Den skulle jag reklamera direkt (det har du 2års rätt till) om produkten inte uppfyller utlovad 'prestanda' mm
själv har jag en G20 som jag enbart hör buzz på om man lyssnar bakom tv'n på ca: 30-40cm då hörs ett svagt surr ifrån den.
Därimot får jag ett ganska vasst biljud om jag plussar på basinställningen till ljudet , hörs tydligt vid tal tex nyheter tror det är själva kabinettet som låter då.
Annat har det varit med canal digitals hd box . som lät som ett reaplan, ringde upp dom och dom sa det var inga problem och skickade omgående en ny box, den lät också rinde igen och dom skickade ytterligare en box och den nya är i stort sett helt tyst bortsett ifrån ett lågt knattrande ifrån hårddisken , har nu kört den i 6 mån och fortfarande tyst mkt bra support ifrån canal digital.
vad jag menar är att du får säkert inga problem att byta ut den, för den skall vara i princip tyst vid tittavstånd till tv'n:-) Lycka till!
Vad är det med lagboken och drönare, blir så jäkla less, om man skall hänvisa till lagboken så ska man väll ändå skriva rätt.
DU HAR SOM KONSUMENT 3 års reklamationsrätt oavsett produkt förutom förbrukningsvaror som tex batterier ...
Det är upp till säljaren att bevisa motsatsen inom de första 6 månaderna , därefter är det upp till kunden att bevisa att det är ett
Ursprungsfel.
Man har
alltid rätt att skicka in något på service, både som säljare och köpare, infocare är jäkligt stora, anovo också, grymt svårt att knäppa dem på näsan.
Precis som phat säger finns det stor risk att åka dit på både undersökningskostnad samt 2 frakter.
Buzzning står ju tom i manualen...........
Men är det som det var i mitt fall när jag köpte min pdp-lx5090h , så surrade den sjukt mycket,ringde pioneer och hänvisade till min pdp+ garanti, tekniker kom hem till mig och såg att en komponent behövdes bytas ut i tv:n, ljudet var ett högtonigt, ganska klart surrande som uppkom endast vid väldigt ljusa scener bak i tv:n .
Lycka till Mvh !!!
Redigerat av TvGeekojaa, 19 June 2010 - 22:14.