra skälv?????? Får föresten passa på att tacka er alla för hjälpen att bestämma sig Det e Guld värt... 
<{POST_SNAPBACK}>
Sök/läs vad Case med flera har skrivet här inne om Elfas-vägganordning. Funkar tydligen grymt bra, och kostar endast runt 300 SEK.
Postad 21 mars 2006 - 14:37
bjosam
-
bjosam
-
Rookie
-
1 inlägg
Va precis nere på Expert o la handpenning på en, ska komma imorgon eller på torsdag
Är de någon som vet vad det är för standard för väggstativ (läs avstånd mellan skruvarna  ) och hur tät mot vägg man kan montera den? Tänkte snickra ihop ett eget stavit så man slipper ha den 6cm ut från väggen...
Eller om någon har nått tips på befintliga stativ som är riktigt slimmade.
tacksamm för snabba svar, o tack för hjälpen med val av tv
Postad 21 mars 2006 - 14:48
jeppeknaster
-
jeppeknaster
-
Användare
-
-
200 inlägg
Var just på Power och tittade på den kopplad via dator 1024x768. Såg jäkligt fint ut i mina ögon. Är dock ingen finsmakare vad gäller pixelmappat och annat. Vill bara ha en bra datorbild och det hade den.
Postad 21 mars 2006 - 14:54
Gamester
-
Gamester
-
Wannabe
-
-
24 inlägg
Har nu kollat med Expert Globen ( Sthlm ) följade gäller. Pris 21.995 - 2.000 = 19.995:-
Förövrigt fick jag vet att PV60 nu är SLUT på Experts Centrallager, men att vissa butiker fortfarande kan ha ex. kvar.
<{POST_SNAPBACK}>
Enligt killen jag snackade med på Expert Globen så var deras 5 ex redan förbokade. Tji fick jag. Men som tur är finns det fler Expert längs gröna linjen.
Postad 21 mars 2006 - 14:58
Trew
-
Trew
-
Rookie
-
2 inlägg
bjosam
Om jag inte helt missminner mig måste Tvn var minst 7 cm från väggen enligt instruktionsboken
pga ventilation. Några har monterat den med Elfa skenor men jag e osäker på hur mycket de bygger. Föresten Grattis till TVn Får min på Torsdag oxå
Postad 21 mars 2006 - 14:59
Unregisteredf3d43c18
-
Unregisteredf3d43c18
-
Användare
-
-
249 inlägg
Var just på Power och tittade på den kopplad via dator 1024x768. Såg jäkligt fint ut i mina ögon. Är dock ingen finsmakare vad gäller pixelmappat och annat. Vill bara ha en bra datorbild och det hade den.
<{POST_SNAPBACK}>
När jag kör 1024x768 så blir det widescreen på alla huvuden (divx) som man kör genom datorn. Måste köra Powerstrip för att få till 1280x768 och då blir det bättre på alla filmer. Men skrivbordet blir ju inte lika snyggt som i 1024x768. Ni andra som har denna plasma, får ni till det med datorbilden, det är ingen som nämnt det tidigare i denna tråd, eller detta med pixelmappat. Vi borde komma fram med den bästa lösningen, vilken kabel och hur man får till den bästa upplösningen.
Postad 21 mars 2006 - 14:59
Grief
-
Grief
-
Amatör
-
-
97 inlägg
Ni som undrar över BraBildLjuds prishöjning så kan den bero på att de troligtvis betalar runt 16000 kr för TV'n netto. Blir ca 20000 om man räknar in ENBART moms. Vidare så förstår jag att Expert är dyra på stativen då de troligen backar några hundra om de säljer TV'n för 19995.
Att ElGiganten inte "känner" till PV60 beror troligen på att Panasonic inte gärna vill sälja till ElGiganten.
Rekommenderat utpris av Panasonic för PV60 är 24990, men som vanligt finns det alltid några som ska vara billigast. Vore roligt om samma prishets förekom mellan bilhandlare och möbelbutiker... Visste ni förresten att Mio kör med 50% marginal på hela sortimentet men är helt omöjliga att pruta med. Fram för möbelpriser på prisjakt
Redigerat av Grief, 21 mars 2006 - 15:00.
Postad 21 mars 2006 - 15:00
Ante77
-
Ante77
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Är det någon som vet om man kan köpa det rombstativet istället för det h-stativet i samband med erbjudandet på Expert ? Jag tycker det är snyggare när TV:n har det : http://www.panasonic..._l15/index.html
Postad 21 mars 2006 - 15:20
Unregistered958
-
Unregistered958
-
Forumräv
-
-
582 inlägg
Det är ett bildminne för varje ingång om nu någon undrar och vad gäller att lyfta skärmen så klarade jag, utan bli helt blå i ansiktet, av att lyfta upp den på väggstativet. Som förövrigt är ett SMS Basic Tilt. Finns på Onoff för typ 1296:- och passar perfekt.
Postad 21 mars 2006 - 15:22
Grasshopper
-
Grasshopper
-
Lärjunge
-
-
327 inlägg
Är det någon som vet om man kan köpa det rombstativet istället för det h-stativet i samband med erbjudandet på Expert ? Jag tycker det är snyggare när TV:n har det :
http://www.panasonic..._l15/index.html
<{POST_SNAPBACK}>
Här köpte jag mitt: http://www.inwarehou...22564&ReferId=4Mkt snyggare än H-stativet!
Postad 21 mars 2006 - 15:36
atrus
-
atrus
-
Wannabe
-
-
35 inlägg
Ska snart köpa denna tv, men tänkte vara lite smart o fixa allt som behövs INNAN jag köper den, så att det går snabbt o få bra. Så min fråga är:
Vad finns för hjälpmedel för att ställa in färgerna, kontrasten och ljusstyrkan? Finns det nån magisk DVD-skiva som man kan köpa/ladda hem, eller liknande?
<{POST_SNAPBACK}>
DVE är en populär variant, men kostar väl egentligen pengar. Annars har du rätt bra kalibreringsverktyg som följer med på alla THX-certifierade DVD-filmer, t.ex. Starwars m.fl. Det funkar rätt så hyfsat; kolla i din filmsamling...
<{POST_SNAPBACK}>
Någon som kan peka mig i rätt riktning där jag kan läsa på om CVE? *del av inlägg raderat*Att göra en sökning på CVE här på forumet gav bara en massa konstiga träffar. Allt prat om piratkopiering är förbjudet på Minhembio. Våra regler hittar du här //HenrikN
Redigerat av Henrikn, 21 mars 2006 - 16:37.
Postad 21 mars 2006 - 15:40
Ticalo
-
Ticalo
-
Forumräv
-
-
841 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
<{POST_SNAPBACK}>
Någon som kan peka mig i rätt riktning där jag kan läsa på om CVE? *Raderat*
Att göra en sökning på CVE här på forumet gav bara en massa konstiga träffar.
<{POST_SNAPBACK}>
Du menar DVE, Digital Video Essentials. Köp den hellre då den riktiga skivan är en DVD9 och så får man sån färg "glasögon" med. Inte riktigt glasögon mer ett papper med 3 olika färger man ska ha. Kolla in www.axelmusic.com där kostar det ca 150:- med frakt o allting! Köpt min dårifrån
Redigerat av Henrikn, 21 mars 2006 - 16:38.
Postad 21 mars 2006 - 15:48
Lightforce
-
Lightforce
-
Wannabe
-
-
19 inlägg
Det är ett bildminne för varje ingång om nu någon undrar och vad gäller att lyfta skärmen så klarade jag, utan bli helt blå i ansiktet, av att lyfta upp den på väggstativet. Som förövrigt är ett SMS Basic Tilt. Finns på Onoff för typ 1296:- och passar perfekt.
<{POST_SNAPBACK}>
SMS Basic Tilt hur långt från väggen hamnar plasman med det väggfästet ? Eftersom det rekommenderade avståndet är 7 cm
Postad 21 mars 2006 - 15:54
pargil
-
pargil
-
Wannabe
-
-
19 inlägg
[/quote] Du menar DVE, Digital Video Essentials. Köp den hellre då den riktiga skivan är en DVD9 och så får man sån färg "glasögon" med. Inte riktigt glasögon mer ett papper med 3 olika färger man ska ha. Kolla in www.axelmusic.com där kostar det ca 150:- med frakt o allting! Köpt min dårifrån <{POST_SNAPBACK}> [/quote] *Raderat* //HenrikN
Redigerat av Henrikn, 21 mars 2006 - 16:39.
Postad 21 mars 2006 - 16:02
Forsyth
-
Forsyth
-
Veteran
-
-
1 649 inlägg
Ni som undrar över BraBildLjuds prishöjning så kan den bero på att de troligtvis betalar runt 16000 kr för TV'n netto. Blir ca 20000 om man räknar in ENBART moms. Vidare så förstår jag att Expert är dyra på stativen då de troligen backar några hundra om de säljer TV'n för 19995.
Att ElGiganten inte "känner" till PV60 beror troligen på att Panasonic inte gärna vill sälja till ElGiganten.
Rekommenderat utpris av Panasonic för PV60 är 24990, men som vanligt finns det alltid några som ska vara billigast. Vore roligt om samma prishets förekom mellan bilhandlare och möbelbutiker... Visste ni förresten att Mio kör med 50% marginal på hela sortimentet men är helt omöjliga att pruta med. Fram för möbelpriser på prisjakt 
<{POST_SNAPBACK}>
Det är tom som så att många möbelbutiker och även klädesbutiker har ett påslag på ca 207%. Detta för att kunna rabattera med 50% utan att göra en förlust på inköpspriset. Sen tillkommer extra låga priser på visningsexemplar osv. Även IKEA har vettiga marginaler som ni kanske förstått av deras vinster  /Micke
Postad 21 mars 2006 - 16:16
Ticalo
-
Ticalo
-
Forumräv
-
-
841 inlägg
[quote name='pargil' date='Mar 21 2006, 15:54 '] [/quote] Du menar DVE, Digital Video Essentials. Köp den hellre då den riktiga skivan är en DVD9 och så får man sån färg "glasögon" med. Inte riktigt glasögon mer ett papper med 3 olika färger man ska ha. Kolla in www.axelmusic.com där kostar det ca 150:- med frakt o allting! Köpt min dårifrån <{POST_SNAPBACK}> [/quote] Finns att ta på BitTorrent om man gillar det, men den är på >6 GB så du behöver en DL DVD för att bränna den eller krympa. Verkar vara ett bättre alt att köpa den, då den bara kostar 150:- åså slipper man tanka... <{POST_SNAPBACK}> [/quote] Enda problemet är att den är så krångligt och man blir så trött på all prat de babblar hela tiden i nårra timmar.
Postad 21 mars 2006 - 16:22
Melmac
-
Melmac
-
Mästare
-
-
3 271 inlägg
Håller med, D.V.E. är säkert den bästa men jag håller på att slänga fjärren i golvet p.g.a. den mest korkade navigeringen någonsin.
Postad 21 mars 2006 - 16:37
Unregistered958
-
Unregistered958
-
Forumräv
-
-
582 inlägg
Annars finns ju alltid Editman Setup 169 för 70:- ink frakt! Editman Setup 169
Redigerat av Unregistered958, 21 mars 2006 - 16:39.
Postad 21 mars 2006 - 16:49
Forsyth
-
Forsyth
-
Veteran
-
-
1 649 inlägg
Annars finns ju alltid Editman Setup 169 för 70:- ink frakt! 
Editman Setup 169
<{POST_SNAPBACK}>
Den verkar ju vara ett fynd, men kan du inte vara hygglig med alla PV60-ägare (jag är inte en sådan tyvärr) och redovisa vilken källa du använt för att kalibrera din PV60 och vilka inställningar du fick? Vi andra kan ju överväga att köpa den för att nyttja på våra apparater  /Micke
Postad 21 mars 2006 - 16:51
pargil
-
pargil
-
Wannabe
-
-
19 inlägg
Äntligen upppackad och igång. Kan bara säga att den överträffar alla förväntningar. Kollade in Gladiator (via Scart...) och den var kanon men det hade jag liksom väntat mig. Vad som verkligen överträffade mina förväntningar är den grymma bild jag får via min digitalbox på vanlig TV. Kör Boxer (marksänt) via digital box Dilog DT-355 och det är verkligen BRA på alla kanaler.
Nu är det dags att handla Elfa grejor för väggfästet. Tror inte de 7 cm som det står om i maualen mellan vägg och TV är heliga, och blir för varmt så blir det väl till att flytta ut den med annat fäste.
Postad 21 mars 2006 - 16:57
Unregistered68e52a10
-
Unregistered68e52a10
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
vilket är bäst att använda när man kollar film från dator dvi-hdmi eller vga ?dum fråga kanske ,men jag är inte så insatt.
Postad 21 mars 2006 - 16:59
Ticalo
-
Ticalo
-
Forumräv
-
-
841 inlägg
Ställer frågan ännu en gång:
Vilka dvi-->hdmi kablar använder ni? vill ha så billiga o så bra som möiljgt.
Postad 21 mars 2006 - 17:39
Unregistered1b6f8dd6
-
Unregistered1b6f8dd6
-
Lärjunge
-
-
323 inlägg
Vilka butiker är det i nuläget som har 42"an hemma? ringde nyss Expert men deras var slut och dom skulle få in dom till den 13e April..
Postad 21 mars 2006 - 17:44
Zacka
-
Zacka
-
Wannabe
-
-
30 inlägg
Vilka butiker är det i nuläget som har 42"an hemma? ringde nyss Expert men deras var slut och dom skulle få in dom till den 13e April..
<{POST_SNAPBACK}>
Slut i hela landet? Eller bara i en butik som du ringde?
Postad 21 mars 2006 - 17:47
Trhuster
-
Trhuster
-
Lärjunge
-
-
311 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
<{POST_SNAPBACK}>
inWarehouse får in på fredag. http://www.inwarehou...spx?Id=e1092949/Rikard
Postad 21 mars 2006 - 18:37
Unregistered1b6f8dd6
-
Unregistered1b6f8dd6
-
Lärjunge
-
-
323 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
<{POST_SNAPBACK}>
Till butiken jag ringde (Norrköping) så var dom slut, säljarn ringde till Centrallagret även där var dom tydligen slut
Postad 21 mars 2006 - 19:07
Ticalo
-
Ticalo
-
Forumräv
-
-
841 inlägg
har fått ett konstigt problem.
Nu när jag kollar på kanal5 bigbrother så hör man nyheterna från tv4??
Otroligt störande och jobbigt nu när man hör 2 olika ljud från 2 olika kanaler?
Postad 21 mars 2006 - 19:10
Grasshopper
-
Grasshopper
-
Lärjunge
-
-
327 inlägg
har fått ett konstigt problem. Nu när jag kollar på kanal5 bigbrother så hör man nyheterna från tv4?? Otroligt störande och jobbigt nu när man hör 2 olika ljud från 2 olika kanaler?
<{POST_SNAPBACK}>
Det gjorde jag med precis! Något fel med kanalerna, inte våran TV.
Postad 21 mars 2006 - 19:11
Ticalo
-
Ticalo
-
Forumräv
-
-
841 inlägg
har fått ett konstigt problem. Nu när jag kollar på kanal5 bigbrother så hör man nyheterna från tv4?? Otroligt störande och jobbigt nu när man hör 2 olika ljud från 2 olika kanaler?
<{POST_SNAPBACK}>
Det gjorde jag med precis! Något fel med kanalerna, inte våran TV.
<{POST_SNAPBACK}>  Vilken lättnad..
Postad 21 mars 2006 - 19:16
kallexx
-
kallexx
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Nån som kan upplysa om det är 1 bildminne per ingång eller endast ett globalt bildminne?
<{POST_SNAPBACK}>
Det är ett bildminne per ingång.
Postad 21 mars 2006 - 20:21
Teppic
-
Teppic
-
Forumräv
-
-
676 inlägg
Nån som vet skillnaden på PV60 och PV60E?
<{POST_SNAPBACK}>
Jag tror att det sitter en digitaltuner i PV60E
<{POST_SNAPBACK}>
Nej det är ingen skillnad på en PV60 och en PV60E. PV60E är bara den fullständiga modellbeteckningen. PA60E == lågupplöst med analog tuner PV60E == högupplöst med analog tuner PX60E == högupplöst med digital (och analog?) tuner
Postad 21 mars 2006 - 20:48
EA_73
-
EA_73
-
Wannabe
-
-
28 inlägg
Hej på er! jag har följt tråden med sort intresse de senaste dagarna. Har nu även reggat mig på sidan för att själv kunna informera. Jag är otroligt sugen på att köpa pv 60:an från Tyskland och fick idag följande info från digitalo.de:
""""""The article you are interested in "Panasonic TH-42PV60E Plasma-TV" for 1799,00 Euro isn't currently on stock!
The delivery time lasts about 3 - 4 weeks currently until we have this article again on our main stock!
Payments to Sweden:
pre-payment --> 39,90 Euro
cash on delivery --> 57,00 Euro
credit card --> 57,00 Euro
You have two years guarantee on this article - from digitalo! I don't know exactly how much guarantee Panasonic gives in general!
If anything happens with this TV, you can ship it in to our Service Department, but it shouldn't be a problem if you search for the Panasonic Service Center in Sweden - perhaps it is easier to do this for you, because you don't have to talk to our department!
For any other questions, please feel free to contact us everytime you want!""""""
Priset för betalning vid leverans skulle då hamna på 17 215 pix enligt dagens kurs på Forex!!!!!
Någon som har erfarenheter av köp från tyskland?????
Postad 21 mars 2006 - 20:58
Vifta-1
-
Vifta-1
-
Rookie
-
3 inlägg
Skillnaden mellan köp i Sverige och Tyskland är garanti längden och servicen.
Sverige 2 år och service på plats. (hemma hos konsumenten)
Tyskland 1 år och man får själv ta plasman till service stället.
Mvh
Postad 21 mars 2006 - 21:15
EA_73
-
EA_73
-
Wannabe
-
-
28 inlägg
I den info jag fick så gäller 2 års garanti. Visserligen me inskicksgaranti.
Vad ja vet så har t.ex hembiobutiken 2 år med inskick Har panasonic ngn special deal?
Postad 21 mars 2006 - 21:46
oskie
-
oskie
-
Amatör
-
-
83 inlägg
Enda problemet med fläktar är att de låter mer med tiden, när där kommer damm in i dem. Och det lär det göra, men i mindre utsträckning om fläktarna blåser ut luft snarare än in...
Oskar
Postad 22 mars 2006 - 03:02
KniveN82
-
KniveN82
-
Användare
-
-
211 inlägg
Hej på er! jag har följt tråden med sort intresse de senaste dagarna. Har nu även reggat mig på sidan för att själv kunna informera. Jag är otroligt sugen på att köpa pv 60:an från Tyskland och fick idag följande info från digitalo.de:
""""""The article you are interested in "Panasonic TH-42PV60E Plasma-TV" for 1799,00 Euro isn't currently on stock! The delivery time lasts about 3 - 4 weeks currently until we have this article again on our main stock! Payments to Sweden: pre-payment --> 39,90 Euro cash on delivery --> 57,00 Euro credit card --> 57,00 Euro You have two years guarantee on this article - from digitalo! I don't know exactly how much guarantee Panasonic gives in general! If anything happens with this TV, you can ship it in to our Service Department, but it shouldn't be a problem if you search for the Panasonic Service Center in Sweden - perhaps it is easier to do this for you, because you don't have to talk to our department! For any other questions, please feel free to contact us everytime you want!""""""
Priset för betalning vid leverans skulle då hamna på 17 215 pix enligt dagens kurs på Forex!!!!!
<{POST_SNAPBACK}>
Finns för 1699€ +38€ i frakt, http://www.lagu.de/i...e.user=EN&_initDet blir ca 16200kr Vet dock inget om den sidan.
Postad 22 mars 2006 - 07:41
p0peye
-
p0peye
-
Rookie
-
5 inlägg
Jag var nere på min närmaste Expertbutik igår och skulle köpa kablar till surret Canton 101.
Jag frågade om de hade ngn pv60 inne eftersom jag had bokat upp en på en annan butik i stan.
Jajjamen de hade fått in tre st för en timme sen, så jag fick en demovisning, kanonbild.
Jag frågade även efter ett bra vinklingsbart väggfäste och slut summa på allt om jag köpte det på plats.
Han skulle kika på det, sa han.
Tyvärr så har jag ingen tv som jag kan byta in så att jag kommer åt rabatten.
-Ähh jag har nog ngn gammal burk på lagret som jag kan skicka tillbaka, svarade han.
- Kanon! packa ihop allt och ge mig ett bra pris.
Summa Pv60 + fäste vogels 6345 = 22000:-
Vi packade in det i derras bil och fick skjuts hem, toppservice direkt.
Monterade upp tvn igår kväll och invigde med en pizza o polare 
Ikväll åker surret upp, och lite justeringar på tvn sen ska jag lägga upp lite bilder.
Jag är så j-a glad, men något fattigare,"mycket pengar bara för att ligga i soffan" hehe
Postad 22 mars 2006 - 08:01
Unregistered7f437206
-
Unregistered7f437206
-
Användare
-
-
127 inlägg
Det snackas priser på denna tv, men ingen slår det pris jag fick på Fyndbörsen idag på morgonen... Det känns som om jag skulle slå till...
Postad 22 mars 2006 - 08:48
Unregistered922e460e
-
Unregistered922e460e
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Hej!
Det här blir mer och mer spännande! Kommer nog bli en tur till Expert på torsdag när de drar igång kampanjen. Var där i går och beskådade menyn till en Nalle Puh dvd via en sunkig scartväxel, jag tror ingen köper butikens ex spontant med den demonstrationen  De ville ha 21 000 för tvn inklusive det H-formade stativet om de fick en hyfsad tv av mig.
Nu till min fråga:
Ni som har det H-formade stativet, hur djupt är det från framkant till bakkant?
Tack till alla som bidrar till att göra detta forum till vad det är!
/Aage
Postad 22 mars 2006 - 09:23
Unregistered52a88696
-
Unregistered52a88696
-
Veteran
-
-
2 049 inlägg
""""""The article you are interested in "Panasonic TH-42PV60E Plasma-TV" for 1799,00 Euro isn't currently on stock! The delivery time lasts about 3 - 4 weeks currently until we have this article again on our main stock! Payments to Sweden: pre-payment --> 39,90 Euro cash on delivery --> 57,00 Euro credit card --> 57,00 Euro You have two years guarantee on this article - from digitalo! I don't know exactly how much guarantee Panasonic gives in general! If anything happens with this TV, you can ship it in to our Service Department, but it shouldn't be a problem if you search for the Panasonic Service Center in Sweden - perhaps it is easier to do this for you, because you don't have to talk to our department! For any other questions, please feel free to contact us everytime you want!""""""
<{POST_SNAPBACK}>
Finns för 1699€ +38€ i frakt, http://www.lagu.de/i...e.user=EN&_init Det blir ca 16200kr
Vet dock inget om den sidan.
<{POST_SNAPBACK}>
Stämmer, dock är det 150€ i frakt som gäller. Har mailat med dessa, och de verkar seriösa och bra att ha att göra med. Läs här: http://www.geizkrage...-de/9739_1.htmlDock blir det nästan exkat samma pris från Digitalo, om nu frakten stämmer från dem. Har för övrigt köpt 2 st "skärmar" från Tyskland. En Plasma 42" och LCD 26", båda från Samsung. Har funkat klockrent!
Postad 22 mars 2006 - 09:31
mange1971
-
mange1971
-
Wannabe
-
-
15 inlägg
Har nu fått hem min och än så länge är jag väldigt nöjd, enda smolket i bägaren är nu hur jag skall lyckas möblera mit vardagsrum för att få optimal njutning av pannan.
Postad 22 mars 2006 - 11:18
portnoy
-
portnoy
-
Amatör
-
-
69 inlägg
Ni som kör med er hemmabioljudanläggning till denna TV: Hur snabb är signalbearbetningen, blir det läppsynkproblem (ljudet före, bilden efter) ??? Känns sunkigt att skaffa en "delayer" ....
Postad 22 mars 2006 - 11:39
Melmac
-
Melmac
-
Mästare
-
-
3 271 inlägg
Mailade Panasonic Europa som vidarbefodrade mailet till Panasonic Tyskland: Dear Mr
we are offering as manufacturer 1 year garantie to our retailers
Retailer are offering 2 years warrenty
Once you are buying a product in Germany
Sweden has to offer to you one year garantie .
The cost they can charge to the german sales organisation
As for the second year we cannot offer a manaufacturer garantie
Kind regards
D.Nedele
Vad jag förstår så ska det inte vara något problem att få den garantireparerad i Sverige, i alla fall under år 1. Från år 2 får man nog skicka tillbaka den till återförsäljaren eftersom det är deras egna garantier.
Postad 22 mars 2006 - 12:59
Crossen
-
Crossen
-
Rookie
-
1 inlägg
Är det någon som upplevt problem med anslutning via HDMI på denna TV?
Har kopplat in min DVD spelare (Thomson DTH 255) med HDMI-HDMI kabel mellan TV'n och
DVD-spelaren men får varken bild eller ljud.
Fungerar bra med scart.
Är det problem med DVD-spelaren, HDMI kabeln eller är det någon inställning på TV'n som behövs göras ?
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Pioneer CMX-3000
Anton
2025-05-06 19:28:59
-
Nya Hifi-bänken
joga
2025-05-02 18:25:13
-
JBL M2 igen…..
Anton
2025-05-01 16:07:43
-
JBL M2!!!!!!!
Anton
2025-04-30 16:22:03
-
Front Atmos
Globe
2025-04-28 19:35:47
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|