Viggen: Njae, det surrar om man använder sig av AV 1,2,3,4 ingångarna. Helskumt och mkt störande!
Pioneer PDP-435FDE
(TV)
|
1
|
(9)
|
Inga priser | |
Pioneer PDP-435HDE
(TV)
|
1
|
(11)
|
Inga priser | |
Pioneer PDP-435XDE
(TV)
|
1
|
(21)
|
Inga priser |
TV-apparater med inbyggd digitaltuner (186 inlägg)
|
15 år sedan |
Bildinställningar för Pioneers Plasmor (210 inlägg)
|
15 år sedan |
Pioneer 435XDE plasma (16 inlägg)
|
19 år sedan |
Hur var det med Pioneer PDP-435FDE och DVI-HDMI (18 inlägg)
|
20 år sedan |
Nya Pioneer plasmorna presenterade (100 inlägg)
|
20 år sedan |
Pioneer PDP-435 - Bildinställningar (1 inlägg)
|
21 år sedan |
Panasonic TH-42PA30 Vs Pioneer PDP-435FDE (72 inlägg)
|
21 år sedan |
Missljud från Pioneer 435-XDE? (19 inlägg)
|
21 år sedan |
En HDMI/DVI omvandlingsfråga om Pioneer Plasma (8 inlägg)
|
21 år sedan |
Pioneer PDP-434HDE vs Pioneer PDP-435FDE (12 inlägg)
|
21 år sedan |
Postad 21 February 2005 - 20:48
Viggen: Njae, det surrar om man använder sig av AV 1,2,3,4 ingångarna. Helskumt och mkt störande!
Postad 22 February 2005 - 08:20
Postad 22 February 2005 - 08:28
Vid AV1-4 kanske Pioneers egen deinterlacer är på ? Om än vanlig analog tv är lågupplöst så skalar ju Pioneers chip upp bilden.Anledningen till att TV'n surrar på andra källor skulle väl kunna vara att den hanterar olika upplösningar? Analog TV är ju väldigt lågupplöst, så där behöver den inte jobba så mycket.
Redigerat av Viggen, 23 February 2005 - 10:46.
Postad 23 February 2005 - 16:51
Jag undrar dock var ni har köpt era skärmar någonstans? Det skulle vara intressant att veta! Om det är skillnad på, som ngn annan här var inne på, om skärmen kommer från sverige eller tyskland (då även svenska butiker som har exemplvis tyska lager). Och dels hur ni har blivit behandlade av kundservice, betämmelser om återlämning etc.
Helt enkelt tips på vilka nätbutiker man kan lita på och vilka man bör hålla sig borta ifrån.
Jag vet att det finns ett särskilt forum för butiker men nu gäller det framförallt pioneers problem med "surr" och var ni har köpt dom. Kanske kan detta vara en hjälp på vägen att lista ut varför vissa skärmar låter så mkt mer än andra.
Redigerat av Baboontrouble, 23 February 2005 - 17:30.
Postad 23 February 2005 - 20:56
Märkte att surret minskade och försvann mer eller mindre när jag ändrade de fasta "kontrastlägena" under "Pro-inställningar". Tror inställningen/läget hette "DVE" eller nått (kan kolla upp namnet på inställningen jobbet igen på fredag om ni vill)? Förklaringen på denna inställning var "över-/undertrycker spannet mellan det mörkaste och det ljusaste i bilden".....typ. Jag ställde detta läge i "Av" och då försvann surret helt. Läget "Låg" funkade ganska hyffsat också, men redan där kunde jag höra "surret" från skärmen. Med svart bakgrund försvann även det brus som fanns i bilden i läget "Av".
Verkar som de högre lägena med denna iställning (mellan, mellanhög och hög) gör att plasmapanelen får jobba hårdare och då blir det ett surr i nätdelen. Det är min förklaring.
Postad 24 February 2005 - 13:08
Jag kanske borde prova fler kombinationer...
Peter.M: Kan du kolla upp lite mer specefikt vilka inställningar du hade när TV'n inte lät alls?
Postad 25 February 2005 - 19:55
Bild - Pro justering - PureCinema - ADV - På
När ADV är på låter den mer än när den är av har jag märkt.
Något annat jag märke var att exet vi hade hade två gröna pixlar som var döda mot det nedre vänstra hörnet.
"Det är något man kan få leva med". slut citat
Postad 28 February 2005 - 10:26
Men det är ju mest principiella saker egentligen, teven är ju skön i övrigt..
Peter: Jag upplever inte att nivån på surret förändras vid skiftning av ADV, men frekvensen ändras. Med andra ord är det ju fullt möjligt att surret hörs tydligare i det ena läget beroende på hur rummet ser ut. Personligen ska jag försöka ljuddämpa rummet lite. Inte bara för surrets skull utan också för ljudbilden i övrigt.
Redigerat av Ree, 28 February 2005 - 10:30.
Postad 03 March 2005 - 21:18
Jag har funderat på att köpa Pioneer PDP-435FDE men blir
klart orolig när jag läser detta !!!
Vad är status för för ni som har problem med "surr" från plasman ??
Mvh
Janne
Postad 11 March 2005 - 12:18
Redigerat av thetias, 11 March 2005 - 12:18.
Postad 11 March 2005 - 12:56
Något annat jag märke var att exet vi hade hade två gröna pixlar som var döda mot det nedre vänstra hörnet.
Ringde till Pioneer och deras svar var ganska skrattretande. Citat:
"Det är något man kan få leva med". slut citatHelt sjukt tycker jag! Ska ta det med vår tidigare butikschef som nu jobbar för Pioneer. Han vill nog inte att demoex som har trasiga pixlar ska hänga på väggen och visas för kunder.
Den Pioneer 61" som Reference Audio har som demo, har trasiga pixlar i mitten...
Postad 29 April 2005 - 08:26
Postad 29 April 2005 - 09:39
Tänkte bara tala om att jag har fått hem min Pio 435FTE för några veckor sedan och är super nöjd. Den låter inget och har inga döda pixlar vad jag kan se nu iaf. Det enda kan vara att svärtan inte är svart utan gråsvart.
FTE? É de super pro-modellen (
Samma här har inte märkt något (o)ljud.
Skaffa en Xbox, den överröstar det mesta
/D
Postad 30 April 2005 - 15:54
namnl_s.JPG 8.28K
98 Antal nerladdningar
namnl_s.JPG 8.28K
98 Antal nerladdningarJag köpte min Pioneer PDP-435FDE för ca 1 månad sedan på InWarehouse. Redan första dagen när jag började kolla på TV:n började jag störa mig på ett högfrekvent ljud som påminde om högspänning som surrade i bakgrunden. Jag kollade runt lite grann på olika forum och konstaterade att jag inte var den enda som upplevde detta problem. Det fanns en användare i ett annat forum som menade på att man kunde justera bort ljudet genom att gå in i menyerna och mecka lite. När jag inte stod ut längre började jag pilla runt lite själv i menyerna och konstaterade snabbt vilken inställning som var boven i dramat. Genom att ändra följande inställning försvann allt irriterande ljud från TV:n
Home Menu
- Bild
- PureCinema
- Av
När man köper TV:n är "PureCinema" inställt på "AVD" som standard. Det är denna inställning som är boven i dramat. Ändrar man denna inställning till "Av", så försvinner allt störande ljud ifrån TV:n. Jag kan inte heller se att det påverkar bilden något. Nu när det irriterande ljudet är borta är jag helnöjd med TV:n, den är helt enkelt grym på alla sätt!!! Jag kollade runt mycket innan jag gick och köpte en plasma TV, och jag skulle inte vilja byta den mot något annat märke.
Lycka till!
Postad 10 May 2005 - 19:56
Jag har en pdp 433 nånting, tror jag den heter .
Köpte den för drygt 1,5 år sedan och anmälde surret ganska omgående då jag fick den levererad, det som hände var att jag vi detta tillfälle fick vänta hur länge som helst på en ny skärm då det var ganska långa väntetider på dom.
Eftersom jag tydligen var en utav dom första som fick denna modell levererad fick jag en helt ny i utbyte med tillhörande tv-box.
Denna skärm lät nästan ännu mer, därefter sket jag i det och orkar inte bry mig riktigt.
Dessutom är det ännu mer frustrerande och irriterande att jag idag kunde ha fått 2st för samma pris...
Dock finns det väl dom som köpte en ännu tidigare modell några månader innan mig och förmodligen kunde ha fått 4st idag...
Postad 28 November 2005 - 09:11
Jag köpte nyss en PDP435FDE på Elgiganten, och jag hör ett surr, men det är inte jättestörande. Surret är något högre när man ser på TV via RGB/Komponent.
Det som ändå är irriterande är att det surrar högre när bilden är ljus, så även om man lyckas glömma bort surret så blir man påmind hela tiden...
Det hjälpte inte att stänga av Pure Cinema. Det blev något bättre, men surret försvann inte helt.
Är det någon som vet om 436 modellen surrar lika mycket?
/Raoul
Redigerat av Raoul, 29 November 2005 - 23:20.
Postad 02 January 2006 - 12:39
Jeg tenkte jeg bare ville meddele at min mye 436-FDE også lager "surr" (støy). Jeg har ikke testet ut om dnobelius' metode hjelper meg. Jeg skal teste ut og oppdatere her senere...
Jan Inge
Redigerat av janid1967, 04 January 2006 - 10:52.
Postad 03 January 2006 - 15:06
Det hjalp ikkeJeg har ikke testet ut om dnobelius' metode hjelper meg. Jeg skal teste ut og oppdatere her senere
JI
Postad 12 January 2006 - 10:29
Nu kör jag projektor istället, fläktljudet från Z4'an är betydligt trevligare att lyssna på än ett högfrekvent surrande. Dessutom är äkta 720p en helskön idé
Postad 12 January 2006 - 10:37
Jeg tror dessverre Drive Mode innstilling kom på 436-modellene, så dere med 435 må nok slite med dette
Postad 11 February 2006 - 06:51
Anlita ej Datorgallerian..Det är det oseriösaste företag som finns.. Har väntat över 2 månader på min 50 xde och nu kommer dom o säger att beställningen är annulerad utan nån förklaring.....suuuuck..vad gör man..jag som har väntat så..
jag vet att ni är trötta på det här företaget men det e inget mot vad jag är..
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
TV-apparater med inbyggd digitaltuner
124 bilder
95 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?