Yamaha RX-V463, hur koppla ihop?
70 svar till detta ämne
53 relaterade trådar
Officiell Tråd- Xbox 360 (5039 inlägg)
|
5 år sedan
|
Xbox 360- Problem (2051 inlägg)
|
12 år sedan
|
1080p/24 (575 inlägg)
|
12 år sedan
|
Behöver hjälp med Tele2 i Samsung LE40M86 (1 inlägg)
|
12 år sedan
|
Samsung™ M86+M87 • firmware & mainboard & settings (1775 inlägg)
|
13 år sedan
|
Samsung LE40 M86, klickar men startar inte... (7 inlägg)
|
14 år sedan
|
TV-apparater med inbyggd digitaltuner (186 inlägg)
|
15 år sedan
|
Xbox 360 eller PS3 (1171 inlägg)
|
15 år sedan
|
Xbox 360 "Jasper" (734 inlägg)
|
16 år sedan
|
Värde på Xbox360 paket? (20 inlägg)
|
16 år sedan
|
Samsungs nya lcd-serier, S8, R8 och M8 (1960 inlägg)
|
16 år sedan
|
Samsung 40M86 med missljud (19 inlägg)
|
16 år sedan
|
Yamaha RX-V463, några frågor (17 inlägg)
|
17 år sedan
|
Istället för Yamaha RX-V463 (hjälp) (2 inlägg)
|
17 år sedan
|
Skall köpa en hembioförstärkare - vilken? (3 inlägg)
|
17 år sedan
|
Sony KDL-46D3500 vs Samsung LE46M86 (56 inlägg)
|
17 år sedan
|
Yamaha RX-V463 + Sony BDP-S350 eller Onkyo TX-SR606 (5 inlägg)
|
17 år sedan
|
Samsung Full HD 40" för 7 papp - billigast hittils? (25 inlägg)
|
17 år sedan
|
Samsung LE40M86BD eller Samsung LE40A656? (4 inlägg)
|
17 år sedan
|
1080p-skärmar - vilka finns det? (293 inlägg)
|
17 år sedan
|
Söker hemmabio-paket med ljud via HDMI (5 inlägg)
|
17 år sedan
|
Yamaha RX-V463 (2 inlägg)
|
17 år sedan
|
I valet och kvalet, surrstärkare <4000 (5 inlägg)
|
17 år sedan
|
Ytterligare en "Vilken TV?"-tråd (6 inlägg)
|
17 år sedan
|
Yamaha RX-V463 eller Pioneer VSX-1017AV? (2 inlägg)
|
17 år sedan
|
Samsung LE-40M86 (8 inlägg)
|
18 år sedan
|
Samsung + CA-modul + ComHem (8 inlägg)
|
18 år sedan
|
Regnbågseffekt / "Rainbow effect" på LCD (Samsung M86) (10 inlägg)
|
18 år sedan
|
Format? (6 inlägg)
|
18 år sedan
|
Nya XBOX 360 Arcade! (167 inlägg)
|
18 år sedan
|
Lite olika frågor TV/Ljud/Dator/PS3 (0 inlägg)
|
18 år sedan
|
Samsung LE-40M86BD + Wii (0 inlägg)
|
18 år sedan
|
Hjälp att hitta rätt högtalare och förstärkare (4 inlägg)
|
18 år sedan
|
Gulstick, Samsung LE40M86 (29 inlägg)
|
18 år sedan
|
Playstation 2 till LCD-TV (16 inlägg)
|
18 år sedan
|
Besviken på min Samsung M86... (65 inlägg)
|
18 år sedan
|
Xbox 360 prissänkt (298 inlägg)
|
18 år sedan
|
Hjälp mig i LCD-djungeln (7 inlägg)
|
18 år sedan
|
Samsung LE-40M86BD,Sony KDL-40D3500,Panasonic TH-42PZ70 (46 inlägg)
|
18 år sedan
|
Bästa LCD-TV upp till 15000 kr (15 inlägg)
|
18 år sedan
|
Ändra inställningar butik på 40M86 & D3500 (0 inlägg)
|
18 år sedan
|
Ny TV (LCD,F-HD) samt Blu-Ray spelare (22 inlägg)
|
18 år sedan
|
Samsung M86, digital-tv, comhem etc. (8 inlägg)
|
18 år sedan
|
Samsung LE40M86 och Nvidia 8800GTS640 (4 inlägg)
|
18 år sedan
|
Samsung LE37M86 vs LE40M86 (10 inlägg)
|
18 år sedan
|
Vilka modeller bör man inte missa att titta på innan köp? (1 inlägg)
|
18 år sedan
|
Knäpper i TV:n (4 inlägg)
|
18 år sedan
|
40" D3000 eller 40" M86? (9 inlägg)
|
18 år sedan
|
LG 42LF66 eller Samsung LE-40M86BD (1 inlägg)
|
18 år sedan
|
TV och hemmabio inköp, vad välja? (2 inlägg)
|
18 år sedan
|
LCD eller plasma till tv-tittande? (1 inlägg)
|
19 år sedan
|
Gästbok för Adde81 (5 inlägg)
|
19 år sedan
|
Köpråd (6 inlägg)
|
19 år sedan
|
Postad 02 April 2009 - 13:09
DanielSchenström
-
DanielSchenström
-
Beroende
-
-
1102 inlägg
Nu sitter jag här och kliar mig i huvudet över denna förstärkare och dess instruktionsbok. Det är så att jag har kopplat in en digitaltv box till min projektor samt sedan införskaffat en optisk kabel som jag ska koppla in till förstärkaren ifrån boxen. Detta har jag gjort till DVD ingången för optiska kabeln. Men ljudet kommer ändå inte. Jag använder mig enbart utav två högtalare (röd och svart kabel) och jag har testat att sätta dessa i vad jag tycker alla ställen utan framgång. Är det någon underbar själ här som kan hjälpa mig med detta problem? Det vore underbart!
Edit; När jag ändå är igång så tar jag allting direkt så kanske det löser sig snabbare.
Jag använder mig utav; Högtalare, d’feldt 2. Projektor, Optoma HD 65. Förstärkare, Yamaha RX-V463. PS3. Wii. TViX. Digitalbox, comhem.
Högtalarna har jag testat att sätta lite varstans, utan framgång. Är det så att jag måste klippa kontakterna och sedan sätta dessa i "högtalarkontakter" istället för någon utav "Audio-jacken" som bruksanvisningen namnsätter dem?
Jag har kopplat in digitalboxen och får bild, jag har satt i den optiska kabeln för ljud i DVD ingången. Men ändå inget ljud och jag har knappat och tryckt för att lyckas men kanske är det så att jag måste klippa högtalarkablarna som jag nämnde innan?
PS3an samt TViXEN är via HDMI och dessa får jag bild med men ej ljud. Wiiet får jag inte ens bild med. Jag har denna kabel; http://www.gavle.to/~grovsnus/bild.jpg . dom tre första röd, blå samt grön har jag kopplat till, "komponentvideojacket" som heter "DVR", men ingen aning om var jag skall sätta ljudkablarna.
Detta är säkerligen väldigt svårt att fatta men jag tror inte jag kan förklara mer utförligt än detta, tyvärr. Jag medger att jag Verkligen är kass på sådanthär men jag vill lära mig. Jag hoppas någon har tid och lust att hjälpa mig nu. Tackar på förhand!
NU kommer jag ta för givet att manualen för denna maskin liknar manualen för föregångaren som jag har. Där beskriver de steg för steg hur man ställer in högtalarna för att tala om ifall man exempelvis har ett stort eller litet rum med mera. Där får man också höra en testton, hörde du den? När du tryckt på dvd-knappen på förstärkaren eller fjärren så man ser att det står dvd i displayen som källa och det inte kommer nåt ljud från digitalboxen så finns det i princip tre orsaker, du har tryckt på MUTE, högtalarna är inte inkopplade rätt, eller så måste man ställa in i digitalboxens menyer att ljudet ska ut via det optiska. (Mindre troligt är exempelvis att den optiska kabeln inte sitter i ordentligt, men har den bara klickat fast så ska det vara lugnt.) Högtalarkablarna ska endast in i ett enda ställe då du har två högtalare, och det är front left och front right-ingångarna. Jag vet inte hur ändarna på dina högtalare ser ut men det finns två alternativ, banankontakter som är en stickkontakt som man trycker in i hålet (på samma sätt som en RCA-kontakt) eller så skalar man av gummit/plasten kring toppen på kablarna, och stoppar in den i ett hål på samma kontakt som man stoppar i banankontakterna, men man får skruva ut plastvredena först en liten bit för att se dem. Från högra högtalaren ska den in i röd under front right och den svarta in i den svarta för front right och motsvarande för front left för vänstra högtalaren. Jacken, rcakontakterna som används för exempelvis komponentingångarna är enbart till för olika ljudINkopplingar som från en CD-spelare, DVD osv. Förhoppningsvis är det bara det här som felar med det ljudliga. När det gäller ljudet från komponentkabeln till ditt wii så sätter du dem lämpligtvis i audiojacken för dvr. Det är bara benämningar så du kan sätta en dvd-spelare till dvr om du vill, de är namngivbna bara som förslag. Bara du vet var du stoppar dem så du vet vad du ska trycka på för att välja rätt ljudkälla sen. För att få bild behöver du en komponentkabel ut ifrån förstärkaren också till tv:n. Har du bara en komponentkälla, så kan du egentligen dra bild-kablarna direkt till teven och bara ljudet till förstärkaren. För att få ljud från tvixen och ps3:an, kolla i deras menyer först att de skickar ut ljud via HDMI så det inte står inställt på optisk eller liknande. Sen får du kolla namnet på HDMI-ingångarna så du vet vad du ska trycka på på förstärkaren för att höra deras ljud.
Postad 02 April 2009 - 19:26
Zkullock
-
Zkullock
-
Wannabe
-
-
21 inlägg
NU kommer jag ta för givet att manualen för denna maskin liknar manualen för föregångaren som jag har. Där beskriver de steg för steg hur man ställer in högtalarna för att tala om ifall man exempelvis har ett stort eller litet rum med mera. Där får man också höra en testton, hörde du den?
När du tryckt på dvd-knappen på förstärkaren eller fjärren så man ser att det står dvd i displayen som källa och det inte kommer nåt ljud från digitalboxen så finns det i princip tre orsaker, du har tryckt på MUTE, högtalarna är inte inkopplade rätt, eller så måste man ställa in i digitalboxens menyer att ljudet ska ut via det optiska. (Mindre troligt är exempelvis att den optiska kabeln inte sitter i ordentligt, men har den bara klickat fast så ska det vara lugnt.)
Högtalarkablarna ska endast in i ett enda ställe då du har två högtalare, och det är front left och front right-ingångarna. Jag vet inte hur ändarna på dina högtalare ser ut men det finns två alternativ, banankontakter som är en stickkontakt som man trycker in i hålet (på samma sätt som en RCA-kontakt) eller så skalar man av gummit/plasten kring toppen på kablarna, och stoppar in den i ett hål på samma kontakt som man stoppar i banankontakterna, men man får skruva ut plastvredena först en liten bit för att se dem. Från högra högtalaren ska den in i röd under front right och den svarta in i den svarta för front right och motsvarande för front left för vänstra högtalaren. Jacken, rcakontakterna som används för exempelvis komponentingångarna är enbart till för olika ljudINkopplingar som från en CD-spelare, DVD osv.
Förhoppningsvis är det bara det här som felar med det ljudliga.
När det gäller ljudet från komponentkabeln till ditt wii så sätter du dem lämpligtvis i audiojacken för dvr. Det är bara benämningar så du kan sätta en dvd-spelare till dvr om du vill, de är namngivbna bara som förslag. Bara du vet var du stoppar dem så du vet vad du ska trycka på för att välja rätt ljudkälla sen. För att få bild behöver du en komponentkabel ut ifrån förstärkaren också till tv:n. Har du bara en komponentkälla, så kan du egentligen dra bild-kablarna direkt till teven och bara ljudet till förstärkaren.
För att få ljud från tvixen och ps3:an, kolla i deras menyer först att de skickar ut ljud via HDMI så det inte står inställt på optisk eller liknande. Sen får du kolla namnet på HDMI-ingångarna så du vet vad du ska trycka på på förstärkaren för att höra deras ljud.
Problemet är att de högtalare jag har just nu har inbyggd förstärkare samt är aktiva (om det nu gör något), men som jag fattat det med flera jag frågat nu så skapar det problem och Skall Icke användas eller ens försöka användas i förstärkaren jag har nu. Har beställt nya högtalare nu och skall sedan utgå ifrån de tips du gett mig i ditt inlägg. Tack så länge!
Postad 02 April 2009 - 23:03
shapic
-
shapic
-
Beroende
-
-
1446 inlägg
Någon som vet hur man byter namn på de fyra SCENE-lägena?
Postad 07 May 2009 - 09:48
PITAR
-
PITAR
-
Rookie
-
3 inlägg
Får inget ljud när jag kör HDMI från HTPC:n till v463 och bilden är 1280x720. Hur fixar jag det? Den är inställd på DTV/CBL har också destat DVD, både funkar för HDMI enligt manualen.
EDIT: Får ljud med radio och auto calibration grejen så det är inte något fel på det planet. Det är något med HDMI genom recievern. Datorn vill inte ge mer än 1280x720. Om jag kör HDTV mode kan jag få 1920x1080 men inte pixelmappat och delar av skärmen är utanför det tv:n visar där ocskå.
EDIT": I signlar info säger den att den får "DVI --> HDMI" signal men det stämmer ju inte, den för HDMI -> HDMI signal.
EDIT: Har nu testat med S/PDIF också men inget ljud. Har ställt in i datorn såklart.
Hej! Har du löst dina problem med bild och ljud.Jag har likadana med signal info och upplösningen till min projektor.TRÖTT!
Postad 07 May 2009 - 12:09
DanielSchenström
-
DanielSchenström
-
Beroende
-
-
1102 inlägg
Har ni postat om det i HTPC-forumet här, tror det är bästa stället. Just att den säger DVI-signal oroar mig lite då DVI inte bär ljud med sig.
Postad 19 May 2009 - 22:34
Salle
-
Salle
-
Användare
-
-
160 inlägg
Hejsan jag har kopplat in min PS3 till Recivern och den vidare sen till TV:n och allt fungerar som det ska! Det är bara en liten störig sak som händer nån gång då och då. Det är precis som att recievern tappar kontakt med PS3, för om jag ser på en film eller spelar tv spel, så blir det "myrornas krig" i 10 sekunder, sen är det som att det startas om och det blir som vanligt igen. Man ser t.ex. uppe i tvns hörn att det dyker upp 1080 p varje gång den kommer tillbaka från flimmret. Därefter kommer det tillbaka nån gång igen. Mycket konstigt! Hoppas ni förstår hur jag menar.. Det är iaf väldigt störigt, särskilt när man spelar tv spel! Kan det vara glapp i min HDMI kontakt eller? Det händer bara då jag använder PS3 och inte digital TV osv...
Postad 19 May 2009 - 22:53
shapic
-
shapic
-
Beroende
-
-
1446 inlägg
Hejsan jag har kopplat in min PS3 till Recivern och den vidare sen till TV:n och allt fungerar som det ska! Det är bara en liten störig sak som händer nån gång då och då. Det är precis som att recievern tappar kontakt med PS3, för om jag ser på en film eller spelar tv spel, så blir det "myrornas krig" i 10 sekunder, sen är det som att det startas om och det blir som vanligt igen. Man ser t.ex. uppe i tvns hörn att det dyker upp 1080 p varje gång den kommer tillbaka från flimmret. Därefter kommer det tillbaka nån gång igen. Mycket konstigt! Hoppas ni förstår hur jag menar.. Det är iaf väldigt störigt, särskilt när man spelar tv spel! Kan det vara glapp i min HDMI kontakt eller? Det händer bara då jag använder PS3 och inte digital TV osv...
Låter snarare som att det är något skumt med din TV, att den växlar mellan analog ingång och HDMI-ingång. Recievern kan inte skicka ut "myrornas krig" (som är en analog signal) via HDMI-utgången. Händer detta aldrig ifall du kopplar PS3 direkt till TV:n?
Postad 20 May 2009 - 07:51
DanielSchenström
-
DanielSchenström
-
Beroende
-
-
1102 inlägg
Det låter som ett handskakningsproblem. HDMI kollar ju av med källa och bildvisare som en del av kopieringsskydd om jag förstått det rätt. För mig uppstår myrornas-kriget bara när jag ändrar upplösning eller går från spel till XMB och varar kanske 1-2 sekunder. Det verkar bero mycket på samspelet mellan ens maskiner så jag skulle kolla upp om andra haft problem med den här förstärkaren och teven (och också kolla om det uppstår när du kopplar direkt från ps3 till tv).
Postad 20 May 2009 - 10:12
Salle
-
Salle
-
Användare
-
-
160 inlägg
Låter snarare som att det är något skumt med din TV, att den växlar mellan analog ingång och HDMI-ingång. Recievern kan inte skicka ut "myrornas krig" (som är en analog signal) via HDMI-utgången. Händer detta aldrig ifall du kopplar PS3 direkt till TV:n?
Det låter som ett handskakningsproblem. HDMI kollar ju av med källa och bildvisare som en del av kopieringsskydd om jag förstått det rätt. För mig uppstår myrornas-kriget bara när jag ändrar upplösning eller går från spel till XMB och varar kanske 1-2 sekunder. Det verkar bero mycket på samspelet mellan ens maskiner så jag skulle kolla upp om andra haft problem med den här förstärkaren och teven (och också kolla om det uppstår när du kopplar direkt från ps3 till tv).
Tack för snabba svar! Nej det har aldrig hänt då jag kopplat TV och PS3 direkt mellan varandra, utan det började när jag införskaffade Förstärkaren! Du nämner analog signal.. kan mitt problem bero på att jag har en analog kabel kopplat till TV:n ? Använde nämligen analog TV innan digital boxen anlände.... För övrigt så har jag TV Plasma Panasonic PX80 42" EDIT: Tog bort den analoga kabeln, men det blev "myrornas krig" ändå när jag startade ett spel i PS3.
Redigerat av Salle, 20 May 2009 - 10:20.
Postad 20 May 2009 - 15:11
DanielSchenström
-
DanielSchenström
-
Beroende
-
-
1102 inlägg
Det myrornas krig som uppstår när du startar ett spel är en del av/ett resultat av handskakningsprocessen. Men det är inget att oroas för, däremot ska det ju inte uppstå medans man spelar (eller ser på film eller nåt annat).
Postad 20 May 2009 - 17:56
Salle
-
Salle
-
Användare
-
-
160 inlägg
Det myrornas krig som uppstår när du startar ett spel är en del av/ett resultat av handskakningsprocessen. Men det är inget att oroas för, däremot ska det ju inte uppstå medans man spelar (eller ser på film eller nåt annat).
Nu senast jag spelade så under spelets gång så blir det inte "myrornas krig", men det blir svart bild i 2 sek när den verkar koppla om eller något.. står lixom widescreen, 1080 p osv uppe i ena hörnet efter de hänt. Precis som om man hade stängt av och satt på. Det ska väl inte hända i själva spelet? Det är inga problem om jag kopplar PS3 direkt till TV..
Postad 21 May 2009 - 00:36
shapic
-
shapic
-
Beroende
-
-
1446 inlägg
Nu senast jag spelade så under spelets gång så blir det inte "myrornas krig", men det blir svart bild i 2 sek när den verkar koppla om eller något.. står lixom widescreen, 1080 p osv uppe i ena hörnet efter de hänt. Precis som om man hade stängt av och satt på. Det ska väl inte hända i själva spelet? Det är inga problem om jag kopplar PS3 direkt till TV..
Nej, så ska det absolut inte vara, det låter som att signalen tappas med jämna mellanrum. Och eftersom detta aldrig händer när du kör PS3:an direkt mot tv:n så är kan det inte vara något annat än recievern som krånglar. Ring Yamaha, de kanske är medvetna om problemet, om inte annat så kan du nog få den lagad/utbytt. Och återkom med resultatet till oss!
Postad 21 May 2009 - 06:34
Unregistered276d62c1
-
Unregistered276d62c1
-
Forumräv
-
-
729 inlägg
kan väl passa på att fråga även jag som precis köpt denna reciever.
jag har gjort så att jag kopplade min xbox med hdmi till hdmi ingång 1 och sedan en sladd från hdmi out på recievern till tvn. får varken bild eller ljud men tv.n verkar iaf känna av att en hdmi kabel är insatt fast får då. ingen signal på tvn.
känns inte som jag har kopplat fel men är det något man bör tänka på annars? provat koppla min ps3a likadant men fungerar inte dock så kör jag nu temporärt med hdmi från ps3 till tv.n sedan optisk kabel till recievern.
hoppas ni förstår hur jag menade?
Postad 21 May 2009 - 10:36
DanielSchenström
-
DanielSchenström
-
Beroende
-
-
1102 inlägg
Den uppenenbara, men kanske dumma frågan är då, om du ställt in på fjärrkontrollen eller recievern vilken bildkälla den ska använda? Testa bägge HDMI-kablarna från PS3:an för att inte utesluta att nån av dem är trasiga.
Postad 21 May 2009 - 21:06
Unregistered276d62c1
-
Unregistered276d62c1
-
Forumräv
-
-
729 inlägg
Den uppenenbara, men kanske dumma frågan är då, om du ställt in på fjärrkontrollen eller recievern vilken bildkälla den ska använda? Testa bägge HDMI-kablarna från PS3:an för att inte utesluta att nån av dem är trasiga.
jodå jag har ställt in vilken bildkälla den ska använda, ställde in det på "scene" knappen. använder jag hdmi kabeln direkt till tv.n så fungerar det klockrent. |: är det ej scene man ska ändra för att välja bildkälla? är min första reciever och har som ingen koll ):
Postad 22 May 2009 - 13:28
DanielSchenström
-
DanielSchenström
-
Beroende
-
-
1102 inlägg
Nope, inte Scene, det används för att skapa och använda 4 förutbestämda kombinationer av bild och ljud. Du ska använda inputknapparna på fjärrkontrollen, de som heter saker som DVD, DTV/CBL och så vidare. (Scene ska kunna användas om man ställt in dem rätt.)
Man kan också manuellt ställa in vad HDMI-ingångarna ska motsvara för knappar på fjärrkontrollen enligt manualen.
Och hade du testat att bägge HDMI-kablarna fungerade eller bara en av dem?
Redigerat av DanielSchenström, 22 May 2009 - 13:29.
Postad 31 May 2009 - 22:35
Unregistered276d62c1
-
Unregistered276d62c1
-
Forumräv
-
-
729 inlägg
Nope, inte Scene, det används för att skapa och använda 4 förutbestämda kombinationer av bild och ljud. Du ska använda inputknapparna på fjärrkontrollen, de som heter saker som DVD, DTV/CBL och så vidare. (Scene ska kunna användas om man ställt in dem rätt.) Man kan också manuellt ställa in vad HDMI-ingångarna ska motsvara för knappar på fjärrkontrollen enligt manualen.
Och hade du testat att bägge HDMI-kablarna fungerade eller bara en av dem?
tjo satte mig direkt med detta och provade med både dvd/dtl ingången och sedan hmdi out till tvn men fungerar fortfarande inte, tvn reagerar på att en hdmi kabel sitter i det uttaget men säger att den ej får signal. provat med olika hdmi kablar som funkar om man kopplar dom rakt ifrån konsol till tv så är inte fel på dom, känns som det är något uppenbart men jag fattar fasen inte vad );
Postad 02 June 2009 - 21:48
Lelo
-
Lelo
-
Wannabe
-
-
17 inlägg
Tja, har samma problem med mitt PS3, Yamaha RX-V463 och PX70. När jag startar upp svart i 2sek och brus igenom högtalarna snabbt; sen kommer 1080p...sen allt lugnt inne i PS3 XMB...när jag väljer spela film eller spel (lämnar PS3 XMB meny) så 2 sek svart med ett snabbt brus i högtalarna sen skalar den upp i filmen/spelet till 1080p igen och då funkar det kanon igen..... vet inte men det känns som att det är såhär det ska vara? :S brusljudet som kommer låter dock rätt obehagligt för högtalarna.
Postad 03 June 2009 - 14:51
DanielSchenström
-
DanielSchenström
-
Beroende
-
-
1102 inlägg
Ja, bruset och bildeffekterna som myrornas krig är ett resultat av handskakningen. Så får om jag kör på min Samsung LCD-tv medan min Epson EMP TW-700 projektor sköter det utan flimmer och brus (och jag har direkt kopplat mellan min PS 3 och mina bildvisare).
Tror det har med hur snabb och effektiv bildvisaren och maskinerna är på handskakningen.
Soulie: Jag skulle ringa till Yamahas kundtjänst och prata med dem.
Edit: Redigerade om då det jag först skrivit om projektorn inte stämde. Dåligt minne.
Redigerat av DanielSchenström, 04 June 2009 - 07:17.
Postad 15 June 2009 - 15:48
dannekarlsson
-
dannekarlsson
-
Wannabe
-
-
33 inlägg
Hej!
Jag måste bara höra om nån kan hjälpa mig med ett stort problem. Jag har Playstation 3 kopplad till Yamaha rx-v463 via hdmi men när jag spelar upp en blu-rayfilm med tex true hd och har receivern på direct eller straight så kommer det bara ljud ur fronthögtalarna och centern och de enda som syns på receivern är de två fronthögtalarna, alltså inte 5.1.. Vad är det för fel? Jag har linjär pcm inställd på ps3:an, så jag tror inte felet sitter där.. Tycker jag försökt allt möjligt men inget fungerar.
Dessutom har jag märkt att bilden är väldigt mörk om jag inte har inställt på "RGB" och "begränsad" ska det vara så eller går jag miste om "hd-bild" då. Tycker nämligen att bilden också blir lite grynigare men de kanske bara är huvudet som spelar en ett spratt!?
Vore MYCKET tacksam för svar och förslag!!
Postad 25 September 2013 - 10:04
Mörqry
-
Mörqry
-
Wannabe
-
-
33 inlägg
jag bara kopplade o tutade o körde.. (xbox 360) behövde ej ställa in något.. kör in på hdmi cbl, kör ut på hdmi ut såklart.. och så väljer jag cbl input o så är bild o ljud där.
Kom över en sån här Yamaha RX-V463 och försöker koppla in Xbox 360 med HDMI. Har kopplat på alla sätt jag kan komma på, men får inget ljud eller bild via HDMI. Kopplar jag via HDMI så hittar inte Xboxen kontrollen utan står bara och söker. Kör nu HDMI direkt in i TVn och ljud ut från TVn till Yamahan via optiskt och får givetvis bara ut stereoljud då. Nån som har nåt förslag?
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Ljud
-
→
Förstärkare
-
Personuppgiftspolicy
|
-
XBox Halo Edition
lod
2026-07-29 08:14:23
-
VM på nya AppleTV
Tobbeswim
2026-07-05 23:35:21
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|