* Officiell tråd - Popcorn Hour A-100 *
8037 svar till detta ämne
Postad 09 January 2008 - 10:43
Andreas81a
-
Andreas81a
-
Forumräv
-
-
620 inlägg
Jag sållar mig till MickeLs fråga. Klart den måste köra pixelmappat om man köra 1280x720p? Annars försvann denna precis ur min budget....riktigt synd =(
EdIt. Tabasco råkade hinna svara innan jag han posta ovanstående. Men jag tycker du (alltså tabasco) missar lite grejen med pixelmappning. Pixelmappning är ju inget avancerat, det enda de beskriver är att den pixel som är 3 steg in från vänster och 4 steg ner på bilskärmen visas just 3 steg in från vänster och 4 steg ner på din monitor. Har du alltså en proj vars native upplösning är 1280x720 och du sänder ut 1280x720 vill du ju att signal inte ska krånglas med på vägen, den ska alltså visas pixelmappat. Problemet kommer när man kör (oftast) plasmor som ofta inte har 1280x720 som upplösning utan bilden ska skalas om.
Redigerat av Andreas81a, 09 January 2008 - 10:47.
Postad 09 January 2008 - 11:00
TsUPeR
-
TsUPeR
-
Användare
-
-
212 inlägg
Jag har testat den nya 1080/23p settingen son gör att PH skickar en 23,976hz signal och tycker mig se en ännu lite bättre flyt i bilden än 1800/24p (på min Sony kdl40x3500, 1080pMKV23,976 över http).
Väntar med bävan på all inlägg som kommer i den här tråden då halva sverige nu får sina PH's
Postad 09 January 2008 - 11:05
erlis
-
erlis
-
Amatör
-
-
66 inlägg
Är det någon som har fått sin PCH skickad från dustinhome? De har inget datum på sin sida längre och under orderinfo på min PCH som jag la 7/12 står det att den är restnoterad. Är det normalt?
Vill ju ha den så fort som möjligt
Edit: den är skickad nu, förlåt att jag tagit upp er bandbredd med detta.
Redigerat av erlis, 09 January 2008 - 14:18.
Postad 09 January 2008 - 11:19
suazio
-
suazio
-
Användare
-
-
103 inlägg
Tabasco: Tackar för svaren. Nej det är ingen katastrof på något sätt men det hade varit lite bekvämare bara att kunna ha disken kopplad till popcornen då för tillfället bara har en gammal laptop som rasslar ganska störande, troligtvis pga nåt lager i fläkten som gått sönder. Myihome lösningen låter ju även den intressant, är det några direkta nack/fördelar med den varianten gentemot NFS? Det fungerar fint med mkv filer? PCH kommer vara kopplad till routern med tråd med största sannolikhet. Tack än en gång för svaren.
Postad 09 January 2008 - 11:38
forsaken
-
forsaken
-
Användare
-
-
153 inlägg
Är det någon som har fått sin PCH skickad från dustinhome? De har inget datum på sin sida längre och under orderinfo på min PCH som jag la 7/12 står det att den är restnoterad. Är det normalt?
Står 2008-01-10 för mig på deras sida men är restnoterad för mig också.
Postad 09 January 2008 - 11:42
Ka11e
-
Ka11e
-
Amatör
-
-
85 inlägg
Jag ringde Dustin precis och dom sa att de skulle få PH från Abtech idag, dom skickar ikväll eller imorgon. Så vi bör få våra älsklingar innan helgen. Glöm inte att den där lilla lappen att post-ombudet fått ditt paket alltid kommer en dag efter paketet (så är det hos mig iaf). Så jag brukar följa paketet via Dustin och när det är framme så skriver jag ut lappen med kollinummer från dustin och kan på så sätt hämta paketet ett dag innan. Dusin sa även att dom fått fler PH än vad dom hade beställningar på, så beställer ni idag så bör ni har den To/Fr.
Redigerat av Ka11e, 09 January 2008 - 11:42.
Postad 09 January 2008 - 12:19
PiZZaMaN
-
PiZZaMaN
-
Forumräv
-
-
614 inlägg
Vill ju ha den så fort som möjligt  Jag ringde Dustin precis och dom sa att de skulle få PH från Abtech idag, dom skickar ikväll eller imorgon. Så vi bör få våra älsklingar innan helgen. Glöm inte att den där lilla lappen att post-ombudet fått ditt paket alltid kommer en dag efter paketet (så är det hos mig iaf). Så jag brukar följa paketet via Dustin och när det är framme så skriver jag ut lappen med kollinummer från dustin och kan på så sätt hämta paketet ett dag innan.
Dusin sa även att dom fått fler PH än vad dom hade beställningar på, så beställer ni idag så bör ni har den To/Fr.
Att dom få flera enheter än som är bokade var ju mkt goda nyheter för mig som beställde en igår =) ang postlappen så valde jag sms-avisering vilket är otroligt smidigt =) Dags att läsa igenon hela tråden för att fatta allt om programvaror och filsystem mm samt att dra en nätverkskabel till tvbänken =) EDIT: Dustin uppdaterade hemsidan precis...nu finns den i lager =)))) får man den innan helgen får man nästan börja tro på han där uppe =D Lite skillnad mot leveranserna av sonys tv D3000 hehe =D
Redigerat av PiZZaMaN, 09 January 2008 - 12:23.
Postad 09 January 2008 - 12:35
maber
-
maber
-
Rookie
-
9 inlägg
Min PCH är nu på väg via posten (från Mediamania), hoppas på att ha fått den imorgon.
Detta skall bli riktigt spännande, har inte haft nån liknande produkt förut utan har sprungit mellan dator och dvd med skivor.
Skall bli kul med ett online videotek
Redigerat av maber, 09 January 2008 - 12:36.
Postad 09 January 2008 - 12:44
OwLOwL
-
OwLOwL
-
Wannabe
-
-
41 inlägg
Borde inte en 25mm fläkt låta ungefär som ett jetplan?=) köp en 8cm/12cm tyst å bra å kör på lågt varv istället på typ 5v eller så.
Hmm å vart menar du att man ska få plats med den då. Läste att någon hade monterat en sån här 25mm fläkt och körde den på 5V och det skulle inte höras.
Jag köpte en 25x25x10mm 10000RPM 12V 0,8W 25dB fläkt från kjell & co, fast kopplade den till 5V istället för 12V (tog 5V matningen från molex pluggen till hd:n). Placerade fläkten direkt till vänster om kylflänsen´med hjälp av en dubbelhäftande häftkudde, men blåser inte på kylflänsen, utan blåser ut genom det perforerade gallret till vänster. Gissar att fläkten går på ca. 4000RPM ... inte så stark fläktning, men den gör sitt jobb och är helt ljudlös för det mänskliga örat! Tog mig mindre än 10 min att installera! Änsålänge inga fler hängningar..... Har iof bara haft en enda i början, såg en high bitrate 1080p film i matroska container... men inga fler efter att fläten installerats... och lådan känns svalare på ovansidan! mvh // OwL
Postad 09 January 2008 - 12:50
forsaken
-
forsaken
-
Användare
-
-
153 inlägg
Fick precis mail ifrån Dustin att min PCH är på väg, så man borde ha den innan helgen, imorgon med lite tur tom.
Postad 09 January 2008 - 12:59
Kalle Andersson
-
Kalle Andersson
-
Wannabe
-
-
24 inlägg
bara jag som fick mail från dustin idag om att leveransdatum var uppskjutet till 2008-01-14? På deras hemsida står ju fortfarande 10 janurai som tidigare 
Jo, jag fick det också... Men de kommer ju skicka ut grejorna så snabbt det går. Om jag vore ett postorderföretag skulle jag iallafall lägga på nån extra dag i leveransbeskeden. Då slipper man antagligen en del supportfrågor och man får nöjda kunder som blir positivt överraskade.
Postad 09 January 2008 - 13:19
Tabasco
-
Tabasco
-
Amatör
-
-
72 inlägg
Jag sållar mig till MickeLs fråga. Klart den måste köra pixelmappat om man köra 1280x720p? Annars försvann denna precis ur min budget....riktigt synd =(
EdIt. Tabasco råkade hinna svara innan jag han posta ovanstående. Men jag tycker du (alltså tabasco) missar lite grejen med pixelmappning. Pixelmappning är ju inget avancerat, det enda de beskriver är att den pixel som är 3 steg in från vänster och 4 steg ner på bilskärmen visas just 3 steg in från vänster och 4 steg ner på din monitor. Har du alltså en proj vars native upplösning är 1280x720 och du sänder ut 1280x720 vill du ju att signal inte ska krånglas med på vägen, den ska alltså visas pixelmappat. Problemet kommer när man kör (oftast) plasmor som ofta inte har 1280x720 som upplösning utan bilden ska skalas om.
Mjo tack, det kändes som ett "icke problem" men efter lite mer luskande så har jag kommit fram till följande: JA PCH stödjer pixelmapping!Dvs, den kan skicka ut signaler på din exakta upplösning (t.ex. 1366x768). Det du dock måste kolla är att din TV även om den har 1366x768 stödjer att ta in den signalen på HDMI. Inte alla TV apparater klarar det äcven om de har just den upplösningen. Så, JA PCH klarar att skicka ut signalen korrekt, men inte alla TV apparater/plasmor/projektorer har stöd för den signalen (kolla i manualen vad den stödjer) Läs ett exempel här: http://www.networked...opic.php?t=1029
Redigerat av Tabasco, 09 January 2008 - 13:30.
Postad 09 January 2008 - 13:37
Tabasco
-
Tabasco
-
Amatör
-
-
72 inlägg
För er förhoppningsfulla som får era PCH de närmaste dagarna. Här är ett tips för att få tag i lite (laglig) kul HD media att testa med.http://www.hd-trailers.net/Bara att spara ned .mov filerna och testa. (Dock finns det fortfarande lite problem med mpeg4 (t.ex. .mov ) streaming som de justerat i senaste sybas betan. jag märker av det ibland på 1080p .mov eller mp4 filer)
Postad 09 January 2008 - 13:40
Micke_L
-
Micke_L
-
Beroende
-
-
1199 inlägg
Tack för svaret ang pixelmappning Tabasco! En PH är beställd från Dustin nu
Postad 09 January 2008 - 13:43
_ms_
-
_ms_
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
Ang HD-material via WLAN, det skrivs här att det inte funkar men borde det inte det?
Ett grovt överslag ger följande:
1h HD-film i h.264 är väl max 6000MB (?) vilket ger 1,67MB/s eller 13,33Mb/s i snitt.
När jag kör ftp mot min Xbox idag (WLAN men Xbox kopplad till trådlös brygga) får en
hastighet på 25-30Mb/s, dvs mycket högre än snittakten för en HD-film.
Förvisso är det en snitthastighet och inte peak men jag förutsätter att det finns endel buffring
i PCH som kan hantera detta.
Är jag ute och cyklar eller har någon som testat och sett att det inte funkar?
Någon som kollat vilka peakhastigheten man får i sitt nätverk när man streamar en film från sin dator?
Postad 09 January 2008 - 13:52
Tabasco
-
Tabasco
-
Amatör
-
-
72 inlägg
Ang HD-material via WLAN, det skrivs här att det inte funkar men borde det inte det? Ett grovt överslag ger följande: 1h HD-film i h.264 är väl max 6000MB (?) vilket ger 1,67MB/s eller 13,33Mb/s i snitt.
När jag kör ftp mot min Xbox idag (WLAN men Xbox kopplad till trådlös brygga) får en hastighet på 25-30Mb/s, dvs mycket högre än snittakten för en HD-film. Förvisso är det en snitthastighet och inte peak men jag förutsätter att det finns endel buffring i PCH som kan hantera detta. Är jag ute och cyklar eller har någon som testat och sett att det inte funkar?
Någon som kollat vilka peakhastigheten man får i sitt nätverk när man streamar en film från sin dator?
Har du en trådlös brygga så visst kan det fungera. Tror att många av de initial frågorna där folk fick "Nej" var ang trådlösa stödet i PCH (vilket denna version inte har)Prova du, det är möjligt att det fungerar superbra för dig om du har en stabil överföringskapacitet. Dock så bör du ju vara medveten om "problemen" med trådlöst (vilket du verkara vara) då allt kan sabbas av att t.ex din granne drar igång en trådlös överföring samtidigt som du kollar på en HD film och ni använder samma kanaler (då kommer ju din bandbredd gå ned eller du kan få störningar i flödet)Så länge du använder en trådlös brygga som ju är osynlig för PCH så den inte behöver "stödja den" så skall det gå.
Redigerat av Tabasco, 09 January 2008 - 13:53.
Postad 09 January 2008 - 14:04
forsaken
-
forsaken
-
Användare
-
-
153 inlägg
Ang HD-material via WLAN, det skrivs här att det inte funkar men borde det inte det? Ett grovt överslag ger följande: 1h HD-film i h.264 är väl max 6000MB (?) vilket ger 1,67MB/s eller 13,33Mb/s i snitt.
När jag kör ftp mot min Xbox idag (WLAN men Xbox kopplad till trådlös brygga) får en hastighet på 25-30Mb/s, dvs mycket högre än snittakten för en HD-film. Förvisso är det en snitthastighet och inte peak men jag förutsätter att det finns endel buffring i PCH som kan hantera detta. Är jag ute och cyklar eller har någon som testat och sett att det inte funkar?
Jag kör 720p material över 802.11n vilket för det mesta funkar bra. Problemet är att bandbredden som behövs inte är jämn, det kan i vissa fall bli spikar (mkt som händer i bilden) som överstiger vad nätverket klarar av speciellt om du kör 1080p.
Postad 09 January 2008 - 14:18
Alarma
-
Alarma
-
Användare
-
-
150 inlägg
13.10 fick jag mail från Dustin: Min popcornhour är påväg!  Tyvärr är TV-jäkeln på lagning pga mystiskt pipande från den, ska ringa och tjata lite på reparatörerna nu, en smula exalterad är jag allt
Postad 09 January 2008 - 15:51
SwedBear
-
SwedBear
-
Lärjunge
-
-
253 inlägg
Där fick man för man försökte vara smart och beställa från Popcornhour direct  . Fick mail om att de ny släppte fler beställningar innan nyår och hoppade på. Idag kom den med DHL men naturligtvis fick jag betala 369 kronor i införselsemoms  . Så det blev nog dyrare än att ha bestället den från Dustin.
jaja, ska bli kul att testa den ikväll  .
/B
Postad 09 January 2008 - 16:28
Kalle Andersson
-
Kalle Andersson
-
Wannabe
-
-
24 inlägg
Där fick man för man försökte vara smart och beställa från Popcornhour direct . Fick mail om att de ny släppte fler beställningar innan nyår och hoppade på. Idag kom den med DHL men naturligtvis fick jag betala 369 kronor i införselsemoms . Så det blev nog dyrare än att ha bestället den från Dustin.
jaja, ska bli kul att testa den ikväll .
/B
Jaja, men det är ju inte så lätt att få tag på fanskapet så man får ju passa på när man får chansen =) De va ju nån som skrev att det landat på 1700 SEK inkl tull o frakt. Min väg på väg nu också!
Postad 09 January 2008 - 16:29
asbra
-
asbra
-
Forumräv
-
-
680 inlägg
Peppen är hög på morgondagen
Postad 09 January 2008 - 17:05
nibben
-
nibben
-
Rookie
-
6 inlägg
Beställde min PCH igår kväll från DustinHome och fick meddelande i eftermiddags att den skickats!!! Snacka om att jag blev glatt överraskad, trodde jag skulle få vänta ett tag på den.
Postad 09 January 2008 - 17:50
DampWall
-
DampWall
-
Lärjunge
-
-
390 inlägg
Gahh nu blir man ju sjukt sugen på att införskaffa en medans dom finns inne men tänkte kolla en sak bara, Det här med torrents är ju skitsmidigt att man kan köra i den men hur gör man är man packar upp kommer jag vara tvungen att efter hemladdningen koppla in disken till min dator för att packa upp och sedan stoppa tillbaka den till PCH? Kommer inte sitta med en stor fet nas server utan kommer köra med Externa Hårddiskar för att få det så tyst som möjligt i rummet (datorn står brevid tvn och låter som ett jetplan när Hd material spelas upp).
Sen så tänkte jag köra den mot tv endast utan förstärakare i mellan eftersom jag inte har en sådan så tänkte bara kolla, kommer det vara totalt omöjligt att få ut ljud från tvn ( inkopplade Logitech z4i i tvn kommer det vara) när jag spelar upp .mkv vet att dts(kollade min största tillgång till hd film och där fanns det inte allt för mycket dts så det kommer inte spela någon roll just nu.) är bara att glömma men allt annat ljud?
Tvn är förövrigt en Samsung le32r87 och nej det är inte som att sitta på Rad 100 på en biosalong  ligger hellre här hemma och kolla på en film en går på bio det är en sak som är säker hur bra man en sitter på bion:P
Redigerat av DampWall, 09 January 2008 - 17:50.
Postad 09 January 2008 - 18:13
nemnok
-
nemnok
-
Lärjunge
-
-
467 inlägg
om man bara läste mer så behöver det inte bli dubbelpost om levernser...
Redigerat av nemnok, 09 January 2008 - 18:14.
Postad 09 January 2008 - 19:35
ippo
-
ippo
-
Beroende
-
-
1267 inlägg
Guiden är skriven för tvix men är applicerbar för PCH också. http://www.mpcclub.c..._DViCo_TViX.pdf
Har uppdaterat länksamlingen i inlägget https://www.minhembi...s...t&p=1713604
Kanelbulle: du får gärna lägga till länkarna i ditt första inlägg om du vill så kanske alla PCH-lovers hittar det dom söker lite snabbare 
Gäller det även HD-Dvd och Bluray? Borde det göra... var egentligen det min fråga gällde... ANYDvd tar ju bort AACS (eeh stavning?) kodningen, HDCP och regionskodning... Vad mer behövs?
Postad 09 January 2008 - 20:00
lamm
-
lamm
-
Användare
-
-
155 inlägg
Guiden är skriven för tvix men är applicerbar för PCH också. http://www.mpcclub.c..._DViCo_TViX.pdf
Har uppdaterat länksamlingen i inlägget https://www.minhembi...s...t&p=1713604
Kanelbulle: du får gärna lägga till länkarna i ditt första inlägg om du vill så kanske alla PCH-lovers hittar det dom söker lite snabbare 
Gäller det även HD-Dvd och Bluray? Borde det göra... var egentligen det min fråga gällde... ANYDvd tar ju bort AACS (eeh stavning?) kodningen, HDCP och regionskodning... Vad mer behövs?
Vet inte hur det är på den fronten men det låter ju troligt så länge PCH kan spela upp de råa filerna.
Postad 09 January 2008 - 20:47
auToeXeC
-
auToeXeC
-
Lärjunge
-
-
323 inlägg
Kändes sig nyss som en liten barnunge när man fick mail från Inet att ens Popcorn är påväg. Hoppas den kommer på torsdag så man kan sitta med flickvännen och leka lite.. (Med den och inte henne)
Men On Topic så undrar jag med lite hur det nu var med ljudet/vibrationer i den? Nu menar jag om man kopplar in en Intern HDD pga att jag vill ha alla dess (futures)
Redigerat av auToeXeC, 09 January 2008 - 20:49.
Postad 09 January 2008 - 21:14
platinum
-
platinum
-
Användare
-
-
126 inlägg
Kändes sig nyss som en liten barnunge när man fick mail från Inet att ens Popcorn är påväg.
Precis! Håller på flytta runt i tv-bänken för att göra plats för den tills den kommer.
Postad 09 January 2008 - 21:18
nibben
-
nibben
-
Rookie
-
6 inlägg
Kändes sig nyss som en liten barnunge när man fick mail från Inet att ens Popcorn är påväg. Hoppas den kommer på torsdag så man kan sitta med flickvännen och leka lite.. (Med den och inte henne)
Men On Topic så undrar jag med lite hur det nu var med ljudet/vibrationer i den? Nu menar jag om man kopplar in en Intern HDD pga att jag vill ha alla dess (futures)
Som jag förstått det är det enda funktion du inte kan utnyttja om du inte har intern hårddisk är funktionen att använda den inbyggda myiHome Server som finns i PCH. Och det är ju bara användbart om man har två stycken PCH. Kändes sig nyss som en liten barnunge när man fick mail från Inet att ens Popcorn är påväg.
Precis!
Håller på flytta runt i tv-bänken för att göra plats för den tills den kommer. 
En annan har ägnat kvällen åt att borra hål genom taket för att kunna dra en nätverkskabel från datorn upp till TVn  Hoppas bara nu att den kommer i morgon.
Postad 10 January 2008 - 01:34
dc11ab
-
dc11ab
-
Lärjunge
-
-
274 inlägg
Som jag förstått det är det enda funktion du inte kan utnyttja om du inte har intern hårddisk är funktionen att använda den inbyggda myiHome Server som finns i PCH. Och det är ju bara användbart om man har två stycken PCH.
Hårddisken behövs också om man vill köra den inbyggda torrentklienten, UPnP-servern, NFS-servern och SMB-servern. (vilka även är meningslösa att köra utan hårddisk...)
Postad 10 January 2008 - 09:36
platinum
-
platinum
-
Användare
-
-
126 inlägg
Chefen ringde imorse och frågade om jag ville vara ledig idag och imorgon, fanns för lite jobb tydligen... kan säga att man var inte sen att tacka ja
Borde kunna hämta ut paketet efter lunch enligt paketsökningen, här ska lekas!
Postad 10 January 2008 - 12:00
topboy
-
topboy
-
Wannabe
-
-
35 inlägg
Hej alla,
Jag har en Samsung LE32M61 LSD TV, vad skall skall ställa popcornen i: 720p? Om man nu skall välja 720p så såg jag att man kunde välja mellan 50 o 60 Hz, vilket är bäst?
Postad 10 January 2008 - 12:06
MatteVTR
-
MatteVTR
-
Wannabe
-
-
45 inlägg
10 jan kl 11:02 Posten, SMS-avisering har skickats till mottagaren
10 jan kl 10:41 ICA Nära , Försändelsen har kommit till Postens serviceställe
10 jan kl 05:57 Örebro, Försändelsen har sorterats
9 jan kl 19:46 Stockholm Södra, Försändelsen har sorterats
9 jan kl 13:32 DUSTIN AB, Posten har mottagit elektronisk förhandsinformation från avsändaren
*Springer mot Ica, som ett barn på julafton*
Postad 10 January 2008 - 12:30
nemnok
-
nemnok
-
Lärjunge
-
-
467 inlägg
10 jan kl 11:02 Posten, SMS-avisering har skickats till mottagaren 10 jan kl 10:41 ICA Nära , Försändelsen har kommit till Postens serviceställe 10 jan kl 05:57 Örebro, Försändelsen har sorterats 9 jan kl 19:46 Stockholm Södra, Försändelsen har sorterats 9 jan kl 13:32 DUSTIN AB, Posten har mottagit elektronisk förhandsinformation från avsändaren
*Springer mot Ica, som ett barn på julafton*
 Känn på denna då!!!!10 jan kl 09:06 Arvika, Felsorterat. Försändelsen kan bli försenad 10 jan kl 07:37 Posten, Brevavisering har skickats till mottagaren 9 jan kl 23:16 Örebro, Försändelsen har sorterats 9 jan kl 17:08 Stockholm Södra, Försändelsen har sorterats 9 jan kl 13:17 DUSTIN AB, Posten har mottagit elektronisk förhandsinformation från avsändaren Kan ju bara meddela att inte faan bor jag i arvika.....
Postad 10 January 2008 - 12:34
forsaken
-
forsaken
-
Användare
-
-
153 inlägg
Hej alla,
Jag har en Samsung LE32M61 LSD TV, vad skall skall ställa popcornen i: 720p? Om man nu skall välja 720p så såg jag att man kunde välja mellan 50 o 60 Hz, vilket är bäst?
Det beror på källmaterialet, 50hz är lämpligast om det är 24/25fps och 60hz om det är 30fps. Kan bli lite ryckigt i panoreringar annars men oftast gör det inte så stor skillnad.
Postad 10 January 2008 - 12:45
Unregistereddf371679
-
Unregistereddf371679
-
Wannabe
-
-
29 inlägg
Förbaskat synd att denna burk inte fixar nedmixning av DTS till 2 kanaler. Har testat en Tvix 4100 och den grejar det. Men tyvärr verkar den inte riktigt orka köra 1080p24 (uppkonvertering av 720p). Finessen med att göra så är att man slipper strutter när man kikar på rullarna. Testade detta igår på 4100 men det verkade inte som att den orkade riktigt hela vägen.
Anledningen till att kav vill uppkonvertera är att min projektor "äter" 1080p24 och om filmen har 24fps, vilket de flesta BluRay/HD DVD-ripp har, så flyter det underbart. Projektorn visar dock endast 720p men klarar 24fps i 1080p-läget.
Men utan DTS-downmix så är jag rädd att jag får köpa en Tvix 6500 istället för som det verkar så är anledningen till att PH inte grejar DTS decodning en fråga om licenskostnader. Uppenbarligen pyntar Divco för dessa och erbjuder denna feature.
Synd, för annars verkade ju PH lovande.
Nej, jag tänker inte köpa en receiver i dagsläget. Varför? Jo, jag kör Linn, och instegsmodeller för deras prylar med dessa finesser kostar fläsk. Kör således vidare ett tag till med min 2-kanalsrigg i väntan på den där trissvinsten så att jag kan köpa min Kisto :-D
Redigerat av Unregistereddf371679, 10 January 2008 - 12:45.
Postad 10 January 2008 - 13:05
topboy
-
topboy
-
Wannabe
-
-
35 inlägg
Hej alla,
Det beror på källmaterialet, 50hz är lämpligast om det är 24/25fps och 60hz om det är 30fps. Kan bli lite ryckigt i panoreringar annars men oftast gör det inte så stor skillnad.
Stort tack.
Postad 10 January 2008 - 13:08
platinum
-
platinum
-
Användare
-
-
126 inlägg
Känn på denna då!!!!
10 jan kl 09:06 Arvika, Felsorterat. Försändelsen kan bli försenad 10 jan kl 07:37 Posten, Brevavisering har skickats till mottagaren 9 jan kl 23:16 Örebro, Försändelsen har sorterats 9 jan kl 17:08 Stockholm Södra, Försändelsen har sorterats 9 jan kl 13:17 DUSTIN AB, Posten har mottagit elektronisk förhandsinformation från avsändaren
Kan ju bara meddela att inte faan bor jag i arvika.....
Surt
Postad 10 January 2008 - 13:24
sintran
-
sintran
-
Användare
-
-
143 inlägg
Hurra! Fick precis ett SMS om att mitt paket från dustin hade kommit! *längtar hem som fan*
500gb ligger redan hemma för att skruvas i...
Var beredd Tabasco - snart kommer frågorna ;-)
Postad 10 January 2008 - 13:38
Kalle Andersson
-
Kalle Andersson
-
Wannabe
-
-
24 inlägg
Jag har kopplat in min nu, youtube och köra mp3 från mp3-spelaren funkar bra!
(Mer än så har jag inte testat).
Jag har inte lyckats få igång den digitala ljudutgången (till min Yamaha RXV457)... Men jag får greja vidare med det =)
Misstänker att det är förstärkaren som är problemet.
Postad 10 January 2008 - 13:47
FreSve
-
FreSve
-
Amatör
-
-
53 inlägg
Jag har testat oxå nu, äntligen kan man köra lite HD-material på TV:n! Har inte haft möjlighet att koppla datorn till TV:n innan.
HD-material fungerar finfint. Subs var lite knäppt, å,ä,ö funkar inte. *edit* funkade efter uppdatering av firmware*
MP3 oxå, dock världens segaste menysystem.
IMG, dvd-kopia funkar inte, stödjer det inte står det ju faktiskt, men borde det inte bara gå att döpa om den till ISO? Hur skall jag bete mig smidigast?
mvh
Fredrik
Redigerat av FreSve, 10 January 2008 - 14:09.
Postad 10 January 2008 - 14:07
jollejo
-
jollejo
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
Jag har testat oxå nu, äntligen kan man köra lite HD-material på TV:n! Har inte haft möjlighet att koppla datorn till TV:n innan. HD-material fungerar finfint. Subs var lite knäppt, å,ä,ö funkar inte. MP3 oxå, dock världens segaste menysystem.
IMG, dvd-kopia funkar inte, stödjer det inte står det ju faktiskt, men borde det inte bara gå att döpa om den till ISO? Hur skall jag bete mig smidigast?
mvh Fredrik
Byt filändelsen på IMG filen. Från .img till .iso. Detta skall fungera
Postad 10 January 2008 - 14:11
MatteVTR
-
MatteVTR
-
Wannabe
-
-
45 inlägg
Postad 10 January 2008 - 14:22
Unregistered59a86a55
-
Unregistered59a86a55
-
Wannabe
-
-
17 inlägg
Hämtad, inkopplad och klar. Funkar kalas!
SL551965.JPG 1021.36K
2 Antal nerladdningar
SL551976.JPG 998.27K
3 Antal nerladdningar
Använder du din PH som fruktkorg?  Jag hoppas att jag får min imorgon. Jag har inte bestämt om jag ska köra med intern hd än, men eftersom jag är sugen på att testa bt med den så lutar det mot den lösningen.
Postad 10 January 2008 - 14:27
FreSve
-
FreSve
-
Amatör
-
-
53 inlägg
mvh Fredrik
Nope, no file found säger spelaren.
Postad 10 January 2008 - 14:53
vanos
-
vanos
-
Amatör
-
-
55 inlägg
Citera(jollejo @ Jan 10 2008, 14:07 ) Citera(FreSve @ Jan 10 2008, 13:47 )
mvh Fredrik
Nope, no file found säger spelaren.
Kör du med smb läget så ska detta fungera
Postad 10 January 2008 - 15:45
mathiaslindqvist
-
mathiaslindqvist
-
Användare
-
-
138 inlägg
JA!!! fått min popcorn idag ... bara en ###### dum fråga ... om jag vill streama från datorn så behöver jag väll ingen hdd i ????? annars får jag åka o köpa ..... o trådat 100 mbit nätverk skall väll duga för att x264 filmer ... antingen 720p eller 1080i inte skall hacka i streaming ???
Hur går själva streamingen till ?? svårt att sätta upp ? hur gör man ??
Postad 10 January 2008 - 15:55
smarts
-
smarts
-
Wannabe
-
-
30 inlägg
Ang tempdiskussionerna... Jag har läst både i tråden här och på PCH:s forum bekymmret med höga temperaturer. Men... Är det egenligen höga temperaturer? I förhållande till vad? I förhållande till chippets spec. eller de temperaturer man jagar på en processor i PC:n? Innan man börjar att laborera med fläktar kanske man ska kolla vad arbetstempen är för chippet. Tillochmed PCH pratar ju om arbetstemp på 70C.
För övrigt ligger en beställning på Inet och väntar.  Nu åker nog Xboxet ut som mediaspelare iaf.
Postad 10 January 2008 - 16:15
erlis
-
erlis
-
Amatör
-
-
66 inlägg
JA!!! fått min popcorn idag ... bara en ###### dum fråga ... om jag vill streama från datorn så behöver jag väll ingen hdd i ????? annars får jag åka o köpa ..... o trådat 100 mbit nätverk skall väll duga för att x264 filmer ... antingen 720p eller 1080i inte skall hacka i streaming ???
Hur går själva streamingen till ?? svårt att sätta upp ? hur gör man ??
Nej, du behöver ingen hdd i den om du bara ska streeama. Om du kan stå ut med de dåliga specarna på SMB (~25Mbps) så är det ganska enkelt, du bara drar igång windows fildelning och delar ut dina mappar. Anners bör du köra den medföljande ilink servern (HTTP: ~42Mbps (same clip peaks at 47Mbps)). Läs i manualen eller länkarna på första inlägget om hur du konfigurerar upp servern.
Postad 10 January 2008 - 16:18
Kanelbulle
-
Kanelbulle
-
Mästare
-
-
3325 inlägg
FreSve:Apropå ditt ISO-problem, hur kör du? Intern Hårddisk, mot dator eller USB-disk? mathiaslindqvist:Du ska inte behöva ha disk om du inte vill köra Torrent, NAS-funktioner eller de sk NMT-applikationerna. Men det viktigaste är att du kollar så du har den senaste Firmwaren, koppla den mot nätet och uppdatera den. Det var nämligen vissa funktioner man flyttade från Hårddisken till Firmwaren, kommer inte ihåg riktigt vilken dock!
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
HTPC
-
→
Mediaspelare
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
genstruktur
2026-05-20 17:06:21
-
Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
genstruktur
2026-05-20 17:04:36
-
Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
genstruktur
2026-05-20 17:03:16
-
Projektorn uppe och allt verkar fungera
genstruktur
2026-05-20 17:02:29
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|