Samsung UE46D7005 och UE46D8005
1003 svar till detta ämne
Postad 16 March 2012 - 16:34
kewbab
-
kewbab
-
Wannabe
-
-
24 inlägg
Låter kanon, då kanske det är olika från butik till butik.
Från elgiganten.se: 30 dagar öppet köp Vi anser att det inte är förän man får prova produkten i sin egen hemmamiljö som man verkligen kan veta om det är vad man vill ha eller inte. Därför lämnar vi öppet köp i 30 dagar. Du får lov att packa upp och fritt använda varan från första dagen och ändå ha din returrätt kvar. Skulle du ångra köpet är du varmt välkommen att lämna tillbaka den i närmaste butik och få alla pengar tillbaka, oavsett om du har använt den eller inte. Har du använt produkten ska den återlämnas komplett och oskadd och enda undantaget från öppet köp är produkter köpta med abonnemang. För mobiltelefoner, film, spel och programvaror gäller öppet köp vid obruten förpackning. Glöm inte att ta med dig kvittot! http://www.elgigante...R/kundgarantier
Postad 18 March 2012 - 14:07
jepa71
-
jepa71
-
Wannabe
-
-
34 inlägg
Tack för dina svar . Jag håller med om att bildkvalitén är som viktigast när man ser på film, tv (men även spel ).
Jag har en dag på mig att lämna in tv:n enligt Elgigantens öppet köp-rätt, och är därför rätt angelägen om att få svar på en fråga. Liksom många andra har jag lite clouding och backlight bleeding, men inte så mycket att jag irriterar mig på det, och bilden är ju i övrigt fantastisk. Däremot har jag upptäckt att tv:n (UE46D8005) har problem med att ”hänga med” när jag spelar spel via Xbox. Jag är ingen guru inom tekniktermer, men när jag spelar exempelvis FIFA 12 uppstår så kallade eftersläpningar och spelarnas tröjor liksom ”smetas ut”, vilket är oerhört fult och irriterande. Däremot är bilden knivskarp vid spelaravbrott, i menyn och alla andra mer långsamma sekvenser i spelet.
Jag blir aningen konfunderad över detta beteende från tv:n, eftersom den vid uppspelning av såväl blu-ray, dvd, som tv-sändningar är fantastiskt bra på just snabba panoreringar och rörelser. Det skulle uppskattas något enormt om någon tipsa mig om hur jag kan råda bot på detta problem gällande just tv-spel!
Ställ tv på spelläge så funkar de..
Postad 26 March 2012 - 18:44
kotten33
-
kotten33
-
Beroende
-
-
1039 inlägg
Jag har fått uppgift att kolla upp om det finns ett tangentbord att köpa till dessa smartTV. Någon som vet säkert?
Postad 27 March 2012 - 05:03
TheKeno
-
TheKeno
-
Rookie
-
4 inlägg
Korta svaret=JA
UE46D8005 har både 2,4 och 5 GHz wifi.Kör min via ASUS RT-n56u router och det fungerar utmärkt. För bästa wifi hastighet kör jag med WPA2+AES(n). Mycket bra prestanda på 5 GHz bandet.
Fungerar på min UE46D8005 med senaste firmware. Samsungsupporten sa dock att den saknar stöd. Jag kör också ASUS fantastiska router RT-N56U.
Redigerat av TheKeno, 27 March 2012 - 05:06.
Postad 27 March 2012 - 05:24
TheKeno
-
TheKeno
-
Rookie
-
4 inlägg
Svaret är ja. Fungerar klockrent med min ASUS RT-N56U.Använder jag mig av youtube-funktionen så märker jag ingen skillnad mellan trådat eller trådlöst.Fungerar lika bra.Har Comhem 100/10.Routern står två rum bort från vardagsrummet räknat.
Det är bara att aktivera sökningsfunktionen på teven och sedan gå och trycka på wps-knappen på routern.För mig valde den 5 GHz på första försöket .Till min stora förvåning!!! eftersom jag inte fått något svar på den frågan av diverse försäljare.
Bra försäljningsargument för hembiointresserade.Har dock inte hittat 5 GHz omnämnt hos Samsung.Men Samsung kanske inte vill sälja? 
Fungerar utmärkt på min UE46D8005 och ASUS RT-56U Router. Kan kanske behöva uppgradera Firmware. Samsungsupporten säger dock att den saknar stöd för 5Ghz-bandet.
Postad 29 March 2012 - 10:08
maccswe
-
maccswe
-
Forumräv
-
-
611 inlägg
Hej!
Har haft min d8005 sedan januari och är så fruktansvärt jävla nöjd. Dock så har jag lite problem att få till den där perfekta inställningen när jag lirar xbox.
Kör med hdmi kabel, och game mode aktiverat. Men det känns lite blekt i vissa miljöer, kör mest bf3. Är det någon som kan posta en inställning som ni är nöjda med när ni lirar tv-spel?
Skulle vara sjukt trevligt att få till det, så man kan sitta och mysa framför en helt perfekt bild när man lirar!
Postad 29 March 2012 - 19:54
Unregistered4bb67943
-
Unregistered4bb67943
-
Forumräv
-
-
649 inlägg
Hej!
Har haft min d8005 sedan januari och är så fruktansvärt jävla nöjd. Dock så har jag lite problem att få till den där perfekta inställningen när jag lirar xbox. Kör med hdmi kabel, och game mode aktiverat. Men det känns lite blekt i vissa miljöer, kör mest bf3. Är det någon som kan posta en inställning som ni är nöjda med när ni lirar tv-spel?
Skulle vara sjukt trevligt att få till det, så man kan sitta och mysa framför en helt perfekt bild när man lirar!
Jag kör utan spelläget, tycker det blir bättre färger då och den hänger med bra i BF3 ändå.
Postad 02 April 2012 - 18:53
freddan101
-
freddan101
-
Lärjunge
-
-
482 inlägg
UE46D8005 hade passat väldigt bra på vår övervåning. Dock läste jag en post om att det är jobbigt med reflektioner. Såg även en Youtube-film på detta och det såg inget vidare ut. Jag kommer inte att kunna mörklägga de fönster som är bakom soffan och det var just för att slippa reflektioner jag tänkte gå ifrån plasma till fördel för LCD/LED. Någon som har egna erfarenheter med ljust/soligt rum tillsammans med 8005? Får väl annars ta hem en och testa men det är ju en del bök...
Postad 02 April 2012 - 20:48
DomYoung
-
DomYoung
-
Wannabe
-
-
25 inlägg
Intressant, men med indikerat pris får jag nog vänta till nån rea i höst. Man ska väl ändå inte titta på TV under sommarhalvåret... 
Redigerat av DomYoung, 02 April 2012 - 20:49.
Postad 02 April 2012 - 21:04
Unregistered3def4ab3
-
Unregistered3def4ab3
-
Wannabe
-
-
47 inlägg
UE46D8005 hade passat väldigt bra på vår övervåning. Dock läste jag en post om att det är jobbigt med reflektioner. Såg även en Youtube-film på detta och det såg inget vidare ut. Jag kommer inte att kunna mörklägga de fönster som är bakom soffan och det var just för att slippa reflektioner jag tänkte gå ifrån plasma till fördel för LCD/LED.
Någon som har egna erfarenheter med ljust/soligt rum tillsammans med 8005? Får väl annars ta hem en och testa men det är ju en del bök...
Ja det är en del reflektion, helt klart. Men det går att "kompensera" bilden soliga dagar genom att köra ett annat bildläge än normalt. Tv.n har ett tryck i bilden som slår det mesta och det gör att reflektionerna blir mindre synliga men bildkvaliten blir lidande. Hade tidigare en Tv som var betydligt mattare i skärmglaset och gjorde samma sak med den för att få en skaplig bild.
Postad 02 April 2012 - 21:38
freddan101
-
freddan101
-
Lärjunge
-
-
482 inlägg
Ja det är en del reflektion, helt klart. Men det går att "kompensera" bilden soliga dagar genom att köra ett annat bildläge än normalt. Tv.n har ett tryck i bilden som slår det mesta och det gör att reflektionerna blir mindre synliga men bildkvaliten blir lidande. Hade tidigare en Tv som var betydligt mattare i skärmglaset och gjorde samma sak med den för att få en skaplig bild.
Det var ju inga vidare nyheter. Hmm... Skulle ha propsat hårdare på att det skulle vara mörkläggande plisséer...  Jag får väl kuska runt i butikerna och jämföra. Men det är som vanligt först när man får hem TVn som man ser hur det "verkligen" blir. Har en Panna G20 plasma på nedervåning där vi också upplever irriterande reflektioner. Ska ju vara ytbehandlat men hjälper föga. Funderar på om Samsung ändå kan vara något "bättre" på detta område.
Postad 05 April 2012 - 09:35
freddan101
-
freddan101
-
Lärjunge
-
-
482 inlägg
Var hos Elgiganten igår och jämförde. Sony Bravida har matta skärmar och kunde vara ett alternativ. Dock är ju Samsung både snyggare och smidigare.
Vad gäller bildkvalitet, hur mycket skiljer mellan 6, 7 och 8000-serierna? Jag bryr mig inte så mycket om funktioner eller 3D, endast bilden och ljudet.
Postad 06 April 2012 - 17:35
Creative
-
Creative
-
Wannabe
-
-
24 inlägg
Var hos Elgiganten igår och jämförde. Sony Bravida har matta skärmar och kunde vara ett alternativ. Dock är ju Samsung både snyggare och smidigare.
Vad gäller bildkvalitet, hur mycket skiljer mellan 6, 7 och 8000-serierna? Jag bryr mig inte så mycket om funktioner eller 3D, endast bilden och ljudet.
7000 resp 8000 ska vara samma tydligen förutom design, rätta mig om jag har fel,
Postad 09 April 2012 - 08:27
freddan101
-
freddan101
-
Lärjunge
-
-
482 inlägg
Designen är viktig för mig i det här fallet så blir det Samsung lutar det isf. åt en 8005. Frågan är om det är bättre att köpa en 2012 från en lägre serie en en toppmodell från 2011 vad gäller bildkvalitet?
Postad 09 April 2012 - 08:39
porch123
-
porch123
-
Veteran
-
-
1954 inlägg
Designen är viktig för mig i det här fallet så blir det Samsung lutar det isf. åt en 8005. Frågan är om det är bättre att köpa en 2012 från en lägre serie en en toppmodell från 2011 vad gäller bildkvalitet?
Årets 8005 modell från Samsung är bland det fulaste jag sett. Inbyggd kamera överst?????? Om du köper en tv för designen så skulle jag definitivt valt 2011 års 8005 modell.
Postad 09 April 2012 - 09:49
freddan101
-
freddan101
-
Lärjunge
-
-
482 inlägg
Bilden är viktigast men har 8000 och 7000 samma bildkvalitet men 8000 är snyggare skulle jag välja denna. Iaf. med nuvarande prissättning för 2011 års modeller.
Skulle vara intressant att höra från nån som jämfört 2012 och 2011.
Postad 10 April 2012 - 19:49
ponpolio
-
ponpolio
-
Användare
-
-
180 inlägg
Nu behöver jag hjälp:-/
Säkert ett skitfel men jag kan inte komma på vad jag gör fel. Min 46d8005 hämtar utan problem, och spelar ryckfritt snudd på allt jag har från nasen ryckfritt utom vissa mkv som utav okänd anledning inte vill ta med srt-texten.
Dessa kör jag då istället över laptoppen....men det som flöt så fint på min gamla goa panasonic-plasma är ryckigt och eländigt på min Led?
Ser ut som undre delen av bilden kommer lite efter den över bilden....en slags osynk mellan övre och undre bild. Vad är det jag har missat?
Postad 13 April 2012 - 06:34
Mr_SunBear
-
Mr_SunBear
-
Wannabe
-
-
35 inlägg
utom vissa mkv som utav okänd anledning inte vill ta med srt-texten.
Vilka "vissa" mkv tar inte srt filen? Mest nyfiken då jag har 55D8005 och har inte träffat på detta problem alls och kört flera mkv (x264 mm) över wifi/nas med srt textfiler. //B
Postad 13 April 2012 - 08:22
benjax
-
benjax
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Vilka "vissa" mkv tar inte srt filen? Mest nyfiken då jag har 55D8005 och har inte träffat på detta problem alls och kört flera mkv (x264 mm) över wifi/nas med srt textfiler.
//B
Nu blev jag riktigt nyfiken också! :-) Sitter också med 55D8005 och sist jag provade hade jag problem med .srt filerna då jag spelade upp .mkv (x264) via min NAS (en D-Link DNS-320). Lägger jag dem, .mkv och .srt på en usb sticka så funkar det bra att få fram undertexten. Vilken NAS kör du då det funkar? Namnsätter du .srt filen med samma namn bara som .mvk filen, endast filändelsen som diffar? Kör du UPNP (vilket jag antar är det enda sättet som stöds av TV:n)? /B
Redigerat av benjax, 13 April 2012 - 08:39.
Postad 13 April 2012 - 11:43
Mr_SunBear
-
Mr_SunBear
-
Wannabe
-
-
35 inlägg
Nu blev jag riktigt nyfiken också! :-) Sitter också med 55D8005 och sist jag provade hade jag problem med .srt filerna då jag spelade upp .mkv (x264) via min NAS (en D-Link DNS-320). Lägger jag dem, .mkv och .srt på en usb sticka så funkar det bra att få fram undertexten. Vilken NAS kör du då det funkar? Namnsätter du .srt filen med samma namn bara som .mvk filen, endast filändelsen som diffar? Kör du UPNP (vilket jag antar är det enda sättet som stöds av TV:n)?
Jag har kört flera x264 mkv med srt subfiler utan problem på min nas (reday nas duo Netgear) både med min gamla D-link DIR655 och nuvarande Netgear WNDR3800. Funkar klockrent. Dock väldigt viktigt som du påpekade att mkv fil och srt fil heter exakt lika. EDIT: Det "verkar vara lite spridning" på funktionalitet mellan Samsungmaskinerna, en arb kollega har en 55D7005, han kan inte spela in tv på ett usb minne utan måste ha en extern hårddisk. Jag kan spela in på ett 4 gb usb minne på min tv. Han har även testat med mitt minne på sin men inte. I instruktionsboken står det att usb-minnen (flash) fungerar inte utan det krävs en hdd för att det ska fungera. //B
Redigerat av Mr_SunBear, 13 April 2012 - 12:03.
Postad 13 April 2012 - 23:20
ponpolio
-
ponpolio
-
Användare
-
-
180 inlägg
...Vilka "vissa" mkv tar inte srt filen? Mest nyfiken då jag har 55D8005 och har inte träffat på detta problem alls och kört flera mkv (x264 mm) över wifi/nas med srt textfiler...
Tror inte riktigt man får prata om specifika mkv-filer här och dess ursprung, men idag testade jag en annan film som jag körde från ReadyNas Ultra 2. Fick inte texten att hänga med och testade helt sonika att korta ner filnamnet som var extremt lång....tog ner det till kanske 10 tecken på både *.mkv & *srt och voila, texten fungerade:-) Däremot kommer jag inte fram till nånn lösning om hur faen jag ska ställa in datorn för att få bra och ryckfri uppspelning på tv´n...irriterande då jag är säker på at det är en skitsak...fungerade ju hur bra som helst på min px-70. Datorn har tillräkligt med pulver och har ATI xxxxHD-grafik. Kör med Media Player Classic Home Cinema.
Postad 14 April 2012 - 11:01
ponpolio
-
ponpolio
-
Användare
-
-
180 inlägg
Nu har jag testat lite.
Först trodde jag att det enbart berodde på för långa filnamn, men i alla fall hos mig (från ReadyNas Ultra 2 till 46d8005) så strulade film+srt som hade mellanslag IHOP med hakparentes i filnamnet!? Mellanslag funkar, men om det hänger ihop med en hakparentes så funkar det inte. Testade på 3 random *.mkv-filer. Vad det beror på vore ju kul att veta.
Postad 16 April 2012 - 14:21
Fredag
-
Fredag
-
Forumräv
-
-
954 inlägg
Fick reklam från Elgiganten idag. De påstår att 8005 är en nyhet. Vilket gjorde mig lite källkritisk och jag kollade Samsungs svenska sida som säger att produkten inte är tillgänglig längre. Tittade in här och ser att 8005 lanserades för över ett år sedan.
Sen har man ju hört att Samsung styrt om produktionen till OLED. Hur kan då Elgiganten påstå att 8005 är ny?
Räcker det med att byta skal(design) och uppgradera nån liten funktion?
Postad 18 April 2012 - 17:32
ponpolio
-
ponpolio
-
Användare
-
-
180 inlägg
Fast det är inte samma tv, den heter tex 46es8005 istället för 46d8005 och har en del saker som skiljer.
Postad 21 April 2012 - 09:55
miskomarko
-
miskomarko
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
Hej
Någon som vet varför jag inte kan använda mina medföljande 3D glasögon som jag fick när jag köpte UE46D8005? Jag har installerat 3D funktionen på PS3an men när jag stoppar in en 3D film så vill inte glasögonen kommunicera med ps3an... Batterierna är nya, har testat olika HDMI kablar, och jag vet inte vad mer jag kan testa? Är det så att man måste ha en 3d spelare från samsung för att det ska funka med samsung glasögonen?
Tacksam för svar
Postad 22 April 2012 - 20:52
lindo
-
lindo
-
Veteran
-
-
1867 inlägg
Hej
Någon som vet varför jag inte kan använda mina medföljande 3D glasögon som jag fick när jag köpte UE46D8005? Jag har installerat 3D funktionen på PS3an men när jag stoppar in en 3D film så vill inte glasögonen kommunicera med ps3an... Batterierna är nya, har testat olika HDMI kablar, och jag vet inte vad mer jag kan testa? Är det så att man måste ha en 3d spelare från samsung för att det ska funka med samsung glasögonen?
Tacksam för svar
Har du rätt inställningar i PS3 så den skickar ut 3D?
Postad 23 April 2012 - 12:55
Unregistered4bb67943
-
Unregistered4bb67943
-
Forumräv
-
-
649 inlägg
Nån som vet en bra app för android som gör telefonen till en remote för d7005.
Postad 26 April 2012 - 00:48
Unregistered4bb67943
-
Unregistered4bb67943
-
Forumräv
-
-
649 inlägg
Det har kommit en ny firmware för D7005 serien, från 1021 till 1022 endast via usb ännu. Lanseringsdatum 2012.04.19.  Verkar inte gälla för D8005 konstigt nog. http://www.samsung.c...wnloadName=BM-P
Redigerat av Unregistered4bb67943, 26 April 2012 - 01:06.
Postad 03 May 2012 - 21:16
Unregisteredb9163db4
-
Unregisteredb9163db4
-
Rookie
-
3 inlägg
Det har kommit en ny firmware för D7005 serien, från 1021 till 1022 endast via usb ännu. Lanseringsdatum
2012.04.19.  Verkar inte gälla för D8005 konstigt nog. http://www.samsung.c...wnloadName=BM-P
Nån som vet ngt mer om uppdateringen?
Postad 05 May 2012 - 15:11
bubbaklubba
-
bubbaklubba
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
Jag skaffade en av de sista D8005 (55"). Den är otroligt vacker och jag har inte noterat någon direkt clouding. Däremot har jag en bleeding-strimma uppe till vänster på ungefär 20 cm. En annan detalj som jag är lite förvånad över är att jag måste aktivera spelläget på tv:n för att det ska fungera bra med att ha min mac mini inkopplad. Det blir ett vidrigt inputlag annars på musrörelserna och även om man t.ex. visar upp en film genom datorn. Någon mer som känner igen det? För den som vill se hur bleedingen ser ut kan ni se min tråd här: https://www.minhembi...howtopic=297864
Postad 05 May 2012 - 22:56
maccswe
-
maccswe
-
Forumräv
-
-
611 inlägg
Jag skaffade en av de sista D8005 (55"). Den är otroligt vacker och jag har inte noterat någon direkt clouding. Däremot har jag en bleeding-strimma uppe till vänster på ungefär 20 cm.
En annan detalj som jag är lite förvånad över är att jag måste aktivera spelläget på tv:n för att det ska fungera bra med att ha min mac mini inkopplad. Det blir ett vidrigt inputlag annars på musrörelserna och även om man t.ex. visar upp en film genom datorn. Någon mer som känner igen det?
För den som vill se hur bleedingen ser ut kan ni se min tråd här: https://www.minhembi...howtopic=297864
Har min kopplad till pc, och behöver inte köra game mode utan flyter på hur bra som helst. Skulle jag vara du skulle jag gå tillbaka med tv´n du har fått ett måndags ex. Det ska inte se ut så där med bleedingen. är det någon som vet hur/om man kan ställa in en specifik källa den kör vid start. Alltid när jag startar tv´n så väljer den per automatik TV. Jag vill att den ska starta med HDMI 2. Skulle vara grymt om någon visste hur man löser detta om det nu går??
Postad 06 May 2012 - 12:00
Unregistered4bb67943
-
Unregistered4bb67943
-
Forumräv
-
-
649 inlägg
Jag skaffade en av de sista D8005 (55"). Den är otroligt vacker och jag har inte noterat någon direkt clouding. Däremot har jag en bleeding-strimma uppe till vänster på ungefär 20 cm.
En annan detalj som jag är lite förvånad över är att jag måste aktivera spelläget på tv:n för att det ska fungera bra med att ha min mac mini inkopplad. Det blir ett vidrigt inputlag annars på musrörelserna och även om man t.ex. visar upp en film genom datorn. Någon mer som känner igen det?
För den som vill se hur bleedingen ser ut kan ni se min tråd här: https://www.minhembi...howtopic=297864
Prova att ändra tvn,s bildskärm till 60Hz när datorn är inkopplad.
Postad 06 May 2012 - 20:14
bubbaklubba
-
bubbaklubba
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
Har min kopplad till pc, och behöver inte köra game mode utan flyter på hur bra som helst. Skulle jag vara du skulle jag gå tillbaka med tv´n du har fått ett måndags ex. Det ska inte se ut så där med bleedingen.
Ok! Har lagt ett ärende till Samsung så får se vad dom har för lösning på det. är det någon som vet hur/om man kan ställa in en specifik källa den kör vid start. Alltid när jag startar tv´n så väljer den per automatik TV. Jag vill att den ska starta med HDMI 2. Skulle vara grymt om någon visste hur man löser detta om det nu går??
Du kan alltid skaffa en universalfjärr så löser du det där Prova att ändra tvn,s bildskärm till 60Hz när datorn är inkopplad.
I Mac OS X står det 60 HZ (NTSC) och något annat går inte att välja. Jag antar att det var det du menade att jag skulle ställa in.
Redigerat av bubbaklubba, 06 May 2012 - 20:14.
Postad 06 May 2012 - 20:59
997GTS
-
997GTS
-
Rookie
-
5 inlägg
Nu har min UE46D8005 börjar få massa clouding. Har skickat mail till Samsung. Köpt på Mediamarkt.
TVn är 3 mån gammal och använd i 1 mån. Har hängt på väggen under tiden.
Sjukt jobbigt att behöva skruva ner TVn!
Brorsan har en "designer" TV från Sony och han har ingen clouding alls.
Postad 06 May 2012 - 23:02
maccswe
-
maccswe
-
Forumräv
-
-
611 inlägg
Ok! Har lagt ett ärende till Samsung så får se vad dom har för lösning på det.
Du kan alltid skaffa en universalfjärr så löser du det där
I Mac OS X står det 60 HZ (NTSC) och något annat går inte att välja. Jag antar att det var det du menade att jag skulle ställa in.
Hur menar du med att skaffa en universalfjärr?? Jag menar att när jag startar tv'n så vill jag ställa in så den tex alltid bootar på hdmi1, eller tex, tv. Det har ju ingen betydelse vilken fjärr jag har.
Postad 07 May 2012 - 19:06
bubbaklubba
-
bubbaklubba
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
Hur menar du med att skaffa en universalfjärr??
Jag menar att när jag startar tv'n så vill jag ställa in så den tex alltid bootar på hdmi1, eller tex, tv. Det har ju ingen betydelse vilken fjärr jag har.
Jo! Med en hyfsad multifjärr/universalfjärr så kan du programmera in precis det beteendet som du är ute efter.
Postad 07 May 2012 - 21:26
maccswe
-
maccswe
-
Forumräv
-
-
611 inlägg
Jo! Med en hyfsad multifjärr/universalfjärr så kan du programmera in precis det beteendet som du är ute efter.
Ofan, men det finns inte inbyggt i tv`n??
Postad 09 May 2012 - 01:48
Unregistered4bb67943
-
Unregistered4bb67943
-
Forumräv
-
-
649 inlägg
Jag tänkte göra en timer inspelning men man måste ha nån app som heter Schemahanterare som inte finns på min 7005, nån som vet hur jag får tag på den, hittar den inte någonstans ?
Edit: Hitta felet, jag var tvungen att byta guidetyp från Rovi on screen till samsungs egna för att schemahanteraren skulle visa sig.
Redigerat av Unregistered4bb67943, 10 May 2012 - 05:58.
Postad 10 May 2012 - 13:20
allstars
-
allstars
-
Lärjunge
-
-
458 inlägg
Någon som kan skillnaden på D7000 vs D7005?
Endast den inbyggda wifin eller vad?
Postad 14 May 2012 - 09:50
bubbaklubba
-
bubbaklubba
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
Glömde att nämna att jag fick svar av Samsung angående mina tv-problem. Dom kommer att åtgärda den där ljusstrimman på något sätt, återstår att se hur den biten löser sig. Sen fick jag även det här till svar på min fråga om den där fördröjningen man får när man exempelvis kopplar in en dator: Game Mode is a setting used to bypass different operations in the TV. When Game mode is set to "On" the one of the major changes is the DNIe chip in the TV is bypassed. Bypassing the DNIe chip in the TV the incoming video is not being processed by the TV this allows for a faster video response time on the TV. This will help when using a fast paced video source such as a game system or a computer.Har även läst mig till på diverse forum att det är ett stort inputlag på tv:n om man inte aktiverar Spelläget, så min fråga är nu till er alla som har en dator kopplad till sin d8005, har ni aktiverat spelläget eller inte?
Postad 14 May 2012 - 13:10
bubbaklubba
-
bubbaklubba
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
Glömde att nämna att jag fick svar av Samsung angående mina tv-problem. Dom kommer att åtgärda den där ljusstrimman på något sätt, återstår att se hur den biten löser sig.
Sen fick jag även det här till svar på min fråga om den där fördröjningen man får när man exempelvis kopplar in en dator:
Game Mode is a setting used to bypass different operations in the TV. When Game mode is set to "On" the one of the major changes is the DNIe chip in the TV is bypassed. Bypassing the DNIe chip in the TV the incoming video is not being processed by the TV this allows for a faster video response time on the TV. This will help when using a fast paced video source such as a game system or a computer.
Har även läst mig till på diverse forum att det är ett stort inputlag på tv:n om man inte aktiverar Spelläget, så min fråga är nu till er alla som har en dator kopplad till sin d8005, har ni aktiverat spelläget eller inte?
Har fått svar från två håll där man sagt att man måste aktivera spelläget för att det ska funka bra med PCn inkopplad. Det var ju någon här innan som sa att man inte aktiverat spelläget när man hade sin PC inkopplad, antar att man är olika känslig helt enkelt.
Postad 14 May 2012 - 18:04
Unregistered4bb67943
-
Unregistered4bb67943
-
Forumräv
-
-
649 inlägg
Har fått svar från två håll där man sagt att man måste aktivera spelläget för att det ska funka bra med PCn inkopplad. Det var ju någon här innan som sa att man inte aktiverat spelläget när man hade sin PC inkopplad, antar att man är olika känslig helt enkelt.
Jag har inga problem med min 7005 med min PC utan spelläget, kan t.o.m spela snabba fps spel som bf3 och mw3 utan spelläget och märker inga lagg eller eftersläpningar. Tycker det blir så blaskiga färger i spelläget.
Postad 21 May 2012 - 17:38
maccswe
-
maccswe
-
Forumräv
-
-
611 inlägg
Har lite samma problem, mina filmer laggar när det går fort eller om kameran filmer nått i sidled. Vet att det inte beror på datorns prestanda utan den ska palla. Vad kan det vara? Nån codec, inställning, inställningar på tv´n??
Skulle vara så magiskt om nån kunde hjälpa mig!!
Postad 07 June 2012 - 19:15
topboy
-
topboy
-
Wannabe
-
-
35 inlägg
Ny firmware T-GAP8DEUC-1023.1 2012.06.05
Har ej testat
Postad 08 June 2012 - 22:59
Unregistered4bb67943
-
Unregistered4bb67943
-
Forumräv
-
-
649 inlägg
Har ej testat
Tack för tipset, vet inte vad den har för nyheter men lägger in den ändå så man har det senaste.
Postad 13 June 2012 - 07:32
Mr_SunBear
-
Mr_SunBear
-
Wannabe
-
-
35 inlägg
Har ej testat
Har sökt på nätet men inte hittat vad som ingår i denna uppdatering? Nån annan som hittat el har uppdaterat och har nån kommentar? //B
Postad 13 June 2012 - 23:05
fregru
-
fregru
-
Rookie
-
1 inlägg
Jag har en UE40D8005 och en Samsung HD Box SMT-C7160. Väldigt ofta är det kornigt runt textning och logotyper (typ Eurosport loggan). Är det fel på mina inställningar eller är det signalen in som kan vara problemet? Någon som upplevt samma problematik?
Annars är jag riktigt nöjd med TV:n! Och boxen också för den delen.
Postad 14 June 2012 - 22:26
Unregistered4bb67943
-
Unregistered4bb67943
-
Forumräv
-
-
649 inlägg
Jag har en UE40D8005 och en Samsung HD Box SMT-C7160. Väldigt ofta är det kornigt runt textning och logotyper (typ Eurosport loggan). Är det fel på mina inställningar eller är det signalen in som kan vara problemet? Någon som upplevt samma problematik?
Annars är jag riktigt nöjd med TV:n! Och boxen också för den delen.
Jag körde den boxen med comhem tillsammans med UE46D7005 och den är rena dyngan, bättre du köper en HD modul istället och en lös HDD för att spela in med.
Postad 18 June 2012 - 14:21
homery
-
homery
-
Lärjunge
-
-
416 inlägg
La in senaste mjukvara nyss å fick all tv å bild inställningar återställda,nån annan som råka ut för samma?
Har inget minne att liknande hänt vid tidigare uppdateringar. Riktigt irriterande,å sen att de inte lägger ut nå info va uppdateringen innehåller.
Postad 18 June 2012 - 17:51
Mr_SunBear
-
Mr_SunBear
-
Wannabe
-
-
35 inlägg
La in senaste mjukvara nyss å fick all tv å bild inställningar återställda,nån annan som råka ut för samma? Har inget minne att liknande hänt vid tidigare uppdateringar. Riktigt irriterande,å sen att de inte lägger ut nå info va uppdateringen innehåller.
Drygt när inställningar försvinner. Uppdaterade du direkt via nätet el via USB? För när jag kollar på min tv så säger den att ingen uppdatering finns. //B
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|