Bowers & Wilkins CM7
(Golvhögtalare)
|
0
|
(24)
|
Inga priser |
B&W-klubben (532 inlägg)
|
5 år sedan |
Köpråd högtalare med varmt ljud (131 inlägg)
|
6 år sedan |
B&W CM7 (6 inlägg)
|
14 år sedan |
Köpråd, Rotel kombo (0 inlägg)
|
14 år sedan |
Att köpa B&W CM7 idag? (33 inlägg)
|
15 år sedan |
B&W CM7 Hjälp! (9 inlägg)
|
15 år sedan |
B&W utökar CM-serien (152 inlägg)
|
15 år sedan |
Förstärkare till hemmabio med 3d-tv (24 inlägg)
|
15 år sedan |
b&w cm7, val av förstärkare till (11 inlägg)
|
15 år sedan |
Denon AVR-1610, 1910, eller 3310? (22 inlägg)
|
16 år sedan |
B&W CM7 svårplacerade? (8 inlägg)
|
16 år sedan |
Provlyssning av högtalare + frågor (48 inlägg)
|
17 år sedan |
Min resa efter nya högtalare (44 inlägg)
|
17 år sedan |
Golvare till Rotel RB-980BX & RC-980BX. (5 inlägg)
|
18 år sedan |
bästa förstärkare och högtalare för ca 20K ? (59 inlägg)
|
18 år sedan |
Lyssningsrunda i Stockholm (26 inlägg)
|
18 år sedan |
Förstärkare + högtalare - 20 000 kr (15 inlägg)
|
19 år sedan |
Systemförslag för 33000:- Färdigt. (42 inlägg)
|
19 år sedan |
Dali Concept 6 övertygade inte (4 inlägg)
|
19 år sedan |
Postad 31 May 2007 - 22:40
Postad 02 June 2007 - 10:42
Otroligt nog låter det nya oinspelade paret bättre än det flera veckor inspelade paret. Mycket oväntat.
Det första paret var naturligtvis måndagsexemplar.
Grattis iaf!
Postad 25 June 2007 - 07:17
Tyvärr så kan jag se lite av samma fel på mina fst element, dock inte så stor skada.
Kanten ska vara helt jämn runt om.
På ett par ställen kan man se att den är lite frannsig eller vad man säger.
Tyvärr så har jag upptäckt att det även verkar vara lite lägre ljud i den ena högtalaren.
Samma förstärkare och samma rum som med mina förra högtalare. ( cm1 ).
Tyvärr så har jag inte tid just nu att forska vidare då vi är mitt i en flytt.
Kan iallafall säga att det känns inte lika roligt nu att packa upp annläggningen i vårat nya hus, med det fina lyssningsrum som jag kommer att få.
Vad har hänt med B&W ???
Vad jag har förstått så plockas dom ihop i kina nu ???
Dom måste ju hålla samma höga kvalite som tidigare annars kommer det inte att gå bra även om dom plockas ihop där.
Jag får forska vidare efter flytten.
Kände bara att jag ville tala om detta för eventuella spekulanter.
Mvh Mucke
Redigerat av Unregisteredaaa4c984, 25 June 2007 - 07:27.
Postad 25 June 2007 - 08:32
mucke: det borde du säga till dem direkt när du ser/hör det.
Jo, jag vet det.
Jag fick hem högtalarna i torsdags, dagen före midsommar.
Hann bara packa upp dom då och lyssna på ett par låtar, märkte inget då.
Det var igår när jag hade tid att lyssna lite mer ingående som jag märkte att ljudbilden drog iväg ganska märkbart åt höger.
Jag skiftade först högtalar kablarna utan framgång. Höger kanal till vänster osv.
Flyttade sen höger högtalare till vänster sida och då pep ljudbilden iväg till vänster istället.
Angående fst elementet så måste man titta ganska nogrant för att se att det är lite frannsigt.
Det syns inte om man tittar lite på håll.
Det var när jag såg den här tråden som jag titta lite mer noga och upptäckte det.
Mvh Mucke
Postad 25 June 2007 - 11:56
Postad 25 June 2007 - 12:34
Vad skulle det vara för skillnad att byta ut ett skadat element mot en ny högtalare? Bara för att elementet har en skada behöver väl inte resten vara dåligt. Det är ju inte precis som om de matchar ihop elementen mot varandra eller lådan på line eller gör något annat magiskt, spelar väl ingen roll vem som skruvar. Eller ska man skippa konceptet reservdelar överhuvud taget?
Kanske lite dålig liknelse men köpte nyss en ny bil vars ena hjul inte gick att balansera så det vibrerade lite. Inte krävde jag en ny bil för det men ett nytt hjul blev det förståss. Tycker ibland habegäret och känslan av nytt gör att logiken blir lite lidande. Tycker (för en gångs skull) HK gjort vad man kan förvänta sig. Dock kunde de erbjudit sig att hämta dina högtalare på plats och ställa dit sina demoex så länge, då hade det varit riktigt bra.
Om allt annat var ok skulle jag nästan föredra att bara byta element, annars riskerar man ju att det är något nytt problem med nästa par.
Redigerat av twallsten, 25 June 2007 - 12:37.
Postad 25 June 2007 - 14:08
Samtidigt gick jag in med förstärkaren jag köpte och bytte till ett annat märke utan problem. Fick givetvis betala mellanskillnaden.
Då ja ska flytta nu i veckan så tog jag gratis hemkörning på grejerna så att dem kommer när flytten är klar.
Jag är inget annat än nöjd med servicen från HifiKlubben _skånegatan_ göteborg.
Postad 25 June 2007 - 15:10
Fadde86. Roligt att nån är nöjd över HK. Man läser ofta om folk som är missnöjd och tyvärr är de dessa som man kommer ihåg.
Tycker det är svårt att jämnföra en högtalare med en hel bil. Ett däck är bytt på några minuter och byta högtalarelement, måste den skickas iväg och dylikt. Så snälla sluta göra dessa jämnförelser med bilar hela tiden!
// Sat
Postad 25 June 2007 - 16:12
Fadde86. Roligt att nån är nöjd över HK. Man läser ofta om folk som är missnöjd och tyvärr är de dessa som man kommer ihåg.
// Sat
Som redan nämnts tidigare i tråden, men värt att poängtera igen, är att bara för att man köper från en elektronik kedja med samma namn så är det inte samma gubbar i butikerna.
Hade hellre sitt vilken eller vilka butiker som man blitt dålig behandlad av som kund istället för att säga att en hel kedja behandlar sina kunder dåligt.
Ja, jag är opartisk. Dock inte om ni frågar mig om just skånegatans butik.
Postad 29 June 2007 - 12:57
Tycker det är svårt att jämnföra en högtalare med en hel bil. Ett däck är bytt på några minuter och byta högtalarelement, måste den skickas iväg och dylikt. Så snälla sluta göra dessa jämnförelser med bilar hela tiden!
// Sat
Jag sa ju att den vad dålig...
Men skicka iväg för att byta element, det verkar vara jobbiga högtalare det. Då kan jag mer förstå argumented, och risken att det är någon ny repa någonstans.
Postad 29 June 2007 - 14:07
Mucke, reklamera nu, du kommer störa ihjäl dig på att den ena spelar högre än den andra.
Lite läskigt det hela, jag menar vad har hänt med B&Ws höga kvalitetskrav? Sånt här ska ju bara inte få hända. De säger själva att fabriken i Kina är en ecakt kopia på fabriken i England för att behålla samma kvalitet men det känns ju inte direkt så när man läser allt detta.
Hoppas du får ett nytt par som du kan vara nöjd med Mucke.
Postad 29 June 2007 - 17:05
byggs i ena halvan av Rotels fabrik i Kina.
De har haft en fabrik i Belgien också, vet inte om den finns kvar.
Förstår sen inte riktigt varför man gnäller på ett forum istället för att reklamera direkt, speciellt
med ett så uppenbart fel som olika ljudstyrka i högtalarna. Att byta plats på högtalarna är ju ett
ganska "idiotsäkert" test. Det enda som det kan vara fel på annars är kablarna, men det är
kanske inte så sannolikt.
Det jag menar är inte att det är fel att klaga på ett forum, men du blir ju inte direkt hjälpt av
det, utan att reklamera. Jag hade kontaktat butiken direkt.
Mer info om nya 600-serien / fabriken:
http://www.cepro.com...new_600_series/
Postad 29 June 2007 - 21:30
Redigerat av Unregistered1197, 29 June 2007 - 21:30.
Postad 29 June 2007 - 22:39
Dostro och Mucke har full rätt och frihet att berätta om sina erfarenheter. Själv är jag mycket intresserad av att höra om B&Ws kvalitetskontrollproblem och Hifiklubbens dåliga kundbemötande. Varför ska det sopas under mattan?
Om man konstaterar bortom tvivel att det är fel på grejerna, varför kontaktar man inte butiken
där man köpte de då?
Istället verkade han mer eller mindre acceptera felet, vilket han givetvis inte ska göra om det
nu verkligen är fel på högtalarna.
Hur kan det missuppfattas?
Jag är själv lite perfektionist när det gäller finish osv, och skulle det finnas något fel så retar man
sig mer och mer på det. Det enklaste och bästa är att få det åtgärdat direkt, men du kanske inte
håller med?
Varför ska det sopas under mattan?
Bra fråga, tycker du det? Inte jag iaf.
Däremot är det kanske inte helt seriöst att sprida felaktigheter om tillverkningsland osv, om det
nu skulle spela någon roll.
Redigerat av Ageve, 29 June 2007 - 23:13.
Postad 06 July 2008 - 00:29
Köpte mina online, men är riktigt nöjd med HK (västerås) kundmottagande, man känner sig som hemma när man kliver in där och blir väl omhändertagen.
Var där i tisdags igen, gick därifrån 10 minuter efter stängning med glatt humör, lyssnat på 5-6 olika högtalare, 3 förstärkare m.m. Bl.a Dali mentor-serien som var en mycket trevlig högtalare :-)
Postad 05 December 2009 - 11:51
Redigerat av Lindholm R, 06 December 2009 - 11:12.
Postad 05 December 2009 - 13:13
Kollade mina CM9 här hemma och de har också en viss fransighet runt kanten, dock inte riktigt så mycket som första bilden här i forumtråden.
Mvh
Omar
Postad 05 December 2009 - 20:20
Isf vad sa dom? Har inte packat upp mina än, men kommer göra det imorgon och kontrollera upphängningen samt funktionstesta dom... Har bra kontakt med min HK-butik så det borde inte vara några problem att byta ifall det frasat sig på dom.
Postad 06 December 2009 - 13:42
Vad ska du göra Omar? Har du kontaktat HK?
Isf vad sa dom? Har inte packat upp mina än, men kommer göra det imorgon och kontrollera upphängningen samt funktionstesta dom... Har bra kontakt med min HK-butik så det borde inte vara några problem att byta ifall det frasat sig på dom.
Hej
Jag har väl lite mindre frasighet, så jag har inte riktigt tänkt på det.
Har kollat lite mer nu, båda mina CM9 har lite frasighet och det har även min Center 2. Mina 4 st cm5 har lite annorlunda konstruktion, de har en gummikant över kanten där man kan se viss fransighet hos de andra högtalarna, dvs man kan inte se det på cm5. Så alla mina högtalare med den konstruktionen har det.
Ser ju kanske inte så bra ut, men viss fransighet verkar det vara på alla?
Jag utgår från att det är eller mindre normalt på dessa högtalare.
Man blir ju lite kluven.
Mvh
Omar
Postad 16 December 2009 - 16:36
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
0
B&W-klubben
20 bilder
43 filmer