Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Omröstning | Ghost problem med PG6000? |

92 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Ser du Ghosting? Ja Nej eller Ja mycket. (76 medlem(mar) har röstat)

Ser du ghosting (spökbilder) på din 42/50 PG6000

1. Ja (26 röster [34.21%])

Procent av omröstning: 34.21%

2. Nej (39 röster [51.32%])

Procent av omröstning: 51.32%

3. Ja Mycket (11 röster [14.47%])

Procent av omröstning: 14.47%

Rösta Gäster kan inte rösta

Postad 11 april 2008 - 21:07

Hinken74
  • Hinken74
  • Veteran

• 2 346 inlägg
  • 0
Att man ser Halos runt omkring spelarna när man går relativt nära har det med sändningen att göra?
(Hockey btw....)

Redigerat av Hinken74, 11 april 2008 - 21:08.

Postad 11 april 2008 - 21:27

Unregistereda112c6ba
  • Unregistereda112c6ba
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0

Att man ser Halos runt omkring spelarna när man går relativt nära har det med sändningen att göra?
(Hockey btw....)

Helt normalt när man spelar tv-spel! :)

Skämt å sido, jag har inte sett något liknande. Vad har du för källa? Jag kollar på Comhem HD-box. Låter skumt, men sportsändningarna som inte är i HD lämnar ofta mycket att önska i kvalitét.

Postad 11 april 2008 - 21:29

Hinken74
  • Hinken74
  • Veteran

• 2 346 inlägg
  • 0
Kanal 5 helt vanlig telia-digital tv. Man kunde se att det var en ljusare ring runt spelaren.

Postad 11 april 2008 - 21:34

Unregistereda112c6ba
  • Unregistereda112c6ba
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0

Kanal 5 helt vanlig telia-digital tv. Man kunde se att det var en ljusare ring runt spelaren.

Tja, inget jag upplevt iaf. Kan ju bero på din källa (Telia), men också vilka inställningar du ev kör också.

Postad 11 april 2008 - 21:44

Unregistered98025e06
  • Unregistered98025e06
  • Användare

• 167 inlägg
  • 0

Där kan jag inte hålla med dig. Jag iaf ser en ghost lättare på närmre håll, o jag har inget fel på mina ögon. Men det kan ju vara helt individuellt.

Konstigt. Det skall i teorin och i praktiken vara lättare att upptäcka ghosting på håll på grund av att man får en klarare bild jämfört med på nära håll vilket är fullt logiskt enligt mig. Det är därför man överlag går en bit från när man skall titta efter ghosting. Men men, kanske är individuellt.

Har iofs linser... men fullgod syn med dem! =)

Jag kan eg. bara upprepa vad jag redan skrivit. Från soffan syns inget, men när jag gick nära teven så kunde jag se konturer efter klockan (matchuret och resultat i en allsvensk PPV-match) mot svart bakgrund. Kan inte förklara det på annat sätt än så! Är inte ghosting just ofta loggor som hänger kvar när du skiftar till svart bakgrund? Kan ärligt säga att jag inte sett någon ghosting om jag inte gått närmare teven. Exakta avståndet vet jag inte, men mindre än en meter kan jag iaf garantera. 30 cm kanske var att ta i... =) Har för övrigt 50"-aren.

Möjligt det är som du skriver, kan ej skriva att du har fel. Jag tyckte bara det var lite konstigt. :)

För övrigt verkar ghosting existera mer på 42" än på 50".

Postad 11 april 2008 - 21:47

Fredrik HL
  • Fredrik HL
  • Forumräv

• 980 inlägg
  • 0
Får väll göra om röstningen till "JA, 42" ", " JA, 50" " osv :)

Redigerat av Fredrik HL, 11 april 2008 - 21:47.

Postad 11 april 2008 - 22:02

Hinken74
  • Hinken74
  • Veteran

• 2 346 inlägg
  • 0
Kör med runt 50 i både kontrast och ljus...
Låter skumt detta....

Postad 12 april 2008 - 23:06

dexta
  • dexta
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0

Konstigt. Det skall i teorin och i praktiken vara lättare att upptäcka ghosting på håll på grund av att man får en klarare bild jämfört med på nära håll vilket är fullt logiskt enligt mig. Det är därför man överlag går en bit från när man skall titta efter ghosting. Men men, kanske är individuellt.

Den enda ghostning jag ser är om jag haft någon meny eller text-tv framme en stund, sen slår över till helsvart skärm och går riktigt nära tv:n. Ser ingenting ifrån soffan... Och det försvinner direkt med vittvätt eller "vanlig" TV.
Det kan väl ha att göra med att den är så pass svag att den bara syns när man är riiiktigt nära...

Postad 14 april 2008 - 07:41

Unregistered98025e06
  • Unregistered98025e06
  • Användare

• 167 inlägg
  • 0

Det kan väl ha att göra med att den är så pass svag att den bara syns när man är riiiktigt nära...

Problemet att det inte stämmer. Att ghostingen skulle vara svag kan jag köpa men det du ser när du är riktigt nära är förodligen inte Ghosting. :/

Redigerat av Unregistered98025e06, 14 april 2008 - 07:42.

Postad 14 april 2008 - 08:37

Unregistereda112c6ba
  • Unregistereda112c6ba
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0

Problemet att det inte stämmer. Att ghostingen skulle vara svag kan jag köpa men det du ser när du är riktigt nära är förodligen inte Ghosting. :/

Fast jag upplever samma sak, måste vara väldigt nära för att se någon ghosting? Är det just avståndet som gör att du inte tror det är ghosting vi ser? För enligt din definition om att det måste vara avstånd för att rätt bedömma om det är ghosting innebär isf att vi inte har någon som helst ghosting.

Postad 14 april 2008 - 13:43

Unregistered98025e06
  • Unregistered98025e06
  • Användare

• 167 inlägg
  • 0

Fast jag upplever samma sak, måste vara väldigt nära för att se någon ghosting? Är det just avståndet som gör att du inte tror det är ghosting vi ser? För enligt din definition om att det måste vara avstånd för att rätt bedömma om det är ghosting innebär isf att vi inte har någon som helst ghosting.

Nja, alltså det är en spegling som sker när man går så långt fram. Du måste sitta exakt 100% rakt för att en spegling inte skall ske så nära vilket ingen kan, sitta så rakt menar jag. Speglingen sker lättare ju ljusare saker du tittar efter. Jag tror vi var inne på detta tidigare i tråden, eller kanske stora LG tråden.

Mvh

Postad 14 april 2008 - 14:59

dexta
  • dexta
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0

Vad är det då då? Ghosting inbär väl att men ser kvarlämningar, spökbilder, efter bilder som tidigare visats?!
Precis det vi upplever, men så pass svag att det bara syns om man går bra till TV:n och tittar när man har svart bakgrund...

Så du menar att det är en spegling som ligger kvar fast man slagit över till en tom bildkälla?!?
Spegling kan ju bara uppstå om TV:n visar något...

Redigerat av dexta, 14 april 2008 - 15:01.

Postad 14 april 2008 - 15:51

gusan65
  • gusan65
  • Amatör

• 67 inlägg
  • 0
http://www.trustedre...in-Plasma-TV/p1

Taget från sida nr 3, 4e stycket (direkt under tv bilden)
"Another issue with dark scenes is that they can suffer with image retention, where bright parts of a picture can leave a trace of themselves behind for a few seconds. We'd anticipate this issue diminishing over time, though"

Är det inte detta ni syftar på? Ärt det då inte något övergående..enligt testexperterna på trusted.

Postad 14 april 2008 - 16:21

Unregistereda112c6ba
  • Unregistereda112c6ba
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0

Vad är det då då? Ghosting inbär väl att men ser kvarlämningar, spökbilder, efter bilder som tidigare visats?!
Precis det vi upplever, men så pass svag att det bara syns om man går bra till TV:n och tittar när man har svart bakgrund...

Så du menar att det är en spegling som ligger kvar fast man slagit över till en tom bildkälla?!?
Spegling kan ju bara uppstå om TV:n visar något...

Precis! Klart som fan det måste vara ghosting vi ser? Om än mycket svag sådan, och bara vid väldigt korta avstånd. Nä, någon spegling är jag 100 på att det inte är iaf. De som lider av ghosting (vid normalt tittavstånd) har helt enklet tyvärr fått sämre apparater än vi som inte ser något vid normalt tittavstånd. Sen tycker jag mig ana att det nästan enbart är ett problem på 42" versionerna?

Redigerat av Unregistereda112c6ba, 14 april 2008 - 16:23.

Postad 15 april 2008 - 09:43

Unregistered98025e06
  • Unregistered98025e06
  • Användare

• 167 inlägg
  • 0

Att man kan se ghosting när man är nära är ju fullt sant men man brukar säga att det är lättare att se ghosting på avstånd. Det kanske är fullt möjligt att ni inte lider av ghosting och ser spegling istället när ni går fram. Eller är det ytterst lite ghosting helt enkelt, kan inte säga att ni har fel. Det vet ni ju bäst själva. :D

Det verkar som det endast är 42" versionen, helt rätt.

Att det endast är på svart bakgrund håler jag med om, har inte sett tedens av ghoting vid färger förutom svart.

Mvh

Redigerat av Unregistered98025e06, 15 april 2008 - 09:46.

Postad 15 april 2008 - 13:37

gusan65
  • gusan65
  • Amatör

• 67 inlägg
  • 0
Vad ska man säga?
Alnbindoja du hör ju att folk är stensäkra på att det inte är spegling.
Ingen med 50" som får något ghost?

Postad 15 april 2008 - 17:25

Unregistered98025e06
  • Unregistered98025e06
  • Användare

• 167 inlägg
  • 0

Vad ska man säga?
Alnbindoja du hör ju att folk är stensäkra på att det inte är spegling.
Ingen med 50" som får något ghost?

Ja då har dom förmodligen ingen ghosting då. Jag tycker bara det är konstigt att LG PG6000 skulle vara den ända plasman med _ingen_ ghosting alls. Jag förstår inte hur det kan skilja så mycket från en panel till en annan panel där vi talar om ghosting eller inte ghosting. Fosforet skulle alltså skilja sig eller "värmas" upp på olika sätt eller hur fungerar det?

Redigerat av Unregistered98025e06, 15 april 2008 - 17:25.

Postad 15 april 2008 - 18:17

gusan65
  • gusan65
  • Amatör

• 67 inlägg
  • 0
Vad jag förstår så påstår de ju att de VISST ser ghost, men väldigt lite.
Nåväl, struntsamma, det verkar som att det är en som har riktigt störande problem med ghosten och övriga känner av det men ganska lite.
Kan vi sammanfatta att tv är ett helt ok köp? att problemen verkar vara allvarligare i 42 tummarn än 50", och att det inte är allt för allvarliga problem över huvudtaget förutom hos EN enda aparat (förmodligen felkonstruktion).

MVH

Postad 15 april 2008 - 20:42

Reckie
  • Reckie
  • Amatör

• 80 inlägg
  • 0
Var och kikade på OnOff idag och såg en PG6000 live för första gången. Har ingen erfarenhet av plasma tidigare men med denna tråden i åtanke så började jag kika efter ghosting på den 42" de hade i butiken. Gick att se ganska tydligt men det var bara "störande" den växlade från en väldigt ljus scen till en mörk.

Postad 15 april 2008 - 22:49

dexta
  • dexta
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0

Det kanske är fullt möjligt att ni inte lider av ghosting och ser spegling istället när ni går fram. Eller är det ytterst lite ghosting helt enkelt, kan inte säga att ni har fel.

Precis! Det är som någon annan sa, vi säger att vi ser ghostning men väldigt svagt så det bara syns när vi står framme vid TV:n och har en helsvart bild...
Och NEJ, det är INTE spegling eftersom det inte visas något på TV:n! Mer än en runta med "Ingen signal", eller vad det står, som hoppar runt....

Postad 28 april 2008 - 00:22

Unregistered98025e06
  • Unregistered98025e06
  • Användare

• 167 inlägg
  • 0

Precis! Det är som någon annan sa, vi säger att vi ser ghostning men väldigt svagt så det bara syns när vi står framme vid TV:n och har en helsvart bild...
Och NEJ, det är INTE spegling eftersom det inte visas något på TV:n! Mer än en runta med "Ingen signal", eller vad det står, som hoppar runt....

Säkerligen.

Hur som helst känns det inte lönt att lämna tillbaka en plasma när många har ghosting problem med dom i alla fall. Kanske inte problem om man inte stör sig men Ghosting finns där för många.

Mvh

Redigerat av Unregistered98025e06, 28 april 2008 - 00:22.

Postad 28 april 2008 - 07:41

Grimmy
  • Grimmy
  • Veteran

• 1 743 inlägg
  • 0
Jag äger ingen PG6000 men jag vill nyansera diskussionen lite. På min nu 1.5 år gamla (LG) plasma kan jag se ghosting vid normal anvädning (långa tv-spelssessioner (4-5h) undantaget alltså) *endast* om det är helt mörkt i rummet. I och med att jag som regel har lite ströbelysning (av andra orsaker) ser jag alltså sällan ghosting. Släcker jag ned och går fram och granskar - ja då är det ghosting.

Den största anledningen till att alla inte ser lika mycket ghosting är därför sannolikt belysningen i rummet.

Med det sagt vill jag tillägga att jag för ungefär två år sedan fick garanti på min LG-plasma för att den ghostade något fånigt mycket. Den jag fick sedan (annan modell) var betydligt bättre. Så det är inte omöjligt och det råder en stor variation.

Däremot så om man inte ser ghostingen i vanliga scener vid normal användning så kan man nog glömma eventuella garantiärnden.

Postad 26 maj 2008 - 12:15

Unregistered63826edc
  • Unregistered63826edc
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0
Startade precis en ny tråd vars ämne jag antar passar bra i den här:

Har i 3 veckor haft en 42pg6000 som jag generellt är jättenöjd med... MEN!

Stör mig något oerhört på ghostingen i den. Kollar jag på filmer med undertexter ser jag ljusa stråk efter texten i varenda mörk scen i hela filmen, direkt från början. Det är ju oftast inte i fokus men det känns som man fått någon hinna på ögonen och det går helt enkelt inte att borse ifrån. White wash tar bort det mesta men jag måste köra ganska länge och problemet återkommer direkt när jag ser en film med text och mörka sener. Det är ju konsekvensmässigt som att ha en inbränning!

Jag är på vippen att lämna tillbaka TVn och byta mot en px80 men jag gillar ju TVn skarp bortsett från detta så det skulle vara lite bittert också.

Frågan är nu om jag kan förvänta mig bättring av detta eller om problemet kommer kvarstå (TVn har gått ca 100 timmar nu).

Erfarenheter någon?

Således är jag drabbad och jag kan nog inte säga att det är helt acceptabelt. Som jag skrev tidigare: effekten blir ju som om jag hade permanenta inbränningar och det inverkar grymt på filmupplevelsen.
Delade meningar om det blir bättre? Skulle nu returnerat själva (en del tycks ju ha samma problem som jag)?

Mvh

Postad 13 augusti 2008 - 22:20

syrillo
  • syrillo
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0
Hur blir det med ghoostingen om man ställer ner ljusstyrkan och/eller kontrasten? Någonting som slagit mig är att ghoosting knappt nämns i de externa recencionerna, konstigt tycker jag.

Postad 14 augusti 2008 - 21:46

Dizzad
  • Dizzad
  • Amatör

• 65 inlägg
  • 0
Polarn köpte en 50" 6000 som var demokörd i ca: 700 timmar på SVT !
Han fick den betydligt nersatt.

Efter 2 veckor så så ringde han tillbaka och klagade på inbränningen...
Tog inte många dagar innan han fick en ny ! för betydligt nersatt pris...

Postad 14 augusti 2008 - 21:49

Unregistered1df9a6f7
  • Unregistered1df9a6f7
  • Veteran

• 1 973 inlägg
  • 0

Hur blir det med ghoostingen om man ställer ner ljusstyrkan och/eller kontrasten? Någonting som slagit mig är att ghoosting knappt nämns i de externa recencionerna, konstigt tycker jag.

Jag antar att de i testerna (hembitidningen mfl) lägger mindre vikt alternativ ser helheten som viktigare än att det gostar med statiska bilder vid tv-spel.
Enligt mig så finns det andra saker som stör betydligt mer och jag tar hellre lite gosting än andra bildfel, sänker du kontrast från säg dynamiska läget till film läget kommer det bli mindre gosting även med tiden som nu med snart 4 månader med tv-n så har jag mindre gosting än när den var ny trots mer kontrast nu än vid inkörningen!

Postad 14 augusti 2008 - 21:55

Unregistered1df9a6f7
  • Unregistered1df9a6f7
  • Veteran

• 1 973 inlägg
  • 0

Polarn köpte en 50" 6000 som var demokörd i ca: 700 timmar på SVT !
Han fick den betydligt nersatt.

Efter 2 veckor så så ringde han tillbaka och klagade på inbränningen...
Tog inte många dagar innan han fick en ny ! för betydligt nersatt pris...

Det lär nog bli en saftig gosting alternativ spökbild med 700 timmars kanal logga, står tv-n på här hemma på samma kanal en kväll ser man lite lätt gosting från loggan dock lätt att tvätta bort då men 700 timmar....

Såg en saftig inbränning på en pioG8 i en butik för ett tag sen, samma grej där rullande trailer med vit text och svart bakgrund under en ganska lång tid förmodar jag, inte kul att köpa det demo exet heller....

Postad 14 augusti 2008 - 21:57

Grimmy
  • Grimmy
  • Veteran

• 1 743 inlägg
  • 0
Hög kontrast ökar som regel ghosting. Mitt råd är att kalibrerar innan ni reklamerar =)

Postad 29 augusti 2008 - 23:08

rich86
  • rich86
  • Amatör

• 81 inlägg
  • 0
många snackar om att myrornas krig ska hjälpa...hur får jag tv:n att köra det? och hur kalibrerar jag den?? har liite lite problem med ghosting..

Postad 30 augusti 2008 - 13:26

Unregistered1514
  • Unregistered1514
  • Veteran

• 1 554 inlägg
  • 0
Grimmy , så folk ska slösa pengar på kalibrera sen lämna o förlora 3 lax? dem tappar ju inte ghosting exakt pga kalibrera.

onödigt inlägg du gjorde..

Postad 02 september 2008 - 16:15

potpokey
  • potpokey
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Myrornas krig får man enklast genom att välja antenn som ingång...

Postad 10 september 2008 - 20:44

MB7726
  • MB7726
  • Lärjunge

• 273 inlägg
  • 0
Har lite ghosting men det är inget problem.
Räknar med att det lilla försvinner med tiden.
Finns ingen anledning att ha tex 100 i kontrast.

Postad 11 september 2008 - 05:49

waconda
  • waconda
  • Beroende

• 1 026 inlägg
  • 0
Det här är ju inget fenomen som bara drabbat plasmor utan även vanliga gamla CRT också.

Min förra JVC 32" hade svag ghosting och min morsas Philipsvärsting (var en värsting på 90-talet) har mycket ghosting tom. Jag stör mig mycket på den men inte hon och hennes gubbe. Dom har "vant" sig.

Jag har en LG50PC51 och den är ju en av dom modeller som kritiserats mest för detta fenomen och det finns men det är så lite att jag inte stör mig på det. Jag kan ju absolut ha haft tur med min plasma. Jag har faktiskt svårare att acceptera hur min Sony LCD visar SD-bild. Är inte signalen mer eller mindre perfekt är inte den full-hd tv:n rolig att titta på. Som tur är kör jag mest HD eller bluray genom den :)

Postad 15 september 2008 - 13:07

jimmiboy
  • jimmiboy
  • Amatör

• 74 inlägg
  • 0
Har en 50" PG6000 som jag fick i utbyte när jag reklamerade min 42" PX5R .....kör lite inkörning nu men ser att en del kör BreakIn....vad är det? =)
Några andra tips förutom att kontrast och ljusstyrka nerställt?

Postad 02 oktober 2008 - 19:51

peter.mor
  • peter.mor
  • Amatör

• 55 inlägg
  • 0
Nu när ni haft era apparater ett tag, hur upplever ni ghostingingen? jag har kört min 42a i 90 timmar och lika mycket ghosting hmmmm blir den inte bättre :)

Postad 02 oktober 2008 - 20:21

Unregistered1df9a6f7
  • Unregistered1df9a6f7
  • Veteran

• 1 973 inlägg
  • 0

Nu när ni haft era apparater ett tag, hur upplever ni ghostingingen? jag har kört min 42a i 90 timmar och lika mycket ghosting hmmmm blir den inte bättre :)

När ser du gosting och hur mycket? Tex så ser jag INTE gosting efter en fotbolls match klocka som rullar ner i tid uppe i hörnet eller formel 1 som tickar ner i varv uppe i mitten förens jag byter till svart bakgrund och kollar noga, ser man det när det är bild signal på så är det ett problem tycker jag.
Ser jag även på textad film eller tv en hel kväll ser jag vita remsor från texten när bilden blir mörk men det är nog bara pioneer ägare som kommer undan där.

Min gosting har minskat med tiden och väntar du några månader så blir det bättre det har jag märkt av men har du kraftiga problem som tex att text tv fastnar i bilden efter bara 10 sek texttv tittande osv då hade jag reklamerat tv-n LG har visst bra support nu förtiden vilket är positivt!

Sänk kontrast till 50 och sätt dig i användarläget eller film läget om du inte redan gjort det bra de första 200 timmarna.

Redigerat av Unregistered1df9a6f7, 03 oktober 2008 - 09:58.

Postad 03 oktober 2008 - 07:29

nikcepikce
  • nikcepikce
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0
Jag har ghosting på min 50PG6000, framför allt om jag lirar något på xboxen, då ser man tydlig ghosting vid svart bild, annars upplever jag inte det speciellt mycket.

Postad 03 oktober 2008 - 11:54

peter.mor
  • peter.mor
  • Amatör

• 55 inlägg
  • 0

När ser du gosting och hur mycket? Tex så ser jag INTE gosting efter en fotbolls match klocka som rullar ner i tid uppe i hörnet eller formel 1 som tickar ner i varv uppe i mitten förens jag byter till svart bakgrund och kollar noga, ser man det när det är bild signal på så är det ett problem tycker jag.
Ser jag även på textad film eller tv en hel kväll ser jag vita remsor från texten när bilden blir mörk men det är nog bara pioneer ägare som kommer undan där.

Min gosting har minskat med tiden och väntar du några månader så blir det bättre det har jag märkt av men har du kraftiga problem som tex att text tv fastnar i bilden efter bara 10 sek texttv tittande osv då hade jag reklamerat tv-n LG har visst bra support nu förtiden vilket är positivt!

Sänk kontrast till 50 och sätt dig i användarläget eller film läget om du inte redan gjort det bra de första 200 timmarna.

Jag kör runt 50 på allt får grymt mycket gosting bara jag har uppe menyn två sekunder, textremsorna ska vi inte prata om, vänstra kanten på fyrkanten när man har uppe menyn sitter kvar skitlänge spelar ingen roll om jag kör white wash sitter kvar änndå, men kör jag myrornaskrig en halvtimme går den bort, sen tycker jag det är för mycket rött i tvn, vitt blir ju rosa skimrande.

Postad 06 oktober 2008 - 22:22

Unregistered1df9a6f7
  • Unregistered1df9a6f7
  • Veteran

• 1 973 inlägg
  • 0

Jag kör runt 50 på allt får grymt mycket gosting bara jag har uppe menyn två sekunder, textremsorna ska vi inte prata om, vänstra kanten på fyrkanten när man har uppe menyn sitter kvar skitlänge spelar ingen roll om jag kör white wash sitter kvar änndå, men kör jag myrornaskrig en halvtimme går den bort, sen tycker jag det är för mycket rött i tvn, vitt blir ju rosa skimrande.

Ring deras support och reklamera tv-n det är ju något fel på den just gostingen är alldeles för mycket.

Postad 08 oktober 2008 - 17:27

peter.mor
  • peter.mor
  • Amatör

• 55 inlägg
  • 0

Ring deras support och reklamera tv-n det är ju något fel på den just gostingen är alldeles för mycket.

Jag ska ge tvn några timmar till, sen reklamerar jag den om den inte blivit bättre

Postad 02 februari 2009 - 16:19

figthom
  • figthom
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Har läst ett hundratal inlägg angående ghosting på pg6000. Ett antal skriver att de uppfattar det som mycket störande, andra skriver raka motsatsen. Vissa har inte upplevt det medan andra reklamerar tv-apparater "hej-vilt". Tycker detta börjar bli något rörigt då man inte vet vem man ska tro på.

Därför tänkte jag nu att de som har använts sig av tv-apparaten under en längre tid, kan ge ett slutgiltigt svar på hur de upplever att tvn är gällande ghostingen och andra problem...

Bra eller dålig tv?

/t

Postad 02 februari 2009 - 19:00

Unregistered29af8ed6
  • Unregistered29af8ed6
  • Beroende

• 1 073 inlägg
  • 0

Har läst ett hundratal inlägg angående ghosting på pg6000. Ett antal skriver att de uppfattar det som mycket störande, andra skriver raka motsatsen. Vissa har inte upplevt det medan andra reklamerar tv-apparater "hej-vilt". Tycker detta börjar bli något rörigt då man inte vet vem man ska tro på.

Därför tänkte jag nu att de som har använts sig av tv-apparaten under en längre tid, kan ge ett slutgiltigt svar på hur de upplever att tvn är gällande ghostingen och andra problem...

Bra eller dålig tv?

/t

Jag vill inte jämföra med nån annan tv i klassen då jag inte har erfarenhet av dem men jag har nu haft min PG600042 i över ett halvår & är inte nöjd. Svärtan är inte bra, grådassigt skulle jag vilja säga men det har jag nästan lärt mig leva med. Vad jag däremot inte kan leva med är textremseghostingen som stör mig något kopiöst. Så fort det blir mörka partier i en film så ser man skuggor efter textremsorna. Vad gör det att jag ibland stoppar filmen & kör vit rengöring (till familjens förtret) då det efter nån halvtimme är likadant. Kör idag med ett minimum av kontrast för att minimera fenomenet men det finns ändå kvar.

Är less nu så en Pio är beställd idag & LG:n hamnar i sovrummet.

Postad 03 februari 2009 - 19:56

Hinken74
  • Hinken74
  • Veteran

• 2 346 inlägg
  • 0
Verkar som 50" är bättre, har inte alls samma ghostingproblem. De finns men inte alls så det stör. Då är jag ändå känslig.

Dock så är den rätt svår att ställa in. Ibland får man tint i grönt och ibland i rött. Helt neutralt är inte lätt.

Finns dessutom väldigt lite olika settings på nätet...

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-16 13:46:51
  • Ny hifi-bänk - Jobb kvar
    joga
    2025-05-15 21:43:01
  • JBL M2 & BMS SUB
    Anton
    2025-05-15 16:51:15
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.