Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Röda prickar på min LG 42PC1R

314 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
LG 42PX5R (TV) 1 8,71 (62) Inga priser
LG 42PM1MA (TV) 1 8,48 (60) Inga priser
LG 42PC1R (TV) 1 8,56 (167) Inga priser
LG 42PC1RR (TV) 1 8,38 (54) Inga priser
47 relaterade trådar
Inbränning, har du drabbats? (603 inlägg) 7 år sedan
LG 42PC1RR vs Panasonic TH 42PV60E (122 inlägg) 11 år sedan
Stativ - LG 42PM1MA (2 inlägg) 13 år sedan
LG 42PC1R och LG 42 PC1RR (112 inlägg) 14 år sedan
Officiell Tråd - LG 42PX5R (1696 inlägg) 15 år sedan
Flimmer på LG PC1R/XD-3 (29 inlägg) 15 år sedan
Har du surrande ljud på din LG PC1R? (537 inlägg) 16 år sedan
acer aspire 5113 som htcp (7 inlägg) 16 år sedan
* Officiell Tråd - LG-42PM1M / LG-42PM1MA * (2184 inlägg) 16 år sedan
Stänga av HDD på LG 42PC1RR (4 inlägg) 16 år sedan
Hör du störande ljud från din LG 42PC1RR (52 inlägg) 16 år sedan
Skillnad LG42PC1R och LG42PC3R? (49 inlägg) 16 år sedan
LG 42PC1RR (286 inlägg) 16 år sedan
Finns det tysta Plasmor? (22 inlägg) 16 år sedan
Officiell Tråd - LG 42PC1RA (1551 inlägg) 17 år sedan
NAD T515 HDMI problem (3 inlägg) 17 år sedan
LG plockar isär en lcd-tv/plasma (20 inlägg) 17 år sedan
LG RZ-42PX5R hur e den efter ett tag hemma? (12 inlägg) 17 år sedan
Problem med skenande kanaler (1 inlägg) 17 år sedan
Hur får man bra bild på LG 42PC1R? (17 inlägg) 17 år sedan
Samsung PS-42E71H eller LG PS-42PC1R ? (112 inlägg) 18 år sedan
Upplösning på LG 42PC1R (10 inlägg) 18 år sedan
Sjyst Plasma TV 42" (4 inlägg) 18 år sedan
Mormor vill ha en stor TV (20 inlägg) 18 år sedan
Pioneer VSX-1016V OSD Problem (20 inlägg) 18 år sedan
LG42PC1R: Optimala inställningar för XBOX 360 (0 inlägg) 18 år sedan
LG 42PC1RR vs Panasonic TH 42PV60E (122 inlägg) 18 år sedan
blinkande pixlar på le40m51 (13 inlägg) 18 år sedan
DVD-spelare med HDMI/uppskalning etc (4 inlägg) 18 år sedan
LG 42PC1RR - Bildinställningar (16 inlägg) 18 år sedan
LG 42PC1R eller Panasonic PV60E ? (39 inlägg) 18 år sedan
Dags för plasma... (4 inlägg) 18 år sedan
Att se sport på LG 42PC1R (10 inlägg) 18 år sedan
LG 42PM1M/A - leveranser (380 inlägg) 18 år sedan
Hur ska jag välja? För och nackdel? (55 inlägg) 18 år sedan
Panna 42PV60 vs. LG 42PC1R* (8 inlägg) 18 år sedan
LG PX4R/PX5R VS LG PC1R/PC3R (13 inlägg) 18 år sedan
LG 42PC1R Vs Samsung LE-40R72B (3 inlägg) 18 år sedan
LG-42PX5R <-VS-> Pioneer-PDP-436FDE (33 inlägg) 18 år sedan
LG 42PX5R lr. Panasonic TH-42PV60 vilken är bäst? (22 inlägg) 18 år sedan
film visning dvd o xbmc (1 inlägg) 18 år sedan
Ska man slå till och köpa en LG 42PC1RR eller int? (6 inlägg) 19 år sedan
Fläktljud LG42PX5R (2 inlägg) 19 år sedan
LG 42PM1MA ? (3 inlägg) 19 år sedan
Vad ska jag köpa för plasmateve? (16 inlägg) 19 år sedan
42PM1M vs 42PX4R (1 inlägg) 19 år sedan
Vilken väljer ni: RZ-42PX5R eller TH-37PV500 (11 inlägg) 19 år sedan

Postad 16 augusti 2007 - 09:05

Bernst-Gunnar
  • Bernst-Gunnar
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0
Hej alla

Jag hade som ni beskriver en massa röda pixlar som irriterande blinkade på svart "bakgrund".
Drog mej länge för att ringa service då jag gissade att jag skulle bli av med tvn en längre tid.
Innan jag drog på semestern så tänkte jag lämna in den på rep för att få detta gjort när jag ändå var borta.
Ringde LG direkt ock förklarade problemet, dom sa att det var ett solklart garantiärende (TVn är drygt 1 år). Dom bad mej ringa Spacetronics som servar LG i Sthlmsområdet och förklara.
Jättetrevliga och undrade om jag var hemma imorgon då dom skickade en tekniker för att fixa den på plats eller ta med den om det behövdes.
Innom 1 dygn från att jag ringt hade en tekniker varit hemma hos mej och fixat problemet.

DET ÄR SERVICE! :blink:

Han bytte panelkontrollkortet och justerade på en vridput, alles!
Enligt teknikern var detta problem ej så värst vanligt.

I övrigt supernöjd med min TV, och den har mycket bättre bild än min grannes Pioneer (FinTV.....) tycker han också mellan svordomarna. :P

Tack LG!

/B-G

Postad 17 augusti 2007 - 12:06

oibmeh
  • oibmeh
  • Användare

• 115 inlägg
  • 0
Jag följde B-G's eminenta tips och ringde upp Spacetronic igår kl. 16:50, idag kl. 11:30 har en suveränt serviceminded tekniker från LG Service varit hemma och bytt ut panelkontrollkortet. :blink:

Problemet med de röda prickarna löses tydligen genom en SW uppgradering på en krets som sitter på panelkontrollkortet. Mitt gamla kort kommer således att uppgraderas med ny SW och hjälpa någon annan med samma problem, som tydligen inte var så vanligt enligt teknikern.

Tack LG och tack B-G!

/oibmeh

Postad 24 augusti 2007 - 10:20

Carl_X
  • Carl_X
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
Ska ringa Experts serviceverkstad i Malmö i eftermiddag. Min TV är snart 15 månader gammal, men det ska väl inte vara några problem med att få det på garantin eftersom det handlar om ett fabrikationsfel?

Postad 25 augusti 2007 - 10:34

Denethor
  • Denethor
  • Veteran

• 1 682 inlägg
  • 0
Vad har hänt? Har LG Servicetekniker helt plötsligt insett att man är till för att hjälpa kunder?

Postad 30 september 2007 - 23:47

bananplanta
  • bananplanta
  • Veteran

• 2 143 inlägg
  • 0
Har också fått en massa prickar som flimrar runt på skärmen. Märks mycket tydligt om man har 360t igång och trycker på xboxknappen(kommer inte ihåg vad den heter, den stora i mitten med ett X på iaf) så den där fliken kommer fram från vänster och högersidan blir mörkare. På den högra sidan syns då de flimrande prickarna väldigt tydligt. Har dock fått för mig att prickarna är vita, får undersöka det mer noggrant.

Fredrik

Postad 01 oktober 2007 - 00:29

Carl_X
  • Carl_X
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
Jag får också vita prickar ibland, men då i kombination med dom röda.

Postad 04 oktober 2007 - 02:11

bananplanta
  • bananplanta
  • Veteran

• 2 143 inlägg
  • 0
Någon som fått skicka in tvn eller kommer de alltid ut o fixar det på plats? När det gäller prickarna alltså.

Fredrik

Redigerat av bananplanta, 04 oktober 2007 - 02:11.

Postad 05 oktober 2007 - 20:13

PaleRider_
  • PaleRider_
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0
Jahapp nu var det dags. Jag har sett dessa röda prickar på min LGPC1R i några månader men det har varit ytterst lite och ej stört filmtittande. Men jag förstod att slutet var nära. Och nu hände det precis. Nu så kan jag inte kolla på film utan att se dessa dansande prickar.

Åh vad jobbigt. Har haft den i 10 månader.

Postad 05 oktober 2007 - 22:55

D1rty II
  • D1rty II
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0

Jahapp nu var det dags. Jag har sett dessa röda prickar på min LGPC1R i några månader men det har varit ytterst lite och ej stört filmtittande. Men jag förstod att slutet var nära. Och nu hände det precis. Nu så kan jag inte kolla på film utan att se dessa dansande prickar.

<{POST_SNAPBACK}>

halloj..skrev i andra tråden om PC1R....hade med röda prickar....fick mitt åtgärdat på mindre än10 timmar(kontorstimmar)...men då bor jag rätt nära verkstaden i sthlm....dom byter bara ett kort mot dom röda prickarna......

var med rädd för felanmälan för man vill ju inte bära ner fetto-tv´n......men gick snabbt för mig o jag e fortfarande nöjd ;)

Postad 06 oktober 2007 - 20:30

PaleRider_
  • PaleRider_
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

halloj..skrev i andra tråden om PC1R....hade med röda prickar....fick mitt åtgärdat på mindre än10 timmar(kontorstimmar)...men då bor jag rätt nära verkstaden i sthlm....dom byter bara ett kort mot dom röda prickarna......

var med rädd för felanmälan för man vill ju inte bära ner fetto-tv´n......men gick snabbt för mig o jag e fortfarande nöjd :)

<{POST_SNAPBACK}>

Åh fan. Ska ringa LG och kolla om man kan boka tid på servicestället själv. Polarn har också en 42PC1R med samma fel. Han har snackat med Onoff där vi köpte dem och de sa att man var tvungen att lämna in den på Onoff. Och att det skulle ta 3 veckor.

Det vore ju perfekt om man kunde köra dit båda till verkstaden på en gång. Och få det fixat fort. Jag kan inte vara utan tv:n mer än max 2 dagar.

Redigerat av PaleRider_, 06 oktober 2007 - 20:31.

Postad 11 oktober 2007 - 17:55

otooja
  • otooja
  • Amatör

• 87 inlägg
  • 0
Ni som fått detta fel åtgärdat, har det varit inom garantitiden eller kan man hävda den treåriga reklamationsrätten? Som jag förstår så måste man isåfall kunna visa att TV:n hade felet från tillverkning (enl. konsumentverket här).

Jag har haft detta fel ganska länge och retat mig på det. Och nu när jag tänkte ta tag i det ser jag att TV:n är köpt i juli 2006 från expert. Och när jag plockar fram kvittot ser jag att de hävdar ett [U]års garanti!! Kan de komma undan med att bara ge ett år?!?!?!

Hur långa garantier har ni haft på era 42PC1R?

Hittade också denna sida. Verkar kunna strula en hel del med reklamationsärenden...

// Tomas

Postad 11 oktober 2007 - 19:59

Carl_X
  • Carl_X
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
Jag vill också veta. Min TV är också köpt i juli 2006 och enligt kvittot är det 1 års garanti.

Postad 13 oktober 2007 - 14:33

D1rty II
  • D1rty II
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Rätta mig om jag har fel. Men man har väl 1 år mot Butik. 2år gäller mot tillverkaren. Så självklart borde gå på garanti. Min var köpt Aug 2006 och jag felanmälde i September....

PS fortfarande inga nya röda prickar.... :)

Redigerat av jonsod76, 28 maj 2009 - 10:00.

Postad 15 oktober 2007 - 00:11

PaleRider_
  • PaleRider_
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0
Jag har fortfarande inte tagit tag i problemet. Jag läste tråden igen och ska testa ringa Spacetronic i morgon och se om dem kan skicka en tekniker.

Plasman är 10mån gammal och köpt på Onoff. Kan inte Spacetronic fixa så lämnar jag in den på Onoff och köper en LCD ist. :)

Jag återkommer med info om hur det gick.

Postad 15 oktober 2007 - 12:53

PaleRider_
  • PaleRider_
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0
Nu har jag ringt Spacetronic. :)

Dem kommer hem till mig i veckan och fixar det! Så jäkla glad nu.

Har ni problem med prickar så ring SPACETRONIC, 08591 13 371.

Postad 15 oktober 2007 - 13:36

Denethor
  • Denethor
  • Veteran

• 1 682 inlägg
  • 0
Garanti från LG är 2 års på platsen service. Så om TVn är inköpt 4:e Juli 2006, så kan du få en servicetekniker hem den 3:e juli 2008, kostnadsfritt. Känns rätt tryggt trots allt.

Postad 16 oktober 2007 - 15:50

forslunds
  • forslunds
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Hej! Har haft dessa dansande röda prickar vid svart bakgrund en månad kanske nu, inte tänkt på det och bara trott att jag haft igång teven för länge. Men icke sa nicke, det blir bara värre.. och nu hittar jag denna tråd och ser att det är rätt vanligt fel.

Jag ser massa röda prickar som hoppar här o där, tittar man närmare ser man att det är ALLA tre(?) färger som hoppar o skuttar.. men tydligen syns bara rött på distans..

Kul kul, 1 års garantin av expert stormarknad har gått ut med 2½ månad. Men ska testa ringa LG direkt då och testa? Vi får se..

Postad 20 oktober 2007 - 07:14

Unregisteredb73bfa5b
  • Unregisteredb73bfa5b
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Stort tack till Spacetronic i Märsta och till dig som tipsade om dem. Jag hade nästan gett upp hoppet.
Har haft problem med röda prickar i nästan ett år och haft tv´n inlämnad 3 gånger på 2 olika verkstäder utan att man kunnat lösa problemet.
Körde själv tv´n till Spacetronik från Uppsala. Man bytte panelkortet och nu syns inga prickar.
Mycket bra service där. Jag fick hämta tv´n dagen efter.Det är vad jag förstår LG´s egen verkstad.
Köpte min tv på Fyndbörsen i Augusti 2006 och på Spacetronic säger man att garantin gäller i 2 år mot leverantören.
Så alla ni som har problem med röda prickar ,se till att få panelkortet utbytt på garantin.

Postad 25 oktober 2007 - 08:59

craezy
  • craezy
  • Amatör

• 77 inlägg
  • 0
Har också detta problem med röda prickar. Ringde LG och tydligen gäller bara på platsen service i Stockholm. Bor i Göteborg. Blev hänvisad att fylla i Anovos webbformulär istället. De verkar dock inte göra någon på platsen service utan hämtar TV:n till sitt serviceställe. Befarar att jag kan bli utan TV ett tag nu :(

Postad 06 november 2007 - 11:05

otooja
  • otooja
  • Amatör

• 87 inlägg
  • 0
Nu har jag fått tillbaka min TV från Anovo. Tre veckor fick jag vara utan. Min TV var inköpt på Expert i juli 2006, alltså drygt ett år sedan. Enligt Expert var garantin ett år, men Anovo hävdar två år. Det (o)lustiga är att också LG själva hävdar ett år när jag har haft mailkontakt med dom. Vidare hävdar dom att RMA måste göras via återförsäljaren, alltså i mitt fall Expert. Dock sket jag i det och felanmälde direkt via Anovo eftersom Expert förmodligen vägrat pga. att deras garantitid bara var ett år.... Mina slutsatser efter detta är att aldrig mer handla via Expert pga. dåliga garantier, helknasigt bonussystem (intänade poäng i princip omöjliga att använda) och höga priser. En annan slutsats är att inte köpa LG eftersom dom försöker mörka vad som gäller vid reklamation. Samt att produkterna inte verkar hålla vad dom lovar.

De har inte bytt något kort som det verkar vara gjort på andra apparater enligt personer i denna tråd. Enda som verkar vara gjort är att de har uppgraderat mjukvaran. Jag håller på att testa den nu för att se om det dyker upp några röda prickar... Jag håller tummarna....

Postad 07 november 2007 - 23:08

stinger32
  • stinger32
  • Forumräv

• 529 inlägg
  • 0

Hej! Har haft dessa dansande röda prickar vid svart bakgrund en månad kanske nu, inte tänkt på det och bara trott att jag haft igång teven för länge. Men icke sa nicke, det blir bara värre.. och nu hittar jag denna tråd och ser att det är rätt vanligt fel.

Jag ser massa röda prickar som hoppar här o där, tittar man närmare ser man att det är ALLA tre(?) färger som hoppar o skuttar.. men tydligen syns bara rött på distans..

Kul kul, 1 års garantin av expert stormarknad har gått ut med 2½ månad. Men ska testa ringa LG direkt då och testa? Vi får se..

Forslunds-->Hur har det gått?
jag är i precis samma sits som du jag har köpt min på Expert och garantin (12 mån) har precis gått ut. Det värsta är att jag har haft detta problem i ca 4-5 månader men inte gjort något åt det pga att jag blivit van men har tänkt att nu måste jag fixa detta men då hade garantin precis passerats. Ni som reklamerat trots att garantin gått ut hur har ni gjort och hur har det gått? jag har hört att LG har 2 år kan någon med säker källa konfirmera detta? och vad säger man då till Expert när dom säger att garantin gått ut?

Postad 07 november 2007 - 23:10

stinger32
  • stinger32
  • Forumräv

• 529 inlägg
  • 0

Jag vill också veta. Min TV är också köpt i juli 2006 och enligt kvittot är det 1 års garanti.

<{POST_SNAPBACK}>

Rätta mig om jag har fel. Men man har väl 1 år mot Butik. 2år gäller mot tillverkaren. Så självklart borde gå på garanti. Min var köpt Aug 2006 och jag felanmälde i September....

PS fortfarande inga nya röda prickar.... :lol:

Vart hade du köpt din? och vart och hur felanmälde du?

Postad 14 november 2007 - 21:08

nintendo
  • nintendo
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0
Jag undrar om jag också har samma problem? Jag upptäckte det först nu när jag införskaffade en ps3:a, och i menyer och typ "laddningsbilder" är det jättetydligt rött "brus" runt objektet om det visas på svart bakgrund. Har haft dvd kopplat via komponent sen jag köpte tv:n men aldrig märkt något där... Men nu med ps3:an via hdmi är det omöjligt att missa.

Är det så ni upplever det?

Postad 24 november 2007 - 14:48

Robocrap
  • Robocrap
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
Har samma probelm med min..

Läste denna tråd och glad i hågen ringer jag Spacetronic som meddelar att det är Powermill som sköter servicen eftersom jag har köpt den från Inwarehouse..

Såden glädjen förbyttes fort till ångest. Har ingen lust att skicka in tv:n till Powermill och vara utan TV ett par månader :)

Konstiga är att jag endasthar problemet på digitalboxen via SCART. Komponent via 360 eller datorn via RGB funkar bra..

Nån som har nån hum om vad det skulle kosta att be Spacetronic byta ut kretskortet mot betalning?

Eller skulle man kunna ringa Inwarehouse och försöka byta ut den mot en annan modell med pengar emellan?

;)

Postad 25 november 2007 - 04:00

Unregistered2b76a59a
  • Unregistered2b76a59a
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0
Jag har samma problem. hade först i somras. men det va ganska lite så jag glömde bort det ganska snabbt. Trodde det va något tillfälligt. Nu är det dansande prickar överallt..... Garantin gick ut i oktober. Vad är Anovo för bolag vart finner man dem? Jag ska prata med expert (köpte tv:n där) och kolla om jag kan reklamera. Det är ju uppenbart ett fabrikationsfel så jag kommer hänvisa till den här tråden som bevis.

Postad 25 november 2007 - 22:39

Unregistered2b76a59a
  • Unregistered2b76a59a
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0
Var på expert idag.

Citat:
-Jag har fått ett problem med min tv.
-Jaha röda fält mot mörka bakgrunder eller?
Inga problem, det kommer en tekniker hem till dig och åtgärdar felet.

Så det är ett ganska vanligt problem med dem här apparaterna.
En tekniker ska komma hem och byta moderkortet vad jag fick veta.
Han ringer väl till veckan skulle jag tro.

Felet ligger hos LG. Det är ett kort i tv:n som är felproducerad så den 3 åriga reklamationen gäller för det felet.

LG har erkänt att det här felet finns på ganska många burkar. Pratade även med LG själv och dem är fullt medvetna om dem röda pixlarna.

Postad 26 november 2007 - 15:54

Mr Skägg
  • Mr Skägg
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Tja,

även jag har varit i kontakt med LG angående mina små röda prickar: LG´s kundtjänst slog ifrån med en gång och sa att detta minnsan inte skulle åtgärdas, men tjurig som jag är bestämde jag mig för att vara en besvärlig kund.
Nu har jag fått det skriftligt från LG att de tar sig an reparationen av panelkortet som är boven i dramat med de röda prickarna. TV´n ska på torsdag skickas iväg via Expert till en servicefirma och fixas.

Fy f..n va gött att man ibland är tjurig och står på sig, jag kan tänka mig att ca 80% av de som ringer in till LG supporten nöjer sig med det svaret som de får och säger "jaha det var ju synd, min tv som var så dyr"
Man måste läsa på lite och ta strid, det finns massa mer att hämta än bara garantiden ut.

Mvh

//MR Skägg

Postad 27 november 2007 - 03:09

bananplanta
  • bananplanta
  • Veteran

• 2 143 inlägg
  • 0
Vad ska man hänvisa till om de är tjuriga på LG och inte vill fixa ens tv? Har problem med min 42PC1R med dansande prickar bl a. Inköpt på Inwarehouse.

Postad 27 november 2007 - 13:48

Mr Skägg
  • Mr Skägg
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Tja,

Hänvisa till konsumentköpslagen (reklamationsrätten), säg att du har läst på dig angående detta fel, och vet att LG har reparerat felet med de röda prickarna på ett flertal TV apparater runt om i sverige. Du har ju ett flertal personer här som har fått sina fel åtgärdat.

Jag fick personligen gå en mycket besvärlig omväg för att tillslut få tag i en person på experts huvudkontor som hade kontaktpersoner på LG som var mycket trevliga. På den vägen är det!

MVH

//MR Skägg

Postad 27 november 2007 - 14:17

bananplanta
  • bananplanta
  • Veteran

• 2 143 inlägg
  • 0
Pratade med LG nyss o blev hänvisad till att fylla i formuläret på Anovo.se, vilket jag nu gjort. Kontaktar Anovo en sen, eller ska man bara skicka dit den? :( När man skickat iväg formuläret står det:
Din registrering är skickad.

Skicka din service till
ANOVO Västerås
Nätverksgränd 11
721 36 Västerås
:)

Postad 28 november 2007 - 09:25

otooja
  • otooja
  • Amatör

• 87 inlägg
  • 0
Du kommer förmodligen att bli kontaktad av ett transportföretag som kommer och hämtar apparaten. Så var det för mig iallafall.

Dock verkar det inte alltid bero på panelkortet. Enligt dokumentationen jag fick från Anovo efter reparation så är det bara mjukvara de uppdaterat. Och problemen är borta för mig.

Redigerat av jonsod76, 28 maj 2009 - 09:59.

Postad 28 november 2007 - 23:22

bananplanta
  • bananplanta
  • Veteran

• 2 143 inlägg
  • 0
Jao, fick ett bekräftelsemail från Anovo idag där det stod att ett fraktföretag ska kontakta mig. Blev lite konfunderad när det stod som det gjorde vid registreringen bara. Hoppas de kan fixa skiten.

Postad 29 november 2007 - 14:24

Teppic
  • Teppic
  • Forumräv

• 676 inlägg
  • 0
Skrämmande att LG's egen support inte vet vilka villkor och garantier som gäller.

Även jag har samma fel fast på en PM1MA.
Ringde precis och pratade med LG support och hamnade till slut i en diskussion rörande det här med garantier. Killen i supporten hänvisade envist till att det är affärens garanti på 1 år som gäller och jag försökte förklara för honom att LG oavsett affärens garanti har en 2 årig fabriksgaranti som de inte kan avtala bort. Att det fanns något som hette fabriksgaranti hade han aldrig hört talas om... Iaf, han stod på sig på sin sida och jag på min utan att vi kom närmre en lösning.

Jag ringde då istället upp LG's lokala servicecenter och pratade med en kille där som skötte det hela exemplariskt och bekräftade fabriksgarantiansvaret på 2 år (förutsatt att jag som användare inte orsakat felet). Ska lämna in TV:n där efter jul och hoppas efter detta att bli kvitt alla flimrande pixlar.

Skulle bara hoppas att LG informerar sin supportpersonal bättre om vad som gäller. Oerhört irriterande att man inte kan få ett korrekt besked när man pratar med dem, de om någon ska ju ha koll på detta tycker man.

Postad 04 december 2007 - 23:02

bananplanta
  • bananplanta
  • Veteran

• 2 143 inlägg
  • 0
Tyckte tidigare att jag hade vita prickar, men det visar sig att även min PC1R fått röda hund.

Postad 05 december 2007 - 16:17

Mr Skägg
  • Mr Skägg
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Nu så är även min tv åtgärdad, inlämmnad på en torsdag och tillbaks tisdag veckan efter, det kallar jag service. Fick först beskedet att jag skulle få vänta ca 3v, det kändes ju lite tungt, men det gick snabbt vill jag lova.
uppgradering av programvara i panelkortet och de röda prickarna är borta, fan va bra.

Tillägg:
Dagen efter ramlade Transformers ner i brevlågan också, så det blev en trevlig filmkväll igår. Reparerad TV och en bra film.

//MR Skägg

Postad 05 december 2007 - 23:22

bananplanta
  • bananplanta
  • Veteran

• 2 143 inlägg
  • 0
Vilken servicefirma Mr Skägg?

Postad 09 december 2007 - 20:29

gockelinus
  • gockelinus
  • Lärjunge

• 322 inlägg
  • 0
Har också fått detta problem på min PX5R och har varit utan i 5 veckor nu. LG ska ta ett beslut om vad som skall göras och det känns tråkigt för dom brukar inte vara så snabba på sånt.
Hoppas att dom ger besked nu i veckan....... :D

Postad 29 december 2007 - 00:44

wize
  • wize
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Var inne och kollade runt i ett annat ärende och tänkte göra en ny tråd om mitt problem.
men sen kom jag ihåg sökfunktionen... :) fick en bra träff på "röda prickar" :)

Jag har en LG42PC1R som ger röda prickar .

Nu har jag läst på .
Nu åker min in på service med..
Tack alla som skriver här på hembioforumet

Postad 29 december 2007 - 07:53

Unregistered96699cf0
  • Unregistered96699cf0
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
Hej!
Nu har även jag fått prickar på min LG. Dök upp i samband med att jag kopplade in en 360 och nu syns de även på andra högupplösta källor. Hoppas att det gåt fort att åtgärda!

Postad 28 januari 2008 - 12:42

wize
  • wize
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Hej på er fått tillbaka min TV från service.
Lämnade in den den 15 jan, ringde och tjatade den 22 Jan och fick beskedet att den var klar den 24 Jan och hämtade den den 25 jan. AVC service i Kalmar - helt OK service och de hanterade de snabbt. :blush: TVn var inköpt på Expert i Kalmar men jag visste att de skickade allt till ACV service iaf..

Det jag fick fram var detta kryptiska iaf...

kundens felanmälan - röda prickar i bilden

Utfört arbete - byte av ctrl kort plus justering av spänning

delen som byttes heter - 6871qch077c

Redigerat av wize, 28 januari 2008 - 12:42.

Postad 06 februari 2008 - 14:22

Doxie
  • Doxie
  • Användare

• 104 inlägg
  • 0
Har själv en LG Plasma 42PM1MA med exakt samma problem som ni andra beskriver.
Jag gjorde som någon föreslog och ringde Spacetronic i Märsta, mycket trevligt bemötande.

Jag kan lämna in den på morgonen och hämta den dagen efter när jag åker hem, vilket passar mig
perfekt då jag pendlar mellan u-a och sthlm varje dag.

Gör nog detta imorgon, så jag återkommer med mer information hur det gått.

Redigerat av Doxie, 06 februari 2008 - 14:25.

Postad 06 februari 2008 - 22:31

Teppic
  • Teppic
  • Forumräv

• 676 inlägg
  • 0
1 dag(!?), det var snabba ryck! :)
Fick själv tummen ur och lämnade in min PM1MA på Elektronikservice i Mölndal nu i måndags. De hade just nu en väntetid på ca 2 veckor men jag håller tummarna att det kan gå fortare än så. :rolleyes:

Postad 07 februari 2008 - 15:21

krYp^
  • krYp^
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Jag köpte min tv i slutet av 2005. Har fått samma problem som ni med röda pixlar. Dock endast när jag kör via dvi-porten. Men iaf. Har dragit mig för att ringa pga att jag inte orkat, och varit rädd för att inte få någon hjälp.

Men idag ringde jag till elgiganten =). Blev jätte väl bemött och nu ska service-killarna ringa mig på måndag så vi kan bestämma vart, när och hur. Hon sa att reklamationsrätten gäller 3 år för produkter inköpta efter 2005-04-01, så det var inge som helst problem!

Nu är det bara vänta och se.

Tänk att man har kört UTAN dator till tvn i över 6 månader.... =/ pga lathet. Hoppas ingen annan gör det misstaget att inte våga ringa!

Postad 29 februari 2008 - 00:18

MyB5
  • MyB5
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0
Nu har jag fått tillbaka min 42PC1RR från Anovo. Ca. 10 dgr från att jag fyllde i formuläret på hemsidan, tills jag hade den hemma igen. Dem ringde upp mig dagen efter anmälan (fre) och hämtade den på måndagen. Efter en vecka ringde jag dem och då "stod den på kö". Dem hade massvis med både LG och Samsung att fixa, sa tjejen. Hur som helst, mycket nöjd nu, panelkortet behövde ej bytas (behövs på vissa sa dem), bara en uppgradering av programvaran.

Det fina: min TV var inköpt i Tyskland oktober 2006, och dem sa inget om detta. Jag bara uppgav serienumret, behövde ej uppvisa kvittot. :)

Har du en massa röda pixlar, skicka in den........

Postad 03 mars 2008 - 15:09

krYp^
  • krYp^
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Hmm... Nu har jag ringt och fått tag på min tv. Efter 3 veckor har de nu kollat på tvn och ska skicka tillbaka den. Dom hade tydligen inte hittat nåt fel på tvn?!?!?! De hade felsökt dvi-porten, den som jag använder. Vafaan ska man göra nu då. Om jag upptäcker felet igen så ska dom fan skicka ut en ny tv. Orkar inte vänta 1 månad varje gång dom testar den...

Någon som har nån kommentar eller rekommendation att delge?

//Andreas

Redigerat av krYp^, 03 mars 2008 - 15:10.

Postad 07 mars 2008 - 12:43

CNDiezel
  • CNDiezel
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Har samma problem med min LG42PC1R. Har nu anmält detta till Technix där jag köpte den. Anmälan gick iväg igår. Idag (fredag) så ringde dom från servicebolaget, kommer dock inte ihåg vad dom hette. Dom skall hämta TV'n på måndag mellan kl 17-21. Känns lite olustigt att behöva lämna ifrån sig tv'n. Hoppas vid gud att det inte blir en långdragen historia det här. Måste man vara bunden till bolaget som butiken använder, eller kan man ta kontakt med andra bolag själv, som tex Spacetronic som någon nämnde här tidigare?

Postad 18 mars 2008 - 22:20

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

• 5 690 inlägg
  • 0
Helsike vad stort detta problem verkar vara. Nu har även jag drabbats av dansande pixlar, upptäckte det först i helgen efter ca 1 års anvädning av en 50" LG PC1R. Jag tycker detta är något LG ska gå ut med och garantera kunderna att man fixar problemet på alla gamla panaler, oavsett ålder eller garanti då det uppenbart är ett tillverkningsfel som kan uppstå förr eller senare.
Jag vet inte om jag orkar fixa detta, men eftersom man ser goda reperationsresultat och att LG verkar ha hittat grundfelet så kanske det inte tar så lång tid att åtgärda.

Postad 20 mars 2008 - 23:53

Rockrat
  • Rockrat
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Även jag har hjälpt mor och far att skicka in sin lg plasma på grund av röda prickar. Dom märkte det knappt men jag irriterade ihjäl mig på det. Dom har fått svar från Anovo att den inte går att laga...Frågan är hur det blir nu. Denna TV tillverkas väl inte längre. Dom köpte sin aug -06. Vilken likvärdig modell har dom rätt att kräva av Lg's sortiment idag?

Postad 21 mars 2008 - 08:01

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

• 1 977 inlägg
  • 0
LG Pc51 skulle jag tro.
du ska veta att den oxå lider av dom röda pixlarna. har sett det på 2 av 3 pc51 jag tittat på

Redigerat av jonsod76, 28 maj 2009 - 09:59.

Postad 21 mars 2008 - 15:12

Hengan
  • Hengan
  • Användare

• 101 inlägg
  • 0
Hej. Vilken såpa med de här röda prickarna på plasma apparaterna. Är det mest LG som har detta problemet eller det är vanligt med fler märken som har detta problem ???

Själv sitter jag med en Thomson 42" PB130S5 som köptes i nov -06 på Elgiganten.
Nu har den oxå drabbats av "röda hund"....

Det kommer och går.. ibland är det mer och ibland syns det inte alls.

Har nån erfarenhet från Elgiganten/garant/service ??
Förmodar att de oxå har endast 1 års garanti med 2 års reklamationsrätt på fabrikationsfel.

Nån med erfarenhet från Thomson , Elgiganten får mer än gärna dela med sig av erfarenheterna, positiva som negativa.

Tacksam för svar

Mvh Henrik

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.