Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Epson lanserar nya projektorer

1011 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Digital Video Essentials (US) (Blu-ray) (Blu-ray-filmer) 2 8,39 (43) Inga priser
Epson EH-TW5900 (Projektorer) 5 8,91 (22) Inga priser
Epson EH-TW6000 (Projektorer) 8 8,06 (15) Inga priser
Epson EH-TW9000 (Projektorer) 5 9 (16) Inga priser
Epson EH-TW9000W (Projektorer) 4 7,25 (3) Inga priser
Epson EH-TW6000W (Projektorer) 5 8,33 (2) Inga priser
38 relaterade trådar
Bildkalibrering (3789 inlägg) 9 mån sedan
Samsung PS50B551 (613 inlägg) 4 år sedan
EPSON EH-TW9000 (271 inlägg) 6 år sedan
Telia digital-tv genom Receiver fungerar plötsligt inte... (gul bild) (3 inlägg) 8 år sedan
Epson TW5900 (200 inlägg) 8 år sedan
* Officiell Tråd - Panasonic PT-AE4000 * (811 inlägg) 9 år sedan
Digital Video Essentials HD Basics ? (43 inlägg) 9 år sedan
Ljudkvaliten i filmmusiken & konsärerna på Ultra HD Blu-ray skivor? (6 inlägg) 9 år sedan
Epson TW9100W (7 inlägg) 9 år sedan
Faktatråd (193 inlägg) 10 år sedan
TW6000W ljud vid Autoiris aktiverat? (1 inlägg) 10 år sedan
Problem med trådlöst till Epson EH-TW6000W (15 inlägg) 11 år sedan
Projektor epson tw5900 blinkar rött??? (3 inlägg) 11 år sedan
Panasonic PT-AT5000E (163 inlägg) 11 år sedan
3D glasögon alternativ till Epson tw5900/tw6000 (52 inlägg) 11 år sedan
Någon med en Epson TW5900? (71 inlägg) 11 år sedan
Val av projektor, mindre biorum källare (8 inlägg) 12 år sedan
Biorum (25 inlägg) 12 år sedan
Kommer det ngn mellandagsrea för projektorer? (11 inlägg) 12 år sedan
Kommentarer till Mitt hembiobygge. av Drejaregatan (13 inlägg) 12 år sedan
Tw3200 vs Hw30 (3 inlägg) 12 år sedan
Köpa 3D Projektor (28 inlägg) 12 år sedan
Optoma HD23 & HD230X (17 inlägg) 12 år sedan
Projektor med hög max zoom (2 inlägg) 12 år sedan
JVC DLA-X30 vs Epson EH-TW9000 (323 inlägg) 12 år sedan
TW5900 2-2 eller 2-3 pulldown (nerdragning) vad ska man välja? (19 inlägg) 12 år sedan
126 timmar på ny epson tw6000w?! (6 inlägg) 12 år sedan
Kalibreringsvideo ? (19 inlägg) 12 år sedan
PS3(tjock) 3D (4 inlägg) 13 år sedan
LG AF115 vs Epson EH-TW5900 (10 inlägg) 13 år sedan
Projektorer utan buggar och med lugn/behaglig bild (49 inlägg) 13 år sedan
Hemmabioplanering i ett vardagsrum (10 inlägg) 13 år sedan
Kalibrera bilden - klarar man detta som glad amatör? (2 inlägg) 13 år sedan
Någon som prövat netonnets dukar? (5 inlägg) 13 år sedan
Hur kalibrerar man på bästa sätt? (5 inlägg) 14 år sedan
Hur svårt ska det vara.. tusan.. (32 inlägg) 14 år sedan
Inställningar för LG 50" Plasma 50PK350N (5 inlägg) 14 år sedan
DVE (Digital Video Essentials) på blueray eller dvd ? (41 inlägg) 15 år sedan

Postad 09 mars 2012 - 22:54

jodokast
  • jodokast
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0
Nu verkar Epson vara på gång med en prissänkning på tw9000. Kollar man prisjakt så listar över tio butiker ett nytt pris på runt 20 000 kr. Alla har samma leveransdatum, 2012-03-26.

Postad 09 mars 2012 - 23:13

Marcus_TheRock
  • Marcus_TheRock
  • Mästare

• 3 067 inlägg
  • 0

Nu verkar Epson vara på gång med en prissänkning på tw9000. Kollar man prisjakt så listar över tio butiker ett nytt pris på runt 20 000 kr. Alla har samma leveransdatum, 2012-03-26.

Tveksamt. Epson har inte gått ut med någon prissänkning och säger själv att modellen säljer över förväntan.

Eftersom samtliga butiker som listas är datorbutiker så låter det snarare som om någon datorgrossist har fått tag i ett parti som de förväntar sig få in den 26:e och att de butiker som är upplagda har automatiska system som uppdateras på prisjakt.

Kan mycket väl bli stoppat av Epson för det är inte på det sättet som jag tror Epson vill att deras toppmodell ska säljas.

Den som lever får se!

MVH
Marcus, The Rock Hemmabio i Lund

Postad 09 mars 2012 - 23:50

jodokast
  • jodokast
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0
Tyckte också att det kändes lite skumt när man såg till namnen på butikerna. Plus att alla hade samma leveransdatum typ två veckor framåt.

Postad 10 mars 2012 - 21:38

jodokast
  • jodokast
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0
Och där försvann de lika snabbt som de dök upp. Alla 14 butikerna har dragit tillbaka sitt pris.?!

Postad 21 mars 2012 - 17:36

Tekniklärlingen
  • Tekniklärlingen
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0

Fick samtal från Epson Sverige angående mitt crosstalkproblem, dom har fått lite uppgifter om min projje och skall skicka ärendet till Japan.

Hoppas japanerna tar fatt i problemet och löser det, text av eller på är ointressant för mig, har man betalt en massa pengar skall 3D fungera med text.

Har exakt samma problem på min TW 6000. Får crosstalk i textningen i 3D i alla filmer där undertexten är 3D, har testat att koppla 3 olika blurayspelare via förstärkaren samt testa att koppla dem direkt till projektor utan att problemet försvinner.

Jag upptäcke dessutom att Trassel 3D och Toy story 3D får stora crosstalk kanter på både vänster sida och höger sida längst ut i kanterna, det lustiga är att kanterna ökar och minskar hela tiden under filmens gång. Får inte detta fenomen på några andra filmer utan bara dessa, att dessa är från Disney kanske har något med saken att göra. Några fler som har detta problem?

Mvh

Postad 21 mars 2012 - 18:00

tsartiis
  • tsartiis
  • Forumräv

• 659 inlägg
  • 0

Har exakt samma problem på min TW 6000. Får crosstalk i textningen i 3D i alla filmer där undertexten är 3D, har testat att koppla 3 olika blurayspelare via förstärkaren samt testa att koppla dem direkt till projektor utan att problemet försvinner.

Jag upptäcke dessutom att Trassel 3D och Toy story 3D får stora crosstalk kanter på både vänster sida och höger sida längst ut i kanterna, det lustiga är att kanterna ökar och minskar hela tiden under filmens gång. Får inte detta fenomen på några andra filmer utan bara dessa, att dessa är från Disney kanske har något med saken att göra. Några fler som har detta problem?

Mvh

Jobbigt. Inte märkt av något sådant på min tw9000. Har dock inte sett Trassel än men lär ju bli i helgen tror jag.

Det är köpefilm vi pratar om här va?

Postad 21 mars 2012 - 18:07

Tekniklärlingen
  • Tekniklärlingen
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0

Jobbigt. Inte märkt av något sådant på min tw9000. Har dock inte sett Trassel än men lär ju bli i helgen tror jag.

Det är köpefilm vi pratar om här va?

Det är köpefilm allihopa.

Mvh

Postad 21 mars 2012 - 22:17

Unregisteredff8970c5
  • Unregisteredff8970c5
  • Användare

• 118 inlägg
  • 0
Nu skall min projje skickas till England, jag får tillbaka en annan utbytesprojje med ny mjukvara som enligt Epson Sverige skall rätta till problemet (problemet verkar uppstå när man har projjen hängande upp och ner i taket).

Tycker det är tråkigt att man inte skall kunna uppgradera hemifrån utan är tvungen att skicka iväg, flera projjar innan denna har jag kunnat uppgradera hemifrån.

Tekniklärlingen, när jag körde 3D filmer (äkta 3D bluRay filmer!) via min HTPC hade jag samma problem med crosstalk i kanterna, men du verkar inte ha spelat några filmer på någon dator?!

Redigerat av Unregisteredff8970c5, 21 mars 2012 - 22:18.

Postad 21 mars 2012 - 23:14

Tekniklärlingen
  • Tekniklärlingen
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0

Nu skall min projje skickas till England, jag får tillbaka en annan utbytesprojje med ny mjukvara som enligt Epson Sverige skall rätta till problemet (problemet verkar uppstå när man har projjen hängande upp och ner i taket).

Tycker det är tråkigt att man inte skall kunna uppgradera hemifrån utan är tvungen att skicka iväg, flera projjar innan denna har jag kunnat uppgradera hemifrån.

Tekniklärlingen, när jag körde 3D filmer (äkta 3D bluRay filmer!) via min HTPC hade jag samma problem med crosstalk i kanterna, men du verkar inte ha spelat några filmer på någon dator?!

Var ingen trevlig läsning med att projektorn behövde skickas iväg, har precis fått hem min efter över en månads väntetid på att få en ny från epson (brukar gå på några dagar i vanliga fall vad jag har förstått) och jag ser inte fram emot att skicka iväg den igen. Hoppas det går smärtfritt i din utbytesprocess.

Angånde crosstalk i kanterna så har jag bara kört via ps3 och en panasonic 3D blurayspelare.

Mvh

Postad 26 mars 2012 - 10:02

tsartiis
  • tsartiis
  • Forumräv

• 659 inlägg
  • 0
Tekniklärling: Förstår inte riktigt vad du menar med crosstalk i kanterna. Men jag såg iaf Trassel i helgen och det var inget konstigt med den filmen. Inte ens crosstalk i lyktscenen över vattnet som var outhärdlig på bio.

Postad 26 mars 2012 - 11:24

Hays
  • Hays
  • Beroende

• 1 183 inlägg
  • 0
Jag har problem med skärpan på min 5900 i nedre delen av bilden, (tas upp i en annan tråd) och har därför gett mig på att återigen försöka ställa in alla vinklar på projektorn så att det inte är jag själv som gjort nått fel.

Mitt stora problem är, hur ska jag bära mig åt för att kunna mäta detta egentligen. Står med vattenpass och försöker få det rakt men projektorn i sig har ju knappt en plan yta större än några kvadrat decimeter, plus att fästet blockerar största delarna av denna yta. Hur bär ni andra er åt för att få det helt plant.

min bild blir lite lite smalare nertill än upptill. har provat höja den då blir skillnaden större och sänka den går knappt den lutar redan framåt för att få skillnaden så liten som möjligt.

Några tipps?

Postad 26 mars 2012 - 19:20

Tekniklärlingen
  • Tekniklärlingen
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0

Tekniklärling: Förstår inte riktigt vad du menar med crosstalk i kanterna. Men jag såg iaf Trassel i helgen och det var inget konstigt med den filmen. Inte ens crosstalk i lyktscenen över vattnet som var outhärdlig på bio.

Det är en rand av crosstalk på kanten längst ut på vänster och höger sida av bilden, tar man av sig glasögonen ser man den ännu tydligare då den randen är som en mörk skugga. Förutom kanten så är filmen helt perfekt utan crosstalk, och eftersom jag bara fått detta på disneys 3d filmer borde det vara något i deras teknik snarare än projektorn?

Undertexterna är det värre med för de är en massa crosstalk i dessa i alla filmer där själva undertexten är 3d (tex dumma mig,
och Avatar) några fler som har detta problem?

Mvh

Postad 26 mars 2012 - 19:35

film-fanatiker
  • film-fanatiker
  • Mästare

• 2 602 inlägg
  • 0
Är det crosstalk som jag har då? Har nämnligen en mörk skugga på höger sida av bilden när jag kör 2D-3D ovandling, och blir gradvis värre ju mer jag ställer 3D djupet. Har 3lägen för omvandling låg, normal, hög. Epson TW9000

mvh

Postad 26 mars 2012 - 21:53

Unregistered44e1cbef
  • Unregistered44e1cbef
  • Användare

• 137 inlägg
  • 0
Såg i igår på transformer dark of the moon 3D upptäckte att den inte alls var lika ansträngande att se på som nya Conan 3D. Dock så var texten dubbel genom hela filmen vilket den inte var på Conan. Är det någon mer som upplever att det är skillnad i "kvalite" på olika filmer i 3D?

Redigerat av Unregistered44e1cbef, 26 mars 2012 - 21:56.

Postad 27 mars 2012 - 16:41

snesteg
  • snesteg
  • Lärjunge

• 384 inlägg
  • 0
Vissa filmer är inspelade i 2D och sedan konverterade till 3D medan vissa är inspelade direkt med 3D-kamera.
http://realorfake3d.com

Postad 27 mars 2012 - 16:51

Hays
  • Hays
  • Beroende

• 1 183 inlägg
  • 0

Vissa filmer är inspelade i 2D och sedan konverterade till 3D medan vissa är inspelade direkt med 3D-kamera.
http://realorfake3d.com

Vad har det med något att göra?

Postad 28 mars 2012 - 21:54

snesteg
  • snesteg
  • Lärjunge

• 384 inlägg
  • 0
Frågan var om det är skillnad i "kvalité" på olika filmer i 3D...

Postad 02 april 2012 - 11:20

Borked
  • Borked
  • Användare

• 214 inlägg
  • 2
Ja det är klart det är skillnad :)

Postad 02 april 2012 - 12:12

Hays
  • Hays
  • Beroende

• 1 183 inlägg
  • 0

Frågan var om det är skillnad i "kvalité" på olika filmer i 3D...

Jag menade såklart inte att det inte spelar någon roll om filmen är inspelad i 3D eller konverterad till 3D. Det jag menade var att i just det specifika fallet så hade det inte med saken att göra för båda filmerna är konverterade.

Vissa filmer är nog riktigt bra 3D även om det är konverterade, skulle tro att det är större skillnad på en "bra" och en "dålig" konvertering än en riktigt bra konvertering och en film som är inspelad i 3D, iaf för själva upplevelsen när man ser på filmen, finns så klart andra sätt att jämföra dem.

Postad 04 april 2012 - 12:19

Hays
  • Hays
  • Beroende

• 1 183 inlägg
  • 0
Jag är i valet och kvalet om jag ska skicka in min proj för att få den utbytt mot ett fabriksrenoverat ex. någon som gjort det, hur var "kvalitet" på den du fick?

Postad 04 april 2012 - 12:46

RobNB
  • RobNB
  • Beroende

• 1 403 inlägg
  • 0
Tjabba.
Nu har jag provkört min TW5900 3D.
Provkörde filmen 2012 liten stund först under dagen utan att mörklägga rummet som har vita väggar.
Jag kan säga att jag blev glatt överaskad, min förra Epson EMP-TW700 var jag nöjd med i mörker men när det gäller under dagen var den ganska klen. Impad och nöjd, lämpar sig bra till ljusa rum. I mörkret gör den jobbet minst lika bra, inga klagomål på svärtan (inte än i alla fall, tror inte att jag är sååå kräsen) Får köra mer filmer innan jag kan uttala mig till 100, har en del nya BD filmer som ska ses sen får vi se slut dommen. Vad det gäller 3D så har jag inga brillor och det är inget prio eftersom jag bara har en film (men vi får se)
Måste tillägga att jag var väääääldigt skeptisk till dom inbyggda högtalarna men men ack så fel man kan ha.
Högtalarna kan mäta sig med många TV apparater och jag kan säga att jag blev väldigt glatt överaskad med hur bra dom låter.

Postad 04 april 2012 - 22:12

Unregisteredff8970c5
  • Unregisteredff8970c5
  • Användare

• 118 inlägg
  • 0
Jag har fått hem min utbytesprojje, tyvärr med samma problem som innan, jag har testat en massa 3D BDfilmer b.l.a. Tintin och enhörningens hemlighet.

Den nya mjukvaran skulle åtgärda problemet med dubbeltext/bild om man hade projjen upp och ner i ett takfäste enligt AVS Forum?!

Tyvärr har den nya projjen ett stort fel bestående av en stor fläck i det vänstra nedre hörnet, sitter på insidan av linsen som jag har reklamerat.

Sen har jag 2 nya serienummer att hålla reda på, ett på chassit och ett när jag går in i infomenyn.

Det enda positiva är att projjen slår om automatiskt till 3D visning när jag kör igång en 3D film och att det är rätt roligt att titta på 3D film.

Postad 04 april 2012 - 22:31

Hays
  • Hays
  • Beroende

• 1 183 inlägg
  • 0
Just det jag är rädd för, att jag ska få en som inte är fult fungerande tillbaka. känns inte alls nå kul.

Postad 04 april 2012 - 22:55

film-fanatiker
  • film-fanatiker
  • Mästare

• 2 602 inlägg
  • 1
Har ni inga större problem så håll hårt i era projektorer, för Epsons utbytes system ger jag inte mycket för ärligt talat.
Har ni större problem försök lösa det med inköps stället istället för med Epson.

Med vänliga hällsningar Tommie Louwen

Postad 05 april 2012 - 07:02

Hays
  • Hays
  • Beroende

• 1 183 inlägg
  • 0
Mitt problem är att nedre delen av bilden är omöjlig att få riktigt bra skärpa på. Det är ju inget man märker av när man kollar på film eller så men vet ju att det finns där. syns tydligt när man ställer in skärpan med testbilder och om man har mycket text på bilden.

Postad 05 april 2012 - 08:09

tsartiis
  • tsartiis
  • Forumräv

• 659 inlägg
  • 0

Mitt problem är att nedre delen av bilden är omöjlig att få riktigt bra skärpa på. Det är ju inget man märker av när man kollar på film eller så men vet ju att det finns där. syns tydligt när man ställer in skärpan med testbilder och om man har mycket text på bilden.

Så är det väl på alla? Speciellt om du använder lensshift osv. Tror inte man kan få samma skärpa överallt på hela bilden...

Postad 05 april 2012 - 09:02

Hays
  • Hays
  • Beroende

• 1 183 inlägg
  • 0
Finns ju ingen lenshift (tw5900). Epson supporten tyckte inte det skulle vara så iaf och ville att jag skulle skicka in den.
Har läst om fler som gjort det också.

Postad 05 april 2012 - 09:38

tsartiis
  • tsartiis
  • Forumräv

• 659 inlägg
  • 0

Finns ju ingen lenshift (tw5900). Epson supporten tyckte inte det skulle vara så iaf och ville att jag skulle skicka in den.
Har läst om fler som gjort det också.

Ok, jo kanske är extra mycket ojämnheter på skärpan på din. Dock kommer du aldrig få 100% jämn skärpa (har jag hört).

Postad 05 april 2012 - 09:42

Hays
  • Hays
  • Beroende

• 1 183 inlägg
  • 0
nä 100% skärpa blir det aldrig men på min är det en klar skillnad på övre halvan av bilden och nedre. det blir sämre och sämre ju längre ner på bilden man kommer.

Postad 05 april 2012 - 11:56

film-fanatiker
  • film-fanatiker
  • Mästare

• 2 602 inlägg
  • 0
Häv köpet istället, du kan få en med mycket värre problem om du tar en utbytes maskin via Epson.

Bara välmening, det kan bli ett evigt tillbaka skickande annars :(

Redigerat av film-fanatiker, 05 april 2012 - 13:48.

Postad 05 april 2012 - 15:46

Hays
  • Hays
  • Beroende

• 1 183 inlägg
  • 0
har gått för lång tid för det, jag började inte fundera på det förrens jag såg andra som hade liknande problem. Känns dumt att inte få den utbytt när epson känner till felet men det är ju inget jätte fel så känns inte så smart att riskera att få en projektor som är i sämre skick.

Köpte min i mitten på december och den har nu gått ganska exakt 100 timmar. risken att man får någon som är mer sliten är ju överhängande tyvärr.

Postad 05 april 2012 - 15:54

film-fanatiker
  • film-fanatiker
  • Mästare

• 2 602 inlägg
  • 0
Jo om du stör dig jätte mycket så pröva. Men jag anser deras system som ett bedrägeri! Man köper en ny det är fel på den, och man får någon annans med andra fel på :angry:

Så känner jag det iallafall

mvh

Postad 05 april 2012 - 21:19

Unregisteredff8970c5
  • Unregisteredff8970c5
  • Användare

• 118 inlägg
  • 0
Det är ju konstigt att man måste skicka projjen till England för att sen få tillbaka en utbytesprojje från?Just det, England!

Tycker att det borde kunna skötas "lokalt" av Epson Sverige, eller så har dom för lite inbyten av felaktiga projjar.

Nu blir det ett nytt byte igen p.g.a fläcken i bilden.

Jag har reklamerat både fläcken och att den "nya" mjukvaran inte åtgärdade problemet med crosstalk, enligt ARN har säljaren/tillverkaren 3 gånger på sig att åtgärda problemet/felet!?

Postad 05 april 2012 - 21:42

Hays
  • Hays
  • Beroende

• 1 183 inlägg
  • 0
Tycker också det är idiotiskt. Skicka till England så skickar dom tillbaka en annan som kanske är i skiten skick.

Postad 06 april 2012 - 06:49

Unregistered44e1cbef
  • Unregistered44e1cbef
  • Användare

• 137 inlägg
  • 0
Låter jätte tråkigt att det finns risk att få en sämre projektor om man skickar iväg sin egen för något fel. Sitter för närvarande och letar fel i bilden och väntar. Igår tyckte jag mig se en grön rand längs högra kanten av bilden. Hoppas att det bara är tv-bilden som spökar.

Postad 07 april 2012 - 21:25

Unregistered3c686b81
  • Unregistered3c686b81
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Finns firmwareuppdatering till 9000 och 9000W nu :) men Epson är kallsinniga till att uppdatera. Uppdateringen kräver fn att den görs av Epson eller auktoriserad återförsäljare. Och enligt Epson måste det vara "fel" på projektorn för att man ska få uppdaterigen installerad ?????? :blink:
Här har cine4home.de testat 9000 med den nya firmwaren 1.04. ( det i röd text är kommentarer om den nya firmwaren). De flesta svenska 9000/W verkar ha 1.01.
Ser ut att vara en hel del förbättringar som gör 9000/W betydligt bättre, speciellt signalbehandlingen i 3D.

Postad 08 april 2012 - 11:59

tsartiis
  • tsartiis
  • Forumräv

• 659 inlägg
  • 0
Nilax: intressant. Synd att inte "lagget" var putsat på. Och även tråkigt att epson gjort det så knepigt att upgeadera fw. Själv sitter jag på firmware 1.02.

Nån som vet vad superresolution är för något tw9000? Får för mig att det är ett elegantare namn på sharpnessreglaget, men det kanske är helt fel? Nån som använder funtionen i fråga?

I övrigt är jag väldigt nöjd med min tw9000w och den funkar snuskigt bra med react-duk.

Postad 11 april 2012 - 22:49

tsartiis
  • tsartiis
  • Forumräv

• 659 inlägg
  • 0
Testade gears of war 3 i 3D idag och det var rätt coolt. Men känns som tekniken bör få mogna tills nästa generation för att bli riktigt bra. Blev ju lite dålig upplösning iom SBS.

Sen mådde jag lite illa efter ett tag oxo. Tycker dock spelet är lite yrsel framkallande även utan 3D.

Postad 14 april 2012 - 10:59

Unregistered3c686b81
  • Unregistered3c686b81
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Nu har jag lyckats lägga vantarna på firmwareuppdateringen till 9000/w med utförlig manual från Epson. :P
Ska uppdatera till veckan då jag är hemma igen.
Kan också meddela att det finns möjlighet att konvergensjustera 9000/W i servicemenyn. :)
Rekomenderar att det görs av en kunnig återförsäljare då det kan vara lite lurigt om man inte har björnkoll. Det fina är att det finns en tillbaka till grundinställningsfunktion om man inte får till det :)

Postad 17 april 2012 - 16:31

Unregistered80d04991
  • Unregistered80d04991
  • Användare

• 133 inlägg
  • 0
Någon mer än jag som upplever missljud från projektorn när det är stora kontrastskillnader i bilden?

Jag kör min TW6000 från HTPC, när man har uppe en hemsida, utforskaren eller något annat med mycket vitt och svart, med text tex. Så låter det med ett pipande högfrekvent ljud från projektorn, visar man ett foto eller en BD-rulle så är allt som det ska.

Exempel på när missljudet uppstår
Utforskaren, hemsidor med mkt text, spotify, dokument, etc

Postad 17 april 2012 - 18:00

swOOp
  • swOOp
  • Användare

• 149 inlägg
  • 0

Någon mer än jag som upplever missljud från projektorn när det är stora kontrastskillnader i bilden?

Jag kör min TW6000 från HTPC, när man har uppe en hemsida, utforskaren eller något annat med mycket vitt och svart, med text tex. Så låter det med ett pipande högfrekvent ljud från projektorn, visar man ett foto eller en BD-rulle så är allt som det ska.

Exempel på när missljudet uppstår
Utforskaren, hemsidor med mkt text, spotify, dokument, etc

Stäng av autoiris så kommer du slippa detta.

Postad 17 april 2012 - 18:10

film-fanatiker
  • film-fanatiker
  • Mästare

• 2 602 inlägg
  • 0
Nä irisen ska inte ge ifrån sig ett pipande ljud! Dock knastrar det och lever lite i bakgrunden, när man använder den funktionen.

Postad 18 april 2012 - 07:23

Unregistered80d04991
  • Unregistered80d04991
  • Användare

• 133 inlägg
  • 0
Att den "knastrar" och man hör ett mekaniskt ljud när den ändrar iris ibland, det känns mer okej.
Men om jag lämna er en stillbild, tex denna forum tråd på. Har jag ett konstant pipande ljud, som inte är det minsta mekaniskt. Låter typ som en transistor eller någon elektrisk komponent, ska se om jag kan spela in det.
Ska även testa autoiris av

Postad 18 april 2012 - 10:37

Marcus_TheRock
  • Marcus_TheRock
  • Mästare

• 3 067 inlägg
  • 0
Låter som om det är nätdelen som ger ifrån sig det högfrekventa ljudet, när projektorn kräver mycket ström från den. Förmodligen samma sak som det som kallas "buzzing" i TV världen.

Om det är fel på din maskin eller om den är inom toleransnivå blir svårt att avgöra utan att prova den mot någon annan maskin. Förslagsvis så tar du den till din handlare och jämför.

MVH
Marcus, The Rock Hemmabio i Lund

Postad 19 april 2012 - 12:07

Falcy
  • Falcy
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 2 850 inlägg
  • 0
*Några inlägg dolda*
Firmware diskussioner tas i den här tråden > https://www.minhembi...howtopic=297066

Postad 22 april 2012 - 10:05

film-fanatiker
  • film-fanatiker
  • Mästare

• 2 602 inlägg
  • 0
Är det fler än jag som har grön bild, innan lampan värmt upp sig i tw9000?

Postad 22 april 2012 - 13:34

tsartiis
  • tsartiis
  • Forumräv

• 659 inlägg
  • 0

Är det fler Än jag som har grön bild, innan lampan vÄrmt upp sig i tw9000?

Jag har det. Håller inte i sig länge dock.

Lite ot: kollade på ugglornas rike i 3d igår på projjen, herrejäklar vad fett det var. Den kan jag rekommendera.

Postad 22 april 2012 - 13:46

film-fanatiker
  • film-fanatiker
  • Mästare

• 2 602 inlägg
  • 0
Det var skönt o höra att man inte var ensam om det fenomenet. Tack för tipset, ska försöka få tag i den filmen :)

Mvh

Postad 23 april 2012 - 09:07

tsartiis
  • tsartiis
  • Forumräv

• 659 inlägg
  • 0

Det var skönt o höra att man inte var ensam om det fenomenet. Tack för tipset, ska försöka få tag i den filmen :)

Mvh

Jo, är ju dock lite svag för Zack Snyders slo-mo grejer han gör, och det blev väldigt effektfullt i vissa scener.

Nåja nog OT.

Postad 26 april 2012 - 17:11

swOOp
  • swOOp
  • Användare

• 149 inlägg
  • 0
Har själv varit i kontakt med Epsons support gällande min TW 5900 då även jag har haft väldigt dålig skärpa på min. Jag fick ett DOA nummer av dom och kontaktade butiken där jag köpt den, för att få en ny utskickad :) Så jag är väldigt nöjd med deras support :)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.