Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Samsung TV med inbyggd Com Hem-box = problem

336 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 26 november 2008 - 08:16

peterleander
  • peterleander
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Även jag har mailat Samsung x 2. Inget svar. Om vi alla hjälps åt att stöta på, Gutta cavat lapidem. Mkt nöjd med Tvn för övrigt (LE40A866S1).
/pl

Postad 26 november 2008 - 13:33

D_B
  • D_B
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0
Jag har en PS-50A456 med samma problem med guiden, fixen funkar på min TV men de känns ju lite omständigt att behöva gå den vägen varje gång man ska kolla i guiden.

//DB

Postad 27 november 2008 - 02:37

Oziano
  • Oziano
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
Hej upptäckte denna tråd nu och även jag upplever problemet med att jag blir utkastad från EPG! Väldigt irriterande och frustrerande. Jag har mailat Samsung och och bett om att få detta åtgärdat snarst, nämnde även att jag kommer att reklamera TV:n om detta problem inte åtgärdas innan nyår. Ska även ringa dom imorgon

Postad 27 november 2008 - 05:22

FrustreradSvenne
  • FrustreradSvenne
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Man blir ju både arg o ledsen när man läser denna tråden. :)

Har i flera års tid gått o planerat ett köp av en Samsung TV, då jag bor i ett Com Hem hus.

Går dessa EPG- problem att lösa med uppdaterad mjukvara? Har Samsung lyckats fixa EPG:n i sina tidigare modeller. Har Sonys TV apparater samma EPG strul i sina apparater...?

Kampen för fungerande EPG:s i ComHem hus fortsätter.... :unsure:

Postad 27 november 2008 - 12:23

peterleander
  • peterleander
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Gör som andra maila till Samsungs support. "Gutta cavat lapidem" - Droppen urholkar stenen
MVH
Peter L

Postad 27 november 2008 - 18:51

Oziano
  • Oziano
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
Jag har lösningen till EPG problemet!!! :P (ComHem)

Det fungerade i iallafall för mig!

Prova att avvakta på kanalplats 85 (TV1000) i 30 sek.

Gör din tv strömlös i 5 sek och låt därefter starta om på egen hand.

Gör en fabriksåterställning på boxen.

Tadaaa, du kan nu gå igenom alla kanaler i EPG:en i lugn och ro utan oroa dig för att bli utkastad:) och det behövdes endast göras en gång så det är alltså inte en procedur som måste göras varje gång man sätter på TV:en

Hoppas att detta lilla knep åtgärdar erat problem också

Lycka till

Redigerat av Oziano, 27 november 2008 - 19:29.

Postad 27 november 2008 - 19:20

Oziano
  • Oziano
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
OBS, vänta på kanalplats 85 i ca 1 minut istället, fick göra det hos en en polare för att lösa problemet, verkade även vara ganska petigt med att tv:n just ska vara strömlös i 5 sekunder så vänta inte i 10 sek

Redigerat av Oziano, 27 november 2008 - 19:29.

Postad 27 november 2008 - 19:56

MungoBBQ
  • MungoBBQ
  • Användare

• 107 inlägg
  • 0
Vafan... Det låter ju helt bisarrt. Men det är ju å andra sidan den "vanliga" fixen med favoritlistan också, så man får väl testa.

Med strömlös menar du dra ut kontakten ur väggen alltså?

Postad 27 november 2008 - 20:33

MungoBBQ
  • MungoBBQ
  • Användare

• 107 inlägg
  • 0

Prova att avvakta på kanalplats 85 (TV1000) i 30 sek.

Nepp, detta funkade inte för mig. Jag har iofs inte TV1000 så det kan ju ha med det att göra. Nån annan som lyckas?

Postad 27 november 2008 - 23:30

qawer
  • qawer
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0

OBS, vänta på kanalplats 85 i ca 1 minut istället, fick göra det hos en en polare för att lösa problemet, verkade även vara ganska petigt med att tv:n just ska vara strömlös i 5 sekunder så vänta inte i 10 sek

Jag i och för sig inte hunnit kolla om det fungerar på min TV, men en liten stilla FÖRUNDRAN:

Hur i h-lsike kom du på den lösningen?

Postad 28 november 2008 - 00:43

KungAnte
  • KungAnte
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Kan du berätta hur du gör en "fabriksåterställning på boxen"?

Är det Digital meny -> Inställning -> System -> Återställning som avses?

Ska man stå kvar på samma kanal när återställning sker?

Redigerat av KungAnte, 28 november 2008 - 19:25.

Postad 28 november 2008 - 06:59

Oziano
  • Oziano
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
Hej igen

Man ska dra ut kontakten så att TV.en är helt utan ström och man ska inte behöva ha TV1000 för att det ska fungera, själv har jag Medium paketet och det funkade för mig

Hur jag kom på det var det nån som fråga och det är väl omöjligt att komma på nått sådant, jag var i kontakt med Comhem och de sade att jag skulle pröva med den metoden, tyckte själv det lät skit skumt men det funkade så jag skiter i hur konstigt det är faktist

Postad 28 november 2008 - 23:09

qawer
  • qawer
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Nopp, fungerar inte för mig. Har gjort två försök. Väntade två minuter på kanal 85, bröt strömmen i ganska exakt 5 sekunder. När jag skulle göra systemåterställning började den där vanliga bilden med "ingen kontakt" komma upp igen. och hindrade mig från att göra återställningen. Bytte därför till kanal 1 och gjorde återställningen, men det hjälpte inte. Tråkigt

Postad 29 november 2008 - 08:38

Torino gt
  • Torino gt
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0

Nopp, fungerar inte för mig. Har gjort två försök. Väntade två minuter på kanal 85, bröt strömmen i ganska exakt 5 sekunder. När jag skulle göra systemåterställning började den där vanliga bilden med "ingen kontakt" komma upp igen. och hindrade mig från att göra återställningen. Bytte därför till kanal 1 och gjorde återställningen, men det hjälpte inte. Tråkigt

Det blev samma resultat för mig också :) , kan det bero på vilken modell man har?

Postad 29 november 2008 - 10:14

Unregisteredcd833335
  • Unregisteredcd833335
  • Amatör

• 93 inlägg
  • 0

Man blir ju både arg o ledsen när man läser denna tråden. :)

Har i flera års tid gått o planerat ett köp av en Samsung TV, då jag bor i ett Com Hem hus.

Går dessa EPG- problem att lösa med uppdaterad mjukvara? Har Samsung lyckats fixa EPG:n i sina tidigare modeller. Har Sonys TV apparater samma EPG strul i sina apparater...?

Kampen för fungerande EPG:s i ComHem hus fortsätter.... :(

Det är inte helt problemfritt med Sony TV heller (har en X3500 själv), men problemet artar sig lite annorlunda. EPG'n visar endast information för innevarande samt nästkommande program, och därefter "Ingen information om detta".
Grundproblematiken även i Sony-fallet har såvitt jag kan förstå sitt ursprung i det sätt med vilket Com Hem har valt att förlägga fullständig EPG-information endast till vissa kanaler.

Work-around är att varje gång man sätter igång teven så får man börja med att gå till någon av dessa kanaler i 30-60 s för att "tanka ner EPG":
52 mezzo
-- the voice (finns ej längre kvar, låg på 62)
85 tv1000
107 viasat motor
174 hrt1
179 tv polonia
Det spelar ingen roll om man abbonerar på kanalen i fråga - EPG'n fylls på ändå.

Redigerat av Unregisteredcd833335, 29 november 2008 - 15:50.

Postad 29 november 2008 - 20:15

matte2k
  • matte2k
  • Lärjunge

• 337 inlägg
  • 0
Gäller detta samtliga lcds från samsung?
Jag planerade att köpe en Samsung LE-32Axx.

Postad 01 december 2008 - 13:48

MungoBBQ
  • MungoBBQ
  • Användare

• 107 inlägg
  • 0

Det verkar gälla ALLA Samsung-teve med inbyggd DVB-C-box för Com Hem, ja.

Postad 06 december 2008 - 21:17

Unregisteredbf3c9491
  • Unregisteredbf3c9491
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0
Har kommit upp nytt firmware på min modell (och förhoppningsvis på andra med) på samsungs hemsida.

Epg:n blev tyvärr sämre på min, blir "utkastad" från den efter några sek och det blev jag inte innan. Men eftersom jag inte använder den ändå (får väl bli en ny hdpvr box snart), och bilden faktiskt blev bättre med de nya firmware:et, så kommer jag fortsätta köra på de.

Kanske fungerar bättre på nån av era tv-apparater.

Postad 11 december 2008 - 11:57

theluks
  • theluks
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
Jahapp.. Synd att man lyckas läsa sånt här precis EFTER man köpt TV'n.. :/
Fick hem en LE46A676 från Dustin igår.. har dock inte hunnit mer än packa upp den. Då jag märkt att den fömodligen inte är en "nordisk" version, kommer ComHem fungera över huvud taget? Har en separat box, så inget jätteproblem, men vore skönt med en färre fjärr och box framme.. :)
Skall testa ikväll så får vi se om jag behåller TV'n eller ej. (Att den inte var nordisk var ett STORT minus)

Postad 11 december 2008 - 13:19

MungoBBQ
  • MungoBBQ
  • Användare

• 107 inlägg
  • 0

Jahapp.. Synd att man lyckas läsa sånt här precis EFTER man köpt TV'n.. :/
Fick hem en LE46A676 från Dustin igår.. har dock inte hunnit mer än packa upp den. Då jag märkt att den fömodligen inte är en "nordisk" version, kommer ComHem fungera över huvud taget? Har en separat box, så inget jätteproblem, men vore skönt med en färre fjärr och box framme.. :)
Skall testa ikväll så får vi se om jag behåller TV'n eller ej. (Att den inte var nordisk var ett STORT minus)

Nej, Com Hem kommer inte att funka alls. Samsung kan ev. uppgradera mjukvaran i din teve. Vet inte om de gör det gratis eller mot en avgift.

För att uppdatera denna tråd i övrigt - nån som hört nåt från Samsung? Jag tänker skriva ett ännu surare mail till dem nu. Det börjar verkligen bli löjligt hur lång tid det ska ta att fixa denna uppenbara och besvärliga bugg.

Postad 11 december 2008 - 13:45

theluks
  • theluks
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0

Nej, Com Hem kommer inte att funka alls. Samsung kan ev. uppgradera mjukvaran i din teve. Vet inte om de gör det gratis eller mot en avgift.

För att uppdatera denna tråd i övrigt - nån som hört nåt från Samsung? Jag tänker skriva ett ännu surare mail till dem nu. Det börjar verkligen bli löjligt hur lång tid det ska ta att fixa denna uppenbara och besvärliga bugg.

Okay, tackar för svaret! Finns det fler skillnader än firmwaret (och ej supportad av Samsung Sverige)? Kan man så sådana fall köra in firmwaret från Samsung Sveriges supportsida tror ni?

Dock så skall jag först se om det var en S-panel jag fick, om det är det behåller jag den.. om inte får det nog bli tillbakalämning.

Postad 11 december 2008 - 13:46

MungoBBQ
  • MungoBBQ
  • Användare

• 107 inlägg
  • 0

Okay, tackar för svaret! Finns det fler skillnader än firmwaret (och ej supportad av Samsung Sverige)? Kan man så sådana fall köra in firmwaret från Samsung Sveriges supportsida tror ni?

Dock så skall jag först se om det var en S-panel jag fick, om det är det behåller jag den.. om inte får det nog bli tillbakalämning.

Enligt vad jag förstått är det en större omprogrammering som krävs, och som bara kan göras av Samsungs egna supporttekniker.

Postad 11 december 2008 - 13:53

theluks
  • theluks
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0

Enligt vad jag förstått är det en större omprogrammering som krävs, och som bara kan göras av Samsungs egna supporttekniker.

Okay.. Snacka om att göra det svårt för sig.. :/

Ringer och hör om de kan fixa detta! (sorry for OT och tack MungoBBQ för infon)

Postad 11 december 2008 - 14:19

theluks
  • theluks
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
By the way.. gör väl ingen skillnad, men beställde från Dustin Home, och på prisjakt står det "Använder enbart svenska distributörer där så är möjligt." vilket gjorde att jag inte tvekade när jag beställde. Nej, jag börjar känna mig lite olustig, men hoppas Dustin löser detta då jag handlar från dem för riktigt stora belopp (då också via företag)..

Vill också gärna se en fix från Samsung/ComHem så EPG'n fungerar! ;)

Redigerat av theluks, 11 december 2008 - 14:20.

Postad 11 december 2008 - 14:32

MungoBBQ
  • MungoBBQ
  • Användare

• 107 inlägg
  • 0

By the way.. gör väl ingen skillnad, men beställde från Dustin Home, och på prisjakt står det "Använder enbart svenska distributörer där så är möjligt." vilket gjorde att jag inte tvekade när jag beställde. Nej, jag börjar känna mig lite olustig, men hoppas Dustin löser detta då jag handlar från dem för riktigt stora belopp (då också via företag)..

Vill också gärna se en fix från Samsung/ComHem så EPG'n fungerar! ;)

I värsta fall får du väl använda ångerveckan och returnera teven.

Postad 11 december 2008 - 15:04

theluks
  • theluks
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0

I värsta fall får du väl använda ångerveckan och returnera teven.

Precis, tänkte detsamma.

Åter tack!

Postad 15 december 2008 - 20:49

pederU
  • pederU
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0

Har själv en LE-32Axx och på den funkar inte EPG med Com Hem. Har även mejlat Samsung om detta och frågat varför den inte gör det när de har certifierat den för det. Fick till svar detta:
Tack för ert email till Samsung Electronics Nordic.

Vi har nåtts av ett fåtal kunder som beskriver det du berättar.
Våra tekniker jobbar med att försöka återskapa precis den situationen
som du beskriver för att analysera den.Vad orskaen är att det blir så
här för dig just nu kan jag inte svara på just nu.
Om du fortsätter uppfatta det här problemet ber jag dej återkomma om
någon vecka .

Av vad man kan läsa här är det inte ett fåtal kunder det gäller utan de flesta, så man kan ju undra vad de pysslar med när de inte vill erkänna felet.

Postad 15 december 2008 - 20:54

MungoBBQ
  • MungoBBQ
  • Användare

• 107 inlägg
  • 0

Av vad man kan läsa här är det inte ett fåtal kunder det gäller utan de flesta, så man kan ju undra vad de pysslar med när de inte vill erkänna felet.

Det där är typiskt för hur Samsung har betett sig i den här frågan. Jag fick själv ringa dem 3-4 gånger innan de ens kunde erkänna att de visste att det FANNS problem ALLS.

Aldrig mera Samsung, det är då ett som är säkert.

Och så lite Google-anpassade sökord så andra som funderar på en Samsung-teve hittar hit lätt:

Samsungteve samsung teve tv platt LCD Plasma plasmateve platt-teve med inbyggd dvb-c dvbc comhem inbyggd com hem inbyggd digitalbox comhembox recension review recensioner betyg problem med samsung ps-42a456 ps-50a456 ps-42a457 ps-50a457

Postad 16 december 2008 - 06:46

matte2k
  • matte2k
  • Lärjunge

• 337 inlägg
  • 0
att dem upplever det som fåtal är nog att det är nog bara ett fåtal. Typ vi forumnördar som orkar höra av oss och upprepande gånger dessutom.
Tyvärr.
Var inne på både elgiganten och onoff. Och dem sa att dem aldrig hade hört det. Med den saken vet man ju inte hur det är ifs. Dem är ju säljare med provision.
Tyvärr.
Sen tror jag att det är väldigt många som köper dessa Samsung tvs för utan att använda inbyggda boxen. Dels för Samsung blivit ett ledande märke med bra priser och dessutom har en väldigt tilltalande design.
Tyvärr.

Postad 17 december 2008 - 16:24

MungoBBQ
  • MungoBBQ
  • Användare

• 107 inlägg
  • 0

att dem upplever det som fåtal är nog att det är nog bara ett fåtal. Typ vi forumnördar som orkar höra av oss och upprepande gånger dessutom.
Tyvärr.
Var inne på både elgiganten och onoff. Och dem sa att dem aldrig hade hört det. Med den saken vet man ju inte hur det är ifs. Dem är ju säljare med provision.
Tyvärr.
Sen tror jag att det är väldigt många som köper dessa Samsung tvs för utan att använda inbyggda boxen. Dels för Samsung blivit ett ledande märke med bra priser och dessutom har en väldigt tilltalande design.
Tyvärr.

Jo, det stämmer helt säkert, men att det bara skulle vara ett fåtal tror jag inte riktigt på. Det beror väl på hur man definierar "fåtal". De flesta väntar säkert på att det ska ordna sig själv. Eller använder helt enkelt inte EPG:n alls och tänker inte mer på det. "Det funkar ju att titta på teve ändå!"

Men i den butik jag köpte teven var de pinsamt medvetna om problemen. Pinsamt säger jag eftersom de utan att blinka sålde teven till mig utan att nämna problemet först.

Postad 18 december 2008 - 13:05

MungoBBQ
  • MungoBBQ
  • Användare

• 107 inlägg
  • 0
Nu fick jag svar från Samsung igen. Det är ytterligare "God dag yxskaft":

---

Tack för ert email till Samsung Electronics Nordic.

Vi har nåtts av ett fåtalkunder som beskriver det du berättar.

Våra tekniker jobbar just nu på att försökaåterskapa precis den här
situationen som du beskriver för att analysera den. Vad orsaken är att
det blir så här för dig kan vi inte svara på just nu.

Om du fortsätter uppfatta problemet ber vi dig återkomma om någon vecka.
Vi hoppas på ett klarare beskedd då.

Vi beklagar att viinte kan ge dig klarare beskedd just nu.

En sak du kan testa är att bara göra en digitalsökning och inte en
digital och analog och se om det fortfarande är samma. Samt ta kontakt
med comhem för att kontrollera symbolhastighet och frekvens med mera.

Postad 19 december 2008 - 09:22

48Hours_again
  • 48Hours_again
  • Amatör

• 80 inlägg
  • 0

Det verkar gälla ALLA Samsung-teve med inbyggd DVB-C-box för Com Hem, ja.

Jag kör med en A676:a och EPGn fungerar klockrent (blir inte utkastad) men preview fönstret "skall" inte fungerar i DVB-C läge, Sony bla. har tagit bort sitt DVB-C preview fönster så det är inte bara Samsung som inte har ett preview fönster som inte visar bild, den visar "Loading" vilket är korrekt.

Mitt förslag är att du byter till en nyare mjukvara på din A656 föruttsatt att den är en svensksåld modell så skall det vara 1002 vad jag har hört iallafall. Kontakta Samsung supporten så får dom boka en prestigeservice bara och uppgradera TVn.

Och om du inte tycker att den interna DVB-C boxen fungerar tillräckligt bra så köp en extern digital box eller en "PVR" inspelningsbar med HDD istället, jag förstår inte riktigt problemet. Har någon sagt att Preview fönstret skall funger i DVB-C läge om inte så finns det ju inte så mycket att gnälla om tycker jag personligen?

Postad 19 december 2008 - 09:42

MungoBBQ
  • MungoBBQ
  • Användare

• 107 inlägg
  • 0

Och om du inte tycker att den interna DVB-C boxen fungerar tillräckligt bra så köp en extern digital box eller en "PVR" inspelningsbar med HDD istället, jag förstår inte riktigt problemet. Har någon sagt att Preview fönstret skall funger i DVB-C läge om inte så finns det ju inte så mycket att gnälla om tycker jag personligen?

Haha. Varför tror du att det FINNS ett preview-fönster? :D

För övrigt funkar preview-fönstret prima i min externa DVB-C-box från SAMSUNG så det är ju inte tekniskt omöjligt att lösa om man säger så...

Postad 19 december 2008 - 11:27

Unregisteredc7b312fb
  • Unregisteredc7b312fb
  • Forumräv

• 596 inlägg
  • 0
Kom också ihåg att TV:n antagligen är köpt för att kunna ta emot tv-signaler och även kostat extra för det. Nu funkar den enbart som display för externa bildkällor.
Självklart kan man använda externa boxar o.s.v., men i så fall tycker jag att man inte ska behöva stå för den merkostnaden.

Edit: Det är inte alla som enbart har problem med epg:n, utan har större problem med DVB-C-mottagaren.

Redigerat av Unregisteredc7b312fb, 19 december 2008 - 11:29.

Postad 19 december 2008 - 14:02

48Hours_again
  • 48Hours_again
  • Amatör

• 80 inlägg
  • 0

Haha. Varför tror du att det FINNS ett preview-fönster? :D

För övrigt funkar preview-fönstret prima i min externa DVB-C-box från SAMSUNG så det är ju inte tekniskt omöjligt att lösa om man säger så...

Du får nog jämföra med typ en Samsung DCB-270 "set-top-boxen" den har inte någon "preview" för DVB-C tyvärr och det är ju helt olika typer av teknik, dagens TV med inbyggd DVB boxar har ju en extern CA-modul, alla Digital-boxar har ju inbyggda CA moduler så det är nog som att jämföra äpplen och päron när det gäller Conax avkodningen?

Det fins ju även en knapp som heter "Channel list" som man kan använda istället för EPGn så detta kanske inte är ett sådant jätte problem tycker jag...det kommer säkert en fix för detta som alltid...Samsung verkar ju leverera för det mesta om man jämför med deras konkurrenter.

Redigerat av 48Hours_again, 19 december 2008 - 16:54.

Postad 19 december 2008 - 16:34

Madness_985
  • Madness_985
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Det är ju också knepigt att när jag köpte min A656 så tecknade jag ett abonnemang med Comhem och då fick jag alla kanaler gratis i 30 dagar. Men efter dom dagarna så slutade EPGn att fungera när jag fick alla mina kanaler som jag betalar för. Jag kör med Comhem small. Är det då samsungs tv som det är fel på eller är det signalen som comhem skickar ut?

Postad 19 december 2008 - 17:00

48Hours_again
  • 48Hours_again
  • Amatör

• 80 inlägg
  • 0

Det är ju också knepigt att när jag köpte min A656 så tecknade jag ett abonnemang med Comhem och då fick jag alla kanaler gratis i 30 dagar. Men efter dom dagarna så slutade EPGn att fungera när jag fick alla mina kanaler som jag betalar för. Jag kör med Comhem small. Är det då samsungs tv som det är fel på eller är det signalen som comhem skickar ut?

Slutsatsen av detta är då kanske att problemet inte beror på TVn men kanske en viss kombination, tex. Conax-avkodning mellan CA-modulen och smartcard istället, det är kanske där problemet ligger..?

Redigerat av 48Hours_again, 19 december 2008 - 17:01.

Postad 19 december 2008 - 19:54

MungoBBQ
  • MungoBBQ
  • Användare

• 107 inlägg
  • 0

Slutsatsen av detta är då kanske att problemet inte beror på TVn men kanske en viss kombination, tex. Conax-avkodning mellan CA-modulen och smartcard istället, det är kanske där problemet ligger..?

Det är helt ointressant för mig som kund var problemet ligger. Jag är helt övertygad om att Samsung inte är enda boven i dramat här, men det är trots all de som bestämt sig för att släppa ut en hel serie med olika teveapparater i handeln med en stor fet Com Hem-logga på, trots att de visste om att det fanns allvarliga buggar i mjukvaran. Det är oansvarigt, oförskämt och korkat.

Kära Samsung: Jag är ärligt talat dödstrött på att vara betatestare åt företag när jag köper en produkt för dyra pengar. Om ni inte har fungerande Com Hem-stöd i teven, släpp inte ut produkten i handeln då, eller ta bort klistermärket och informera återförsäljarna och kunderna om att man inte kan förvänta sig fungerande DVB-C-stöd i Sverige!

Dessutom, eftersom buggen går att "lösa" tillfälligt genom att trycka på ett par knappar på fjärrkontrollen(!) - hur svårt kan det vara att fixa ny mjukvara som går runt problemet? Jag upplever detta som att Samsung helt enkelt SKITER i att det finns problem med den här serien av deras produkter, något som jag får bekräftat varje gång jag frågar deras kundtjänst om detta.

De senaste gångerna har jag fått standardsvaret

Vi har nåtts av ett fåtal kunder som beskrivit det du berättar.Våra tekniker jobbar pjust nu med att försöka återskapa precis den härsituationen som du beskriver för att analysera den. Vad orsaken är att detblir så här för dig just nu kan jag inte svara på just nu.Om det fortsätter uppfatta det här problemet ber jag dig återkomma om någonvecka.Jag hoppas att jag kan ge dig klarare besked då.Jag beklagar att jag inte kan ge dig klarare besked just nu.MvhEmilSamsung Support

Om deras tekniker "jobbar med att försöka återskapa situationen" så måste de vara RIKTIGT dåliga tekniker, med tanke på att allt som behövs är att koppla in teven till Com Hem så "återskapar" man "situationen". TRAMS!

Postad 20 december 2008 - 12:48

Ezel
  • Ezel
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0

Jag kör med en A676:a och EPGn fungerar klockrent (blir inte utkastad) men preview fönstret "skall" inte fungerar i DVB-C läge, Sony bla. har tagit bort sitt DVB-C preview fönster så det är inte bara Samsung som inte har ett preview fönster som inte visar bild, den visar "Loading" vilket är korrekt.

Vilken slirig försäljare har lurat i dig det? Hur sjutton kan det då funka med workarounden?
Det Samsung behöver göra är att släppa en firmware som automatiskt "trycker på knapparna" för att workarounden ska gå igång. Sedan kan det vara Comhems fel hur mycket som helst, men det är detta som Samsung borde ha gjort direkt för att stödja sina kunder. Givetvis ska de sedan ligga på Comhem för att sedan lösa problemet på sin sida men för tillfället hamnar vi slutkunder i kläm för att företagen inte kan hålla vad de lovar.
Min TV hade en påklistrad Comhem-logga på sig i butiken vilket visade sig betyda INGENTING!! Jag trodde klart att det betydde att den TVn skulle fungera med Comhem eller var det tänkt att tolkas på något annat vis? Får väl ta och kontakta konsumentombudsmannen eller något . . Inte för att det hjälper när Megacorps:en härjar med oss.

Nu ska jag söka upp alla Samsungprodukter på prisjakt och ge dem 1/10 i betyg! Varenda en av dem!! :P

Redigerat av Ezel, 20 december 2008 - 12:51.

Postad 21 december 2008 - 10:46

matte2k
  • matte2k
  • Lärjunge

• 337 inlägg
  • 0
var inne på expert igår. en säljare där sa att han visste att det var problem med conax dilog och comhem. finns tydligen lite olika serienummer på dem, och det var ngt speciellt dem skulle heta i början.

Postad 21 december 2008 - 11:57

MungoBBQ
  • MungoBBQ
  • Användare

• 107 inlägg
  • 0
Jag har provat fem olika CA-moduler, efter inrådan från stället där jag köpte teven. Ingen av dem funkade bättre.

Postad 21 december 2008 - 18:11

48Hours_again
  • 48Hours_again
  • Amatör

• 80 inlägg
  • 0

Det är helt ointressant för mig som kund var problemet ligger. Jag är helt övertygad om att Samsung inte är enda boven i dramat här, men det är trots all de som bestämt sig för att släppa ut en hel serie med olika teveapparater i handeln med en stor fet Com Hem-logga på, trots att de visste om att det fanns allvarliga buggar i mjukvaran. Det är oansvarigt, oförskämt och korkat.

Kära Samsung: Jag är ärligt talat dödstrött på att vara betatestare åt företag när jag köper en produkt för dyra pengar. Om ni inte har fungerande Com Hem-stöd i teven, släpp inte ut produkten i handeln då, eller ta bort klistermärket och informera återförsäljarna och kunderna om att man inte kan förvänta sig fungerande DVB-C-stöd i Sverige!

Dessutom, eftersom buggen går att "lösa" tillfälligt genom att trycka på ett par knappar på fjärrkontrollen(!) - hur svårt kan det vara att fixa ny mjukvara som går runt problemet? Jag upplever detta som att Samsung helt enkelt SKITER i att det finns problem med den här serien av deras produkter, något som jag får bekräftat varje gång jag frågar deras kundtjänst om detta.

De senaste gångerna har jag fått standardsvaret

Vi har nåtts av ett fåtal kunder som beskrivit det du berättar.Våra tekniker jobbar pjust nu med att försöka återskapa precis den härsituationen som du beskriver för att analysera den. Vad orsaken är att detblir så här för dig just nu kan jag inte svara på just nu.Om det fortsätter uppfatta det här problemet ber jag dig återkomma om någonvecka.Jag hoppas att jag kan ge dig klarare besked då.Jag beklagar att jag inte kan ge dig klarare besked just nu.MvhEmilSamsung Support

Om deras tekniker "jobbar med att försöka återskapa situationen" så måste de vara RIKTIGT dåliga tekniker, med tanke på att allt som behövs är att koppla in teven till Com Hem så "återskapar" man "situationen". TRAMS!

Det är nog bättre att du lämnar tillbaka TVn till återförsäljaren och köp en TV av en annan modell eller märke istället, det är nog bättre för ditt blodtryck och Julstämmningen här :rolleyes:

Redigerat av 48Hours_again, 22 december 2008 - 11:48.

Postad 21 december 2008 - 20:22

MungoBBQ
  • MungoBBQ
  • Användare

• 107 inlägg
  • 0

Det är nog bättre att du lämnar tillbaka TVn till återförsäljaren och köp en TV av ett annan modell eller märke istället, det är nog bättre för ditt blodtryck och Julstämmningen här :rolleyes:

Tro mig, jag har försökt. Tyvärr säger min återförsäljare att teven inte är trasig, utan att det där är nåt som Samsung ska fixa. Och Samsung säger ju att de "jobbar på det"...

Postad 21 december 2008 - 20:31

Unregisteredc7b312fb
  • Unregisteredc7b312fb
  • Forumräv

• 596 inlägg
  • 0
Tror ändå att du har rätt att kräva av den som sålt produkten att den ska fungera som utlåvat. Sen får han ta striden med tillverkaren.
Kan inte riktigt alla konsumentregler men tror det är ungefär nåt sånt. Nån annan kanske kan reda ut...

Edit: Det är ju trots allt han som du har ett avtal med. Blir ju jobbigt om man måste kriga på massa olika fronter.

Redigerat av Unregisteredc7b312fb, 21 december 2008 - 20:32.

Postad 22 december 2008 - 10:51

Unregisteredb3599d3b
  • Unregisteredb3599d3b
  • Lärjunge

• 477 inlägg
  • 0
Tipsa Aftonbladet så kanske det blir lite fart på Samsunk?

Postad 22 december 2008 - 11:17

MungoBBQ
  • MungoBBQ
  • Användare

• 107 inlägg
  • 0

Tipsa Aftonbladet så kanske det blir lite fart på Samsunk?

Japp, jag försöker det också. Och Plus.

Postad 22 december 2008 - 11:54

48Hours_again
  • 48Hours_again
  • Amatör

• 80 inlägg
  • 0

Japp, jag försöker det också. Och Plus.

Om butiken inte hjälper dig så vänd dig då till Samsung direkt typ Produktchefen så kommer dom säkert att hjälpa dig på en gång, detta fungerar mycket bättre än att hålla på med tidningar och Plus som bara tar en massa tid osv. och dessutom får du säkert en ny TV säkerligen en bättre modell istället, A656:an som du har nu är ju inte direkt en high-end modell...

Redigerat av 48Hours_again, 22 december 2008 - 11:58.

Postad 22 december 2008 - 12:21

MungoBBQ
  • MungoBBQ
  • Användare

• 107 inlägg
  • 0

Om butiken inte hjälper dig så vänd dig då till Samsung direkt typ Produktchefen så kommer dom säkert att hjälpa dig på en gång, detta fungerar mycket bättre än att hålla på med tidningar och Plus som bara tar en massa tid osv. och dessutom får du säkert en ny TV säkerligen en bättre modell istället, A656:an som du har nu är ju inte direkt en high-end modell...

Jag har redan haft kontakt med Samsungs PR- och marknadschefer. De gör inget mer än att hänvisa till supporten tyvärr. Produktchef vore kanon, nån som har hans e-postadress?

Fast det är A456 som jag har. Men ändå.

Redigerat av MungoBBQ, 22 december 2008 - 12:22.

Postad 22 december 2008 - 12:49

48Hours_again
  • 48Hours_again
  • Amatör

• 80 inlägg
  • 0

Jag har redan haft kontakt med Samsungs PR- och marknadschefer. De gör inget mer än att hänvisa till supporten tyvärr. Produktchef vore kanon, nån som har hans e-postadress?

Fast det är A456 som jag har. Men ändå.

Ja dom kan nog inte göra så mycket när det gäller produkter tyvärr, men ring Samsung direkt dom kan säkert koppla dig vidare antar jag, det är nog enklast och snabbast.

Andreas Bratt, nordisk
produktchef för tv på SAMSUNG enligt denna länk https://www.minhembi...190918-150.html

Postad 22 december 2008 - 12:50

MungoBBQ
  • MungoBBQ
  • Användare

• 107 inlägg
  • 0

Andreas Bratt, nordisk
produktchef för tv på SAMSUNG enligt denna länk https://www.minhembi...190918-150.html

Tack, jag gör ett försök.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Baffelväggen
    Globe
    2025-04-28 19:31:57
  • 2st Slutsteg till köket
    Anton
    2025-04-27 22:56:09
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.