Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Panasonic V20 Plasma

75 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 12 June 2010 - 19:14

phat
  • phat
  • Lärjunge

• 309 inlägg
  • 0

vad händer om du drar ut antennsladden och kör en fim via blurayspelaren eller dvdn? Om det hjälper behöver du en jordavskiljare till antennsladden, prova det.

har inte ens kopplat in den då jag inte tittar på tv annars, endas dvd filmer som gäller hemma hos mig :)

Postad 12 June 2010 - 19:42

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
phat

Om det simba2 skriver stämmer..Att han alltså har bra hörsel och inget annat som lever om så verkar det ju som att din tv låter för högt...

Reklamera..Skicka tillbaka den

Postad 12 June 2010 - 19:45

phat
  • phat
  • Lärjunge

• 309 inlägg
  • 0
bad min granna komma o lyssna på tvn och hon reagerade också på att tvn låter lite väl för högt.. antar att det är tvn som är defekt..

har mailat hembiobutiken där jag köpte TVn från. Väntar nu på svar.

Postad 12 June 2010 - 22:16

simba2
  • simba2
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0

bad min granna komma o lyssna på tvn och hon reagerade också på att tvn låter lite väl för högt.. antar att det är tvn som är defekt..

har mailat hembiobutiken där jag köpte TVn från. Väntar nu på svar.

Det är transformatorljud vi hör. Min är dock så pass tyst och min hörsel är normal och jag är vanligtvis känslig för oljud. När jag stänger av alla andra ljudkällor i närheten så som datorer, reciever och annat och jag sätter mig ca 2m från TVn (ljudet av) så kan jag ana ett transformatorljud men det är inte mer än så. Mina väggar är gipsväggar, har du en betongvägg bakom din TV så kan det reflektera mer ljud än min gipsvägg. Ljudet från min TV upplevs inte som störande på något sätt även om det hade varit trevligt med en helt tyst TV bara för sakens skull. Jag är riktigt nöjd med mitt val och mitt exemplar.

Postad 13 June 2010 - 18:15

belzebubb
  • belzebubb
  • Veteran

• 1866 inlägg
  • 0

har inte ens kopplat in den då jag inte tittar på tv annars, endas dvd filmer som gäller hemma hos mig :)

Köp en blu-ray spelare så kommer du få se på saker.

Postad 13 June 2010 - 18:19

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

• 11286 inlägg
  • 0
Otur med brummande plasmor,hoppas ni får ordning på det.

Postad 14 June 2010 - 13:05

phat
  • phat
  • Lärjunge

• 309 inlägg
  • 0
LOL När jag kör igång detta test så låter tvn som en biodling ;)

Postad bild

Redigerat av phat, 14 June 2010 - 13:06.

Postad 14 June 2010 - 13:36

EVOVII
  • EVOVII
  • Veteran

• 1892 inlägg
  • 0

LOL När jag kör igång detta test så låter tvn som en biodling ;)

Vad kör du för inställningar? THX läget? Ju ljusare bild desto mer ljud så om den står i nått knasigt dynamic läge eller med mycket ljus uppskruvat så kan ju problemet bli värre. Hur mycket surrar den vid en helt svart eller mycket mörk bild?

Postad 14 June 2010 - 13:41

phat
  • phat
  • Lärjunge

• 309 inlägg
  • 0
Självklart så surrar det mindre när TVn visar mörkare bilder, men tvn surrar fortfarande rätt högt. Kör jag med THX läget så hör jag fortfarande tvn från 3m håll när ljudet på tvn ligger mellan 20-30.

Och nu ska vi inte ens snacka om hur tvn låter när det blir en vit bakgrund ;)

Postad 14 June 2010 - 13:50

simba2
  • simba2
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0

Självklart så surrar det mindre när TVn visar mörkare bilder, men tvn surrar fortfarande rätt högt. Kör jag med THX läget så hör jag fortfarande tvn från 3m håll när ljudet på tvn ligger mellan 20-30.

Och nu ska vi inte ens snacka om hur tvn låter när det blir en vit bakgrund ;)

Det låter trist, om du tar ur alla anslutningar (ljud och bild kablar inkl antennkabel) startar tvn ljudet av går in meny så att du har någon bild i rutan surrar den då? Ökar ljudet om du ökar volymen på TVn?

Postad 14 June 2010 - 14:40

phat
  • phat
  • Lärjunge

• 309 inlägg
  • 0

Det låter trist, om du tar ur alla anslutningar (ljud och bild kablar inkl antennkabel) startar tvn ljudet av går in meny så att du har någon bild i rutan surrar den då? Ökar ljudet om du ökar volymen på TVn?

märker knappt något skillnad!

Postad 14 June 2010 - 15:10

simba2
  • simba2
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0

märker knappt något skillnad!

Hur ser din elförsörjning ut, har du provat andra elluttag, har du någon dimmer inkopplad i elnätet som kan störa? Blir det någon skillnad i oljudet om du vänder elkontakten 180-grader och ansluter den?

Postad 14 June 2010 - 15:12

phat
  • phat
  • Lärjunge

• 309 inlägg
  • 0

Hur ser din elförsörjning ut, har du provat andra elluttag, har du någon dimmer inkopplad i elnätet som kan störa? Blir det någon skillnad i oljudet om du vänder elkontakten 180-grader och ansluter den?

Observera att jag inte har några problem med 2 andra plasma tvn jag tidigare haft! visst har dom surrar lite men det är knappt så att man hör dem när man står 10cm från tvn (med ljudet av)

hembiobutiken sa att jag skulle testa o kolla tvn till uttaget i köket vilket jag gjorde men det hjälpte inte.

Postad 14 June 2010 - 15:13

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Bara skicka tillbaka den....

Du kommer nog att bli galen i längden annars ;)

Postad 14 June 2010 - 16:20

Unregistered6df60672
  • Unregistered6df60672
  • Veteran

• 1811 inlägg
  • 0

Observera att jag inte har några problem med 2 andra plasma tvn jag tidigare haft! visst har dom surrar lite men det är knappt så att man hör dem när man står 10cm från tvn (med ljudet av)

hembiobutiken sa att jag skulle testa o kolla tvn till uttaget i köket vilket jag gjorde men det hjälpte inte.

Eftersom problemet finns redan och upptäckts så har du större chans att få igenom en reklamation och begära en ny V20. Väntar du mer än 6 månader blir det svårare att få den reklamerad.

Postad 15 June 2010 - 10:03

simba2
  • simba2
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0

Min 50V20 låter inte så mycket som din verkar göra så reklamera den! Du har provat att köra TVn i ett annat eluttag och det hjälpte inte så då är det något fel med ditt exemplar. Min är inte ljudlös och ljudet höjs när ljusa bilder visas men jag måste gå fram till min TV, sätta öra bakom TVn och då hörs det tydliga surret. Jag hör inget störande ljud från min tittposition ca 3M från TVn. Byt in den till ett bättre exemplar!

Postad 18 June 2010 - 18:24

Tomanista
  • Tomanista
  • Veteran

• 2396 inlägg
  • 0
Ingen som vet något om en 46:a?

Postad 18 June 2010 - 18:50

Flightcrank
  • Flightcrank
  • Forumräv

• 683 inlägg
  • 0

Ingen som vet något om en 46:a?

Inte mer än att de inte finns för den svenska (och europeiska) marknaden, var väl samma sak med v10 om jag inte missminner mig.

Postad 18 June 2010 - 18:52

phat
  • phat
  • Lärjunge

• 309 inlägg
  • 0
lol asså! Har snackat med både hembiobutiken samt panasonic och enligt dem så måste TV skickas in på service!! geeez!

jag vet exsakt hur detta kommer sluta. jag skickar in den på service, får tillbaka den efter 2v -4v där dom säger att dom inte hittat något fel och jag får själv stå för hämt fraken (1400 tur o retur) samt undersökningsavgiften på 700kr

Redigerat av phat, 18 June 2010 - 18:53.

Postad 19 June 2010 - 16:57

Unregistered6df60672
  • Unregistered6df60672
  • Veteran

• 1811 inlägg
  • 0

lol asså! Har snackat med både hembiobutiken samt panasonic och enligt dem så måste TV skickas in på service!! geeez!

jag vet exsakt hur detta kommer sluta. jag skickar in den på service, får tillbaka den efter 2v -4v där dom säger att dom inte hittat något fel och jag får själv stå för hämt fraken (1400 tur o retur) samt undersökningsavgiften på 700kr

Om så skulle bli fallet ge inte upp ändå. Du ska bara inte acceptera detta oljud.

Postad 19 June 2010 - 21:10

mellker
  • mellker
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0
Den skulle jag reklamera direkt (det har du 2års rätt till) om produkten inte uppfyller utlovad 'prestanda' mm
själv har jag en G20 som jag enbart hör buzz på om man lyssnar bakom tv'n på ca: 30-40cm då hörs ett svagt surr ifrån den.
Därimot får jag ett ganska vasst biljud om jag plussar på basinställningen till ljudet , hörs tydligt vid tal tex nyheter tror det är själva kabinettet som låter då.
Annat har det varit med canal digitals hd box . som lät som ett reaplan, ringde upp dom och dom sa det var inga problem och skickade omgående en ny box, den lät också rinde igen och dom skickade ytterligare en box och den nya är i stort sett helt tyst bortsett ifrån ett lågt knattrande ifrån hårddisken , har nu kört den i 6 mån och fortfarande tyst mkt bra support ifrån canal digital.
vad jag menar är att du får säkert inga problem att byta ut den, för den skall vara i princip tyst vid tittavstånd till tv'n:-) Lycka till!

Postad 19 June 2010 - 22:10

TvGeekojaa
  • TvGeekojaa
  • Användare

• 101 inlägg
  • 0

Den skulle jag reklamera direkt (det har du 2års rätt till) om produkten inte uppfyller utlovad 'prestanda' mm
själv har jag en G20 som jag enbart hör buzz på om man lyssnar bakom tv'n på ca: 30-40cm då hörs ett svagt surr ifrån den.
Därimot får jag ett ganska vasst biljud om jag plussar på basinställningen till ljudet , hörs tydligt vid tal tex nyheter tror det är själva kabinettet som låter då.
Annat har det varit med canal digitals hd box . som lät som ett reaplan, ringde upp dom och dom sa det var inga problem och skickade omgående en ny box, den lät också rinde igen och dom skickade ytterligare en box och den nya är i stort sett helt tyst bortsett ifrån ett lågt knattrande ifrån hårddisken , har nu kört den i 6 mån och fortfarande tyst mkt bra support ifrån canal digital.
vad jag menar är att du får säkert inga problem att byta ut den, för den skall vara i princip tyst vid tittavstånd till tv'n:-) Lycka till!

Vad är det med lagboken och drönare, blir så jäkla less, om man skall hänvisa till lagboken så ska man väll ändå skriva rätt.
DU HAR SOM KONSUMENT 3 års reklamationsrätt oavsett produkt förutom förbrukningsvaror som tex batterier ...
Det är upp till säljaren att bevisa motsatsen inom de första 6 månaderna , därefter är det upp till kunden att bevisa att det är ett Ursprungsfel.
Man har alltid rätt att skicka in något på service, både som säljare och köpare, infocare är jäkligt stora, anovo också, grymt svårt att knäppa dem på näsan.
Precis som phat säger finns det stor risk att åka dit på både undersökningskostnad samt 2 frakter.
Buzzning står ju tom i manualen...........

Men är det som det var i mitt fall när jag köpte min pdp-lx5090h , så surrade den sjukt mycket,ringde pioneer och hänvisade till min pdp+ garanti, tekniker kom hem till mig och såg att en komponent behövdes bytas ut i tv:n, ljudet var ett högtonigt, ganska klart surrande som uppkom endast vid väldigt ljusa scener bak i tv:n .
Lycka till Mvh !!!

Redigerat av TvGeekojaa, 19 June 2010 - 22:14.

Postad 19 June 2010 - 22:31

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Sen så är kraven inte höga även efter 6 månader när det gäller elektriska prylar såsom tv apparater..

Inte så att man måste bevisa på nått krångligt sätt

Räcker istort sett med att tv ska vara välskött enligt manualen..
Och såklart inga tecken på yttre våld eller blixtnedslag eller andra olyckor eller sånt som man gjort själv..

Själv reklamerat en tv som var 2 år och 11 månader och en laptop som var 2.5 år och det var inga konstigheter

edit

Anser det inte att de finns fel så är det ju värre

Redigerat av moparman, 19 June 2010 - 22:34.

Postad 23 June 2010 - 22:04

Netrodome
  • Netrodome
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Hejsan

Är själv i valet och kvalet..

Jobbar inom en av dom stora hemelektronikkedjorna och vi har fått in VT20 som ser ut att vara en GRYMT bra tv...

Dock har den inte fått full pott i tester som ja läst ifrån USA.. där har dom fortvarande problem med att kalibrera den precis som dom haft med g20.

Jag ska köpa en 50" Plasma till mig själv har ja bestämt, kikar på film väldigt mycket och sen kommer ja se en del HD Material, dock känns full HD ganska onödigt.

Väljer mellan X20 som är en mellanmodell som är grymt mycket tv för pengarna men inte går att jämnföra med full HD modellen V20 som har skype, youtube och mediespelare inbyggd ..

Prisskillnaden blir runt 10 000kr skillnad mot den stora..

Jag har grävt ner mig i testbetyg etc.. och lyssnar ja på alla tester ja läst så är det ingen tv alls som är helt felfri och grymt bra oavsett hur mycket pengar man gräver ner :-)

Hjälp mig..

Meddela gärna hur mediespelaren funkar i V20 ni som har köpt den och även om ni får ordning på Buzzningen

Mvh Calle

Postad 23 August 2010 - 17:56

jannebanan
  • jannebanan
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Jag funderar på att köpa en hårddisk till min V20. Är det någon som har koll på vilka hårddiskar som funkar? Skulle helst vilja köra med en 2,5"-disk som strömsätts via USB-porten, men manualen anger att det ska vara en hd med egen strömförsörjning. Är det så, eller är Panasonic bara försiktiga med vad dom lovar?

Någon som har testat? Är det någon som kan rekommendera någon disk?

Postad 09 December 2010 - 22:27

simba2
  • simba2
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0

Jag funderar på att köpa en hårddisk till min V20. Är det någon som har koll på vilka hårddiskar som funkar? Skulle helst vilja köra med en 2,5"-disk som strömsätts via USB-porten, men manualen anger att det ska vara en hd med egen strömförsörjning. Är det så, eller är Panasonic bara försiktiga med vad dom lovar?

Någon som har testat? Är det någon som kan rekommendera någon disk?

Jag har bara fått det att funka med en strömförsörjd 3,5" disk, jag använder en Freecom disk på 400GB.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.