Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - Hitachi PJ-TX200 *

1232 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 13 september 2006 - 11:24

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5 967 inlägg
  • 0
Nä nu är jag fan i mig trött på dessa inlägg ...

Antingen slutar ni med dem .. eller så går ni dit man skall för att diskutera era
shoppar o dyligt Här diskuterar man att shoppa i tyskland osv ...

Annars kommer snart ingen att intressera sig för att svara på det tekniska då man inte vill
ha sin mailkorg full av mail om annat .. och då tar man bort prenumerationen på tråden
och ser inte när det kommer ett intressant inlägg som handlar om produkten ...

MaVeRiC :(

Ps.skulle en moderator kunna rensa upp i denna tråden från alla "skräpinlägg"
som gjort den omöjlig att söka i efter rediga tekniska fakta ...

Redigerat av Unregistered1103, 13 september 2006 - 11:27.

Postad 13 september 2006 - 12:07

Palle
  • Palle
  • Forumräv

• 675 inlägg
  • 0
Håller med, dock verkar man inte få svar på sina frågor här ändå.. :(

Postad 13 september 2006 - 12:21

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5 967 inlägg
  • 0

Håller med, dock verkar man inte få svar på sina frågor här ändå.. :(

<{POST_SNAPBACK}>

Nää o det är inte konstigt.. för att hitta dem så fick jag gå in under din profil för
att läsa dina inlägg .. För i denna Shopping soppan är det stört omöjligt ..
Kan inte någon moderator vakna.. vi har skrivit om detta under tips för forumet
och alla höll med om detta....

Palle ..

När det gäller ljusa rum eller som sagt när man inte kan få det riktigt mörkt dagtid,
så är det omöjlig att köra samma inställningar. Personligen höjer jag Iris till 5
Jag har ändrat lite under gamma .. jobbat med standard istället för låg..
sedan kan man justera lite här o där och spara denna inställning som nr 2
eller hur många olika du nu har sparat.. Men dessa inställningar måste
du naturligtvis göra när det är "ljust"

Vad gäller convertern RGB-Component ... så har jag en sådan för att omvandla
digitalboxens RGB signaler till component. Sedan omvandlar min reciever
denna 575i signal till 720p HDMI och det blir "perfekt" bild i projjen.

Går du med component rakt upp i projjen så tror jag att den fixar till bilden
ganska snyggt .. Jag har testat att låta den fixa med 575i och det blev
faktiskt ganska skapligt ..

Men sedan är det också avhängigt av vilken kvalite källan har.. Tv1 och Tv2
har mycket bättre material att jobba med än tex Tv4
Har även testat att gå direkt in i min LCD med denna lösning men måste säga
att direkt scart in blir bättre då ..

MaVeRiC ;)

Redigerat av Unregistered1103, 13 september 2006 - 12:25.

Postad 13 september 2006 - 12:51

Palle
  • Palle
  • Forumräv

• 675 inlägg
  • 0
MaVeRIC: Tummen upp för ditt svar.

Prismässigt (ingen prisfråga dock ;) ) skiljer det inte så mkt att köra en CYP mot RGB-4rca, så det var mer om man ser skillnad i kvalitet mellan de båda lösningarna. Kommer att dra upp direkt från
boxen till projjen då min Reciever inte har omvandlingsfunktion.

Ska pilla lite i inställningarna ikväll och göra en "inställning 2" för ljusare tillfällen. Tänkte att man kunde göra en latmannainställning och bara justera med irisen :(

Postad 13 september 2006 - 13:16

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5 967 inlägg
  • 0

MaVeRIC:  Tummen upp för ditt svar.

Prismässigt (ingen prisfråga dock  :D ) skiljer det inte så mkt att köra en CYP mot RGB-4rca, så det var mer om man ser skillnad i kvalitet mellan de båda lösningarna. Kommer att dra upp direkt från

Ska pilla lite i inställningarna ikväll och göra en "inställning 2" för ljusare tillfällen. Tänkte att man kunde göra en latmannainställning och bara justera med irisen  :(

<{POST_SNAPBACK}>

Alltid kul att göra någon glad ;)

Kan lägga till.. att jag har en scartdelare som går från digitalboxen så att jag kan dels
gå med scart till component och från scart till LCD detta påverkar inte kvaliten något.

Vad gäller inställningarna ... så upplevde jag att standard gamma gav lite mer svärta
i dagsljus.. naturlgtvis ser man inte inte veck i kläder i skuggiga partier .. lika bra
som i "superinställningen" som jag lade in i tråden för ett tag sedan ...men det gör
man inte i vilket fall som helst när det inte är mörkt i rummet ...

Lycka till och mycket nöje :lol:

MaVeRiC :D
man inte i vilket fall som helst om man

Redigerat av Unregistered1103, 13 september 2006 - 13:17.

Postad 13 september 2006 - 13:16

farbrorfrost
  • farbrorfrost
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0
Maveric du har givetvis rätt. Tekniken bör ha sin plats, och pris/köpfrågor om varan i fråga bör ha sin. Tyvärr har den skillnaden inte gjorts här i forumet. De vi skulle kunna göra som egenmäktigt förfarande är att skapa en PJ-tx200-tråd även i Butik-forumet. Dock kommer ingen göra det, eftersom sannolikheten att få svar vore än mindre där. Frågorna är relevanta för vissa, om än en minoritet. Det som krävs är mer uppstyrda riktlinjer.

PJ-TX200 är ett brett ämne (Trådens titel), och pris faller vare sig du gillar det eller inte in här liksom allt annat prat. Ska vi skapa Teknik-tråd, Support-tråd, Takfästetråd (jag fick för övrigt inget svar på min fråga om takfäste, men däremot omgående på frågan om betalning), rengörings-tråd ad nauseum också? Kontentan är att det är en djupare/svårare fråga än det verkar ;9 Det är inte svart på vitt.

Postad 13 september 2006 - 13:20

Palle
  • Palle
  • Forumräv

• 675 inlägg
  • 0

MaVeRIC:  Tummen upp för ditt svar.

Prismässigt (ingen prisfråga dock  :D ) skiljer det inte så mkt att köra en CYP mot RGB-4rca, så det var mer om man ser skillnad i kvalitet mellan de båda lösningarna. Kommer att dra upp direkt från

Ska pilla lite i inställningarna ikväll och göra en "inställning 2" för ljusare tillfällen. Tänkte att man kunde göra en latmannainställning och bara justera med irisen  :(

<{POST_SNAPBACK}>

Alltid kul att göra någon glad ;)

Kan lägga till.. att jag har en scartdelare som går från digitalboxen så att jag kan dels
gå med scart till component och från scart till LCD detta påverkar inte kvaliten något.

Vad gäller inställningarna ... så upplevde jag att standard gamma gav lite mer svärta
i dagsljus.. naturlgtvis ser man inte inte veck i kläder i skuggiga partier .. lika bra
som i "superinställningen" som jag lade in i tråden för ett tag sedan ...men det gör
man inte i vilket fall som helst när det inte är mörkt i rummet ...

Lycka till och mycket nöje :lol:

man inte i vilket fall som helst om man

<{POST_SNAPBACK}>

Bra tips. Tänkte inte ens så långt att jag kunde använda scartdelare för att mataTV.n med scart samtidigt som den andra scarten går till CYP. :D

Postad 13 september 2006 - 13:24

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5 967 inlägg
  • 0

Maveric du har givetvis rätt. Tekniken bör ha sin plats, och pris/köpfrågor om varan i fråga bör ha sin. Tyvärr har den skillnaden inte gjorts här i forumet. De vi skulle kunna göra som egenmäktigt förfarande är att skapa en PJ-tx200-tråd även i Butik-forumet. Dock kommer ingen göra det, eftersom sannolikheten att få svar vore än mindre där.  Frågorna är relevanta för vissa, om än en minoritet. Det som krävs är mer uppstyrda riktlinjer.

PJ-TX200 är ett brett ämne (Trådens titel), och pris faller vare sig du gillar det eller inte in här liksom allt annat prat. Ska vi skapa Teknik-tråd, Support-tråd, Takfästetråd (jag fick för övrigt inget svar på min fråga om takfäste, men däremot omgående på frågan om betalning), rengörings-tråd ad nauseum också? Kontentan är att det är en djupare/svårare fråga än det verkar ;9 Det är inte svart på vitt.

<{POST_SNAPBACK}>

Ursäkta mig att jag fotsätter på något som jag inte gillar i detta forumet ...
Rätt plats för det du nu tar upp och där diskussionen fortsätter och inte här
Är här där det skapats en avdelning för åsikter om forumet

Du övedriver när du tar upp alla trådar som måste skapas.. gör det inte så svårt ..
Det finns en avdelning för shoppingsnack PUNKT SLUT !

MaVeRiC :(

Postad 13 september 2006 - 15:15

farbrorfrost
  • farbrorfrost
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0
Heh, visst vore det smidigt om man alltid kunde få sista ordet :( Du har bestämt dig, så jag tänker inte fortsätta argumentera.

Postad 13 september 2006 - 15:38

wahlstrom
  • wahlstrom
  • Användare

• 186 inlägg
  • 0
Undrar hur trycket i bilden är på tx200? Var och tittade på en z4 och det jag var mest besviken på var själva trycket i bilden(vet inte hur den var kalibrerad). Fick iofs se den i jämförelse med en hc3000, visst dlp och i en helt annan prisklass. Men z4 känndes helt urvattnad i jämförelse. Förtår att det inte är mycket som skiljer mellan tx200 och z4 iom att de båda är d5 projjar. Dock vore kul att få ett uttalande av ngn som har sett båda och om det ändå är ngn skillnad.

Postad 13 september 2006 - 19:04

Unregisteredf339c6b3
  • Unregisteredf339c6b3
  • Användare

• 161 inlägg
  • 0
Det är något skummt med min tx200, den låter konstigt. Den låter precis som när en hårddisk arbetar. Ni vet det där knarrande ljudet. Det enda jag kan tänka mig att det är, är fläkten. Fler förslag? Vad ska jag göra? :)

Postad 13 september 2006 - 20:06

Slater
  • Slater
  • Lärjunge

• 439 inlägg
  • 0
Kan tänka mig att det är när irisen jobbar. Hör den själv ibland när den växlar mycket mellan ljusa/mörka scener. Körde in ny version av XBMC till min xbox häromdagen och då råkade den stå inställd på 1080i. Kan säga att min projektor började låta väldigt mycket då. Försvann såfort jag ställde om till 720p. Har däremot problem med att bilden blinkar till i bland som jag tidigare skrev i tråden, men har inte hört några ideér om vad detta kan bero på.

Postad 13 september 2006 - 20:36

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5 967 inlägg
  • 0
Vet faktiskt inte om det påverkar, men vill mig minnas något om Svärtan ..
Har ni den ställd på Auto 1 eller Auto 2 ( Den skall vara på Auto 1 )

MaVeRiC :)

Postad 13 september 2006 - 20:36

Palle
  • Palle
  • Forumräv

• 675 inlägg
  • 0
Kanske ett dumt påstående men, det kan inte vara Iris-funktionen du reagerar på? Jag har små "blinkningar" på min när Iris e aktiverad. Slår jag av Iris försvinner småblinkningarna. De är så minimala så jag stör mig inte speciellt mkt.

Edit: kolla så den är på Auto 1

Edit 2: MaVeRiC var före :)

Redigerat av Palle, 13 september 2006 - 20:38.

Postad 13 september 2006 - 23:23

Slater
  • Slater
  • Lärjunge

• 439 inlägg
  • 0
Jo jag har den på Auto 1 och visst ser jag även dessa blinkningar ibland när det skiftar mellan ljusa och mörka scener. Det jag pratar om kan hända om jag tex bara har den igång och har xbmcmenyn igång. Då helt plötsligt fladdrar bilden till väldigt snabbt. Vissa gånger jag kollar film så händer inte detta, andra gånger kan det hända 2-3 gånger.

Postad 13 september 2006 - 23:28

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5 967 inlägg
  • 0
Jag har aldrig haft dessa blinkningar....

Vad har ni för DVD spelare .. ?

Postad 13 september 2006 - 23:45

Slater
  • Slater
  • Lärjunge

• 439 inlägg
  • 0
Jag kör med component, ntsc uppskalning till 720p med moddad xbox. Såg att det var en annan kille i tråden som sa att han upplevde samma sak som jag. Vet inte vad han kör för bildspelare.

Postad 14 september 2006 - 17:50

Palle
  • Palle
  • Forumräv

• 675 inlägg
  • 0

Vad gäller Overscan så tror jag att standard värde är 5
Du får väl trycka på knappen o se vad som händer ..

För er som inte har inställningarna på fickan så kommer här
inställningar som nog kan passa de flesta ...
Källa är Perra 1 på componentforum som lade ut dessa inställningar
för ett halvårsedan Inställningar

Ljudnivå : Sänkt

Ljusstyrka: -6
Kontrast: +9
Gamma: låg (oförändrad)
Färg: 0
Färgton: 0
Skärpa: 4
Iris: 3
Auto1

Färgtemp - personlig, utgå från 6500K

Låg
R: -27
G: 0
B: 0
Mellan
R: -10
G: +4
B: -4
Hög
R: -5
G: +10
B: -7

Sedan har någon på denna tråden.. rätta mig om jag har fel Pacman :o
lagt till att man sätter gamma +2 på alla värden..

Sedan har jag använt mig av 7500 k som sparad inställning 2
Passar bättre till vissa filmer o tv

Jag har fixat o donat med Inställnings DVD och jag tycker att dessa
värdena är helt perfekta som de är och fortsätter på dem trots
10 talet andra provade inställningar

Prova o Lek !

<{POST_SNAPBACK}>

Tycker att bilden har en tendens till att bli lite grön med ovan inställningar.

Edit: Kör även Iris på 4 då jag tycker 3 blir lite för mörkt för mitt rum.

Redigerat av Palle, 15 september 2006 - 09:54.

Postad 15 september 2006 - 07:11

geggen
  • geggen
  • Forumräv

• 508 inlägg
  • 0
Edit: löste problemet själv, har beställt från netpower24. Hade problem med betalningen.

Redigerat av geggen, 15 september 2006 - 07:22.

Postad 15 september 2006 - 15:54

DvCorleone
  • DvCorleone
  • Amatör

• 75 inlägg
  • 0

Vad gäller Overscan så tror jag att standard värde är 5
Du får väl trycka på knappen o se vad som händer ..

<{POST_SNAPBACK}>

Tycker att bilden har en tendens till att bli lite grön med ovan inställningar.

Edit: Kör även Iris på 4 då jag tycker 3 blir lite för mörkt för mitt rum.

<{POST_SNAPBACK}>

agree. Men om du t.ex. tar orginal 6500k så är färgen väldigt rödtonad.

Men jag tycker det borde kunna gå att kalibrera den bättre än de du citerar. Dock saknar jag program/utrustning för att titta efter.

Postad 15 september 2006 - 16:23

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5 967 inlägg
  • 0

Men jag tycker det borde kunna gå att kalibrera den bättre än de du citerar. Dock saknar jag program/utrustning för att titta efter.

<{POST_SNAPBACK}>

Då är det ju inte så lätt ..
Om du menar de Jag citerar .. så har demm både utrustning och kunnskap och vet hur man gör samt håller föredrag och annat i ämnet ..

Vill du lära dig mer så .. gå in på component.se där man håller en allmän nivå.. så ta den diskussionen med dem .. så får du säkert svar som kan hjälpa dig till det optimala för din utrusting och dina ögon och ditt rum osv ...

Lycka till :D

Postad 16 september 2006 - 10:20

Palle
  • Palle
  • Forumräv

• 675 inlägg
  • 0
Det är nog DVE som gäller för att få den att passa in i sitt rum.

När det gäller blinkningarna som någon tar upp så visst blinkar det till i bland även då man tycker att Iris skall ha gjort klart sin justering. Det kan vara en relativt lång scen med ljus bild och trots detta sker det blinkningar i bilden både 2 och 3 ggr. Provade samma scen med Iris avslagen och då blinkade det inte. Det är som sagt en av effekterna Iris har men det får man ta för det ger så pass mkt bättre bild.

Postad 16 september 2006 - 10:28

Unregistered190ec6b1
  • Unregistered190ec6b1
  • Användare

• 136 inlägg
  • 0
Til de som är på jakt etter en pent begangnad tx200 med extra lampa har jeg en til salu.
Projektorn har gått ca 400 timmer
Finns 6 mil utenfor Karlstad

Pris: 10.000.-

Solgt :D

Redigerat av Unregistered190ec6b1, 16 september 2006 - 19:02.

Postad 16 september 2006 - 12:51

sonyman
  • sonyman
  • Veteran

• 1 560 inlägg
  • 0

Til de som är på jakt etter en pent begangnad tx200 med extra lampa har jeg en til salu.
Projektorn har gått ca 400 timmer
Finns 6 mil utenfor Karlstad

Pris: 10.000.-

<{POST_SNAPBACK}>

Du är medveten om att ditt pris är något högt med tanke på att den går för under 12k i Sverige o under 10k i Tyskland? :D

Sen ett litet tips: Vill du sälja din projje, använd KÖP&SÄLJ-delen!!!!!!! Men med ditt pris skulle jag rekommendera Blocket!

Redigerat av sonyman, 16 september 2006 - 12:52.

Postad 16 september 2006 - 12:54

Slater
  • Slater
  • Lärjunge

• 439 inlägg
  • 0

Det är nog DVE som gäller för att få den att passa in i sitt rum.

När det gäller blinkningarna som någon tar upp så visst blinkar det till i bland även då man tycker att Iris skall ha gjort klart sin justering. Det kan vara en relativt lång scen med ljus bild och trots detta sker det blinkningar i bilden både 2 och 3 ggr. Provade samma scen med Iris avslagen och då blinkade det inte. Det är som sagt en av effekterna Iris har men det får man ta för det ger så pass mkt bättre bild.

<{POST_SNAPBACK}>

Som jag sagt tidigare så är det inte irisblinkningar i form av scenbyte som gör detta. Detta kan hända om jag bara har menyn uppe i Xbox media center. Helt plötsligt blinkar det till. Det ser heller inte ut som irisblinkningarna gör. Får nog ta och felanmäla detta till inköpsstället.

Postad 16 september 2006 - 13:34

B8
  • B8
  • Guru

• 4 536 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Självklart går det att göra det! De inställningarna säger ingenting om hur de tkommer se ut hemma hos dig. Projektorer är individuella som kan se olika ut med samma inställningar, men framförallt så påverkar ju kringutrustning och miljö. Du kanske kommer mycket längre ifrån en bra D65-bild med de inställningarna än out-of-the-box.

Merparten av oss har inte råd med riktig kalibreringsutrustning, men en bra utgångspunkt är iaf en bra kalibreringsskiva, förslagsvis DVE.

Sen förstår jag inte riktigt hur ett rutinerat proffs som Perra1 kan säga att färgtempen är "personlig". Det är den ju inte. Ändrar man den så går man ju också ifrån det förhoppningsvis framkalibrerade D65-läget...skumt! Eller missar jag något här? :D

Redigerat av B8, 16 september 2006 - 13:35.

Postad 16 september 2006 - 14:28

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5 967 inlägg
  • 0

Sen förstår jag inte riktigt hur ett rutinerat proffs som Perra1 kan säga att färgtempen är "personlig". Det är den ju inte. Ändrar man den så går man ju också ifrån det förhoppningsvis framkalibrerade D65-läget...skumt! Eller missar jag något här?  :D

<{POST_SNAPBACK}>

Inställningen av 6500 finns som fast "standard" samt med möjlighet till
personlig inställning ... Det är de nuffrorna som står i inlägget som anger
vilka inställningar man kan göra där .. naturligtvis med hänsyn till projektor
och externa förutsättningar..

Redigerat av Unregistered1103, 16 september 2006 - 14:29.

Postad 16 september 2006 - 17:06

B8
  • B8
  • Guru

• 4 536 inlägg
  • 0
Got it! :D

Postad 16 september 2006 - 17:23

DvCorleone
  • DvCorleone
  • Amatör

• 75 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Självklart går det att göra det! De inställningarna säger ingenting om hur de tkommer se ut hemma hos dig. Projektorer är individuella som kan se olika ut med samma inställningar, men framförallt så påverkar ju kringutrustning och miljö. Du kanske kommer mycket längre ifrån en bra D65-bild med de inställningarna än out-of-the-box.

Merparten av oss har inte råd med riktig kalibreringsutrustning, men en bra utgångspunkt är iaf en bra kalibreringsskiva, förslagsvis DVE.

Sen förstår jag inte riktigt hur ett rutinerat proffs som Perra1 kan säga att färgtempen är "personlig". Det är den ju inte. Ändrar man den så går man ju också ifrån det förhoppningsvis framkalibrerade D65-läget...skumt! Eller missar jag något här? :D

<{POST_SNAPBACK}>

Oki,

ska nog ta och fixa DVE. Kollade på det förut men tyckte det var grymt rörigt. Följer det med referensmtrl till dvdn? Hört något om några brillor...

Postad 16 september 2006 - 22:42

Grillen
  • Grillen
  • Forumräv

• 806 inlägg
  • 0
Hej!

Köpte mig en TX200 idag... den annonserades några inlägg upp...

Den såg väldigt bra ut när jag kollade på den hos säljaren.

Men då la jag inte märke till de tre "damm-blobarna" som syns i mörka scener.

Min fråga är då. Är det nån som haft det problemet och vet hur man fixar det?

Postad 16 september 2006 - 23:05

trickyhed
  • trickyhed
  • Forumräv

• 940 inlägg
  • 0

Hej!

<{POST_SNAPBACK}>

Exakt vad menar du med "damm-blobar" ?

Postad 16 september 2006 - 23:08

Grillen
  • Grillen
  • Forumräv

• 806 inlägg
  • 0
det är som 3 ljusare cirklar som syns vid mörka scener.

Jag har rengjort linsen, men det hjälpte inte

Postad 17 september 2006 - 00:25

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5 967 inlägg
  • 0

Hej!

<{POST_SNAPBACK}>

Det är enligt alla jag frågat ... för jag har samma sak..
Partiklar inne i projjen som måste lämnas in för rengöring.

Min skall in på rengörning och jag fick mina inann lampan gått 100 timmar
och innan jag ens tittat på filtert.. så hur de kom dit vet ingen ..

Om det är den som såldes begagnad så är det lite skurkaktigt att sälja
den utan att tala om detta för dig... Det syns klar o tydligt när det blir
mörk bild när man tex växlar mellan ingångar och som du säger i alla
mörka partier..

Har du köpt den av Jessecd som annonserar i denna tråden ?

Så tycker jag att du skall lämna tillbaka den och få pengarna tillbaka

MaVeRiC

Redigerat av Unregistered1103, 17 september 2006 - 00:26.

Postad 17 september 2006 - 03:28

Grillen
  • Grillen
  • Forumräv

• 806 inlägg
  • 0
Vart lämnar du på rengöring och vad ska det kosta?

Jag ska kontakta säljaren och höra om han sett dessa "blobbar" själv.
Så får vi se vart det leder...

Postad 17 september 2006 - 19:43

vattenflaska
  • vattenflaska
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0
Snabb fråga: när ska man rensa filtret?

Postad 17 september 2006 - 21:03

Myllerman
  • Myllerman
  • Forumräv

• 575 inlägg
  • 0

Snabb fråga: när ska man rensa filtret?

<{POST_SNAPBACK}>

var 100:de timme tror jag.

Postad 18 september 2006 - 17:37

Grillen
  • Grillen
  • Forumräv

• 806 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Så vart vänder man sig för att få detta gjort?

Postad 18 september 2006 - 20:54

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5 967 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Så vart vänder man sig för att få detta gjort?

<{POST_SNAPBACK}>

Där du köpt den ..

MaVeRiC :P

Postad 30 september 2006 - 17:57

jonitz
  • jonitz
  • Forumräv

• 549 inlägg
  • 0
Nån som vet om fyndbörsens "Accurate TY-1" passar?

Postad bild

Postad 30 september 2006 - 18:14

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5 967 inlägg
  • 0
Men helt ärligt .. den är ju ful ..

Gå in på http://www.hemmabiocenter.se och se på deras .. ( finns i mitt galleri )

Lägg några kronor extra .. det är värt det.. så slipper du dessutom
att justera den dagligen för att den går ur läge..

MaVeRiC ;)

Redigerat av Unregistered1103, 30 september 2006 - 18:16.

Postad 30 september 2006 - 19:41

jonitz
  • jonitz
  • Forumräv

• 549 inlägg
  • 0
Hehe jo vacker är den ju inte iofs ;) Anledningen är att jag gärna vill handla på fyndbörsen eftersom jag har ett tillgodokvitto där. Vogelstativet dom har är rätt snyggt men den ska tydligen inte passa Hitachi.

Men om det är som du säger att den går ur sitt läge dagligen så blir det ju definitivt inte den.

Postad 01 oktober 2006 - 20:36

DirtyHarry
  • DirtyHarry
  • Användare

• 227 inlägg
  • 0
Då gick lampan efter 380h, poff sa det. Inget gott betyg då jag haft panasonics och sanyos innan som tagit sig över 2000h. Nu kan det ju varit något fel på den här lampan iofs. 6 mån har ju passerat så något garantiärende är det ju inte fråga om. Någon som vill sälja en extralampa för 1500? :ph34r:

Redigerat av DirtyHarry, 01 oktober 2006 - 20:37.

Postad 01 oktober 2006 - 21:44

farbrorfrost
  • farbrorfrost
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0
mja, det är tur att dom är billiga :ph34r:

Postad 01 oktober 2006 - 22:52

Unregisteredc6f44378
  • Unregisteredc6f44378
  • Beroende

• 1 229 inlägg
  • 0

Då gick lampan efter 380h, poff sa det. Inget gott betyg då jag haft panasonics och sanyos innan som tagit sig över 2000h. Nu kan det ju varit något fel på den här lampan iofs. 6 mån har ju passerat så något garantiärende är det ju inte fråga om. Någon som vill sälja en extralampa för 1500? :ph34r:

<{POST_SNAPBACK}>

Lamptiden är väl specifierad till 4000h (i "whisper mode")? Bara att reklamera om det ännu inte gått 3 år.

Redigerat av Unregisteredc6f44378, 01 oktober 2006 - 22:53.

Postad 02 oktober 2006 - 04:15

DvCorleone
  • DvCorleone
  • Amatör

• 75 inlägg
  • 0
Det ryktas att de tyska reservlamporna är av lägre kvalite, därav priset och garantin.

Postad 02 oktober 2006 - 09:23

Slater
  • Slater
  • Lärjunge

• 439 inlägg
  • 0
Var har du hört det ryktet. Låter osannolikt att det verkligen skulle vara så.

Postad 02 oktober 2006 - 17:50

Unregisteredc94b61d4
  • Unregisteredc94b61d4
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Är det fler som stör sig på suddigheten från TX-200? Det blir ju extra tydligt med pc:n inkopplad på vga eller hdmi. Har hört att TX-200 har problem med suddighet vid för mycket lensshifting.

Postad 02 oktober 2006 - 18:06

DvCorleone
  • DvCorleone
  • Amatör

• 75 inlägg
  • 0

Butiken hemmabiocenter.

Är det fler som stör sig på suddigheten från TX-200? Det blir ju extra tydligt med pc:n inkopplad på vga eller hdmi. Har hört att TX-200 har problem med suddighet vid för mycket lensshifting.

<{POST_SNAPBACK}>

Maxa overscan till 10. Annars kan det se grötigt ut.

Redigerat av DvCorleone, 02 oktober 2006 - 18:07.

Postad 02 oktober 2006 - 18:47

trickyhed
  • trickyhed
  • Forumräv

• 940 inlägg
  • 0

Butiken hemmabiocenter.

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Ska man köra overscan till 10 även när man kör via VGA från dator ?

Postad 02 oktober 2006 - 19:20

DvCorleone
  • DvCorleone
  • Amatör

• 75 inlägg
  • 0

Butiken hemmabiocenter.

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Ska man köra overscan till 10 även när man kör via VGA från dator ?

<{POST_SNAPBACK}>

nja, kör du vga ska du nog inte behöva overscan. Men du kan ju titta efter för säkerhetsskull.
(En pixel ska precis uppfylla rutans area, 1:1, gör den det?)

Visst jag upplever själv kanske lite suddighet, mest ute i kanterna, men det är väl ett ganska vanligt fenomen på lcd projektorer, speciellt när lensshift körs. Vilket btw är inget jag orkar bry mig om då det är väldigt marginellt.

Tillbaka till skärpan, jag utgår ifrån att du ställt projektorns skärpa tilll typ 4?

Redigerat av DvCorleone, 02 oktober 2006 - 19:23.

2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.