![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
Postad 20 november 2004 - 17:39
Postad 20 november 2004 - 17:44
Du får trycka på Tone knappen på fjärren,då kan du välja att köra utan tonkomtrollerna på. Jag kör surround off + tone off
jojo, men de kunde jag göra förut också, när jag köre analogt,
välja mellan "Tone in" och "Tone out".
Men jag förstår iaf inte varför DSP lyser... :S
När jag körde analogt, blev det ett annat ljud när jag switch mellan DSP on, och DSP off!
förästen, vad menas med att L och R ikonerna blinkar?
Redigerat av Hybe, 20 november 2004 - 17:48.
Postad 20 november 2004 - 18:53
Postad 21 november 2004 - 15:43
DSP är receiverns "DA-omvandlare" (eller vad det kallas),
som signalen måste gå igenom, när man kör digitalt!
fick svaret av en snubbe här på forumet, som jag PMa

Postad 26 november 2004 - 16:35

har nämligen kopplat ihop datorn med receivern, genom en optisk kabel!
Problemet är att den enbart vill köra Dolby Digital då! kan inte byta till tex. Stereo eller något av de övriga lägena!
Vad ska man ha för inställningar på datorn?
nån som vet något om detta?
Postad 26 november 2004 - 16:56
innehar en 630 och för några månade sen skenade volymen men bara lite men dock grrr. tur att inte problemet har uppstått igen för då hade den åkt upp och det illa kvickt, annars ska h/k ha mycke cred för sina produkter jösser vilka grejer mumma
Postad 26 november 2004 - 17:19
nej då, den surrar på som förut! heheHybe har det blivit bättre med bruset ?
Postad 26 november 2004 - 19:43
Kanske du ska skicka in den på garantin ?nej då, den surrar på som förut! heheHybe har det blivit bättre med bruset ?
Postad 27 november 2004 - 11:58
jodå,Kanske du ska skicka in den på garantin ?
nej då, den surrar på som förut! heheHybe har det blivit bättre med bruset ?
jag har fått bekräftelse där i från jag köpte den, att jag får skicka in den nu så!
Postad 27 november 2004 - 12:22
Låter bra, en brumfri h/k ska du ha, inget annat!jag har fått bekräftelse där i från jag köpte den, att jag får skicka in den nu så!
Postad 29 november 2004 - 01:09
Jag har ingen som helst koll på hemmabio, men är väldigt sugen på att köpa ett system. Såg att rc-ljud och bild här i Umeå hade ett H/K system till lämpligt pris: http://www.rcljud-bi.....or/HK TS7.htm
Har just skaffat ny tv och tycker att det där paketet ser trevligt ut.
Är detta något att hänga i julgranen är nu min fråga, eller ska man köpa avr-230 istället som förstärkare, hörde att det gick att lägga till och få den istället.
Mvh/Pär
Postad 29 november 2004 - 01:11
Med avr 230 får du lite mer kräm, ett sjätte slutsteg om du vill köra 6.1 en dag samt EzSet (automatisk kalibrering), du får även pre-out om du vill koppla på slutsteg men det är ju ej aktuellt för dessa högtalarna.
Redigerat av Viggen, 29 november 2004 - 01:13.
Postad 30 november 2004 - 19:42
Stämmer det och kan det vara värt att vänta, eller kommer det inte vara några revolutionerande förändringar?
Finns det bilder på dessa nya skapelser?
Postad 30 november 2004 - 21:58
Postad 30 november 2004 - 23:34
Hej o välkommen till forumetÄr väldigt sugen på en avr-230 men har för mig att jag har läst här på forumet om en ny serie som ska komma i början av nästa år!
Stämmer det och kan det vara värt att vänta, eller kommer det inte vara några revolutionerande förändringar?
Finns det bilder på dessa nya skapelser?

Det stämmer att det ska komma en ny serie,med lite nya godsaker.
kolla in denna tråd här kan du läsa lite om dom nya.
https://www.minhembi...l=harman kardon
Postad 30 november 2004 - 23:46
Avr 230 som ersätts av kommande avr 235 får ett extra slutsteg.Är väldigt sugen på en avr-230 men har för mig att jag har läst här på forumet om en ny serie som ska komma i början av nästa år!
Avr 335 och högre får nya EzSet/EQ, h/ks nya förbättrade automatiska kalibreringsssytem.
Postad 30 november 2004 - 23:52
Ja, du får multiroomfunktion med 7 slutsteg med!Låter som det är värt att vänta då
Postad 01 december 2004 - 00:24
I såna fall när kommer dom hit...
Postad 02 december 2004 - 18:04
Hur som helst så hade jag tänkt att koppla den till datorn via en optisk kabel men blev lite orolig över Hybes inlägg, där han skriver att man inte kan välja mellan några andra lägen än Dolby Digital. Självklart vill jag kunna välja 2-kanals läge när jag lyssnar på musik.
Jag har även en annan fråga: måste ljudkortet i datorn ha någon form av Dolby Digtal märkning som t ex Audigy 2 korten har? För att kunna spela upp filmer som är AC3 kodade alltså. Vill såklart ha ut 5.1 till högtalarna som jag kopplar till receivern.
Tänkte nämligen använda det integrerade ljudkortet till en början, då det har en optisk utgång.
Redigerat av ekon, 02 december 2004 - 18:05.
Postad 02 december 2004 - 19:12
tja!Är ganska inne på att köpa en AVR-230, behöver en förstärkare snabbt så jag orkar inte vänta tills i vår på den nya AVR-235.
Hur som helst så hade jag tänkt att koppla den till datorn via en optisk kabel men blev lite orolig över Hybes inlägg, där han skriver att man inte kan välja mellan några andra lägen än Dolby Digital. Självklart vill jag kunna välja 2-kanals läge när jag lyssnar på musik.
Jag har även en annan fråga: måste ljudkortet i datorn ha någon form av Dolby Digtal märkning som t ex Audigy 2 korten har? För att kunna spela upp filmer som är AC3 kodade alltså. Vill såklart ha ut 5.1 till högtalarna som jag kopplar till receivern.
Tänkte nämligen använda det integrerade ljudkortet till en början, då det har en optisk utgång.
kan inte koppla bort Dolby Digital,
men som tidigare också sagt, så finns det ett läge som heter Dolby Stereo, och fungerar utmärkt!
För övrigt vet jag inte om man måste ha ett ljudkort, med som du säger DD märkning.
Har inte testat kolla på film med AC3 än genom datorn och receivern,
men tycker det borde funka!
har AC97 Nvidia Soundstorm ljudchip på mitt moderkort, som är ett Abit NF7-S.
Postad 02 december 2004 - 20:21
Ok, Dolby Stereo kan man alltså köra, tack.tja!
men som tidigare också sagt, så finns det ett läge som heter Dolby Stereo, och fungerar utmärkt!
För övrigt vet jag inte om man måste ha ett ljudkort, med som du säger DD märkning.
I kontrolpanelen för soundstorm kan man ju välja att man ska skicka Dolby Digital 5.1, så det kommer fungera bra för dig, det är jag ganska säker på. Dock är jag inte lika säker på att det kommer gå bra med mitt integrerade ljudkort.
Postad 02 december 2004 - 21:14
japp!Ok, Dolby Stereo kan man alltså köra, tack.tja!
I kontrolpanelen för soundstorm kan man ju välja att man ska skicka Dolby Digital 5.1, så det kommer fungera bra för dig, det är jag ganska säker på. Dock är jag inte lika säker på att det kommer gå bra med mitt integrerade ljudkort.
fast å andra sidan så borde ju receivern kunna koda om signalen,
även om inte ljudkortet kan det.
Postad 02 december 2004 - 21:29
Annars då, är du nöjd med din 430?
Postad 02 december 2004 - 21:54
Hej,Jo kom på en fråga, när ni andvänder EzSet kör ni på automatiskt eller andväder ni er av decibelmätaren?.
Äger en 630 och har jämfört EzSet med en mycket bra handhållen dB-mätare. dB-mätaren i fjärren är väldigt okänslig och det kan vara 3-4 dB skillnad.

Postad 02 december 2004 - 22:01
Jag har själv lite problem med brum från min 630. förmodligen så är det nätbrum från trafon. Jag undrar om det är samma problem som du har?

Postad 03 december 2004 - 14:01
Har iof aldrig testat något annat, tyvärr...,
men det är ju just det där med "brummet"
det brummar inte bara, utan det brusar också..., från diskanterna.
Höjer jag volymen till +10db, som är max,
räcker det att man är i rummet, så hör man bruset!
(om ingen ljud från någon ljudkälla spelas upp dvs. då

Postad 03 december 2004 - 19:27
Postad 04 december 2004 - 12:05
mvh // johan
Postad 04 december 2004 - 12:07
Avr 230 kommer driva dina D309 utan problem! Avr 430 är dock en snäppet bättre maskin med mer kräm!Hej. Efter läst denna tråden blev man lite fundersam. Jag ska köpa mig ett par B&W DM309 och undrar om det är värt att lägga på nåra slantar för att köpa en avr-430 istället för en avr-230? Kommer köra 2-kanal tills vidare.
mvh // johan
Postad 04 december 2004 - 12:26

tack & hej // johan
Redigerat av najzzz, 04 december 2004 - 12:27.
Postad 13 december 2004 - 12:22
Dessutom tyckte jag volymen blev märkbart högre när man switchade till Logic 7, jämfört med både Stereo, Neo6 Music och Pro Logic II..
Postad 13 december 2004 - 15:04
Jag har haft min 430 nu i 2 månader den har stått på i stort sett 24/7,den går som en klocka

Hör av dig igen ikväll o berätta om du har några fler problem.
Postad 13 december 2004 - 20:48
Otroligt. H/K har alltså inte löst detta. Jag har en AVR 45 med samma problem, dvs de har haft det i typ 4 år nu. Någon som har en kontakt till H/K Sverige så man kan få ett utlåtande om vad de gör för att bli av med det?MEN, jag råkade efter 10 minuter ut för buggen med den skenande volymen.. Mycket irriterande då den kommer direkt ur lådan..
Jag kan väl leva med det ev men hustru och små barn uppskattar inte Lejonkungen i +1 dB...

Extra trist då jag egentligen trivs bäst med H/K annars...
Postad 13 december 2004 - 23:42
Postad 13 december 2004 - 23:57
Yepp, samma här, har en avr 507 LE och har aldrig blivit drabbad av volymbuggen, känner dock en som har en äldre avr 500 som åkte på det en gång, vederbörande kom upp från tvättstugan och undrade varifrån det mäktigt höga ljudet kom ifrånVerkar väldigt knepigt med volymratten, jag har en 5550 och har aldrig märkt av det problemet.

Redigerat av Viggen, 13 december 2004 - 23:59.
Postad 14 december 2004 - 15:13
I övrigt låter mina Mythos 500 nu lika bra UTAN min Omega 380-sub som den gjorde med den med Yamahan.. Och detta utan tonkontroller aktiverade.. =)
Postad 14 december 2004 - 16:21
Skall också driva mina kommande Dynaudio Audience 52.
Hoppas jag blir nöjd, av det jag hört hittils har det alla förutsättningar att bli ett bra kit.
Redigerat av lalas, 14 december 2004 - 16:22.
Postad 16 december 2004 - 18:49
# The addition of Dolby® Pro Logic IIx® processing with complete parameter adjustment.
# Additional control over digital input auto-polling.
# Significant reduction of surround mode sense and acquisition time.
se
http://harmankardon....des_AVR630.aspx
Undrar om man vågar uppgradera sin svenska stärkare med denna ?
Postad 16 december 2004 - 21:15
Men att göra det själv vet jag inte riktigt.Får maila till H/K och fråga hur man ska göra.
Postad 16 december 2004 - 21:18
Är inte denna upgrade endast för avr 630?Ja detta va mycket intressant skulle inte vara fel att uppgradera sin 430.
Men att göra det själv vet jag inte riktigt.Får maila till H/K och fråga hur man ska göra.
Postad 16 december 2004 - 22:30
Postad 17 december 2004 - 10:27
Postad 17 december 2004 - 18:13

Jag gör enligt manualen men då händer de inget alls, vilket de inte gör utan de heller.
Kör component från dvdn till projjen och sedan en Supra optisk för ljudet.
Men hur man gör för att göra klart högtalar inställningarna de blir jag inte klok på, jag får ljud från båda frontarna som de är nu och center, subwoofer.
Men får inge ljud alls från satteliterna. Har test kört och kollat så de inte är miss kontakt mellan bananera som jag satt på. Men allting funkade klockrent.
Men jag har dilemmat som jag inte kommer in på OSD så kan jag inte ställa in mina satteliter. Och därav skickar säkert inte min förstärkare ut några signaler till dem, tror jag iallafall.
Vad ska jag göra för att få fram OSD ??
Någon som kan hjälpa mig med detta problem ??
Tack på förhand.
Postad 17 december 2004 - 18:21
Om du hade kopplat dvd:n till recivern och från recivern(monitor out) till projektorn så ska du också få upp osd menyn på duken.
Postad 17 december 2004 - 19:05
Jag har dock lagt in alla kablar i skenor längs vägen. Och har därför ingen möjlighet att dra komponent kabeln från projjen till förstärkaren.
Funkar de om man gör så här då ?
Kör komponent från projjen till dvdn och sedan använder + ploen på en rca kabel och kör rca kabeln mellan S video out på dvdn till förstärkaren ??
Är inte de samma sak ?
Postad 17 december 2004 - 20:22

Hur ser era ut?
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar