Runt 24-25 000 för 890 och 856 det var dom två jag är intresserad av är det bara skicka ett mail till hi-fabrik om pris o sen sin adress och hur du vill betala ??????Hehe. Ok, men det är ju som sagt en del mer som ska anlända (förhoppningsvis) de kommande dagarna. Ett par bilder finns iaf att beskåda nu: länk.
Jag betalade via kontokort online - osäker på vilka andra alternativ som fanns, men jag tror att internetbank fanns. Men jag undrar om det inte bara är i Norrland man behöver göra det, i övriga Sverige skulle jag förvänta mig att COD fungerar som COD ska fungera och att du kan betala med kort vid dörren... Totalt gick det på 26350:- för mig, då var paketet alltså Vento 890, Vento 856 samt GLE 410. Jag har beställt en Onkyo 807 och hoppas på att den har tillräckligt med kraft för att driva dem på ett bra sätt, har läst bra saker om den hittils. En 905:a lär ju dock fungera väldigt bra.
Canton Vento 890DC med Onkyo 807/876?
Canton Vento 890 DC
(Golvhögtalare)
|
2
|
(18)
|
Inga priser | |
Onkyo TX-SR876
(Förstärkare)
|
5
|
(36)
|
Inga priser | |
Canton GLE 410
(Surroundhögtalare)
|
1
|
(21)
|
Inga priser | |
Canton Reference 9.2 DC
(Surroundhögtalare)
|
1
|
(11)
|
Inga priser | |
Canton Vento 856 Center
(Centerhögtalare)
|
1
|
(7)
|
Inga priser | |
Onkyo TX-NR807
(Förstärkare)
|
4
|
(28)
|
Inga priser |
Postad 17 August 2009 - 22:36
Postad 17 August 2009 - 22:45
Japp, bara att skicka mail och fråga om priset och sen kan du lägga in din beställning. Normalt kommer de be dig att göra en banköverföring till deras konto, men du kan efterfråga att få det skickat som COD istället i vilket fall du bör kunna betala med kontokort vid leverans (och slipper vänta X antal bankdagar på att betalningen ska nå deras bank innan de skickar paketet). Det kostar dock €20 extra per kolli, och det lär vara tre kollin även i ditt fall.Runt 24-25 000 för 890 och 856 det var dom två jag är intresserad av är det bara skicka ett mail till hi-fabrik om pris o sen sin adress och hur du vill betala ??????
Postad 17 August 2009 - 23:12
Bara att skriva cash on delivery så fattar dom hur jag vill ha det ???? Man börjar bli sugen på nya högtalare jag har haft mina Canton RCA i fem år nu så ett par vento för det priset skulle inte sitta fel.Japp, bara att skicka mail och fråga om priset och sen kan du lägga in din beställning. Normalt kommer de be dig att göra en banköverföring till deras konto, men du kan efterfråga att få det skickat som COD istället i vilket fall du bör kunna betala med kontokort vid leverans (och slipper vänta X antal bankdagar på att betalningen ska nå deras bank innan de skickar paketet). Det kostar dock €20 extra per kolli, och det lär vara tre kollin även i ditt fall.
Postad 17 August 2009 - 23:37
Jepp, det ska funka bra.Bara att skriva cash on delivery så fattar dom hur jag vill ha det ????
Postad 17 August 2009 - 23:51
Citerar mailet:
Hello, I can offer as follows:
1pcs Canton Vento 856 CM - Highgloss White or Black
1pair Canton Vento 890 DC - Highgloss White or Black
Complete:
2270,- EUr incl. shipping and insurance.
Grymt bra pris! och även billigare än vad jag fick från Hifi-fabrik.
Kan vara värt att kolla upp.
Mvh Fredde
Postad 17 August 2009 - 23:58
Jepp, båda verkar bra. Nackdelarna på elektrowelt är att man måste skicka högtalarna till något företag. Dvs. man kan inte få dem levererade hem till dörren som privatperson. Dessutom valde jag även hififabrik tack vare att det gick att få COD (vilket sket sig något i mitt fall, och förmodligen för de flesta andra som bor i Norrland). Killarna på elektrowelt påstod även att jag inte borde köpa från hififabrik då de fraktade med UPS - men peppar peppar, det gick bra ändå.har fått nytt mail, denna gång av Elektrowelt24.
Citerar mailet:
Hello, I can offer as follows:
1pcs Canton Vento 856 CM - Highgloss White or Black
1pair Canton Vento 890 DC - Highgloss White or Black
Complete:
2270,- EUr incl. shipping and insurance.
Grymt bra pris! och även billigare än vad jag fick från Hifi-fabrik.
Kan vara värt att kolla upp.
Mvh Fredde
Postad 18 August 2009 - 07:13
Jepp, båda verkar bra. Nackdelarna på elektrowelt är att man måste skicka högtalarna till något företag. Dvs. man kan inte få dem levererade hem till dörren som privatperson. Dessutom valde jag även hififabrik tack vare att det gick att få COD (vilket sket sig något i mitt fall, och förmodligen för de flesta andra som bor i Norrland). Killarna på elektrowelt påstod även att jag inte borde köpa från hififabrik då de fraktade med UPS - men peppar peppar, det gick bra ändå.
För mig är det ingen nackdel om dom bara kan frakta till jobbet..jag är sällan hemma dagtid så för mig är det bättre om dom kan skicka till jobbet bara..
Vi får se hur det blir...nöjd med dina?
Postad 18 August 2009 - 11:12
Har inte kunnat spela dem ännu, väntar fortfarande på stärkaren - men utseendet är jag nöjd medFör mig är det ingen nackdel om dom bara kan frakta till jobbet..jag är sällan hemma dagtid så för mig är det bättre om dom kan skicka till jobbet bara..
Vi får se hur det blir...nöjd med dina?
Postad 18 August 2009 - 22:08
Har inte kunnat spela dem ännu, väntar fortfarande på stärkaren - men utseendet är jag nöjd med
okej
Impuls handlade du eller har du lyssnat på dom innan?
Postad 18 August 2009 - 22:17
Man kan nog kalla del för ett impulsköp. Jag har inte lyssnat på dem, däremot har jag läst en hel del om dem och när jag konstaterade att den kombo högtalare jag var intresserad av kostade närmare 50k i Sverige och drygt 26 i Tyskland så kändes det väldigt prisvärt, särskilt om man ska jämföra mot vad man får för högtalare i ungefär den prisklassen i Sverige (exempelvis B&W, som var prisvärda när de låg på 8500:-, men knappast nu längre).okej
![]()
Impuls handlade du eller har du lyssnat på dom innan?
Får för övrigt förstärkaren imorgon, så då lär det bli en del lyssnande
Redigerat av Peligroso, 18 August 2009 - 22:38.
Postad 19 August 2009 - 09:36
Postad 19 August 2009 - 14:11
Vad kör du med för DVD/CD spelare det är ju en viktig del i ljud kedjan ????Man kan nog kalla del för ett impulsköp. Jag har inte lyssnat på dem, däremot har jag läst en hel del om dem och när jag konstaterade att den kombo högtalare jag var intresserad av kostade närmare 50k i Sverige och drygt 26 i Tyskland så kändes det väldigt prisvärt, särskilt om man ska jämföra mot vad man får för högtalare i ungefär den prisklassen i Sverige (exempelvis B&W, som var prisvärda när de låg på 8500:-, men knappast nu längre).
Får för övrigt förstärkaren imorgon, så då lär det bli en del lyssnande
Postad 19 August 2009 - 14:23
Jag kommer köra det mesta via en HTPC som jag också precis har beställt (denna). Förhoppningsvis anländer de sista delarna till den på fredag.Vad kör du med för DVD/CD spelare det är ju en viktig del i ljud kedjan ????
Postad 19 August 2009 - 16:23
Nu har jag bestämt mig blir ett par svarta vento ska maila hifi-fabrik idagJag kommer köra det mesta via en HTPC som jag också precis har beställt (denna). Förhoppningsvis anländer de sista delarna till den på fredag.
Postad 20 August 2009 - 11:09
Vet du hur garantin fungerar när man köper från TysklandJag kommer köra det mesta via en HTPC som jag också precis har beställt (denna). Förhoppningsvis anländer de sista delarna till den på fredag.
Postad 20 August 2009 - 11:40
Well. Man har ju fem års garanti, men man behöver ju skicka tillbaka grejerna dit. Dock tror jag man kan skicka tillbaka enbart den komponenten som felar om det nu skulle bli några sådana problem.Vet du hur garantin fungerar när man köper från Tyskland
Postad 20 August 2009 - 12:50
Har du provat dom änWell. Man har ju fem års garanti, men man behöver ju skicka tillbaka grejerna dit. Dock tror jag man kan skicka tillbaka enbart den komponenten som felar om det nu skulle bli några sådana problem.
Postad 20 August 2009 - 15:20
Garantin är nog densamma som i Sverige men lite jobbigare att skicka in. Dock sade electrowelt att man kunde kontakta dem för lite billigare frakt.
Postad 20 August 2009 - 15:38
Levereade dom hem till din dörr eller var du tvungen att ta dom via en affär kunde du betala när du fick dom eller var det bara förskottsbetalningJag köpte själv från electrowelt24, funkade finfint även om jag var lite nervös.
Garantin är nog densamma som i Sverige men lite jobbigare att skicka in. Dock sade electrowelt att man kunde kontakta dem för lite billigare frakt.
Postad 20 August 2009 - 16:39
Postad 20 August 2009 - 16:44
Canton är inte svårt att tycka om har ju haft mina burkar ett tag men nu är det dags för VentoHehe, har börjat prova dem nu. HTPC:n har inte anlänt ännu, så har bara kört en del musik hittils. Måste dock säga att det låter fantastiskt bra trots att de givetvis är helt oinspelade. Jag har då aldrig hört bättre ljud
Postad 20 August 2009 - 20:31
Postad 23 August 2009 - 15:18
Har dock aldrig beställt elektronik från annat EU-land innan, däremot en hel del
annat, bla bildelar och jag har i de allra flesta fall åkt på att betala moms (25%) och tull (7%)
på priset.
Är detta inget som tillkommer på hemelektronik?
Postad 23 August 2009 - 18:42
Inte för mig iaf... tysk moms är ju inkluderad i priset.Är själv sugen på ett par vita 890DC, och isf då från Tyskland pga av priset!
Har dock aldrig beställt elektronik från annat EU-land innan, däremot en hel del
annat, bla bildelar och jag har i de allra flesta fall åkt på att betala moms (25%) och tull (7%)
på priset.
Är detta inget som tillkommer på hemelektronik?
Postad 23 August 2009 - 21:29
Däremot om man beställer från Staterna eller så...
Postad 24 August 2009 - 17:16
Och de länder i Europa jag köpt ifrån har jag lyckats pricka in alla utanför EU. Några är medlemmar nu men var det inte när jag gjorde mina inköp!
Så då är det ju fritt fram att fynda ju
Tack för upplysningen!
Postad 24 August 2009 - 17:34
Min Sony 5200 ES låter lite tunt i basen med venton än så länge, tycker dock att det har börjat släppa så smått!
Postad 24 August 2009 - 19:56
Postad 24 August 2009 - 22:07
Jag gjorde en förfrågan till hififabrik förra vecka på ett par svarta 890 plus center 856 första budet var 2550eu inkl frakt men fick ner hela paketet till 2350 eu blir nog svårt o få ner det mycket till mäste säga att det är jävligt bra pris till skillnad från sverige där motsvarande paket går på ca 42000:-Sorry om jag småsnor tråden lite, men fick svar från elektrowelt24 ang pris inkl frakt för ett par 890DC högblanka vita. 1768 Euro ~ 18 235:- Bra pris måste jag säga, väntar på svar från Hifi-Fabrik också men kan man förvänta sig så mycket bättre pris?
Postad 24 August 2009 - 22:36
Jag gjorde en förfrågan till hififabrik förra vecka på ett par svarta 890 plus center 856 första budet var 2550eu inkl frakt men fick ner hela paketet till 2350 eu blir nog svårt o få ner det mycket till mäste säga att det är jävligt bra pris till skillnad från sverige där motsvarande paket går på ca 42000:-
2270 har jag fått på samma paket från elektrowelt24 med frakt.
Det är klart intressant för min del...får se hur det blir..=)
Postad 25 August 2009 - 01:34
Ja, jag har lyssnat en del på hög volym och jag tycker verkligen att Onkyon klarar av att driva dem på ett bra sätt. Jag lyssnar visserligen mest på lägre nivåer då hyresvärden bor under mig, men det verkar helt klart finnas tillräckligt med kraft även för de som vill spela riktigt högt.Peligroso...hur verkar 807:an klara av 890 högtalarna? Är lite nyfiken på hur den funkar med musik lyssning...verkar det finnas nog med kraft för lite högre volymer?
Min Sony 5200 ES låter lite tunt i basen med venton än så länge, tycker dock att det har börjat släppa så smått!
Postad 25 August 2009 - 18:14
Fick du något kolli nr av hififabrik när du beställde dina högtalare så man kan följa sitt paketJa, jag har lyssnat en del på hög volym och jag tycker verkligen att Onkyon klarar av att driva dem på ett bra sätt. Jag lyssnar visserligen mest på lägre nivåer då hyresvärden bor under mig, men det verkar helt klart finnas tillräckligt med kraft även för de som vill spela riktigt högt.
Postad 26 August 2009 - 02:57
Ja, jag bad om det när jag lade beställningen och fick numren när de skickats dagen efter.Fick du något kolli nr av hififabrik när du beställde dina högtalare så man kan följa sitt paket
Postad 06 September 2009 - 12:59
dörren.. turligtvis har jag firma så jag slapp tjorvet att hitta en annan angiven firma som leveransadress
Postad 07 September 2009 - 18:17
Canton Vento 890 white glossy (par)
Canton Vento 856 center white glossy
Canton Ergo 610 white (par)
Detta paket hamnade på 2615 EUR med frakt inkluderat efter lite prut! Riktigt nice.. hoppas det låter bra! Jag har ju aldrig hört Vento högtalare spela.....
Postad 07 September 2009 - 18:47
Du kommer inte bli missnöjd det kan jag lovaBeställde nyss nedanstående från elektrowelt24.de.. kunde inte hålla mig då det är SÅ mkt billigare!
Detta paket hamnade på 2615 EUR med frakt inkluderat efter lite prut! Riktigt nice.. hoppas det låter bra! Jag har ju aldrig hört Vento högtalare spela.....
Postad 07 September 2009 - 21:01
Vågat att köpa högtalare för det priset olyssnat. Tror dock inte att du blir missnöjd. Ska lyssna på dessa på torsdag och jag hoppas på det bästa.Beställde nyss nedanstående från elektrowelt24.de.. kunde inte hålla mig då det är SÅ mkt billigare!
Postad 09 September 2009 - 11:26
Håll oss uppdaterade med ditt lysningsintryck!
Postad 13 September 2009 - 21:48
Ähh komigen nu, några bilder får du allt bjussa på (jag är nyfiken ju)
Jag hoppas fö. att mina 870 kommer i morgon om jag har tur
Hallå d@niel!!
jag är väldigt nyfiken på att se lite bilder på dina vento
Postad 14 September 2009 - 00:26
Redigerat av Peligroso, 14 September 2009 - 00:26.
Postad 18 September 2009 - 18:36
Hur många timmar har du spelat på dina Vento själv har jag väl lirat ca 40 timmar fan det är ju en evighet till ca 200 timmar som dom tydligen tar att spela inBer om ursäkt, jag var personligen lite slö med att få upp bilder, men har lagt upp några nya bilder på mina vento 890:s (pianosvarta) i mitt galleri
Postad 18 November 2009 - 12:28
MVH Martin
Postad 19 November 2009 - 12:24
Nu har jag också skickat iväg prisförfrågan på ett par Vento 890DC. Ska bli kul att se om det är samma pris nu också. Det verkar som hififabrik har höjt så det är i nivå med svenska priserna. Hoppas inte elektrowelt gjort samma sak för jag sålde mina RC-L igår och var helt inne på att jag skulle få Vento för ca 18 500:-
MVH Martin
hur gick det? *nyfiken*
Postad 19 November 2009 - 23:26
Skickade en beställning nu ikväll så nu är man ju lite sugen kan jag säga
Sparade över 14 000 kr jämfört med att köpa i Sverige, helt otroligt. Jag tog pianosvart kan jag tillägga. Silver var 100 euro billigare.
MVH Martin
Redigerat av walle_1, 19 November 2009 - 23:32.
Postad 20 November 2009 - 11:56
Det var en rätt bra deal!Jo, det gick bra kan man säga. Fick ett pris på 1820 euro inkl. frakt, men lyckades pruta ner det 40 euro till så 1780 euro då
![]()
Skickade en beställning nu ikväll så nu är man ju lite sugen kan jag säga![]()
Sparade över 14 000 kr jämfört med att köpa i Sverige, helt otroligt. Jag tog pianosvart kan jag tillägga. Silver var 100 euro billigare.
MVH Martin
Postad 21 November 2009 - 09:45
Var det på electrowelt du köpte dom eller ???????Jo, det gick bra kan man säga. Fick ett pris på 1820 euro inkl. frakt, men lyckades pruta ner det 40 euro till så 1780 euro då
![]()
MVH Martin
Postad 21 November 2009 - 18:16
Jo, det gick bra kan man säga. Fick ett pris på 1820 euro inkl. frakt, men lyckades pruta ner det 40 euro till så 1780 euro då
![]()
MVH Martin
Beställde du kablar till också?
Postad 21 November 2009 - 19:02
Japp, det var det.Var det på electrowelt du köpte dom eller ???????
Nix, inga kablar. Har ett par nyflätade EKK som jag tänkte testa till dom.Beställde du kablar till också?
MVH Martin
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
2
Canton reference serie
3 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?