PFL9732D/100hz/3ms/1080p24 1:1 mm
233 svar till detta ämne
Postad 13 september 2007 - 08:48
_FredriK_
-
_FredriK_
-
Beroende
-
-
1 377 inlägg
Nej, 37PFL9732D. Jag har för övrigt fått den nu, har haft den i sen i tisdags:p någon som vet hur man ställer in 60hertz på skärmen? jag kan bara ställa in 50hertz Pal?
jag använder för övrigt en macbook pro och osx på den men det borde väll gå ändå?
<{POST_SNAPBACK}>
Nu får du lägga upp lite bilder.
Postad 13 september 2007 - 08:58
basicjava
-
basicjava
-
Rookie
-
5 inlägg
Intresserad av pfl9732 42".
Någon som vet vart man kan köpa den TV´n Hittade den på THB.se men osäker på om det är en bra internetbutik eller ej?
Någon som har några tips om butiker med bra priser?
Postad 13 september 2007 - 16:59
TKN
-
TKN
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
Hittade en ny spec på 9732 47" Datorstödet ändrat jämfört mot en tidigare fransk spec. http://www.p4c.phili..._10_pss_swe.pdfPERKELE /Teuvo
Postad 14 september 2007 - 16:01
vecmeister
-
vecmeister
-
Wannabe
-
-
28 inlägg
Postad 16 september 2007 - 11:56
cozmic
-
cozmic
-
Wannabe
-
-
24 inlägg
Hittade en ny spec på 9732 47" Datorstödet ändrat jämfört mot en tidigare fransk spec.
http://www.p4c.phili..._10_pss_swe.pdf
PERKELE
/Teuvo
<{POST_SNAPBACK}>
Philips information verkar felaktig ang. formaten som stöds via dator men om du tar och läser kapitel 8 - teknisk information, sid 43 i deras manual så står det att 1 920 x 1 080p 60 Hz stöds via dator. Misstänker att det var detta du reagerade över. /Daniel
Postad 16 september 2007 - 17:05
Emporio
-
Emporio
-
Wannabe
-
-
15 inlägg
Tänkte köpa en 9732, men nu såg jag den nya modellen pfl9900D. WOW!!! Aurea är värkligen någonting som jag vill ha! Har någon sett den modellen någonstans? http://www.aurea.philips.com/
Postad 16 september 2007 - 17:23
_FredriK_
-
_FredriK_
-
Beroende
-
-
1 377 inlägg
Tänkte köpa en 9732, men nu såg jag den nya modellen pfl9900D. WOW!!! Aurea är värkligen någonting som jag vill ha! Har någon sett den modellen någonstans?
http://www.aurea.philips.com/
<{POST_SNAPBACK}>
Det diskuteras om den i denna tråd Philips Aurea
Postad 17 september 2007 - 12:15
TKN
-
TKN
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
Hittade en ny spec på 9732 47" Datorstödet ändrat jämfört mot en tidigare fransk spec.
http://www.p4c.phili..._10_pss_swe.pdf
PERKELE
/Teuvo
<{POST_SNAPBACK}>
Philips information verkar felaktig ang. formaten som stöds via dator men om du tar och läser kapitel 8 - teknisk information, sid 43 i deras manual så står det att 1 920 x 1 080p 60 Hz stöds via dator. Misstänker att det var detta du reagerade över.
/Daniel
<{POST_SNAPBACK}>
DOOOH, skulle ha läst hela specen, spalten bredvid står det faktiskt att PC stöds via HDMI i 1080p. /Teuvo
Postad 17 september 2007 - 13:22
Hybe
-
Hybe
-
Beroende
-
-
1 429 inlägg
hur tror ni denna står sig mot Sonys nya w3000, w3500, x3500 samt Samsungs F96?
Postad 17 september 2007 - 18:32
cozmic
-
cozmic
-
Wannabe
-
-
24 inlägg
Fördel Philips: Ambilight samt 100hz (motionflow). Fattar inte att Sony inte har detta på förutom på X samt D-serien...
Fördel Sony: DVB-C samt Bild-i-Bild(PIP), tror inte Philipsen har detta. Fast själv så använder jag aldrig det. Säkert något mer men detta var det jag kom på nu.
Postad 18 september 2007 - 21:07
skrotfot
-
skrotfot
-
Beroende
-
-
1 201 inlägg
Bump
Någon mer som har erfarenhet eller sett 9732 från Philips? Kan eventuellt bli en sån här i stället för 46D3000 som inte verkar komma till butikerna...
Postad 19 september 2007 - 17:09
Unregistered8493ad0c
-
Unregistered8493ad0c
-
Användare
-
-
228 inlägg
Hallå inga bilder är klara ännu,men tv har jag fått upp men ska vara ärlig att säga att det är nog inte den bästa digitalbox som sitter i.plus att jag har en pixelfel direkt på den riktigt irriterande fast jag betala ju inte så mycket för den:) 23000kr är ju en del ändå,(jobbar inom området).men annars är det väl släpningarna som är inte riktigt bra faktiskt, men sen är jagf ju jävligt petig.
Postad 19 september 2007 - 21:15
Dymatize
-
Dymatize
-
Wannabe
-
-
43 inlägg
Hallå inga bilder är klara ännu,men tv har jag fått upp men ska vara ärlig att säga att det är nog inte den bästa digitalbox som sitter i.plus att jag har en pixelfel direkt på den riktigt irriterande fast jag betala ju inte så mycket för den:) 23000kr är ju en del ändå,(jobbar inom området).men annars är det väl släpningarna som är inte riktigt bra faktiskt, men sen är jagf ju jävligt petig.
<{POST_SNAPBACK}>
hmm, låter inte något vidare det där... Jag som glatt beställt en 42:a idag efter MYCKET velande. Tittat mkt på 9632:an som finns i div butiker nu och varit nöjd med det jag har sett (dvs inga eftersläpningar osv). Denna ska ju vara likvärdig + häftigare(?) ambilight....
Postad 27 september 2007 - 15:05
latino82
-
latino82
-
Rookie
-
2 inlägg
var hittade du den för 23? (Jamoman)
Redigerat av latino82, 27 september 2007 - 15:06.
Postad 27 september 2007 - 19:57
Dymatize
-
Dymatize
-
Wannabe
-
-
43 inlägg
var hittade du den för 23? (Jamoman)
<{POST_SNAPBACK}>
Står ju: "23000kr är ju en del ändå,(jobbar inom området)" Jobbar inom området...
Postad 27 september 2007 - 20:20
Gooze83
-
Gooze83
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Jag är så vansinnigt sugen på denna tv:n.
Ni andra som funderar på denna, vad har ni mer för alternativ?
Jag är lite inne på en w3000 eller kanske en av JVC:s nya....
Men detta känns väll faktiskt som en av de allra mest spännande LCD:erna just nu!!
Såg den förresten live idag och då och där var det inga problem med eftersläpningar...
Postad 11 oktober 2007 - 16:07
Unregistered8493ad0c
-
Unregistered8493ad0c
-
Användare
-
-
228 inlägg
eftersläpningar är där tyvärr,fast knappt inga vid ren källa.grymt nöjd annars med den:)
Blir nog Aurea nästa gång den är riktigt fet.....
Postad 11 oktober 2007 - 16:10
Unregistered8493ad0c
-
Unregistered8493ad0c
-
Användare
-
-
228 inlägg
den har dock en grå ram inte vit ram som syns på bilderna!!!!
Postad 12 oktober 2007 - 07:35
Unregistered86d65e0e
-
Unregistered86d65e0e
-
Användare
-
-
224 inlägg
Her er test fra Dingz.no: Dingz.no Den testes opp mot Pio 4280xa. Begge to får meget bra omtale. Nå fikk jeg lyst på 47pfl9732 også...
Postad 17 oktober 2007 - 22:11
jwalker
-
jwalker
-
Användare
-
-
134 inlägg
Det blir omöjligt att välja 9732 47" när du sett den bredvid Samsung f86. 46"..(expert karlstad).....finns inget ambilight som upväger skillnaden i både svärta och färg...och stirra inte blind på 3 ms...den rycker i panoreringar mer änpå samsung med 8ms...dessutom kan man se brus runtomkring objekt som rör sig.
f86 eller schysst pris på sonys X modeller blir det för mig.
Postad 18 oktober 2007 - 21:38
Dalla
-
Dalla
-
Användare
-
-
135 inlägg
Det blir omöjligt att välja 9732 47" när du sett den bredvid Samsung f86. 46"..(expert karlstad).....finns inget ambilight som upväger skillnaden i både svärta och färg...och stirra inte blind på 3 ms...den rycker i panoreringar mer änpå samsung med 8ms...dessutom kan man se brus runtomkring objekt som rör sig.
<{POST_SNAPBACK}>
Samma källa? Har iofs inte sett TVn live, men enligt Dingz.no testet i posten ovan så är ju denna likvärdig med Pioneer, och det säger ju en hel del.
Postad 18 oktober 2007 - 23:18
jwalker
-
jwalker
-
Användare
-
-
134 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
Samma källa? Har iofs inte sett TVn live, men enligt Dingz.no testet i posten ovan så är ju denna likvärdig med Pioneer, och det säger ju en hel del.
<{POST_SNAPBACK}>
JA, exakt samma källa..det är superenkelt att se dom uppenbara skillnaderna..Samsung är nämligen kolsvart..frontglaset hjälpter till nåt enormt(vissa reflektioner tillkommer), men jag har gått vidare till x serien sony, samsung f86...och sharps xl2 som kommer i nov ....
Postad 23 oktober 2007 - 11:58
Lokus
-
Lokus
-
Amatör
-
-
80 inlägg
Har beställt Philipsen idag.
Kan hålla med höll på att få dåndimpen när jag var på Expert och såg dessa 2 bredvid varandra.
Tänkte fan va kasst allt var med Philipsen jämfört med M87an.
Började då undersöka saken närmare. Visar sig att Samsungen har som fabriksinställning typ ALLT uppskruvat på MAX.
Kontrast,skärpa DNIE osv. max max. Jag fipplade runt lite och ställde in Samsungen till vad jag nog skulle ha inställt vid hemma tittande. Bilden blev mycket fin, tycker dock fortfarande att samsung har ###### starka fäger lite väl för min smak.
Började då fippla lite på Philipsen. Upptäcker att det mesta är via fabriksinställningen väldigt väldigt lågt inställt. Tex minimum på de flesta val tex HD Natural motion brusredu osv. Fipplade runt och backade sedan några meter. Nu rockade Philpsen sönder samsungen, klart vill man köra fabriksinställningen hemma med samsungen mot philipsen så är samsungen klart bättre.
Men jag blev otroligt nöjd med inställningarna på Philipsen när jag fipplade lite. 
Sen ser man inte ens Ambilight i affären vilket är tråkigt.
Postad 23 oktober 2007 - 17:57
jwalker
-
jwalker
-
Användare
-
-
134 inlägg
Har beställt Philipsen idag. Kan hålla med höll på att få dåndimpen när jag var på Expert och såg dessa 2 bredvid varandra. Tänkte fan va kasst allt var med Philipsen jämfört med M87an.
Började då undersöka saken närmare. Visar sig att Samsungen har som fabriksinställning typ ALLT uppskruvat på MAX.
Kontrast,skärpa DNIE osv. max max. Jag fipplade runt lite och ställde in Samsungen till vad jag nog skulle ha inställt vid hemma tittande. Bilden blev mycket fin, tycker dock fortfarande att samsung har ###### starka fäger lite väl för min smak.
Började då fippla lite på Philipsen. Upptäcker att det mesta är via fabriksinställningen väldigt väldigt lågt inställt. Tex minimum på de flesta val tex HD Natural motion brusredu osv. Fipplade runt och backade sedan några meter. Nu rockade Philpsen sönder samsungen, klart vill man köra fabriksinställningen hemma med samsungen mot philipsen så är samsungen klart bättre.
Men jag blev otroligt nöjd med inställningarna på Philipsen när jag fipplade lite. Sen ser man inte ens Ambilight i affären vilket är tråkigt.
<{POST_SNAPBACK}> Roligt att höra...jag fipplade också..men jisses f86 hänger ju 3 meter upp typ..och 9732 inträngd därnere utan en möjlighet att se ambilighten...men men det är Expert.siba,el giganten i ett nötskal. Svårt att dra slutsatser när allt är så veligt, jag går på svärtan mycket och det går knappt se skillnad på f86 lcd och deras full hd plasma..därav ligger den före. ¨sen är det som alltid...antingen gillar man matt skärm eller glossy...jag tycker det finns för/nackdelar med båda.
=) happy hunting....
p.s Lokus..folk suktar efter bilde så du vet vad som gäller 
Postad 23 oktober 2007 - 20:00
uffeb
-
uffeb
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
 Jag är en lycklig ägare till en 47PFL9732 sedan 4 dagar.
Och kan säga att det inte är något fel på svärtan i denna TV.
Har även haft hemma en LG47LY95. Vid jämnföring mellan dessa känns Philips:en mer genom arbetad i menyer, såsom att ändra inställningar ställa nyanser ändra i kanal inställningar. Redan efter första dagen så hittade jag menyerna.
Philips:en svarar även snabbare på kommando från fjärrkontrollen. En kul grej på denna jämnfört med LG:n är att man ej behöver växla mellan analoga och digitala kanaler. Man kan alltså spara dessa huller om buller i en lista. I LG fick man välja vilken input source analog eller digital.
Även att denna digitaltuner verkar bättre (stabilare) än i LG:ns.
Bildmässigt är Philips:en bla bättre på: svärta, eftersläpningar, att visa analoga kanaler från kabel TV. Enda som jag kan klaga på var en fotbolls match som där syntes tydliga markeringar runt spelarna som sprang (OBS! detta var på en analog kabeltv kanal med till synes dålig sändning).
Amilight:en gör även den att tv:n växer, har försökt med att stänga av den men det känns som det saknas något. Sitta i ett nedsläckt rum och se en bra film med ambilight:en på gör en extra dimension till som konkurrenterna har svårt att erbjuda. Säg att sony/samsung kommer med en tv som har lite bättre bild undra jag om det tillräckligt för att väga upp philips:ens ljussken.
Redigerat av uffeb, 24 oktober 2007 - 20:32.
Postad 24 oktober 2007 - 06:35
Lokus
-
Lokus
-
Amatör
-
-
80 inlägg
I ärlighetens namn är Samsungen väldigt väldigt bra i svärtan. Men Philipsen är nog bra för min smak. Sen tycker jag fan att detta med dynamisk kontrast osv är skitsnack borde finnas nån standard candela är väl en bra källa att mäta ljusstyrka med, men nåt mer än det.
Har aldrig sett Philipsen matad med FULL HD material däremot har jag sett Samsungen matade med det massa gånger. Och där gör den sig sjukt bra, men Philipsen gör sig bättre på alla andra källor enligt mig. Mycket tack vare deras bildprocessor. Jag fultvtittar mest dålig digital tv tex osv.
Samsungen har jag vänner som äger och den gör sig inte lika bra i fulsändningar som digital och analog. Och nog dröjer FULL HD sändningar ytterligare några år innan alla sänder det.
Philips har haft problem med upplösningen via dator men jag personligen använder inte datorn ihop med skärmen så det för mig kvittar det:D PS3an ska dock in via HDMI men där har jag inte läst att Philips ska ha några problem.
Så för mig personligen så kmr Philipsen passa bäst just nu av dom tv apparater som finns tillgodo idag. Sen att Philips är väl så dyr är tyvärr ett minus inte ett tecken på kvalite då jag haft 2 LCD tv apparater från Philips som pajat som dessutom följts av ett rent **** av dålig kundservice.
Men att jag nu för 3gången på 1år köper en Philips igen visar att jag antingen är totalt dum i huvet eller att Philips har nåt jag gillar
Bilder kommer så fort jag fått hem den  hoppas på att få den tidigast fredag.
Redigerat av Lokus, 24 oktober 2007 - 06:52.
Postad 24 oktober 2007 - 16:07
vecmeister
-
vecmeister
-
Wannabe
-
-
28 inlägg
Jag ska få min 9732:a imorrn!
Postad 24 oktober 2007 - 18:33
beamer guy
-
beamer guy
-
Wannabe
-
-
26 inlägg
Var har ni köpt era 47PFL9732:or? Ungefärlig leveranstid? Svensksålda (och har det någon större betydelse egentligen, Philips har väl inte - som t.ex. Sony - någon specifik svensk garanti såsom pixelgaranti?)?
Jag ska lägga min beställning nu och velar fram och tillbaka mellan inköpsställena. Man ser ju Netsuperstores priser men blir ju mörkrädd när man läser på om dem. Så om någon hederlig affär kunde ha hyggligt pris (26-28.000:-) så voe det ju helt kanon.
Postad 24 oktober 2007 - 19:14
Dalla
-
Dalla
-
Användare
-
-
135 inlägg
Jag beställde från Digicom söndag för ca 10 dagar sedan.
Dem har inte sagt mer än "v 43-44", dvs denna eller nästa vecka.
Jag har aldrig handlat från netsuperstore, och skulle aldrig göra det heller med det omdömet...
Postad 24 oktober 2007 - 21:05
uffeb
-
uffeb
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
Jag köpte 47PFL9732 hos NetonNet direkt i deras butik i Malmö. För 28990:-
De hade bara detta ex skulle få in 6 st lite längre fram.
Skall veta det att min granne ville ha samma TV. Åkte till det nyöppnade Media Markt (har Philipsen men för 37000:-) i Lund och åberopa prisgarantin.
Men på grund av att den inte fanns i lager hos konkurrenten som erbjöd den för detta priset (NetonNet) behöver de inte följa denna garanti. Tycker detta verkar ruttet, fy för fejk garanti. Nästan så att jag skulle åkt tillbaka med min till NetonNet så att de hade haft en i lager. Nu så väntar min granne istället på att NetonNet får in TVn.
Troligen kommer han aldrig att handla något hos denna kedja (Media Markt) som inte vågar visa sina priser på nätet och har en så snårig prisgaranti att den aldrig kommer att kunna nyttjas.
Redigerat av uffeb, 24 oktober 2007 - 21:07.
Postad 25 oktober 2007 - 08:30
Lokus
-
Lokus
-
Amatör
-
-
80 inlägg
Jo dom slingrar sig alltid...
Jag ringde TBH som hade slut på denna i lager. Dessutom hade dom enbart importerade.
Men dom erbjöd för 1100kr mer en svensksåld direkt via Philips!
Så det nappade jag på. OBS jag beställde bara 42" för husfriden ....
Men ######r vad snabbt Philips skickade tvn. Beställde i Tisdag har tvn i Luleå idag på DHL ska hämta den senare idag.
2dar tog det bara:D:D
Postad 26 oktober 2007 - 16:19
beamer guy
-
beamer guy
-
Wannabe
-
-
26 inlägg
Ni som har 9732:or (d.v.s. top-of-the-line hos Philips), saknar ni inte typ Sonys Bravia Theathre Syn (eller Samsungs Anynet+) för att få synk mellan t.ex. er Philips DVD-spelare och er Philips TV.
Jag är just på G att beställa en 479732:a men saknar följande:
- inbyggd HD-mottagare (finns på Sonys X3500)
- just denna synkfunktion (som bl.a. Sony och Samsung har)
Däremot är det ju ingen annan än Philips som har ambilight. Varför är allt så svårt............
Postad 27 oktober 2007 - 07:46
Dalla
-
Dalla
-
Användare
-
-
135 inlägg
Ni som har 9732:or (d.v.s. top-of-the-line hos Philips), saknar ni inte typ Sonys Bravia Theathre Syn (eller Samsungs Anynet+) för att få synk mellan t.ex. er Philips DVD-spelare och er Philips TV.
Jag är just på G att beställa en 479732:a men saknar följande: - inbyggd HD-mottagare (finns på Sonys X3500) - just denna synkfunktion (som bl.a. Sony och Samsung har)
Däremot är det ju ingen annan än Philips som har ambilight. Varför är allt så svårt............
Det är ju inte ens säkert Sonys HD-mottagare någonsin kommer fungera, iaf inte enligt Com Hem.
Postad 27 oktober 2007 - 12:22
vecmeister
-
vecmeister
-
Wannabe
-
-
28 inlägg
Jag fick min tv igår, trasig, det här är andra tv:n som jag får som är trasig, är inte det jävligt dåligt elle? Samtidigt vill jag inte häva köpet häller för jag köper den för 27000 med allriskförsäkring på elgiganten.. 42" alltså
Postad 27 oktober 2007 - 23:58
Chris72
-
Chris72
-
Wannabe
-
-
39 inlägg
Jag köpte 47PFL9732 hos NetonNet direkt i deras butik i Malmö. För 28990:- De hade bara detta ex skulle få in 6 st lite längre fram.
Skall veta det att min granne ville ha samma TV. Åkte till det nyöppnade Media Markt (har Philipsen men för 37000:-) i Lund och åberopa prisgarantin.
Men på grund av att den inte fanns i lager hos konkurrenten som erbjöd den för detta priset (NetonNet) behöver de inte följa denna garanti. Tycker detta verkar ruttet, fy för fejk garanti. Nästan så att jag skulle åkt tillbaka med min till NetonNet så att de hade haft en i lager. Nu så väntar min granne istället på att NetonNet får in TVn.
Troligen kommer han aldrig att handla något hos denna kedja (Media Markt) som inte vågar visa sina priser på nätet och har en så snårig prisgaranti att den aldrig kommer att kunna nyttjas.
Jasså det var du som norpade det sista exet? Expert säljer den (47") för 29 990 i Nova Lund och Burlöv. 28 500:- kostar den med premiecheck från coop Jag slog till! ..nu kan jag inte slita mig från tevesoffan... Fattar inte vad Media Markt håller på med... men tipsa grannen om Expert Burlöv. De har nog på lager!
Postad 28 oktober 2007 - 23:16
uffeb
-
uffeb
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
Jag köpte 47PFL9732 hos NetonNet direkt i deras butik i Malmö. För 28990:- De hade bara detta ex skulle få in 6 st lite längre fram.
Jasså det var du som norpade det sista exet? Expert säljer den (47") för 29 990 i Nova Lund och Burlöv. 28 500:- kostar den med premiecheck från coop Jag slog till! ..nu kan jag inte slita mig från tevesoffan... Fattar inte vad Media Markt håller på med... men tipsa grannen om Expert Burlöv. De har nog på lager!
Tack för tipset skall framföra detta till honom...
Postad 28 oktober 2007 - 23:53
uffeb
-
uffeb
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
 Har lagt in några bilder i mitt galleri på TV:n. En på Ambilighten och en för att kunna bedömma svärtan ( om det nu är möjligt att göra från ett foto?)
Redigerat av uffeb, 28 oktober 2007 - 23:58.
Postad 30 oktober 2007 - 06:06
vecmeister
-
vecmeister
-
Wannabe
-
-
28 inlägg
Vet du om det blir nån skillnad på ambilighten när du har tv:n på väggen eller när den står på stativ?
Postad 30 oktober 2007 - 23:52
uffeb
-
uffeb
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
Philips rekommenderar ett avstånd mellan 10-20 cm från väggen för bäst effekt på ambilighten. Man kan väl säga att de tycker att den skall stå kvar på det medföljande stativet. Min sitter med ett avstånd av 8 cm från väggen alltså för nära. Jag är i alla fall nöjd med effekten har inte testat med att låta den stå på stativet så jag kan inte uttala mig om det är bättre.
Redigerat av uffeb, 30 oktober 2007 - 23:54.
Postad 31 oktober 2007 - 10:55
Lokus
-
Lokus
-
Amatör
-
-
80 inlägg
Har min på stativ spelar nog inte så stor roll om du har tvn nära väggen bara.
Postad 31 oktober 2007 - 11:51
Unregistered10280745
-
Unregistered10280745
-
Rookie
-
1 inlägg
Jag fick min tv igår, trasig, det här är andra tv:n som jag får som är trasig, är inte det jävligt dåligt elle? Samtidigt vill jag inte häva köpet häller för jag köper den för 27000 med allriskförsäkring på elgiganten.. 42" alltså
Jag har följt med intresse era inlägg en tid på detta forum och köpte tillslut en 47PFL9732, men tyvärr så var den sönder när jag fick den. Har en hel rad pixlar som inte tänds ibland och syns som ett "svart streck" på skärmen. Nu måste jag byta ut den och då får man väl vänta på att de får in en ny igen  . Men den lilla stund som jag provade tv:n så var jag mycket nöjd.
Postad 01 november 2007 - 19:34
beamer guy
-
beamer guy
-
Wannabe
-
-
26 inlägg
Beställde en 47PFL9732 igår på Experts hemsida. Med 5% rabatt (Coop MedMera) och hemleverans med Posten så gick det på knappt 28.000 kr. Passade också på att beställa Philips hemmabiolimpa HTS-8100.
Känns skönt att man inte blev dumsnål och beställde via Netsuperstore (för gudarna ska veta att jag sneglade på dem...)
Postad 03 november 2007 - 18:21
uffeb
-
uffeb
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
 Tips o Tricks Hej har ni haft problem med att TV:n interlace:ar (flimrar) i bilden när du rör muspekaren i 1920x1080 (1080P) upplösning (oavsett hz). Jag fick detta svaret från Philips kundtjänst och  det hjälpte för mig: Vi rekommenderar dig att göra följande för att förminska flimmer på din 47PFL9732D när den tar emot en 1080p signal:
Gå in i TV-menyn-installation-anslutningar och markera den HDMI anslutning du har kopplat din dator till. Trycker på högerpilknappen och markera PC och tryck sedan på vänsterpilknappen.
Vi rekommenderar dig även att uppgradera din 47PFL9732D om din mjukvaruversion är lägre än 59.28. Mer information om detta hittar du på sidan 26 i bruksanvisningen till din 47PFL9732D. Uppgraderingen kan laddas ner från vår supportwebbplats www.p4c.philips.com.
- Gå till ovanstående webbadress. http://www.p4c.philips.com/ - Skriv in 47PFL9732D i sökfältet och klicka på högerpil ikonen. - Klicka på länken för din produkt. - Klicka sedan på länken för "Programvara och drivrutiner". - Ladda ner .zip-filen för "Uppgradering av programvara"
I filen ingår ett instruktionsdokument för hur man uppgraderar 47PFL9732D.
Vi rekommenderar dig även att ställa in uppdateringsfrekvensen till 60Hz.
Vi hoppas att Du har fått svar på Din fråga.
Med vänlig hälsning Philips Kundtjänst
Redigerat av uffeb, 04 november 2007 - 13:36.
Postad 04 november 2007 - 17:11
TKN
-
TKN
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
Har lagt upp några bilder i mitt galleri som visar Ambiligh PÅ/AV.
Postad 05 november 2007 - 19:54
Dalla
-
Dalla
-
Användare
-
-
135 inlägg
Tjena!
Idag fick jag leveransbekräftelse på min 42" PFL9732, ska bli riktigt GÖTT att ställa den på plats!1
Undrar om någon kan svara på vad som krävs för att använda den inbyggda DVT-T mottagare,
om jag enbart vill se de fria kanalerna? Går det utan att ha någon abbonemang?
Behöver jag köpa något kort?
Postad 07 november 2007 - 17:43
Dalla
-
Dalla
-
Användare
-
-
135 inlägg
Nu har jag äntligen fått min TV fått upp den på plats!
Kan bara konstatera att jag är hur nöjd som helst.
Jag har testat PS3 via HDMI (OTROLIGT bra bild!), några filmklipp från PC (dvi <-> hdmi, också RIKTIGT vasst!) samt lite gammal hederlig analog TV via comhem. Det enda som möjlgitvis är synd är att analog TV om möjligt ser ännu sunkigare ut nu än på min tjock-TV, men annat var inte heller att vänta sig.
Kan tillägga att jag inte ser några interlacingproblem när jag kör via PC,
men jag kanske inte är speciellt kräsen heller...
Gillar menyerna, lätt att hitta, och en hel uppsjö med inställningar att göra.
Fjärrkontrollen är också trevlig, för vad nu det kan vara värt...
Tänkte lägga upp lite bilder här såsmåningom.
Kan VARMT rekommendera den här TVn, av det jag har sett hittils så är den är värd varenda krona!
Postad 08 november 2007 - 01:05
TKN
-
TKN
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
Kan inte annat än att hålla med "Dalla".
Den kändes stor som f-n när man lyfte upp den,
men det tog inte mänga timmar att vänja sig.
Nu är det bara att börja leta en blåray/hddvd spelare.
/TKN
Postad 08 november 2007 - 08:06
Unregisteredcc080407
-
Unregisteredcc080407
-
Rookie
-
9 inlägg
Fick hem min 47PFL9732 igår. Mycket bra första intryck, TV:n känns "tung" och högkvalitativ. T.o.m. fjärrkontrollen känns riktigt exklusiv jämfört med vad man brukar få med. Men Phillips är ju duktiga på att ta betalt så man kanske inte ska förvänta sig mindre
Ambilight var en ny upplevelse. Hur coolt som helst, ljusår bättre hemma i mörkret än i en ljus butik.
Postad 08 november 2007 - 21:16
Dalla
-
Dalla
-
Användare
-
-
135 inlägg
Har lagt upp ett gäng bilder nu
Postad 11 november 2007 - 08:33
uffeb
-
uffeb
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
Tips o tricks
Om ni tänker använda/bygga ett mediacenter för att ansluta till er Philips TV. Så välj ett grafikkort eller moderkort (Asus har ett billgt för 699:- på NetonNet) som har HDMI ut. Anledningen är du slipper att dra en separat kabel för ljud.
Troligen har du även en reciver för att maffigt surround ljud den ansluts till tevens digtala ljud utgång.
Vinsten med det är att vid "vanligt" (mediacenter avstängt) tv-tittande så har du även ljudet ut i recivern utan att behöva växla någonting.
Alltså:
1st HDMI Ut mediacenter --> TV:n
1st ljud Digtal ut TV:n --> Reciver digital in
1st Antenn kabel --> TV:n
Sammanlagt 3st kablar till TV:n (förutom matning 230V)
PS  glöm ej att ändra till SPDIF i PC:n så du får det råa digital ljudet till din surround reciver.
Redigerat av uffeb, 11 november 2007 - 08:44.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny soffa, vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-07 10:21:06
-
Vy från dörr med ny soffa
DPC
2025-05-07 10:19:58
-
Rad 1 och 2
DPC
2025-05-07 10:17:56
-
Soffa till salongens andra rad
DPC
2025-05-07 10:03:29
-
Pioneer CMX-3000
Anton
2025-05-06 19:28:59
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|