Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter filmer
Söker efter produktkategorier
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

b & w cm-7 - äntligen! men...

72 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 30 april 2007 - 17:28

dostro
  • dostro
  • Amatör

  • 78 inlägg
  • 0
Har äntligen fått hem mitt par av cm-7. Jag är fantastiskt nöjd!
Men...på en av högtalarna, är kevlaret "fnasigt" på kanten på mellanregisterelementet. Retligt när byggkvalitén i övrigt är perfekt. Ska jag vara så gnällig att jag går tillbaka till hifiklubben, eller ska jag försöka fixa själv? Är det något som kan förvärras med tiden?
Jag ska försöka bifoga en bild lite senare.

Tacksam för kommentarer.

#2

Postad 30 april 2007 - 18:41

peternilsson
  • peternilsson
  • Lärjunge

  • 302 inlägg
  • 0
Det man retar sig på i början av ett köp brukar bli större destå längre tiden går. Prata med affären det skulle jag göra även fast det kan kännas konstigt för små defekter.

/Peter

#3

Postad 01 maj 2007 - 13:05

magi
  • magi
  • Forumräv

  • 603 inlägg
  • 0
Klart att du ska prata med butiken om de inte känns 100% rätt, är de en bra butik som är mån om sina kunder så fixar dom de fort. ^_^

#4

Postad 02 maj 2007 - 08:04

hifisnubben
  • hifisnubben
  • Mega-Guru

  • 8 314 inlägg
  • 0
Instämmer med föregående. Ska du klaga har du bästa möjlighet om du gör det direkt, så passa på.

#5

Postad 03 maj 2007 - 22:13

dostro
  • dostro
  • Amatör

  • 78 inlägg
  • 0
Tack för kommentarerna. Har mailat hifiklubben nu. Bifogar en bild som visar mitt lilla problem.

Bifogad fil(er)

  • Bifogad fil  cm7.jpg   462,13K   581 Antal nerladdningar

Redigerat av dostro, 03 maj 2007 - 22:13.


#6

Postad 04 maj 2007 - 10:15

Yoshimitsu
  • Yoshimitsu
  • Forumräv

  • 728 inlägg
  • 0
tycker absolut du ska byta, det kanske inte gör så mkt för ljudet, men du kommer säkert irritera dig på det sen.

#7

Postad 04 maj 2007 - 12:26

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 10 109 inlägg
  • 0
Ja, det där ska du inte acceptera.

En skada på kevlaren lär ju påverka ljudet. Set ut som att aluramen har skavt sönder det,
antingen vid montering eller frakt. Det är ju bara CM7 som har aluram runt ett FST-element.

Fick du högtalarna i oöppnad kartong?

#8

Postad 04 maj 2007 - 16:31

dostro
  • dostro
  • Amatör

  • 78 inlägg
  • 0
Jag fick högtalarna i oöppnad förpackning. Jag återkommer när hifiklubben svarat mig. Tack för er input!

#9

Postad 04 maj 2007 - 16:57

Satsvear
  • Satsvear
  • Mästare

  • 3 043 inlägg
  • 0
Bra att du kontaktat dem. Lek med tanken att du låter det vara och det börjar spricka upp lite mer och sedan lite mer. Om ett år eller två så kommer det isådnafall definitivt påverka ljudet.

// Sat

#10

Postad 05 maj 2007 - 18:14

Unregistered1197
  • Unregistered1197
  • Guru

  • 4 219 inlägg
  • 0
Solklar monteringsskada. Ring dem eller ännu bättre gå ner och prata med dem. Det är inte så lätt att avfärda en person ansikte mot ansikte som via e-mail.

För 14 papp kan du ställa högre krav än så.

Redigerat av Unregistered1197, 05 maj 2007 - 18:15.


#11

Postad 17 maj 2007 - 08:28

dostro
  • dostro
  • Amatör

  • 78 inlägg
  • 0
HK byter ut elementen som är skadade. Känns lite tråkigt att inte få ett helt nytt par. Bad att få låna hem deras demoex under tiden, det verkade inte helt omöjligt. Mina skadade element ska först skickas innan b & w skickar nya tillbaka, märkligt.

#12

Postad 17 maj 2007 - 09:29

Unregistered1197
  • Unregistered1197
  • Guru

  • 4 219 inlägg
  • 0
Typiskt monopolbeteende.

Tänk på att du har betalat nypris men att du inte får ett par fabriksnya högtalare. Snarare får du ett par butiksreparerade högtalare för nypris.

Enllig konsunmentköplagen kan du kräva omleverans av Hifiklubben, d.v.s. att de ger dig ett helt nytt par istället för de defekta.

Kräv omleverans och stå på dig. Jag hade aldrig accepterat deras förslag. Om de vägrar anmäler du dem till Allmänna reklamationsnämnden, helt enkelt.

#13

Postad 17 maj 2007 - 09:38

offo
  • offo
  • Amatör

  • 80 inlägg
  • 0
Detta är intressant att följa. De ska utan att blinka ge dig nya högtalare. Jag blir så förbannad när jag hör detta. Jag gillar Hifiklubben, men hanteringen av ditt ärende är avgörande för mig om jag ska köpa nya B&W där (planerar köpa 2 st XT2, PV1, XTC och 4st m1:or.) Lägger man mycket pengar och får defekta prylar vill man ha dem utbytta, inte nya produkter reparerade!

#14

Postad 17 maj 2007 - 12:36

antonx
  • antonx
  • Wannabe

  • 42 inlägg
  • 0
Ja, selvfølgelig skal de gi deg et annet par uten å blunke. Det der hadde jeg ikke funnet meg i...

#15

Postad 17 maj 2007 - 21:51

dostro
  • dostro
  • Amatör

  • 78 inlägg
  • 0
Precis. Skönt med stöd ;). Jag mailade HK nu igen där jag önskar få ett nytt par, eftersom det är vad jag betalat för. Jag berättar hur det går.

#16

Postad 17 maj 2007 - 21:58

Unregistered1197
  • Unregistered1197
  • Guru

  • 4 219 inlägg
  • 0
Mitt tips är att prata med dem också. Det är så lätt att avfärda någon via e-mail men inte så lätt om man tjatar på rätt sätt ;)

#17

Postad 17 maj 2007 - 22:52

dostro
  • dostro
  • Amatör

  • 78 inlägg
  • 0
Sant. Jag mailade för att förhoppningsvis slippa lägga tid på att gå dit på lunchen imorgon. Vi får se hur det går ;)

#18

Postad 18 maj 2007 - 16:33

dostro
  • dostro
  • Amatör

  • 78 inlägg
  • 0
Jag pratade med HK idag. Jag hänvisade till konsumentköplagen om omleverans, vilket han inte alls gillade. Jag förklarade för honom att jag hade rätt till omleverans. Det var han tvungen att kolla upp. Borde inte en säljare veta detta, försöker han bara verka svår?

Gillar inte hifiklubbens( åtminstone i Helsingborg, i Malmö är de bättre) ointresse för kunden.

#19

Postad 18 maj 2007 - 17:44

Unregistered1197
  • Unregistered1197
  • Guru

  • 4 219 inlägg
  • 0
Alla säljare vet detta. Många spelar dock okunniga.

Bestämmelsen finns i 26 § i konsumentköplagen (1990:932).

Du kan ju läsa på i Konsumentverkets broschyr, också så är du rustad.

Be dem titta på den här tråden så att de ser vilka konsekvenser deras dåliga kundbemötande får.

Redigerat av Unregistered1197, 18 maj 2007 - 17:50.


#20

Postad 18 maj 2007 - 21:31

mangochutney
  • mangochutney
  • Amatör

  • 51 inlägg
  • 0
Man blir ju helt klart lite skraj att köpa från Hifiklubben när jag läser detta. Har kollat på både förstärkare och högtalare därifrån, men kanske skulle jag börja leta på annat ställe. Om en vara är felaktig från början bör dom ju blixtsnabbt byta ut den mot nytt.
Om dom sedan lagar defekten är väl upp till dom, men kunden ska ju inte bli lidande.

Jag trodde det var en av anledningarna till att köpa på en Hifi-butik framför en stormarknad, ja, servicen och trygghet som kund.

Väldigt nyfiken på hur detta går...
Tycker redan nu det varit för mycket "omvägar" än nödvändigt.

#21

Postad 18 maj 2007 - 22:02

Damocles
  • Damocles
  • Beroende

  • 1 194 inlägg
  • 0
Att alla säljare kan konsumentköpslagen är tyvär väldigt osant. Det är alldeles för många som inte läst igenom den alls. Men jag kan tycka att det är ok att de faktiskt kollar upp det, bara de säger att de inte vet och ber att få återkomma. Vad jag verkligen blir sur över är de som säger att något är på ett visst sätt och egentligen inte vet ett jota. Sedan får man nog påpeka att det finns ett antal konsumenter som tror väldigt mycket om vad de kan och inte kan, och inte har de rätt heller.

Sen är det ju faktiskt så att liksom andra lagar ändras så gör även konsumentköpslagen det. T.ex. har vi sedan 1-april 2005 3 års reklamationstid istället för 2 år. Sedan när man faktiskt läser paragraf 26 så står det att köparen har rätt att kräva att felet avhjälpts eller omleverans. Men vill du ha omleverans kan det ju faktiskt bli en tvist. Nu tror jag iofs inte att Hifiklubben skulle ha en oskälig kostnad för det, och i sådant fall är det upp till dem att bevisa detta. Men om så skulle vara fallet får du nog räkna med felavhjälpning bara.

Klassiker med regler och lagar som alla tror sig veta idag är att man minsann enligt PUL inte får fotografera folk på gatorna. Varje gång jag råkar på såna brukar jag bli lite extra spydig och skratta åt dem, speciellt om de lagt sig till med ett självsäkert hånflin innan.

#22

Postad 18 maj 2007 - 23:13

Unregistered1197
  • Unregistered1197
  • Guru

  • 4 219 inlägg
  • 0

Sen är det ju faktiskt så att liksom andra lagar ändras så gör även konsumentköpslagen det. T.ex. har vi sedan 1-april 2005 3 års reklamationstid istället för 2 år. Sedan när man faktiskt läser paragraf 26 så står det att köparen har rätt att kräva att felet avhjälpts eller omleverans. Men vill du ha omleverans kan det ju faktiskt bli en tvist. Nu tror jag iofs inte att Hifiklubben skulle ha en oskälig kostnad för det, och i sådant fall är det upp till dem att bevisa detta. Men om så skulle vara fallet får du nog räkna med felavhjälpning bara.

<{POST_SNAPBACK}>


Eftersom elementen var kassa redan från fabrik kan Hifiklubben reklamara till B&W och få nya enheter. Därmed får de ingen oskälig kostnad. Tvärom kostar det dem ingenting att ge Dostro fräscha och hela högtalare. Eller så kan de sälja de reparerade högtalarna till reducerat pris.

#23

Postad 19 maj 2007 - 00:50

Damocles
  • Damocles
  • Beroende

  • 1 194 inlägg
  • 0
Instämmer, visst borde han få en omleverans utan knussel tycker man. Men vissa är mer knussliga att ha att göra med än andra. Och jag tror det kan vara väldig skillnad på butik, till butik, även inom samma kedja.

Redigerat av Damocles, 19 maj 2007 - 00:54.


#24

Postad 19 maj 2007 - 10:29

Thomas S.
  • Thomas S.
  • Forumräv

  • 990 inlägg
  • 0

Instämmer, visst borde han få en omleverans utan knussel tycker man. Men vissa är mer knussliga att ha att göra med än andra. Och jag tror det kan vara väldig skillnad på butik, till butik, även inom samma kedja.

<{POST_SNAPBACK}>

Och från säljare till säljare…

#25

Postad 19 maj 2007 - 11:11

Unregistered1197
  • Unregistered1197
  • Guru

  • 4 219 inlägg
  • 0
Oftast är det butikschefen som sätter tonen i kundservice och returpolicy. En enstaka säljare törs ju inte byta ut grejer hursomhelst om han åker på stryk av chefen för det. Blir jag dåligt bemött av en säljare så ratar jag den butiken i fortsättningen. Utbudet är så stort nuförtiden att man inte behöver ta sk*t från krämare som tar ens pengar.

#26

Postad 19 maj 2007 - 13:57

Satsvear
  • Satsvear
  • Mästare

  • 3 043 inlägg
  • 0
Håller med Chris här. Det finns rätt många butiker även om alla inte är lokala så de borde se efter sina kunder så gott de kan. Om man läser runt lite här på forumet så verkar det som HK inte alltid har det bästa rycktet.

Lite OT men för ett tag sedan när vi kollade på en Lcdtv och fråga runt lite på Onoff och dylika butiker om detta med döda pixlar och sånt fick vi lite olika svar. "Det finns inte" osv.

När vi var hos våran lokala HiFibutik och frågade samma sak. Sa helt enkelt butikschefen såhär. "Kommer den in 1 tv med fel på pixlar eller dylikt, kastar vi ut hela märket!".

Det är en uppriktigt service aldrig haft några som helt problem med returer hos dem.

// Sat

#27

Postad 19 maj 2007 - 14:01

durand
  • durand
  • Lärjunge

  • 272 inlägg
  • 0

Man blir ju helt klart lite skraj att köpa från Hifiklubben när jag läser detta. Har kollat på både förstärkare och högtalare därifrån, men kanske skulle jag börja leta på annat ställe. Om en vara är felaktig från början bör dom ju blixtsnabbt byta ut den mot nytt.
Om dom sedan lagar defekten är väl upp till dom, men kunden ska ju inte bli lidande.

Jag trodde det var en av anledningarna till att köpa på en Hifi-butik framför en stormarknad, ja, servicen och trygghet som kund.

Väldigt nyfiken på hur detta går...
Tycker redan nu det varit för mycket "omvägar" än nödvändigt.

<{POST_SNAPBACK}>

Tror knappast du behöver vara orolig. Klubben sköter sig väldigt bra... vilken leverantör som helst kan göra eller gör felsteg ibland.

Som skrivits tidigare, så klagas det på den här kedjan ibland. Men vad man ofta glömmer är att de med råge är Sveriges största kedja med fokus på hifi. Jag tycker sånt här är lite löjligt, för alla de gånger som en affär gör rätt ifrån sig så får de oftast ingen ros för det, men så fort något är lite sämre än man förväntar sig så basuneras det ut över hela världen och då kan det verka som butiken är jätte dålig helt plötsligt.

Redigerat av durand, 19 maj 2007 - 14:06.


#28

Postad 19 maj 2007 - 15:35

Damocles
  • Damocles
  • Beroende

  • 1 194 inlägg
  • 0
Sant, en dålig kund skriker lika högt som tio bra kunder skulle man kunna säga. Personligen har jag fått helt oklanderlig service. Det är nog inte någon dag av de gånger som det var provlyssning på G där jag var ute ur butiken tidigare än halvtimme efter stängning. De fick kånka högtalare mellan olika rum osv.

#29

Postad 19 maj 2007 - 16:09

Unregistered1197
  • Unregistered1197
  • Guru

  • 4 219 inlägg
  • 0

Tror knappast du behöver vara orolig. Klubben sköter sig väldigt bra... vilken leverantör som helst kan göra eller gör felsteg ibland.

Som skrivits tidigare, så klagas det på den här kedjan ibland. Men vad man ofta glömmer är att de med råge är Sveriges största kedja med fokus på hifi. Jag tycker sånt här är lite löjligt, för alla de gånger som en affär gör rätt ifrån sig så får de oftast ingen ros för det, men så fort något är lite sämre än man förväntar sig så basuneras det ut över hela världen och då kan det verka som butiken är jätte dålig helt plötsligt.

<{POST_SNAPBACK}>


Ge dig. Tänk dig situationen från Dostros sida. Han tillbringar en massa tid med att lyssna fram sin drömhögtalare. Sedan får han vänta på högtalaren. Sedan får han hosta upp 14 laxar av sina surt förvärvade pengar. Sedan kommer han hem och ser att fabriken har sabbat elementen på hans nya ögonstenar.

Han har inte gjort något fel själv. Enligt lagen är det säljaren som är ansvarig för detta fel. En bra säljare tar sitt ansvar en dålig säljare slingrar sig.

Själv tycker jag väldigt illa om Hifiklubben eftersom deras monopolställning medför en viss arrogans gentemot kunderna. Som vi ser här.

#30

Postad 19 maj 2007 - 16:36

Explorer45
  • Explorer45
  • Guru

  • 4 558 inlägg
  • 0
Men HiFi Klubben har ju inget monopol egentligen. Det är ju bara det att andra butiker inte vill köpa in de varorna. Hur kan man då vara sur på dem för att de överhuvudtaget tar in dem?

#31

Postad 19 maj 2007 - 16:50

mangochutney
  • mangochutney
  • Amatör

  • 51 inlägg
  • 0

Sant, en dålig kund skriker lika högt som tio bra kunder skulle man kunna säga. Personligen har jag fått helt oklanderlig service. Det är nog inte någon dag av de gånger som det var provlyssning på G där jag var ute ur butiken tidigare än halvtimme efter stängning. De fick kånka högtalare mellan olika rum osv.

<{POST_SNAPBACK}>


Det är ju förvisso helt sant, men å andra sidan är det väl den negativa kritiken som får företag att förbättra sig och skulle kunderna bara sitta med armarna i kors skulle det gå åt pipan med kundtryggheten ganska så omgående, så jag tycker det är toppenbra att den negativa kritiken syns tydligt.

...och som Chris Lymme säger så är det inte roligt för den personen som blivit drabbad. Det är ju dessutom mycket pengar ur en privatpersons fick medan det handlar om småpengar för ett företag.
Företaget lär ju få tillbaka sina pengar ändå tillslut.

Så... ja det är ju den negativa kritiken som är viktig. Den positiva kritiken kanske inte hörs lika mycket men det lär ju finnas där ändå och det vet dom om.

#32

Postad 19 maj 2007 - 17:03

Unregistered1197
  • Unregistered1197
  • Guru

  • 4 219 inlägg
  • 0

Men HiFi Klubben har ju inget monopol egentligen. Det är ju bara det att andra butiker inte vill köpa in de varorna. Hur kan man då vara sur på dem för att de överhuvudtaget tar in dem?

<{POST_SNAPBACK}>


Självklart har de ensamrätt på de flesta av sina märken i Sverige. Förr i tiden såldes B&W i alla hifibutiker i Sverige. Nu säljs de bara på Hifiklubben. Kolla på Pricerunner så får du bara en enda butiksträff på B&W - Hifiklubben. Ganska så unikt. Monopol.

Redigerat av Unregistered1197, 19 maj 2007 - 17:04.


#33

Postad 19 maj 2007 - 17:26

durand
  • durand
  • Lärjunge

  • 272 inlägg
  • 0

Ge dig. Tänk dig situationen från Dostros sida. Han tillbringar en massa tid med att lyssna fram sin drömhögtalare. Sedan får han vänta på högtalaren. Sedan får han hosta upp 14 laxar av sina surt förvärvade pengar. Sedan kommer han hem och ser att fabriken har sabbat elementen på hans nya ögonstenar.

Han har inte gjort något fel själv. Enligt lagen är det säljaren som är ansvarig för detta fel. En bra säljare tar sitt ansvar en dålig säljare slingrar sig.

Själv tycker jag väldigt illa om Hifiklubben eftersom deras monopolställning medför en viss arrogans gentemot kunderna. Som vi ser här.

<{POST_SNAPBACK}>

Jag kommenterade inte Dostros situation. Klart det är olyckligt om de inte vill hjälpa honom... Jag kommenterade en annan användares fundering om att inte handla på Hifiklubben pga det här. Ser verkligen ingen anledning till att inte göra det, är ganska säker på att detta kommer lösa sig tillslut.

#34

Postad 19 maj 2007 - 17:41

Thomas S.
  • Thomas S.
  • Forumräv

  • 990 inlägg
  • 0

Tror knappast du behöver vara orolig. Klubben sköter sig väldigt bra... vilken leverantör som helst kan göra eller gör felsteg ibland.

Som skrivits tidigare, så klagas det på den här kedjan ibland. Men vad man ofta glömmer är att de med råge är Sveriges största kedja med fokus på hifi. Jag tycker sånt här är lite löjligt, för alla de gånger som en affär gör rätt ifrån sig så får de oftast ingen ros för det, men så fort något är lite sämre än man förväntar sig så basuneras det ut över hela världen och då kan det verka som butiken är jätte dålig helt plötsligt.

<{POST_SNAPBACK}>


Ge dig. Tänk dig situationen från Dostros sida. Han tillbringar en massa tid med att lyssna fram sin drömhögtalare. Sedan får han vänta på högtalaren. Sedan får han hosta upp 14 laxar av sina surt förvärvade pengar. Sedan kommer han hem och ser att fabriken har sabbat elementen på hans nya ögonstenar.

Han har inte gjort något fel själv. Enligt lagen är det säljaren som är ansvarig för detta fel. En bra säljare tar sitt ansvar en dålig säljare slingrar sig.

Själv tycker jag väldigt illa om Hifiklubben eftersom deras monopolställning medför en viss arrogans gentemot kunderna. Som vi ser här.

<{POST_SNAPBACK}>

Jag håller med Chris fullt ut om att HK ska ta sitt ansvar i detta fallet. Det är också så som Chris sa tidigare om att det oftast är butikschefen som sätter ribban i butikens kundbemötande, men det kan också vara en enskild försäljare (det har jag varit med om på just HK). Klart att man ska kunna gå ut med sin frustration på detta vis och varna andra, men visst är det även så att HK onekligen är störst som renodlad hifi-kedja ("stormarknaderna" räknar jag inte). Det är givetvis så som i alla butiker. Det finns många jättebra försäljare och butikschefer på HK (jag har träffat på sådana också), men monopolet på vissa märken gör att de måste ta ett extra ansvar, eller om man vänder på det, vara beredda på att ta emot mycket mera kritik. Vem ska man annars vända sig till om man är missnöjd med t.ex. B&W??

Det är inte första tråden där HK får ta emot skarp kritik från missnöjda forumsmedlemmar. de borde ju vara mer på sin vakt kan man tycka…

Thomas

#35

Postad 19 maj 2007 - 17:43

Explorer45
  • Explorer45
  • Guru

  • 4 558 inlägg
  • 0

Men HiFi Klubben har ju inget monopol egentligen. Det är ju bara det att andra butiker inte vill köpa in de varorna. Hur kan man då vara sur på dem för att de överhuvudtaget tar in dem?

<{POST_SNAPBACK}>


Självklart har de ensamrätt på de flesta av sina märken i Sverige. Förr i tiden såldes B&W i alla hifibutiker i Sverige. Nu säljs de bara på Hifiklubben. Kolla på Pricerunner så får du bara en enda butiksträff på B&W - Hifiklubben. Ganska så unikt. Monopol.

<{POST_SNAPBACK}>

Att man bara hittar HiFi Klubben som återförsäljare behöver ju inte betyda att de har ensamrätt men jag antar att du vet vad du pratar om så jag litar på ditt ord.

Redigerat av Explorer45, 19 maj 2007 - 17:44.


#36

Postad 19 maj 2007 - 18:02

Damocles
  • Damocles
  • Beroende

  • 1 194 inlägg
  • 0
Men uppenbarligen så är detta inget äkta monopol, utan snarare ett avtal om ensamrätt mellan B&W och Hifiklubben. Många tillverkare brukar ju knyta an för att veta att deras distributörer faktiskt månar om deras egna produkter. Tror inte att OnOff direkt gör de flesta märken rättvisa även om de faktiskt har bra produkter då OnOff allt som oftast förknippas med dussinprylar. Monopol skulle vara om ingen annan än HK fick sälja hifi-utrustning överhuvudtaget. Men visst, det borgar för ett högre pris i slutändan för B&W produkter då det aldrig kan komma till ett priskrig mot butiken om hörnet. Fast skiter sig priserna rejält finns ju andra märken att välja på så det är alltid en balansgång för de som kör med ensamrätt. Just monopol och karteller är annars rätt regelvidriga i sverige, förrutom de statligt sanktionerade då :)

#37

Postad 19 maj 2007 - 19:00

Unregistered1197
  • Unregistered1197
  • Guru

  • 4 219 inlägg
  • 0
Vi kan nog lägga ner det språkliga finliret. Hifiklubben har skaffat sig monopol på ett flertal märken i Sverige, bland annat B&W. Monopol medför alltid stora risker för missbruk eftersom kunderna inte har något alternativ. Man ser också att hifiklubbens priser ligger konstant på samma nivå medan priserna på annan hemelektronik som är konkurrensutsatt sjunker stadigt.

#38

Postad 19 maj 2007 - 20:39

Damocles
  • Damocles
  • Beroende

  • 1 194 inlägg
  • 0
Jo, men B&W lär ju ha sin hand i det, inte bara hifiklubben själva.

#39

Postad 19 maj 2007 - 22:25

Unregistered1197
  • Unregistered1197
  • Guru

  • 4 219 inlägg
  • 0
Naturligtvis har B&W skrivit på avtalet om att hifiklubben ska ha ensamrätt i Sverige. Men det är inte poängen. Själva affärsidén med hifiklubben är att de ska ha ensamrätt på sina produkter. Dali och NAD är ju deras egna märken och så har de ensamrätt på B&W i Sverige. Det innebär att det inte blir någon konkurrens eller prispress. Dessutom tror jag att B&W skulle tjäna mer på att synas i alla seriösa hifibutiker som förr i tiden. Mina B&W köpte jag t.ex. på Reference Audio när det begav sig. Då kan man lyssna, matcha och jämföra med allt annat.

#40

Postad 19 maj 2007 - 22:48

Damocles
  • Damocles
  • Beroende

  • 1 194 inlägg
  • 0
Finns både fördelar och nackdelar med det, men jag kan hålla med om att det borde vara spritt lite mer av konkurens skäl. Om inte bara för att det borde vara att man skulle ha en alternativ handlare att gå till.

#41

Postad 20 maj 2007 - 14:08

dostro
  • dostro
  • Amatör

  • 78 inlägg
  • 0
Jag ska hetsa vidare i morgon. Hade varit skoj att höra vad loofy eller någon annan från HK har att säga om saken.

#42

Postad 22 maj 2007 - 11:40

dostro
  • dostro
  • Amatör

  • 78 inlägg
  • 0
Gick förbi HK nu på lunchen. Var beredd på strul, men oväntat nog gav de med sig direkt, ett nytt par är beställda och kommer nästa vecka. Allt verkar lösa sig.

#43

Postad 22 maj 2007 - 11:50

matte76
  • matte76
  • Forumräv

  • 929 inlägg
  • 0
Smart kundvård av Hifiklubben. Grattis!

#44

Postad 22 maj 2007 - 18:59

mangochutney
  • mangochutney
  • Amatör

  • 51 inlägg
  • 0
Härligt det var skönt att höra!
är nämligen själv påväg å köpa ett par precis likadana :blink: ...kanske:)

#45

Postad 22 maj 2007 - 20:16

Unregistered1197
  • Unregistered1197
  • Guru

  • 4 219 inlägg
  • 0
Grattis. Du måste ha fått tillbaka glädjen över ditt köp.

De hade nog sett tråden.

#46

Postad 22 maj 2007 - 21:05

Mathias.B
  • Mathias.B
  • Lärjunge

  • 485 inlägg
  • 0
Jag tycker att det är självklart att man som kund ska vara nöjd med det köp man gjort, och det ska vara vägledande i detta. En del personer tycker att det är helt ok att få ett nytt element i den situation som uppstod här, andra vill ha en ny högtalare. Det viktiga är att man har en dialog och att alla blir nöjda och glada på slutet :blink:

Det kanske är dags att poängtera att Hi-Fi Klubben ligger i topp vad gäller service i vår bransch. Självklart är ju inte 77% något att vara nöjd med, alla ska vara nöjda så är det bara ;)

#47

Postad 22 maj 2007 - 21:19

Unregistered1197
  • Unregistered1197
  • Guru

  • 4 219 inlägg
  • 0

En del personer tycker att det är helt ok att få ett nytt element i den situation som uppstod här, andra vill ha en ny högtalare.

<{POST_SNAPBACK}>


Det där säger du bara. Ingen i denna tråd har tyckt att det är OK att bara få nya element. Självklart ska NI erbjuda nya högtalare i den situationen, inte vänta och se om ni kan köra över kunden.

Betalar man nypris ska man få en ny vara, inte en reparerad.

#48

Postad 22 maj 2007 - 22:21

dostro
  • dostro
  • Amatör

  • 78 inlägg
  • 0
Chris Lymme: Precis. Nu ångrar jag inte längre att jag handlade av HK.


Tack alla för allt stöd.

#49

Postad 31 maj 2007 - 21:21

dostro
  • dostro
  • Amatör

  • 78 inlägg
  • 0
En vecka har passerat och jag har nu fått ett nytt par cm-7:or. ;)

#50

Postad 31 maj 2007 - 21:25

dostro
  • dostro
  • Amatör

  • 78 inlägg
  • 0
Otroligt nog låter det nya oinspelade paret bättre än det flera veckor inspelade paret. Mycket oväntat.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

Prisjakt © 2000 - 2019 Prisjakt   Denna sajt använder cookies.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.