Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - Panasonic TH-42PA30 *

1301 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 26 November 2004 - 17:35

Pete
  • Pete
  • Lärjunge

• 266 inlägg
  • 0

Jag har även bytt till en PW7 också från fyndbörsen. Så du är inte ensam madmakz! :wub:

Samma här. Bytte också till PW7 efter samtal med Fyndbörsen. Så nu är vi tre... :D

Redigerat av Pete, 26 November 2004 - 17:36.

Postad 26 November 2004 - 18:13

radiuz
  • radiuz
  • Lärjunge

• 412 inlägg
  • 0
Hoppas på att vi får våra PW7:or nu då! :wub: Väntade med instickskortet, tänkte köpa till komponent när dom väl får in. Priset ska ligga på runt 1700kr på komponent kortet. Lika bra att få med RGB scarten från början tyckte jag.
Sedan blir det HDMI när jag väl behöver den ingången.

Kommer bli riktigt nöjd!

EDIT : Var och kollade på PW7 idag med brorsan, drog igång klassikern finding nemo och ja ######r vilken bild! Svärtan är identisk med PA30 och gråskalan kanske en aning mer, men inget man lade märke till direkt. Skärpan var dock nått jag la märke till, otroligt bra skärpa och detaljrikedom måste jag säga. Sedan färgerna, levande och riktigt bra. LCD apparaterna bredvid upplevs bleka mot PW7. Av det jag sett så är PW7 ett snäpp vassare än PA30 i bild, jag blev övertygad direkt.

Sedan att PW serien har grymt många mer bild-möjligheter är bara en fördel. Finns många inställningar för bild medmer och stöd för 720p känns "tryggare" även om det inte är värsta grejen.

Redigerat av radiuz, 26 November 2004 - 18:18.

Postad 26 November 2004 - 18:59

Unregistereda1c326c3
  • Unregistereda1c326c3
  • Användare

• 101 inlägg
  • 0
Startade precis en PW7-tråd. Så slipper alla PA30-ägare surna till på att vi tjatar om den här.

Finns på https://www.minhembi...showtopic=78593

Postad 27 November 2004 - 02:53

svtstefan
  • svtstefan
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
Fynd börsen ringde i dag och frågade om jag ville ha en annan plasma isället för th-42pa30, för det kommer att ta tid att få in denna panna,och dom erbjöd det ena efter det anndra, bra av dom, TOK + till fyndbörsen, NÄ sa jag vill bara ha panna, men deras kund reltioner kan man inte klaga på jag hade fått en skärm på stubben ,men jag vill ha th-42pa30, så jag väntar på denna skönhet, inte en aning om när den kommer in men VILL HA :( :( ;)

Postad 27 November 2004 - 17:47

Unregistered71093fd7
  • Unregistered71093fd7
  • Användare

• 100 inlägg
  • 0

Fynd börsen ringde i dag och frågade om jag ville ha en annan plasma isället för th-42pa30, för det kommer att ta tid att få in denna panna,och dom erbjöd det ena efter det anndra, <span style='font-size:14pt;line-height:100%'>så</span> bra av dom,  TOK + till fyndbörsen, NÄ sa jag  vill bara ha panna, men deras kund reltioner kan man inte klaga på jag hade fått en skärm på stubben ,men jag vill ha th-42pa30, så jag väntar på denna skönhet, inte en aning om när den kommer in men  VILL HA :(  :(  ;)

Creds till fyndis, det var ju verkligen snällt av dem!
Själv så gick jag ner till panasonics referensbutik på söder och slog till idag! B) Så mycket älskar jag denna skönhet, jag kan helt enkelt inte vänta längre...DET GÖR OOONT! <_<

Postad 28 November 2004 - 02:23

PlasmaKrille
  • PlasmaKrille
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Hej chupacabra!

Var bara lite nyfiken på till vilket pris som du fick köpa TH42PA30 på Panasonics referensbutik på söder?

Mvh,
Krille

Postad 29 November 2004 - 16:09

FlyingAndy
  • FlyingAndy
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Dom tar 29995 kr för 42PA30. Själv köpte jag 37" i förrgår där för 25995 kr och är toknöjd. Aftersale service de erbjuder kan ingen internetbutik matcha.

Postad 30 November 2004 - 09:48

carlito77
  • carlito77
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0
chupacabra: min polare som tillika är jurist hävdar att du har gjort ett täckningsköp och kan kräva ersättning för mellanskillnaden.

kolla RIXLEX paragraf 33.

Antagligen svårt men jag tyckte ändå att det var värt att nämna för dig.

En fråga från en junis på området. Jag har tagit första steget mot att få en schysst filmupplevelse i det lilla hushållet o beställt en panna. :ph34r: Under tiden man väntar på leverans kan man ju förbereda för "babyn" & undrar följande:

Jag har sen tidigare en Philips DVD 728. Vad bör jag lägga pengarna på i nästa steg och i vilken ordning...

...nya kablar..ny DVD (min nuvarande saknar komponent)...ny receiver??? :rolleyes:

Postad 30 November 2004 - 10:26

A_G
  • A_G
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
Hej FlyingAndy,

Var ligger Panasonic-butiken och vad heter den? Jag har haft min TV i två veckor nu, och har fått reda på att väggstativet inte kommer förrän den 15/1 (till inwarehouse). Kanske finns dom i butiken? Andra tips på var man kan få tag i väggstativ mottages tacksamt. Det är inte skitsnyggt att ha TV:n stående i frigolitklossar!

MVH
Anders

Postad 30 November 2004 - 11:22

carlito77
  • carlito77
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0
Köpte mitt TY-WK42PV3W väggfäste (fast) på OnOFF för 2495:- Fick det i förra veckan. Tog en vecka för dem att få hem stativet.
...Det är inte skitsnyggt att bara ha ett väggstativ :ph34r:

Postad 30 November 2004 - 13:57

Unregistered71093fd7
  • Unregistered71093fd7
  • Användare

• 100 inlägg
  • 0

chupacabra: min polare som tillika är jurist hävdar att du har gjort ett täckningsköp och kan kräva ersättning för mellanskillnaden.

kolla RIXLEX paragraf 33.

Antagligen svårt men jag tyckte ändå att det var värt att nämna för dig.

En fråga från en junis på området. Jag har tagit första steget mot att få en schysst filmupplevelse i det lilla hushållet o beställt en panna.  :ph34r: Under tiden man väntar på leverans kan man ju förbereda för "babyn" & undrar följande:

Jag har sen tidigare en  Philips DVD 728. Vad bör jag lägga pengarna på i nästa steg och i vilken ordning...

...nya kablar..ny DVD (min nuvarande saknar komponent)...ny receiver??? :rolleyes:

?????? Nu får du allt förklara närmare varför jag har gjort ett "täckningsköp"? :rolleyes:
Har köpt en Plasma tv i butik, vad är det som är så konstigt med det?

Postad 30 November 2004 - 14:54

sohe
  • sohe
  • Användare

• 175 inlägg
  • 0

Var ligger Panasonic-butiken och vad heter den?

Söders Ljud & Bild i Ringens centrum vid Skanstull.

Postad 30 November 2004 - 16:18

carlito77
  • carlito77
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0
...med täckningsköp menas att du köpte en vara från en försäljare (dvs en prestation av säljaren att leverera ett st panna), när sedan de inte kunde fullfölja sin del av avtalet och leverera till dig på utlovad tid hävde du köpet och gick och köpte en ersättningsvara från en annan säljare. Du gjorde då ett täckningsköp och har rätt till ersättning för prisskillnad mellan priset på den första varan och "marknadspriset"...

...är som sagt ingen jurist men kolla med konsumentverket...det kan ju vara värt det. Jag menar du har ju allt och vinna, det hänger ju redan en fin panna på din vägg :ph34r:

Postad 01 December 2004 - 22:46

Unregistered71093fd7
  • Unregistered71093fd7
  • Användare

• 100 inlägg
  • 0

...med täckningsköp menas att du köpte en vara från en försäljare (dvs en prestation av säljaren att leverera ett st panna), när sedan de inte kunde fullfölja sin del av avtalet och leverera till dig på utlovad tid hävde du köpet och gick och köpte en ersättningsvara från en annan säljare. Du gjorde då ett täckningsköp och har rätt till ersättning för prisskillnad mellan priset på den första varan och "marknadspriset"...

...är som sagt ingen jurist men kolla med konsumentverket...det kan ju vara värt det. Jag menar du har ju allt och vinna, det hänger ju redan en fin panna på din vägg :)

Det låter ju nästan lite för bra för att vara sant måste jag säga <_<
Dock tror jag inte att det är så simpelt, det lär finnas en miljard undantag och kryphål i vanlig ordning, möjligen så gäller kanske inte detta då näringsidkaren själv inte orsakat förseningen etc, etc...Då är det ju bara fritt fram att "fuska" :)

Jag ska dock undersöka saken närmare när jag får tid över! ;)

Tackar för tipset carlito77!!! B)

Jo fin är den allt! :D

Postad 02 December 2004 - 09:11

Unregistered6819cc18
  • Unregistered6819cc18
  • Forumräv

• 584 inlägg
  • 0
Nu har jag köpt en ny DVD till plasman. Det blev en Denon 2910. Fick mycket bra bild. Berättar med sen när jag testat lite mer. Kollade snabbt på ett tiotal filmer igår och det ser mycket mycket bra ut. Det som gjorde mig extra glad att de dvd-filmer som var riktigt mossiga i x-boxen ser kanon ut nu. B)

Postad 02 December 2004 - 09:15

Unregisteredc76d9563
  • Unregisteredc76d9563
  • Beroende

• 1048 inlägg
  • 0
Kul! Ser fram emot fler kommentarer. Antar att du kör progressivt via komponent?

Postad 02 December 2004 - 11:27

Unregistered6819cc18
  • Unregistered6819cc18
  • Forumräv

• 584 inlägg
  • 0
Yes, helt riktigt. Det var ett rejält lyft. Äntligen är jag helt nöjd! B)

Postad 02 December 2004 - 23:34

svtstefan
  • svtstefan
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
Om någon är jätte sugen på en panna så finns en på BLOCKET för 29000 :- :)

Postad 03 December 2004 - 12:25

swema2
  • swema2
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Jag har en ny TH-42PA30 i kartong för 26000 om någon är intresserad....

Postad 03 December 2004 - 12:46

JDG
  • JDG
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0
Swema2 - Då tycker jag att du ska packa upp den, i kartongen gör den ingen nytta (det kan dessutom vara svårt att se på den då) :(

Postad 03 December 2004 - 13:03

swema2
  • swema2
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Hehe. Jo, jag är jäkligt sugen men jag har beställt en TH-42PW7 istället, så jag får tålmodigt vänta på den. Och sälja PA30:n...

Postad 03 December 2004 - 13:08

JDG
  • JDG
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0
Hur kommer det sig att du gjort det?

Postad 03 December 2004 - 13:29

swema2
  • swema2
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
För att min sambo av någon konstig anledning var emot att jag köpte en plasma överhuvudtaget. När PA30:n väl kom hade jag hunnit övertyga henne om förträffligheten i att få bort den stora svarta klumpen till TV vi hade innan, dock gillade hon inte utseendet på PA30:n. Därför fick jag snällt beställa en PW7:a istället....

Man är ju otroligt styrd! Att man aldrig får bestämma!

Postad 03 December 2004 - 13:37

Unregistereda1c326c3
  • Unregistereda1c326c3
  • Användare

• 101 inlägg
  • 0
Hehe, lite grand samma över här. När jag berättade för hustrun att jag beställt plasma ville hon efter det sedvanliga "du är inte kloook, vi har inte råd!!" såklart veta hur den såg ut. Då hade jag redan "gått över" och beställt en PW7-a, men jag tog fram PA30 på nätet och sa "den här är den bästa skärmen jag sett".... Ja, länge kom jag inte innan det blev "aldrig den FULA saken i mitt hem".

Nu har jag själv också alltid tyckt att PA30 är väldigt ful, men det var jag beredd att leva med för skärmprestandans skull. Men så släpptes då PW7 så lägligt, så lägligt... :(

Postad 03 December 2004 - 13:50

Unregisteredf2a7f9fd
  • Unregisteredf2a7f9fd
  • Mästare

• 3989 inlägg
  • 0
Vill bara säga att jag ALDRIG skulle låta en kärring bestämma över mina hemmabio prylar de får vara hur fula som helst och kablar överallt. Jag lyssnar inte när hon gnäller över kablar el dylikt, vrider istället upp volymen tills hon gnäller om den höga volymen vilket medför att jag vrider upp ännu mer och hon går in i sovrummet...

Nej sköt du ditt i köket brukar jag säga...så sköter jag detta.

Postad 03 December 2004 - 13:55

swema2
  • swema2
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Ehh, wmadoss, du verkar ha en sund relation med din "kärring"... :(

Nu har vi nog hamnat snett i forumet, åter till PA30 som jag för övrigt tycker är en MYCKET kompetent plasma, otroligt prisvärd. Absolut bästa prestandan för dom pengarna.

Postad 03 December 2004 - 14:05

Unregistereda1c326c3
  • Unregistereda1c326c3
  • Användare

• 101 inlägg
  • 0
Wow - hemmaclintan själv...

Är du lika kaxig bland de hårda grabbarna nere vid korvkiosken också?

Postad 03 December 2004 - 14:07

JDG
  • JDG
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0
Swema2 - du vet väl om att du har 14 dagar på dig att ångra ditt köp om du gjort det via Internet! (gäller även om det inte är du som ångrat dig utan det är din bättre hälft som ångrat dig... :-))

Postad 03 December 2004 - 18:54

Unregistereddae7cbc8
  • Unregistereddae7cbc8
  • Forumräv

• 856 inlägg
  • 0
Förstår inte att man kan tycka PA30 är ful....men visst..smaken är som baken...
Visst jag ä själv ägare till en PA30, men kan har ändå aldrig sett en ful plasma.

mvh ANdreas

Postad 03 December 2004 - 20:07

svtstefan
  • svtstefan
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0

Jag har en ny TH-42PA30 i kartong för 26000 om någon är intresserad....

Det låter som en kul ide, var i sverige bor du? hoppas i sthlm. :(

Postad 04 December 2004 - 10:49

PerM
  • PerM
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Har precis blivit av med min gamla TV och ska nu skaffa en sån här Panasonic hade jag tänkt mig.

Finns det nånstans man kan få tag i en sån här till skäligt pris nu, eller är det brist överallt? Jag vill inte gåt till Elgiganten eller dylikt, deras priser är ju helt sjukt höga.

/Perra

Postad 04 December 2004 - 12:25

Pete
  • Pete
  • Lärjunge

• 266 inlägg
  • 0

Har precis blivit av med min gamla TV och ska nu skaffa en sån här Panasonic hade jag tänkt mig.

Finns det nånstans man kan få tag i en sån här till skäligt pris nu, eller är det brist överallt? Jag vill inte gåt till Elgiganten eller dylikt, deras priser är ju helt sjukt höga.

/Perra

Såg att Siba har den för 27990:- på deras internet shop. Den verkar inte finnas i lager men du kan ju kontakta dom om när dom får in den.

Postad 04 December 2004 - 16:05

tornet99
  • tornet99
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0
Har provar min Pa30 med bra komponent kabel med och utan prog. Scan och
måste säga att det var bättre med SCART RGB som jag hade från början.

Har andra liknande erfarenheter ?

Postad 04 December 2004 - 17:46

junkan
  • junkan
  • Guru

• 5321 inlägg
  • 0

Har provar min Pa30 med bra komponent kabel med och utan prog. Scan och
måste säga att det var bättre med SCART RGB som jag hade från början.

Har andra liknande erfarenheter ?

Tvärtom, prog scan på komponenet minskar flimret enormt.
Och du jag använder billig kabel... :)

Postad 05 December 2004 - 08:59

Unregistered6819cc18
  • Unregistered6819cc18
  • Forumräv

• 584 inlägg
  • 0
Nu har jag testat min nya DVD-spelare lite mer (Denon DVD-2910). Först måste jag säga, innan jag köpte spelaren så funderade jag på om det var värt pengarna, men det är det verkligen. Vilken skillnad. Bilden är mycket djupare, bättre färger, mindre hack vid kamerapanoreringar. Helt kanon. Det som också är skönt, att kvalitetsskillnaden mellan olika dvdfilmer minskar. Tittade på Harry Potter igår och bilden är helt underbar. Känner lite att allt snack om upplösningen på plasman är något överdrivet för bilden på den här plasman och en bra dvdspelare är grym.

Nu har man ju sett hur bra bild den här plasman kan prestera, jag skulle vilja få lika bra bild på vanlig tv. Finns det digitaltvboxar med komponentutgång? Är kvaliteten på digitaltv = dvd?

Postad 05 December 2004 - 10:44

junkan
  • junkan
  • Guru

• 5321 inlägg
  • 0

Nu har jag testat min nya DVD-spelare lite mer (Denon DVD-2910). Först måste jag säga, innan jag köpte spelaren så funderade jag på om det var värt pengarna, men det är det verkligen. Vilken skillnad. Bilden är mycket djupare, bättre färger, mindre hack vid kamerapanoreringar. Helt kanon. Det som också är skönt, att kvalitetsskillnaden mellan olika dvdfilmer minskar. Tittade på Harry Potter igår och bilden är helt underbar. Känner lite att allt snack om upplösningen på plasman är något överdrivet för bilden på den här plasman och en bra dvdspelare är grym.

Nu har man ju sett hur bra bild den här plasman kan prestera, jag skulle vilja få lika bra bild på vanlig tv. Finns det digitaltvboxar med komponentutgång? Är kvaliteten på digitaltv = dvd?

Håller med, med DVD via komponenet är bilden sanslöst bra!

Tyvärr är det digitala marknätet eller boxarna för detsamma inte bra nog för med dessa ser man digitala artefakter såsom bandningar och MPEG-brus.

Postad 06 December 2004 - 15:22

tornet99
  • tornet99
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0
Som sagt, tycker att bilden blir sämre med Komponent&prog. scan, textremsorna
blir taggigare tex. Vita prickar blinkar runt textremsan samt i bildens ljusare
partier.

Måste man ställa in PA30 för prog scan ? Har jag missat ngt ?

Postad 06 December 2004 - 16:51

carlito77
  • carlito77
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0
Fick ännu ett nedstämmande levbesked från NetOnNet. Enligt deras lev ska NoN få in rejält med pannor den 17 dec. Tråkigt - men det är väl bara att vänta.

Intressant att även i detta levbesked stod det att ett fartyg hade havererat. Dåliga fartyg de har då två fartyg havererar inom loppet av tre veckor.

Fick oxå ett erbjudande om att köpa "en likvärdig produkt" istället. Nämligen en SONY KE-P42M1 för 24790 inkl bordstativ med omgående leverans.

Är det någon som vet hur SONYN står sig mot PA30:n?

Postad 06 December 2004 - 17:56

junkan
  • junkan
  • Guru

• 5321 inlägg
  • 0

partier.

Måste ju bero på din dvd-spelare eller nåt...
Jag har Pioneer 575 och den ger inte detta.

Postad 06 December 2004 - 18:14

Installera
  • Installera
  • Lärjunge

• 475 inlägg
  • 0
Någon som fått sin PA30 från TD eller som fått någon typ av besked?

Postad 06 December 2004 - 18:21

Unregistered32592
  • Unregistered32592
  • Användare

• 135 inlägg
  • 0

partier.

Har du ställt in din DVD att skicka progressivt och rätt upplösning ?

De vita prickarna som du säger dyker upp har jag också sett, men i mitt fall berodde på en undermålig filmkvalitet. Däremot fick jag bort taggigheten i text genom att välja annan upplösning i DVD:n.

Postad 06 December 2004 - 21:12

Unregistered50698555
  • Unregistered50698555
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
Hur gör man om man vill jämföra SCART/RGB mot komponent?
Jag trycker och trycker på blåa knappen men kommer aldrig till AV4C.
Måste dra ur SCART för att bara köra komponent.

Postad 07 December 2004 - 11:51

mubi
  • mubi
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0

Hej!
Ny på forumet, men beställde en 37PA30 från TD mitten av oktober ngn gång.
Senaste jag hörde var ett svar på mitt mail i mitten av november, då sa de att de får in en leverans i början av december, nu alltså, men inget om jag skulle få min då eller inte...

Börjar fundera lite på alternativ, tex Hitachi 37PD5200, såg helt ok ut (lite bättre) i jämförelse med PA30´an (dock i butik med mindre bra anslutningar...)
Några argument till att jag ska fortsätta vänta på min PA30 ist? Eller borde man vänta till efter jul kanske?

En sak som jag inte har hittat i forumet;
Läggs det på Svensk moms på priset om man beställer från t.ex. Tyskland, eller är det priset som den tyska nätshoppen vill ha mitt totala slutpris?

Oj, blev lite väl mycket OT nu...

/Michael

Postad 07 December 2004 - 12:09

Unregistered44335
  • Unregistered44335
  • Lärjunge

• 370 inlägg
  • 0

Hej!
Ny på forumet, men beställde en 37PA30 från TD mitten av oktober ngn gång.
Senaste jag hörde var ett svar på mitt mail i mitten av november, då sa de att de får in en leverans i början av december, nu alltså, men inget om jag skulle få min då eller inte...

Börjar fundera lite på alternativ, tex Hitachi 37PD5200, såg helt ok ut (lite bättre) i jämförelse med PA30´an (dock i butik med mindre bra anslutningar...)
Några argument till att jag ska fortsätta vänta på min PA30 ist? Eller borde man vänta till efter jul kanske?

Läggs det på Svensk moms på priset om man beställer från t.ex. Tyskland, eller är det priset som den tyska nätshoppen vill ha mitt totala slutpris?

Oj, blev lite väl mycket OT nu...

/Michael

Från tyskland skall du inte få någon tull alls. Tror inte butiken lägger på någon inhemsk moms heller för den delen. Den skall de egentligen dra av.

Från USA får man ALLTID tull idag. Jag har fått tull på mina samtliga paket. Iaf om du beställer från större leverantörer. Tror det finns stränga regler för sånt nu surt men sant, då dollarn är så låg.

Mvh Dave

Postad 07 December 2004 - 12:15

Unregistered7f4b346b
  • Unregistered7f4b346b
  • Lärjunge

• 493 inlägg
  • 0

Tjenare Mubi, välkommen till forumet.

Står det mellan PA30 och PD5200 tycker jag absolut att du ska vänta in PA30. Du har definitivt fått en felaktig jämförelse mellan de båda skärmarna. Panasonic´s panel är tveklöst bättre än Fujitsu/Hitachi´s panel.

Vad gäller momsfrågan behöver inte utländska (EU) företag betala in svensk moms om de säljer för mindre än 35 000 euro per år. Hur TechnikDirekt sköter sin bokföring spelar dock mindre roll för dina inköp :(

Redigerat av Unregistered7f4b346b, 07 December 2004 - 12:16.

Postad 08 December 2004 - 11:54

srna
  • srna
  • Lärjunge

• 322 inlägg
  • 0
satte upp min plasma i förrgår...grymt snyggt blev det. Kan tipsa om att orginalfästet är väldigt bra och enkelt att sätta upp. Finns en spärr som gör att man kan fälla upp plasman likt en bilhuv för att komma åt kontakterna. Man behöver alltså inte ta ner plasman varje gång. Dock bör tilläggas att blir ett grymt moment på plasman när den fälls ut. Har sex skruvar fastsatta i betong, där åtminstone 4 sitter som berget, men det började ändå knaka när man fällde ut den.

Förresten kör ni med eller utan 3-D knappen? (längst ner i bildalternativ)...tycker personligen att det blev bättre off. Någon som testat SD-minnet?..kan inte få upp bilderna på hela rutan utan endast halva ungefär....

Postad 08 December 2004 - 12:55

Unregistered6819cc18
  • Unregistered6819cc18
  • Forumräv

• 584 inlägg
  • 0
Om du orkar blir jag jätteglad om du orkar fotografera fästet uppfällt och nerfällt. Håller på att planera för mitt husbygge, kan vara bra att planera ordentligt vart kablarna skall ur väggen...

Redigerat av Unregistered6819cc18, 08 December 2004 - 12:55.

Postad 08 December 2004 - 13:43

srna
  • srna
  • Lärjunge

• 322 inlägg
  • 0
ehh..kan jag göra...men jag behöver hjälp av en polare som håller i. Lite orolig om de översta skruvarna som får ta smällen. Måste förstärka upp med fler skruvar..har en skum betongvägg...vissa ställen är det stenhårt andra som kex....och då beror det inte på skarvarna. Sen kan man komma åt sladdarna på baksidan om man har pianofingrar som jag, utan att fälla upp tv:n :)

Postad 09 December 2004 - 16:26

PatrikLarsson
  • PatrikLarsson
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0
Hej,
Jag fick hem min Viera igår, härligt! Men det är några saker som irriterar. Är det någon som har några liknande funderingar?

1) Många stänger av 'Dynamic' läget eftersom det skall ge längre livslängd/bättre bild. Själv tyckte jag detta läge gav bäst bild. I manualen fanns ingen info om att detta läge skulle ge kortare livslängd, var kommer denna info från?

2)Min TV beskär topp och botten i 4:3 läge mycket kraftigt. Delar av textremsorna försvinner t ex i botten. Någon som har liknande problem som de lyckats åtgärda?

mvh
Patrik

Postad 09 December 2004 - 16:33

Unregistereddae7cbc8
  • Unregistereddae7cbc8
  • Forumräv

• 856 inlägg
  • 0
PatrikLarsson: Jag är oxå ägare av en 42PA30. Jag tycker bilden ser bedrövlig ut i dynamiskt läge...och det gäller oavsett om det är dvd eller tv-sändning. Färgerna blöder ju om man har det i dynamiskt. Men tycker du det ger bäst bild...ja då är det bara att fortsätta. Tror dock risken skulle vara större för inbränningar i detta läge.

mvh
Andreas

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.