Pioneer PDP-436FDE/XDE
86 svar till detta ämne
Postad 01 mars 2006 - 12:31
Unregistered99d4557e
-
Unregistered99d4557e
-
Lärjunge
-
-
254 inlägg
Tjenare
Jag har varit ute och letat priser på Pioneer-plasmor i Tyskland, och såg idag att det var ett gruppköp på gång. Eftersom gruppköpspriset är mycket konkurrenskraftigt, och man får bättre garantier, så är jag helt klart intresserad av att gå med ifall de priser som angetts fortfarande stämmer. (För tillfället lutar det åt att det blir SXE i så fall)
@Jogge72: Du har PM.
Mvh
Dr_drövel
Redigerat av Unregistered99d4557e, 01 mars 2006 - 12:43.
Postad 03 mars 2006 - 20:04
Jogge72
-
Jogge72
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
Hej på er
Ursäkta tiden....
Jag har inte glömt er.
Kommer med mer info i helgen, orkar inte i dag.
Suttit i bil i 8 timmar
// Jogge72
Postad 03 mars 2006 - 22:59
oscar1
-
oscar1
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Varför betala genom dig?
Och inte direkt till firman som vi i såfall skall bestella ifrån?
Eller COD (cash on delivery) eller vid avhämtning?
M.V.H
oscar1
Postad 03 mars 2006 - 23:28
donald007duck
-
donald007duck
-
Rookie
-
4 inlägg
Hej, det är självklart till leverantören det ska betalas. Leverantören är, som Jogge72 sagt och som jag har frågat honom personligen om detaljer om, en välkänd firma som varit i branchen länge och som har verksamhet på ett 30-tal orter i Sverige med ca 700-800 anställda. Helägt av ett börsnoterat företag med ca 20 000 anställda. Jag har också förstått varför han inte har gått ut med firmanamnet ännu.
Jag är normalt ganska paranoid (yrkesskada av att jobba i säkerhetsbranchen), men känner mig lugn med det upplägget och den firman.
Postad 04 mars 2006 - 14:12
ljudnisse
-
ljudnisse
-
Veteran
-
-
2 129 inlägg
Varför köpa Pioneer nu när Panasonic PV600 kommer, bättre TV till ett pris på 24,000:-
Postad 04 mars 2006 - 16:18
donald007duck
-
donald007duck
-
Rookie
-
4 inlägg
Utan att veta så mycket om kvaliteten på bilden hos Panasonics G9-plasmor så kan jag åtminstone säga detta till Pioneers fördel:
Pioneer finns nu. Det kommer alltid något bättre om man väntar. Den som väntar längst får bästa produkten???
Jag ska ha 50" och vill ha separat box för mottagning och separat display. Har ej sett någon G9-display större än 42" på www.panasonic.se
Pioneers ram är snyggare och dessutom mindre med större bildyta (jämför Pioneers 43" med Panasonics 42")
Postad 05 mars 2006 - 20:57
Jogge72
-
Jogge72
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
Hej på er alla
Ni som nu har anmält er för att vara med på gruppköpet kommer jag att ta kontakt med separat via PM eller Mail. Ni som lämnat nummer kan det tänkas att jag även ringer.
Är det fler som nu vill följa med detta tåg så lämna ett PM till mig så hör jag av mig.
Kommer att sammanställa allt och påbörja kontakterna under morgon kväll.
Återstår ett par små detaljer inför beställningen men tänkt beställa under V.10 eller 11.
Har redan förbokat beställningen.
Till er som önskar att köpa SXE kan jag informera om att det kan ta upp till 1,5 månad längre tid för leverans då OnOff och BRL har köpt upp hela lagret vid första lev datum från Pioneer.
Kan dock rekomendera RXE i stället då det ända som skilja sig är att det saknas Digitalbox (Boxer) i RXE.
//Jogge72
Postad 07 mars 2006 - 22:18
Jogge72
-
Jogge72
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
Hej på er igen!
Nu börjar det närma sig.
Ni som redan har kontaktat mig via PM ska ha fått ny info och till er andra så vill jag
informera att vill ni följa med tåget så får ni hoppa på, för nu bär det snart i väg.
Som jag tidigare sagt, skall vi vara nu minst 15 pers. för att kunna gå vidare
och än är vi 16-18 som vill köpa.
Är nu alla med och tar kontakt med mig snarast kommer vi att beställa skärmarna under V.11
när alla uppgifter är klara från samtliga.
Hör nu av er så snabbt som möjlig så vi slipper vänta längre.....
//Jogge72
Postad 08 mars 2006 - 11:54
distortion2
-
distortion2
-
Mästare
-
-
2 520 inlägg
Jag vill också vara med! Absolut! Har funderat på FDE/XDE ett tag nu och med detta gruppköp finns det ingen anledning att vänta! Det verkar som att XDE är den enda modellen som har DVI-ingång, stämmer det? Dessutom är det bara den som klarar bild i bild, eller? Jag har ingen användning för den inbyggda digitalboxen, men DVI och bild i bild är kul, frågan är bara om det är värt 2-3.000kr extra. Å andra sidan tänker jag att köper man den fetaste modellen kommer man aldrig ångra sig i efterhand. Vill inte sitta i höst och tänka att jag borde köpt XDE men snålade... Nej, det får nog bli XDE (med sidohögtalare och väggstativ). Hur tänker ni andra? Förresten, skulle högtalarna kosta 1500kr extra? Hos InWarehouse kostar de bara 990kr per par: http://www.inwarehou...7&category=WEBD
Redigerat av distortion2, 08 mars 2006 - 15:56.
Postad 08 mars 2006 - 20:30
Jogge72
-
Jogge72
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
Skillnaden mellan FDE och XDE är att XDE har 2 HDMI ingångar (FDE har 1st).
Samt att XDE har inbygd mottagare for Boxers nät och i och med detta också ljudutgång till hifi anläggning.
XDE har också bestyckats med en VGA anslutning i fronten för anslutning av PC och en CA modul plats där man kan ansluta CF-kort från Tex digitalkameran.
FDE har Picture and Text (Dual Screen).
Tycker man att allt detta är värt ca 3000:- så OK, Jag själv kommer att ansluta min HTPC via HDMI.
På detta vis har jag fått med mig alla de funktioner jag behöver och skulle det vara så att jag vill koppla DVD separat görs det via Component video.
Det pris som du sett på InWarehouse på högtalare är otroligt bra pris, jag kan dock inte komma så lågt. InWarehouse kan knapt käna något på detta pris om inte dom tar det från Tyskland förstås det är långt under vad ÅF pris är från Pioneer i Sverige enligt info.
Lite Prisendringar dock.
Har fått fel pris på fotstativ.
Jag har.
PDK-TS10 800 kr (inkl. moms)
PDK-TS12 vridbart 1500 kr (inkl. moms)
PDK-TS05 1500 kr (inkl. moms)
I övrigt så är priserna som tidigare.
Postad 08 mars 2006 - 21:06
distortion2
-
distortion2
-
Mästare
-
-
2 520 inlägg
Du menar förstås att XDE har picture-in-picture och dual screen, inte FDE. Ja, jag håller med om att 3000 för dessa rätt små skillnader är en hel del. Men VGA är trevligt eftersom datorns grafikkort har DVI och VGA, och DVI-utgången är redan upptagen till datorskärmen. Dessutom har jag läst att det blir bättre bild på XDE/FDE med VGA än HDMI, pga att hdmi inte klarar "datorupplösningar" utan endast HD-upplösningar. Det blir skeva proportioner eller nåt. Bildvisaren och digitalmottagaren är kanske inte jätteintressanta, men en bonus. Äsch, nu har jag bestämt mig, och jag ändrar mig inte (tror jag)  Skillnaden mellan FDE och XDE är att XDE har 2 HDMI ingångar (FDE har 1st). Samt att XDE har inbygd mottagare for Boxers nät och i och med detta också ljudutgång till hifi anläggning. XDE har också bestyckats med en VGA anslutning i fronten för anslutning av PC och en CA modul plats där man kan ansluta CF-kort från Tex digitalkameran. FDE har Picture and Text (Dual Screen). Tycker man att allt detta är värt ca 3000:- så OK, Jag själv kommer att ansluta min HTPC via HDMI. På detta vis har jag fått med mig alla de funktioner jag behöver och skulle det vara så att jag vill koppla DVD separat görs det via Component video.
Det pris som du sett på InWarehouse på högtalare är otroligt bra pris, jag kan dock inte komma så lågt. InWarehouse kan knapt käna något på detta pris om inte dom tar det från Tyskland förstås det är långt under vad ÅF pris är från Pioneer i Sverige enligt info.
Lite Prisendringar dock. Har fått fel pris på fotstativ. Jag har. PDK-TS10 800 kr (inkl. moms) PDK-TS12 vridbart 1500 kr (inkl. moms) PDK-TS05 1500 kr (inkl. moms)
I övrigt så är priserna som tidigare.
<{POST_SNAPBACK}>
Postad 09 mars 2006 - 22:02
Jogge72
-
Jogge72
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
Ni som visat intresse tidigare, ni får höra av er så vi kan komma igång med beställning.
Tanken är att vi skall beställa i nästa vecka (13-17/3).
//Jogge72
Postad 10 mars 2006 - 11:12
Nerd
-
Nerd
-
Forumräv
-
-
551 inlägg
Ni som visat intresse tidigare, ni får höra av er så vi kan komma igång med beställning. Tanken är att vi skall beställa i nästa vecka (13-17/3).
//Jogge72
<{POST_SNAPBACK}>
Kan du inte sammanställa här vad som gäller? Priser: Inköpsställe: Leveranstid: Leveranssätt: Garanti: Betalningssätt:
Postad 10 mars 2006 - 12:21
Unregistered4a259640
-
Unregistered4a259640
-
Lärjunge
-
-
413 inlägg
INTRESSERAD!
Men framförallt av nyaste SXE, men även XDE kan funka.
Postad 10 mars 2006 - 14:56
Unregistered6675e297
-
Unregistered6675e297
-
Forumräv
-
-
921 inlägg
Vad är det aktuella priset för FDE modellen, är eventuellt intresserad, tycker rent personligen att om 23 personer är med på köp så borde de gå att pressa rättså friskt iaf, 25500 är ju inte så mycket lägre än 27500:- som den nu finns för om jag inte mins fel?
// Cineoholic
Postad 12 mars 2006 - 00:58
Jogge72
-
Jogge72
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
Hej på er köpglada!
Tiden börjar bli knapp......
Snart beställer vi.
/ Jogge72
Postad 12 mars 2006 - 17:31
Jogge72
-
Jogge72
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
Har lite problem med min email adress,
hör av mig så snart den har kommit i gång.
//Jörgen
Postad 12 mars 2006 - 21:19
Jogge72
-
Jogge72
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
Till er ALLA som nu tänkt gå med i gruppköpet, kontakta mig snarast.
Ni som inte har fått enskilda mail från mig att kontakta mig, kan nu göra detta via mail.
Maila mig ändast om ni skall vara med på
[email protected]
ämne gruppköp
Är tacksam för snabba svar då beställning skall ske NU.
//Jörgen
Postad 14 mars 2006 - 16:33
Jogge72
-
Jogge72
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
Vill att ni hör av er snarast nu, SKALL beställa nu i veckan.
Har varit i kontakt med leverantören och fått prel. leverans av FDE/RXE i April
och XDE/SDE i Maj. Vissa kan till och med vevereras i slutet av denna månad men då
MÅSTE vi beställa NU i denna VECKA.
HÖR AV ER!!!!!!!!
//Jörgen
Postad 15 mars 2006 - 01:32
Unregistered4a259640
-
Unregistered4a259640
-
Lärjunge
-
-
413 inlägg
har mailat dig... hoppas på svar...
Postad 16 mars 2006 - 16:39
Unregistered4a259640
-
Unregistered4a259640
-
Lärjunge
-
-
413 inlägg
Postad 16 mars 2006 - 16:45
distortion2
-
distortion2
-
Mästare
-
-
2 520 inlägg
vad händer?
<{POST_SNAPBACK}>
Det undrar jag med. Är det någon som fått pm/mail med detaljerade uppgifter om hur betalning och leverans ska ske? Tidigare snackades det om några bindande "kontrakt" som skulle upprättas mellan oss köpare och vår magiska mellanhand Jogge72, hur blir det med det? info info info tillägg: angående betalning. borde det inte gå att skapa något slags konto för oss hos de vi köper från (netonnet?). På så sätt skulle varje person kunna kontakta netonnet och betala direkt till dem. Så har vi (ett kompisgäng) gjort med vår alpenresa nu i april, vi hade en totalsumma på 90.000kr hos dem, sedan fick varje deltagare ringa dem och ange visanummer osv, mkt smidig betallösning.
Redigerat av distortion2, 16 mars 2006 - 16:49.
Postad 17 mars 2006 - 15:08
Jogge72
-
Jogge72
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
Ursäkta mig att jag har varit dålig på att höra av mig.
Det har dock uppstått problem med den leverans som skulle ske via min arbetsgivare
och då betalas via mig.
Men det bästa är att jag nu fått pris från en ny leverantör.
De nya priserna är:
PDP-436FDE 27200:- inkl. tiltbart väggfäste och moms
PDP-436RXE 27600:- inkl. ------"-------
PDP-506XDE 40990:- inkl. ------"-------
För att sen få fraktfri hemleverans skickas skärmarna direkt från Pioneer
och då måste vi förskottsbetala. detta sker direkt mot butiken och inte till mig.
Ni kommer att få kvitto från butiken, ALLA garantier från Pioneer inkluderas i priset.
Om ni fortfarande är intresserade vill jag att ni hör av er snarast.
Jag och många fler som jag nu personligen pratat med via telefon vill komma till skott snarast.
//Jörgen
Postad 17 mars 2006 - 15:51
distortion2
-
distortion2
-
Mästare
-
-
2 520 inlägg
Ursäkta mig att jag har varit dålig på att höra av mig.
Det har dock uppstått problem med den leverans som skulle ske via min arbetsgivare och då betalas via mig. Men det bästa är att jag nu fått pris från en ny leverantör.
De nya priserna är: PDP-436FDE 27200:- inkl. tiltbart väggfäste och moms PDP-436RXE 27600:- inkl. ------"------- PDP-506XDE 40990:- inkl. ------"-------
För att sen få fraktfri hemleverans skickas skärmarna direkt från Pioneer och då måste vi förskottsbetala. detta sker direkt mot butiken och inte till mig. Ni kommer att få kvitto från butiken, ALLA garantier från Pioneer inkluderas i priset.
Om ni fortfarande är intresserade vill jag att ni hör av er snarast. Jag och många fler som jag nu personligen pratat med via telefon vill komma till skott snarast.
//Jörgen
<{POST_SNAPBACK}>
några frågor: får man fråga vilken den nya leverantören är? du har inte angivit något pris för 436XDE som jag är intresserad av, varför inte? priserna är alltså inklusive väggfäste men exklusive högtalare? Går det att beställa till?
Postad 17 mars 2006 - 18:56
Unregistered4a259640
-
Unregistered4a259640
-
Lärjunge
-
-
413 inlägg
Postad 17 mars 2006 - 21:39
Jogge72
-
Jogge72
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
Som det ser ut nu har dom inte SXE inne.
Kan tänkas att den kommer men vet inte när.
Skall undersöka detta tills Måndag.
//Jörgen
Postad 21 mars 2006 - 09:09
Oso
-
Oso
-
Wannabe
-
-
21 inlägg
Vad är statusen för gruppköpet? Har inte hört något på ett tag nu, väntar ivtigt på att få sätta klorna i en rxe.
Postad 21 mars 2006 - 09:19
distortion2
-
distortion2
-
Mästare
-
-
2 520 inlägg
Vad är statusen för gruppköpet? Har inte hört något på ett tag nu, väntar ivtigt på att få sätta klorna i en rxe.
<{POST_SNAPBACK}>
Ja vi måste köpa nu, annars tappar jag sugen och går över till den mörka sidan och köper en panasonic PV60. Tycker att det är taskigt av dem att släppa en så billig plasma när man har bestämt sig för pioneer  Men jag tror fortfarande att pioneer är bättre så än har jag inte ändrat mig. Vi fick aldrig något nytt pris på 436XDE dock...
Postad 21 mars 2006 - 12:30
Jogge72
-
Jogge72
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
Har inte fått nogot svar än på 436XDE, skall ringa dom i eftermiddag.
// jogge72
Postad 24 mars 2006 - 15:10
distortion2
-
distortion2
-
Mästare
-
-
2 520 inlägg
Hur går det med vårt gruppköp? Börjar bli sugen på att äga en plasma kan man lugnt säga!
Jag menar absolut inte att klaga. Jogge72, du har lagt ner en massa tid och kraft på detta, bra jobbat. Vill bara höra hur det blir med det hela...
Postad 24 mars 2006 - 15:23
denislav
-
denislav
-
Rookie
-
4 inlägg
Hej.
Läste en fråga här på forumet angående komponent video och avsaknad av ljud.
Det är så att när jag kopplar med komponent och scart får jag ljud, men inte dvd, men från tv'n.
Så min fråga är: vad gör jag för fel och ännu viktigare hur ska jag göra för att det ska bli rätt?
Postad 09 april 2006 - 15:46
distortion2
-
distortion2
-
Mästare
-
-
2 520 inlägg
Nu har det gått över 2 veckor utan någon aktivitet i gruppköpet. Jag antar att det betyder att det inte blir något av. Jag är fortfarande mest sugen på att äga en Pioneer även om Panasonic PV60 är ett mycket prisvärt alternativ.
Postad 09 april 2006 - 15:58
donald007duck
-
donald007duck
-
Rookie
-
4 inlägg
Ja, taskigt av Jogge72 att bara strunta i att höra av sig på tre veckor. Jag tröttnade för drygt en vecka sedan efter att ha mailat honom några gånger utan svar. Har nu beställt på vanligt vis. Man kan undra om Jogge72 hade rent mjöl i påsen nu när han har fått namn och adress till ett antal personer som rimligen kommer att äga en dyrbar plasma inom några månader. När han ringde till mig ringde han från skyddat nummer...
/Donald 007 Duck
Postad 03 juni 2006 - 15:52
flyerboy145
-
flyerboy145
-
Användare
-
-
133 inlägg
Var inne på Pause ljud och bild i dag beväpnad med en mängd frågor om nya Pioneer plasmorna , dök upp något intresant som jag inte tänkt på tidigare:
I HD tider som det ät nu så undrade jag om DVB-t delen i SDE kunde ta emot Mpeg4 strömmar , det kunde den inte men försäljaren sa att det troligtvis kommer en mjukvaru updatering för skärmarna som gör att man ska kunna ta emot HD i framtiden. Är det någon som vet något om detta? Har mailat Pioneer men inte fått något svar ännu.
Postad 03 juni 2006 - 16:49
distortion2
-
distortion2
-
Mästare
-
-
2 520 inlägg
Var inne på Pause ljud och bild i dag beväpnad med en mängd frågor om nya Pioneer plasmorna , dök upp något intresant som jag inte tänkt på tidigare: I HD tider som det ät nu så undrade jag om DVB-t delen i SDE kunde ta emot Mpeg4 strömmar , det kunde den inte men försäljaren sa att det troligtvis kommer en mjukvaru updatering för skärmarna som gör att man ska kunna ta emot HD i framtiden. Är det någon som vet något om detta? Har mailat Pioneer men inte fått något svar ännu.
<{POST_SNAPBACK}>
det låter inte alls troligt. det är mycket högre krav på avkodning av HD-signal än att det skulle räcka med en mjuvaruuppdatering. Om det gick skulle alla digital-tv boxar mjukvaruuppgraderas. Det behövs en ny decoder-krets.
Postad 04 juni 2006 - 08:09
HkanW
-
HkanW
-
Veteran
-
-
2 153 inlägg
Det finns en tråd om Officiell Tråd - Pioneer PDP-436/506, där ni kan ställa frågor som inte berör gruppköpet, som verkar ha runnit ut i sanden!
Postad 08 juni 2006 - 21:21
MattiasEngberg
-
MattiasEngberg
-
Användare
-
-
144 inlägg
varför är ingen intresserad av oioneer 436 sxe??
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Köp & Sälj
-
→
Gruppköp
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Nya Hifi-bänken
joga
2025-05-02 18:25:13
-
JBL M2 igen…..
Anton
2025-05-01 16:07:43
-
JBL M2!!!!!!!
Anton
2025-04-30 16:22:03
-
Front Atmos
Globe
2025-04-28 19:35:47
-
The12 Passive
Globe
2025-04-28 19:33:57
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|