Edit: Börjar bli OT!
Redigerat av Templo, 08 May 2007 - 21:41.
Sökningen pÄgÄr
Sökresultaten dyker upp hÀr efterhand. Du kan fortsÀtta skriva om du vill begrÀnsa sökningen.
Söker efter anvÀndare
Söker efter gallerier
Sök forumtrÄdar
59 relaterade trÄdar
Postad 08 May 2007 - 21:24
Snacka om det, jag fick Àta, dricka kaffe ........
Edit: Börjar bli OT! Redigerat av Templo, 08 May 2007 - 21:41. Postad 08 May 2007 - 21:43
dÄ lÀmmnar vi det dÀr nu Postad 09 May 2007 - 15:19
Det hÀr movie plus som alla pratar om, Àr inte det meningen att det ska vara nÄt bra?
LÄter inte som det skulle vara det. Postad 09 May 2007 - 15:20
Det hÀr movie plus som alla pratar om, Àr inte det meningen att det ska vara nÄt bra?
LÄter inte som det skulle vara det. Postad 09 May 2007 - 16:42
har sjÀlv tittat pÄ bÄda dessa apparater och tÀnkte höra vilken ni anser mest lÀmplig för att lira xbox 360 pÄ?
Postad 09 May 2007 - 19:39
Nu ligger priset pÄ 14990 pÄ Onoff för PV70
Kommer nog vÀnta ut en prissÀnkning pÄ dessa apparater innan jag bestÀmmer mig. Har aldrig förut varit sÄ osÀker inför ett köp /Fredrik Postad 09 May 2007 - 21:30
Àr det ingen som tycker att q97:an ser lite större ut Àn pv70?? Jag mÀtte bara glasrutan och dÄ var q97 större!! Kan det stÀmma? Det ska ju vara 42" pÄ bÄda.
Redigerat av boner, 09 May 2007 - 21:31. Postad 09 May 2007 - 21:53
Hur mycket skiljer det? Du mÀtte inte 50"an? Postad 10 May 2007 - 14:04
26/28. fördel panasonic... Men icke, jag röstade pÄ Panasonicen men gick o köpte Àn Samsung 42Q96:D SÄ jag vill Àndra min röst:)
Postad 10 May 2007 - 14:08 27 lika dÄ Postad 10 May 2007 - 15:49
Ni som har sett q96 och pv70 matade med lite sÀmre tv-signal (analogt eller digitalt). Vilken av dessa upplever ni som mest förlÄtande?, eller Àr dom likvÀrdiga?
Postad 10 May 2007 - 20:15
Jag mÀtte enbart glasrutan. Inte ramen, och mÀter man glasrutan (dÀr bilden visas) sÄ Àr q97 1,5 cm bredare och 1,5cm högre. Testa sjÀlv och mÀt ni oxÄ. Jag vill att jag ska ha fel!! Jag mÀtte 42" förresten, och inte 50".
Postad 13 May 2007 - 10:36
Verkar som att mÄnga köpt Samsungen, men bara 1 lagt in bilder.
Vi vill ha fler bilder! Postad 13 May 2007 - 11:42
Ăr facinerad av att röstningen Ă€r som den Ă€r
Trodde nog att den ena av dessa modeller skulle vinna omröstningen,inte att dom skulle hamna pÄ lika Ps Har fortfarande inte fÄtt tummen ur Ds /Fredrik Postad 13 May 2007 - 13:42
Ăr Samsungen en 100Hz TV? Har den HDMI 1.3?
PV70 har inte HDMI 1.3 men Àr 100Hz. DÀremot har LG PC55 bÄda och men bilden kanske Àr lite sÀmre Àn Samsung och Pana. Verkar inte finnas nÄn TV med allt. Postad 14 May 2007 - 08:26
Jag har just köpt samsungen men Ă€r inte riktigt 100% nöjd Ă€n sĂ„ lĂ€nge. KĂ€nns inte som att huvuden och sĂ„ hĂ€nger med riktigt jĂ€mt. Det Ă€r ibland som om att man kan se pixlarna i bilden. Ăr det nĂ„gon annan Ă€n jag som upplevt detta? Kan det ha nĂ„got med signalen in i tvn att göra?
Har en inomhusantenn och boxer. Kanske ska byta till en bÀttre antenn. Sedan tycker jag min inte fÄ in nÄgra bra bildinstÀllningar. NÄgon som har nÄgra tips? Postad 14 May 2007 - 08:39 Posta i denna trÄd sÄ fÄr du mer svar Har du movie plus pÄ eller av? Pixlar i bilden Àr med största sannolikhet insignalen, inte tvn. Postad 14 May 2007 - 09:20
Har provat bÄde med movie plus av och pÄ och tycker inte det gör sÄ stor skillnad fakt. Men ska prova att byta till en bÀttre antenn sÄ fÄr vi se hur det funkar dÄ.
Inga bra tips pÄ instÀllningar dÄ? Postad 14 May 2007 - 09:23
SlÄ av DNIe om du inte gjort det. Det gjorde underverk pÄ min gamla Samsung S4S i alla fall :-)
Postad 14 May 2007 - 09:24
SlÄ av alla förbÀttringsfunktioner som finns!
Redigerat av Damp, 14 May 2007 - 09:26. Postad 14 May 2007 - 09:25
Postad 14 May 2007 - 09:29
Ska prova fÄr vi se...MÄtte det bli bÀttre bild Àn det jag har nu iaf
Postad 20 May 2007 - 23:41
HÄller med... lite av Skoda vs Audi........ Men i Sverige ses Skoda som ett kvalitetsmÀrke liksom Sammy o LG vilka eg. Àr bÄda skapliga BudgetmÀrken. Postad 21 May 2007 - 22:06
Och i vilka lÀnder ses Panasonic som state of the art och Samsung som skrÀp? Postad 21 May 2007 - 22:30
Hur mÄnga aktörer finns det pÄ den svenska plasmamarknaden? LG, Samsung, Panasonic, Pioneer, Philips? Kanske typ Hitatchi pÄ ett hörn och nÄgra andra i mindre skala som typ Andersson. Hursom - jag ber dig plocka ut det enda premiummÀrket som inte tillhör den grÄ massan (Skoda). För du kan vÀl knappast pÄstÄ att det finns fler Àn ett? Postad 21 May 2007 - 22:57
mmmm lÄt oss sÀga pio: Lexus panna/Hitachi: Audi lg/sammy: skoda resten: Hyundai Atos Postad 22 May 2007 - 06:49
Eftersom PV70 Àr mer Àn 1000kr billigare finns inte direkta anledningar att inte ta den. BÄda apparaterna har sina brister och styrkor mot varann men presterar i stort sett samma. Att jÀmföra samsung med skoda Àr ju ett stort skÀmt. Finns nog i stort sett samma komponenter i pannan och samsungen. LG kommer inte upp i den bild som Q9-plasmorna frÄn samsung IMO.
Redigerat av Hoff, 22 May 2007 - 06:50. Postad 22 May 2007 - 18:38
Lite kul att lÀsa denna trÄd dÀr slaget stÄr mellan Samsung Q96/97 och Panasonic PV70. Ni anar inte hur mÄnga timmar jag lade pÄ att vÀlja mellan PV60 och Q96/97ans lillebrorsa Q7H/C7H.
Det som Àr intressant Àr att dom i huvudsak verkar ha kavar samma styrkor och svagheter som sina föregÄngare. Samsungen verkar alltsÄ fortfarande ha bÀst skÀrpa. En skillnad som var mycket tydlig Àven pÄ föregÄngarna. Och PV70 renast bild "out of the box" pÄ grund av att den Àr nÄgot mindre krÀsen vad gÀller bildsignalen. Allt enligt föregÄngarna. MEN, vad jag inte sett nÀmnas hÀr Àr bildsignalformatets betydelse pÄ bildÄtergivningen. En samsung, iaf min C7Ha presterar lite sÀmre renhet i mörka partier om den matas med nÄgon typ av RGB. Men den lÀmnar en Helt Underbart ren och fin och dynamisk bild om man stÀller om DVD-spelaren i spelarmenyn till att mata tvn via hdmi med YCbCr 720P istÀllet. Skillnaden va helt otrolig! KÀndes som att fÄ en ny tv ApropÄ "vilken tv som har naturligast fÀrger" sÄ kan jag nÀstan garantera att ni inte skulle haft en chans att efter bÄda apparaterna va kalibrerade kunna skilja pÄ dom Ät. NÀr ni tittar i butik kan det helt enkelt vara sÄ att DVD-signalen (eller vilken kÀlla man nu har) rÄkar passa den ena tvn bÀttre Àn den andra (vad gÀller tex ljusstyrka, fÀrgbalans osv). Vad som Àr viktigt för att fÄ en bra bild Àr att slÄ av all typ av "bildförbÀttring". Vem vill att tvn förvrÀnger kÀllbilden? (Men det Àr klart. Vissa lyssnar ju pÄ musik med loudness pÄ Ett problem som finns pÄ C7H/Q7H med bildförbÀttringen SMD (smoth motion driver) Àr att den "förbÀttringen" fÄr smÄ objekt att hacka fram. Som fotbollar och smÄ spelare.... Jag antar att denna funktion Àr motsvarande "Movie plus" och att detta kan vara kÀllan till att smÄ objekt kan hacka. Men det Àr bara att slÄ av skiten. Precis som att det Àr jÀtteviktigt att slÄ av DNIe. En stor fördel med samsungs Q97 anser jag vara de fina instÀllningsmöjligheterna. Mycket smidigt och bra att kunna konfigurera bilden efter bildkÀlla och tycke och smak! Och sÄ slutligen ett litet visdomsord: TV-bilden blir Aldrig bÀttre Àn den signal ni matar med! Se till att lÀgga en slant pÄ bildkÀllan ocksÄ. För vad ska man annars ha en fin tv till. BÄda dom hÀr apparaterna ni jÀmför Àr jag övertygad kommer göra er nöjda med god marginal! Det kommer vara er bildkÀlla och era instÀllningar som bestÀmmer hur nöjda ni blir. För dom hÀr apparaternas kvalitet och förmÄga att Äterge fina fÀrger och djup svÀrta har vida paserat vad dom flesta av vÄra usla tv-motagare och halvbilliga tvmottagare klarar leverera Och apropÄ prisras, gav 20 000 för min C7Ha i augusti förra Äret. Svider att se den sÀljas för 11700 nu Postad 22 May 2007 - 18:50
Och förresten, varför skall man ha en 720p tv som stödjer 1080p signal ?! Alla digitala apparater som slÀpps som stödjer 1080p lÀr ju ocksÄ stödja 720p. En liten tanke bara.
Postad 23 May 2007 - 18:47
StrĂ„lande inlĂ€gg Hagman Postad 24 May 2007 - 07:12 Det blev en Q97 till slut och jag Ă€r mycket nöjd Ă€n sĂ„ lĂ€nge. Köpte ny TV-soffa ocksĂ„ och kom Ă€ndĂ„ inte upp i vad den nya Pioneern skulle kosta. Och jag behövde inte vĂ€nta. Nu fortsĂ€tter jakten pĂ„ ny DVD-spelare, mediaspelare, HTPC, HD-DVD, Blu-ray, eller nĂ„t. Vi fĂ„r se. Postad 24 May 2007 - 13:44 Det blev en Q97 till slut och jag Ă€r mycket nöjd Ă€n sĂ„ lĂ€nge. Köpte ny TV-soffa ocksĂ„ och kom Ă€ndĂ„ inte upp i vad den nya Pioneern skulle kosta. Och jag behövde inte vĂ€nta. Dela gĂ€rna med dig av intryck du fĂ„tt av den nya tv'n. Antar att du Ă€r nöjd, eller? Ăr sjĂ€lv sugen pĂ„ denna sĂ„ det vore kul att höra sĂ„ mĂ„nga intryck frĂ„n sĂ„ mĂ„nga som möjligt. Postad 24 May 2007 - 15:21 Jag Ă€r som sagt mycket nöjd. Kika in i Samsung-trĂ„den sĂ„ hittar du fler anvĂ€ndare som sĂ€kert gĂ€rna delar med sig av sina erfarenheter. Kort sammanfattning av trĂ„den: - Ăr det vĂ€rt att betala extra för Q97 dĂ„ C96 bara verkar skilja pĂ„ detaljer. Den största skillnaden verkar vara ytbelĂ€ggningen pĂ„ Q97 som en del dessutom inte gillar dĂ„ den ger randig bild nĂ€r TV:n Ă€r avstĂ€ngd i ett ljust rum. - MoviePlus som finns pĂ„ Q-modellerna gillas inte av de flesta (undantag finns) - 50-tummaren verkar lĂ„ta en del. Oklart hur mycket jĂ€mfört med andra plasmor. Min 42" hörs inte alls. - Bra bild och mĂ„nga instĂ€llningar. Ingen (?) som har lĂ€mnat tillbaks TV:n Ă€n och bytt mot en annan. Och dĂ„ finns det en del krĂ€sna personer dĂ€r (ni vet vilka ni Ă€r). - Snygg design (sĂ„klart subjektivt) Postad 24 May 2007 - 17:28
Joo du, jag har lĂ€mmnat tillbax den och ska byta till en px700 Mycket pga av dom dĂ€r rĂ€nderna som visar sej ĂVEN nĂ€r tvÂŽn e pĂ„ med lite ljus i rummet och tvÂŽn visar mörka partier under anvĂ€ndning. Plus att min 42 tummare surrade som bara den, hörde det lĂ€tt ifrĂ„n soffan (3m) nĂ€r tvÂŽn hade lite ljud pĂ„. Movie plus funkar skit Ă€ven det. Men du har iaf rĂ€tt i att designen funkar bra Ska tillĂ€gas att jag tyckte den prestera bra bild osv, men för mĂ„nga brister som gjorde att jag inte ville ha den kvar.
För att det Àr vÀl bara onoff som sÀljer Q97 om jag inte minns fel, dom andra sÀljer Q96 ( samma tv men annan design) Redigerat av Unregistereda8d246d3, 24 May 2007 - 17:29. Postad 24 May 2007 - 22:15
Naj dÄ ... Finns Àven pÄ Expert, och Expert Stormarknad. Postad 25 May 2007 - 06:13
http://www.hdtvtest....ung-PS50Q97HDX/ Test pÄ 50"arn.
Postad 27 May 2007 - 22:20
Tack. TÀnkte att jag skulle försöka komma med litet "matnyttig" information/historia Postad 12 June 2007 - 20:01
Begav mig idag till Expert stormarknad för att kika lite innan jag skulle bestÀlla min tv,var i princip 100% sÀker pÄ att det skulle bli en panasonic men nÀr jag börjar prata med försÀljaren sÄ ansÄg dom att panasonicen var tÀmligen kass.Det de syftade pÄ i första hand var att panasonic inte lÀmnar nÄgon pixelgaranti alls och att det inte Àr speciellt ovanligt med döda pixlar pÄ plasman....
Kan detta stÀmma,bÄde att det e hyfsat vanligt med döda pixlar och att det inte gÄr pÄ ngn garanti hos panasonic? Postad 12 June 2007 - 22:06
Det tror jag inte.
Under första Äret gÀller garanti pÄ alla produkter som sÀljs i Sverige. Var det en anstÀlld pÄ företaget hade han sÀkert mer bonus pÄ Samsungen. Postad 12 June 2007 - 23:11
Pixelgarantin ser olika ut hos olika tillverkare. Förmodligen krÀvs det mÄnga döda pixlar för att Panasonic ska ta tillbaka den. Samsung har en riktigt bra pixelgaranti men jag vet inte exakt hur den lyder. Postad 13 June 2007 - 07:10
OcksÄ hört att samsungs Àr bÀttre,ingen som har mer info dock?Hur vanligt det e,vad som krÀvs för att fÄ det pÄ garantin etc?! Postad 13 June 2007 - 10:21
Samsung byter ut TVn om det dör en pixel nÄgonstans pÄ skÀrmen. För andra tillverkare krÀvs det att fler pixlar dör i grupp och att det Àr i centrum av bilden. För mig var det inte avgörande men det Àr ju bra att ha om ngt skulle hÀnda.
Jag vet dock inte ngt om hur vanligt det Ă€r med döda pixlar och hur lĂ€nge garantin rĂ€cker. Ăr för övrigt mkt nöjd med min Q97. Bra bild med den inbygda boxen bĂ„de pĂ„ fotboll, hockey och vanlig TV. Kör man sedan DVD via HDMI blir bilden mer Ă€n kanon. Rekomenderas starkt. Redigerat av ollewikblom, 13 June 2007 - 10:24. Postad 13 June 2007 - 21:42
vreeswijk
Samsung Garantitid: 2 Ă„rs garanti Produktmanual Tillverkarens hemsida: http://www.samsung.se -------------------------------------------------------------------------------- Supporttelefon: 08-585 367 87 Pixelpolicy: VĂ„ra TV apparater kommer frĂ„n Svenska Samsung. Samsung omfattas av full pixelgaranti. Detta innebĂ€r att ingen felaktig pixel fĂ„r förekomma. DOA garanti (Dead On Arrival) Samsung omfattas av DOA garanti i 14 dagar. Detta innebĂ€r att produkten byts ut mot en ny om det mot förmodan Ă€r fel pĂ„ produkten vid leverans. Hemservice: Samsung omfattas av hemservice. Detta innebĂ€r att Samsung ombesörjer avhĂ€mtning av produkten vid eventuellt fel. GarantiĂ„tgĂ€rder: Om du har nĂ„gra frĂ„gor vĂ€nder du dig i första hand till Samsungs kundtjĂ€nst. Ha alltid produktens modellkod och serienummer tillgĂ€ngligt tillsammans med inköpskvittot och en detaljerad felbeskrivning av symtomet nĂ€r du kontaktar supporten. En eventuell garantireparation mĂ„ste sedan uföras av en auktoriserad serviceverkstad. Behöver du reparera produkten utanför garantitiden kan du kontakta en serviceverkstad direkt. Du finner kontaktuppgifter under "Service partnersâ pĂ„ Samsungs nordiska hemsidor. Innan du felanmĂ€ler/reklamerar din trasiga produkt ber vi dig att noggrant kontrollera att alla instĂ€llningar Ă€r korrekta. LĂ€s Ă€ven bruksanvisningen noga. Kontakta gĂ€rna kundtjĂ€nst. Detta för att undvika att felfria produkter kommer in pĂ„ service. Vissa yttre omstĂ€ndigheter kan ocksĂ„ orsaka att man upplever att en produkt Ă€r felaktig t ex att externa högtalare kan ge bildstörningar pĂ„ en TV eller bildskĂ€rm. För felfria produkter som kommer in pĂ„ service utgĂ„r normalt en undersökningsavgift frĂ„n verkstaden som debiteras slutkunden. Spara och anvĂ€nd originalemballage om produkten mĂ„ste transporteras. Samsung kan inte bistĂ„ med extra emballage. Transportbolagen ersĂ€tter ej skador om produkten varit dĂ„ligt emballerad. En noggrann felbeskrivning skall medfölja och om du Ă„beropar garanti/reklamation sĂ„ mĂ„ste Ă€ven en inköpshandling frĂ„n oss bifogas. Panasonic Tillverkarens hemsida: http://www.panasonic.se -------------------------------------------------------------------------------- Supporttelefon: 08-680 26 00 Pixelpolicy: Panasonic omfattas av en begrĂ€nsad pixelgaranti. Panelen Ă€r uppdelad i olika zoner, dĂ€r den mittersta delen betraktas som A-zonen. I A-zonen gĂ€ller nolltolerans, vilket innebĂ€r att ingen defekt pixel fĂ„r förekomma. I andra delar av panelen gĂ€ller en begrĂ€nsad pixelgaranti. TV:n betraktas som felaktig nĂ€r antingen 2 nedslĂ€ckta eller 1 lysande pixel förekommer. DOA garanti (Dead On Arrival) Panasonics produkter omfattas ej av DOA garanti. Redigerat av DellDĂ„re, 13 June 2007 - 21:45. Postad 14 June 2007 - 09:33
Jag tycker nog den inbyggda boxen Àr lite halvkass bildmÀssigt. Hade förvÀntat mig stordÄd pga
att boxen Àr inbyggd sÄ Àr det digitalt hela vÀgen. Tror nog att bilden blir bÀttre om ja kopplar in min gamla sagem idt64. Men vem fan vill ha en extra lÄda/fjÀrr famme. Epg funkar dÀremot utmÀrkt, Àven pÄminnelsefunktionen Àr klockren. Den funkar Àven nÀr man spelar xbox eller kollar film, trots att handboken pÄstÄr motsatsen. Redigerat av aikelo, 14 June 2007 - 09:34. Postad 14 June 2007 - 09:53
Jag tycker att den inbygda boxen funkar kanon. Jag bor typ 4 mil frÄn sÀndarmasten och har mycket bÀttre mottagning med denna Àn med den externa dilog boxen jag hade förut. Har Àven gÀmfört bilden mellan dom 2 och jag tycker att den inbygda har bÀttra bild. Sedan som aikelo sÀger sÄ Àr EPG funktionen helt lysande.
2 anvÀndare lÀser detta Àmne0 medlemmar, 2 gÀster, 0 anonyma medlemmar |