Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Datorn som HiFi källa?

76 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Om man använder en extern DAC (23 medlem(mar) har röstat)

Vilken är bästa transport?

1. Hårddisk (CD avläst med tex EAC) (15 röster [65.22%])

Procent av omröstning: 65.22%

2. Naim CD555 (255.000 :- ) (4 röster [17.39%])

Procent av omröstning: 17.39%

3. Lika bra (4 röster [17.39%])

Procent av omröstning: 17.39%

Rösta Gäster kan inte rösta
Logitech Squeezebox Classic (Mediaspelare) 5 9.604998 (199) Inga priser
Benchmark DAC1 (DAC & hörlursförstärkare) 3 9.499998 (13) Inga priser
Logitech Squeezebox Transporter (Mediaspelare) 4 9 (4) Inga priser
Pioneer A-A9-J (Förstärkare) 3 9.166666 (5) Inga priser
Benchmark DAC1 USB (DAC & hörlursförstärkare) 4 7.666666 (2) Inga priser
Stello DA100 (DAC & hörlursförstärkare) 1 (0) Inga priser
Logitech Squeezebox Duet (Mediaspelare) 7 9.087912 (90) Inga priser
30 relaterade trådar
* Officiell Tråd - Squeezebox & Transporter (3224 inlägg) 2 år sedan
DAC (Externa) (732 inlägg) 7 år sedan
Prisvärdaste StereoFörstärkaren med DAC (31 inlägg) 12 år sedan
* Officiell Tråd - Squeezebox™ Duet * (1152 inlägg) 13 år sedan
Bästa musikstreamern? (72 inlägg) 13 år sedan
Pioneer-klubben (151 inlägg) 14 år sedan
Drömanläggning 300.000 kr (43 inlägg) 14 år sedan
Uppspelning av strömmande musik (1 inlägg) 14 år sedan
Köpa Sqeezebox Duet nu? (13 inlägg) 15 år sedan
Importera STELLO hifiprylar från Sydkorea!? (1 inlägg) 16 år sedan
Pioneer Lx71 vs Squeezebox classic (5 inlägg) 16 år sedan
Stereoförstärkare med djup,rapp bas (0 inlägg) 16 år sedan
CD-spelaren dödförklarad, ny ljudstreamer för audiofiler! (79 inlägg) 16 år sedan
SqueezeBox, Qnap NAS, Spotify (1 inlägg) 16 år sedan
Squeezebox-DAC mot Musical Fidelity hörlursförstärkare, vilken är bäst? (0 inlägg) 16 år sedan
Squeezebox bla bla bla (6 inlägg) 17 år sedan
Mediacenter, vill spela musik, film och ha backup... (9 inlägg) 17 år sedan
SACD / HDCD (53 inlägg) 17 år sedan
dac med usb (13 inlägg) 17 år sedan
Ny 2-kanals för 20-25 lakan - behöver tips! (37 inlägg) 17 år sedan
DAC mellan dator och förstärkare (25 inlägg) 17 år sedan
Squeezebox vs Soundbridge (202 inlägg) 18 år sedan
Popcorn Hour & Squeezebox eller TViX 6500A (1 inlägg) 18 år sedan
Benchmark DAC1 D/A omvandlare (38 inlägg) 18 år sedan
Ska byta ut min Soundbridge... (25 inlägg) 18 år sedan
Tror ni jag gjorde ett dumt val ... ? (14 inlägg) 18 år sedan
Benchmark DAC1 mot Slimdevices Transporter? (11 inlägg) 18 år sedan
bästa förstärkare och högtalare för ca 20K ? (59 inlägg) 18 år sedan
Extern DAC (90 inlägg) 19 år sedan
Slim Devices Squeezebox blir rumsren (2 inlägg) 19 år sedan

Postad 23 February 2008 - 03:11

Unregistered1412
  • Unregistered1412
  • Forumräv

• 579 inlägg
  • 0

Om man inte upplever svagheterna i Cd-systemet som störande så tycker jag att man ska fortsätta lyssna på det.
Jag tror man är känslig mot olika saker och upfattar olika saker vid akustisk reproduktion och återspelning.

Hejsan.
Vilka svagheter har själva CD systemet?
Har du själv testat olika sorters jitter och olika mängd i ett blindtest?

Mvh
Ljudkvalite

Postad 24 February 2008 - 00:45

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

• 12482 inlägg
  • 0

Här kommer en bild som förklarande till stycket som svalander skrivit om jitter.

Jag skulle inte rekommendera någon att ta Josef Svalander på allvar.

Har haft mailkonversationer med honom, och maken till märkliga, ovetenskapliga förklaringar har jag aldrig hört/läst
från någon annan.

Postad 24 February 2008 - 01:34

Unregistered1113
  • Unregistered1113
  • Veteran

• 1889 inlägg
  • 0
hmm intresant....mej veteligen så kan jitter upstå redan när cd skiva/dvd skiva inte är Ok...och har små vib i den så den får problem med att läsa av skivans innehåll korrekt, vilket ställer till med problem i ljudet...och det är inget man gör något åt på dvd/cd utan det är bara att försöka rippa av den och skriva ner den på en ny skiva som ligger still.

magnet låsning är ett botemedel som hjälper till att minska vib och på så sätt få en korrekt av läsning av skivan...
maganet låsning: man har tallriken den ligger på och sedan så lägger man på en annan platta som låser fast skivan ..och på så sätt så ligger den still.

sedan kan ju dvd/cd läsaren vara av skitdålig kvallitet oxå, finns ju vissa dvd spelare som inte klara vissa typer av brännda skivor...överkänsliga maskiner som får frispel när en brännd skiva kommer i den... :D som vissa Pioneer t.ex har det visat sig ha detta betende ? eller vad man ska kalla det?...

så det behöver inte vara så märkvärdigt....dålig balaserad skiva ger ett dåligt resultat...och det händer i mastillverkningen värld...och vi stackars personer få betala för dom oxå...Grrr...man borde reklamera varje skiva som är kass ..men då heter det väl att man har en dålig spelare?...hmmm

//CG-47

Postad 03 March 2008 - 16:18

Vic Vega
  • Vic Vega
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0
Har hittat en grymt intressant produkt för att köra HTPC eller SB som transport.

ADM9

För att anknyta till diskussionen ovan så skall DACen i dessa monitorer vara mycket resistent mot jitter :)

Postad 03 March 2008 - 18:19

Falloutboy
  • Falloutboy
  • Lärjunge

• 444 inlägg
  • 0

Har hittat en grymt intressant produkt för att köra HTPC eller SB som transport.

ADM9

För att anknyta till diskussionen ovan så skall DACen i dessa monitorer vara mycket resistent mot jitter :)

Alla moderna DACar är väl mycket resistenta mot jitter. För övrigt är det exakt samma DAC-krets som sitter i nya SB Receiver (och även i många cd-spelare).

Postad 03 March 2008 - 21:34

Vic Vega
  • Vic Vega
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0

Alla moderna DACar är väl mycket resistenta mot jitter.

Absolut, det har jag också hört.

För övrigt är det exakt samma DAC-krets som sitter i nya SB Receiver (och även i många cd-spelare).

Det är en Wolfson WM8501 som sitter i nya SB Receivern.
http://wiki.slimdevi...dwareComparison
http://www.wolfsonmi...ctListings/dacs

Linn kör WM8741 i sin Klimax DS som byggdes för att vara helt kompromisslös och kostar 130.000 kr så den borde vara bland det bästa man kan hitta.

Redigerat av Vic Vega, 03 March 2008 - 22:54.

Postad 04 March 2008 - 15:25

Falloutboy
  • Falloutboy
  • Lärjunge

• 444 inlägg
  • 0

För övrigt är det exakt samma DAC-krets som sitter i nya SB Receiver (och även i många cd-spelare).

Det är en Wolfson WM8501 som sitter i nya SB Receivern.

Ok. Innan den släpptes gick det rykten om att den skulle använda WM8741, men den enklare DACen stämmer bättre överens med specifikationerna på SB Receiver.

Linn kör WM8741 i sin Klimax DS som byggdes för att vara helt kompromisslös och kostar 130.000 kr så den borde vara bland det bästa man kan hitta.

Det är ju mycket mer än DAC-kretsen som avgör hur en apparat presterar.
Men Wolfson DACarna har faktiskt blivit mycket populära de senaste åren, i alla fall WM8740 (som inte skiljer sig mycket från den nyligen släppta ersättaren WM8741). Cambridge, Arcam och Rega använder alla den i flera av sina CD-spelare.

Men det finns ju många tillverkare som föredrar andra DACar, t.ex. Slimdevices/Logitech som använder den s.k. "mirakeldacen" AK4396 från Asahi Kasei i sin Transporter. Och Cambridge valde Analog Devices toppmodell AD1955 i sin bästa CD-spelare (840C) istället för Wolfson WM8740 som de billigare modellerna har. Andra föredrar Texas Instruments (f.d. Burr/Brown) eller Cirrus Logic.

Sen är det snorbilligt med bra D/A-omvandlare idag så det sitter ofta top-of-the-line modeller även i billigare produkter. T.ex. så kan du hitta ljudkort för runt 500-2000kr med lika bra DACar som i de dyraste CD-spelarna på marknaden.

Redigerat av Falloutboy, 04 March 2008 - 15:28.

Postad 04 March 2008 - 15:40

Vic Vega
  • Vic Vega
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0

Men det finns ju många tillverkare som föredrar andra DACar...

Det är väl en smaksak hur man vill att det skall låta.

Sen är det snorbilligt med bra D/A-omvandlare idag så det sitter ofta top-of-the-line modeller även i billigare produkter.

Ja det är ett mysterium att de inte trycker i topp modellerna oftare. Gissar att de flesta SB Duet köpare gärna skulle betalat 200 spänn extra för att fått top-of-the-line modellen hellre än denna mellan variant.

Postad 04 March 2008 - 15:50

Vic Vega
  • Vic Vega
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0

.. Wolfson DACarna har faktiskt blivit mycket populära de senaste åren, i alla fall WM8740 (som inte skiljer sig mycket från den nyligen släppta ersättaren WM8741).

Vissa anser att skillnaden är liten, Maureen Short på Linn säger säger:

The WN8741 sound significantly better than the WM8740 ...

http://www.wolfsonmi.....uct flyer.pdf

Postad 04 March 2008 - 16:12

Falloutboy
  • Falloutboy
  • Lärjunge

• 444 inlägg
  • 0

Sen är det snorbilligt med bra D/A-omvandlare idag så det sitter ofta top-of-the-line modeller även i billigare produkter.

Ja det är ett mysterium att de inte trycker i topp modellerna oftare. Gissar att de flesta SB Duet köpare gärna skulle betalat 200 spänn extra för att fått top-of-the-line modellen hellre än denna mellan variant.

De skulle antagligen varit tvungna att sätta in en bättre nätdel också (som i SB3) så det är antagligen där skon klämmer. Annars har det inte kostat mycket mer att använda t.ex. AK4396 (eller den nya AK4397), som enligt många är den bästa DACen på marknaden. Jag såg t.ex. ett amerikanskt budgetljudkort med 4st AK4396 som kostade runt 500kr!

Postad 04 March 2008 - 16:49

Falloutboy
  • Falloutboy
  • Lärjunge

• 444 inlägg
  • 0

Vissa anser att skillnaden är liten, Maureen Short på Linn säger säger:

The WN8741 sound significantly better than the WM8740 ...

Uttalanden från Linn bör man alltid ta med en nypa salt ;). De har garanterat inte blindtestat dem mot varandra.

Annars verkar 8741 ha sämre(!) THD-värden (högre distortion) än 8740 (-100dB vs. -104dB).

Postad 05 March 2008 - 09:06

Vic Vega
  • Vic Vega
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0

Uttalanden från Linn bör man alltid ta med en nypa salt :). De har garanterat inte blindtestat dem mot varandra.
Annars verkar 8741 ha sämre(!) THD-värden (högre distortion) än 8740 (-100dB vs. -104dB).

Du har säkert helt rätt. Om de sen ska lyckas kränga den är "squeezboxen" för 130.000 så bör de väl vara ganska övertygande om dess förträfflighet. :)

Håller med, är det en produktutveckling så vill man ju gärna att alla värden skall vara bättre. Förmodligen finns det andra faktorer som också påverkar hur en DAC presterar. Undrar om någon människa kan höra skillnad på -100dB mot -104dB ?

Redigerat av Vic Vega, 05 March 2008 - 09:50.

Postad 05 March 2008 - 18:28

SkorvKalle
  • SkorvKalle
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0
Jag kollade runt ang att koppla en DAC till min PC för att spela upp musik och hittade den här tråden och hoppas på att kunna få klarhet i vissa grejer.

Jag behöver idag först och främst nya högtalare och har sedan tidigare NAD C320BEE som jag använder som försteg och en NAD C272 som slutsteg.

Jag kör väldigt mycket musik från datorn och ljudkvalitén som det är nu är jag inte alls nöjd med. Jag kör 3,5mm till 2xRCA till försteget.

Jag hade först tänkt att köra optiskt ut från ljudkortet till en DAC, men såg nu alternativet med USB som verkar intressant och benchmarks DAC verkar ha fått bra kritik, men kostar därefter. Vad finns det för bra alternativ på DAC:ar, både med och USB för ändamål att köra från en dator som musikkälla, är det värt att satsa 15000 på en USB-DAC jämfört med en utan USB för ca 5000? Vad finns det för alternativ på DAC:ar samt tester?

Jag har starkt börjat fundera på att satsa på ett par aktiva högtalare med balanserade ingångar. Har man då en bra DAC med balanserade utgångar, borde det väl fungera bra att koppla högtalarna direkt på DAC:en? Jag har sett högtalare från t.ex ATC och Dynaudio har fått bra kritik, fler förslag?

Jag har även tänkt att koppla en hörlursförstärkare på DAC:en för att få bra hörlursljud när det används, verkar det vettigt?

Datorn kommer att användas för att spela upp musik och jag kommer i framtiden att spela in och arbeta med ljudinspelning och redigering i datorn.

Postad 05 March 2008 - 18:39

Falloutboy
  • Falloutboy
  • Lärjunge

• 444 inlägg
  • 0

Håller med, är det en produktutveckling så vill man ju gärna att alla värden skall vara bättre. Förmodligen finns det andra faktorer som också påverkar hur en DAC presterar.

Självklart finns det andra saker som påverkar, men den viktigaste faktorn är hur den implementeras i apparaten den ska användas i.

Undrar om någon människa kan höra skillnad på -100dB mot -104dB ?

Båda ligger långt under hörbar nivå. -100dB motsvarar ca. 0.001% distorsion. Du får nog gå upp mot -60db (0.1%) innan det ska bli hörbart (beroende på frekvensområde och typ av distorsion).

Postad 05 March 2008 - 19:17

Falloutboy
  • Falloutboy
  • Lärjunge

• 444 inlägg
  • 0

Datorn kommer att användas för att spela upp musik och jag kommer i framtiden att spela in och arbeta med ljudinspelning och redigering i datorn.

Eftersom du ska ha datorn till inspelning också så kanske du skulle satsa på ett bra ljudkort/ljudinterface istället. Då kan du få både bra uppspelning (DAC) och inspelning (ADC) i samma låda.

T.ex det här:

Har high-end DAC (AK4396), bra ADC (AK5385) och inbyggd hörlursförstärkare.

Eller om du vill ha mer avancerade inspelningsmöjligheter så finns t.ex. detta:

Här finns fler alternativ i olika prisklasser:
https://www.prisjakt...egori.php?k=373

Postad 08 March 2008 - 13:58

s.m.f
  • s.m.f
  • Forumräv

• 667 inlägg
  • 0

[size=2]

5. USB är lösningen!
Om man istället använder USB som är en asynkron överföring (mottagaren styr flödet) med felkorrigering och skickar ut musikdatat till en extern bra DAC så slipper vi de störningar från datorn som ger upphov till jitter. Man får också en bitperfekt överföring av informationen från datorn till DACen. Vissa av pukterna från 4) ovan kan behöva beaktas även vid användning av en USB DAC, beroende på drivrutinerna.

[b]6. Detta ställer krav på att DACen

- Hanterar USB överföringen korrekt så att flödet regleras bra
- Har en bra intern låg-jitter klocka som klockar upp signalen
- Självklart så vill man även ha en så bra D/A omvandling som möjligt[/url]

Intressant läsning, innebär detta samma sak som att koppla en usb hdd med flac filer till en usb dac? ELler måste det gå via datorn? Så som jag gör med min 4308 känns väldigt smidigt med usb hdd direkt till den, men har svårt att hitta någotn bra One box solution likt 4308 nu när jag funderat på att gå ner på tvåkanal.

Edit: att köra usb direkt in i dac om det är det som menas och att det går kräver ju iofs en dac med någon form av display för att kunna visa mapparna.

Redigerat av s.m.f, 08 March 2008 - 14:12.

Postad 08 March 2008 - 18:33

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

• 12482 inlägg
  • 0
Kostar den där Naim-spelaren verkligen 255000kr? :D

Jitter:

Naim CD555:
113ps

Lyngdorf CD-1:
116ps

Rotel RCD-06:
122ps

Marantz SA-11S1:
124ps

Pioneer DV-989AVi:
125ps

Denon DVD-3910:
127ps

Primare DVD26:
133ps

Denon DCD-700AE:
254ps

Slim Devices Transporter:
268ps

NAD Master M5:
699ps

All värden är vid CD-uppspelning, dvs 16bit, 44.1kHz. Testerna är utförda av Miller Audio Research.

Vid blindtest brukar tröskeln för hörbart jitter ligga på runt 250 nanosekunder, men det kan nog vara lite
lägre beroende på jittrets karaktär.

250ns = 250000ps.

Redigerat av Ageve, 08 March 2008 - 19:34.

Postad 08 March 2008 - 22:19

Falloutboy
  • Falloutboy
  • Lärjunge

• 444 inlägg
  • 0

Kostar den där Naim-spelaren verkligen 255000kr? :)

Enligt Stereophiles recension kostar den $20300 (ca. 124000kr). Sen kostar den separata strömförsörjningen $7850 (ca. 48000kr).

Postad bild

Vansinne? Ja :blush:.
Och för övrigt saknar den digitala utgångar, så pollen om den är bättre som transport är rätt onödig :D.

Redigerat av Falloutboy, 08 March 2008 - 22:25.

Postad 08 March 2008 - 23:19

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

• 12482 inlägg
  • 0

Vansinne? Ja :).
Och för övrigt saknar den digitala utgångar, så pollen om den är bättre som transport är rätt onödig :D.

Digital utgång kanske går att köpa till, för 76000kr :blush:

Postad 10 March 2008 - 09:18

Vic Vega
  • Vic Vega
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0

Enligt Stereophiles recension kostar den $20300 (ca. 124000kr).
Och för övrigt saknar den digitala utgångar, så pollen om den är bättre som transport är rätt onödig ....

Oops. :) Drog bara till med den dyraste CD spelaren på prisjakt, såg inte att priset inte "inkluderade" digitala utgångar. Ja ja, pollen får väl ses som en mätning av andelen "troende". Tror de flesta förstår poängen.

Vid blindtest brukar tröskeln för hörbart jitter ligga på runt 250 nanosekunder..

Shit! Är det så högt. Och så berättar Falloutboy att hörbar THD ligger på -60dB. Finns det någon defekt i digital ljudteknik som överhuvudtaget är hörbar? :blink:
--------------------
s.m.f.
Man behöver ju ett bra interface för att hantera musiken och välja låtar. Det kan vara MediaCenter/MediaPortal via datorn, då är USB bra (jag kör så nu). Vill man slippa ha en datorskärm igång så kolla in Squeezebox + ADM9. Ett minimalt "onebox" system där man matar högtalarna med toslink från Squeezboxen. Med nya Controllern så får man ju dessutom ett interface för att välja musik via skivomslag också.

Redigerat av Vic Vega, 10 March 2008 - 11:14.

Postad 10 March 2008 - 19:58

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

• 12482 inlägg
  • 0

Shit! Är det så högt. Och så berättar Falloutboy att hörbar THD ligger på -60dB. Finns det någon defekt i digital ljudteknik som överhuvudtaget är hörbar? ;)

Intermodulationsdistortion kan ge en stor hörbar försämring, likaså brist på dynamik. Dessa parametrar är
viktigare än t ex THD.

Postad 11 March 2008 - 15:49

dannovarius
  • dannovarius
  • Beroende

• 1097 inlägg
  • 0
Hej! Jag har följt utvecklingen på detta forum med stort intresse och nu tar jag mig ton också. Inte för att jag är särskilt kunnig angående detta med HiFi, men mer för att detta rör mig som i dagarna tänkt börja köra ljud från datorn till min Stereoförstärkare. Rätta mig nu om jag har fel men här i tråden diskuteras mest digitala utgångar som S/Pdif, toslink osv, men till en stereoförstärkare är det ju analog signal som gäller och jag undrar vad ni säger om detta? Är det en bra idé att köra sånt eller borde jag skaffa en surroundförstärkare istället bara för att kunna köra digitalt? Jag har ju 2.0 och det var vad jag hade tänkt mig skulle stå i vardagsrummet.

Ljudkortet jag beställt är ett Asus Xonar D2 eftersom det fått goda omdömen. Men jag känner mig nu lite orolig att jag gjort fel val för att köra ljud från datorn till mina fina golvare. Jag har läst specarna men förstår inte direkt om de enda analoga utgångarna är 3,5mm. Det kan väl inte vara den optimala lösningen för överföring av kvalitétsljud? Datorn är en Htpc så att köpa en squeezebox känns bara onödigt.

Har jag gjort rätt tror ni? Finns det något vettigare alternativ för mig? Tacksam för svar.

Postad 11 March 2008 - 18:44

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

• 12482 inlägg
  • 0
Du får använda en omvandlare, eller bättre, en färdig kabel med 3,5mm i ena änden och 2x RCA i den andra.

Asus Xonar har jag inte testat. Ett ljudkort som ger bra ljud analogt är annars EMU 1212M:
http://www.emu.com/p...lSpecifications

edit: TIll EMU-kortet behövs en Teleplugg -> RCA-adapter, finns i musikaffärer osv.

Redigerat av Ageve, 11 March 2008 - 19:00.

Postad 12 March 2008 - 09:52

dannovarius
  • dannovarius
  • Beroende

• 1097 inlägg
  • 0
Jag förlorar inget på att koppla ljudet genom en 3,5mm stereoplug? Jag menar, överföríngen från en sådan kan väl inte vara den bästa? Men jag antar att det inte finns något ljudkort i en rimlig prisklass med RCA-ut. Eller är det ingen större skillnad om detta kort hade haft RCA-ut?

Postad 05 December 2009 - 11:34

SweElite
  • SweElite
  • Forumräv

• 858 inlägg
  • 0
Jag kör allt ljud ut via hdmi ifrån datorn med ett Radeon 5770. Och med Flac låter det tamejf*n ruggit bra....

Postad 05 December 2009 - 18:37

Unregistered1061
  • Unregistered1061
  • Forumräv

• 528 inlägg
  • 0

Jag förlorar inget på att koppla ljudet genom en 3,5mm stereoplug? Jag menar, överföríngen från en sådan kan väl inte vara den bästa? Men jag antar att det inte finns något ljudkort i en rimlig prisklass med RCA-ut. Eller är det ingen större skillnad om detta kort hade haft RCA-ut?

Vilken kontakt man använder spelar inte så stor roll, stereoplugg eller RCA kontakter. Det kortet du valt är ett 7.1 ljudkort. Anledningen till att det bara finns stereopluggar på det, är att det helt enkelt inte finns plats för så många RCA kontakter som behövs.

Nu finns det ett kort i samma serie som du valt med RCA ut. Det heter Asus Xonar Essence ST och är ett rent 2 kanalskort och med inbyggd hörlursförstärkare. Om det är någon skillnad på ljudet vet jag inte, har inte hört någon av de båda. Men ska beställa detta 2 kanalskort, eftersom jag själv enbart lyssnar på vanlig stereo. Tyvärr är det lite dyrare än det kort du valt.

2 kanalsKortet är detta:
https://www.prisjakt...kt.php?p=488950

Men jag tror du klarar dig långt med det kort du redan har beställt. En fördel är ju att det är klart för 7.1 ljud, om du i framtiden vill ha flerkanalsljud istället.

Postad 08 December 2009 - 11:07

Unregistered9ec9eb84
  • Unregistered9ec9eb84
  • Lärjunge

• 423 inlägg
  • 0
Testar med egen tråd istället.

kul läsning iaf.

Redigerat av Unregistered9ec9eb84, 11 December 2009 - 17:45.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.