(Finns ju nya matta LG LCD utan LED)
Redigerat av ruva, 16 February 2012 - 21:13.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
30 relaterade trådar
Postad 16 February 2012 - 21:11
Ångrat mig
(Finns ju nya matta LG LCD utan LED) Redigerat av ruva, 16 February 2012 - 21:13. Postad 17 February 2012 - 13:25
Hur är det nu med nordiska vs. icke-nordiska varianter? Fungerar inte de icke-nordiska LG-apparaterna med t ex. comhem?
Postad 18 February 2012 - 10:22
Hej på er alla..
Nu har jag lite frågor om min plasma LG 50PW450 Hur kan man koppla in den till hemmabio .. Är det bara den optiska utgången som kan användas.. lite tråkigt att den saknar fler utgångar?? Postad 24 February 2012 - 08:48
Yepp riktigt nice Postad 26 February 2012 - 21:19
Riktigt bra resultat på min PZ250. Till och med så frugan sa wow, och det säger inte lite. Dessutom går det inte att se att man öppnat och trixat... Postad 26 February 2012 - 21:35
Hej, har lite bestlutsångest, tänkte att någon smart person kanske kan hjälpa mig.
Letar efter en TV nu och kollar på dessa två modeller, en plasma och en LED. LG 55LW450N (LED) 10990kr (http://www.inwarehou...03-39D3E33C33C7) LG 60PZ550N (Plasma) 10990kr (http://www.komplett....36-284FB69F5D76) Vill gärna köra LG då jag har ett LG ljudsystem, synkat och bra med TV:n då. Samma pris som ni kanske ser men skulle gärna vilja veta vad ni skulle föredra. Har gipsvägg där jag ska ha TV:n, och den ska sitta på väggen. Tänker att extra vikten kanske kan vara ett problem med plasman, eller vad tror ni? Vet att det kommer nya modeller nu under våren, är det värt att vänta? Har kollat lite prishistorik för TV på prisjakt och det verkar som om det alltid är billigast precis innan en ny serie lanseras, dvs typ nu. Antar att de säljer ut alla gamla modeller för att ge plats till nya. Behöver inte TV:n förren om en månad då jag flyttar först då så jag kan vänta men vill inte missa några bra erbjudanden. Undrar även hur känsliga plasma är att flytta med bil. Får nog inte in plasman ståendes i kombin utan den måste nog luta lite… Är detta ett problem? Uppskattar verkligen om ni har lite tips och råd. Redigerat av lindblom_micke, 26 February 2012 - 21:38. Postad 27 February 2012 - 12:48
Så länge du ser till att träffa bjälkarna bakom gipsväggen och har ett riktigt fäste så ska det väl inte vara några problem. När det gäller frakten så skulle jag nog lånat en kärra (brukar vara gratis hos de stora elektronikkedjorna) eller skaffat utkörning. Hört så mycket fram o tillbaka angående frakt av plasma att det bara snurrar i huvet Har tyvärr inte sett den lcd'n in action, men hittils har jag föredragit plasma framför lcd i alla lägen. Säkerligen väldigt personligt vad man föredrar. Lycka till Postad 02 March 2012 - 21:44
Nu så har jag vart och köpt mig en LG PZ550N på Siba för 7300 kr. Skall kolla min första dvd nu tänkte jag och i morgon blir det någon Bluray film. Bilden på comhem analog är inte någe vidare men det förstod jag innan så nu får man kolla om man skall fixa någe abonnemang på Comhem. Det var en jävla skillnad mellan gamla JVC på 37 tum och denna. Gamlingen blir förpassad till sovrummet.
Postad 03 March 2012 - 01:14 Testa panel-twaken som listades ovan, vore intressant att höra vilken skillnad olika personer upplever på sina apparater! Om någon fler testat, skriv gärna upplevt resultat! Tvekar mellan Panasonic och LG, jag vet att Panasonic buzzar men det gör inte LG, dock är just svärtan bättre på Panasonic, därför vore det intressant att höra om tweaken verkligen funkar bra. Postad 03 March 2012 - 01:39
Hassezilla inte törs jag gå in och ändra det ju. Fast när garantin är borta då kan man ju pilla lite. Kolla på nya Musketeers i kväll på dvd och det var grymt bra bild. Går inte ens att jämföra med min gamla lcd. Vart ställer man in uppskalning av analoga signalen? Filmen såg jag på THX läget har inte hunnit pilla själv än.
Postad 03 March 2012 - 08:49
Uppskalningen är automatisk då tvn bara har en upplösning. Analogt blir aldrig bra på en så stor tv. Se till att skaffa Comhems HD kanaler. Det är mycket nice
Postad 04 March 2012 - 00:35 Ok har märkt att reklamen är fan så mycket bättre än det andra som visas inte lika mycket brus alls. Kolla på första bluray filmen i dag och skit fin bild enda negativa var att det hacka lite vid större kamerarörelser vette fan vart man ändrar dessa inställningar. Men en sak är säker och det är en bättre bluray spelare när ekonomin tillåter. HD kanalerna får vänta tills jag får nytt jobb har inte råd med mer utgifter nu på A-kassa då sista sparade slantarna tog slut med tv köpet. Postad 04 March 2012 - 10:23
Bluray kommer alltid hacka lite i panoreringar då det bara är 24 bilder per sekund.
Postad 04 March 2012 - 18:19 Så det kommer jag få leva med hmmm lite drygt är det varför inte göra om och göra rätt i så fall. Man kan ju kalibrera den med isf eller vad det heter. Finns fet någon som gjort det och kan lägga ut det här, Postad 09 March 2012 - 09:42
Är det skillnad i bildkvalite mellan 60pz550 och 60pz950 eller är det endast extra lull lull som t ex DVB-t2, inspelning via usb m.m?
pz550 finns för 9990:- på MediaMarkt. Så frågan är om pz950 är värd 5000:- mer? Redigerat av Lycksen, 09 March 2012 - 09:45. Postad 09 March 2012 - 13:22
Lyfter ett gammalt trådinlägg. Men streamar du 1080p via DLNA och PLEX via trådat? Jag testade det och det fungerar i ca 10 15 minuter.. Sen börjar det lagga.. Postad 09 March 2012 - 14:08
japp, absolut... sen har det lite grann med själva datorn att göra oxå såklart... En gammal sketburk med dålig spec är ju sämre att använda sig av... Jag har en i7 med 8gig i ramen, så det hjälper ju till en del Postad 12 March 2012 - 08:37
Aha, tack. Kör en lite äldre 3,4, men jag har bara 4GB RAM. Får kanske kolla över den oxå då :-) Postad 12 March 2012 - 10:42 det kan mkt väl vara så att det är din dator som är boven i dramat minsann... Jag har PLEX installerat på min "inte så snabba" laptop oxå, och där kan det ta extra lång tid att starta filmer, plus att det ibland buffrar till då å då.... Postad 13 March 2012 - 10:25
Köpte precis ett par 3D glasögon till min 50PZ550N - någon som kan dela med sig av 3D erfarenheter från denna tv?
Mitt första intyck är att jag är grymt besviken, nu jämför jag iofs med Samsungs 8 series LED tv men ändå. Visst känns det som att djupet är något lite bättre, men detta på bekostnad av att bakgrunden blir helt ur fokus och det enda man ser är objekt som är "längst fram" i bild. Har hittills testat att köra en mkv fil via tv:s inbygda mediaspelare i avvaktan på min Bluray spelare som förhoppningsvis dimper ner inom några dagar. Vad jag förstår så ska det inte spela någon roll om jag kör filmen via tv:n eller blurayen så länge det är 3D film med SBS, därefter aktivera 3D läget på TV:n, eller har jag missat någon inställning tro? Postad 13 March 2012 - 22:46
Har en fundering kring Comhem och cammodul eller box till LG 50pz550N Är den inbyggda boxen bra eller vinner man någe på en extern ?
Postad 16 March 2012 - 17:19
Hejsan tyvärr har min LG55LW550 varit på lagning och ja ska få en ny då de inte gick å laga och då troligtvis ska få en 60PZ570W då dom inte verkar ha lw550 på lager är de en försämring rent bildmässigt , Jag har fått fram att denna har active 3D ock de verkar ha lite problem med crosstalk med den tekniken , ja har kollat på en Samsung på elgiganten stod i 25 min å kunde inte uppleva nåt konstigt med de möjligtvis kändes de som de var mer djup i bilden jämfört med
passive 3d , är de en ok tv de finns tyvärr ingen butik i min lilla stad som säljer dessa så ja kan se den irl , är de någon som äger en sådan å kan säga hur den är vore ja tacksam MVH Mikae Edit, Skrivet från min mobil så stavfel kan förekomma Redigerat av gneter, 16 March 2012 - 17:24. Postad 18 March 2012 - 15:59
Har en 60PZ550 och är på jakt efter 3D-glasögon. Var är billigaste stället att handla dessa ifrån? Man kunde tydligen inte beställa från Amazon.co.uk...
Postad 18 March 2012 - 20:58
Gjorde just panel-tweaken på kompisens PZ250 med bra resultat, bilden gick från okej till imponerande, det enda vi gjorde var att ratta set_up i botten. Alla som har en LG borde göra detta utan att tveka. Postad 20 March 2012 - 13:44
Herregud sådan skit tv 60"550. Hur fan kunde jag dumpa min lcd för detta. Bilden jiddrar som fan, ligger skugglinjor vid sidförflyttningar av kameran och hd kanalerna ser ut som skit. Jaja man får ju verkligen vad man betalar för men inte ens min samsung som jag köpte för 5 år sedan är så här kass. Att den ska stöda MKV är ju bara skitsnack dessutom.
Postad 20 March 2012 - 15:33
Förstår att du är irriterad om du har fått ett exemplar med fel, men att generalisera och kalla något som faktist är riktigt bra för skit är nog att ta i. Förmodligen har du fått ett mycket dåligt exemplar som du borde se till att byta ut direkt. Vilket jag tycker du borde förstå om du läser igenom trådarna om de senaste PK & PZ modellerna. Vad har du för källor kopplade till tv'n? På vilket sätt yttrar sig dessa "skuggor". Vad menar du med "jiddrar"? är tv'n kalibrerad? osv... MKV är en container som kan innehålla allt möjligt, stöds inte innehållet så hjälper det inte att man kan öppna containern. Se till att mkv'n innehåller saker som den klarar att spela upp. Redigerat av Unregistered948c54a3, 20 March 2012 - 15:47. Postad 20 March 2012 - 20:19 1+ har själv 50pz550 och har inga som helst fel. Är skitnöjd. Har även fått till bilden på comhem analog vilket inte var bra med min lcd från JVC Postad 20 March 2012 - 22:54
Bara en tanke, antar du redan gått igenom detta men... har du blu-ray spelaren inställd på att skicka ut i 24hz? Du kan lätt kolla det genom att trycka på "OK" på tv fjärrkkontrollen vid uppspelning av filmen (då får du upp en ruta där det exempelvis står 1080p 24Hz). Står det något annat så är det en inställning i blu-ray spelaren som måste göras. Om det dock står 24Hz så är det de små ryck som radiozo pratar om du märker av. Redigerat av Unregistered948c54a3, 20 March 2012 - 22:57. Postad 21 March 2012 - 08:48
Som någon i tråden redan sagt så är det bortkastade pengar att kalibrera skräp. Jag tror inte det är fel på tvn, den är bara inte bättre. Bytte panel 2 gånger på min förra tv utan att den blev bättre så någon sådan process pallar jag inte igen. Jag tycker bilden är kanon, så länge kameran inte rör sig snabbt (ja förutom att svärtan inte är så kul då) men när den rör sig så hackar bilden nått ofantligt. De skugglinjerna misstänker jag är belysningen bakifrån som på något vis lyser igenom, de syns bara när det är tyi is eller gräs och vid snabba förflyttningar som t.ex fotboll vilket tv köptes för. Källor, comhem hd box, ps 3 och allt går igenom en onkey förstärkare. Hdmi hela vägen. Dessutom har jag märkt att tvn och bocen inte synkar ljudet heller men det går att ställa in på förstärkaren.
en 50" kanske klarar bildhanteringen bättre än 60"? Hade inga av dessa problem på min samsung 50" som jag hade för 5 år sedan som sagt. Den hade dock mycket värre fel ska sägas.
Har etstat ca 15 olika mkv filer och den klarar ingen. Postad 21 March 2012 - 09:58
Har en 60pk550N, och har absolut inga problem alls med hack vid snabba kamerarörelser. Det enda problem jag har märkt är lite DSE (dirty screen effect) vilket du förmodligen har väldigt mycket av. Vilket också är ett tillverkningsfel som du kan byta ut tv'n för. Dock så när jag bytte ut mitt första ex (nästan 2 år sen nu) så var det DSE även på den men mycket mindre och knappt märkbart om jag inte letar efter det. De senaste exemplaren jag sett har varit helt fria från detta. Svärtan får man tåla om man inte vill in och skruva i tv'n (länk till guide i ovan inlägg) för det priset. Tycker du ska testa koppla förbi Onkyo'n och se om det blir någon skillnad. Kan vara något där som stökar till bilden för dig i rörelser. Värt att testa utan den. Kolla även vad du har för Hz på tv'n när du exempelvis tittar på fotboll där du upplever hacken. Där bör den stå på 1080i/50hz, kan vara så att din digitalbox eller onkyo'n har annan inställning som gör om och skickar ut i annan Hz och därav orsakar hack i rörelser. Angående kalibrering så kan du själv ställa in iaf kontrast/ljusstyrka/skärpa med ögat som inte behöver kosta dig något. Du bör iaf inte använda förinställda lägen med massa hokus pokus på som dynamisk kontrast osv, vilket också kan försämra bilden. Och det gäller alla apparater oavsett märke.
Såg att du hade en q97, har själv en c96 som var "lillebrodern" till den. Man slapp exempelvis filtret som fanns i q97'an som skapade lite streck i skärmen för vissa. Men hade endel problem med missfärgat vitt, så fick också byta panel på den.
Som sagt, om innehållet i mkv-filerna inte stödjs så kan man inte spela upp det. Använder inte funktionen själv då jag aldrig hittat någon tv som klarar de krav jag har på uppspelning. Redigerat av Unregistered948c54a3, 21 March 2012 - 10:17. Postad 21 March 2012 - 10:28
Panoreringar vid låg framerate kommer alltid att vara "hackigt" och ge viss dubbleringseffekt. Detta syns tydligare på en plasma (och CRT) p.g.a. mycket snabb uppdateringsfrekvens. På en LCD suddas detta ut till viss del, p.g.a. mer rörelseoskärpa. Vilket man föredrar är en smaksak (och en vanesak). Själv föredrar jag plasmans framställning.
Redigerat av voz, 21 March 2012 - 10:28. Postad 21 March 2012 - 10:38
Ja man får ju en billig fylla om inte annat Postad 21 March 2012 - 12:31
Angående .mkv så klarar den den inbyggda mediaspelaren i tv:n ej DTS ljud. Man kan konvertera ljudet till AC3 relativt enkelt med gratisprogrammet Popcorn audio converter.
Postad 21 March 2012 - 22:59
pz550n är modellen för 2011 och pk550n för 2010. Tycker ändå det är något skumt med hackandet för dig, upplever inte att det är någon skillnad alls mot min gamla c96 i 50 & 60hz när det gäller panoreringar. Angående byte av panel osv, om du är snabb och aggerar inom tiden för öppet köp så kan du byta tv'n rakt av. Lycka till vad du än bestämmer dig för Postad 26 March 2012 - 20:55
Försökt lite i tråden och hittat nått liknande men förstår inte. Efter en uppdatering har tvn börjat att varna och sedan slå av sig själv trots att jag har energy save off? Ska det vara så?
Postad 27 March 2012 - 20:10
Börjar undra om du trollar eller har fått tag på världens måndagsex? (Inte hört någon som haft så mycket problem som du har med din tv, varken här eller på avsforum eller avforums. Iofs inte hört någon som tycker kalibrering är onödigt heller för den delen.) Självklart så ska ju inte en tv stänga av sig själv. Svårt att säga varken bu eller bä angående vad problemet kan vara när du inte nämner vad den varnar för? Personligen hade jag bytt tv för länge sedan, men nu borde det vara dags att iaf ringa LG's support och ta ett snack med dem. Med alla problem du har så bör de ju skicka ut en tekniker för att ta en titt. Postad 27 March 2012 - 21:38 Håller med dig till 100% att fixa problemen är ju inte längre än ett tel-samtal bort. Postad 28 March 2012 - 15:38
fel av mig, enligt netonnets hemsida är det en annan serviceverkstad. Bra! Redigerat av Jimpatheking, 28 March 2012 - 15:36. Postad 28 March 2012 - 15:43
Japp, det är helt klart DSE min tv lider av! Hittade denna sida http://www.tweakguid...om/HDTV_10.html och bilden där visar exakt det jag upplever! Nu är ju bara frågan hur jag ska kunna visa det bra för en tekniker! Postad 28 March 2012 - 21:49
Gå in i meny'n för bild -> avancerade inställningar. Pila ner till Method/metod välj "20point IRE", Pattern/mönster = "inner", och ställ in IRE 10. Då bör du se mönstret ganska klart i ett hyffsat mörkt rum. (Försök mörklägga så gott det går, själv satte jag upp filtar för fönstren osv för att få det hyffsat mörkt). Sen får man försöka förklara att mönstret syns så fort det är panoreringar på likafärgade underlag (exempel fotbollsplan). Redigerat av Unregistered948c54a3, 28 March 2012 - 21:50. Postad 28 March 2012 - 22:03
Jag kolla på Tintin i kväll på dvd och är grymt impad av bilden. Skall köpa den på Bluray och kan bara tänka mig hur bra det kommer se ut. Jag är skit nöjd med min tv.
Postad 29 March 2012 - 07:36
Tack! Ska testa det. Forskat lite vidare och det verkar inte alltid så självklart att LG anser att de behöver åtgärda problemet men man får väl försöka. Misstänker attd et blir som sist dock med bytta panaler och samm fel och sedan så står man med öppnad tv som blivet sämre. Postad 30 March 2012 - 05:24
Äh, jag tycker LG skött sig bra när det gäller support. Bor man så de har hemservice oxå är det ju klockrent.
Postad 30 March 2012 - 06:30
DSE är nog inte lätt att försöka byta bort. Det finns en stor risk att servicekillarna säger att "det ska vara så". Men kämpa ändå på och klaga.
Postad 03 April 2012 - 13:42
Vetefan vad som är värst, att de byter panel och den får ljusinsläpp samt att DSE kvarstår eller att bara acceptera skiten och nästa gång köra på öppet köp tills man är nöjd. Fanns dessutom inget Ire 10 på tvn utan bara 2 eller 20 och det gjorde nada skillnad vad jag än valde. Postad 04 April 2012 - 06:59
Du väljer 20 punkt som jag skrev, sen i raden under ändrar du från 100 till 10. ... Postad 04 April 2012 - 07:55
Tack för förtydligen, och då menar du att det ska synas tydligare i den vanliga bilden? Jag är mest ute efter hur jag ska få fram en hel vit bild eller hel svart då för då borde ränderna synas. Försökte se hockey igår men det går fan inte och med Brynäs nu i final måste jag fixa detta så blir en felanmälan idag. Postad 04 April 2012 - 12:14
För helt vit bild kan du ta fram vittvätten, men det syns bättre på en mörk grå bild. Vilket du får fram på detta vis. Bara följ HELA Postad 05 April 2012 - 10:34
Yes, funakde skitbra och **** vad min skärm är fuckad! Dock visades det bättre på 15 istället för 10! Postad 06 April 2012 - 22:44
Visa en tv tekniker det där och förklara att du ser det mönstret när bilden panorerar med jämna färger (exempelvis fotboll, ishockey, men också i film på väggar som håller samma färg osv). Är det mkt så borde de byta den. Lycka till. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |