Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

LG 42PC1R och LG 42 PC1RR

112 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Hur nöjd (236 medlem(mar) har röstat)

Hur nöjd

1. LG 42PC1R - nöjd (136 röster [57.63%])

Procent av omröstning: 57.63%

2. LG 42PC1R - missnöjd (27 röster [11.44%])

Procent av omröstning: 11.44%

3. LG 42PC1RR - nöjd (63 röster [26.69%])

Procent av omröstning: 26.69%

4. LG 42PC1RR - missnöjd (10 röster [4.24%])

Procent av omröstning: 4.24%

Rösta Gäster kan inte rösta
LG 42PC1R (TV) 1 8,56 (167) Inga priser
LG 42PC1RR (TV) 1 8,38 (54) Inga priser
34 relaterade trådar
LG 42PC1RR vs Panasonic TH 42PV60E (122 inlägg) 11 år sedan
Röda prickar på min LG 42PC1R (314 inlägg) 14 år sedan
Flimmer på LG PC1R/XD-3 (29 inlägg) 15 år sedan
Har du surrande ljud på din LG PC1R? (537 inlägg) 16 år sedan
acer aspire 5113 som htcp (7 inlägg) 16 år sedan
Stänga av HDD på LG 42PC1RR (4 inlägg) 16 år sedan
Hör du störande ljud från din LG 42PC1RR (52 inlägg) 16 år sedan
Skillnad LG42PC1R och LG42PC3R? (49 inlägg) 16 år sedan
LG 42PC1RR (286 inlägg) 16 år sedan
Finns det tysta Plasmor? (22 inlägg) 16 år sedan
Officiell Tråd - LG 42PC1RA (1551 inlägg) 17 år sedan
NAD T515 HDMI problem (3 inlägg) 17 år sedan
LG plockar isär en lcd-tv/plasma (20 inlägg) 17 år sedan
Problem med skenande kanaler (1 inlägg) 17 år sedan
Hur får man bra bild på LG 42PC1R? (17 inlägg) 17 år sedan
Samsung PS-42E71H eller LG PS-42PC1R ? (112 inlägg) 18 år sedan
Upplösning på LG 42PC1R (10 inlägg) 18 år sedan
Sjyst Plasma TV 42" (4 inlägg) 18 år sedan
Mormor vill ha en stor TV (20 inlägg) 18 år sedan
Pioneer VSX-1016V OSD Problem (20 inlägg) 18 år sedan
LG42PC1R: Optimala inställningar för XBOX 360 (0 inlägg) 18 år sedan
LG 42PC1RR vs Panasonic TH 42PV60E (122 inlägg) 18 år sedan
blinkande pixlar på le40m51 (13 inlägg) 18 år sedan
DVD-spelare med HDMI/uppskalning etc (4 inlägg) 18 år sedan
LG 42PC1RR - Bildinställningar (16 inlägg) 18 år sedan
LG 42PC1R eller Panasonic PV60E ? (39 inlägg) 18 år sedan
Dags för plasma... (4 inlägg) 18 år sedan
Att se sport på LG 42PC1R (10 inlägg) 18 år sedan
Hur ska jag välja? För och nackdel? (55 inlägg) 18 år sedan
Panna 42PV60 vs. LG 42PC1R* (8 inlägg) 18 år sedan
LG PX4R/PX5R VS LG PC1R/PC3R (13 inlägg) 18 år sedan
LG 42PC1R Vs Samsung LE-40R72B (3 inlägg) 18 år sedan
film visning dvd o xbmc (1 inlägg) 18 år sedan
Ska man slå till och köpa en LG 42PC1RR eller int? (6 inlägg) 19 år sedan

Postad 09 januari 2007 - 11:04

Beliavski
  • Beliavski
  • Användare

• 130 inlägg
  • 0
har en fundering. Har haft min 42PC1R i 2 veckor nu och är verkligen nöjd med den. Visst det finns det elektroniska surret men jag hör det nästan aldrig. Endast om man sitter sent på kvällen med låg volym och verkligen lyssnar noga men man glömmer bort det medans man ser på sin film eller serie.
Men till problemet.
Har markt att ibland/alltid (svårt att säga faktiskt) så när man tittar på ett program som är textat så är det som att texten kommer fram lite suddigt och sedan justaras till skarpare efter något ögonblick. Är det någon inställning som jag har fel eller är detta ett problem som försvinner med inkörningen eller har jag kanske något fel på min plasma.
Det är extra synbart när jag ska titta på program via min box när man bläddrar runt för den har verkligen blaffiga inforutor om vilket program som visas (canaldigital är boxen ifrån). Det kommer först fram suddigt sedan så justeras det till skarpt rätt snabbt. Men om man tänker på det så hinner man uppfatta det.

Postad 09 januari 2007 - 11:25

Dynamike
  • Dynamike
  • Användare

• 183 inlägg
  • 0
Det suddiga beror på att du kör kompositöverföring.
Hade samma problem innan jag insåg varför.

Kör RGB eller Komponent, så slipper du det problemet.
Se även till att du har en fullscart till RGB-signalen.

Postad 09 januari 2007 - 11:37

Beliavski
  • Beliavski
  • Användare

• 130 inlägg
  • 0
Alltså. När det gäller undertexter så blir det även suddigt för att sedan justeras när jag tittar på de "vanliga" tv kanalerna då har jag ju bara en antensladd från väggen in i tv.

Postad 09 januari 2007 - 11:58

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

• 2 520 inlägg
  • 0
kan det inte vara någon bildförbättring (XD-engine) som förbättrar texten?
jag har lagt märke till exakt samma fenomen på min PC1R. Det händer inte alltid, antagligen händer det bara på en av min ingångar, vet inte vilken dock.

Jag hoppar rätt mycket mellan analog tv, digital-tv på AV1 (RGB-scart), och DVD + inspelade program på min DVD-recorder via komponent. Är alltså inte säker på vilken av mina ingångar som har samma fenomen, men jag har sett det. Jag kan kontrollera ikväll när jag kommer hem, jag skulle gissa att det är någon XD-engine inställning som strular på någon in-källa.

EDIT: det kan också vara från datorn (RGB) som har fenomenet.

Redigerat av distortion2, 09 januari 2007 - 11:59.

Postad 09 januari 2007 - 13:36

beniblasnok
  • beniblasnok
  • Lärjunge

• 436 inlägg
  • 0
Ingen som har problem med fastbränning på Lg 42 pc3r? Vet inte hur kännsliga plasma tvs är i vanliga fall men upplever det väldigt irreterande...

Om man tex ser en film som är "avskald" inte täcker hela skärmen (svart uppe och nere) kan man se spår av där texten har varigt ett bra tag... är de normalt eller?

Mvh Johan

Postad 09 januari 2007 - 17:27

Unregistered359157f3
  • Unregistered359157f3
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0
Jag kan bara ändra mellan AV/PÅ under XD. Ser att när ni postar inställningar så har ni olika lägen för XD-färg mm. Hur kommer jag åt dessa manuella inställningarna?
Ser även att ni kan ändra på något som heter "tint", det hittar jag inte heller på min tv.
(42PC1RR)

Postad 09 januari 2007 - 18:54

Beliavski
  • Beliavski
  • Användare

• 130 inlägg
  • 0
Ställer ytterligare en fråga som jag tror någon kan svara på. Vad gör inställningen Tint?

Postad 09 januari 2007 - 22:27

Beliavski
  • Beliavski
  • Användare

• 130 inlägg
  • 0
Har suttit ikväll och fipplat lite. När man ser på vanliga kanalerna så märks det bara ibland fråga mig inte varför. Men jag har suttit och försökt titta riktigt nogrant och många gånger märks det inget alls (vilket är så man vill ha det).
Angående när man kör via boxen(canal+) så märks det tydligt.
Det var en kille ovan som hade samma problem och han sa att jag skulle prova byta så jag kan köra RGB scart. Hur vet jag ifall scartensladden som följde med boxen är en RGB scart? Och hur ser man skillnad på en vanliga scart och en RGB scart?

Postad 10 januari 2007 - 16:56

MyB5
  • MyB5
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0

Jag kan bara ändra mellan AV/PÅ under XD. Ser att när ni postar inställningar så har ni olika lägen för XD-färg mm. Hur kommer jag åt dessa manuella inställningarna?
Ser även att ni kan ändra på något som heter "tint", det hittar jag inte heller på min tv.
(42PC1RR)

<{POST_SNAPBACK}>

Tint finns bara på PC1R. Lite annorlunda inställningar på "våra" PC1RR.....

Postad 10 januari 2007 - 18:16

Unregistered359157f3
  • Unregistered359157f3
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0

Tint finns bara på PC1R. Lite annorlunda inställningar på "våra" PC1RR.....

<{POST_SNAPBACK}>

Nope, inte sant. Hittade det nu när jag kollade på dvd, via komponent.
Finns dock inte när jag kör digitalt via AV1.

Postad 10 januari 2007 - 18:45

Örnsködsvik
  • Örnsködsvik
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Rent bildmässigt är jag ganska nöjd med min LG 42 PC1RR det är bara en sak som är lite knepig.
Det är att bilden har en tendens att fladdra inte hela bilden utan snarare vissa delar av bilden. Tex om en person har en svart hatt på sig så fladdrar hatten mellan ljus svart till helt svart. Detta märks ännu tydligare när det är ett djup i den svarta bilden. Som tex fläktgaller i en bil. Även perssienner uppträder detta problem på mm. Jag vet inte om man ska vara så kräsen men jag testade med 42" PV60E med samma DVD spelare (Sony DVP NS92V) kör HDMI där fanns inte detta problem. Då blev jag lite besviken på min LG. Har idag gjort alla möjliga inställningar för att kringå detta "problem". Men lyckades inte idag heller. Jag vet inte om jag missat nått jag tror inte det... men om någon har något tips vorde det schyst.

(Testade även på en PC1R den har samma problem som min PC1RR vilket kanske inte är så konstigt.)

Postad 14 januari 2007 - 19:10

indi
  • indi
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Låter likt det problem som många upplever med LG-s nyare plasmor/LCD-apparater:

https://www.minhembi...howtopic=136201

Postad 14 januari 2007 - 23:47

Unregistered359157f3
  • Unregistered359157f3
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0
Röstade att jag var nöjd men det börjar kännas som det var förhastat.
Börjar nämligen bli riktigt missnöjd med denna tv:n av en anledning och det är dom tillfälliga inbränningarna/spökbilderna.
I början brydde jag mig inte så mycket om det, då jag läst en del om att man behöver köra in en plasma. Nu har den dock gått i över 160 timmar och lider fortfarande lika mycket av detta problemet. Textremsor är ett exempel, svarta strecken på 2.35:1-filmer ett annat. Slår jag på text-tv och läser en minut där så har jag spöktext över hela bilden som syns tydligt när bakgrunden är mörk. Jag trodde i min enfald efter diverse efterforskning att dessa problem i stort sett var borta på dagens plasmor men tydligen inte. Det värsta enligt mig är att det står ingenting i bruksanvisningen om att man ska köra in sin plasma utan det antas man tydligen själv ta reda på. För en annan som använder nätet till mycket och tar fram information så funkar det kanske, men det är väl inte alla i målgruppen plasmaköpare som gör/vill det.

Nä, det blir nog ett mail till LG eller NetonNet och försöka få den reklamerad. Har haft den i 2 veckor nu, och i övrigt är jag nöjd men dessa inbränningar förstör allt.

Har ni andra samma bekymmer med era PC1R/RR eller är det jag som fått tag på ett dåligt exemplar. Kan nämna att jag körde med låga inställningar de första 100 timmarna och har inte ökat mycket efter det.

Postad 15 januari 2007 - 00:14

froad
  • froad
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
Prova att ställa in den på "orbiter". Detta motverkar inbränningar. Tycker jag har märt skillnad.

Postad 15 januari 2007 - 01:11

Unregistered359157f3
  • Unregistered359157f3
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0

Prova att ställa in den på "orbiter". Detta motverkar inbränningar. Tycker jag har märt skillnad.

<{POST_SNAPBACK}>

Tack för tipset, har jag inte tänkt på. Ska ge det en chans.

Postad 16 januari 2007 - 20:59

FireFly
  • FireFly
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Hejsan sa bara säga att LG 42pc1RR är en mycket trevlig maskin är väldigt nöjd med den plasman..men jag har en undring..om det är någon som kan skriva in här vad dom har för inställningar på tv`n när man kör dvd..ja färg och brusinställningar och sånt kontrast m.m

Är en väldigt nöjd LG köpare.. B)

Postad 23 januari 2007 - 20:49

Ruatha
  • Ruatha
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Hej tre frågor:

1, XDdemo, hur kan man slå på det, det är gråat på min och jag kan inte välja det.

2. Har läst om XD inställningar, men på min finns det bara på/av??

3. Detta flimmer! Digitalvideokameran på S-VHS ingång, eller SCARt ingång (Testat med båda utgångarna från kameran), Datorn på komponent och RGB ingång, ständigt ett småflimmer över hela bilden, aldrig rena färglagda fält utan överallt ett flimmer.
Likadant på den analoga mottaningen.
DVD:n är försenad så den har jag inte testat än och digital-TV kommer jag inte att ha förrän senare i vår.
Är det något fel på TV:n? Är det värt att skicka iväg den på garantiservice (Den är 1 månad gammal nu).

Inbrännningarna som en del skriver om finns och är tydliga men stör mig inte så mycket, kör med orbiter men det ger inte så mycket.

Tacksam för svar.

Redigerat av Ruatha, 23 januari 2007 - 20:55.

Postad 23 januari 2007 - 21:55

Drexon
  • Drexon
  • Lärjunge

• 277 inlägg
  • 0
Är det någon som har problem med klockan på sin RR? Min vill inte hålla sig inställd mellan nätterna då jag drar ur sladden till alla mina elektroniska apparater jag har ikring TVn (inkl. TVn då). =/ =/ =/

Postad 23 januari 2007 - 22:31

Ruatha
  • Ruatha
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Det står i manualen att drar man ut sladden (Bryter strömmen) måste man ställa om klockan sedan.
Jag har min ständigt ikopplad...

Postad 27 januari 2007 - 20:02

Grimmy
  • Grimmy
  • Veteran

• 1 743 inlägg
  • 0
Ni som har problem med att mörkgrått blir svart och sedan mörkgrått igen (flimmer i mörka scener), har ni stängt av XD-engine?

Postad 27 januari 2007 - 21:36

G_Force
  • G_Force
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Okej, nu har jag haft min LG 42 PC1R i 4'a månader, och kan fortf säga att jag är grymt nöjd! Haft Noll problem, och bilden är SUPER.. Då kör jag HD-material i 1280x1024 in i den och pixelmappningen funkar kalas med VLC.. Den är rätt o slätt - KING..

Inbränningar försvinner omgående då jag har den på med det välkända skrivbordsunderlägget i stort sett alltid på den. Drar på en musikvideo o det är borta lika fort som man såg det i den första svarta rutan..

Ni som haft problem, jag tycker synd om er. Men jag antar att det är viss kvalitetsskillnad. Jag är 110% nöjd med mitt köp, och priset var inte fyskam det heller. Helt klart värt pengarna. Nu hägrar en projektor och tanten får så ut med att den blir en sovrumsteve. :)

Mors!

Postad 29 januari 2007 - 15:05

Denethor
  • Denethor
  • Veteran

• 1 682 inlägg
  • 0

Okej, nu har jag haft min LG 42 PC1R i 4'a månader, och kan fortf säga att jag är grymt nöjd! Haft Noll problem, och bilden är SUPER.. Då kör jag HD-material i 1280x1024 in i den och pixelmappningen funkar kalas med VLC.. Den är rätt o slätt - KING..

Inbränningar försvinner omgående då jag har den på med det välkända skrivbordsunderlägget i stort sett alltid på den. Drar på en musikvideo o det är borta lika fort som man såg det i den första svarta rutan..

Ni som haft problem, jag tycker synd om er. Men jag antar att det är viss kvalitetsskillnad. Jag är 110% nöjd med mitt köp, och priset var inte fyskam det heller. Helt klart värt pengarna. Nu hägrar en projektor och tanten får så ut med att den blir en sovrumsteve. :ph34r:

Mors!

<{POST_SNAPBACK}>

Låter bra det här, skall få min LG 42PC1R på torsdag/fredag
Fick löfte om att lyssna efter surr och annat fel i butiken innan hemkörning då den ändå väntar på ett golvnummer. Sen tar de med sig den hem om problemet finns när den körs hem. Om detta fungerar som utlovat så kommer jag helt klart rekommendera OnOff vid köp av denna plasma.

Postad 07 februari 2007 - 20:39

governor
  • governor
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0

Slutligen, skulle jag rekomendera andra att köpa denna Plasma? ABSOLUT, bättre bild kan du inte hitta till det här priset! Den är i stort sett lika ljus stark som en LCD Tv   :angry:

<{POST_SNAPBACK}>

Jo, det kan du få. Panasonic PV60 har BÄTTRE bild är RR som du refererar till och och kostar mindre. :angry: Även Marantz 4201 har bättre bild och kostar ungefär lika mycket.

Mvh JB

<{POST_SNAPBACK}>

Nej min är bättre....nej min är bättre.....guuuuuud vad trött på dessa ständiga inlägg om att den ena är bättre än den andra. Kan inte folk inse att det kanske inte ser likadant ut i allas ögon. En Panasonic PV60 kanske i någons ögon är mycket bättre, men i en annans ögen rena skiten jämfört med LG. Nu vill jag inte hoppa på just detta inlägg, men så fort hifi/tv produkter skall börja jämföras så byggs det alltid upp olika läger om tyckare, just nu LG vs. Panasonic. Nu ska jag nämna själv som ägare av RR att jag kollat in både PV60:n och RR:n och de är bägge mkt kompetenta modeller. Tycker personligen att dom håller jämn kvallité då den ena kan vara bättre på en sak o den andra bättre på en annan sak.

Ska man ha rejäl skillnad till det bättre är det säkert en 10.000 eller nåt upp till Pioneer som jag tycker håller en egen klass i Plasma världen.

<{POST_SNAPBACK}>

LG'n är likvärdig med svenssonplasman PV60, som jag anser är den mest överskattade elektronikprodukten i världshistorien. Den har verkligen inte så bra bild som vissa vill ha det till.

Postad 07 februari 2007 - 21:20

Unregisterede68eb861
  • Unregisterede68eb861
  • Guru

• 5 548 inlägg
  • 0

Slutligen, skulle jag rekomendera andra att köpa denna Plasma? ABSOLUT, bättre bild kan du inte hitta till det här priset! Den är i stort sett lika ljus stark som en LCD Tv   :angry:

<{POST_SNAPBACK}>

Jo, det kan du få. Panasonic PV60 har BÄTTRE bild är RR som du refererar till och och kostar mindre. :angry: Även Marantz 4201 har bättre bild och kostar ungefär lika mycket.

Mvh JB

<{POST_SNAPBACK}>

Nej min är bättre....nej min är bättre.....guuuuuud vad trött på dessa ständiga inlägg om att den ena är bättre än den andra. Kan inte folk inse att det kanske inte ser likadant ut i allas ögon. En Panasonic PV60 kanske i någons ögon är mycket bättre, men i en annans ögen rena skiten jämfört med LG. Nu vill jag inte hoppa på just detta inlägg, men så fort hifi/tv produkter skall börja jämföras så byggs det alltid upp olika läger om tyckare, just nu LG vs. Panasonic. Nu ska jag nämna själv som ägare av RR att jag kollat in både PV60:n och RR:n och de är bägge mkt kompetenta modeller. Tycker personligen att dom håller jämn kvallité då den ena kan vara bättre på en sak o den andra bättre på en annan sak.

Ska man ha rejäl skillnad till det bättre är det säkert en 10.000 eller nåt upp till Pioneer som jag tycker håller en egen klass i Plasma världen.

<{POST_SNAPBACK}>

LG'n är likvärdig med svenssonplasman PV60, som jag anser är den mest överskattade elektronikprodukten i världshistorien. Den har verkligen inte så bra bild som vissa vill ha det till.

<{POST_SNAPBACK}>

Var blev det punka nu då...har vare luft för alla.... :angry:

Mvh JB

Redigerat av Unregisterede68eb861, 07 februari 2007 - 21:21.

Postad 10 februari 2007 - 21:01

pelle1
  • pelle1
  • Forumräv

• 582 inlägg
  • 0
jag är inte alls nöjd med min pc1r.. se kommentar i tråden om surrande ljud.

Postad 10 februari 2007 - 22:38

cygnes
  • cygnes
  • Användare

• 219 inlägg
  • 0
Av 181 är 29 missnöjda... det är 16% det ... jösses ska LG verkligen vara nöjda med dom siffrorna?

Postad 11 februari 2007 - 12:14

Unregistered4e2a9f49
  • Unregistered4e2a9f49
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
Jag är missnöjd med LG istort...
Jag fick vara utan tv i 9 veckor när min PX4R pajjade innan jag fick en PC1RR i byte.

Efter en vecka med den nya tv:n började högtalarna "spraka" även problem med flimmer i bilden..
Nu är det 6 veckor sedan den skickades in på "service" och som vanligt så är det ingen på LG som vet något om vad som kommer hända med min tv...

Jag börjar fundera på om dom överhuvudtaget vet VAR min tv är.
Schenker var här och hämtade tv:n den 2 Januari , den 11 Januari kommer det fraktsedlar från DHL dom vill också komma och hämta min tv??
Bra koll på läget :o

Har försökt ringa utan framgång , jag har mailat utan att få något svar....
Existerar kundservice hos LG?

Postad 19 februari 2007 - 14:34

Örnsködsvik
  • Örnsködsvik
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

Ni som har problem med att mörkgrått blir svart och sedan mörkgrått igen (flimmer i mörka scener), har ni stängt av XD-engine?

<{POST_SNAPBACK}>

Hej Grimmy, tack för tipset.

Det blir något bättre när man stängt av XD men det är fortfarande flimmer i mörka scener. Irriterande men jag börjar vänja mig vid det...
---
Liksom surret har jag vant mig vid sad but true . :D

Men jag rekomenderar inte folk med medel bra hörsel denna tv. Känns hårt att skriva men tyvärr så ÄR det så!
PS
Har petat på några spolar som sitter i nätdelen och när jag gör det så ändrar sig ljudet.
Varning gör inte detta om du är rädd om din tv eller vet hur du ska göra. INGEN METALL IN I TV`N ELLER KROPPSDELAR!
DS

Postad 05 mars 2007 - 15:42

SuperTummen
  • SuperTummen
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0
jag har varit hos en kompis som nyss köpte en pc1r, och den är väldigt tyst(hörde faktist den inte alls).
jag har en plasma(lg) lite äldre och den låter betydligt mer, mycke mer.

Postad 05 mars 2007 - 20:04

JeppeN
  • JeppeN
  • Lärjunge

• 300 inlägg
  • 0

Jag fick vara utan tv i 9 veckor när min PX4R pajjade innan jag fick en PC1RR i byte.

Efter en vecka med den nya tv:n började högtalarna "spraka" även problem med flimmer i bilden..
Nu är det 6 veckor sedan den skickades in på "service" och som vanligt så är det ingen på LG som vet något om vad som kommer hända med min tv...

Schenker var här och hämtade tv:n den 2 Januari , den 11 Januari kommer det fraktsedlar från DHL dom vill också komma och  hämta min tv??
Bra koll på läget  :)

<{POST_SNAPBACK}>

Såg schenkerdekalerna på lastbilen hemmagjorda ut? :)
Av de två bolagen väljer jag schenker alla dagar i veckan så tur att de hann först.
Det var någon i nån tråd (ursäkta mitt dåliga minne) som sade att det var ett företag i Järfälla(powermill?) som servade LG:s plasmor. De använde lite olika bolag till frakten tydligen så de måste väl ha dubbelbokat. Fast hellre det än inte alls!
Enligt honom hade de en status på nätet så man kunde följa "arbetet" med ens TV.

Postad 06 mars 2007 - 19:45

Unregistered4e2a9f49
  • Unregistered4e2a9f49
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0

Schenker var här och hämtade tv:n den 2 Januari , den 11 Januari kommer det fraktsedlar från DHL dom vill också komma och  hämta min tv??
Bra koll på läget  B)

<{POST_SNAPBACK}>

Såg schenkerdekalerna på lastbilen hemmagjorda ut? :(
Av de två bolagen väljer jag schenker alla dagar i veckan så tur att de hann först.
Det var någon i nån tråd (ursäkta mitt dåliga minne) som sade att det var ett företag i Järfälla(powermill?) som servade LG:s plasmor. De använde lite olika bolag till frakten tydligen så de måste väl ha dubbelbokat. Fast hellre det än inte alls!
Enligt honom hade de en status på nätet så man kunde följa "arbetet" med ens TV.

<{POST_SNAPBACK}>

Tror att firman hette Spacetronic.....Jag vet inte om detta är ett företag som LG äger , det stog att den skulle till LG nordic i mina papper...

Anledningen att jag fick dubbla fraktsedlar var att efter nyår så skulle alla frakter ske med DHL istället för Schenker enligt en tjej på LG jag pratade med, jag har inte en aning om detta stämmer?

Tydligen hade dom inte använt sig att mitt rma nummer så ingen visste var min tv var! :unsure:
Till slut skulle dom skicka ytterligare en ny PC1RR till mig och lovade hemkörning, ett par dagar senare ringer posten och säger att jag ska hämta mitt paket själv...

Det blev droppen för mig, så en bytes affär ordnades och nu sitter jag med en Panasonic PT-AX 100 istället....
HBB ska ha en eloge för att dom faktiskt fick tag i någon på LG som inte var helt handlingsförlamad,
så att det blev ett slut på denna sörjan...

Personligen kommer jag INTE köpa en LG plasma till....

Postad 08 mars 2007 - 18:16

coke66
  • coke66
  • Användare

• 174 inlägg
  • 0
Det finns nog inte en enda tråd om olika tv apparater jag läst som är helt nöjda, alla hittar nån form av fel som surr eftersläpning o lila ormar och dylikt. Det kommer även vara missnöjda tv ägare dom närmsta åren innan plasma o lcd har utvecklats fullt ut. Det är som min polare sa,du skulle aldrig visat mig detta forum för då letar man bara efter fel på tvn. :D

Postad 09 mars 2007 - 10:48

ttboy
  • ttboy
  • Amatör

• 95 inlägg
  • 0
Har haft min PC1R i 2 veckor nu. Är grymt nöjd med allt. Inget surrande ljud (förutom vid vit bild via dator). Kör analogt från ComHem och är förvånad över bildkvalitén. Vissa kanaler är det lite sämre på men andra har jag digital kvalité. Har iof lagt lite pengar på riktig antennkabel och det var det värt.

Än så länge är jag 100% nöjd! :D

Postad 09 mars 2007 - 11:20

Denethor
  • Denethor
  • Veteran

• 1 682 inlägg
  • 0
15% är missnöjda, resten 85% är nöjda.

Känns lite som när jag köpte mobil, hade bara haft PDA-telefoner med Symbian och dylikt innan, valde sedan att lyssna på positiv kritik om Sony Ericsson K800 som skulle vara "bra", såhär i backspegeln kan jag ju tänka att sämre telefon har jag nog aldrig haft. Den krånglade, batterierna var usla, kameran var bara "bra" i dagsljus, menyerna sög och man kunde inte ha några annorlunda program på den. Rent skräp! Lite så är det när det gäller all teknik, vissa älskar vissa saker, vissa hatar annat. Jag är nöjd med min LG 42PC1R, bilden är kanon, och jag vill veta hur mkt bättre den blir när jag får ny digitalbox, dvd och nya kablar. Förmodligen fastnar man väl där. Kunde naturligtvis köpt en 84" som har en 4 gånger så stor bild typ, och sen jämnfört med LG 42PC1R, eller varför inte köpa en 42" Loewe för dubbla priset och sedan jämnföra.

Postad 26 mars 2007 - 09:25

joalin
  • joalin
  • Användare

• 179 inlägg
  • 0
Blir snart galen på bildinställningen!

JAg har haft min plasma i snart en vecka nu och blir knäpp på inställningarna för 4:3/16:9 etc. Hur jag än ställer in på digitalboxen respektive plasman så blir alltid någon kanal förvrängd. JAg har en Dreambox 500t och har provat att skicka både 4:3, letterbox, 16:9 ifrån den och sen prova lite olika på tv:n, och så verkar allt ok ett tag för att sedan när man kollar på 3:an eller 5:an oftast plötsligt blir alla korta och tjocka. SVT och 4:an verkar ställa om sig automatiskt. Hur gör ni?

Postad 26 mars 2007 - 09:40

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

• 2 520 inlägg
  • 0

Blir snart galen på bildinställningen!

JAg har haft min plasma i snart en vecka nu och blir knäpp på inställningarna för 4:3/16:9 etc. Hur jag än ställer in på digitalboxen respektive plasman så blir alltid någon kanal förvrängd. JAg har en Dreambox 500t och har provat att skicka både 4:3, letterbox, 16:9 ifrån den och sen prova lite olika på tv:n, och så verkar allt ok ett tag för att sedan när man kollar på 3:an eller 5:an oftast plötsligt blir alla korta och tjocka. SVT och 4:an verkar ställa om sig automatiskt. Hur gör ni?

<{POST_SNAPBACK}>

Problemet är väl att 3:an o 5:an inte skickar bilden anamorfiskt, utan i 4:3. Vad har du för digital-tv-operatör förresten?

Postad 26 mars 2007 - 12:32

joalin
  • joalin
  • Användare

• 179 inlägg
  • 0
Jag har boxer.

Det finns någon inställning, disable wss on 4:3 eller så men tycker inte jag märker skillnad.

Postad 09 april 2007 - 09:35

tobbec
  • tobbec
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Köpte min PC1RR igår.. var bland de 100 första på netonet å fick en 20% check= pris på 9600 pix :)

känns som en ok affär...

Postad 29 april 2007 - 15:57

Denethor
  • Denethor
  • Veteran

• 1 682 inlägg
  • 0

Köpte min PC1RR igår.. var bland de 100 första på netonet å fick en 20% check= pris på 9600 pix  :(

känns som en ok affär...

<{POST_SNAPBACK}>

Grattis! En kanontv det där - om man slipper surret

Postad 30 april 2007 - 09:20

e96oj
  • e96oj
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Hej,

Jag hade nästan bestämt mig för en 42PC1RR men nu är jag lite inne på lcd'n istället: 42LC2RR. Anledningen är att den kommer sitta i ett mycket ljust rum med stora fönster. Jag kollar mycket på sport (hockey o fotboll) och har förstått att man därför fördrar plasma. Lcd'n har 8 ms respons, kommer det bli eftersläpningar? Vad rekommenderas av er kunniga därute?

Tacksam för svar.

Postad 02 maj 2007 - 17:30

_walle_
  • _walle_
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
Någon vänlig själ som kan ge svar på denna fråga?

Jag har köpt LG PC 1R och undrar om den går in i en Volvo 855?
Vad jag vet är embalaget 76.5cm högt och den går inte in i en Volvo V70, enligt hemmabiobutiken

Tack på förhand

Postad 02 maj 2007 - 17:57

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

• 2 520 inlägg
  • 0
Jag fick in den stående i baksätet på en Opel Vectra med ungefär -1 cm tillgodo (fick pressa lite). Om nu det kan hjälpa dig?

EDIT: inte kombi

Redigerat av distortion2, 02 maj 2007 - 17:57.

Postad 02 maj 2007 - 18:13

_walle_
  • _walle_
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0

Jag fick in den stående i baksätet på en Opel Vectra med ungefär -1 cm tillgodo (fick pressa lite). Om nu det kan hjälpa dig?

EDIT: inte kombi

<{POST_SNAPBACK}>

Japp , ja det är ialla fall ett svar på vägen :ph34r: å det tackar jag för. Om nu en Volvo 855 är större än din Opel vectra så ska det la gå galant. Å då menar jag höjden i baksätet

Tack!

Postad 03 maj 2007 - 08:09

simonsimonsson
  • simonsimonsson
  • Användare

• 113 inlägg
  • 0
Tittar du på sport och annan "snabb" TV/film... välj plasman UTAN TVEKAN!! Eftersläpningar kommer du inte undan helt på LCDn, men det gör du på plasman!

Postad 03 maj 2007 - 15:03

simonsimonsson
  • simonsimonsson
  • Användare

• 113 inlägg
  • 0

Av 181 är 29 missnöjda... det är 16% det ... jösses ska LG verkligen vara nöjda med dom siffrorna?

<{POST_SNAPBACK}>

15% är missnöjda, resten 85% är nöjda.

Känns lite som när jag köpte mobil, hade bara haft PDA-telefoner med Symbian och dylikt innan, valde sedan att lyssna på positiv kritik om Sony Ericsson K800 som skulle vara "bra", såhär i backspegeln kan jag ju tänka att sämre telefon har jag nog aldrig haft. Den krånglade, batterierna var usla, kameran var bara "bra" i dagsljus, menyerna sög och man kunde inte ha några annorlunda program på den. Rent skräp! Lite så är det när det gäller all teknik, vissa älskar vissa saker, vissa hatar annat. Jag är nöjd med min LG 42PC1R, bilden är kanon, och jag vill veta hur mkt bättre den blir när jag får ny digitalbox, dvd och nya kablar. Förmodligen fastnar man väl där. Kunde naturligtvis köpt en 84" som har en 4 gånger så stor bild typ, och sen jämnfört med LG 42PC1R, eller varför inte köpa en 42" Loewe för dubbla priset och sedan jämnföra.

<{POST_SNAPBACK}>

Men sen kanske man skall tänka lite på att majoriteten av de som går ut på forum kanske inte främst är där för att tala om hur bra allt är. Om man gjorde en undersökning på 1000 oberoende kunder som skulle svara på vad de tyckte om tvn. skulle det säkert INTE bli 15% missnöjda!

här på forumet är det ju en utvald del av oss kunder som faktiskt vill skriva om våra "problem" och frågor! :o

Mohahhaha... köpte precis mig en egen LG 42PC1RR... VÄNTAR MED SPÄNNING tills onsdag när den kommer! ... köpte förövrigt min på www.hembiobutiken.se ... väldigt bra service alltså! REKOMENDERAS VARMT!!

Redigerat av simonsimonsson, 03 maj 2007 - 15:05.

Postad 03 maj 2007 - 17:02

TheMob
  • TheMob
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

Vad jag vet är embalaget 76.5cm högt och den går inte in i en Volvo V70, enligt hemmabiobutiken

Tack på förhand

<{POST_SNAPBACK}>

Jag körde hem min 42PC1R i en Volvo V40, så det borde väl inte vara några problem med en 855.

Postad 03 maj 2007 - 21:33

_walle_
  • _walle_
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0

Tack på förhand

<{POST_SNAPBACK}>

Jag körde hem min 42PC1R i en Volvo V40, så det borde väl inte vara några problem med en 855.

<{POST_SNAPBACK}>

Tackar :o
Åker hämtar den imorgon fredag !

Postad 03 maj 2007 - 21:52

Unregisteredbae06969
  • Unregisteredbae06969
  • Veteran

• 1 862 inlägg
  • 0
Måste bara fråga lite snabbt för jag kan inte bestämma mig om jag ska köpa den här plasman eller inte. Det är som så att jag kommer koppla min dator till den via en supra HDMI-DVI kabel. Det jag ska göra med tv:n är att spela datorspel,kolla på film,lite tv samt lite bildredigering.

Kommer skärmen passa mina behov?

Postad 14 maj 2007 - 22:38

Unregisteredc152235c
  • Unregisteredc152235c
  • Användare

• 110 inlägg
  • 0
har haft min i snart ett år.. Underbar tv, grymt nöjd. Jag har också kopplat den till datorn med en HDMI-DVI kabel och allt funkar super! DU kommer inte bli missnöjd, särsklit inte när den kostar 9700.. jag gav 17000.. =)

Postad 14 maj 2007 - 23:06

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

• 2 520 inlägg
  • 0

har haft min i snart ett år.. Underbar tv, grymt nöjd. Jag har också kopplat den till datorn med en HDMI-DVI kabel och allt funkar super! DU kommer inte bli missnöjd, särsklit inte när den kostar 9700.. jag gav 17000.. =)

<{POST_SNAPBACK}>

Kan bara hålla med. Gav 17.790kr. Men idag skulle jag inte köpa samma tv, det har trots allt kommit nya modeller... :rolleyes:

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.